تکنولوژی

معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر چیست؟ اگر شما به عنوان یک ویرایشگر و ادیتور ویدیو می‌خواهید رشد کنید و در این زمینه قدم بگذارید، بایستی با بهترین برنامه‌هایی که می‌توان با کمک آنها ویدیو‌های جذابی را به وجود آورد، آشنا شوید. در واقع کامپیوتر خوب، مهارت و یک برنامه عالی که بتواند ابزارهای مختلفی را برای ادیت ویدیو در اختیار شما قرار دهد، بسیار مهم است. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر بپردازیم.

ادیت فیلم چیست؟

ویرایش ویدئو فرآیند دستکاری ویدئو با تنظیم مجدد عکس‌ها و صحنه‌های مختلف به منظور ایجاد یک خروجی کاملاً جدید است. این کار می‌تواند به سادگی چسباندن صحنه‌ها و عکس‌های مختلف به یکدیگر یا جابه‌جایی بخش‌های مختلف ویدیو باشد. منظور از ادیت ویدیو، ایجاد تغییراتی در تصویر، ویدیو و همچنین صدا و پیوند دادن عناصر مختلف است.

مهارت‌های ویرایش ویدئو به شما امکان می‌دهد عکس‌های ویدئویی را به منظور ایجاد یک ساختار منسجم تنظیم و تغییر دهید. برای ویرایش تخصصی فیلم‌ها، باید مهارت‌های فنی و نرم‌افزاری خاصی داشته باشید. طیف گسترده ای از مشاغل و فعالیت‌ها وجود دارد که از مهارت های ویرایش ویدئو استفاده می‌کند که از جمله آن می‌توان گفت:

  • تدوینگران فیلم
  • سردبیران استودیوهای تلویزیونی
  • تکنسین‌های صدا و سیما
  • ویرایشگران ارشد ویدئو
  • تهیه کنندگان
  • هنرمندان چند رسانه‌ای

ویراستاران ویدئو اغلب در حرفه‌های مختلفی از جمله پخش اخبار، فیلم و تلویزیون کار می‌کنند و طیف وسیعی از آثار خود را با کمک این مهارت تولید می‌نمایند. البته هرکدام از این نقش‌ها، مهارت‌های خاص و به طبع آن پیچیده یا ساده‌تری نیاز دارند.

صرف نظر از شغل یا تخصصی که دارید، مهارت‌های مختلفی در توانایی شما در ویرایش موثر فیلم‌ها وجود دارد که عبارتند از:

  • توجه به جزئیات
  • تطبیق پذیری
  • خود انگیزشی
  • مهارت‌های سازمانی
  • مهارت‌های ارتباطی
  • مهارت حل مسئله
  • آشنایی با ویرایش برنامه‌های نرم افزاری
بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

ادیت فیلم چگونه انجام می‌شود؟

برای ویرایش فیلم‌ها، شما نیاز به دانش تولید فیلم و همچنین انواع ابزارهای ویرایش دارید که از جمله بهترین نرم‌ افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • Adobe Premiere Pro
  • Apple Final Cut Pro
  • Avid Media Composer
  • DaVinci Resolve
  • Sony Vegas
  • Autodesk Smoke
  • Lightworks

اگر به اکثر نسخه‌های نهایی در ویدیوهای ضبط شده نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که تحت ویرایش قرار گرفته‌اند. فیلم‌های خام، درست مانند عکاسی خام معمولاً به نوعی اصلاح نیاز دارند، خواه تصحیح و برش ساده رنگ یا ویرایش پیشرفته‌تر در زوایای مختلف و چندین عکس باشد. از جمله اقداماتی که معمولا در ادیت فیلم‌ها صورت می‌گیرد می‌توان گفت:

  • تصحیح رنگ
  • تنظیم نوردهی
  • تار شدن
  • برش Frame
  • Trimming
  • توالی مجدد
  • Cross dissolving
  • بریدگی ها
  • محو شدن

اگر می‌خواهید مهارت‌های ویرایش ویدئو خود را افزایش دهید، می‌توانید مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  • روی یادگیری سرمایه گذاری کنید. یکی از موثرترین روش‌ها برای توسعه مهارت‌های ویرایش ویدئو، یادگیری مداوم است. از دوره‌ها و فرصت‌های آموزشی استفاده کنید، جدیدترین تکنیک‌ها را بخوانید و با انواع ابزارهای ویرایش ویدئو آشنا شوید.
  • یک کامپیوتر مناسب بخرید. داشتن رایانه مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر مهارت‌های شما به عنوان ویرایشگر ویدئو داشته باشد. رایانه‌ای را انتخاب کنید که انتظارات شما را برآورده کند، فقط مطمئن شوید که سیستم شما برای ویرایش ویدیو سریع و بهینه است. علاوه بر این، برای افزایش سرعت بایستی از قطعاتی مانند حافظه Ssd، افزایش RAM، کارت‌های گرافیکی مناسب نرم افزار ویرایش ویدئو و پردازنده سریعتر استفاده نمایید. همچنین شما می توانید ادیت فیلم را در موبایل با اپلیکیشن های خاص آن انجام دهید.
  • از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید. میانبرهای صفحه کلید می‌تواند شما را به یک ویرایشگر ویدئویی موثرتر و کارآمد تبدیل کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم یک برگه چیت برای شورتکات‌های مهم اضافه کنید، آن را به دیوار چسبانده و مدام از آن استفاده کنید. این کار در یادگیری میانبرهای مختلف کمک کرده و از این استراتژی صرفه جویی در زمان لذت ببرید.

حال با این توضیحات اولیه، می‌خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر بپردازیم و شما را بیشتر با نرم‌افزارهایی که در این حوزه رایج است، آشنا سازیم.

ادیت فیلم چگونه انجام می‌شود؟

بهترین نرم‌ افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

بهترین نرم افزار ویرایش ویدئو فقط برای ویرایشگران حرفه‌ای این حوزه نیست. همچنین برای هر کسی که برای YouTube ، Vimeo یا رسانه‌های اجتماعی ویدئو ایجاد می‌کند، بسیار مهم است که کلیپ‌های خود را با افکت‌های جذاب، روان و زیبا به مخاطبشان ارائه دهند.

به علاوه، حتی اگر فقط می‌خواهید فیلم‌هایی را که با تلفن خود ضبط کرده‌اید، با دوستان خود به اشتراک بگذارید، مانند فیلم‌های تعطیلات، گردهمایی‌های خانوادگی، رویدادهای محلی و …، نرم افزار ویرایش ویدئو می‌تواند به شما در ویرایش آن کلیپ ها و ساخت آنها کمک کند. از جمله بهترین نرم‌ افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر می‌توان گفت:

Adobe Premiere Pro

این برنامه برای پلتفرم‌های ویندوز و مک ساخته شده است و از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به ویرایش سه بعدی و امکانات بسیار زیاد آن اشاره نمود. Adobe Premiere Pro یکی از دو ابزار استاندارد صنعتی در زمینه ویرایش ویدئو است. به طور معمول توسط متخصصان برتر، در همه چیز از فیلم‌های YouTube گرفته تا تبلیغات و فیلم‌های کوتاه و تلویزیونی، گزارشات و اخبارها از این نرم‌افزار استفاده می‌شود.

ابزار استاندارد دیگر Final Cut Pro است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. هر دو از نظر ویژگی‌ها و پیچیدگی بسیار نزدیک هم هستند. اما از آنجا که Final Cut Pro فقط برای مک در دسترس است و Premiere Pro برای مک و ویندوز در دسترس می‌باشد، این امر باعث می‌شود تا رتبه یک بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر را بتوان به پریمیر اختصاص داد. جالب است بدانید که اگر قبلاً مشترک Creative Cloud هستید و Premiere Pro را از قبل دارید، می‌توانید از آن به طور یکپارچه با سایر ابزارهای Adobe استفاده کنید. این ابزارها شامل حرکت موشن گرافیک After Effects و … خواهد بود.

Premiere Pro از فرمت‌های 4K، 8K و VR پشتیبانی می‌کند. ابزارهای برش و ویرایش آن دقت و کنترل بالایی را به شما می دهد. شما می توانید بر روی تعداد زیادی قطعه ویدئویی کار کنید ، که تقریباً از هر منبعی که فکر می کنید وارد می شود. و همگام سازی خودکار کار با عکس های چند زاویه را آسان می کند. دارای میانبرهای صفحه کلید قابل تنظیم و ویژگی های همکاری عالی نیز می باشد.

مانند همه نرم‌افزارهای Creative Cloud ، Premiere Pro به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر، این برنامه به صورت دائمی از طرف شرکت سازنده‌ آن آپدیت می‌شود و مشترکان همه به‌روزرسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. هرچند این محصول در خارج پولی است، اما به لطف هکر‌ها شما آن را در ایران به صورت کاملا رایگان استفاده می‌کنید.

Davinci

این برنامه یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر برای متخصصان حرفه‌ای در این زمینه است. نمی توان انکار کرد که DaVinci Resolve یک ویرایشگر ویدئویی فوق العاده قدرتمند است. DaVinci Resolve (در اصل به عنوان داوینچی Resolve شناخته می‌شود) یک برنامه تصحیح رنگ و ویرایش غیر خطی ویدیو (NLE) برای سیستم‌عامل‌های macOS ، Windows و Linux می‌باشد که در ابتدا توسط da Vinci Systems توسعه یافته و در حال حاضر توسط Blackmagic Design پس از اینکه در سال در سال 2009 خریده شد، توسعه یافته است. . علاوه بر نسخه تجاری نرم افزار (معروف به DaVinci Resolve Studio)، Blackmagic Design یک نسخه رایگان با قابلیت‌های کمتر، تحت عنوان DaVinci Resolve (که قبلا با نام DaVinci Resolve Lite شناخته می شد) ارائه کرده است.

معرفی بهترین نرم‌ افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

در ادامه معرفی لیست بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر همچنین داریم:

CyberLink PowerDirector 365

این برنامه که برای پلتفرم‌های ویندوز و مک ساخته شده است، دارای ابزارهای قدرتمندی است که ویرایش ویدیو را برای شما آسان‌تر می‌کند. CyberLink PowerDirector 365 یک نرم افزار ویرایش ویدئو برای کاربران است که مدت‌ها برای ویندوز در دسترس بوده و اخیراً برای کاربران Mac نیز منتشر شده است. این برنامه به صورت یکبار خرید یا اشتراک ماهانه یا سالانه در دسترس کاربران خارجی قرار می‌گیرد که با این حال هر دو گزینه بسیار ارزان هستند. با وجود این هزینه کم، PowerDirector 365 دارای ویژگی‌های حرفه‌ای و با کیفیت بالاتری است که شامل ابزارهای تثبیت کننده و تصحیح ویدئو، جلوه‌های حرفه‌ای‌، ویرایش چند دوربین، ردیابی حرکت اشیاء و برش آسان می‌باشد. ویرایش ویدئوی 360 درجه نیز وجود دارد، همراه با پشتیبانی از تمام استانداردها و فرمت‌های فایل که می‌توانید تصور کنید. در حقیقت، با همه این گزینه‌ها، رابط کاربری این برنامه که به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر است، می‌تواند برای مبتدیان کمی پیچیده به نظر برسد. اما شما می‌توانید از آموزش‌های ویدئویی مختلفی که در اینترنت براش ما وجود دارد، استفاده کنید.

Adobe Premiere Elements

یکی از بهترین ابزارهای ادیت ویدیو برای مبتدیان است که برای پلتفرم‌های ویندوز و مک استفاده می‌شود. Premiere Pro و برخی از گزینه‌های دیگر در این لیست، هزینه‌های بسیار بالای دارند و اگر فقط بخواهید برخی از ویدئوها را برای سرگرمی ویرایش کنید، مانند فیلم‌های خانوادگی یا اولین ویدیوی YouTube خود ولی در عین حال از یک نرم‌افزار رایگان می‌خواهید استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه Adove Premiere Elements را در نظر داشته باشید. این برنامه از جمله بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو برای مبتدیان شناخته شده است.

در واقع این نرم‌افزار، نسخه ساده شده از Premiere Pro، یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر است. هرچند این برنامه یک ابزار رایگان است، اما شما باید می‌توانید از قابلیت‌ها و ابزارهای قدرتمند آن برای موارد مختلفی از جمله تشخیص چهره، جلوه‌های صوتی و موسیقی متن استفاده کنید.

رویکرد ویرایش ویدئو بسیار ساده و بصری است و شما تمام جلوه‌های ویدئویی مورد نیاز خود از جمله جابه‌جایی، رنگ آمیزی، تنظیمات رنگ و غیره را به راحتی دریافت می‌کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های جستجوی هوشمند، گزینه‌های تثبیت ویدئو و عملکردهای خودکار، مانند ردیابی حرکت و افزایش صدا، اقدامات خود را سریع‌تر انجام دهید. این برنامه از سوی شرکت Adobe پشتیبانی شده و ارتقا می‌یابد. در آخرین نسخه، کارت‌های GPU NVIDIA بیشتری برای سرعت بخشیدن به GPU پشتیبانی می‌شوند.

معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در pc

از چه برنامه ای برای ادیت فیلم در pc استفاده کنیم؟

Pinnacle Studio

یک نرم‌افزار برای ویرایش ویدیو دیگر است که می‌توانید برای سیستم عامل ویندوز از آن استفاده کنید. از ویژگی‌های آن بایستی به سادگی در استفاده، ویژگی‌های مختلف و نیز قیمت جذاب آن اشاره نمود. Pinnacle Studio معروف‌ترین نرم افزار ویرایش ویدئو برای ویندوز نیست اما اگر قبلاً ویدئویی را ویرایش نکرده‌اید، می‌توانید آن را در لیست بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو برای فیلم در نظر داشته باشید. این برنامه با بیش از 1500 جلوه گرافیکی، عنوان و قالب، ویرایش ویدئوی شش‌تایی HD، ابزارهای تصحیح رنگ، ویژگی استاپ موشن اختصاصی، بازنگری زمانی و موارد دیگر قطعا می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. استفاده از آن نیز بسیار آسان است.

Final Cut Pro X

به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای کامپیوتر که برای کاربران مک می‌توان پیشنهاد کرد، بایستی به Final Cut Pro X اشاره نمود که از ویژگی‌های می‌توان ویرایشگری قدرتمند، رابط کاربری زیبا نام برد. Final Cut Pro X اپل یک ابزار بسیار قدرتمند و بسیار معتبر برای ویرایش ویدئو حرفه‌ای است. مهمترین اشکالی که برای این نرم افزار می‌توان گفت این است که برای ویندوز در دسترس نیست. ولی برای استفاده از آن نیازی به اشتراک ندارید. بنابراین اگر نمی‌خواهید مشترک Creative Cloud شوید‌، Final Cut Pro X به شما امکان آن را می‌دهد تنها با یک بار پرداخت از این برنامه استفاده کنید.Final Cut Pro X با ویژگی‌هایی از جمله فیلم 360 درجه، HDR و ابزارهای پیشرفته برای تصحیح رنگ بهینه شده است تا حداکثر استفاده را از Mac خود ببرید و با سایر قسمت‌های مخصوص اپل، مانند مجموعه عکس‌ها یا iTunes، به خوبی ادغام می‌شود.

Adobe Premiere Rush

یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای کامپیوتر است که در نسخه‌های مختلفی اعم از Mac, iOS, Android نیز در دسترس مخاطبان قرار دارد. این برنامه همچنین بهترین نرم افزار ادیت برای pc برای کسانی است که همیشه در حال حرکت هستند؛ زیرا همانطور که گفتیم در موبایل و کامپیوتر و هر وسیله‌ای در دسترس شما قرار می‌گیرد.

Premiere Rush یک نسخه ساده از رابط Premiere Pro را با آیکون‌ها و پانل‌های بزرگ ارائه می‌دهد اما ویژگی‌های کمتری ذر آن وجود دارد. با این حال شما تمام ابزارهای اصولی برای ویرایش ویدیو از جمله کشیدن و رها کردن، میکس و جداسازی و گذاشتن صوت در پس زمینه را دریافت می‌کنید. Premiere Rush، یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش ویدئو است که می‌تواند به تنهایی به عنوان یک برنامه یا همراه با Premiere Pro مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، هنگامی که در قطار هستید، می‌توانید تعدادی ویرایش اضافی در فیلم‌هایی که قبلاً در استودیو روی رایانه رومیزی خود کار کرده‌اید، انجام دهید. به همین ترتیب، اگر شما فقط یک یوتیوبر معمولی هستید که می‌خواهید ویرایش‌های ساده ای را در کلیپ‌های خود انجام دهید، Premiere Rush برای این کار نیز مناسب است. همانطور که برای ساخت فیلم‌های رسانه‌های اجتماعی مناسب است. این برنامه دارای گزینه های خروجی گرفتن به صورت بهینه شده برای شبکه‌های مختلف اجتماعی از جمله Snapchat ، Instagram ، Facebook ، Twitter ، Vimeo و موارد دیگر است. مانند همه نرم افزارهای Adobe، این نرم‌افزار به طور مرتب به‌روز می‌شود که در آخرین نسخه شادل بهبودهایی در نسخه iOS و بهبود تنظیمات مجدد در Android بودیم.

بررسی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

بررسی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر

چند برنامه دیگر در دسته‌بندی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر هنوز باقی مانده است که عبارتند از:

Corel VideoStudio Ultimate

این برنامه فقط برای کاربران ویندوز عرضه شده است و می‌تواند برای کاربران برنامه Corel بسیار مناسب باشد. اگر مبتدی هستید و می‌خواهید با نرم افزار ویرایش ویدیو شروع به کار کنید، شما تنها به محصولات شرکت Adobe در این زمینه محدود نیستید. اگر قبلاً از طرفداران نرم افزار تصویرسازی و طراحی گرافیکی Corel بودید و هستید، این برنامه واقعا می‌تواند برای شما به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم در کامپیوتر باشد. این نرم افزار به عنوان برنامه‌ای برای ویرایش ویدئو Solid شناخته می‌شود که هزینه کمی دشته و رابط کاربری واضح و بصری دارد که شروع به کار آن را آسان می‌کند. پس از تسلط بر اصول اولیه، ‌ویژگی‌های قدرتمندتری برای کشف وجود دارد، مانند ردیابی حرکت، پشتیبانی از کیفیت 4K، پشتیبانی از ویدئوی 360 درجه VR، کتابخانه موسیقی، پشتیبانی از چند دوربین، ویرایش متن سه بعدی و هزاران جلوه دیگر.

نحوه کار با لایه‌ها کمی غیر معمول است ولی در کل آنقدر پیچیده نیست که بتوان آن را به عنوان یک ابزار حرفه‌ای در نظر گرفت. اما برای مبتدیان در نرم افزار ویرایش ویدئو، نسبت به قیمت پایینی که دارد، می‌تواند گزینه بسیرا با ارزشی باشد.

Filmora

Wondershare’s Filmora یک ابزار ویرایش ویدئویی قوی برای علاقه‌مندان یا کسانی است که تازه شروع به ویرایش کرده‌اند. این برنامه رابط کاربری بصری مناسبی دارد که استفاده از آن آسان است، در هر سطحی که هستید. تعداد زیادی عناوین، جلوه‌ها و فیلترهای کاربردی داخلی که برای کاربران YouTube و موارد دیگر طراحی شده است و همچنین کتابخانه‌ای از جلوه‌های صوتی و موسیقی بدون حق امتیاز برای تأثیرگذاری و جذاب‌تر کردن فیلم‌های شما در این برنامه قرار داده شده است.

نسخه رایگان فیلمورا شامل تمام ویژگی‌ها و ابزار مشابه ابزار پولی است اما همه فیلم‌های شما دارای علامت واترمارک می‌شوند. برای حذف این مورد، می‌توانید بین پرداخت هزینه برنامه سالانه و پرداخت یک باره به صورت مادام العمر یکی را انتخاب کنید.

Vimeo Create

Vimeo یکی از سرویس‌هایی آنلاین است که با هدف کمک به مشاغل در تولید ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. این برنامه با جامعه مخاطبی که شامل افراد بدون تجربه می‌شود، به شما امکان آن را می‌دهد که از قالب‌های ویدئویی از پیش آماده شده استفاده کرده و آنها را سفارشی سازی کنید. میلیون‌ها کلیپ ویدیویی، عکس و آهنگ‌های دارای مجوز تجاری در دسترس است که می‌توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید. بسیاری از سبک‌های و فیلترهای داخلی نیز درون برنامه وجود دارد که می‌توانید با کلیک ماوس روی فیلم خود اعمال کنید.

Vimeo Create تولید ویدئوها را برای انواع مختلف نسبت‌ها و ابعاد (مانند مربع ، افقی و عمودی) برای بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی آسان می‌کند. همه قابلیت‌ها به صورت آنلاین از طریق مرورگر انجام می‌شود، بنابراین نیازی به بارگیری ندارید.

در حال حاضر، Adobe Premiere Pro در صدر لیست بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم در کامپیوتر قرار دارد. CyberLink PowerDirector 365، که هم‌اکنون برای مک و ویندوز در دسترس است، در رتبه دوم قرار دارد. Adobe Premiere Pro برای افراد حرفه‌ای طراحی شده است و دارای هر ویژگی است که برای ایجاد ویدئوی حرفه‌ای به آن نیاز دارید. اگر به عنوان تازه‌کار در عرصه ویرایش ویدیو وارد شده‌اید، می‌توانید نسخه Adobe Premiere Elements را انتخاب کنید. این یک نسخه ساده‌تر شده ادوبی پریمیر است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا