ترفندتکنولوژی

راهنمای خرید پاور بانک (نکات بسیار مهم استفاده از آن)

نکات مهم خرید پاور بانک + نحوه صحیح استفاده از آن

نکات مهم در خرید پاوربانک کدامند؟ در این مقاله می‌خواهیم به یکی از پرسش‌های متداول و مهم شما کاربران یعنی راهنمای خرید پاوربانک پاسخ دهیم. امروزه با وجود انواع وسایل الکترونیکی و جابه‌جای مداوم کاربران، استفاده از چنین کالاهایی بسیار رواج یافته است که سعی می‌کنیم در این مقاله به آن بیشتر بپردازیم.

پاور بانک چیست؟

خرید پاوربانک در دنیای امروزی یکی از ضروریات ما است. پاور بانک یکی از دستگاه‌های قابل حملی است که کاربران موبایل می‌توانند از آن به صورت پرتابل استفاده کنند. این نوع تجهیزات الکترونیکی می‌توانند بدون نیاز به دسترسی به پریز برق، انرژی اضافی‌ای را برای شارژ مجدد گوشی یا تبلت شما ذخیره نمایند. این نوع از پاوربانک‌ها به عنوان یک وسیله بسیار جذاب و کاربردی شناخته می‌شوند که به عنوان یک گزینه آسان برای کسانی که اغلب سفر دارند و یا مدام در حال حرکت هستند، مناسب خواهد بود؛ زیرا می توانند دستگاه خود را بدون نگرانی از شارژ باتری روشن نگه دارند. پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی موجود می‌باشند و با توجه به قیمتی‌ که دارند، یک وسیله بسیار کاربردی درنظر گرفته می‌شوند.

یکی دیگر از جنبه‌های خوب پاور بانک برای موبایل این است که به شما امکان آن را می‌دهد از دستگاه خود در حین شارژ استفاده نمایید. فرقی نمی‌کند که در یک رستوران شلوغ باشید و یا در یک اتوبوس پر از مسافر، مجبور نیستید زمان استفاده از موبایل خود را در حالی که منتظر شارژ مجدد باتری هستید فدا کنید. با یک پاوربانکی که به صورت کامل شارژ شده است، می‌توانید قبل از اینکه نیاز به شارژ مجدد خود پاوربانک داشته باشید، دستگاه خود را چندین بار شارژ کنید.

استفاده از پاوربانک برای موبایل تنها به گجت‌های الکترونیکی و موبایل محدود نمی‌شود. همچنین این ابزار می‌تواند برای کسانی که از فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده روی، کمپینگ یا دوچرخه سواری لذت می‌برند نیز سودمند باشد. در شرایط اضطراری یا اقامت طولانی مدت در طبیعت، خرید پاوربانک و استفاده از آن می‌تواند نجات دهنده باشد. حتی اگر عمر باتری گوشی شما تمام شده باشد، باز هم می‌توانید با کمک پاوربانک تماس گرفته یا پیام ارسال کنید. با توجه به کاربردی بودن و قابل اعتماد بودن پاوربانک برای موبایل، این وسیله اکنون به عنوان یک گجت کاربردی الکترونیکی شناخته می‌شود.

آشنایی با پاور بانک
پاور بانک چیست؟

مشخصات پاور بانک چیست؟

برخی از مشخصات و ویژگی‌هایی که پاوربانک ها دارند و لازم است در مورد آنها پیش از خرید پاوربانک بدانید، به شرح زیر می‌باشند:

  • ظرفیت باتری: ظرفیت پاوربانک بر حسب میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) اندازه گیری می‌شود. هر چه مقدار میلی آمپر ساعت بیشتر باشد، پاوربانک قدرت بیشتری برای شارژ دستگاه شما خواهد داشت.
  • پورت‌های شارژ: پاوربانک‌ها دارای یک یا چند پورت شارژ هستند. تعداد پورت‌ها به مدل و ظرفیت پاوربانک بستگی دارد. برخی از پاوربانک‌ها دارای کابل داخلی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای پورت USB برای شارژ می‌باشند.
  • سرعت شارژ: سرعت شارژ پاوربانک به جریان خروجی آن بستگی دارد. برخی از پاوربانک‌ها با فناوری شارژ سریع برای شارژ دستگاه‌های شما با زمان کمتر عرضه می‌شوند.
  • نشانگرهای LED: نشانگرهای LED اطلاعاتی در مورد وضعیت باتری پاوربانک، وضعیت شارژ و سایر اعلان‌ها ارائه می‌دهند.
  • اندازه و وزن: پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسته به ظرفیت آنها از کوچک و فشرده تا بزرگ و سنگین را شامل می‌شود.
  • ویژگی‌های ایمنی: برخی از پاوربانک‌ها دارای برخی از فیچرهای ایمنی هستند که از جمله آنها می‌توان به حفاظت از اتصال کوتاه، حفاظت از شارژ بیش از حد (اور ولتاژ) و حفاظت در برابر جریان بیش از حد برای جلوگیری از آسیب به دستگاه یا سوختن آن اشاره کرد.
  • نوع باتری: پاوربانک‌ها می‌توانند از انواع مختلفی از جنس باتری‌ها از جمله لیتیوم یون، لیتیوم پلیمر، NiMH و سرب اسید ساخته شوند. باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری به دلیل چگالی انرژی بالا و وزن سبک معمولا در پاوربانک‌ها استفاده می‌گردد.

در این مقاله با رجیستری گوشی بیشتر آشنا شوید.

با توجه به فیچرهایی که در این بخش گفتیم، لازم است آنها را در راهنمای خرید پاوربانک درنظر داشته باشید.

مشخصات پاور بانک چیست؟
شاخص های مهم پاور بانک

نکات مهم در خرید پاوربانک کدامند؟

حال نوبت آن است تا راجع به نکات مهم در خرید پاوربانک به برخی از ویژگی‌های مهم این نوع کالاها بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

شرکت سازنده

یکی از نکات مهم در خرید پاوربانک، توجه به برند و شرکت سازنده آنها است که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی‌کنند. توجه به برند، می‌تواند تا حد بسیار خوبی تضمین کننده جنس و کیفیت پاور بانک باشد. همچنین این عامل می‌تواند در موارد زیر نیز مناسب باشد:

  • کیفیت و ایمنی: برندهای معتبر معمولا اطمینان حاصل می‌کنند که پاوربانک‌های آنها از مواد با کیفیت بالا ساخته شده و استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کند. احتمال خرابی، گرم شدن بیش از حد یا منفجر شدن آن‌ها، که می‌تواند بالقوه فاجعه‌بار باشد، کمتر است.
  • ظرفیت و کارایی: برندهای معتبر در ارائه پاوربانک‌های کارآمد و دارای طول عمر بالا شهرت دارند. آنها همچنین ظرفیت باتری را به وضوح روی بسته بندی ذکر می کنند؛ بنابراین شما می‌توانید با اطمینان بیشتری این کالاها را از برندهای بزرگتر تهیه کنید.
  • سازگاری: پاوربانک‌های برند و معتبر، با دستگاه‌های مختلفی سازگار هستند؛ زیرا برای کار با مارک‌ها و مدل‌های محبوب تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها طراحی شده‌اند.

از جمله بهترین برندهایی که می‌توان برای خرید پاوربانک نام برد، باید به مارک‌های تجاری‌ای همچون شیائومی، روموس، راوپاور، انرجایزر، کانفلون و نیز تی پی لینک اشاره کرد.

ظرفیت پاور بانک

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در خرید پاوربانک به آن توجه کنید، ظرفیت پاور بانک‌ها است که می‌توانید به کمک آن چندین بار اقدام به شارژ کردن کامل دستگاه‌های خود نمایید. این مورد بسیار مهم است و باید حتما با توجه به نیازی که دارید آن را درنظر بگیرید. در این خصوص ابتدا باید بدانید که امروزه اکثر پاور بانک‌ها حداقل به اندازه یک برابر ماکزیمم ظرفیت باتری موبایل و یا کمی بیشتر از آن ظرفیت دارند. با این حال توصیه می‌شود به سراغ مدل‌هایی بروید که قابلیت ذخیره سازی تا 2-3 برابر ظرفیت موبایل شما را داشته باشند. یک پاوربانک با ظرفیت بالا می‌تواند با اطمینان از اینکه دستگاه‌های شما در حال حرکت یا در شرایط اضطراری روشن می‌مانند، آرامش خاطرتان را فراهم کند. بنابراین، توجه به ظرفیت خرید پاوربانک بسیار مهم بوده تا اطمینان حاصل شود که مطابق با نیازهای شارژ شماست.

پورت های اتصال

توجه به پورت‌های پاوربانک قبل از خرید بسیار مهم هستند و لازم است حتما به آن توجه کنید. زیرا تعداد و انواع دستگاه هایی را که می‌توانند به طور همزمان شارژ کنند را مشخص می‌کند. اکثر پاوربانک‌ها حداقل دارای یک پورت USB هستند، اما برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر ممکن است چندین پورت USB، پورت USB-C یا حتی سوکت AC داشته باشند.

اگر چندین دستگاه دارید که نیاز به شارژ دارند، لازم است برای شارژ سریع به یک پاوربانک با چندین پورت USB یا یک درگاه USB-C نیاز داشته باشید. اگر در سفر هستید و باید لپ تاپ خود را شارژ کنید، ممکن است به یک پاوربانک با سوکت AC نیاز داشته باشید. علاوه بر این، برخی از پاوربانک‌ها دارای پورت‌های هوشمندی هستند که جریان و ولتاژ خروجی را مطابق با نیاز دستگاه تنظیم می‌کنند. این ویژگی می‌تواند تضمین کند که دستگاه‌های شما به سرعت و ایمن شارژ می شوند و این مورد می‌تواند در  خرید پاوربانک بسیار کاربردی و مهم باشد.

بنابراین، انتخاب پورت مناسب یا ترکیبی از پورت‌ها برای اطمینان از اینکه پاور بانک شما نیازهای شارژ ویژه شما را برآورده می‌کند، مهم هستند. پس بهتر است حتما از تعداد و نوع پورت‌هایی که نیاز دارید بر روی پاوربانک خود اطمینان حاصل کنید.

مقدار توان ورودی یا خروجی

مورد دیگری که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، مقدار توان ورودی و خروجی است که باید در خرید پاوربانک به آن توجه کنید. توان ورودی حداکثر توانی است که می‌توان برای شارژ به پاوربانک داد. توان ورودی بالاتر به این معنی است که پاوربانک می‌تواند سریعتر شارژ شود؛ بنابراین زمان شارژ کاهش می یابد. این امر به ویژه در مواقعی که نیاز دارید پاوربانک خود را در مدت زمان کوتاهی شارژ کنید بسیار مهم است.

از سوی دیگر، توان خروجی سرعت شارژ دستگاهی را که شارژ می‌کنید تعیین می‌نماید و همچنین می‌تواند بر تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند به طور همزمان شارژ شوند تاثیر بگذارد. قدرت خروجی بالاتر به این معنی است که پاوربانک می‌تواند دستگاه‌های شما را سریعتر شارژ کند و شما می‌توانید چندین دستگاه را همزمان شارژ نمایید. بنابراین، داشتن یک پاوربانک با توان ورودی و خروجی بالا می‌تواند تجربه شارژ کارآمدتری را ارائه دهد، که به ویژه زمانی مفید است که مدت محدودی برای شارژ دستگاه‌های خود دارید.

نکات مهم در خرید پاوربانک کدامند؟
نکات خرید پاور بانک

نکات ایمنی در خرید پاوربانک چیست؟

در خرید این نوع از دستگاه‌ها، به علت آنکه دارای یکسری ویژگی‌های مهم هستند که برای شارژ  گوشی و تامین برق به کار می‌روند، می‌بایست برخی نکات ایمنی را رعایت کنید که به شرح زیر می‌باشند:

  • خرید از یک برند و فروشنده معتبر: خرید پاوربانک از یک برند و خرده فروش معتبر و معتبر برای اطمینان از اینکه مطابق با استانداردهای ایمنی تولید و آزمایش شده است، مهم است. امروزه به واسطه وجود کالاهای تقلبی، برندهای مختلف و حتی تقلبی در بازار وجود دارند که باعث شده است تا پاور بانک با ایمنی بسیار پایین و حتی باتری‌های قابل شارژ چیپ در بازار ارائه گردند.
  • به دنبال گواهینامه های ایمنی باشید: یکی از مسائل مهمی که باید در خصوص خرید پاور بانک به آن توجه کنید، خرید قطعاتی است که گواهینامه‌های ایمنی دارند. بررسی کنید که آیا پاوربانک دارای گواهینامه های ایمنی مانند UL، CE یا FCC است که نشان می‌دهد پاوربانک تست شده و استانداردهای ایمنی را برآورده می‌کند.
  • از خرید محصولات تقلبی خودداری کنید: مراقب پاوربانک های تقلبی باشید که ممکن است ارزان تر باشند. این نوع از پاورها عمر کوتاهی دارند و از همه مهم‌تر، فاقد مشخصات و تدابیر امنیتی بوده و به راحتی خراب شده و یا به شما یا دستگاه صدمه وارد می‌کنند.
نکات ایمنی در خرید پاوربانک چیست؟
خرید پاور بانک چه نکات ایمنی دارد

نکات مهم در استفاده از پاوربانک ها بعد از خرید

برخی از نکاتی که می‌توان از آنها برای نکات مهم بعد از خرید پاوربانک اشاره کرد، عبارتند از:

  • از قرار گرفتن در معرض دماهای شدید خودداری کنید: پاوربانک را در معرض دمای شدید قرار ندهید زیرا باعث آسیب به باتری و افزایش خطر داغ شدن بیش از حد و انفجار می شود.
  • شارژ کامل پاوربانک قبل از اولین استفاده: پس از خرید پاوربانک، لازم است آنها را قبل از استفاده برای اولین بار به طور کامل شارژ کنید. اکثر پاوربانک‌ها دارای یک باتری از پیش شارژ شده هستند، اما همچنان توصیه می‌شود برای اطمینان از عملکرد مطلوب این نوع لوازم الکترونیکی، آن را به طور کامل شارژ کنید.
  • از کابل شارژ مناسب استفاده کنید: یکی دیگر از نکات مهمی که می‌توان در این بخش اشاره کرد، آن است که شما باید از کابل شارژ مناسب برای شارژ این پاوربانک‌ها استفاده کنید. از کابل ارائه شده توسط سازنده پاوربانک یا کابلی با کیفیت بالا که با دستگاه شما سازگار است استفاده کنید. از استفاده از کابل‌های آسیب دیده یا بی کیفیت خودداری نمایید؛ زیرا می‌توانند باعث خرابی پاوربانک یا آسیب به دستگاه شما شوند.
  • پاوربانک را بیش از حد شارژ یا دی‌شارژ (تخلیه) نکنید: از شارژ یا تخلیه بیش از حد پاوربانک خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند به باتری این وسایل آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد. همیشه پس از شارژ کامل پاوربانک را از برق بکشید و تا زمانی که باتری به طور کامل تخلیه نشد از استفاده از آن به طور مجدد خودداری کنید.
  • پاوربانک را در جای مناسب و به درستی استفاده کنید: پاوربانک را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما نگهداری کنید. از قرار دادن پاوربانک در مکان‌هایی که ممکن است ضربه خورده یا ضربه بخورد، خودداری نمایید؛ زیرا می‌تواند به باتری آسیب برساند و خطرات ایمنی را برای شما، محیط و خودشان ایجاد کند.
  • آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که پاوربانک را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید؛ زیرا در صورت استفاده نادرست یا قورت دادن آن می تواند خطرناک باشد.

سوالات متداول

از جمله سوالاتی که می‌توان در این بخش راجع به خرید پاوربانک بیان کرد، عبارتند از:

  • در خرید پاوربانک چه نوع مدل‌هایی از این دستگاه‌ها داریم؟

دسته بندی پاوربانک‌ها براساس فاکتورها و ویژگی‌های خاصی انجام می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌بایست به ظرفیت پاوربانک‌ها، پورت‌های شارژ و نیز قابلیت‌های امنیتی آنها اشاره کرد.

  • کاربرد پاور بانک‌ها چیست؟

مهم‌ترین کاربردی که پاور بانک‌ها دارند، استفاده از آنها در شارژ باتری گوشی علی الخصوص در اماکنی است که دسترسی به برق وجود ندارند.

  • چرا باید اقدام به خرید پاور بانک کنیم؟

در این خصوص می‌توان به دلایل همچون دسترسی به یک منبع برق پایدار، امکان استفاده در شرایط نبود برق، امکان جابه‌جایی و قیمت مناسب اشاره کرد که هرکدام دلایلی برای خرید این کالا هستند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 10

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا