دانستنی های سفرگردشگری و مهاجرت

در زمان خرید چمدان به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

افراد از گذشته تا به امروز جهت جابه‌جایی لوازم خود در سفر از وسایل مختلفی بهره مند می شوند. انواع کوله پشتی، ساک و چمدان معمول ترین  لوازمی که این روزها جهت سفر از آن‌ها استفاده می شود. هرکسی می ‌تواند بر حسب نوع سفر، مدت سفر، مقدار لوازمی که به همراه دارد و … بهترین گزینه را خریداری نماید. به ‌طورکلی کوله پشتی انتخابی خوبی برای افرادیست که در سفر های زیادی می باشند و به سفرهای لوکس نمی ‌روند. ضمن اینکه کوله پشتی ‌های چرخدار انتخاب مناسبی برای سفر های کوتاه می باشد. امروزه مراکز زیادی اقدام به فروش چمدان می نمایند که در مواردی نیز می توانید خرید چمدان را به صورت آنلاین انجام نمایید. شایان ذکر است در صورتی نیاز می توانید انواع چرخ چمدان و دسته حمل چمدان را نیز می توانید از این مرکز تهیه نمایید. چمدان در انواع مختلف با تنوع رنگی و سایز های متنوع  در این مرکز به فروش می رسد به طور معمول چرخ های چمدان ها 4 چرخ می باشد که حمل ونقل راحتی دارد.لازم به ذکر است که  چمدان ها از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

انواع ساک و چمدان

ساک و چمدان ها در انواع مختلفی تولید می شوند که عبارت اند از :

چمدان مسافرتی چرخدارچمدان معمولی بهترین وسیله جهت حمل و نقل لوازم شخصی در سفر می باشد که می توان آن را در اندازه های مختلف  تهیه نمود.

چمدان خلبانیمناسب افرادی که مدام در سفر می باشند. بهتر است از مدل های کم حجم که در اصطلاح چمدان خلبانی می گویند بهره مند شوید.

چمدان کودکاین نوع چمدان مناسب کودکان است که در اندازه کوچکتری طراحی و ساخته می شود تا نیاز آن ها در طی سفر به چمدان را رفع نماید.

چمدان زوجست کاملی از چمدان در اندازه های مختلف که برای عروس و دامادها مناسب است.

ساک مسافرتیدر صورتی که زمان و مسافت سفرشان کوتاه می باشد بهتر است بجای استفاده از چمدان، از یک ساک دستی مسافرتی مناسب و با کیفیت بهره مند شوید.

مزایای دسته حمل چمدان

دسته حمل چمدان یکی از ویژگی های مناسب برای چمدان ها می باشد این نوع چمدان ها بسیار کاربردی می باشند. دسته چمدان منجر به حمل راحت تر چمدان و بلند کردن آن در گیت های ورودی خواهد شد. توجه داشته باشید در خرید چمدان دسته آن می بایست به گونه ای باشد که به راحتی جمع گردد و تحمل بار داخل آن را داشته باشد. 

چرخ چمدان چیست؟

امروزه بیشتر چمدان هایی که فروخته می شوند چرخ دار می باشد ولی موضوع  که چمدان باید دو چرخ داشته باشد یا چهار چرخ بستگی به کاربر آن دارد.کسانی که  چمدان های چهار چرخ را انتخاب می کنند به این دلیل می باشند که می توانند آن را 360 درجه و به عقب،جلو، چپ و راست بچرخانند ولی عیبی که چمدان های چرخدار دارند این است که در صورتی که در شیب تند قرار بگیرند، احتمال سر خوردن آن زیاد است.چمدان هایی که دارای دو چرخ می باشد، تنها جلو و عقب می روند ولی برای حمل و نقل وسایل در پیاده روها، خیابان های سنگفرش شده و سایر سطوح ناهموار این مدل بهتر از چمدان 4 چرخ می باشد. 

راهنمای انتخاب و خرید ساک و چمدان مناسب

وزن چمدانجدای از حمل و نقل و جابجایی چمدان، یک چمدان سبک وزن به مسافر اجازه حمل بار بیشتر را به شما خواهد داد.

اندازه چمدانچمدان بزرگ مناسب مسافرت های طولانی می باشد در صورتی که به سفر های کوتاه می روید از چمدان با اندازه متوسط یا کوچک استفاده نمایید.

امنیت چمداندر مسافرت معمولا ساک و چمدان در قسمت بار هواپیما یا قطار و یا اتوبوس جای داده می شود یا مکان دارد که آن را گم کنیم لذا بهتر است از چمدان های قفل دار استفاده نمایید تا امنیت آن تضمین شود.

کیفیت و اصطحکامچمدان ها اغلب وسایل زیادی را  در خود جا می دهند و در جابجایی و یا در قسمت بار ممکن است ضربه بخورد یا تحت فشار قرار گیرد بنابراین لازم است تا از کیفیت و جنس و دوام بالایی برخوردار باشند. جنس چمدان اغلب از الیاف مصنوعی، پارچه های سخت همچون کتان و برزنت، چرم طبیعی یا مصنوعی و آلیاژهای فلزی مقاوم و سبک می باشد.

جنس چمدان

جنس چمدان و موادی که با آن تولید می شود در خرید نقش مهمی  دارد چرا که مقدار کیفیت و دوام آن را ضمانت خواهد داد. چمدان ها از نظر جنس به دو دسته بدنه نرم و بدنه سخت دسته بندی می شوند. برای مثال ساک های مسافرتی از بدنه سختی برخوردار می باشند که از مواد بسیار محکم و سفت تولید می شوند که ضد آب هست و در برابر پارگی، خراشیدگی و سوراخ شدن کاملا مقاوم می باشند. چمدان پلی کربنات، برزنتی و آلومینیومی از جمله مدل های هارد ساید محسوب می شوند. مدل های دیگرشامل چمدان های با بدنه نرم می باشند که از پارچه های لطیف تری همچون پلی استر و نایلون بالستیک تولید می شوند. این چمدان ها اغلب به اندازه چمدان های بدنه سخت مقاوم و محکم نمی باشند و ازقیمت ارزان تری برخوردار هستند. میزان دوام و طول عمر از موارد بسیار مهم در خرید چمدان مسافرتی می باشد.

لازم به ذکر است امروزه می توان انواع چمدان با چرخ چمدان و دسته حمل چمدان و… را از طریق مراکز و وب سایت های معتبر تهیه نمایید. وب سایت آرش یکی از مراکز معتبر می باشد که می توانید از این طریق خریدی مطمئن داشته باشید. بدین منظور می توانید برای خرید چمدان دسته دار ، حمل چمدان و … به وبسایت arash.plus مراجعه نمایید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا