تکنولوژی

بهترین لپ تاپ های core i5 کدامند؟ ۵ مورد بسیار جذاب

بهترین لپ تاپ های core i5 چیست؟ گلچین بهترین لپ تاپ ها

بهترین لپ تاپ های core i5 کدامند؟ خرید یک لپ تاپ جدید هرگز کار آسانی نبوده است. بسته به اهداف، هر فرد نیازهای متفاوتی را برای مطابقت با علایق و کاربری‌های خود خواهد داشت. آشنایی با بهترین مدل‌هایی که می‌توانید برای خرید یک لپ تاپ متوسط با نسل i5 داشته باشید، از موضوعاتی است که ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد. بنابراین می‌خواهیم در این قسمت بهترین‌ انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید را به همراه توضیحات مربوط به هرکدام بیان کنیم.

بهترین لپ تاپ های core i5 چیست؟

آیا شما هم به دنبال بهترین لپ تاپ های core i5 هستید تا برای کاربردهای مختلف بازی، روزمره و یا حتی فراتر از آنها استفاده کنید؟ فرقی نمی‌کند جزو کدام دسته هستید، در ادامه می‌خواهیم چند مدل از بهترین لپ تاپ هایی که با این نوع پردازنده وجود دارند را به شما معرفی کنیم. این نوع لپ تاپ‌ها معمولا دارای توان پردازشی متوسطی هستند اما اگر برخی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم در آن را انتخاب کنید، حتما عملکرد جذابی خواهند داشت.

بهترین لپ تاپ های core i5 دستگاه‌هایی اقتصادی هستند که هم نیاز روزمره را برطرف کرده و هم با توجه به نسل سی پی یو آنها، گرافیک و حافظه‌ای که دارند، می‌توانند بهترین تجربه را در اختیار شما قرار دهند. این نوع دستگاه‌ها در مدل‌های جدید خود توانسته‌اند پردازنده‌های قدرتمندی را ارائه کنند که در این لیست برخی از مدل‌های خوب آن را نیز معرفی می‌کنیم. اگر امروز به دنبال لپ تاپ های عالی، قدرتمند، اما مقرون به صرفه در بازار هستید، این مقاله به عنوان یکی از بهترین بررسی‌ها برای معرفی لپ تاپ‌های i5 مناسب شما است. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این مدل‌ها بپردازیم و شما را با لپ تاپ‌هایی که از نظر اقتصادی ارزشمند هستند آشنا سازیم.

در این مقاله با اعضای خانواده لپ تاپ‌های لنوو بیشتر آشنا شوید.

بهترین لپ تاپ های core i5
لپ تاپ خوب CORE I5

لپ تاپ ASUS TUF Gaming F15 Laptop

مدل لپ تاپ‌های TUF از برند ایسوس، بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای تهیه یک لپ تاپ اقتصادی درنظر داشته باشید. در واقع این نوع از لپ تاپ‌ها از نظر سخت افزاری در کنار قیمتی که ارائه می‌کنند، بسیار جذاب هستند و بیشتر برای بازی به کار گرفته می‌شوند. یکی از مدل‌های اقتصادی در سری TUF ایسوس، F15 FX506LH است که می‌توانید با کمک مشخصات فنی آن، یک تجربه روان در بازی‌های متوسط امروزی را داشته باشید. از جمله نکاتی که راجع به این لپ تاپ باید بیان کرد، می‌توان گفت:

  • حافظه SSD: این مدل از بهترین لپ تاپ های core i5 برای ذخیره سازی داده‌های خود از یک حافظه SSD بهره می‌برد که حجم کلی آن 512 گیگابایت است. شما می‌توانید حجم این حافظه را تا 1 ترابایت افزایش دهید.
  • رم بالا: برای این لپ تاپ یک رم 16 گیگابایتی درنظر گرفته شده است که می‌توان آن را تا 2 برابر این حجم افزایش داد. در این خصوص باید بدانید با نصب این مقدار حافظه رم، قادر خواهید بود تا غالب برنامه‌هایی که نیاز به مقدار رم بالایی دارند، از جمله فتوشاپ و یا بازی‌ها را به راحتی اجرا کنید.
  • گرافیک: امروز برای کسانی که اهل گیمینگ هستند، داشتن گرافیک GTX آن هم از مدل 1650 یک خط قرمز به شمار می‌آید که با توجه با این قضیه نیز این مهم درنظر گرفته شده است.
  • RGB: یکی از قابلیت‌های جذاب ظاهری دیگری که برای این دستگاه درنظر گرفته شده است، حالت RGB آن است که رنگ‌های متنوعی را در بازی می‌دهد. با این حال شما می‌توانید ازطریق برنامه Armoury Crate یا با زدن دکمه fn و زدن دکمه فلش به سمت پایین نیز این قابلیت را متوقف کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید بازی‌های رزیدنت اویل و نیز GTA V را در این مدل از بهترین لپ تاپ های core i5 به خوبی بازی کنید.

مشخصات توضیحات
مدل TUF F15 FX506LH
ابعاد 359.8 در 256 در 24.9 میلی متر
وزن 2.3 کیلوگرم
صفحه نمایش 15.6 اینچ | فول اچ دی
پردازنده Core i5 10300H 2.5-4.5Ghz
گرافیک GTX 4GB۱۶۵۰ GDDR۶ ۱۲۸Bit
حافظه 512 گیگابایت  SSD
باتری 3 سلولی با ظرفیت 48 وات ساعت
رم 16 گیگابایت
رنگ مشکی – خاکستری
قیمت 25.8میلیون تومان

جمع بندی: این دستگاه برای کسانی که به فکر بازی، مالتی مدیا و نیز کاربری عمومی هستند، پیشنهاد مناسبی خواهد بود. با این حال کسانی که به فکر رندرینگ‌ها و ادیت‌های سنگین هستند، پیشنهاد می‌شود مدل‌های قوی‌تر با گرافیک بالاتری را تهیه کنند.

لپ تاپ Inspiron 15 7000 series

 اولین مدلی که در لیست بهترین لپ تاپ های core i5 معرفی می‌شود، دل Inspiron 15 7000 است که یک انتخاب بسیار جذاب به خصوص برای گیمرها خواهد بود. قیمت این لپ تاپ در کنار ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند، باعث می‌شود تا شما از انتخاب آن پشیمان نشوید. برای این لپ تاپ قیمتی در حدود 770 دلار درنظر گرفته شده است. به طور کلی، نکات مهمی که راجع به این دستگاه باید بیان کرد عبارتند از:

  • پردازش چند کاره: با پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل ششم اینتل i5، قادر خواهیدبود تمام قدرت لازم برای لذت بردن از بازی و سرگرمی را داشته باشید.
  • گرافیک قدرتمند: برای این دستگاه از بهترین لپ تاپ های core i5، یک گرافیک قدرتمند با مدل NVIDIA GeForce GTX 960M به کار رفته است که از آخرین نسل GDDR5 بهره مند می‌باشد. این نیروگاه گرافیکی نرخ فریم در مقدار بالایی را در بازی ها به شما می‌دهد و می‌تواند برای ادیت یا رمزگذاری ویدیوها نیز سرعت قابل قبولی داشته باشد.
  • حافظه: یکی دیگر از جذابیت‌هایی که می‌توان برای این لپتاپ درنظر گرفت، استفاده از حافظه‌های SSD آنها هستند که بسیار سریعتر از مدل‌های HDD عمل کرده و زمان بارگذاری سریعتری دارند.

با توجه به طراحی انقلابی این نوع لپتاپ، شما می‌توانید حرارت را به خوبی از پردازنده‌ها و گرافیک‌های آن مدیریت کنید. دو فن خنک کننده، سه exhausts یا محل خروج و دریچه های بزرگ با 240 پره حرارتی، همگی با هم کار می کنند تا بتوانید بازی بدون وقفه و روانی را تجربه کنید. در حالی که سیستم و استراحتگاه کف دست شما خنک می‌مانند.

مشخصات توضیحات
مدل Dell Inspiron 15 7000 series
ابعاد 15.08 در 15.08 در 10.43 اینچ
وزن 2.7 کیلوگرم
صفحه نمایش 15.6 اینچ فول اچ دی LCD
پردازنده Core i5-6300HQ 2.3GHz
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 960M | 4 گیگابایت
حافظه 256 گیگابایت SSD
باتری 6 سلولی با توان 74 وات در ساعت
رنگ مشکی
رم 4 گیگابایت DDR3
قیمت 770 دلار

جمع بندی: با توجه با پردازنده قدرتمند از مدل HQ، گرافیک GTX 4 گیگابایتی و نیز حافظه SSD می توان این مدل از بهترین لپ تاپ های core i5 را یک لپ تاپ جمع و جور اما قدرتمند دانست اما کم بودن حافظه داخلی، نسل قدیمی پردازنده و گرافیک به خصوص برای بازی‌های امروزی، ممکن است آنها را در حداقل‌ترین کیفیت ممکن اجرا کند. با این حال با توجه به قیمتی که درج شده است، ارزش مناسبی برای آن درنظر گرفته می‌شود.

ASUS TUF Gaming F15 لپ تاپ
لپ تاپ قوی Core I5

لپ تاپ Msi GF63 مدل core i5

یکی دیگر از لپ تاپ‌هایی که می‌توانید برای خرید درنظر داشته باشید، مدل msi gf63 است که مشخصات خوبی را برای خرید ارائه می‌کند. ام اس آی یکی از برندهای مطرح در زمینه ارائه لپ‌تاپ های گیمینگ است که معمولا گزینه‌های با ارزش خرید خوبی را ارائه می‌کند.

طراحی این مدل از بهترین لپ تاپ های core i5 به خوبی کار شده است و بدنه آن از آلومینیوم می‌باشد. شما می‌توانید آن را با وزن و ابعاد مناسبی که دارد، در حالت‌های مختلفی استفاده کنید. چراکه بسیار خوش دست می‌باشد. این دستگاه برای کسانی که قصد دارند هزینه‌های بیشتری کنند، یک مدل قوی‌تر با پردازنده Core i7 و گرافیک RTX یا GTX 3050 را نیز ارائه می‌کند. اگر قصد بازی را دارید، می‌توانید این بازی‌های امروزی را در کیفیت‌های پایین اجرا کنید. به عنوان مثال بازی‌های سبک تر می‌تواند با Fps بالاتری اجرا شوند که نیاز شما را به یک سیستم روان تامین می‌کند.

مشخصات توضیحات
مدل MSI GF63 Core i5
ابعاد 35.9 در 25.4 در2.17 سانتی متر
وزن 1.86 کیلوگرم
صفحه نمایش 15.6 اینچ | FHD
پردازنده Core i5 10500H 2.5 to 4.5Ghz
گرافیک GTX 1650 Max-Q 4Gb
حافظه 256Gb SSD
باتری 3 سلولی با ظرفیت 52 وات ساعت
رنگ مشکی
رم 8 گیگابایت DDR4
قیمت 23.5 میلیون تومان

جمع بندی: در یک جمع بندی کلی باید گفت این دستگاه از بهترین لپ تاپ های core i5 برحسب نوع مدلی که تهیه می‌کنید، می‌تواند برای گیمینگ مناسب باشد. پایه‌ای ترین مدل آن در نسخه Core i5 ارائه شده است که با توجه به پردازنده و گرافیک قابل قبولی که دارد، می‌توانید برای بازی‌ کردن از آن استفاده کنید. با این حال اگر قصد استفاده برای کارهای سنگین‌تر دارید، می‌توانید تا حدی روی مدل RTX با پردازنده Core i7 آن حساب باز کنید.

لپ تاپ Ideapad Gaming 3i

بدون شک یکی از برندهای دوست داشتنی در عرصه خرید لپ تاپ‌های اقتصادی، لنوو است که در این نسخه، یک لپ تاپ با پردازنده نسل 5 اما گیمینگ ارائه می‌کند. ویژگی مهمی که این دستگاه دارد، به روز بودن سخت افزارهای آن است که از مدل‌های قدرتمندی نیز بهره می‌برند. به عنوان مثال می‌توان به پردازنده های نسل 11 مدل H در این لپ تاپ اشاره کرد که یکی از بهترین ترکیب‌ها را در کنار کارت گرافیک Gtx رقم می‌زند. همچنین شما می‌توانید 512 گیگابایت حافظه SSD را نیز از آن استفاده کنید.

این مدل از بهترین لپ تاپ های core i5 در برند لنوو دارای مشخصات خوبی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بازی‌های روز را با کیفیت قابل قبول اجرا کنید. شما می‌توانید امکان ادیت فیلم‌ها و عکس‌ها را در سطح نه چندان حرفه‌ای انجام دهید. همچنین باید بدانید نوع حافظه SSD آن از مدل M.2 است و از قابلیت فست شارژ نیز بهره می‌برد.

مشخصات توضیحات
مدل Ideapad Gaming 3i
ابعاد 359 در 252 در 25 میلی متر
وزن 2.25 کیلوگرم
صفحه نمایش 15.6 اینچ | کیفیت FHD
پردازنده Core i5 11300H 2.8GHz and up (3.1 – 4.4 Ghz)
گرافیک GeForce GTX ۱۶۵۰ 4GB از نوع GDDR۶
حافظه 512 گیگابایت SSD
باتری لیتیوم پلیمری با 45 وات ساعت
رنگ مشکی
رم 8 گیگابایت DDR4
قیمت 24 میلیون تومان

جمع بندی: برای کسانی که می‌خواهند حتی نسبت به مدل‌هایی که از برند ایسوس ارائه می‌شود، هزینه کمتری داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم این مدل را تهیه کنند. در واقع این لپ تاپ هزینه بسیار کمتری نسبت به مشخصات خودش در بین تمامی لپ‌تاپ های Core i5 با گرافیک Gtx 1650 دارد که می‌توانید آن را با افزایش حافظه و نیز مقدار رم به یک مدل بهینه سازی شده ارتقا دهید.

MSI GF63 لپ تاپ مدل
بهترین لپ تاپ MSI

لپ تاپ Acer Nitro 5

همانند برند لنوو، ایسر نیز نام شرکتی است که کمتر شناخته شده است اما لپ تاپ‌های جذابی را ارائه می‌کند که یک مورد آن در لیست بهترین لپ تاپ های core i5 ما قرار دارد. اگر نگاهی به رنج لپ تاپ‌های این برند داشته باشید، حتما مشاهده می‌کنید که ارزش خرید بسیار بالایی را در اختیار شما قرار داده و می‌تواند بسیار جذاب باشد.

مشخصات توضیحات
مدل Acer Nitro5
ابعاد 363 در 255 در 23.9 میلی متر
صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD
پردازنده Core i5 10300H 2.5 – 4.5 GHz
گرافیک GTX 1650 Ti 4GB
حافظه 1 ترابایت حافظه HDD + 256 گیگابایت SSD
باتری 3 سلولی 57 واتی
رنگ مشکی
رم 8 گیگابایت DDR3
قیمت 28 – 32 میلیون تومان

جمع بندی: با نگاهی که به مشخصات این سیستم بیندازیم، می‌توان دریافت که این مدل ارزش خرید خوبی دارد . به خصوص می‌توان به حافظه 1256 گیگابایتی ترکیبی آن اشاره کرد. اما رم DDR3 می‌تواند به واسطه نسل قدیمی بودن آن یک پوینت منفی باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا