آشپزی و خانه داری

طرز تهیه سالاد الویه: راز خوشمزه شدن آن

درست کردن سالاد الویه: فوت و فن‌های آن

تاریخچه سالاد الویه

جالب است بدانید که سالاد الویه یکی از سالادهای محبوب کشور روسیه است و در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به عنوان سالاد روسی شناخته می‌شود.

سالاد الویه در قرن 19 میلادی توسط یک سرآشپز فرانسوی تبار در یکی از رستوران‌های شهر مسکو به وجود آمد و به تدریج در سراسر جهان شناخته شد. در کشور روسیه، سالاد الویه به عنوان یکی از ملزومات شب سال نو شناخته می‌شود و محبوبیت بسیاری دارد.

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه ساده

برای تهیه سالاد الویه ساده، بایستی ابتدا اقلام مورد نیاز آن را تهیه کنید. اقلام مورد نیاز برای تهیه سالاد الویه برای 4 نفر، عبارت‌اند از:

  1. خیارشور نصف پیمانه
  2. نخود فرنگی به میزان لازم.
  3. 3.   4 عدد تخم مرغ
  4. یک عدد سینه مرغ
  5. یک عدد پیاز
  6. سس مایونز به میزان کافی (به شما بستگی دارد چه میزان سس مایونز دوست دارید)
  7. 7.   2 عدد سیب زمینی بزرگ
  8. ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه، زرد چوبه و غیره
  9. در صورت تمایل می‌توانید از میزانی آب لیمو ترش نیز استفاده کنید.

احتمالا شما اقلام دیگری نیز برای تهیه سالاد الویه شنیده‌اید، اما ما قصد دارید در این بخش تنها به طرز تهیه سالاد الویه ساده بپردازیم. بنابراین از اضافه کردن سایر اقلام خودداری کرده‌ایم.

در ابتدا بایستی سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها را آب پز کنیم. برای این کار سیب زمینی را به خوبی بشویید و با تخم مرغ‌ها در دروغ یک قابلمه آب در حال جوشش قرار دهید. سپس به میزان کافی که عموما بین 15 تا 20 دقیقه است صبر کنید تا به خوبی آب پز شوند ( البته که زمان آپ پز شدن به میزان شعله حرارت شما نیز بستگی دارد).

سینه مرغ را نیز بایستی آب پز کنید. برای این کار می‌توانید سینه مرغ را با پیاز و با ادویه جات مناسب نظیر نمک و زردچوبه در داخل قابلمه قرار دهید و به میزان کافی آب به آن‌ها اضافه کنید. اجازه دهید مرغ به خوبی آب پز شود و سپس در تهیه سالاد الویه از آن استفاده کنید.

پس از آب پز شدن تخم مرغ‌ها و سیب زمینی‌ها، آن‌ها را از پوست خود جدا کنید و در داخل یک ظرف بزرگ و جادار رنده کنید. مرغ را هم پس از این که به خوبی آب پز شد ریش ریش کنید و به آن ظرف اضافه کنید.

خیارشور را نیز در ظرف دیگری خورد کنید (خیارشور بایستی بسیار ریز خورد شود)، اگر خورد کردن خیارشور برای شما مشکل است؛ آن را نیز رنده کنید. خیارشور را  پس از خورد یا رنده شدن به ظرف اضافه کنید. به یاد داشته باشید که بایستی آب خیار شور را گرفته باشید.

حال وقت آن رسیده که نخود فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. دقت کنید که بایستی از نخود فرنگی آب پز شده استفاده کنید. اگر این کار برای شما مقدور نیست، کنسروهای آماده نخود فرنگی را تهیه کنید.

پس از اضافه کردن نخود فرنگی، تمامی مواد را به خوبی در ظرف هم زده تا به صورت یک دستی با یک دیگر مخلوط شوند.

در ظرف کوچک دیگری سس مایونز، نمک، آب لیمو و فلفل سیاه را به خوبی مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که به واسطه حضور خیار شور در ظرف سالاد الویه، نباید از میزان زیادی نمک استفاده کنید.

سپس محتویات این کاسه را به مواد مخلوط شده اضافه کنید. دوباره کل مخلوط را هم بزنید تا به خوبی یک دست شوند. در این مرحله می‌توانید اگر از میزان سس یا نمک یا فلفل و غیره رضایت ندارید، بخشی را به آن اضافه کنید.

اکنون مراحل آماده سازی سالاد الویه به سر رسیده است و تنها نیاز است که کل مخلوط را به مدت چند ساعت در یخچال بگزاریم. پس از جا افتادن سالاد الویه، می‌توانید آن را به همراه عزیزانتان میل کنید و از این غذای سرد و خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه انواع پاستای خوشمزه را در مقاله زیر بخوانید:

طرز تهیه پاستا

سالاد الویه با کالباس

در رابطه با تهیه سالاد الویه با کالباس باید بگوییم که تمامی مراحل درست کردن سالاد الویه، همان مراحل گفته شده در متن قبلی است اما بجای مرغ آب پز شده شما در تهیه سالاد الویه از کالباس خام استفاده می‌کنید.

بنا به میل خودتان می‌توانید از هر گزینه بهره گیرید. ما به شما می‌گوییم هر دوی آن‌ها بسیار خوشمزه هستند.

طرز تهیه سالاد اولیه

سالاد الویه مجلسی

سالاد الویه مجلسی نیز، طرز تهیه بسیار نزدیکی به سالاد الویه معمولی و ساده دارد. اما در آن از چندین ماده دیگر برای تزئین ظاهر و بهتر شدن آن استفاده می‌شود. از جمله موادی که می‌توانند در سالاد الویه مجلسی به کار گرفته شوند، می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد.

  • ذرت
  • هویج
  • ماست
  • فلفل دلمه‌ای

همچنین می‌توانید جهت افزایش زیبایی ظاهر سالاد الویه مجلسی از قالب‌های متنوع مانند قالب‌های قلبی و غیره استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد الویه برای 2 نفر یا 6 نفر یا 10 نفر

برای تهیه سالاد الویه برای هر تعداد نفر، بایستی به میزان کافی به مقدار اقلام ابتدایی آن اضافه کنید و سایر مراحل یکسان است. به عنوان مثال برای تهیه سالاد الویه برای دو نفر می‌توانید اقلام گفته شده در مراحل بالا را نصف کنید.

اگر سوال یا نکته‌ای در رابطه با طرز تهیه سالاد الویه دارید، می‌توانید از طریق کامنت‌ها آن را با ما در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا