اخبار پزشکیبهداشت و سلامت

لیزر لیپولیز چیست؟ آیا چربی‌های اضافه بدن را حذف می‌کند؟

مزایا و عوارض جانبی لیزر لیپولیز + میزان ماندگاری آن

لیست مطالب این مقاله

لیزر لیپولیز یک روش جدید و بدون ضرر برای لاغری و از بین بردن چربی‌های انباشته شده در بدن است. اگر از بافت‌های چربی که از بین نمی‌رود خسته شده‌اید، حتماً این مطلب از مجله جوان ایرانی را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب چگونگی انجام این روش از نظر متخصصانِ مختلف بررسی‌شده، همچنین مزایا و خطرات آن را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

 

لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز پس از جراحی بینی، پرکاربردترین جراحی زیبایی در بین افرادی است که بین ۱۸ تا ۶۵ سال سن دارند. این‌گونه افراد می‌توانند این نوع لیزر را انجام دهند، اما معمولاً افراد بین ۴۰ تا ۶۰ سال به این نوع عمل زیبایی روی می‌آورند. البته افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند و دچار مشکلات قلبی عروقی هستند، نمی‌توانند این نوع لیزر را انجام دهند.

 

مزایای لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز چیست؟
لیزر لیپولیز چیست؟

این نوع عمل زیبایی مزایای بسیار زیادی دارد که در این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی آن می‌پردازیم.

بدون بیهوشی عمومی

یکی از مزایای اولیه لیزر لیپولیز این است که این عمل نیاز به بی‌حسی موضعی دارد. بیماران بدون خطرات مرتبط با بیهوشی عمومی لیزر موفقیت‌آمیزی را انجام می‌دهند. بیماران  عوارض بیهوشی مانند نیاز به بستری شدن در بیمارستان، زمان بهبودی طولانی و مواردی از این قبیل را ندارند.

درد و کبودی کمتر

باید دقت کنید که لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن سنتی، بهبودی کوتاه مدتی داشته، همچنین تورم و کبودی کمتر را بعد از عمل تجربه می‌کنیم. شما عزیزان می‌توانید خیلی زودتر به فعالیت‌های عادی و روزمره خود برگردید.

حذف دقیق‌تر و مؤثرتر چربی

یکی دیگر از مزایای لیزر لیپولیز این است که این روش بسیار هدفمند است و به طور دقیق‌تر و مؤثرتر چربی‌های نقاط خاصی از بدن را از بین می‌برند. اگر چربی‌های بدن شما بسیار سخت شده و در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاومت شده‌اند، نگران نباشید شما می‌توانید با استفاده از این عمل به تناسب اندام ایده‌آل خود برسید‌.

بهبود بافت و ظاهر کلی پوست

شما عزیزان می‌توانید با لیزر لیپولیز، ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید. فراموش نکنید آن دسته از بیمارانی که پس از کاهش وزن قابل توجه برای بارداری، دچار افتادگی و یا پوستی شل شده‌اند، توسط این عمل می‌توانند ظاهر پوست خود را درمان کنند.

 

اقدامات قبل از لیزر لیپولیز

دقت کنید قبل از این نوع عمل، هر دارویی که مصرف می‌کنید را به پزشک اطلاع دهید. شما باید داروهای رقیق‌کننده خون و داروهای ضدالتهاب را متوقف کنید، زیرا ممکن است روند بهبودی را به تأخیر اندازد. همچنین اگر قصد برنزه کردن بدن خود را دارید، حداقل یک هفته قبل از لیزر این‌گونه فعالیت‌ها را به‌هیچ‌وجه انجام ندهید.

البته پزشک قبل از لیزر، توصیه‌های بسیار کاملی را به شما ارائه می‌دهد‌‌، سعی کنید تمام آن موارد را رعایت کنید.

قبل از عمل معمولاً یک ساعت صرف آمادگی شما برای جراحی می‌شود.

 

اقدامات پس از لیزر لیپولیز

همچنین پس از عمل از کارهای سنگین اجتناب کنید. سعی کنید بیشتر استراحت کنید تا به بهبودی برسید.

هیچ‌گونه فعالیت ورزشی و فعالیت بدنی، همچنین ورزش‌های سنگین انجام ندهید. به مدت ۵ روز تحت نظر پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. ناحیه‌ای که لیزر شده را ۲ تا ۳ روز بسیار خشک نگه دارید. بعد از ۱۰ تا ۱۲ روز می‌توانید ماساژ ملایم دهید. دقت کنید نواحی تحت درمان را به‌هیچ‌وجه شدید و محکم ماساژ ندهید. شما عزیزان به مدت ۴ الی ۵ ماه نمی‌توانید، این نواحی را شدید ماساژ دهید. اگر هرگونه عفونت، خونریزی و درد غیرمعمولی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. برای کاهش درد ناشی از این نوع لیزر می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید.

 

نحوه بهبودی سریع پس از لیزر لیپولیز

دقت کنید که پس از لیزر یکسری مراقبت‌های ویژه را باید انجام دهید تا سریع بهبود یابید. این توصیه‌های پزشکی به طور کامل برای شما توضیح داده شده، اما فراموش نکنید که از چند هفته پس از این عمل به هیچ سیگار نکشید، پانسمان‌هایی که بر روی مناطق خاصی از بدن ایجاد شده را مرتب تعویض کنید‌ تا خطر عفونت کاهش یابد. خونابه خارج شده در چند روز اول ممکن است زیاد باشد، اما به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. مقدار خونابه بستگی به میزان چربی برداشته شده دارد.

به هیچ وجه تا زمان بهبودی کامل نباید وارد وان شویم‌‌.

احتمالاً پزشک برای شما داروهایی تجویز می‌کند. حتماً این داروها را به موقع و سر ساعت مصرف کنید. به احتمال زیاد آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. همان‌طور که می‌دانید حتماً باید آنتی‌بیوتیک را به موقع و سر ساعت مصرف کنید.

برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از لیزر لیپولیز، هر ۲۴ ساعت حتی شب‌ها هنگام خواب از گن استفاده کنید. البته توجه کنید که گن‌های گشاد هیچ‌گونه کارایی ندارد و همچنین ممکن است شما را اذیت کند.

معمولاً یک الی دو هفته پس از لیزر اثرات قابل‌توجهی را مشاهده خواهید کرد. البته شما عزیزان در مناطقی مانند گردن و شانه ممکن است سریع‌تر نتایج را مشاهده کنید. به طور کلی ۱۲ ماه طول می‌کشد تا نتیجه درمان کامل شود.

 

چربی سوزی سریع شکم و پهلو (ارائه برنامه کاربردی در این مقاله)

چربی سوزی سریع شکم و پلو

عوارض جانبی لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز چیست؟
لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز مانند سایر جراحی‌ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. البته اگر در مراکز معتبر این‌گونه عمل‌های زیبایی را انجام دهید عوارض جانبی و خطرات احتمالی آن به حداقل می‌رسد.

خطرات لیزر لیپولیز:

ناحیه‌ای از بدن که لیزر شده ممکن است عفونت کرده و یا زخم شود. همچنین ممکن است در این نواحی لخته‌های خون نیز ایجاد گردد یا درد و ترشح غیرعادی را مشاهده کنید.

پیشنهاد تیم پزشکی مجله جوان ایرانی این است که در این مواقع به پزشک مراجعه کنید تا به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

اگر تورم و یا درد را مشاهده کردید، خیالتان راحت باشد که این کبودی‌ها خود به خود از بین می‌روند.

 

چه افرادی نمی‌توانند لیزر لیپولیز انجام دهند؟

دقت کنید افرادی که باردار هستند و در دوران شیردهی به سر می‌برند، به‌هیچ‌وجه نباید لیزر لیپولیز انجام دهند. همچنین افرادی که به دیابت مبتلا هستند و همچنین آنفولانزا دارند، نیز نباید این‌گونه لیزر انجام دهند.

سایر موارد منع این نوع لیزر شامل:

  • لخته شدن خون
  • بیماری مزمن کبد و کلیه
  • رگ‌های واریسی
  • بیماری‌های عفونی شدید مانند هپاتیت عفونت اچ آی وی و غیره

دقت کنید لیزر لیپولیز برای افرادی که وزن آن‌ها بسیار بالا است، به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود. بلکه برای افرادی مناسب است که در بخش‌های مشخصی از بدنشان چربی انباشت شده است. اگر این چربی‌ها بسیار مقاوم و سرسخت شده باشند، به آن‌ها این نوع لیزر پیشنهاد می‌شود تا بدن خوش‌فرمی داشته باشند.

 

توصیه پزشکان برای رفع چاقی موضعی

جالب است بدانید تمامی پزشکان معتقدند که برای از بین بردن چاقی موضعی بهتر است ورزش کنید و رژیم غذایی سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهید. اما اگر تمایل دارید به سرعت چربی‌های انباشت شده در بدنتان را از بین ببرید، لیزر لیپولیز برای شما مناسب است. اما دقت کنید که حتماً به مراکز معتبر مراجعه کرده و بهترین پزشک‌ها را انتخاب کنید تا عمل زیباییِ خوبی را در پیش داشته باشید.

 

تفاوت لیزر لیپولیز با آبدومینوپلاستی چیست؟

دقت کنید که در روش آبدومینوپلاستی، چربی‌های زیرپوستی بدن به همراه پوست شل و آویزان از بدن خارج می‌شود. اما در لیزر لیپولیز، چربی‌های اضافه از طریق لوله‌هایی مخصوص از بدن خارج می‌شود‌. البته دقت کنید که آبدومینوپلاستی برای افراد که شاخص بدنی بالای ۳۰ دارند، مناسب است و دوره نقاهت طولانی‌مدتی دارد‌. اما این در حالی است که لیزر لیپولیز برای افراد با کمتر از این مقدار مناسب بوده و دوره نقاهت در این نوع لیزر بسیار کوتاه است. در این نوع لیزر پس از چند روز فرد می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

 

تفاوت لیپوساکشن با لیزر لیپولیز چیست؟

لیپوساکشن یک روش سنتی و بسیار معمولی برای حذف چربی‌های ناخواسته بدن است. این نوع عمل یک روش تهاجمی به حساب می‌آید، اما لیزر لیپولیز یک روش کم تهاجمی بوده که دوره نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است. درواقع بیماران می‌توانند پس از یکی دو روز فعالیت‌های روزمره خود را شروع کنند. در طی این مدت بهتر است از انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش اجتناب شود.

 

میزان ماندگاری لیزر لیپولیز

میزان ماندگاری و تأثیر لیزر لیپولیز بستگی به انتظار شخصی خودتان دارد. بعضی از تحقیقات انجام شده توسط مجله جوان ایرانی نشان داده که این جراحی برای برخی از افراد نتیجه نتایج رضایت بخشی را در پی نداشته است. حتی برخی از متخصصان پوست، تفاوت آن‌چنانی در قبل و بعد از عمل پیدا نکرده‌اند. هرچند گاهی اوقات این نوع لیزر بدن شما را بسیار تغییر می‌دهد، اما ممکن است با گذشت زمان به حالت قبل برگردید. بنابراین بهترین روش برای رفع لاغری موضعی، ورزش و رژیم غذایی است که نتایج آن بسیار ماندگار خواهد شد.

 

بهترین دمنوش گیاهی برای لاغری و چربی سوزی را در این مطلب مطالعه کنید:

بهترین دمنوش لاغری

لیزر لیپولیز برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر لیپولیز چیست؟
لیزر لیپولیز چیست؟

این نوع لیزر برای افرادی کاربرد دارد که تمایل دارند تمام چربی‌های بدن را از بین ببرند. درواقع خواستار ظاهری لاغر هستند. همان‌طور که ذکر شد این جراحی نتایج خوبی مانند سفت کردن پوست و بهبود بافت ها را در پی دارد. اما فراموش نکنید که این روش نیز مانند تمام روش‌های زیبایی ممکن است عوارض جانبی زیادی نیز داشته باشد‌ در ادامه این مطلب از جوان ایرانی به بررسی عوارض و خطرات آن می‌پردازیم.

بسیاری از افراد مشکل اضافه‌وزن و انباشت چربی در بخش‌های مختلف بدن دارند. این‌گونه افراد می‌توانند از این نوع لیزر نیز بهره ببرند تا به اندامی متناسب و دلخواه خود برسند‌.

 

معیار مناسب بودن برای لیزر لیپولیز

در این بخش از مجله جوان ایرانی برای شما معیارهایی را بیان می‌کنیم تا متوجه شوید چه افرادی برای لیزر لیپولیز مناسب هستند.

وضعیت پوست

دقت کنید افرادی که پوست آن‌ها دارای افتادگی ملایم تا متوسط است، می‌توانند این جراحی را انجام دهند، اما فراموش نکنید افرادی که دچار افتادگی پوست شدید شده‌اند، این نوع لیزر برای آن‌ها مناسب نیست.

حتی برخی از بیماران پس از انجام این نوع لیزر، ممکن است دچار شل شدن و افتادگی بیشتر پوست شوند. البته با لیپوآدومینوپلاستی می‌توان پوست اضافه پس از لیزر لیپولیز را برداشت.

انتظار منطقی از عمل

افرادی برای لیزر لیپولیز مناسب هستند که انتظار منطقی از ظاهر پس از عمل داشته باشند. افرادی که انتظارات غیرواقع بینانه دارند و بیش از حد خودشان را باربی و لاغر تصور می‌کنند، باید قبل از عمل لیزر به روان‌پزشک مراجعه کنند. این‌گونه افراد ابتدا نیاز است نسبت به بدن خودشان احساس خوبی پیدا کنند.

قوام دیواری شکم

دقت کنید افرادی که دیواره شکم آن‌ها بسیار شل است، می‌توانند لیزر لیپولیز انجام دهند. بهتر است این‌گونه افراد از آنژیوپلاستی یا تقویت دیواری شکم استفاده کنند.

توده چربی

توده چربی در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. دقت کنید بیماری‌هایی که ضخامت چربی زیر جلدی ۱ تا ۶ سانتی‌متر دارند، می‌توانند این عمل را انجام دهند. اما افرادی که ضخامت چربی کم و یا زیاد دارند برای این‌گونه لیزر مناسب نیستند.

 

سؤالات متداول در مورد لیزر لیپولیز

در این بخش سعی می‌کنیم به تمام سؤالاتی که ممکن است در ذهن مخاطبان برای این نوع لیزر ایجاد شود، پاسخ دهیم.

آیا پس از لیزر لیپولیز درد و سوزش وجود دارد؟

بسیاری از بیماران که قصد انجام لیزر لیپولیز را دارند، در مورد درد و سوزش پس از عمل بسیار نگران هستند. اما خبر خوش برای آن دسته از افراد این است که اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید، به احتمال زیاد جراحی موفقیت‌آمیزی را در پیش خواهید داشت. پزشک برای شما داروهای ضد درد تجویز کرده و تا جای ممکن عمل بدون دردی را تجربه می‌کنید. البته توصیه تیم پزشکی مجله جوان ایرانی این است که بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از انجام این نوع لیزر استراحت کامل داشته باشید، پس از بهبودی فعالیت‌های روزمره و یا کاری خود را در پیش بگیرید.

هزینه لیزر لیپولیز چقدر است؟

شما عزیزان باید بدانید که هزینه لیزر لیپولیز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. پس از مراجعه به پزشک میزان چربی و وضعیت بدنی شما بررسی می‌شود و نسبت آن هزینه این نوع جراحی پیش‌بینی می‌شود. البته باید دقت کنید که این هزینه از ناحیه‌ای به ناحیه‌ی دیگر فرق می‌کند. موضوع دیگری که باید موردتوجه قرار گیرد این است که لیزرلیپولیز تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، بنابراین هزینه آن ثابت نیست. آنچه اهمیت دارد این است که شما باید به سابقه و تجربه پزشک، توجه بسیار زیادی داشته باشید و به مراکز معتبر مراجعه کنید تا بتوانید عمل موفقی را پشت سر بگذارید.

لیزر لیپولیز برای خانم‌ها مناسب است یا آقایان؟

دقت کنید افزایش حجم چربی در هر ناحیه از بدن، هم در بین آقایان و هم در بین خانم‌ها ممکن است ایجاد شود و تفاوتی از لحاظ وجود ندارد‌. اما همان‌طور که می‌دانید بسیاری از آقایان دچار انباشت چربی بیشتری در ناحیه شکم هستند. این‌گونه افراد به مرور زمان در تنفس دچار مشکل می‌شوند. این انباشت چربی می‌تواند به ستون مهره‌های آن‌ها هم آسیب‌زده و کمردردهای غیرقابل‌کنترل را تجربه می‌کنند‌. این‌گونه افراد با انجام لیزر لیپولیز تنها در یک جلسه مشکلی که سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کردند را درمان می‌کنند.

آیا بس از لیزر لیپولیز، بدن افراد کبود می‌شود؟

بسیاری از افراد نگران کبودی بعد از لیزر هستند، اما شما عزیزان باید بدانید که بعد از عمل این کبودی بسیار مختصر است. حتی در هفته‌های اول خود به خود برطرف می‌شود. پزشکان تلاش می‌کنند که با استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده جای لیزر را از بین ببرند و تمامی اثرات ناشی از آن را محو کنند‌.

آیا پس از لیزر لیپولیز پوست شل و افتاده خواهد شد؟

علاوه بر نگرانی برای کبودی، همچنین بسیاری از مراجعه کنندگان نگران این موضوع هستند که پس از عمل دچار شلی پوست و افتادگی نشوند! باید دقت کنید اگر دچار شلی و افتادگی پوست هستید، پس از عمل، در جلسه‌های بعدی نیاز به جراحی‌های تکمیلی دارید تا اندامی متناسب و پوستی بدون افتادگی داشته باشید. اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید، جراح‌های کارآزموده و تجهیزاتی که پس از عمل به کمک مراجعان محترم می‌آید، باعث می‌شوند که هرگونه ناهمواری پس از عمل از بین برود.

جدیدترین روش‌ها برای از بین بردن چاقی موضعی چیست؟

علاوه بر لیزر لیپولیز می‌توان به لیپوماتیک و آبدومینوپلاستی نیز اشاره کرد.

علائم چربی خون چیست؟ درمان خانگی مفید آن را در این مقاله بخوانید:

علائم چربی خون چیست؟

 

نظرات مردم در مورد لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز چیست؟
لیزر لیپولیز چیست؟

در این بخش از مجله جوان ایرانی به بررسی نظرات مردم در مورد این نوع لیزر زیبایی می‌پردازیم. سعی می‌کنیم به تمامی دغدغه‌های افراد پاسخ کامل دهیم.

♦ یکی از خانم‌ها پیام داده که مقداری چربی در نواحی شکم پهلو و پشت دارد، سؤال این است آیا با لیزر تمام این چربی‌ها از بین می‌رود؟ عمل کم‌خطر برای او چیست؟ پاسخ این است که بله این امکان وجود دارد که پس از این نوع لیزر تمام چربی‌ها در این نواحی از بین برود. البته دقت کنید که شما باید به صورت حضوری به پزشک متخصص مراجعه کنید تا به طور کامل ویزیت شوید. در هنگام ویزیت ممکن است روش‌های مناسب دیگر نیز به شما پیشنهاد شود. زیرا نیاز است که نوع چربی و نواحی اطراف آن به طور کامل مشخص شود.

 

♦ فرد دیگری پیام داده که چهل سال سن دارد با قد ۱۷۲ وزن ۱۱۰ کیلو. ناحیه سینه، شکم و تا حدودی از ناحیه پایین‌تنه لاغر است، آیا چنین عملی مناسب است یا خیر‌. پاسخ این است که بله این نوع جراحی برای تخلیه چربی‌ها بسیار مناسب است. اما برای بهبود وضعیت عضلات ورزش کنید و همچنین رژیم غذایی سالم داشته باشید.

 

♦ یکی دیگر پیام داده هزینه لیزر لیپولیز در ناحیه شکم، ران، غبغب و بازو چقدر است؟ پاسخ این است که شما عزیزان باید دقت کنید که هزینه دقیق پس از معاینه کامل مشخص می‌شود. اگر نمی‌توانید حضوری نزد پزشک بروید، بهتر است به صورت آنلاین و پس از ارسال عکس از ناحیه مدنظر، از هزینه‌های جراحی اطلاع پیدا کنید.

 

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده، لیزر لیپولیز فقط برای خانم‌ها قابل انجام است یا برای باسن و ران آقایان نیز انجام می‌شود؟ پاسخ این است که بله این نوع جراحی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل انجام است.

 

♦ یکی دیگر از خانم‌ها پیام داده که شاخص توده بدنی من ۳۶.۵ است آیا می‌تواند لیزر لیپولیز انجام دهد؟ پاسخ این است که احتمالاً مشکلی از این بابت وجود ندارد، اما برای پاسخ دقیق، نیاز است که به صورت حضوری معاینه شوند.

 

♦ یکی دیگر از بیماران پیام داده برای فردی که فشارخون بالا و همچنین کبد چرب دارد آیا این لیزر اشکالی ندارد؟ پاسخ این است که برای کبد چرب هیچ مانعی ندارد که این نوع لیزر را انجام دهید، اما دقت کنید افرادی که فشارخون بالا دارند، ابتدا باید دارو مصرف کنند و در صورت اجازه پزشک می‌توانند این نوع جراحی را انجام دهند.

 

♦ یکی دیگر از افراد پیام داد که من یک سال پیش بر روی صورتم چربی تزریق کرده‌ام و بعد از تزریق، آن تزریق به صورت گلوله در آمده، آیا می‌توان آن را با لیزر تخلیه کرد؟ پاسخ این است که بهتر است با لیپوماتیک و یا ساکشن آن را تخلیه کنید.

 

♦ فرد دیگری پیام بده که آیا برای کیست چربی اپیدرمال بیضه، لیزر انجام می‌شود یا خیر؟ پاسخ این است که برای این کیست، این عمل جراحی کاربردی ندارد.

 

♦ یکی دیگر از افراد پیام داد که من ۱۶ سال سن دارم و در بخش بیرونی ران پا چربی زیادی وجود دارد، اما به خاطر دردش خیلی می‌ترسم. آیا می‌توانم این عمل را انجام دهم؟ آیا ممکن است این‌گونه چربی‌ها توسط ورزش از بین برود؟ پاسخ این است که شما دوست عزیز باید ابتدا معاینه شوید. اگر این نوع چربی با  ورزش از بین برود، پزشک به شما ورزش را پیشنهاد می‌دهد، ولی درغیر اینصورت لیزر یا جراحی و ساکشن را پیشنهاد خواهد کرد.

 

سخن پایانی

همان‌طور که ذکر شد لیزر لیپولیز باعث کاهش حجم چربی در نقاطی از بدن می‌شود که دچار برآمدگی ناشی از چربی شده است. این نوع عمل برای هر ناحیه‌ای که بافت چربی ناخواسته ایجاد شده و یا دچار شلی پوست و افتادگی شده است، کاربرد دارد. ولی دقت کنید این انباشت چربی و یا افتادگی پوست نباید بیش از حد باشد، برای اضافه وزن بیش از حد نیز این روش کاربرد ندارد.

اگر در مورد لیزر لیپولیز که درواقع همان درمان کانتورینگ بدن است، تجربه‌ای دارید و با این روش به تناسب اندام رسیده‌اید، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه پیام خود را با ما و سایر مخاطبان مجله جوان ایرانی در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا