بهداشت و سلامتتغذیه سالم

خواص درمانی و فواید آووکادو و انواع ماسک آووکادو

فواید آووکادو برای سلامتی بدن

 آووکادواز جمله میوه های خوشمزه گوشتی و سبزرنگ است که به خاطر خواص و فایده های بسیاری که دارد؛ طبع آووکادو سرد است و به عنوان میوه  سلامتی و زیبایی در سراسر کره خاکی شناخته شده است. آووکادو دارای بیش از 25 نوع ماده مغذی مختلف است شامل انواع ویتامین ها ، مواد معدنی مهم و پروتئین های که نیازبدن است را داراست..

آووکادو میوه بومی کشورهای مکزیک، گوام و آمریکای مرکزی است ، از جمله  خواص مفید  آووکادو به درمان آرتروز و کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی و باعث سلامت قلب و جلوگیری از ایجاد هر نوع سرطانی می شود .

خواص درمانی و فواید آووکادو

آووکادو حاوی مقدار زیادی  چربی های غیر اشباع، پتاسیم، اسیدهای لینولئیک و اسید اولئیک  است که کلسترول بد خون را که باعث افزایش سکته های قلبی و انسداد رگ های قلب می شود را  کاهش داده و باعث افزایش کلسترول  خوب و مفید می شود. فیبری که در آووکادو وجود دارد خطر افزایش ابتلا به  انواع و اقسام بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و چاقی را کاهش می دهد

فولات که یک عنصر اصلی و مهم برای قلب است در میوه پر فایده آووکادو به وفور پیدا می شود. یک فنجان آووکادو حدود 33 درصد نیاز روزانه بدن به فولات را تامین می کند.

فواید آووکادو

سکته مغزی

مقدار فراوان فولات موجود در آووکادو خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

آووکادو از جمله میوه هایی است که  خواص بسیار عالی و قابل انکاری در بدن انسان ها دارد مطالعات انجام شده بر روی این میوه بی نظیر نشان نشان داده  که مصرف آووکادو باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در سلول های سالم بدن شده و از بروز  و ایجاد سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه و پروستات و پوست  جلوگیری می کند.

کاهش فشار خون بالا

آووکادو حاوی مقدار زیاد پتاسیم و سایر مواد معدنی  لازم بدن می باشد که برای تنظیم و فشار خون و همچنین کاهش فشار خون  بالا مفید است..

سلامت چشم

فیبر و کاروتنوئید  دو ماده مهم برای سلامت چشم است که در میوه آووکادو  وجود دارد از بروز بیماری های چشمی  که در ارتباط با سن هستند مانند آب مروارید پیشگیری می کند و قدرت بیناییرا چندین برابر بیشتر می کند .

رفع بوی بد دهان

 شاید جالب باشد بدانید که استفاده مداوم از دهان شویه ها و بعضی از خمیر دندان ها و خوشبو کننده های دهان خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، یک راه طبیعی و  آسان و خانگی برای رفع بوی بد دهان مصرف متناوب آووکادو می باشد.  البته  جای دارد که بدانیم علت اصلی و عمده بوی بدن دهان  به علت مسائل سوهاضمه و ناراحتی های معده  و سیستم گوارش می باشد.

 خاصیت ضدباکتری های  آووکادو  و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دهان شده و در خوشبو کردن دهان و از بین رفتن بوی بد دهان موثر است. مطالعات محققان بر روی این میوه  نشان می دهد که مصرف آووکادو در جلوگیری از سرطان دهان نیز مفید است.

خواص آووکادو برای ورزشکاران

ورزشکاران و کسانی که تمرینات بدنی و انرژی زیادی مصرف می کنند و بدن آنها سوخت و ساز بالایی دارند  ، نیاز به انرژی فراوانی دارند و باید با تغذیه مناسب سوخت و ساز  بدن را حفظ کنند. آووکادو حاوی مواد مغذی لازم و انرژی زا برای  تمامی ورزشکاران می باشد،  علاوه بر این شامل مواد گیاهی مفیدی است که منبع طبیعی سوخت و ساز  بدن محسوب می شوند.

خواص آووکادو برای ورزشکاران

رفع چین و چروک

 میوه آووکادو در کلاژن سازی و جوان سازی پوست تاثیر بسزای دارد و یک  راه حل  آسان برای رفع چین و چروک های پوست و لکه های ناشی از افزایش سن و آفتاب سوختگی و بارداری می باشد. آووکادو باعث روشن شدن و شفاف شدن  پوست و درمان انواع زخم ها می شود.

کاهش لکه های پوستی

سموم و آلودگی هایی که در پوست وجود دارد سرعت پیر شدن پوست و افزایش لکه هایی پوست را به دنبال دارد، آووکادو دارای خاصیت سم زدایی در پوست  می باشد و استعمال موضعی و یا با استفاده از ماسک های آووکادو بر  روی پوست باعث از بین رفتن لکه های پوستی می شود.

کاهش آکنه و زخم  

گیاه آووکادو حاوی اسید لوریک و سایر مواد مغذی است که خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی و ضدباکتریایی دارد و باعث کاهش زخم و آکنه در پوست صورت شما خواهد شد . 

درمان خشکی پوست

آووکادو حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که برای سلامت پوست مفید بوده و درمان طبیعی و عالی برای از بین بردن خشکی پوست است. همچنین باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

لایه برداری پوست

آووکادو سلول های مرده پوست را از بین برده و از پوست لایه برداری می کند. این ماده غذایی به داخل پوست نفوذ کرده و در بهبود گردش خون در پوست موثر است. اسید آمینه گلوتامین موجود در آووکادو، پوست را پاک سازی می کند و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

ضد پیری  

ویتامین E و اسید های چرب موجود در گیاه آووکادو روند چین و چروک پوست صورت که ناشی از اثرات رادیکال های آزاد ، آلودگی و قرار گرفتن در معرض آفتاب و اثرات اشعه های مضر است را کند می کند. همچنین آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین است که در برابر علائم پیری از پوست صورت شما محافظت خواهد کرد.

تغذیه پوست

 امروزه با استفاده از روغن آووکادو که باجذب عالی به پوست جذب می شود و مواد مغذی و مواد لازم  را به عمق پوست می رساند، باعث آب رسانی پوست و بهبود گردش خون شده و با از بین بردن سلول های  مرده و ایجاد سلول های جدید پوست را افزایش می دهد..

ماسک صورت آووکادو

روش تهیه ماسک صورت:

 نصف یک میوه آووکادو را شسته و کاملا آن را  بکوبید تا یک خمیر به دست بیاید ، سپس 1 قاشق غذاخوری عسل را به آووکادو اضافه میکنیم و 1 قاشق غذاخوری ماست را با خمیر  بخ خوبی ترکیب کرده و هم بزنید. 1  عدد خیار  تازه را نیز پوست آن را گرفته و به دو قسمت کنید.

سپس صورت خود را با آب گرم کاملا شسته و تمییز نمایید به طوری که فاقد هرگونه جرم بر روی صورت باشد و سپس با حوله تممیز صورت خود را  خشک کنید، لایه نازکی از ماسک آووکادو را روی پوست صورت و بر رو  گردن بکشید و با آب سرد بشویید. و خشک کنید. مجددا لایه نازک دیگری از ماسک را روی پوست صورت و گردن بگذارید و قطعات خیار را روی چشم های خود قرار داده و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشوید.

ماسک صورت آووکادو

ماسک آووکادو مخصوص پوست های چرب

 این ماسک مخصوص افرادی است که پوست چرب دارند و مستعد آکنه هستند ، آووکادو،  سفیده تخم مرغ و آبلیمو را با هم  کاملا ترکیب کرده و در میکسر بریزید تا خمیر نرمی به دست آید. ماسک را روی پوست خود  بکشید و بعد اجازه دهید پوستتان استراحت کند و بعد  از 20 دقیقه با آب سرد بشویید..

لیمو یک مرطوب کننده و آبرسان طبیعی است و چربی اضافی  پوست را کنترل می کند. سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر فراوان پروتئین می باشد که باعث تقویت پوست شده و روشن کننده پوست است ، آووکادو باعث متعادل سازی این ماسک می شود.

ماسک آووکادو برای لک صورت

یکی از بهترین ماسک های خانگی ضد لک قوی برای صورت، ماسک آووکادو و زردچوبه و ماست و لیمو ترش می باشد.این ماسک به پاک سازی پوست صورت کمک کرده و لک های صورت را درمان می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و زرد چوبه و ماست و لیمو ترش

یک آووکادو نرم و رسیده را به خوبی له کنید و با یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق غذا خوری ماست و آب یک لیمو ترش تازه مخلوط کنید، این مخلوط را بر روی پوست صورت خود و مخوصا در جاهایی که لک وجود دارد، بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک آووکادو برای جوان سازی پوست صورت

آووکادو و عسل هر دو به عنوان مرطوب کننده های طبیعی پوست صورت عمل می کنند. تحقیقات نشان داده که استفاده از ماسک آووکادو و عسل، خستگی صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد، به رفع چین و چروک پوست صورت کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. همچنین به درخشان تر و روشن تر شدن رنگ پوست صورت شما کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و عسل

یک آووکادو سالم را برداشته و هسته آن را جدا کنید، آن را خوب له کنید و با یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک آووکادو برای رفع چین و چروک صورت

ماساژ دادن پوست صورت و دور چشم ها با هسته آووکادو می تواند به افزایش جریان خون در پوست شما منجر شود. با این کار می توانید به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و دور چشم ها کمک کنید.

طرز تهیه ماسک صورت با هسته آووکادو

یک عدد هسته آووکادو را در به مدت 2 تا 3 ساعت در فریزر یخچال بگذارید تا کاملا یخ کند، حالا آن را بردارید و به آرامی بر روی پوست صورت و دور چشم ها خوب ماساژ دهید.

ماسک آواکادوو برای درمان آکنه و جوش صورت

آووکادو با کاهش چربی های پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک زیادی می کند. علاوه بر این، اسید لاکتیک موجود در ماست، باکتری های ایجاد کننده جوش صورت را از بین می برند و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. کارشناسان زیبایی 10 تا 15 دقیقه استفاده از این ماسک را پیشنهاد می کنند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و ماست

¼ آووکادو را بردارید و خوب آن را له کنید. سپس یک قاشق چای خوری ماست به آووکادوی له شده آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک آووکادو برای منافذ باز صورت

ترکیب گیاه آووکادو و خیار یکی از بهترین ماسک های خانگی برای بستن منافذ باز صورت و درمان آکنه و جوش صورت می باشد.

طرز تهیه ماسک آووکادو و خیار

1/2 فنجان آووکادو له شده را با دو قاشق غذا خوری آب خیار تازه به خوبی مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید ماسک صورت به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آن را خوب بشویید.

ماسک آووکادو برای از بین بردن سلول های مرده پوست

عسل به عنوان یک رطوبت رسان عالی برای پوست صورت شناخته شده، در حالی که پرتقال به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و عسل و پرتقال

یک آووکادو نرم و رسیده را به خوبی له کنید و با 2 قاشق غذا خوری آب پرتقال تازه، 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی و 2 یا 3 قطره روغن بابونه به خوبی مخلوط کنید. این ماسک فوق العاده را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی پوست صورت بماند، سپس با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک ترمیم کننده پوست

ماسک آووکادو و جو دوسر به عنوان ترمیم کننده پوست صورت عمل می کند؛ این ماسک با افزایش آبرسانی به پوست صورت، باعث ترمیم پوست آسیب دیده شما می شود.

طرز تهیه ماسک آووکادو و جو دوسر

یک قاشق غذا خوری جود دوسر را خوب بپزید و به خوبی له کنید. سپس آن را با نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید ماسک جو دوسر و آووکادو 15 دقیقه روی پوست صورت بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم، بشویید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا