بهداشت و سلامتبیماری‌ها و راه درمان

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟ نکات مهم در مورد مصرف آن

نظرات مردم در مورد شربت اکسپکتورانت + کاربرد این دارو چیست؟

شربت اکسپکتورانت برای درمان سرفه‌های خلطی کاربرد دارد‌. اگر تحت نظر پزشک مصرف شود، عوارض زیادی ندارد. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی این دارو به طور کامل می‌پردازیم.

 

داروهای خلط آور چیست؟

داروهای خلط آور معمولاً برای تسکین سرفه و کمک به پاک‌سازی ریه‌ها کاربرد دارد. اگر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شوید، ممکن است پزشک برای شما اکسپکتورانت تجویز کند تا به رفع احتقان کمک کند. درواقع اکسپکتورانت‌ها نوعی داروهای خلط آور هستند که برای درمان این‌گونه بیماری‌ها کاربرد دارد‌.

 

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟
شربت اکسپکتورانت برای چیست؟

شربت اکسپکتورانت معمولاً برای درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی استفاده می‌شود. این شربت برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و برونشیت کاربرد داشته و به تسکین علائم کمک خواهد کرد. برای اینکه سرفه کردن فرد به راحتی انجام شود، نیز ازاین‌گونه داروها استفاده می‌شود. درواقع قرص ‌و شربت اکسپکتورانت برای پاک‌سازی راه‌های هوایی از باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها انجام می‌شود‌.

 

نکات مهم در مورد مصرف شربت اکسپکتورانت

  • اگر هرگونه عمل جراحی انجام داده باشید، قبل از مصرف این شربت حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر از شربت اکسپکتورانت استفاده کردید، اما همچنان نشانه‌های بیماری پس از یک هفته برطرف نشد و تب بالا داشتید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
  • در دوران بارداری به‌هیچ‌وجه نباید از شربت اکسپکتورانت استفاده کنید.
  • هرگونه تغییر وضعیت ناگهانی پس از مصرف این دارو را جدی بگیرید.
  • اگر پس از مصرف این نوع شربت حالت تهوع پیدا کردید، برای رفع آن می‌توانید دراز بکشید
  • اگر سرفه مداوم و تب بالا دارید، قبل از مصرف این دارو به پزشک مراجعه کنید، زیرا این‌گونه نشانه‌ها حاکی از بیماری جدی و عفونت است.
  • ازآنجایی‌که مصرف این دارو باعث خواب‌آلودگی می‌شود، پس از استفاده از آن، به‌هیچ‌وجه رانندگی و یا کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند انجام ندهید.
  • شما عزیزان باید بدانید که این داروها حاوی کدئین هستند، بنابراین اگر طولانی مصرف کنید ممکن است باعث وابستگی شما به آن شود.
  • حتماً این دارو را به همراه آب استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت دچار مشکلات گوارشی خواهید شد.

 

درمان خانگی سرفه نوزاد چیست؟ علت شایع آن چیست؟

درمان خانگی سرفه نوزاد

تداخلات دارویی قرص و شربت اکسپکتورانت با داروهای دیگر

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟
شربت اکسپکتورانت برای چیست؟

هرچند اطلاعات جامع و کاملی در مورد تداخل قرص و شربت اکسپکتورانت با داروهای دیگر وجود ندارد، اما شما عزیزان باید بدانید که حتماً به پزشک داروهایی که مصرف می‌کنید را اطلاع دهید تا از عوارض آسیب‌های احتمالی شما را آگاه کند.

 

فراموشی یک دوز شربت اکسپکتورانت

اگر مصرف شربت اکسپکتورانت را در ساعت مقرر فراموش کردید، اگر به زمان دوز بعدی نزدیک است، صبر کنید و در دوز بعد آن را مثل همیشه مصرف کنید. اگر مدت کمی از دوره قبلی گذشته، می‌توانید آن را سریع مصرف کنید.

 

درمان سرفه خشک و نکاتی که باید به آن توجه کنید!

درمان سرفه خشک

نظرات مردم در مورد شربت اکسپکتورانت

شربت اکسپکتورانت برای چیست؟
شربت اکسپکتورانت برای چیست؟

♦ برخی از افراد نظراتی در مورد این دارو دارند که در این مطلب از مجله جوان ایرانی بررسی می‌کنیم. شما عزیزان باید بدانید که به‌هیچ‌وجه نباید خوددرمانی کنید. اگر به پزشک مراجعه کنید و او برای شما این نوع قرص و شربت را تجویز کرد، به‌هیچ‌وجه در موارد مشابه از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است دچار عوارض بسیار زیادی شوید. نظرات مردم را در ادامه بیان می‌کنیم.

 

♦ فرد دیگری پیام داده خیلی سرفه می‌کنم، معمولاً سرفه‌های خشک بدون خلط دار می‌کنم. دکتر رفتم و داروهای زیادی مصرف کردم، اما هنوز هم سرفه می‌کنم. آیا شربت اکسپکتورانت برای من مناسب است یا خیر؟ پاسخ این است که اگر از آنتی‌هیستامین‌ها استفاده کنید، بسیار بهتر است. شما باید از مواد حساسیت‌زا و مواد شوینده، همچنین دود و هوای آلوده دوری کنید.

 

♦ یکی از بیماران پیام داده که من سیگار می‌کشم و همیشه سرفه می‌کنم، آیا شربت اکسپکتورانت برای من بهتر است یا برم هگزین مصرف کنم؟ پاسخ است که شما بهتر است سیگار خود را ترک کنید. برای ترک سیگار روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که در همین مقاله از جوان ایرانی به صورت مفصل بحث خواهیم کرد. شما عزیزان باید بدانید که اکسپکتورانت و برم هگزین و شربت‌های این‌چنینی اثرات موقتی دارند.

 

♦ فرد دیگری نظر داده که من چیزی در گلویم گیر کرده است، آیا شربت اکسپکتورانت برای من مفید است یا خیر؟ پاسخ این است که هر دارویی باید تحت نظر پزشک مصرف شود شربت اکسپکتورانت نیز از این مقوله جدا نیست.

 

♦ یکی از بیماران پیام بده که من ۶۰ سال سن دارم، اما دو سه روز است که بسیار سرفه می‌کنم، برخی از اوقات احساس سرفه دارم اما نمی‌توانم درست سرفه کنم، آیا شربت اکسپکتورانت برای من مضر است یا مفید؟ پاسخ این است که اگر سرفه می‌کنید، مشکلی ندارد از این شربت استفاده کنید، اما قبل از آن به پزشک مراجعه کنید. به ویژه اگر تنگی نفس و تب دارید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

هرچند هیچ‌کس سرفه کردن را دوست ندارد و برای تمام مردم‌آزار دهنده است، اما گاهی اوقات لازم است که باکتری‌های اضافی از بدن به راحتی خارج شود. اینجاست که اهمیت خلط آورها مشخص می‌شود. مصرف اکسپکتورانت می‌تواند به پاک‌سازی راه‌های هوایی شما کمک فراوانی کرده و در کمترین زمان ممکن سرفه شما برطرف شود و احساس بهتری در زندگی داشته باشید. البته اگر سرفه شما مزمن شود یا نگرانی و عوارض دیگری همراه با سرفه ایجاد شود، حتماً با پزشک خود صحبت کنید‌.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا