تکنولوژی

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر چیست؟ ویرایش عکس چیست و چه کاربردی دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که می‌خواهیم در این مقاله به معرفی آنها بپردازیم و شما را با بهترین‌های این عرصه در سال 2021 آشنا کنیم. ویرایش عکس یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف به خصوص تبلیغات، برندینگ، تولید محتوا و … است. همچنین شما می‌توانید بهترین برنامه‌های عکاسی در موبایل را نیز در وب‌سایت مجله جوان ایرانی مشاهده کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از بهترین برنامه‌ها و نرم‌ افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر آشنا شویم.

ویرایش عکس

ویرایش عکس چیزی فراتر از قرار دادن یک فیلتر عکس چشم نواز بر روی تصویر شما است. در واقع ویرایش عکس، یک فرآیند فنی است، اما یادگیری ویرایش عکس‌ها مهارت‌های مهمی در تسلط بر آن دارد و به تبدیل عکس‌های خوب شما به عکس‌های عالی‌تر کمک می‌کند. ویرایش عکس (که به نام‌های post-processing  و  postproduction نیز شناخته می‌شود) فرآیندی است که در عکاسی دیجیتال ایجاد می‌شود تا عکس‌ها در یک برنامه ویرایش photo تنظیم شوند. اگر بخواهیم یک تمثیل داشته باشیم، ویرایش عکس در کامپیوتر و …، نسخه‌ای دیجیتالی از  اتاق تاریک است، جایی که می‌توان عکس‌ها را پس از عکاسی تغییر داد. ویرایش عکس پس از آن اتفاق می‌افتد که یک عکاس، تصویری را در اختیار دارد و می‌خواهد آن را از نظر اضافات، تصحیح رنگ و … اصلاح کند.

اکثر عکاسان حرفه‌ای از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند Adobe Lightroom و فتوشاپ برای سازماندهی و ویرایش تصاویر استفاده می‌کنند. Lightroom یک ابزار ویرایش عمیق و قدرتمند است و با Adobe Photoshop ترکیب می‌شود و می‌تواند تقریباً به هر اثری که فکر می‌کنید، عکس را تبدیل کند. تکنیک‌های ویرایش تصویر زیادی وجود دارد که می‌توان با نرم افزار ویرایشگر عکس مانند Lightroom در حین پردازش از آنها استفاده کرد. برخی از گزینه‌های ویرایشی در این برنامه که از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر به شمار می‌آید، شامل تنظیمات کلی در کیفیت تصویر می‌شود، همچنین به شما امکان می‌دهند تغییرات هدفمند را انجام دهید و فقط یک قسمت از تصویر را تنظیم کنید.

اگر بخواهیم به برخی از ابزارهای ویرایش عکس به کار رفته در بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر اشاره کنیم، می‌توان گفت:

  • تراز سفیدی: دما و رنگ را طوری تنظیم می‌کند که رنگ‌ها درست باشند.
  • نوردهی: روشنایی یا تاریکی کلی تصویر را تنظیم می‌کند. Highlight فقط قسمت‌های روشن‌تر تصویر را کنترل می‌کند. Shadow فقط قسمت‌های تیره‌تر تصویر را کنترل می‌کنند. White روشن‌ترین نقطه را در تصویر تنظیم می‌کنند. Black تاریک‌ترین نقطه را در تصویر تعیین می‌کنند.
  • کنتراست: واریانس بین قسمت‌های روشن و تاریک تصویر را تنظیم می‌کند. افزودن کنتراست باعث می‌شود قسمت تاریک شما تیره‌تر و روشنایی شما روشن‌تر شود.
  • وضوح: کنتراست را تنظیم کنید، اما فقط در نقاط میانی عکس‌ها. افزایش وضوح از طریق این ابزار، بر بهبود بافت تأثیر می‌گذارد. برعکس، کاهش وضوح می‌تواند به عکس‌های شما کیفیتی رویایی بدهد.
  • اشباع: این ابزار کاربردی می‌تواند رنگ‌های خاموش را در تصویر شما افزایش دهد، بدون اینکه بر رنگ‌هایی که از قبل اشباع ‌شده‌اند تأثیر بگذارد.
  • شارپ کردن: یکی از ابزارهای مفید است که در غالب بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر دیده می شود. در این ابزار، کنتراست در هر نقطه‌ای که یک منطقه نور با یک منطقه تاریک برخورد کند را افزایش می‌دهد، در نتیجه عکس واضح‌تر به نظر می‌رسد.
  • کاهش نویز: روشی برای برطرف کردن هرگونه “نویز” در عکس، که معمولاً در اثر کم نوری شدید و/یا عکاسی با ISO بسیار بالا ایجاد می‌شود.
  • اصلاح لنز: اعوجاج ایجاد شده توسط لنز هنگام ثبت تصویر را تصحیح می‌کند. هر لنز متفاوت است و نرم افزار ویرایش عکس مانند Lightroom تنظیم صحیح لنز شما را به صورت خودکار انتخاب می کند.

ویرایش عکس در کامپیوتر

کاربردهای ویرایش عکس

تصاویر می‌توانند میلیون‌ها دیدگاه و حرف برای گفتن داشته باشند. از دیدگاه تبلیغاتی، تصاویر دارای توانایی ذاتی هستند تا بتوانند به راحتی و به طور طبیعی مفهوم برند شما را به معنای واقعی موردنظر شما بیان کنند. این تصاویر هستند که می‌توانند در ذهن مخاطب باقی بمانند. ویرایش تصاویر، همیشه فضای خاصی را در بین مشاغل به خودی اختصاص داده‌اند و در عصر مدرن اینترنت اشیا، سیستم‌عامل‌هایی مانند اینستاگرام و Pinterest که تصویر محور هستند، نقش تصاویر را تا حد زیادی بازتعریف کرده‌اند. این در واقع فرصتی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

در هر بخشی که فعالیت می‌کنید شامل مد‌، مسافرت‌، رستوران‌ها و کسب‌و‌کارهای مرتبط ب اغذا یا خرده فروشی، عکس‌ها همیشه می‌توانند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند و در سطوح مختلف زیبایی شناختی با آنها ارتباط برقرار کنند. در مورد کاربردهای ویرایش عکس با بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر می‌توان گفت:

  • ایجاد تصویر برای برندهای مختلف: تصاویر همیشه می‌توانند به شما در تشخیص برند خود از دیگران کمک کنند و اگر از تکنیک‌های تصحیح تصویر به درستی استفاده کنید، می‌توانید در این راه سود زیادی کسب کنید. به راحتی می‌توان با استفاده مناسب از تکنیک‌های مختلف ویرایش تصویر و برنامه‌های نرم‌افزاری ویرایش عکس، یک سبک ویرایش منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کرد که این کار می‌تواند توسط یک متخصص در حوزه گرافیک انجام شود.
  • بهبود تصاویر: یکی از مهمترین مزایای ویرایش تصویر این است که تصاویر کسل کننده، تاریک و خام با کمک تکنیک‌های افزایش عکس تازه می‌شوند. این عکس‌ها می‌توانند با روشنایی، کنتراست و رنگ‌ها، روح تازه‌ای از زندگی را دریافت کنند. بسیاری از شرکت‌های تجاری مزایای ویرایش عکس را درک کرده‌اند و برای ویرایش عکس‌های خام که در بنرها، بروشورها و جلد محصولات استفاده می‌شود، از متخصصان ویرایش عکس کمک می‌گیرند.

همچنین از دیگر کاربردهای ویرایش عکس با بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر می‌توان به تقویت جلوه‌های بصری برای جلب مشتری، افزایش فروش، ایجاد اعتبار و شهرت، فرصت‌های شغلی در شبکه‌های اجتماعی، تصحیح رنگ، حذف پس‌زمینه، ساخت کاور، بروشور و کاتالوگ محصولات، ساخت کارت ویزیت و … اشاره نمود.

کاربردهای ویرایش عکس چیست؟

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر

بهترین برنامه های ویرایش عکس برای کامپیوتر که در ادامه معرفی می‌کنیم، با توجه به ابزارها و ویژگی‌های مختلفی که دارند، سریعترین مسیر را برای ویرایش کامل تصاویر ارائه می‌کنند. این نرم‌افازارها معمولا دارای همه ابزارهایی هستند که کاربر می‌تواند به آنها نیاز داشته باشد، به همین جهت استفاده از آن نیازمند آموزش‌ کامل از سوی سازندگان یا افراد حرفه‌ای در این نرم‌افزارها و افراد متخصص در زمینه گرافیک است. با وجود نرم‌افزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، یافتن نرم افزار مناسب با سطح تجربه و نیازهای ویرایش شما می‌تواند کار زمان‌بری باشد. در ادامه با ما باشید تا بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر را به صورت کامل به شما معرفی کرده و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم:

Adobe Photoshop CC

به طور قطع یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر، برنامه فتوشاپ است که هیچ نرم افزار ویرایش عکس دیگری نمی تواند Adobe Photoshop CC را از نظر قدرت، پیچیدگی و مجموعه وسیعی از ابزارها و افزونه‌ها جایگزین کند. Adobe Photoshop CC از جمله برنامه‌های ویرایش سریع، قدرتمند و بی‌نظیری است که عملکردهای کاملی را ارائه می‌دهد و فقط یک حرفه‌ای می‌تواند از مجموعه کاملی از ابزارهای آن نهایت قدردانی را کرد و بهره‌مند شود. این برنامه که از آن به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای متخصصان یاد می‌شود، توسط شرکت Adobe Inc در سال 1990 نخستین بار رونمایی شد. از آن زمان تاکنون در بین بهترین پلتفرم‌های ویرایش عکس قرار داشته است و با پیشرفت‌ها و به‌روز‌رسانی‌های مداوم، همچنان این رتبه را حفظ می‌کند.

Photoshop یک برنامه دسکتاپ سازگار با Mac و PC است که می‌تواند بر روی iPad نیز اجرا شود. یک برنامه تلفن همراه نیز با عملکرد محدود برای آن در دسترس است. کاربران می‌توانند از برنامه‌های اضافی مانند Adobe Social و Adobe Experience برای مدیریت محتوای رسانه‌های اجتماعی خود نیز استفاده کنند. از ویژگی‌های خوب این برنامه می‌توان به قدرتمند و سریع بودن آن،     ابزارهای ماسک و انتخاب که در بهترین حالت خود قرار دارند، رابط کاربری زیبا و آسان، سازگار با بسیاری از ویرایشگرعلی عکس دیگر، در دسترس بودن برای سایر سیستم عامل‌های تلفن همراه از جمله iPad ، iPhone و تلفن‌های Android.

Adobe Photoshop Lightroom Classic

Adobe Lightroom با توجه به راهنمای کاملی که دارد، رابط کاربری تمیز و ساده، شخصی‌سازی تنظیمات یک کلیک و ویژگی‌های دیگر، دومین برنامه از  بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر در این لیست است. گاهی اوقات به عنوان “فتوشاپ نور” نیز از این برنامه یاد می‌شود. در واقع این برنامه می‌تواند هر کاری را که یک علاقه عکاسی مبتدی نیاز داشته باشند را با آن انجام دهد. این برنامه می‌تواند برای کاربران مبتدی که سریع‌تر می‌خواهند در مسیر یادگیری قرار بگیرند، بسیار مناسب است. به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت بر فضای کاری ساده و آسان آن تسلط پیدا کنند. به همین دلیل ما Lightroom را به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای مبتدیان انتخاب کردیم. Lightroom در سال 2007 برای تکمیل Adobe Photoshop به عنوان یک پلتفرم ویرایش عکس همه کاره با قابلیت فهرست نویسی تصاویر و قابلیت پردازش خام راه اندازی شد. با اینکه Photoshop با دستکاری عکس برتری دارد، Lightroom یک ابزار تقویت عکس بیش از حد توانمند است.

یکی از بهترین ویژگی‌های Lightroom، آن است که به صورت کاملا حرفه‌ای می‌تواند برای انتقال خودکار عکس با هم‌گام‌سازی خودکار بینiPads ، iPhone و دستگاه های Android اقدام کند. هنگامی که برنامه موجود است، به کاربران امکان آن‌ را می‌دهد تا کارهای خود را سازماندهی کرده و از هر کجا که هستند به اشتراک بگذارند. همچنین از طریق ابزارهای داخلی این برنامه، محتوای تولید شده را می‌توانید تنها با چند کلیک در رسانه های اجتماعی بارگذاری کرد. از جمله ویژگی‌های خوب این برنامه می‌توان به رابط کاربری بصری، وجود راهنمای گام به گام، همگام سازی تلفن همراه، کتابخانه گسترده‌ای از ویرایش‌های از پیش تعیین شده با یک کلیک، برنامه های تلفن همراه برای iPhone و تلفن Android و … اشاره نمود.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر

در ادامه بررسی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر می‌توان گفت:

Affinity Photo

Affinity Photo یک پلتفرم ویرایش همه‌کاره با ویژگی‌های قدرتمند است که هزینه آن نصف هزینه Adobe Photoshop برای همه عکاسان به جز افراد متخصص است. Affinity Photo یک ویرایشگر عکس در سطح حرفه‌ای و دارای ویژگی‌های مختلف است که توانایی انجام کلیه کارهای ویرایش یک عکاس را با هزینه بسیار کمتر از Adobe Photoshop دارد. Affinity Photo نخستین بار از سال 2015 شروع به فعالیت کرده است، اما به سرعت توانست به عنوان یک پلتفرم ویرایش عکس با کیفیت و حرفه‌ای شناخته شود. Adobe Photoshop ممکن است در تعداد ابزارها و ویژگی‌های ویرایش دارای برتری بسیار ناچیزی باشد، اما Affinity دارای مجموعه وسیعی از ابزارهای کارآمد است که با نیازهای همه به جز عکاسان و طراحان حرفه‌ای گرافیک مطابقت دارد.

چیزی که Affinity را در مقایسه با فتوشاپ جذاب می‌کند، هزینه مجوز یکبار و دائمی آن در حدود 49.99 دلار برای برنامه دسکتاپ Mac و PC است. البته این مورد برای ما فرقی ندارد؛ زیرا غالب این برنامه‌ها به صورت رایگان و کرک شده در وب‌سایت‌های ایرانی قرار دارند. Affinity یک نسخه کوچک شده از نرم افزار ویرایش خود را برای کاربران iPad با هزینه یکبار 19.99 دلار ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های خوب این برنامه می‌توان گفت: ارائه ابزارهای کامل، رابط کاربری بسیار شهودی و جذاب،  پرداخت فقط یکبار بدون اشتراک برای استفاده قانونی، سازگار با iPad و خروجی با کیفیت حرفه‌ای.

GIMP

در میان پلتفرم‌های رایگانی که برای بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر وجود دارد،  GIMP با ابزارهای کاربردی و با کیفیت حرفه‌ای خود توانسته است رتبه‌ بالایی را به خود اختصاص دهد.  GIMP که در سال 1990 راه اندازی شد، یک برنامه نرم‌افزاری پایدار است که عمدتا توسط کدنویسی منبع باز تکمیل و هدایت می‌شود. این بدان معناست که توسعه دهندگانی که به کد منبع دسترسی دارند، دائماً پلتفرم را بر اساس بازخورد کاربران بهبود می‌بخشند که GIMP را قادر می‌سازد تا در لبه پیشرو برنامه‌های سطح اول باقی بماند.

با اینکه این برنامه رایگان است اما GIMP کیفیت را فدای رایگان بودن آن نکرده است. طراحان، تصویرگران و عکاسان، ویژگی‌های سطح حرفه ای آن را برای برآوردن نیازهای اصلی ویرایش کافی می‌دانند. با این حال نمی‌توان آن را رقیبی برای برنامه‌های پردرآمد و برتر دانست.

GIMP از طریق رابط قابل تنظیم خود، که به کاربران اجازه می‌دهد محیط ویرایش را با توجه به نیازهای خود تغییر دهند، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های بهبود و دستکاری عکس را ارائه می‌دهد. قابلیت‌های طراحی آن کاربران را قادر می‌سازد تا آثار هنری خیره کننده و عناصر طراحی گرافیکی با کیفیت حرفه‌ای ایجاد کنند. GIMP همچنین دارای یک جزء رسانه‌های اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد برای بارگذاری در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، اثر خود را ایجاد کنند.

GIMP را می‌توان در سیستم عامل‌های‌Windows ، Mac و Linux بارگیری کرد و از چندین افزونه پشتیبانی می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که GIMP گاهی اوقات کند عمل می‌کند؛ زیرا توسعه دهندگان دائماً با کد منبع آن کار می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند به XGIMP، برنامه‌ی موبایلی که از Gimp الهام گرفته‌اند، دسترسی داشته باشند.

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس در PC

Adobe Photoshop Elements

اگرچه برنامه Adobe Photoshop Elements بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس Adobe نیست، اما شامل بسیاری از بهترین ویژگی‌های برنامه‌های ادوبی، از جمله فناوری هوش مصنوعی آن است. Elements به عنوان یک ویرایشگر عکس مستقل برای Mac یا PC، از بسیاری از برنامه‌های دیگر بهتر است، اما می‌تواند برای مبتدیان و کاربرانی که علاقه‌ای به Adobe Photoshop که یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر و پیچیده است، مناسب باشد. Elements با داشتن رابط کاربری زیبا، آسان برای استفاده، کمک ویرایش هوش مصنوعی و فضای کاری Guided Edits، مبتدیان را قادر می‌سازد تا به سرعت از قابلیت های ویرایش قدرتمند آن استفاده کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌ها و امکانات Elements آن است که به شما امکان می‌دهد تا تصاویر را با کلمات کلیدی، برچسب‌ها یا رتبه‌بندی ستاره‌ها برچسب گذاری و پیدا کنید. حتی دارای یک گزینه اشتراک گذاری ساده و یک کلیک برای ارسال در سایت‌های رسانه های اجتماعی است. به این نکته توجه کنید که نرم افزار Elements و نصب کننده آن حداکثر 5 گیگابایت فضا را اشغال می‌کند و فقط در نسخه های macOS 10.14 تا 11 قابل اجرا است. برای رایانه های شخصی و کامپیوترها، شما نیاز به پردازنده نسل ششم اینتل یا پردازنده جدیدتر خواهید داشت.

Luminar

اکثر برنامه‌هایی که به عنوان بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر شناخته می‌شوند، با مک و PC سازگار هستند. با این حال، بر اساس بررسی‌ها‌، کاربران Mac بیشتر از کاربران PC از Luminar استفاده می‌کنند و این را به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای Mac انتخاب می‌کنند.

Luminar به عنوان یک برنامه ویرایش عکس، در ابتدا تنها برای سیستم عامل Mac در سال 2016 شروع به کار کرد و پس از آن به یک برنامه چند پلتفرمه تبدیل شد. Mac های اپل با پردازنده‌های سریعتر، فضای ذخیره‌سازی بزرگتر و قدرت محاسباتی بیشتر، می‌توانند بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر را در نسخه‌های پیشرفته را به کار ببرند. در حالی که Luminar مجهز به هوش مصنوعی در هر دو سیستم عامل مک و رایانه می‌باشد، عملکرد پیشرفته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدرتمند آن در Mac می‌تواند غوغا کند. به همین دلیل ما Luminar را به عنوان بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای کامپیوتر در سیستم عامل Mac می‌دانیم.

ویژگی اصلی Luminar عملکرد هوشمند آن است که کاربران را قادر می‌سازد تا برخی از TASKها را فوراً و گاهی به صورت خودکار انجام دهند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی آن می‌توانند عکس‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و با یک کلیک، عیوب را برطرف کرده، رنگ‌ها را تقویت کرده و عناصر بهبود دهنده را اضافه کنند، که می‌تواند تمام کارهای موردنیاز  را به سرعت اعمال کند. رابط کاربری آسان آن نیز از دیگر مزایای لومینار می‌باشد.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس در PC

دیگر برنامه‌ های ویرایش عکس حرفه ای برای کامیپوتر

در نهایت از دیگر برنامه هایی که می‌توان تحت عنوان بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر معرفی نمود، باید به Corel PaintShop Pro اشاره کرد:

Corel PaintShop Pro

به عنوان آخرین برنامه که برای این قسمت معرفی می‌کنیم، می‌توان نام Corel PaintShop Pro را اضافه کرد که یک ویرایشگر عکس کامل و قدرتمند است. این برنامه که پیوسته برای برتری و بهبود آن ارتقا می‌یابد، هزینه‌های پایین‌تری نسبت به دیگر برنامه های این حوزه دارد و با این حالت، آن را به عنوان بهترین گزینه برای نرم افزار ویرایش عکس می‌توان انتخاب نمود.

Corel در سال 1989 با پلتفرم پرچمدار PaintShop Pro خود روانه بازار شد و از آن زمان تاکنون با Adobe Photoshop به عنوان یک گزینه ارزان قیمت‌تر و رقابتی‌تر شناخته شده است. Corel PaintShop Pro برای Windows طراحی شده است و همچنان یک برنامه تنها برای سیستم عامل ویندوز است، به این معنی که این شرکت منابع خود را صرف بهینه‌سازی پلتفرم خود برای Windows می‌کند و تا توانسته است هزینه‌ها را روی کیفیت کار متمرکز کرده است.

Corel به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر، دو دهه گذشته را صرف اصلاح ویژگی‌هایی کرده است که آن را به یک برنامه پیشرو در صنعت تبدیل کرده است. به عنوان مثال، محیط کاری Photography جدید، با یک کلیک امکان دسترسی و استفاده از ابزارهای ویرایش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، که برای مبتدیان بسیار مفید است.

فضای کاری مدیریت عکس PaintShop Pro به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌ها را بر اساس برچسب‌های کلمات کلیدی سازماندهی کرده و کاتالوگ ایجاد کنند و از انواع فرمت‌های فایل برای وارد کردن و خروجی گرفتن از تصاویر پشتیبانی می‌کند.

در حالی که PaintShop Pro هنوز برنامه تلفن همراهی را  ارائه نکرده است، برای کاربران iPad می‌تواند مورد با صفحه لمسی استفاده شود. PaintShop Pro همچنین شامل این قابلیت است که شما می‌توانید در طی دو مرحله،  برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها در رسانه‌های اجتماعی اقدام کنید.

با معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر در این مقاله، در یک جمع‌بندی باید گفت Adobe Photoshop به عنوان قوی‌ترین و کامل‌ترین نرم‌افزار ویرایش عکس در سراسر جهان محسوب می‌شود. Affinity Photo تقریباً از هر دو نظر با Photoshop برابری می‌کند اما به دلیل هزینه کم و رابط کاربری ساده‌تر، برای کاربران با سطوح مختلف تجربه‌ای که در زمینه گرافیک و ادیت عکس دارند، می‌تواند مناسب‌تر باشد. Affinity همچنین به دلیل طول پروسه یادگیری کوتاه‌تر، گردش کار ساده‌تر و سرعت سریع‌تر گزینه بهتری است.

دیگر برنامه‌ های ویرایش عکس حرفه ای برای کامیپوتر

چگونه بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از نرم افزار ویرایش عکس می‌شود، فاکتورهای مختلفی را بایستی برای انتخاب آن در نظر بگیرید. از جمله این فاکتورها می‌توان به هزینه تهیه یا خرید و یا اشتراک این نرم‌افزارها،  سهولت استفاده از محیط کاربری و پیجیده نبودن، عملکرد، کارآیی، ابزارها و ویژگی‌هایی که بایستی برای ویرایش عکس ارائه کند و جدیدترین فناوری ویرایش اشاره نمود. اینها عناصر اساسی یک برنامه ویرایش عکس خوب هستند. از آنجا جنبه‌های انتخاب بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر، بایستی متناسب با نیازها و سطح تجربه فرد در نظر گرفته شود، می‌توان به موارد زیر به عنوان نکاتی در این پروسه اشاره نمود که عبارتند از:

  • وجود آموزش ها یا ابزارهای یادگیری برای طی کردن سریع پروسه به کارگیری این برنامه‌ها: برخی از برنامه‌ها و بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر، دارای آموزش‌‌های گسترده‌ای هستند که در نرم‌افزار نمایش داده می‌شود. برخی دیگر بایستی یک پروسه را برای بهره‌مندی و آشنایی کامل از ابزارهای این نرم‌افزارها بگذرانید.
  • رابط کاربری تمیز و بصری: فراهم کردن یک بستر مناسب برای ادیت عکس، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند کاربر را در فضای یک نرم‌افزار ادیت عکس نگه‌داشته، فرآیند ادیت را سریع‌تر کرده و کاربر را راضی نگه‌ دارد.
  • فناوری هوش مصنوعی برای ساده سازی گردش کار: برخی از برنامه‌ها از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و انجام یا پیشنهاد ویرایش استفاده می‌کنند و در زمان لازم برای یافتن ابزارهای ویرایش مناسب صرفه جویی می‌شود. هوش مصنوعی همواره توانسته است یکی از ابزارهای قابل توجه به خصوص در آپدیت‌های جدید در نرم‌افزارهای مختلف باشد.
  • ابزارها و ویژگی‌های ویرایش کافی برای سطح تجربه شما: برحسب پیشرفته‌بودن مهارت شما در ادیت عکس و تصاویر، بایستی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس برای کامپیوتر بتوانند تولزها و امکانات و ویژگی‌هایی را برای شما قرار دهند تا بتوانید عکس‌ها را سریع‌تر، با کیفیت‌ بالاتر و آنطور که دلخواه شما است، ادیت کنید.
  • سازگاری با سیستم: اکثر برنامه‌های ویرایش عکس در کامپیوتر، بر روی Mac و PC اجرا می‌شوند، اما برخی از آنها صرفا برای یک سیستم عامل ارائه شده است. همچنین برخی دیگر نیز قابلیت همگام‌سازی دارد که می‌تواند برای عکاسان و گرافیک‌کارهای در حال سفر مناسب باشد.
  • قیمت: اگر از عکس‌های خود درآمد کسب می‌کنید، می‌توانید یک از اشتراک‌های مدت‌دار استفاده کنید.برای مبتدیان یا عکاسان معمولی، پلن‌های با هزینه یکباره معقول، اقتصادی‌تر است. همچنین شما می‌توانید از نسخه‌های کرک شده در وب‌سایت‌های ایرانی بدون پرداخت هیچ اشتراک و هزینه‌ای استفاده کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا