تغذیه سالم

چگونه به طور طبیعی افزایش وزن بگیریم؟ نقش میوه‌ها در چاقی

با کدام میوه ها چاق شویم و عضله بسازیم!

افزایش وزن و عضله‌سازی برای بسیاری از افراد چالش برانگیز و شبیه به یک رویا است. اگر شما هم جزء این افراد هستید و انواع رژیم و مواد غذایی را برای افزایش وزن امتحان کرده‌اید و موفق نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از میوه‌های پُرکالری که ادامه معرفی خواهیم کرد، استفاده کنید. علاوه بر این، برخی افراد قصد دارند وزن خود را کاهش دهند. این افراد نیز بهتر است ابتدا میوه‌های پُرکالری را شناخته و مصرف آن‌ها را کاهش دهند. در ادامه این مقاله 6 میوه برای افزایش وزن معرفی خواهیم کرد.

انواع میوه ها و نقش آن ها در چاقی

اکثر میوه‌ها کالری کمی دارند و بیشتر برای رژیم‌های لاغری استفاده می‌شوند؛ تا چاقی. با این حال برخی میوه‌ها سرشار از کربوهیدرات و چربی هستد و به افزایش وزن کمک می‌کنند. برخی از این میوه‌ها عبارت‌اند از:

میوه برای افزایش وزن: موز

در بیشتر کشورهای گرمسیری، موز به‌عنوان منبع اصلی نشاسته شناخته می‌شود. نشاسته نوعی کربوهیدرات است و بعد از چربی‌ها، مهم‌ترین ماده‌ای که انرژی انسان را تأمین می‌کند، کربوهیدرات است. نشاسته موجود در موز می‌تواند فعالیت‌های روده را بهبود بخشد و هضم غذا را آسان‌تر کند. مواد مغذی موجود در یک موز را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مواد موجود در یک موز متوسط (118 گرم)میزان مواد
کالری105
پروتئین1 گرم
چربی0.4 گرم
فیبر3 گرم
ویتامین B626 درصد ارزش روزانه غذایی (DV)
منگنز13 درصد DV
مواد مغذی در یک عدد موز متوسط

همچنین می‌توانید به یک عدد موز، آجیل و ماست پُرچرب اضافه کرده و این اسموتی خوش‌طعم را برای افزایش وزن میل کنید. از اسموتی‌های میوه برای کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند. در مقاله طرز تهیه اسموتی برای لاغری می‌توانید دستورالعمل تهیه این اسموتی‌ها را مشاهده کنید.

آووکادو؛ سرشار از چربی

آووکادو یک انتخاب عالی برای کسانی است؛ که به دنبال افزایش وزن هستند. علاوه بر مواد مغذی، این میوه سرشار از کالری و چربی‌های سالم است. با اضافه کردن آووکادو به سوپ و سالاد می‌توانید یک وعده غذایی کامل داشته باشید. این میوه همچنین سرشار از مواد معدنی و مغذی، مانند: پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، فولات، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات است.

آووکادو؛ سرشار از چربی

میوه برای افزایش وزن: کشمش و مویز

انگور خشک انواع مختلفی دارد؛ که به کشمش، مویز یا غیره مشهور هستند. انگور خشک، سرشار از مواد مغذی، از جمله: مس، منگنز، منیزیم، ویتامین‌های گروه ب و غیره است. کشمش و مویز را می‌توانید به‌تنهایی میل کنید یا با سایر آجیل‌ها مخلوط کرده و مصرف کنید. همچنین می‌توانید از کشمش در انواع غذا و سالاد نیز استفاده کنید. سایر مواد غذایی موجود در انگور خشک را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مواد موجود در یک اونس انگور خشک (28 گرم)میزان مواد
کالری85
پروتئین1 گرم
چربی0.1 گرم
کربوهیدرات22 گرم
فیبر1 گرم
پتاسیم4.5 درصد (DV)
آهن3 درصد DV
مواد مغذی در 28 گرم انگور خشک

نارگیل؛ منبع آنتی اکسیدان

نارگیل در بین میوه‌ها به آچار فرانسه مشهور است. این میوه سرشار از چربی و کربوهیدرات بوده و به‌ همین دلیل کالری زیادی نیز دارد. نارگیل خرد شده را می‌توانید با سالادی از میوه‌ها مصرف کرده یا با آن سوپ و اسموتی تهیه کنید. 28 گرم از این میوه حاوی مواد مغذی، مانند: پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، منگنز، سلنیوم، فسفر و مس است.

نارگیل؛ منبع آنتی اکسیدان

میوه برای افزایش وزن: زردآلو خشک

زردآلو یک میوه هسته‌دار است؛ که می‌توان آن را به‌صورت تر و خشک استفاده کرد. همچنین یک منبع عالی کالری بوده و سرشار از بتاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین (سه رنگ‌دانه لازم برای سلامت چشم) است. خوردن زردآلو خشک با آجیل می‌تواند به افزایش وزن شما کمک شایانی کند. این میوه خوش‌طعم شامل مواد مغذی زیر است:

مواد موجود در یک اونس زردآلو خشک (28 گرم)میزان مواد
کالری67
پروتئین0.8 گرم
چربی0.1 گرم
کربوهیدرات18 گرم
فیبر2 گرم
ویتامین A6 درصد (DV)
ویتامین E8 درصد DV
مواد مغذی در 28 گرم زردآلو خشک

معجزه کاهش فشار خون: انبه

انبه نیز مانند موز، یک میوه خوشمزه و سرشار از کالری، کربوهیدرات، مس، انواع ویتامین B، ویتامین A و ویتامین E است. انبه را می‌توانید به انواع سالاد میوه و اسموتی اضافه کرده و میل کنید. مصرف انبه برای مبتلایان به دیابت نیز مفید است و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد.

معجزه کاهش فشار خون: انبه

جمع‌بندی

میوه‌ها سرشار از کالری، انواع ویتامین و مواد مغذی هستند. در این مقاله چندین میوه برای افزایش وزن معرفی شد؛ که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید میوه‌هایی، مانند: نارگیل، انبه و موز را نیز به‌‌صورت خشک شده مصرف کنید.

علاوه بر این، می‌توانید این میوه‌ها را با مواد غذایی سرشار از پروتئین و چربی میل کرده و نگران بالا رفتن سطح قند خون خود نباشید. شما از چه میوه‌هایی برای افزایش وزن استفاده می‌کنید؟

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا