تغذیه سالم

خواص فلفل سیاه (آنتی اکسیدان قوی) + عوارض آن

خواص فلفل سیاه برای پوست و مو + گوارش + قلب + سرطان و ...

لیست مطالب این مقاله
1 فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از رایج‌ترین ادویه‌های مورداستفاده در سراسر جهان است. فلفل سیاه از آسیاب کردن دانه‌های فلفل به دست می‌آید. طعم تند و ملایمی دارد که با بسیاری از غذاها طعم بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. اما فلفل سیاه چیزی بیش از یک ادویه است. هزاران سال است که فلفل سیاه به‌عنوان “پادشاه ادویه‌ها” در طب آیورودا باستان به دلیل غلظت بالای ترکیبات گیاهی قوی و مفید مورداستفاده قرار گرفته است. درواقع خواص فلفل سیاه آن را به یک ادویه پر طرف‌دار تبدیل کرده است.

فلفل سیاه

خواص فلفل سیاه

به نظر می‌رسد فلفل سیاه دارای انواع فواید سلامتی از جمله بهبود هضم، کمک به تسکین سرفه و سرماخوردگی، درمان مشکلات پوستی و افزایش متابولیسم برای افزایش تلاش برای کاهش وزن است.

یک نکته خوب این است که فلفل سیاه حاوی فیبر رژیمی با مقدار کمی پروتئین و کربوهیدرات است. سرشار از مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم است. بر اساس پایگاه‌داده ملی مواد مغذی USDA، فلفل سیاه همچنین حاوی ویتامین B6، E، K و فولات و همچنین پاس نیاسین سیاه، ریبوفلاوین و تیامین است.

در ادامه به بیان خواص فلفل سیاه برای سلامتی بدن می‌پردازیم.

خواص فلفل سیاه برای التهاب

التهاب مزمن ممکن است یک عامل زمینه‌ای در بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت، بیماری قلبی، دیابت و سرطان باشد. بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که پیپرین – ترکیب فعال اصلی فلفل سیاه – ممکن است به طور مؤثر با التهاب مبارزه کند.

به‌عنوان‌مثال؛ در مطالعات روی موش‌های مبتلا به آرتریت، درمان با پیپرین منجر به تورم مفاصل کمتر و نشانگرهای خونی کمتری برای التهاب شد. همچنین در مطالعات روی موش، پیپرین التهاب راه‌های هوایی ناشی از آسم و آلرژی‌های فصلی را سرکوب کرد.

خواص فلفل سیاه برای مغز

خواص فلفل سیاه

در مطالعات حیوانی نشان‌داده‌شده است که پیپرین عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. به طور خاص، مزایای بالقوه‌ای را برای علائم مربوط به بیماری‌های دژنراتیو مغز مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون نشان داده است.

به‌عنوان‌مثال؛ مطالعه‌ای روی موش‌های مبتلا به آلزایمر نشان داد که پیپرین حافظه را بهبود می‌بخشد، زیرا توزیع پیپرین به موش‌ها این امکان را می‌دهد که به طور مکرر در پیچ‌وخم با کارایی بیشتری نسبت به موش‌هایی که این ترکیب را دریافت نکرده‌اند، حرکت کنند.

در یک مطالعه دیگر روی جوندگان، به نظر می‌رسد که عصاره پیپرین تشکیل پلاک‌های آمیلوئید را کاهش می‌دهد، این پلاک‌ها توده‌های متراکم از قطعات پروتئینی آسیب‌رسان در مغز هستند که با بیماری آلزایمر مرتبط هستند.

خواص فلفل سیاه برای قند خون

مطالعات نشان می‌دهد که پیپرین ممکن است به بهبود متابولیسم قند خون کمک کند. در یک مطالعه، موش‌هایی که از عصاره فلفل سیاه تغذیه کردند، پس از مصرف گلوکز در مقایسه با موش‌های گروه کنترل، افزایش سطح قند خون کمتری داشتند. علاوه بر این، 86 فرد دارای اضافه‌وزن که مکمل‌های حاوی پیپرین و سایر ترکیبات را به مدت 8 هفته مصرف کردند، بهبود قابل‌توجهی در انسولین داشتند. حساسیت معیاری است برای اینکه هورمون انسولین چقدر گلوکز را از جریان خون حذف می‌کند.

فلفل سیاه برای کلسترول

خواص فلفل سیاه

کلسترول خون بالا با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است که علت اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. عصاره فلفل سیاه در حیوانات به دلیل پتانسیل آن در کاهش سطح کلسترول موردمطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه 42 روزه، موش‌هایی که با رژیم غذایی پرچرب و عصاره فلفل سیاه تغذیه شدند، سطح کلسترول خون، از جمله کلسترول بد (LDL) را کاهش دادند. اثرات مشابهی در گروه کنترل مشاهده نشد.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که فلفل سیاه و پیپرین جذب مکمل‌های غذایی را که دارای اثرات بالقوه کاهش کلسترول هستند، مانند زردچوبه و برنج مخمر قرمز، افزایش می‌دهند. به‌عنوان‌مثال؛ مطالعات نشان داده‌اند که فلفل سیاه ممکن است جذب جزء فعال زردچوبه – کورکومین – را تا 2000٪ افزایش دهد.

خواص فلفل سیاه برای سرطان

محققان فرض می‌کنند که ترکیب فعال فلفل سیاه، پیپرین، ممکن است خواص مبارزه با سرطان داشته باشد. اگرچه هیچ آزمایش انسانی انجام نشده است، اما مطالعات نشان داد که پیپرین تکثیر سلول‌های سرطانی سینه، پروستات و روده بزرگ را کند می‌کند و باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

مطالعه دیگری 55 ترکیب از ادویه‌ها را غربالگری کرد و مشاهده کرد که پیپرین از فلفل سیاه مؤثرترین عامل در افزایش اثربخشی درمان سنتی برای سرطان سینه است. علاوه بر این، پیپرین اثرات امیدوارکننده‌ای را در مطالعات آزمایشگاهی برای معکوس کردن مقاومت چند دارویی در سلول‌های سرطانی نشان داده است.

خواص فلفل سیاه برای جذب مواد مغذی

فلفل سیاه ممکن است جذب مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و سلنیوم و همچنین برخی از ترکیبات گیاهی مفید مانند ترکیبات موجود در چای سبز و زردچوبه را افزایش دهد.

خواص فلفل سیاه برای روده

ترکیب باکتری‌های روده با عملکرد سیستم ایمنی، خلق‌وخو، بیماری‌های مزمن و موارد دیگر مرتبط است. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که فلفل سیاه ممکن است باکتری‌های خوب روده را افزایش دهد.

فلفل سیاه برای هضم غذا

خواص فلفل سیاه

فلفل سیاه کل سیستم گوارشی را از غدد بزاقی گرفته تا روده بزرگ از جمله شیره‌های گوارشی بسیار مهم مانند صفرا و اسیدهایی که به هضم غذا کمک می‌کنند را تحریک می‌کند.

کسانی که با زخم‌های دهان یا سیستم گوارشی سروکار دارند، یا به آنها دستور داده شده است که رژیم غذایی ملایمی داشته باشند، فلفل سیاه جایگزین خوشمزه و سالمی برای فلفل چیلی می‌شود و طعم عالی به هر وعده‌ غذایی می‌دهد.

خواص فلفل سیاه برای تعریق بدن

عرق کردن برای انسان مفید است زیرا به بدن کمک می‌کند اجسام خارجی و سموم را دفع کند. آیا می‌دانستید 4 درصد ادرار را چربی تشکیل می‌دهد؟ فلفل سیاه به بدن کمک می‌کند تا آب اضافی را از طریق ادرار دفع کند و اوره، چربی، آب اضافی و اسیداوریک را از بین ببرد.

خواص فلفل سیاه برای گاز معده

درحالی‌که این به نظر خوشایند نیست، فلفل سیاه به دفع گاز از بدن کمک می‌کند که چیز خوبی است. گازی که در بدن باقی می‌ماند می‌تواند به اندام‌های حیاتی از جمله حفره بالای قفسه سینه فشار وارد کند، به همین دلیل می‌تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در بدن شود.

خواص فلفل سیاه برای تسکین ویتیلیگو

خواص فلفل سیاه

یک بیماری پوستی است که می‌تواند با ازدست‌دادن رنگ‌دانه‌های طبیعی، مناطقی از پوست را سفید کند. فلفل سیاه حاوی “پیپرین” است که پوست را برای تولید رنگ‌دانه ملانوسیت تحریک می‌کند. این می‌تواند جایگزین سالم‌تری باشد که با درمان با اشعه ماوراء بنفش به‌جای استفاده از درمان‌های شیمیایی خشن برای ازبین‌بردن و جلوگیری از این نوع بیماری پوستی ترکیب شود.

فلفل سیاه برای سرفه و سرماخوردگی

در طب آیورودا، از فلفل برای تسکین گرفتگی بینی و سینوزیت با شکستن خلط و مخاط در دستگاه تنفسی استفاده می‌شود تا بتوان آن را برای بهبودی سریع‌تر از بین برد. برای کمک به درمان سرفه یا سرماخوردگی از یک کاسه سوپ رشته مرغ چاشنی شده با فلفل سیاه استفاده کنید.

خواص فلفل سیاه برای عفونت

فلفل سیاه اغلب در طب آیورودا برای مبارزه با عفونت‌ها از جمله نیش حشرات استفاده می‌شود. فلفل بسیار شبیه فیبر عمل می‌کند زیرا به خلاص شدن از شر کلسترول اضافی از دیواره شریان کمک می‌کند و خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می‌دهد، وضعیتی که با سکته مغزی و حملات قلبی مرتبط است. به همین ترتیب فلفل در برابر باکتری‌هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس، باسیلوس اسفاریوس و باسیلوس سوبتیلیس فعال است.

خواص فلفل سیاه برای جذب مواد مغذی

خواص فلفل سیاه

افزودن فلفل سیاه به غذا به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی را از غذایی که می‌خورید جذب کند؛ مواد مغذی را برای سیستم بدن در دسترس تر می‌کند و با انتقال ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات به نواحی مختلف بدن، حداکثر جذب را تضمین می‌کند.

خواص فلفل سیاه برای  جذب دارو

اگر مجبور به مصرف دارو برای یک بیماری هستید، فلفل سیاه می‌تواند جذب آن دارو را از زمانی که در دستگاه گوارش طول می‌کشد سرعت ببخشد و از اکسید شدن یا متابولیزه شدن دارو در اولین عبور از کبد جلوگیری کند. در نتیجه، ممکن است بهبودی هر بیماری را تسریع کند.

خواص فلفل سیاه برای عملکرد مغز

فلفل سیاه مسیرهای شیمیایی در مغز را تحریک می‌کند و به بهبود حافظه و عملکرد شناختی کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال؛ مطالعات اولیه نشان داده است که فلفل در کمک به پیشگیری از بیماری آلزایمر و بهبود حافظه با التیام آسیب عصبی در هیپوکامپ بسیار قوی است. این کار را با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد (سموم، مواد شیمیایی و آلاینده‌ها) به سلول‌های سالم در مغز انجام می‌دهد.

خواص فلفل سیاه برای افسردگی

فلفل سیاه علاوه بر اینکه به‌عنوان یک ضدافسردگی عمل می‌کند، کمک می‌کند واضح‌تر فکر کنید و توانایی شناختی را بهبود می‌بخشد. این به دلیل تأثیر بر تنظیم سروتونین در مغز است، یک انتقال‌دهنده عصبی که بر خلق‌وخوی تأثیر می‌گذارد و همچنین دوپامین که از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کند.

برای اطلاع از علائم و علل افسردگی، توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه کنید:

علائم و علت افسردگی

فلفل سیاه برای ترک سیگار

اسانس فلفل سیاه در وسایلی مانند سیگارهای برقی استفاده می‌شود که در مجاری تنفسی احساس دود معمولی ایجاد می‌کنند، در نتیجه میل به سیگار را ارضا کرده و کاهش می‌دهند و ترک سیگار را آسان‌تر می‌کنند. در شرایط خاص، فلفل سیاه به دلیل خواص ضدالتهابی قوی می‌تواند درمان خوبی برای بیماری‌های تنفسی مانند آسم باشد.

خواص فلفل سیاه برای افزایش استقامت جنسی

خواص فلفل سیاه

فلفل سیاه بر روی سنتز اکسید نیتریک در سوراخ لایه رگ‌های خونی اثر می‌گذارد. اکسید نیتریک عمدتاً بر میل جنسی تأثیر می‌گذارد، به‌خصوص در حالت نعوظ. افزایش میل جنسی عمدتاً در مردان رخ می‌دهد. برای دریافت این فواید، افراد می‌توانند فلفل سیاه را در غذا یا نوشیدنی پخته شده مصرف کنند.

مواد لازم:

  • فلفل سیاه 10 گرم
  • زنجبیل قرمز 20 گرم
  • جینسینگ 10 گرم
  • قهوه

طرز تهیه:

تمام مواد را آبکش کنید تا پودر شود. سپس همه مواد خشک را له کنید تا یکدست شود. سپس قهوه را اضافه کنید.

نحوه نوشیدن:

یک فنجان آب جوش را به مواد تهیه شده اضافه کنید.

نکته: صبر نکنید تا سرد شود، بلافاصله درحالی‌که هنوز گرم است ننوشید. سپس شکر یا عسل را اضافه کنید تا طعم تلخ آن کاهش یابد. این نوشیدنی را هر شب یا یک ساعت قبل از شروع رابطه جنسی بنوشید.

فلفل سیاه برای قاعدگی

فلفل سیاه

طبق گفته پروفسور همبینگ ویجایاکوسوما در کتاب خود داروی مؤثر گیاهان؛ خواص شیمیایی فلفل سیاه، بوی متمایز، معطر و اثر فارماکولوژیک آن در قاعدگی ملین اثر دارد.  

در زمان قاعدگی، زنان معمولاً برخی از مشکلات سلامتی مانند؛ سردرد، درد شکم، سفتی در ناحیه کمر، احساس درد در اطراف سینه، تحریک‌پذیری، بوی بد بدن و ترشحات واژن را تجربه می‌کنند. برای غلبه بر این اختلالات می‌توان کارهای مختلفی انجام داد، از جمله؛ کاهش مصرف یخ، ورزش‌های سبک مانند یوگا، تمیزکردن منظم اندام‌های زنانه و مصرف تقریباً 8 لیوان آب در روز.

علاوه بر این، با مصرف منظم گیاهان دارویی 2 تا 3 روز قبل از قاعدگی تا پایان قاعدگی می‌توان به آن کمک کرد. گیاهان قابل‌استفاده عبارت‌اند از؛ زنجبیل، رازیانه، زردچوبه، گشنیز، برگ فوفل، تمر هندی، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه. علاوه بر این فلفل سیاه به‌عنوان یک تقویت‌کننده استقامت نیز عمل می‌کند.

خواص فلفل سیاه برای آسم

فلفل سیاه را می‌توان برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم، سرفه با بلغم و غیره استفاده کرد. به‌عنوان داروی آسم می‌توان با مصرف 10 دانه فلفل، 8 برگ فوفل و پودر شده و سپس 1 قاشق چایخوری روغن اکالیپتوس به آن اضافه کرد. معجون را هم زده و سپس روی گردن و سینه بمالید.

خواص فلفل سیاه برای کاهش احتقان بینی

فلفل سیاه می‌تواند گرفتگی بینی را کاهش دهد. علاوه‌برآن از خواص ضدباکتریایی فلفل سیاه می‌توان به‌عنوان یک درمان طبیعی برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده کرد. درد ناشی از سینوزیت و گرفتگی بینی را می‌توان با فلفل سیاه کاهش داد.

خواص فلفل سیاه برای غلبه بر بی‌اشتهایی

خواص فلفل سیاه

فلفل سیاه می‌تواند اشتها را برای افراد بی‌اشتها افزایش دهد. بی‌اشتهایی یک اختلال اشتها است زیرا آنها نمی‌خواهند وزن و چربی بدن خود را به دلیل ترس از خودانگاره حفظ کنند.

بی‌اشتهایی اغلب توسط زنان تجربه می‌شود. شروع بی‌اشتهایی معمولاً به دلیل تمایل به داشتن اندامی باریک است که آنها از دریافت غذا یا مواد مغذی مطابق با نیاز او خودداری می‌کنند. افزودن کمی فلفل سیاه به وعده غذایی می‌تواند به درمان کم‌اشتهایی کمک کند.

خواص فلفل سیاه برای التیام زخم

فلفل سیاه می‌تواند زخم‌ها را التیام بخشد. هنگامی که در معرض آسیب‌هایی مانند خراش چاقو هستید، فلفل سیاه را روی بریدگی‌ها یا خراش‌ها بپاشید. این به توقف خونریزی کمک می‌کند و می‌تواند میکروب‌های زخم را از بین ببرد.

فلفل سیاه برای آنفولانزا

برای شما که از آنفولانزا رنج می‌برید، زمان خوبی است که یک فلفل سیاه‌روی غذای خود اضافه کنید. فلفل سیاه جریان خون در سر را صاف می‌کند و مجاری تنفسی مسدود شده به دلیل آنفولانزا را شل می‌کند. احساس تندی فلفل برای علائم ناشی از آنفولانزا مانند سردرد، حالت تهوع و نفخ شکم مناسب است.

خواص فلفل سیاه برای رفع نفخ شکم

فلفل سیاه خاصیت بادشکن دارد که می‌تواند از تشکیل گاز جلوگیری کند. این می‌تواند ناراحتی ناشی از نفخ و درد شکم را تسکین دهد. فلفل سیاه را به غذا اضافه کنید، زیرا؛ به‌جای پودر چیلی به رفع نفخ کمک می‌کند.

فلفل سیاه برای قلب

بیماری قلبی ناشی از سطح کلسترول در خون است. اگر می‌خواهید آن را حل کنید، پیپرین موجود در فلفل سیاه می‌تواند سطح کلسترول خون را متعادل کند و از بیماری قلبی جلوگیری یا آن را درمان کند.

خواص فلفل سیاه برای جلوگیری از عفونت ناشی از نیش حشرات

فلفل سیاه می‌تواند از عفونت ناشی از نیش حشرات جلوگیری کند؛ زیرا فلفل سیاه دارای خواص ضدباکتریایی است. فلفل همچنین در رژیم غذایی مفید است که به تمیز نگه‌داشتن عروق کمک می‌کند.

خواص فلفل سیاه برای کاهش درد دندان

نمک مخلوط با فلفل سیاه به داروی مؤثر دندان‌درد تبدیل می‌شود؛ به‌خصوص زمانی که دندان‌درد بسیار آزاردهنده شود. فلفل و نمک دارای یک ماده طبیعی است که می‌تواند میکروب‌ها را از بین ببرد و بر درد دندان غلبه کند. فلفل سیاه و نمک را با چند لیوان آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر فلفل و نمک را روی دندان دردناک بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند تا خواص طبیعی مواد طبیعی جذب شود. چند روز این کار را انجام دهید تا درد دندان فروکش کند.

برای آگاهی از درمان خانگی داندان درد، توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه کنید:

درمان دندان درد [بهترین روش‌های خانگی]

خواص فلفل سیاه برای افزایش متابولیسم

فلفل سیاه می‌تواند به شکستن سریع‌تر سلول‌های چربی و کاهش وزن کمک کند. همچنین می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد تا روند کاهش وزن به‌راحتی انجام شود. فلفل سیاه می‌تواند باعث تعریق و ادرار در فرد شود و به دفع سموم و همچنین به پاک‌سازی رگ‌ها برای پاک‌سازی خون از سموم کمک می‌کند.

خواص فلفل سیاه برای لاغری

فلفل سیاه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا فلفل سیاه می‌تواند به جذب مناسب غذا (در استخراج تمام مواد مغذی) کمک کند. علاوه بر این، لایه بیرونی حاوی مواد مغذی گیاهی است که می‌تواند به طور قدرتمندی تجزیه سلول‌های چربی را تحریک کند. همچنین باعث تعریق و ادرار می‌شود، برای دفع سموم از بدن عالی است. همه این فعالیت‌ها به‌صورت دسته‌جمعی به کاهش وزن کمک می‌کند. برای کاهش وزن مؤثر کافی است روی غذا فلفل سیاه بپاشید. اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

خواص فلفل سیاه برای پوست

معلوم شد که فلفل سیاه می‌تواند به‌عنوان یک‌لایه بردار عمل کند. وقتی فلفل سیاه خرد شود و به اسکراب صورت اضافه شود می‌تواند به تحریک گردش خون، ازبین‌بردن پوست مرده و رساندن مواد مغذی بیشتر به پوست کمک کند. آنتی‌باکتریال و ضدالتهاب موجود در فلفل سیاه به پوست کمک می‌کند و از عفونت‌هایی مانند آکنه محافظت می‌کند.

مبارزه با آکنه

برای مقابله با آکنه می‌توان از فلفل سیاه به‌عنوان ماسک استفاده کرد. ماسک فلفل سیاه می‌تواند سلول‌های مرده پوست را کاهش دهد، جریان اکسیژن در پوست را صاف کند، پوست را تغذیه کند و برای عامل آکنه آنتی‌باکتریال باشد.

خواص فلفل سیاه برای مو

خواص فلفل سیاه

فلفل سیاه شوره سر را از بین می‌برد. این به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی فلفل سیاه است که می‌تواند شوره سر را از بین ببرد. برای غلبه بر مشکلات شوره سر کافی است یک قاشق چایخوری فلفل سیاه را که له شده، با ماست مخلوط کنید. بعد از اینکه خوب مخلوط شد روی موها بمالید و حدود 30 دقیقه بگذارید بماند. پس از آن موها را بدون استفاده از شامپو با آب بشویید. روز بعد موها را با شامپو آبکشی کنید. ازآنجایی‌که فلفل سیاه می‌تواند باعث سوختگی پوست سر شود، از مصرف زیاد آن خودداری کنید.

برای یادگیری انواع مدل مو دخترانه، مقاله زیر را مطالعه کنید:

انواع مدل مو دخترانه

ایجاد موهای قوی و پرپشت

علاوه بر استفاده از آلوئه‌ورا، کرفس، اسپند. معلوم شد که فلفل سیاه می‌تواند موها را ضخیم‌تر و قوی‌تر کند. تهیه مشک مو از فلفل سیاه و دانه لیمو بسیار آسان است. برای تهیه آن کافی است یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه، یک قاشق چایخوری دانه لیمو را که له شده، با چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید تا غلیظ شود.

پس از آن مشک موی فلفل سیاه را در پوست سرخود قرار دهید تا یکدست شود، سپس اجازه دهید 20 دقیقه بماند، سپس پس از 20 دقیقه موها را با آب گرم و سپس با شامپو بشویید. با پوشیدن مشک فلفل سیاه به طور منظم روی موها، سریع‌تر رشد می‎کنند، و در نتیجه موها ضخیم و طبیعی می‌شوند.

ازبین‌بردن سفیدی مو

بسیاری از جوانان زیر 30 سال موهای سفید دارند. معمولاً به دلیل استرس یا کمبود رنگ‌دانه در مو، پس از اینکه فولیکول مو دیگر نمی‌تواند موهای شما را رنگ کند، ایجاد می‌شود، به‌طوری‌که رنگ مو سفید می‌شود.

برای خلاص شدن از شر موهای سفید به‌طوری‌که در ظاهر اختلال ایجاد نکند، می‌توانید از فلفل سیاه نیز استفاده کنید، راه بسیار آسانی است. یک گرم فلفل سیاه را با صد گرم ماست شیرین نشده مخلوط کنید. پس از آن به‌آرامی روی پوست سر و مو بمالید، بگذارید یک ساعت بماند. پس از آن موها را با آب گرم و شامپو بشویید. این درمان را هر هفته انجام دهید تا موهایتان بدون موهای سفید زیباتر به نظر برسد.

جلوگیری از طاسی

برای جلوگیری از طاسی، می‌توانید از شامپوهای فلفل سیاه استفاده کنید. ترفند این است که از مخلوط فلفل سیاه و ماست استفاده کنید. سپس خمیر فلفل سیاه مانند هنگام استفاده از شامپو روی موها مالیده می‌شود. پس از آن، چند دقیقه صبر کنید، سپس موها را آبکشی کرده و با شامپو بشویید.

خواص فلفل سیاه برای یبوست

خواص فلفل سیاه

با مصرف روزانه فلفل سیاه از اختلالات معده مانند یبوست، سرطان روده بزرگ، اسهال و سایر بیماری‌های باکتریایی پیشگیری کنید.

فلفل سیاه برای گردش خون

اگر از سنین پایین فلفل سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، تغییر شکل پوست، مانند چین‌وچروک، از بین می‌رود. در صورت مصرف فلفل سیاه به‌صورت خام یا پخته، بروز پیری زودرس، لکه‌های تیره نیز کنترل می‌شود.

خوردن فلفل سیاه باعث می‌شود که گردش خون در قسمت‌های مختلف بدن بهبود یابد. این همچنین جوان‌سازی پوست را تضمین می‌کند. اگر فرد فلفل سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کند، اختلالات پوستی مانند آکنه کنترل می‌شود. همان‌طور که گفته شد لایه‌برداری پوست را می‌توان با له کردن مقداری فلفل سیاه و مالیدن آن روی پوست انجام داد.

خواص فلفل سیاه برای درد مفاصل

فلفل سیاه برای پیشگیری از آرتروز و درد مفاصل مفید است. فلفل سیاه دارای خواص دارویی است که به مبارزه با نقرس کمک می‌کند. همچنین برای افرادی که از درد مفاصل و ستون فقرات رنج می‌برند مفید است.

موارد استفاده از فلفل سیاه

ادویه

فلفل سیاه در بسیاری از غذاها به‌عنوان ادویه در سراسر جهان استفاده می‌شود. در فصول سرد و زمستان بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد و به مبارزه با مشکلات تنفسی کمک می‌کند و همان‌طور که بیان شد از آن به‌عنوان یک داروی تقویت‌کننده جنسی و همچنین در درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود.

برای آگاهی از خواص زردچوبه، مقاله زیر را مطالعه کنید:

مضرات و خواص زردچوبه

عوارض فلفل سیاه

خواص فلفل سیاه

روده تحریک‌پذیر: همان‌طور که بیان شد پیپرین در فلفل سیاه وجود دارد؛ بنابراین بیمارانی که تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته‌اند باید در مصرف آن احتیاط کنند زیرا فلفل سیاه روی روده اثر تحریک‌کننده دارد.

احساس سوزش: چون فلفل تند است، باید برای مصرف فلفل سیاه محدودیت قائل شوید. در غیر این صورت، می‌تواند باعث احساس سوزش در معده شود.

پوست: از مصرف مستقیم فلفل روی پوست خودداری کنید که باعث سوزش پوست می‌شود.

چشم: فلفل برای چشم نیز احساس سوزش ایجاد می‌کند؛ و اگر وارد چشم شود باعث سوزش و قرمزی چشم می‌شود.

فلفل سیاه می‌تواند باعث عطسه شود.

می‌تواند باعث مشکلات معده و روده شود: افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی در صورت مصرف زیاد فلفل سیاه ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوند.

فلفل سیاه می‌تواند مشکلاتی را در دوران بارداری و شیردهی ایجاد کند: در دوران بارداری، بدن به ادویه‌ها حساس خواهد بود؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید به طعم آن حساسیت دارید، می‌توانید آن را به یک غذای موردعلاقه اما در حداقل مقدار مصرف کنید. زیرا طعم تند فلفل می‌تواند به طعم شیر نیز منتقل شود.

فلفل می‌تواند سطح خشکی را افزایش دهد: اگر پوست خشکی دارید، مطمئناً مصرف فلفل سیاه می‌تواند مقدار خشکی آن را افزایش دهد؛ بنابراین مصرف فلفل را محدود کنید.

فلفل سیاه گرمای بدن را افزایش می‌دهد: فلفل سیاه را در تابستان زیاد مصرف نکنید؛ زیرا می‌تواند گرمای بدن را افزایش دهد و حتی باعث خون‌ریزی بینی شود.

موارد منع مصرف

خواص فلفل سیاه

بیمارانی که سیکل و سپور ین A، دیگوکسین، کولینرژیک و سیتوکروم P450 مصرف می‌کنند باید از مصرف فلفل سیاه خودداری کنند. فلفل سیاه با وجود فواید زیادی که دارد، در صورت مصرف نادرست عوارض جانبی نیز دارد.

نتیجه‌گیری

خواص فلفل سیاه بسیار زیاد است به‌طوری که آن را به یکی از پر طرف‌دارترین ادویه‌ها تبدیل کرده است. فلفل سیاه و ترکیب فعال آن پیپرین ممکن است خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی داشته باشند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلفل سیاه ممکن است سطح کلسترول، کنترل قند خون و سلامت مغز و روده را بهبود بخشد. علی‌رغم این یافته‌های امیدوارکننده، برای درک بهتر فواید سلامتی دقیق فلفل سیاه و عصاره‌های غلیظ آن، مطالعات بیشتری در انسان موردنیاز است. صرف‌نظر از این، فلفل سیاه افزایش‌دهنده طعم بسیار عالی به شمار می‌رود که در بسیاری از غذاها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر سؤال و یا تجربه‌ای از خواص فلفل سیاه دارید، می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 20

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا