بهداشت و سلامت

ماسک صورت برای جوش و لک [انواع زیرپوستی و ریز]

بهترین ماسک صورت برای انواع جوش و لک

ماسک صورت برای جوش ترکیباتی از مواد طبیعی و مختلف هستند که می‌توانند به واسطه خواصی که درون خود دارند، برای حذف، بهبود و یا سریع‌تر کردن پروسه رفع آکنه یا جوش استفاده شوند. در این قسمت می‌خواهیم چندین مورد از ماسک‌های خانگی، سفید کننده، سریع و غیره را برای شما معرفی کنیم که می‌تواند نتایج بسیار قدرتمندی را در دفع جوش و بهبود آن برای شما به ارمغان بیاورد.

ماسک خانگی برای جوش و جای جوش

فرقی نمی‌کند پسر باشید یا دختر، حتما ممکن است در یک یا چند دوره از زندگی خود، با جوش‌ها و دانه‌هایی در صورت خود مواجه شوید که در این حالت می‌توان 3 راه وجود دارد، اول آنکه هیچ کاری نکنید، دوم آن است که این جوش‌ها را دست بزنید و وضعیت را بدتر کنید و سومین راه آن است که از کرم‌ها و ماسک‌هایی برای رفع جوش و مهم‌تر از آن، جای جوش استفاده نمایید. از این رو می‌خواهیم در این قسمت از مقاله جوان ایرانی می‌خواهیم انواع ماسک‌ها را برای جوش و جای جوش معرفی کنیم.

از آنجایی که ماسک صورت برای جوش از مواد طبیعی و ترکیبی از بهترین مواد موردنیاز انسان‌ها ساخته شده است، بنابراین با توجه به پوستی که دارید، می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد. بسته به اینکه از چه موادی استفاده می‌کنید و برای چه پوستی آن را اعمال می‌نمایید، می‌توان به ماسک‌های صورت مختلفی از جمله سرکه سیب، عسل و دارچین، شیر، عسل و زردچوبه، آلوئه ورا، موز، بادام، شیر و سفیده تخم مرغ، پرتقال، جو دوسر، سفیده تخم مرغ و توت و … اشاره کرد.

ماسک جوش خانگی
بهترین ماسک های جوش خانگی

ماسک خانگی برای جوش صورت چرب

از جمله ماسک‌هایی که می‌توانید برای جوش صورت چرب استفاده کنید، می‌توان گفت:

  • ماسک موز: موز یکی از میوه‌هایی است که خواص بسیار زیادی دارد و می‌توانید از آن برای موارد مختلفی از جمله ماسک صورت برای جوش استفاده کنید. در این حالت شما می‌توانید به کمک آن ماسکی با انواع خواص از جمله ویتامین‌های A, B, E, C را برای پوست خود فراهم کنید. برای تهیه این ماسک به موادی همچون 1 عدد موز، 1 قاشق چای خوری عسل، 1 عدد لیمو یا پرتقال نیاز خواهید داشت. پس از تهیه این موارد بایستی موز را له کرده، سپس به آن عسل را بیفزایید. در این حالت، به میزان 3 – 4 قطره آب لیمو را در آن ریخته و ترکیب را کامل مخلوط نمایید. حال بایستی خمیر را بر روی قسمت‌های مختلفی از جمله گردن، صورت کامل بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر نمایید. حال آن را با آب گرم شسته و در این حالت از یک لیف نرم هم می‌توانید استفاده کنید.
  • ماسک صورت آووکادو و تخم مرغ: دومین ترکیبی که می‌توانید به عنوان ماسک صورت برای جوش استفاده نمایید، ماسک صورت آووکادو و تخم مرغ است که در آن آووکادو با داشتن موادی معدنی و نیز ویتامین E و چربی‌های غیر اشباع می‌تواند بسیار مفید باشد. از سوی دیگر، ترکیب تخم مرغ آن به علت سفید کردن پوست صورت است و می‌تواند به کوچکتر کردن منافذ پوست کمک نماید. در این حالت بایستی ابتدا مواد آن را آماده کنید که شامل سفیده تخم مرغ ( 1 عدد)، آب لیمو ترش (1 قاشق چای خوری) و نیز آووکادوی رسیده (نصف میوه) است. حال ابتدا به کمک چنگال، آووکادو را کامل له نمایید. سفیده تخم مرغ را جدا کرده و آن را به آووکادو اضافه نمایید. حال آبلیمو را به آن اضافه کرده و آن را کامل مخلوط کنید. ماسک آماده اعمال به صورت است. حال شما باید مواظب باشید تا این ماسک به چشمانتان وارد نشود و کامل سطح صورت را بپوشانید. بعد از 15 دقیقه، صبر کنید تا کامل اثرات آن به صورت شما جذب شده و سپس می‌توانید با آب گرم و حرکات ضربه‌ای حوله، صورت خود را خشک نمایید.
  • ماسک آووکادو و بلغور جو دوسر: مورد دیگر ماسک صورت برای جوش، استفاده از آووکادو و بلغور جو دوسر است که در این حالت علاوه بر پوست چرب و مستعد، می‌توانید از آن برای پوست‌های خشک نیز استفاده نمایید. برای این کار کافی است تا موادی همچون آووکادو رسیده برا به میزان نصف و نیز بلغور جو دوسر به میزان نصف فنجان آماده کنید، بلغور جو دو سر را پخته، یک چنگال یا آووکادو را له نموده، ترکیب را با هم قاطی کنید و خمیر حاصل را بر روی پوست خود بمالید. حال پس از گذشت 15 دقیقه، آن را با آب گرم شسته و صورت خود را به صورت ضربه‌ای نه مالشی، خشک نمایید.

ماسک خانگی برای جوش بعد از اصلاح

اگر در صورت خود اصلاحی داشته‌اید و می‌خواهید با استفاده از ماسک خانگی از ضایعات و مشکلاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود، جلوگیری کنید، می‌توانید در ادامه از ماسک خانگی استفاده نمایید. توجه کنید که علت جوش زدن بعد از اصلاح می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که شامل حساسیت پوست، استفاده از تیغ نامناسب و … است. این ماسک‌ها می‌تواند بعد از بند انداختن هم استفاده شود.

  • ماسک خیار و نعنا: در این حالت از ماسک صورت برای جوش می‌توانید از موادی همچون 1 عدد خیار و نیز 100 گرم نعنا استفاده کنید و با ترکیب آنها در یک مخلوط کن، از خمیر آن به مدت حداکثر نیم ساعت بر روی پوست خود بهره ببرید. سپس می‌توانید آن را بشویید. همچنین کسانی که نمی‌خواهند پوستی که دارند، شل شود و یا حالت شل دارد، می‌توانند به این ترکیب، ماسک خیار و نعنا را اضافه نمایند.
  • کمپرس یخ: شما می‌توانید به عنوان یک راهکار سریع، از کمپرس یخ هم برای جلوگیری از جوش زدن استفاده نمایید. برخی از افراد از پنبه و گلاب نیز برای پوست خود نتیجه گرفته‌اند.
  • ماسک سفیده تخم مرغ: شما می‌توانید از سفیده تخم مرغ به جهت پروتئین زیادی که دارد، استفاده کنید و جوش‌های زاید روی پوست را از بین ببرید. سفیده تخم مرغ را به مدت 20 دقیقه در صورت خود گذاشته و سپس آن را بشویید.
  • آلوئه ورا: استفاده از ژل آلوئه ورا برای ماسک صورت برای جوش می‌تواند برای درمان مشکلاتی که در زمینه بثورات و التهابات پوستی ایجاد می‌شوند، بسیار مناسب باشد. در این حالت بایستی مقداری از ژل آن را تهیه کرده، سپس در قسمت‌هایی که مدنظر شما است به صورت خود بمالید. شما می‌توانید از این ژل به میزان 2 – 3 بار استفاده نموده و پوست خود را به حالت صاف و ابریشمی درآورید.
ماسک خانگی برای جوش و جای جوش
ماسک خانگی برای جوش صورت چرب

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

علاوه بر کرم و ژل‌هایی که در این زمینه برای پوست وجود دارد، شما می‌توانید از ماسک صورت نیز استفاده کنید تا برای جوش سرسیاه خود و عوارض و مشکلاتی که می‌تواند گریبانگیر آن باشد، محافظت نمایید. در این حالت ابتدا باید بگوییم جوش سرسیاه، دانه‌های ریزی هستند که بدون آنکه لایه‌ای از پوست روی آنها باشد، در معرض هوای بیرونی قرار دارند. این نوع جوش‌ها می‌توانند به سادگی در معرض گرد و غبار قرار گرفته و رنگ آنها سیاه شود. برخی دیگر از علل ایجاد جوش سرسیاه شامل بی نظمی هورمونی، سموم و آلاینده‌ها در هوا و نیز عوارض استفاده از مواد آرایشی باشد.

چند مورد از ماسک‌هایی که می‌توان از آن به عنوان ماسک صورت برای جوش سرسیاه استفاده نمود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماسک لیمو و شکر: مواد به کار رفته در این ماسک می‌تواند به عنوان موادی که در حذف سموم پاک کردن آن نقش دارند، به کار برود. شما می‌توانید از این ماسک صورت برای جوش به عنوان یک پاک کننده طبیعی هم استفاده کنید. برای این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری شکر و نیز نصف لیوان آبلیمو را به کار ببرید.
  • جوش شیرین با روغن نارگیل: استفاده از این نوع ماسک می‌تواند به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و جوش‌های سرسیاه شما را به خوبی حذف کند. ابتدا لازم است تا صورت خود را کامل شسته و سپس در این حالت منافذ پوست شما باز می‌شود. سپس بایستی به اندازه یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل استفاده کرده و آن را به همراه 1 قاشق غذاخوری ترکیب کنید. زمانی که یک خمیر به وجود آمد، بایستی آن ترکیب را به پوست خود اعمال کرده و حالا باید آ را ماساژ دهید. حال در انتها باید پوست خود را با آب سرد خوب ماساژ داده و خشک نمایید.
  • لیمو، نمک و عسل: یکی از خواصی که لیمو در ماسک صورت برای جوش می‌تواند داشته باشد، کاهش چربی پوست است. از سوی دیگر عسل می‌تواند پوست را مرطوب کرده و میکروب‌ها را دفع نماید. خمیر بدست آمده را به مدت 5 دقیقه در حالت دورانی بر روی پوست بگذارید تا خوب جذب شود. سپس بایستی صورت خود را با آب گرم پاک کنید.

بررسی کامل علت و راه های درمان جوش های سر سیاه را در این قسمت بخوانید.

ماسک صورت برای جوش و لک

اینکه در صورت ما جوش زده باشد و بخواهیم آن را به سرعت پاک کنیم، می‌تواند از طریق آرایش انجام گردد اما در حالتی که بخواهیم علاوه بر رفع جوش، جای آن و نیز سلامت پوست را نیز بهبود دهیم، در این حالت استفاده از ماسک پیشنهاد می‌شود، از جمله ماسک صورت برای جوش و لک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرکه سیب: اولین مورد، سرکه سیب است که در این حالت، شما می‌توانید از ماده شکر موجود در این ترکیب برای لایه برداری استفاده کنید و نیز بافت‌های اسکار و منافذ مسدود شده‌ی پوست می‌تواند بهبود یابد. برای تهیه این ترکیب باید از سرکه سیب (1 قاشق چای خوری)، چای سبز سرد شده (2 قاشق چای خوری)، عسل (1 قاشق چای خوری) و نیز شکر (5 قاشق چای خوری) استفاده کنید. پس از فراهم کردن این مواد، بایستی یک کاسه را برداشته و مواد اولیه آن یعنی سرکه سیب، شکر، عسل و چای سبز را مخلوط کنید. سپس بایستی مواد را کامل مخلوط کرده و یکدست کنید. از یک پد پنبه‌ای در ماسک صورت برای جوش استفاده نموده و ماسک را با پد بر روی صورت بگذارید. به صورت دایره وار حرکت صورت خود را ماساژ داده و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه این مورد بر روی صورت شما بماند. حال می‌توانید صورت خود را بشویید.
  • ماسک صورت تخم مرغ و توت: یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای صورت و ماسک صورت برای جوش استفاده کرد، توت‌ها هستند. توت‌ها می‌توانند با داشتن اسید سالیسیلیک به شما کمک کنند تا جای جوش درمان شود. برای تهیه این ماسک بایستی سفیده تخم مرغ (1 قاشق چای خوری) را به همراه توت دلخواه (چند عدد) با هم ترکیب نموده و و خمیر کنید. حال بایستی خوب مخلوط کرده و بگذارید تا به مدت 5 دقیقه این ترکیب روی صورت باقی بماند.
ماسک صورت برای جوش سر سیاه
ماسک صورت برای جوش بینی

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

جوش‌های زیر پوستی، آکنه‌هایی در قسمت زیرین پوست هستند که می‌توانند برای افراد دردناک باشند. شما می‌توانید این نوع جوش‌ها را با روتین‌های درمانی و ماسک‌های صورت محدود، کمتر و درمان کنید. برای ماسک صورت برای جوش‌های زیر پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

  • چای سبز: در این حالت بایستی از چای سبز با توجه به خواص آنتی اکسیدانی که دارد، برای درمان این نوع جوش‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید یک عدد چای سبز کیسه‌ای را دم کرده، سپس بایستی بگذارید تا کمی خنک‌تر شود. حال نوبت آن است که به مدت 5 – 10 دقیقه این مواد را بر روی ناحیه‌ای که جوش زده است بگذارید. در حالتی که کل صورت را می‌خواهید پوشش دهید، بایستی یک دستمال تمیز پارچه‌ای را به همراه یک قرص ماسک و نیز چای سبز آغشته کرده و آن را می‌توانید بر روی صورت خود قرار دهید. در این هنگام، پس از گذشت 10 دقیقه آن را برداشته و با آب ولرم بشورید.
  • روغن درخت چای: در این حالت از ماسک صورت برای جوش بایستی به میزان 1/10 از روغن درخت چای را با 9/10 آب ترکیب نموده و سپس آن را به یک پنبه آغشته کنید و محل موردنظر را شستشو دهید.

ماسک صورت برای جوش بلوغ

در دوره بلوغ، افراد دچار تغییرات هورمونی مختلفی می‌شوند که می‌تواند با عارضه‌ها و مشکلات مختلفی همراه باشد. در این حالت بایستی از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنید. در این خصوص بایستی به ماسک‌ صورت برای جوش اشاره کرد که 2 مورد زیر را برای آن بیان کرده‌ایم:

  • ماسک انبه و آووکادو: در این حالت بایستی از ماسک صورت خانگی انبه و آووکادو استفاده کنید که می‌تواند برای کسانی که پوست صورت آنها ملتهب و خشک است، مورد استفاده قرار گیرد. برای آماده کردن این ماسک ابتدا مواد زیر را آماده کنید که شامل عسل (2 قاشق چای خوری)، آووکادو (2 قاشق چای خوری)، روغن زیتون (2 قاشق چای خوری)، انبه له شده (1 عدد). حال بایستی تمام این مواد را با هم ترکیب نموده و حالت مخلوطی را ایجاد کنید. سپس بایستی آن را به مدت 20 دقیقه حداکثر بر روی پوست خود اعمال کرده و کامل پوست صورت را بشویید.
  • ماسک موز و لیمو: مورد دوم از ماسک صورت برای جوش برای جوش بلوغ آن است که از ترکیب موز و لیمو استفاده نمایید که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم. برای تهیه این ماسک بایستی ترکیباتی مانند موز (1 عدد)، آب لیمو تازه (یا پرتقال تازه به میزان موردنیاز)، عسل طبیعی (1 قاشق چای خوری) را تهیه کرده، بعد از آن باید این مواد یعنی موز و عسل را با هم ترکیب کنید. چند قطره از لیمو یا پرتقال تازه را به آن اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه آن را بر روی پوست خود اعمال کنید. ترکیب آبلیمو می‌تواند موجب شفافیت پوست شده و از سوی دیگر عسل و موز موجب رطوبت رسانی و شادابی پوست شود.
ماسک صورت برای جوش بلوغ
ماسک صورت برای جوش سرسیاه

ماسک صورت برای جوش و روشن کننده

استفاده از رنگدانه و ملانین می‌تواند عاملی برای تیره‌تر شدن پوست شما باشد که در این حالت می‌توانید از ماسک‌های زیر استفاده نمایید:

  • ماسک سفیده تخم مرغ: در قسمت بالا هم اشاره کردیم که سفیده تخم مرغ می‌تواند موجب سفیدی پوست نیز بشود. برای ساخت این ماسک می‌توانید به میزان 1 عدد تخم مرغ را شکسته، سپس آن را بر روی صورت خود بمالید. در این حالت به مدت حداکثر 20 دقیقه صبر کنید تا اثرات آن بر روی پوست شما ایجاد شود.
  • ماسک گوجه فرنگی، لیمو و خیار: ابتدا لازم است برای تهیه این ماسک صورت برای جوش، آب گوجه فرنگی را به همراه آبلیمو و آب خیار با هم ترکیب کنید. حال بایستی آنقدر این ترکیب را بهم زده تا زمانی که بافت آن به حالت چسبناک بگیرد. آرام آرام این بافت را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. می‌توانید به حالت ضربه‌ای نیز آن را خشک کنید. همچنین افرادی که نسبت به آبلیمو یا گوجه حساس هستند، نباید از آب خیار به صورت تنها استفاده کنید.
  • ماسک روغن بادام و پرتقال: ابتدا بایستی یک زرده تخم مرغ را به اندازه 1 قاشق مرباخوری آب پرتقال، ترکیب نمایید. سپس ترکیب را با 1 قاشق بادام و نیز شیره نارگیل ترکیب نموده و بر روی پوست خود از آن استفاده نمایید. حال این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست مالیده و بگذارید تا تاثیر آن کاملا بر روی پوست صورت شما اعمال شود.

ماسک صورت برای جوش با سفیده تخم مرغ

برای ماسک صورت با سفیده تخم مرغ می‌توانید از ماسک زیر استفاده نمایید:

  • ماسک برای جوش‌های سرسیاه: در این حالت بایستی سفیده تخم مرغ را جدا کرده، سپس آن را با یک همزن کامل یکنواخت کنید. حال بایستی یک یک براش آرایشی را به آن آغشته کرده و به صورت یک لایه نازک بر روی پوست خود بمالید. یک لایه دستمال کاغذی را بر روی صورت گذاشته سپس یک لایه دیگر ماسک را بر روی صورت خود بگذارید. حال صبر کنید تا خشک شود. حال آرام آرام آن را آبکشی و پاک نمایید.

همچنین شما می‌توانید برای تهیه ماسک صورت برای جوش با سفیده تخم مرغ، از دستورالعمل‌های “ماسک سفیده تخم مرغ”، “ماسک صورت تخم مرغ و توت” و نیز “ماسک صورت آووکادو و تخم مرغ” در قسمت‌های قبلی استفاده نمایید.

ماسک صورت برای جوش با سفیده تخم مرغ
ماسک صورت برای جوش و روشن کننده

ماسک صورت برای جوش های ریز

از جمله ماسک‌های صورتی که برای جوش های ریز معرفی شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشد:

  • ماسک چوب صندل و گلاب: در این حالت، چوب صندل و نیز گلاب می‌توانند به منظور جلوگیری از آکنه استفاده شوند و در درمان قرمزی پوست و التهاب نیز کم کنند باشند. برای تهیه این نوع ماسک بایستی ابتدا از پودر چوب صندل (1 قاشق غذاخوری) و نیز گلاب (2 قاشق غذاخوری) استفاده کنید. برای ایجاد ماسک صورت برای جوش ریز می‌توانید در یک کاسه این دو ماده را با هم ترکیب نموده و آن را به مدت 20 دقیقه بگذارید و سپس صورت خود را بشویید.
  • ماسک روغن زیتون و جعفری: مورد دیگر، استفاده از ماسک روغن زیتون و جعفری است که در این حالت بایستی از موادی همچون جعفری خرد شده (3 قاشق غذاخوری)، سفیده تخم مرغ (1 عدد)، روغن زیتون (1 قاشق غذاخوری)، آب گرم (100 میلی لیتر)، بلغور جو دوسر (1 قاشق غذاخوری) استفاه نمایید. این مواد در ماسک صورت برای جوش را با هم ترکیب کرده و در یک ظرف با آب گرم ترکیب کنید. حال بایستی بگذارید تا مخلوط خنک شده و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید. به مدت 20 دقیقه ماسک را بر روی پوست خود قرار داده و آن را پاک کنید.

ماسک فوق العاده برای جوش صورت

استفاده از ماسک‌های صورت همواره می‌توانند به بهبود وضعیت پوست صورت شما کمک کنند. از این رو شما می‌توانید بسته به پوستی که دارید، با توجه به خواصی که مواد مختلف خواهند داشت، ماسک مناسب را برای آن استفاده و اعمال کنید. در ادامه نیز چند مورد از ماسک‌ صورت برای جوش به شما معرفی می‌شود.

بهترین ماسک برای جوش صورت

ابتدا صورت خود را کامل با آب و نیز ژل‌های شستشو پاک کنید. سپس از ماسک‌های زیر می‌توانید استفاده نمایید:

  • آب لیمو و عسل: اولین مورد استفاده از ماسک صورت برای جوش است که برای تهیه آن ابتدا آبلیمو را به کمک یک براش یا یک قلمو بر روی پوست خود بمالید، سپس بایستی عسل را به این قسمت‌های صورت اضافه کنید. این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بگذارید.
  • ماسک زردچوبه: ابتدا بایستی به میزان 1 قاشق غذاخوری زردچوبه را با نصف لیوان آب ترکیب کرده و آن را بر روی پوست خود بگذارید. سپس بایستی نیم ساعت صبر کنید و می‌توانید از اثرات آن از جمله کاهش التهاب پوست و نیز محافظت از جوش‌ها استفاده کنید.
  • ماسک نخود و ماست: یکی دیگر از انواع ماسک صورت برای جوش، ماسک نخود و ماست است که در این حالت بایستی مواد لازم را تهیه کنید: آرد نخود (1 قاشق غذاخوری)، ماست (2 قاشق غذاخوری)، عسل (1 قاشق غذاخوری)، آب لیمو (1 قاشق غذاخوری)، زردچوبه (1 قاشق غذاخوری)، عسل (1 قاشق غذاخوری). پس از تهیه این این مواد، بایستی آرد نخود را با مواد دیگر از جمله عسل، ماست، زردچوبه مخلوط نموده و این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید. شما می‌توانید از این ماسک از جوش‌های مزاحم جلوگیری کرده و نیز از خاصیت سفید کردن پوست به کمک نخود آن بهره ببرید.
بهترین ماسک برای جوش صورت زردچوبه
ماسک برای جوش صورت چیست؟

درمان جوش صورت با گلاب

برای درمان جوش می‌توان از گلاب نیز استفاده کرد که خاصیت آن شامل متعادل سازی PH، حذف التهاب و آرایش پوست است. از راهکارهای درمانی برای ماسک صورت برای جوش با گلاب می‌توان گفت:

  • ماسک گل سرشوی و گلاب: از ترکیب گل سرشوی (1 قاشق غذاخوری)، پاک کننده صورت و نیز گلاب خالص (1 قاشق غذاخوری) استفاده کنید و ابتدا صورت خود را با پاک کننده تمیز کرده، ترکیب این مواد را بر روی پوست صورت خود اعمال کنید. سپس بایستی در حدود چند دقیقه بگذارید تا کامل خشک شده و جذب شود. حال می‌توانید آن را با آب سرد شسته و پاک کنید. برای اعمال استفاده از این ماسک می‌توانید از 2 – 3 بار استعمال آن در هفته استفاده نمایید.
  • ماسک جوش شیرین و گلاب: ابتدا بایستی 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به همراه 2 قاشق غذاخوری گلاب در ماسک صورت برای جوش ترکیب کنید. حال صورت خود را با پاک کننده تمیز کرده و خمیری که از ترکیب این مواد بدست می‌آید را به مدت 1 دقیقه کامل بر روی صورت خود استعمال کنید. از حرکت دورانی برای بیشتر شدن تاثیر و جذب آن استفاده کنید.

از بین بردن جوش در یک شب

از جمله موادی که می‌توانند به سرعت موجب از بین رفتن جوش شوند، می‌توان گفت:

  • سرکه: اولین مورد سرکه است که در این حالت بایستی 2 قاشق غذاخوری سرکه را به همراه 1 قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و آنرا به کمک یک پنبه یا گوش پاک کن بر روی جوش‌هایی که دارید، بمالید. در واقع اثر سرکه سیب در این است که باکتری‌هایی که زائد هستند را حذف می‌کند.
  • کرم ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکساید: شما می‌توانید از چنین کرم ضد جوش قبل از خواب استفاده کنید تا سلول‌های مرده سطحی و نیز جوش را بخشکاند.
  • از محلول دارچین و عسل استفاده کنید: در این حالت بایستی این ترکیب دارچین و عسل را به کار برده و برای ماسک صورت برای جوش تهیه کنید، آن را خوب ترکیب کنید تا به حالت خمیری در آمده سپس بر روی قسمت‌های موردنظر قبل از خواب بگذارید. صبح می‌توانید آن را با آب کامل بشورید و صورت خود را پاک کنید.
درمان جوش صورت با گلاب
راهکارهای درمان جوش صورت با گلاب چگونه است؟

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا