اخبار فرهنگی

بیوگرافی نیکی کریمی: ستاره زن سینمای بعد از انقلاب کیست؟

نیکی کریمی کیست؟ آثار هنری او چیست؟

نیکی کریمی کیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی یکی از هنرمندان برتر ایران بپردازیم که لیست بلندبالایی از افتخارات را در طول 33 سال فعالیت خود کسب کرده است. این هنرمند به همراه ابوالفضل پورعرب، جزو ستارگان سینمای ایران در زمان پس از انقلاب شناخته می‌شوند. اما آخرین خبرها از او چیست؟ در ادامه با ما باشید تا به معرفی این زن توانا و آخرین اخبار او بپردازیم.

بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی کیست؟ از جمله هنرمندانی ایرانی که در دهه 50 شمسی متولد شده است، می‍توان به نیکی کریمی اشاره کرد. این فرد تاکنون در نقش‌های متعددی بازی کرده است و فعالیت‌های او بعد از انقلاب اسلامی شروع شده است. به طور خلاصه در مورد مشخصات این هنرمند می‌توان گفت:

  • نام و نام خانوادگی: نیکی کریمی،
  • تاریخ تولد: 19 آبان ماه سال 1350،
  • محل تولد: وی در تهران، ایران متولد شده است،
  • شروع فعالیت: او از سال 1368 تاکنون مشغول به فعالیت می‌باشد،
  • همسر: او تاکنون ازدواج نکرده است و فرزندی ندارد،

این هنرمند در یک خانواده 5 نفره به دنیا آمده است که برادر او خشایار و خواهرش نازنین نام دارد. در مورد تحصیلات ایشان جالب است بدانید او دبیرستان را در رشته تجربی به اتمام رسانده و سپس در رشته طراحی لباس از آمریکا تحصیل کرد. اما با انصراف از این رشته، برای بازی در فیلم پری در سال 1371 به ایران بازگشت.

تاکنون لیست بلند بالایی از افتخارات هنری برای این بازیگر ثبت شده است. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم سن‌سباستین در سال 1371، کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، قرار گرفتن در لیست 30 زن زیبای جهان از نظر وبگاه بازنت اشاره کرد. در ادامه با ما باشید تا به صورت کامل راجع به افتخارات او نیز صحبت کنیم.

نیکی کریمی عکس های جدید
جدیدترین عکس از نیکی کریمی

عکس نیکی کریمی

اصالت اصلی این هنرمند به تفرش بازمی‌گردد. جایی در استان مرکزی در ایران. هرچند از کودکی در فعالیت‌های هنری مشغول بود، اما اولین نقش خود را در سن 18 سالگی برای بازی در فیلم وسوسه با کارگردانی جمشید حیدری دریافت نمود. با این حال بسیاری از افراد، اولین نقش رسمی و حضور جدی او در عرصه بازیگری را مربوط به فیلم عروس در سال 1369 می‌دانند که به کارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است.

اولین افتخار ثبت شده برای این هنرمند، مربوط به فیلم‌های سارا و پری است که در سال 1371 ضبط شدند. در این زمان او توانست بهترین بازیگر زن در جشنواره بین المللی سن باستین را به خود اختصاص دهد. این جایزه در سن 21 سالگی به او اعطا شد و این نشانگر مهارت بالای این هنرمند و درخشش او در زمینه بازیگری است. یکی از عوامل پیشرفت این هنرمند، همکاری او با کارگردانی به نام تهمینه میلانی است. پس از چند رشته فیلم با کارگردان‌های مختلف، او توانست با بازی در فیلم 2 زن، در غالب فیلم‌های این کارگردان نقش بگیرد.

در ادامه می‌توانید عکسی از ایشان در کودکی و به همراه والدینش مشاهده کنید:

عکس قدیمی از نیکی کریمی
عکس بچگی نیکی کریمی

در این مقاله با الهه حصاری بیشتر آشنا شوید.

ماشین نیکی کریمی

ماشین نیکی کریمی چیست؟ یکی از پرسش‌هایی که فن‌های این هنرمند می‌پرسند، مدل ماشین این بازیگر است که در این خصوص باید گفت یکی از تصاویری که از ایشان در فضای مجازی منتشر شد، ماشین میلیاردی او است که نخستین بار در مرداد ماه سال 1401 طی یکی از پست‌های اینستاگرامی از ایشان رونمایی شد. این ماشین یکی از لاکچری‌ترین ماشین‌هایی است که تاکنون در ایران وجود دارد و به رنگ نارنجی و زرد آتشی می‌باشد. در این تصویر همچنین بازیگر دیگری به نام امین حیایی نیز وجود دارد که سوار بر ماشین است.

با این حال ایشان بارها در سال‌های اخیر 1399 و 1400، تصاویری از خود در ماشین شخصی‌اش پخش کرده است که در این تصاویر، ماشین او معمولی بوده است. یکی دیگر از حاشیه‌ها در مورد حضور او در ماشین قلعه نویی بوده است که در زمان بازدید از ستاره‌های فوتبال رقم خورد. ماشین قلعه نویی یکی از ماشین‌های لوکسی بود که طبق آنچه بیان شده است، مدل بی ام دبلیو سری 7 از مدل‌های 2016 – 2017 است.

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌توان راجع به این هنرمند بیان کرد، علاقه او به موتورسواری است که در تصاویر منتشر شده از ایشان، او با دوستانش به این حرفه می‌پردازند و بنظر می‌رسد به عنوان یکی از فعالیت‌های تفریحی جذاب برای این هنرمند باشد. در ادامه یک نمونه تصویر از ماشین این هنرمند را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ماشین لوکس نیکی کریمی
ماشین میلیاردی جدید نیکی کریمی

نیکی کریمی و همسرش

یکی از مهم‌ترین ابهاماتی که در خصوص این دسته از بازیگران وجود دارند، شناخت همسران آنها است. در این خصوص نیز سوالات بسیار زیادی در خصوص همسر و فرزندان نیکی کریمی بیان می‌شود که در کوتاه‌ترین پاسخ باید گفت ایشان همسر و فرزندی ندارند. چراکه تاکنون ازدواج نکرده‌اند. اما علت ازدواج نکردن نیکی کریمی چیست؟

این هنرمند اکنون 52 سال سن دارد و شاید بتوان گفت از سن ازدواج او بیش از 30 سال می‌گذرد. اما چرا تاکنون ازدواج نکرده است. این موضوع سبب شد تا خبرنگاران در خصوص عدم ازدواج اون سوال کنند و او در پاسخ به آنها پاسخی نداد. تنها چیزی که از ایشان در این خصوص مطرح شد، جمله‌ای با مضمون زیر است: “این نوع سوالات دور از نزاکت هستند”.

همچنین یکی دیگر از شایعاتی که در خصوص این هنرمند مطرح شده است، شایعه ازدواج او با یک فرد تاجر است که به خاطر اختلافات منجر به طلاق و جدایی از وی شد. بعد از آن دیگر ازدواج نکرده است. اون تاکنون ازدواج نکرده اما آنطور که بنظر می‌رسد، تاکنون سرمایه، ماشین و زندگی بسیار خوبی را برپا کرده است و والدین ایشان نیز در لندن و آمریکا زندگی می‌کنند.

فرزندان نیکی کریمی

یکی از ماجراها و شایعاتی که مطرح شد، فرزند دار بودن این هنرمند بود. اما در این خصوص باید گفت ایشان هیچ فرزندی ندارند و با فردی رابطه نداشته است. اما شایعه فرزند دار بودن این هنرمند مربوط به عکسی از او بوده است که در کنار دختری با ظاهری نزدیک به او ثبت شد. اما این دختر چه کسی بوده است؟

در این خصوص باید گفت ایشان دختر خواهرش، نازنین است که او در اینستاگرام نیز عکسی از او منتشر کرده است. همانطور که گفتیم، خانواده ایشان در کشورهای خارجی انگلیس و آمریکا زندگی می‌کنند. اینطور که بنظر می‌رسد، خواهر او با یک فرد خارجی ازدواج کرده است و دختر آنها که شکل و شمایل اروپایی نیز دارد، خواهر زاده این فرد می‌باشد.

فرزند نیکی کریمی
فرزندان و همسر نیکی کریمی

عکس نیکی کریمی در ترکیه

همانطور که گفتیم، نیکی کریمی یکی از هنرمندانی است که تاکنون افتخارات بسیار زیادی کسب کرده، سابقه چند ده ساله در بازیگری دارد و به همین خاطر و از انجایی که در جشنواره‌های بین المللی نیز برنده شده است، به کشورهای مختلفی سفر کرده است. یکی از این کشورها، ترکیه می‌باشد. سابقه حضور او در این کشور به سال 1372 باز می‌گردد که در آن موفق شده است تا جایزه بهترین زن را در یک جشنواره خارجی در این کشور بگیرد. این هنرمند در مورد هنر در ترکیه می‌گوید برای سینمای آن همواره احترام قائل بوده و آن را دنبال می‌کند.

جالب است بدانید که او در سال 1400، به عنوان رهبر هیات داوری بخش فیلم‌های سینمایی جشنواره جهانی فیلم “جنایت و مکافات استانبول” در این کشور حضور پیدا کرده بود. او پارسال عکس هایی را در اینستاگرام خود از ترکیه و حال و هوای این کشور در جریان این مسافرت منتشر کرده بود که با واکنش‌ها و شایعات مختلفی همراه بود. در یکی از تصاویر، او با افراد مشهور دیگر از جمله مورات اویورکولاکو، تانسو بیچر و غیره به عنوان داوران جشنواره عکس گرفته است.

نیکی کریمی و امیر قلعه نویی

از جمله شایعات پیرامون این هنرمند، می‌توان به رابطه او با امیر قلعه نویی اشاره کرد که سبب شده تا بسیاری از افراد نسبت به آن اخبار نادرستی مطرح کنند. از جمله این شایعات می‌توان به خبر ازدواج او با این فرد اشاره کرد. امیر قلعه نویی یکی از چهره‌های ورزش ایران است که به عنوان مربی تیم استقلال، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، تیم‌های سپاهان، ذوب آهن و غیره شناخته می‌شود. او تاکنون توانسته است چندین بار تیم‌های مختلف را به قهرمانی برساند و به همین خاطر یک فرد مشهور در ایران می‌باشد.

شایعه ازدواج او با خانم نیکی کریمی اشتباه است. تصاویری که از این دو در ماشین امیر قلعه نویی منتشر شد، مربوط به پروژه‌ای بوده است که این فرد در زمینه فوتبال دنبال می‌کرده و به همین خاطر یک روز را میهمان تیم قلعه نویی بود. در جریان این سفر، عکس‌هایی از ایشان نزد امیر قلعه نویی منتشر شد که مربوط به همان روز می‌باشد و ارتباطی به رابطه خصوصی بین آنها ندارد.

نیکی کریمی و عباس کیارستمی

یکی دیگر از شایعاتی که در مورد نیکی کریمی مطرح شده بود، ازدواج او با عباس کیارستمی و رابطه مخفیانه آنها است. با این حال این مورد نیز اشتباه برداشت شده است. واقعیت ماجرا در این خصوص مربوط به حوزه کاری و سینما بوده است. او در مصاحبه‌ای با پرشین تی وی، رابطه‌ای بین این دو را 12 سال بیان می‌کند. به واسطه همین دوستی است که او دلنوشته‌ای نیز در زمان فوت عباس کیارستمی منتشر کرد.

عباس کیارستمی از جمله کارگردانان و فیلم نامه نویسان مشهور ایرانی است که فعالیت خود را از 52 سال قبل آغاز کرده بود. او علاوه بر کارهای فیلم نامه نویسی، مستند سازی، در بخش‌های عکاسی و موسیقی و چیدمان نیز فعالیت کرده است. این فرد جایزه‌های سینمایی زیادی برنده شده است که از آن جمله می‌توان به نخل جشنواره فیلم کن و 33 دستاورد شخصی دیگر اشاره کرد. در نهایت این هنرمند توانا به دلیل سرطان دستگاه گوارش و عمل‌های متعددی که گذرانده بود، در سال 1395 درگذشت.

عکس اینستاگرام نیکی کریمی در مورد عباس کیارستمی
رابطه کیارستمی و نیکی کریمی

نیکی کریمی در آقازاده

این هنرمند در سریال‌های مختلفی بازی کرده است که از آن جمله می‌توان ممنوعه، شام عروسی، دو خواهر، کیمیا و نیز آقازاده اشاره کرد. آقازاده سریالی است که نیکی کریمی در آن به عنوان زنی به نام تینا فضلی راد نقش ایفا کرده است. بازیگران مطرح این سریال شامل امیر آقایی، امین حیایی، امین تارخ، لعیا زنگنه و غیره هستند. این سریال در سبک درام و عاشقانه – اجتماعی ساخته شده است که به سریالی مانند قلب یخی شبیه است. در طول سریال داستان‌های چالشی در سبک‌های اجتماعی و عاشقانه رخ می‌دهند که به موضوعات اقتصادی نیز کشیاده می‌شود.

این مجموعه خانگی دارای 1 فصل و 29 قسمت است که در سال 1399 پایان یافت. از حاشیه‌های این سریال می‌توان به برخی سانسورها و نیز ماجرای ازدواج شخصیتی به نام راضیه اشاره کرد که به صورت صیغه مطرح شده است.

علت ازدواج نکردن نیکی کریمی

همانطور که در متن بالا نیز اشاره کردیم، این هنرمند به دلیل نامشخصی هنوز ازدواج نکرده است و ظاهرا نیز قصد ازدواج ندارد.

نیکی کریمی در سریال آقازاده
نقش نیکی کریمی در سریال آقازاده

آثار هنری نیکی کریمی

از جمله آثار هنری نیکی کریمی در بخش‌های مختلف می‌توان گفت:

سریال‌ها:

  • سریال زندگی در سال 1374،
  • سریال سرزمین مادری در سال 1392 در نقش شاپرک،
  • سریال کیمیا در بخش‌های 1 و 2 در سال 1394 در نقش محبوبه ملکی،
  • سریال ممنوعه در سال 1397 در نقش پروانه اسد زاده،
  • سریال آقازاده در سال 1399 در نقش تینا فضلی زاده،
  • سریال یاغی در سال 1401 در نقش شیما،

تئاتر:

  • خرده جنایت‌های زن و شوهری در سال 1386 در نقش لیرا
  • شام با دوستان در سال 1392 در نقش کارن،
  • عاشقانه‌های ناآرام در سال 1394،
  • عروس مردگان در سال 1398 در نقش ویکتوریا.

فیلم‌ها:

  • فیلم وسوسه در سال ۱۳۶۸ در نقش گوهر
  • فیلم عروس در سال ۱۳۶۹ در نقش مهین ناظری
  • فیلم ردپای گرگ در سال ۱۳۷۰ در نقش نگین
  • فیلم سارا در سال ۱۳۷۱ در نقش سارا
  • فیلم پری در سال ۱۳۷۳ در نقش پری
  • فیلم جهان‌پهلوان تختی در سال ۱۳۷۳ در نقش همسر کارگردان
  • فیلم بوی پیراهن یوسف در سال ۱۳۷۴ در نقش شیرین
  • فیلم سایه به سایه در سال ۱۳۷۴ در نقش گیلا
  • فیلم برج مینو در سال ۱۳۷۴ در نقش مینو
  • فیلم روانی در سال ۱۳۷۶ در نقش مریم
  • فیلم باد و شقایق در سال ۱۳۷۶ در نقش
  • فیلم سیب سرخ حوا در سال ۱۳۷۷ در نقش ندا
  • فیلم دو زن در سال ۱۳۷۷ در نقش فرشته
  • فیلم نسل سوخته در سال ۱۳۷۸ در نقش ستاره
  • فیلم میکس در سال ۱۳۷۸ در نقش خودش
  • فیلم دختران انتظار در سال ۱۳۷۸ در نقش روشنک
  • فیلم بازیگر در سال ۱۳۷۸ در نقش رویا
  • فیلم ای‌بی‌سی آفریقا در سال ۱۳۷۹ در نقش
  • فیلم هزاران زن مثل من در سال ۱۳۷۹ در نقش شهرزاد
  • فیلم نیمه پنهان در سال ۱۳۸۰ در نقش فرشته
  • فیلم واکنش پنجم در سال ۱۳۸۱ در نقش فرشته
  • فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید در سال ۱۳۸۱ در نقش یلدا
  • فیلم باج‌خور در سال ۱۳۸۲ در نقش رعنا
  • فیلم یک شب در سال ۱۳۸۴ در نقش
  • فیلم نوک برج در سال ۱۳۸۴ در نقش لیلا
  • فیلم شام عروسی در سال ۱۳۸۴ در نقش میترا
  • فیلم ستاره‌ها ۲: ستاره‌است در سال ۱۳۸۴ در نقش فرزانه مشرقی
  • فیلم چه کسی امیر را کشت؟ در سال ۱۳۸۴ در نقش زیبا
  • فیلم پرونده هاوانا در سال ۱۳۸۴ در نقش زویا فانی
  • فیلم بربادرفته در سال ۱۳۸۴ در نقش تهمینه
  • فیلم سه زن در سال ۱۳۸۵ در نقش مینو
  • فیلم چند روز بعد در سال ۱۳۸۵ در نقش شهرزاد
  • فیلم زن‌ها فرشته‌اند در سال ۱۳۸۶ در نقش نازنین
  • فیلم زن دوم در سال ۱۳۸۶ در نقش مهتاب
  • فیلم جعبه موسیقی در سال ۱۳۸۶ در نقش مادر علی
  • فیلم محاکمه در خیابان در سال ۱۳۸۷ در نقش نسیم
  • فیلم شبانه‌روز در سال ۱۳۸۷ در نقش مرجان
  • فیلم شیرین در سال ۱۳۸۷ در نقش خودش
  • فیلم دو خواهر در سال ۱۳۸۷ در نقش مهتاب
  • فیلم خیابان بیست و چهارم در سال ۱۳۸۷ در نقش روانکاو
  • فیلم بیداری در سال ۱۳۸۷ در نقش یاسمن
  • فیلم آقای هفت‌رنگ در سال ۱۳۸۷ در نقش فیروزه
  • فیلم همبازی در سال ۱۳۸۸ در نقش نغمه
  • فیلم شکلات داغ در سال ۱۳۸۸ در نقش بانو
  • فیلم سلام بر عشق در سال ۱۳۸۸ در نقش میترا
  • فیلم دموکراسی تو روز روشن در سال ۱۳۸۹ در نقش احسانی
  • فیلم جرم در سال ۱۳۸۹ در نقش عاطفه
  • فیلم خیابان‌های آرام در سال ۱۳۸۹ در نقش خبرنگار
  • فیلم در امتداد شهر در سال ۱۳۸۹ در نقش فریبا
  • فیلم سوت پایان در سال ۱۳۸۹ در نقش سحر
  • فیلم من همسرش هستم در سال ۱۳۹۰ در نقش شهلا
  • فیلم تلفن همراه رئیس‌جمهور در سال ۱۳۹۰ در نقش خانم طیبی
  • فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم در سال ۱۳۹۱ در نقش صفایی
  • فیلم روزی روزگاری فوتبال در سال ۱۳۹۱ در نقش
  • فیلم لاله در سال ۱۳۹۲ در نقش
  • فیلم زندگی جای دیگری است در سال ۱۳۹۲ در نقش شهرزاد
  • فیلم تمشک در سال ۱۳۹۲ در نقش هما
  • فیلم مرگ ماهی در سال ۱۳۹۳ در نقش تهمینه
  • فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در سال ۱۳۹۳ در نقش لیلا
  • فیلم شیفت شب در سال ۱۳۹۳ در نقش رؤیا
  • فیلم ربوده‌شده در سال ۱۳۹۴ در نقش مینا
  • فیلم کمدی انسانی در سال ۱۳۹۵ در نقش
  • فیلم آذر در سال ۱۳۹۵ در نقش آذر
  • فیلم شاید عشق نبود در سال ۱۳۹۶ در نقش
  • فیلم آستیگمات در سال ۱۳۹۶ در نقش معلم
  • فیلم آتابای در سال ۱۳۹۸ در نقش
  • فیلم داشتن یا نداشتن در سال ۱۳۹۹ در نقش
  • فیلم دسته دختران در سال ۱۴۰۰ در نقش یگانه
  • فیلم تا فردا در سال ۱۴۰۰ در نقش

کشف حجاب نیکی کریمی

تصاویر و حاشیه‌های بسیار زیادی از این هنرمند در مورد عدم رعایت کامل حجاب در خارج از کشور و کشف حجاب مطرح شده است که عبارتند از:

  • در تصویری از او و مریلا زارعی در فیلم برداری دو زن یا واکنش پنجم، آنها بدون حجاب در حالیکه روسری‌هایشان به شانه افتاده است، عکس گرفتند که تصویر آنها در عموم پخش شد.
  • یکی دیگر از ماجراهای کشف حجاب او، شرکت در جشنواره ادینبورگ لندن بود که تصاویری از او به صورت بی حجاب منتشر شد.
  • همچنین ظاهر او در زمان شرکت در جشنواره ابوظبی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. پوشش انتهایی او در این زمان به طور کامل پوشیده نبوده است. از سوی دیگر انتقادهای دیگر برای شرکت او در جشنواره‌ای است که فیلم‌های ضد ایرانی را تبلیغ می‌کند.

شما می‌توانید آخرین اخبار از این هنرمند را از پیچ اینستاگرام او مشاهده کنید:

لینک اینستاگرام نیکی کریمی

عکس از جشنواره خارجی نیکی کریمی
عکس بی حجاب نیکی کریمی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 13

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا