ترفندتکنولوژی

چگونه لپ تاپ را به وای فای و اینترنت وصل کنیم؟ مشکلات آن چیست؟

نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت: پیش نیازهای آن چیست؟

نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت چگونه است؟ امروزه وای فای یکی از پرکاربردترین تکنولوژی‌ها برای شبکه کردن انواع مختلفی از لوازم الکترونیکی است که می‌تواند داده‌ها را به صورت سیگنال‌های رادیویی منتقل کند. برای اتصال لپ تاپ به وای فای، راه حل‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه می‌خواهیم با پیش نیاز ها و روش های مختلف آن آشنا شویم.

پیش نیازهای اتصال به وای فای در کامپیوتر و لپ تاپ

وای فای را می توان یکی از تکنولوژی های دانست که می توانید به کمک امواج رادیویی از آن بهره ببرید. در این حالت لازم است به منظور ایجاد یک اتصال برای آن از یک آداپتور و نیز یک روتر استفاده نموده و شبکه اینترنت را در اختیار کاربران قرار دهید. این نوع تکنولوژی می‌تواند برای اتصال دستگاه‌های اطراف به شبکه اینترنت، از بازه فرکانسی 2.4 تا 5 گیگاهرتزی استفاده کند. استفاده از شبکه بی سیم یا وای فای ممکن است با نام 802.11 نیز عنوان گردد.

تاکنون انواع مختلفی از تکنولوژی های وای فای ساخته شده‌اند که در این رابطه می توان به Wifi 4, Wifi 5, Wifi 6 اشاره کرد. این نام‌ها برای سیستم‌های شماره گذاری استانداردهای 802.11 استفاده می‌شوند. حال که کمی با این تکنولوژی آشنا شدیم، لازم است به پیش نیازهای اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت بپردازیم که عبارتند از:

  • دیوایس سخت افزاری: همانطور که در هنگام خرید بهترین لپ تاپ ها به دقت مشخصات این دستگاه‌ها را مشاهده می‌کنید، ممکن است در مواردی به بخش اتصالات آنها نیز برخورد کرده باشید که معمولا در مورد راه‌های ارتباط آنها نوشته شده است. در این حالت باد اطمینان حاصل کنید که از اتصال وای فای برخوردار باشند.
  •  درایور وایرلس: برای آنکه دستگاه شما به درستی کار کند، لازم است درایورها برای بخش‌های سخت افزاری آن به درستی نصب شده باشند. به طور معمولا این نوع درایورها در لپ تاپ های امروزی به صورت پیش فرض در کنار نصب ویندوز، نصب می‌شوند.
  • مودم: مودم دستگاهی است که می‌توانید پس از اخذ سرویس اینترنت ADSL، به کمک آن با ثبت مشخصات سرویس خود به خط DSL به اینترنت متصل شوید.

شیوه اتصال مودم نیز می‌بایست از طریق راهنمای شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنتی آموزش داده شود. همچنین شما می‌توانید از آنها بخواهید برای نصب مودم و تنظیم آن به صورت حضوری در اولین استفاده به شما کمک کنند.

در این مقاله با روش های قفل کردن لپ تاپ آشنا شوید.

نحوه اتصال دستگاه‌ها بدون دیوایس سخت افزاری چگونه است؟

در مورد نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت گفتیم که نیاز به سخت افزار آن دارید. اگر چنین چیزی در لپ تاپ شما قرار داده نشده است، از 3 روش امکان اضافه کردن آن را دارید:

  • مادربردها با wifi داخلی: نسل جدید مادربردهای کنونی، قابلیت اتصال وای فای را به صورت خودکار در مادربرد خود دارند.
  • کارت شبکه وایرلس: این نوع قطعات الکترونیکی می‌توانند از در قالب یک دانگل با رابط USB یا PCI Express به دستگاه شما متصل شده و از استانداردهای مختلف IEEE 802.11 پشتیبانی کنند. در این صورت شما می‌توانید امکان برقراری اتصال وای فای را داشته باشید.
پیش نیازهای اتصال به وای فای در کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟
چه مواردی برای اتصال لپ تاپ و موبایل به وای فای نیاز است؟

روش اتصال لپ تاپ به وای فای چیست؟

برای آنکه بتوانید جهت اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت اقدام کنید، می‌بایست از داشتن پیش نیازهایی که در قسمت قبل بیان کردیم، اطمینان حاصل کنید. سپس می‌بایست روش‌های مختلفی که در ادامه بیان می‌شوند را به کار بگیرید که عبارتند از:

  • اتصال لپ تاپ به Task Bar: شما می‌توانید از بخش تسکبار ویندوز خود استفاده کنید که در این قسمت معمولا یک آیکون شبکه دیده می‌شود. این آیکون می‌تواند به صورت یک کره زمین یا چند خط با علامت وای فای دیده شود. بر روی این آیکن کلیک کرده و سپس شبکه وای فایی که بعد از روشن شدن مودم و انجام تنظیمات کامل آن در محدوده شما وجود دارند را انتخاب کنید. حال در پنجره‌ای که باز می‌شود در قسمت راست، می‌توانید شبکه‌های وای فایی که وجود دارند را انتخاب کنید و با زدن دکمه Connect، به آنها متصل شوید.

نکته: در برخی از موارد ممکن است از شما پسوردی برای انجام این کار نیز خواسته شود که می‌بایست بعد از کلیک بر روی این گزینه، آن را نیز وارد کنید.

  • اتصال لپ تاپ در ویندوز 10: روش دومی که در این بخش می‌توان به معرفی آن پرداخت، استفاده از تنظیمات ویندوز است. در این حالت ابتدا به بخش Setting مراجعه کرده و سپس وارد بخش Network & Security شوید. حال در پنجره باز شده، از منوی سمت چپ گزینه WIFI را انتخاب کنید. در بخش سمت راست به دنبال گزینه‌ای با عنوان ” Manage Known networks” بگردید. حال کافیست شبکه موردنظر خود را در لپ تاپ ADD کنید. برای انجام این کار، روی گزینه ” Add a new network” کلیک کرده و در پنجره‌ای که باز می‌شود، 3 بخش مشخصات آن را پر کنید. حال تیک گزینه Connect automatically را زده و گزینه SAVE را انتخاب کنید. در نهایت نیز می‌بایست به شبکه موردنظر متصل شوید.

نکته: اطلاعات وارد شده در این بخش‌ها می‌بایست به دقت و دقیق انتخاب شوند.
نکته: در صورتی که به شبکه وصل نشدید، ممکن است مشکل از اطلاعات وارد شده باشد. همچنین در صورتی که از اطلاعات خود اطمینان دارید، بهتر است یکبار مودم یا لپ تاپ را خاموش و روش کنید.

  • اتصال لپ تاپ در ویندوز 8 – 7 به وای فای: در این حالت می‌بایست از طریق Control panel سیستم خود اقدام کنید. جهت انجام این کار به این بخش رفته و روی گزینه network and internet کلیک کنید. حال می‌بایست به قسمت Network and sharing center مراجعه کرده و از منوی سمت چپ به گزینه Change adapter settings وارد شوید. حال می‌توانید شبکه های کامپیوتر خود را شناسایی نمایید. در صورتی که با کابل لن به وای فای متصل شده‌اید، می‌بایست آن را جدا نموده و با راست کلیک روی شبکه وای فای ایجاد شده، گزینه Enable انتخاب کنید. حال کار تمام است و می‌توانید لپ تاپ خود را به وای فای متصل نمایید.
روش اتصال لپ تاپ به وای فای چیست؟
3 راهکار برای اتصال لپ تاپ به وای فای

علل عدم اتصال به وای فای در لپ تاپ

در روند نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت، می‌توان مشکلات بسیار زیادی اشاره کرد که ممکن است در زمینه نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت ایجاد شوند. در مورد این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • روشن نبودن وای فای: در برخی از لپ تاپ‌ها ممکن است وای فای روشن نباشد. در این حالت می‌بایست به دنبال یک دکمه باشید که در کنار لپ تاپ وجود داشته و می‌توانید با روشن کردن آن به وای فای متصل شوید. معمولا این دکمه شامل F12, F3 و یا ترکیبی از فشردن آنها با دکمه Fn است. همچنین ممکن است سوئیچ‌هایی را نیز مشاهده کنید که برای خاموش و روشن کردن قرار داشته باشند.
  • روشن بودن حالت پرواز: در این حالت ممکن است حالت پرواز در لپ تاپ شما فعال باشد که این مورد می‌تواند منجر به عدم اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت گردد.
  • عدم اتصال روتر به وای فای: مورد دیگری که می‌تواند در زمینه دلایل عدم اتصال وای فای به لپ تاپ باشد، متصل نبودن روتر به وای فای است. در این حالت می‌بایست ابتدا چراغ‌های روتر را چک کنید تا همه آنها سبز باشند. در صورتی که یکی از آنها قرمز یا نارنجی باشد، از پشتیبانی سرویس اینترنتی خود کمک بگیرید.
  • اختلال تنظیمات DNS: بسیاری از اوقات ممکن است در اثر استفاده از وی پی ان، DNSهای بهم بریزن. در این حالت لازم است از بخش Network & Internet وارد بخش Network Connections شده و مدل اتصال وای فای خود را بررسی کنید. در این بخش مدل Ethernet اتصال وای فای خود را درنظر گرفته و و گزینه Change adapter options را انتخاب کنید. حال بر روی گزینه اتصال خود راست کلیک کرده و گزینه Properties را فشار دهید. حال گزینه Internet Protocol Version 4 را از این قسمت انتخاب نموده و در قسمت پایین تر، گزینه Properties را بزنید. در پنجره جدید که باز می‌شود، در بخش Use the following DNS server addresses اعدادی که وارد شده اند را پاک کنید. همچنین اگر در بخش Alternate DNS server نیز عددی وارد شده آن را حذف نمایید. حال اوکی را بزنید تا تنظیمات اعمال شده و DNS های مشکل ساز شما رفع شوند.

یکی از راهکارهایی که خود ویندوز برای رفع مشکل متصل شدن به وای فای برای شما قرار داده است، Network Troubleshooter است. این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید وضعیت اینترنت خود را از طریق شاخصه‌هایی که ویندوز به صورت خودکار آنها را تشخیص می‌دهد، بررسی نمایید.

علل عدم اتصال به وای فای در لپ تاپ
دلایل عدم وصل شدن لپ تاپ به وای فای چیست؟

پرسش و پاسخ های متداول

پرسش و پاسخ‌های متداولی که در زمینه نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت در انتهای این مقاله باید بیان کرد، به شرح زیر می‌باشند:

  • چه مشکلات دیگری می‌تواند در روند نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت اختلال ایجاد کند؟

از جمله این عوامل همچنین می‌توان به فایروال‌ها و نیز آنتی ویروس‌ها اشاره کرد.

  • نحوه اتصال لپ تاپ به وای فای و اینترنت چگونه است؟

برای اتصال لپ تاپ به اینترنت، می‌بایست از آیکن اتصال در قسمت پایین سمت راست ویندوز در تسکبار استفاده کنید که راحت ترین روش ممکن است.

  • آیا تنظیمات مودم در عدم اتصال به وای فای موثر است؟

بله؛ عدم تنظیم صحیح دستگاه روتر می‌تواند منجر به عدم اتصال به سرویس اینترنتی شما شده و مشکلاتی را در آن ایجاد نماید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا