کسب و کار

از این اشتباهات در محیط کار به شدت پرهیز کنید

رفتارهای اشتباه کارمندان + نحوه برخورد حرفه ای در محیط کار

اگر در محیط کار شخصیت حرفه‌ای و قدرتمندی داشته باشید، درنتیجه دیگران نیز از کار کردن با شما لذت می‌برند‌. اما ممکن است کارمندان به دلیل نداشتن مهارت‌های نرم دچار برخی از اشتباهات در محیط کار شوند که در ادامه این مقاله از‌ جوان ایرانی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

اشتباهات کارمندان در محیط کار

در این بخش تمامی اشتباهاتی که ممکن است افراد در طی همکاری در محیط کار انجام دهند را بیان کرده تا بتوانید از آن‌ها پیشگیری کنید و رفتار حرفه‌ای‌تری داشته باشید.

نداشتن اعتماد به نفس

اگر اعتماد به نفس کافی نداشته و یا توانایی رویارویی با مشکلات در مسائل مختلف در شما وجود نداشته باشد، باید به دنبال راه چاره باشید. درواقع باید بدانید که این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید روش‌های افزایش اعتماد به نفس را فرا بگیرید تا بتوانید هنگامی‌که با یک مسئله روبرو شدید، توانایی حل کردن آن را داشته باشد.

پایین آوردن ارزش خود در محیط کار

بسیاری از افراد عادت دارند که در محیط کار، ارزش خود را مدام پایین بیاورند. به‌عنوان‌مثال مدام از کلماتی مانند من یک کارمند ساده و معمولی هستم و یا اطلاعات آن‌چنانی ندارم بسیار استفاده می‌کنند. این‌گونه افراد بدین ترتیب باعث می‌شوند که ارزش آن‌ها هم برای خودشان و هم برای دیگران کاهش یابد. شما باید بدانید که در هر سطح شغلی که هستید، بدون شما روال کارها انجام نمی‌شود. بنابراین به ارزش خود واقف باشید تا بتوانید عملکرد در محیط کار بهتری داشته باشید.

کمال‌گرایی در محیط کار

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام سعی می‌کنید انسان کاملی باشید باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. هرچند که باید هرروز به دنبال کسب تجربه، یادگیری و آموزش مطالب جدید باشید، اما باید بدانید که حتی مدیران نیز ممکن است اشتباه کنند. از اشتباه کردن به‌هیچ‌وجه نترسید، چون در این صورت باعث می‌شود به فردی تبدیل شوید که از انجام هر کاری ترس دارد.

دیر رسیدن به جلسات کاری

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است کارمندان انجام دهند، این است که همیشه با اخیر به جلسات کاری می‌رسند. این تأخیر نشان می‌دهد که شما برای همکاران خود ارزش قائل نیستید‌. درواقع همکاران، شما را به‌عنوان فردی تصور می‌کنند که ملاحظه وقت دیگران را نمی‌کنید. بنابراین هیچ‌گاه هنگامی‌که جلسه دارید، همکاران خود را منتظر نگذارید.

ژولیدگی هنگام فعالیت در محیط کار

سعی کنید همیشه با ظاهری آراسته در محیط کار حاضر شوید. همچنین در آنجا نظافت را رعایت کنید، در کمدها را باز نگذارید و محیط کار را به هم نریزید‌‌. چون در این صورت همکاران از شما ناراحت شده، آن‌ها مجبور نیستند در محیط آلوده و به‌هم‌ریخته کار کنند.

تنهایی غذا خوردن

برخی از افراد به دلیل اینکه در منزل شخصی خودشان معمولاً زمان‌های زیادی را به‌تنهایی می‌گذرانند، تمایل دارند که به‌عنوان فردی گوشه‌گیر غذای خود را تنها در میز کار خودشان میل کنند. اما پیشنهاد ما این است که سعی کنید با بقیه همکاران سر یک میز غذا بخورید و تا جای ممکن تعامل مناسب با دیگران برقرار کنید.

بلند حرف زدن با تلفن

هیچ‌گاه در محل کار با موبایل خود بلند صحبت نکنید، زیرا باعث آزار دیگران شده درواقع همکاران شما نیاز به تمرکز در محیط کار دارند. اگر شما با تلفن، بلند صحبت کنید باعث حواس‌پرتی آن‌ها می‌شود. درنتیجه از شما احساس نارضایتی می‌کنند.

غر زدن‌های مکرر

شاید شما در شغلی که مشغول به کار شده‌اید، آن‌چنان دلخواه شما نیست و یا ایرادهای زیادی در محیط کار وجود دارد. باید بدانید که اگر به‌طور مداوم غر بزنید نه‌تنها هیچ کاری را پیش نخواهید برد، بلکه رو‌ح و روان بقیه کارمندان را نیز خراب خواهید کرد. تا جای ممکن سعی در بهبود شرایط داشته و درنهایت اگر نتوانستید طاقت بیاورید، استعفا دهید، این مورد بسیار بهتر از غر زدن‌های مکرر است.

حضور در محیط کار هنگام بیماری

شما همراهان گرامی جوان ایرانی دقت کنید هنگامی‌که بیمار هستید به‌ویژه در صورت ابتلا به بیماری‌های واگیردار به‌هیچ‌وجه در محیط کار حاضر نباشید. اینکه در چنین شرایطی در سرکار حاضر شوید، نشانه جدیت و مسئولیت‌پذیری شما در محیط کار نیست، بلکه نشانه بی‌اهمیتی شما به‌سلامتی دیگر همکاران است.

بر عهده گرفتن تمامی مسئولیت‌ها

در برخی از مواقع ممکن است همکار شما وضعیت مناسبی نداشته و بخشی از مسئولیت‌های خود را به شما بسپارد. مشکلی نیست آن کار را انجام دهید، ولی کاری نکنید که این عمل شما تبدیل به وظیفه شود. چون در این صورت باعث می‌شود شما بیش‌ازحد خسته شده و از انجام مسئولیت‌هایی که بر گردن خودتان است باز بمانید. بنابراین این تصور را نداشته باشید که اگر مسئولیت‌های دیگران را انجام دهید، به‌عنوان همکار نمونه شناخته می‌شوید‌‌، حتی ممکن است در انجام کارهای خود دچار مشکل شوید.

 

آیا مزایا و معایب شغل پاره وقت را می‌دانید؟ در این مقاله بخوانید؟

مزایا و معایب شغل پاره وقت چیست؟

سوختن و ساختن با هر شرایطی

برخی از افراد هستند که با تمامی مشکلات شرکت و یا سازمان کنار می‌آیند و حتی به فکر ارتقای شغل خود نیستند. شما عزیزان باید بدانید که اگر مدیر و یا همکار شما بداخلاق است، موضوع را خیلی راحت بیان کنید‌. اما اگر در ادامه همکاری این رفتارها اصلاح نشد و شما کار خود را دوست نداشته و همچنین از حقوق دریافتی ناراضی بودید، می‌توانید به فکر استعفای خود باشید. البته قبل از آن یک شغل مناسب را برای خود پیدا کنید.

انتقاد از دیگران در حضور جمع

توجه کنید که هیچ‌کسی دوست ندارد که شما در بین تمامی همکارها از او انتقاد کنید. بنابراین اگر از همکار خود انتقاد دارید، می‌توانید در خلوت با او صحبت کنید تا همکار شما احساس شرمندگی نداشته باشد.

خودشیرینی پیش رئیس

به‌هیچ‌وجه هنگامی‌که جلوی چشم رئیس خود هستید، سعی نکنید خودشیرینی کنید و یا همکاران دیگر را کوچک نشمارید. در این صورت باعث بیزار شدن بقیه از خودتان می‌شوید. همچنین به‌هیچ‌وجه سخن‌چینی نکنید و برای زمین زدن همکاران خود نقشه‌های شوم نکشید. سرتان به کار خودتان باشد و سعی در پیشرفت و ارتقا خود داشته باشید.

بو دادن لباس و بدن

قبل از اینکه در محیط کار حاضر شوید حتماً دوش بگیرید تا لباس شما بوی ناخوشایندی ندهد. همچنین از اسپری‌های تند نیز استفاده نکنید، زیرا ممکن است برخی از افراد به آن احساس داشته باشند همچنین غذاهای با بوی تند نیز میل نکنید.

صدای بلند هنگام خندیدن و غذا خوردن

صدای خنده برخی از افراد بسیار بلند است، این‌گونه افراد باید مراقب باشند که با صدای آرام بخندند، همچنین موقع غذا خوردن قاشق را به دندان‌های خود نزنند و با صدای بلند غذا نخورند‌.

گوش دادن موسیقی با صدای بلند

در محیط کار هیچ‌گاه صدای موسیقی را بلند نکنید، زیرا ممکن است سبک موسیقی موردعلاقه همکاران با شما متفاوت باشد. درنتیجه باعث اذیت و آزار آن‌ها می‌شوید، همچنین با موزیک به‌هیچ‌وجه همخوانی نکنید، زیرا بسیار بدتر و آزاردهنده‌تر است.

 

فریلنسری چیست و چگونه فریلنسر موفقی شویم؟

فریلنسری چیست؟

نداشتن توانایی کنترل احساسات

یکی دیگر از اشتباهات رایج که ممکن است کارمندان در طی همکاری در مورد آن انجام دهند این است که توانایی کنترل عواطف خود را از دست می‌دهند. درواقع ممکن است به‌راحتی عصبانی شده و از کوره در بروند. دقت کنید که هیچ‌کس دوست ندارد با افراد عصبی همکاری کند. حتی اگر شما فرد پرخاشگری هستید، اولاً که سعی کنید حتما خودتان را درمان کنید و نهایت خشم خود را در منزل شخصی بروز دهید و در محیط کار سعی کنید با آرامش کامل کارها را پیش ببرید.

نادیده گرفتن دیگران

شما عزیزان باید بدانید که تمامی افراد از توجه کردن و احترام گذاشتن به خودشان لذت می‌برند. بنابراین هیچ‌کس را ایگنور نکنید، حتی یک سلام و احوالپرسی ساده می‌تواند انرژی مثبت در همکار شما ایجاد کند.

قطع کردن صحبت دیگران

دقت کنید که هیچ‌گاه صحبت دیگران را قطع نکنید زیرا بسیار بی‌ادبانه است. اگر این کار را تکرار کنید دیگر همکاران با شما مشورت نخواهند کرد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا