بازی (معرفی و آموزش بازی)تکنولوژی

معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی + کامل ترین محتوای اینترنتی

معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی شامل انواع مختلفی از موتورهای بازی سازی است که در طول دو دهه گذشته توانسته‌اند به خوبی پیشرفت کنند. در واقع پیشرفت تکنولوژی و علم برنامه‌نویسی سبب شده است تا شما دیگر نیازی به کدنویسی برای ساخت بازی نداشته باشید (هرچند فراگیری آن برای ساخت پروژه‌های بزرگ ضروری است) و می‌توانید به راحتی از ابزارها و برنامه‌های مختلفی که در این زمینه اجرا شده است، نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله با مجله جوان ایرانی باشید تا به معرفی بهترین ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی بپردازیم.

بازی سازی

توسعه و بازی ‌سازی، یکی از مهارت‌های فنی و هنری است و شامل سه مرحله مهم طراحی‌، توسعه و انتشار بازی می‌باشد. هنگام ایجاد یک بازی، مهم است که به مکانیک بازی، پاداش‌ها، تعامل بازیکنان و طراحی سطوح فکر کنید. توسعه دهنده بازی مجموعه‌ای از عوامل مختلف هستند که می‌توانند برنامه نویس، طراح صدا، هنرمند، نقاش یا بسیاری از نقش های دیگر موجود در صنعت باشد.

توسعه بازی می‌تواند توسط یک استودیوی بزرگ بازی سازی و یا توسط یک فرد واحد انجام شود. برنامه نویسی بازی به کدی گفته می‌شود که یک بازی ویدیویی یا رایانه‌ای را زنده می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، برنامه‌نویسی نیز پیشرفت کرده است. در اوایل تاریخ بازی‌های ویدئویی، برنامه نویسان اغلب مسئول بیشتر جنبه‌های توسعه، از جمله طراحی بودند. اما با بهبود سخت افزار و نرم‌افزار و پیچیده‌تر شدن بازی‌ها، تیم‌های توسعه دهنده به طرز چشمگیری رشد کردند. آنها می‌توانند به اندازه دلخواه کوچک یا بزرگ باشد. خروجی این کارها، تا زمانی که به بازیکن اجازه می‌دهد با محتوا تعامل داشته باشد و بتواند عناصر بازی را دستکاری کند، می توانید آن را “بازی” نامید.

در کل بازی‌سازی، بازار به مقیاس جهانی و بزرگ دارد که در آن سالیانه 100 میلیارد دلار درآمد را نصیب توسعه‌دهندگان خود می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند در زمینه ساخت‌ بازی‌های کامپیوتری، موبایل و … اثرهای ماندگاری را خلق کنند و درآمد کلانی از آن داشته باشند.

برای مشارکت در روند توسعه بازی، نیازی به نوشتن کد ندارید. بخش‌هایی از پروسه برنامه‌نویسی به هنرمندان اختصاص دارد تا بتوانند طرح‌های مختلفی را ایجاد و رونمایی کنند. ممکن است یک تستر درگیر شود تا ببیند بازی مطابق انتظار کار می‌کند یا خیر.

برای حل مشکلاتی که چارچوب بازی دارد، نرم‌افزارهایی مانند libGDX و OpenGL توسعه و ارائه شده است. آنها به توسعه بازی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر کمک کردند و بسیاری از عملکردها و ویژگی‌های از پیش ساخته شده را ارائه کردند. با این حال، هنوز سخت است که وارد صنعت شویم یا چارچوبی را برای فردی که از توانایی برنامه‌نویسی ندارد را درک کنیم. با این حال می‌خواهیم در اداهم به بررسی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی بپردازیم تا افراد بتوانند به صورت غیرحرفه‌ای، بازی‌های شخصی‌سازی شده خود را بسازند.

معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی

چگونه بازی ها ساخته می‌ شوند؟

اولین بازی‌های ویدئویی که در دهه 1960 توسعه یافت، معمولاً تجاری نمی‌شد. آنها برای اجرا به رایانه های خانگی نیاز داشتند و برای عموم مردم در دسترس نبودند. توسعه بازی‌های تجاری در دهه 70 با ظهور کنسول‌های بازی‌های ویدئویی نسل اول و رایانه‌های خانگی اولیه مانند Apple I. آغاز شد. در آن زمان، به دلیل هزینه‌های کم و قابلیت‌های پایین رایانه‌ها، یک برنامه نویس تنها می‌توانست یک برنامه کامل را به صورت صفر تا صد توسعه دهد. بازی‌سازی با این حال تا اواخر دهه 80 و 90، با افزایش قدرت پردازش رایانه و افزایش انتظارات از گیمرها، تولید یک کنسول اصلی یا بازی رایانه‌ای را برای یک فرد دشوار کرد. هزینه متوسط ​​تولید یک بازی ویدیویی AAA که یک اصطلاح تخصصی در صنعت بازی‌سازی برای طبقه‌بندی بازی‌ها با بودجه بالا است، به آرامی از 1 تا 4 میلیون دلار در سال 2000 به بیش از 5 میلیون دلار در سال 2006 و سپس به بیش از 20 میلیون دلار تا سال 2010 افزایش یافت.

پروسه‌ بازی‌سازی یک روند طولانی است که شامل مراحل مختلفی می‌شود و نیاز به سازماندهی، تحقیق و توجه مداوم دارد. چه در سایز یک استودیو طراحی کار کنید و چه در نقش یک فرد بازی‌ساز، بایستی مراحل زیر را برای بازی سازی طی نمایید:

  • انتخاب یک دسته‌بندی: چند نوع دسته‌بندی بازی ایجاد کنید تا ببینید چه نوع بازی را می‌خواهید بسازید. اگر برای اولین بار است که یک بازی می‌سازید، از حالت کوچکتر شروع کنید. ژانرها و زیرژانرهای مختلف را کاوش کنید، ببینید چه چیزی در حال حاضر در رسانه‌ها رایج است (یا آنچه قبلاً بوده است)، سپس ایده‌های بازی ویدیویی را که به ذهنتان می‌رسد، بنویسید.
  • اطلاعات را جمع‌آوری کنید: به طور کلی، پروسه ساخت بازی سازی چه با ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی چه با کد نویسی مستلزم تحقیقات گسترده است. درباره نوع بازی در حال ساخت تحقیق کنید. حتی اگر یک بازی ساده باشد.
  • ساخت بازی را شروع کنید: اکنون که تحقیقات خود را انجام داده‌اید، می‌توانید چارچوب بازی خود را توسعه دهید. شما باید بهترین زبان برنامه نویسی و موتور بازی را برای سبک بازی خود انتخاب کنید. برای بازی‌های کوچک موبایلی، به فناوری‌های پیشرفته‌ای نیاز ندارید. در این مرحله از توسعه، می‌توانید کدنویسی بازی خود را نیز شروع کنید.
  • بازی خود را اصلاح کنید: نمونه‌های اولیه می‌توانند به شما در یافتن مغایرت‌ها و سایر مسائل در مراحل اولیه طراحی کمک کنند. حل این مسائل در هنگام بروز آنها بسیار مهم است؛ زیرا می‌توانند بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارند. اطمینان حاصل کنید که بازی شما دارای تمام جنبه‌های لازم است که شامل تنظیمات، طراحی سطوح، شخصیت‌ها و جلوه‌های صوتی و … می‌باشد.
  • بازی خود را تست کنید.
  • محصول نهایی را به بازار عرضه کنید: در اواخر مراحل توسعه بازی خود، باید بازاریابی آن را تا آنجا که ممکن است شروع کنید.

حال که با روند بازی‌سازی و با چگونگی ساخت آنها آشنا شدید، لازم است به موضوع مهم این مقاله یعنی معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی بپردازیم.

چگونه بازی ها ساخته می‌ شوند؟

معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی

بر هیچ کس پوشیده نیست که ساخت یک بازی رایانه‌ای معمولاً نیاز به درک جامع از برنامه نویسی و کدنویسی دارد. به هر حال آنها “بازی های رایانه‌ای و موبایل” هستند. متأسفانه همه ما مهارت برنامه نویسی نداریم، مهم نیست که چقدر تلاش کرده‌ایم، به خوبی می‌توان فهمید که هرگز نمی‌توانیم به تنهایی یک بازی بسازیم.

اگرچه ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی که در ادامه معرفی می‌کنیم، واقعاً نمی‌توانند انعطاف‌پذیری و جایگزین مناسبی برای برنامه نویسی بازی‌های موبایل و رایانه‌ای را داشته باشند، با این حال از آنجا که درخواست‌ها برای معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی بسیار است، در این قسمت چند برنامه‌ و پلتفرم وجود دارد که می‌تواند به شما در ساخت بازی‌های ساده بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی کمک کند.

احتمالاً با این برنامه‌ها، بازی‌های سبک AAA در انواع ژانرهای RPG یا FPS نمی‌توانید بسازید.در کل پیشنهاد می‌شود از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی برای ساخت یک بازی مستقل کوچک استفاده کنید.

GameMaker: Studio

GameMaker احتمالاً محبوب‌ترین پلتفرم در ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی است که تاکنون شناخته شده است. قابلیت‌های مختلفی از جمله کشیدن و رها کردن و سایر ویژگی‌های آسان به هرکسی که اصلا در زندگی خود برنامه نویسی نکرده است، اجازه خواهد داد تا به راحتی بازی بسازد. علیرغم سادگی در بین ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، هنوز هم می‌توان به این ابزارها تا حدودی در پروژه‌های اولیه تکیه کرد. جالب است بدانید که Hotline Miami و Spelunky، دو بازی مستقل محبوب، اولین نسخه خود را در GameMaker ارائه کردند.

بهترین بخش این است که GameMaker دارای یک زبان برنامه نویسی داخلی است که به افراد دارای تجربه برنامه نویسی اجازه می‌دهد تا بیشتر با این ابزارها کار کنند و صرفا به عنوان یک پلتفرم برای ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی نیست. این باعث می‌شود GameMaker برای کسانی که به دنبال آشنایی با یک پلتفرم ایجاد بازی هستند، به این امید که بتوانند یادگیری خود را از سطح بدون کدنویسی مرحله به مرحله افزایش دهند و در عین حال با محدودیت‌های حوزه کدنویسی در برنامه‌های دیگر روبرو نشوند، مناسب باشد.

در حال حاضر YoYoGames سه نسخه GameMaker ارائه می‌دهد. اولین نسخه این نوع ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، رایگان است که فقط برای تست و آزمایش مناسب می‌باشد. اگر در مورد ساخت بازی با GameMaker جدی‌تر هستید، نسخه حرفه‌ای آن که شامل هزینه 50 دلاری است، نسخه‌ بسیار مناسبی برای شما خواهد بود که باید دریافت کنید؛ زیرا ابزارهای بیشتری را در کنار ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، ارائه می‌دهد. همچنین نسخه 800 دلاری نیز وجود دارد که همه ویژگی‌های YoYoGames را ارائه خواهد داد.

معرفی ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی

بهترین ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی

همانطور که اشاره شد، با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی و گسترش زبان‌های برنامه‌نویسی، امروزه شاهد پلتفرم‌های مختلفی در زمینه بازی سازی حتی به کمک ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی هستیم که در ادامه این لیست داریم:

Adventure Game Studio

Adventure Game Studio یک پلتفرم و از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی است که بیشتر برای توسعه دهندگان با تجربه بیشتر از مبتدیان مناسب است. این پلتفرم، به شما امکان آن را می‌دهد بازی‌های ماجراجویی نقطه و کلیکی یا کنترل صفحه کلیدی مانند سری جزیره میمون‌ها را بسازید.

چند عنوان مستقل از بازی‌های که با موفقیت از این پلتفرم روبرو شدند و از این ابزار استفاده کردند را می‌توان نام برد که از جمله آن می‌توان به سری Gemini Rue و Blackwell Wadjet Eye Games اشاره نمود. حتی اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، استفاده از Adventure Game Studio به عنوان اولین نرم افزار و از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، برای شما بسیار آسانتر خواهد بود. ویرایشگر مورد استفاده یک IDE مبتنی بر ویندوز است که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر کاری را سریع و آسان انجام دهید، از جمله نوشتن اسکریپت بازی ، وارد کردن گرافیک و غیره.

Adventure Game Studio را می‌توان از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی کاملاً رایگان برای دانلود دانست و حتی منابع زیادی مانند الگوها، فونت‌ها، پس زمینه، شخصیت‌ها و غیره را ارائه می‌دهد.

Unity

شاید هیچ یک از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی که تاکنون بیان کردیم، به اندازه این برنامه رشد استفاده و محبوبیت نداشته باشند. یونیتی نه تنها از یک کتابخانه باورنکردن و از سیستم عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، بلکه از IDE داخلی نیز برای کسانی که بازی‌ساز هستند برخوردار می‌باشد. همچنین از آن برای ساخت بازی‌های سه بعدی و دو بعدی استفاده می‌شود و دارای ذخیره عظیمی از دارایی‌ها و منابع است.

بسیاری از توسعه دهندگان بازی‌های برجسته مانند Obsidian Entertainment (Pillars of Eternity) و inXile Entertainment (Wasteland 2) شروع به استفاده از Unity کرده‌اند. چندین توسعه دهنده مستقل مانند Facepunch Studios (Rust) و Press Play (Max: The Curse of Brotherhood) نیز از این پتلفرم قدرتمند استفاده می‌کنند. خبر خوب در مورد ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی Unity این است که Unity کاملاً رایگان است. با این حال، درآمد خوبی دارید و یا به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنید، می‌توانید اقدام به خرید Unity Pro به قیمت 1500 دلار نمایید، که چندین ویژگی اضافی را ارائه می‌دهد.

بهترین ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی

لیستی از پلتفرم‌ های بدون کدنویسی برای بازی سازی کامپیوتر و موبایل

در ادامه لیستی از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی می‌توان در مورد برنامه‌های زیر اشاره نمود:

RPG Maker

یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توان در سبک RPG برای شما معرفی کرد، پلتفرم RPG Maker است که با کمک آن می‌توانید برای ساخت بازی اقدام کنید. این پلتفرم را می‌توان بهترین ابزاری دانست که سالهاست به توسعه دهندگان در ساخت بازی‌های RPG ساده کمک کرده است. این برنامه دارای هرچیزی است که از ابزار ایجاد بازی انتظار دارید. از جمله آن می‌توان به رابط کاربری آسان، تعداد زیادی ابزارک برای استفاده و سیستم‌های تخصصی که در ساخت یک بازی RPG می‌تواند به شما کمک کند. بسیاری از ویژگی‌ها نیز در طول این سالها اجرا شده است که این ابزار را بسیار قدرتمند می‌کند، به این معنی که با وجود فقدان دانش کد نویسی، احساس محدودیت نخواهید کرد.

در حال حاضر چندین نسخه از این ابزار موجود است که جدیدترین ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی در این مورد، نسخه RPG Maker VX ACE می باشد و در حدود 60 دلار هزینه دارد. خوشبختانه هر نسخه یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید قبل از خرید آن را بررسی کنید تا از قابلیت‌های به صورت کامل مطمئن شوید.

GameSalad

GameSalad  یکی دیگر از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی است که مشابه با برنامه GameMaker می‌باشد؛ این برنامه به شما امکان آن را می‌دهد که بازی‌ها را در چندین سیستم عامل بسازید و منتشر کنید، همچنین دارای رابط کاربری از نوع Drag and drop در داخل برنامه است که استفاده از آن را برای همه آسان می‌کند.

تأثیرگذارترین ویژگی‌ این برنامه، behavior library آن است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد رفتارهای پیچیده‌ای را اجرا کنند که اگر کسی مجبور به استفاده از زبان رایانه باشد، اجرای آن دشوار خواهد بود. هزاران بازی در حال حاضر از طریق GameSalad ساخته شده است و اکثر آنها در بازار موبایل موفق بوده‌اند. GameSalad Creator در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است در حالی که نسخه پرو آن در حدود 300 دلار هزینه داشته و مزایای دیگری را ارائه می‌دهد.

لیستی از پلتفرم‌ های بدون کدنویسی برای بازی سازی کامپیوتر و موبایل

موتورهای بازی سازی بدون کدنویسی چیست؟

برنامه نویسی برای ایجاد بازی‌های ویدئویی ضروری نیست. می‌توانید از چندین ابزار و افزونه برای ایجاد یک بازی کاملاً کارآمد و لذت بخش بدون تجربه کد نویسی قبلی استفاده کنید. برخی دیگر از این ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی را در ادامه معرفی می‌کنیم و این مقاله را به پایان می رسانیم. قبل از آن بهتر است بدانید که موتور بازی چارچوبی است که برای توسعه دهندگان بازی هر آنچه را که نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می‌دهد. اجزای اصلی موتورهای بازی‌سازی شامل موتور رندر، ویرایشگر صحنه، موتور فیزیکی، هوش مصنوعی، صدا، اسکریپت، شبکه و انیمیشن می‌باشد. موتورهای بازی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با اتصال بلوک‌های بصری کد، اسکریپت بنویسید. به این ترتیب، شما فقط باید بر جنبه منطقی امور تمرکز کنید تا نگران نحو کد نباشید.

Unreal Engine

شما می توانید این را چشمگیرترین سیستم اسکریپت نویسی موجود و دلیل اینکه مردم بر نرم‌افزار Unity برای استفاده از VSL بومی فشار می‌آورند و آن را بهتر می‌دانند، بدانید. در مورد این موتور بازی سازی از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، می‌توان به ویژگی‌های خوب آن یعنی سرعت، ثبات عالی، رابط بصری مناسب و توسعه صفر تا صد بازی‌ها اشاره کرد.

شما یک سیستم کامل اسکریپت گیم پلی دریافت می‌کنید که نیاز به برنامه نویسی را حذف می کند (یا تا حد زیادی آن را کاهش می‌دهد). قابلیت‌های مختلف این سیستم بازی‌ سازی بدون کد نویسی این امکان را می‌دهد تا از بسیاری از مفاهیم و روش‌هایی که به طور سنتی فقط برای برنامه نویسان در دسترس هستند، استفاده کنید و می‌توانید این مفاهیم را به روش بسیار ساده‌تری پیاده سازی کنید؛ زیرا هیچ کد یا روش خاصی برای آن وجود ندارد.

شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه هر عنصر گیم پلی را تغییر دهید، قوانین بازی را تغییر دهید، مرتب کردن اسلحه و بارگیری آیتم‌ها، تغییر در وضعیت دنیای بازی، تنظیم سطوح مختلف و غیره را انجام دهید. همه چیز، از نمونه‌های اولیه ساده تا توسعه پیچیده بازی‌های سبک AAA امکان پذیر است.

خوشبختانه، یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه به عنوان یکی از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، وجود منابع و تعداد زیادی مستند و فیلم آموزشی در مورد نحوه استفاده از نقشه‌ها و نحوه کار با آنها است. این برنامه یک پلتفرم بسیار مقیاس‌پذیر و قابل تنظیم است و می‌تواند حتی برای پیچیده‌ترین بازی‌های AA یا AAA نیز سازگار باشد.

موتورهای بازی سازی بدون کدنویسی چیست؟

دیگر موتورهای بازی سازی بدون کد نویسی کدام‌اند؟

در انتها، از دیگر ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی می‌توان نام برد:

  • Bolt: یک افزونه برنامه نویسی بصری برای Unity است که از یک محیط برنامه نویسی مبتنی بر دیاگرام‌ها استفاده می‌کند.
  • Construct 3: این برنامه به عنوان یکی از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، برای افرادی که با زبان برنامه‌نویسی و کد زدن آشنا نیستند بسیار مناسب خواهد بود. Construct 3 از یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک‌های کد استفاده می‌کند. هر بلوک لیستی از شرایط را دارد که در صورت برآورده شدن، اقدامات اختصاص داده شده به آن بلوک را اجرا می‌کند.
  • Godot: مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا شما به این نوع از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی علاقمند شوید، می‌توان به مواردی از جمله عدم وجود حق امتیاز، عدم وجود هزینه اشتراک، بدون هزینه اشتراک ماهانه/سالانه اشاره کرد. Godot یک موتور بازی سازی با ظاهر زیبا است که با یک سیستم اسکریپت نویسی بصری مبتنی بر Node به شما امکان آن را می‌دهد تا ایده‌های پیچیده را به روشی بسیار ساده اجرا کنید.
  • Buildbox: این موتور بازی سازی بدون کد نویسی، دو نسخه رایگان و حرفه دارد که البته نسخه رایگان فاقد برخی از ویژگی‌های کلیدی است، مانند توانایی داشتن بیش از یک صفحه جهانی و … . شما همچنین با نسخه رایگان امکان خروجی گرفتن در دسکتاپ را ندارید و کسب درآمد بدون خرید درون برنامه‌ای محدود می‌شود.
  • Stencyl: یک موتور عالی برای ایجاد بازی‌های ساده دو بعدی شناخته می‌شود. در این نوع برنامه، به عنوان یکی از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی، امکان ساخت و طراحی پلتفرمرز، بازی‌های ماجراجویی، RPG‌ها، بازی‌های پازلی و … را دارید. رابط کاربری آن بسیار ساده و روان است ولی همه چیزهایی که شما بدان نیاز دارید را در خود جای داده است.
  • TyranoBuilder: وجود سیستم کشیدن و رها کردن، پشتیبانی از خروجی گرفتن برای مرورگر و قابلیت متحرک سازی کاراکترهای سه بعدی از ویژگی‌های این ابزار بازی سازی بدون کد نویسی است. این برنامه یک موتور عالی برای ایجاد اولین بازی شما، مناسب ساخت رمان‌های بصری و RPG های ساده دو بعدی است.
  • GDevelop: یکی از موتورهای بازی سازی است که با عنوان ” game engine for everyone” شناخته شده است و اپن سورس می‌باشد.
  • Clickteam Fusion 2.5: برنامه Clickteam Fusion از ابزارهای بازی سازی بدون کد نویسی است که سریع، آسان برای یادگیری و همه کاره می‌باشد. این موتور بازی سازی برای افرادی است که مایل به ایجاد یک بازی ساده دو بعدی در یک دوره کوتاه هستند.
  • CopperCube: این برنامه بازی سازی، رایگان است، استفاده از آن آسان است و نیازی به دانستن نحوه کدگذاری برای ایجاد بازی‌های جذاب را ندارد. اگر مبتدی هستید، می‌توانید از CopperCube برای ایجاد رمان‌های بصری ساده دو بعدی استفاده کنید و توسعه دهندگان باتجربه حتی می‌توانند بازی‌های سه‌بعدی در مقیاس بزرگ را با آن ایجاد کنند.
  • Armory 3D: یک ابزار بازی سازی بدون کدنویسی است که می‌توانید رفتار بازی را با استفاده از نودهای منطقی در ویرایشگر تعریف کنید. این موتور به زبان C ، Haxe و WebAssembly با ساختار داده محور نوشته شده است. دو روش برای توسعه بازی‌ها با Armory 3D وجود دارد که می‌توانید از ویرایشگر بصری مبتنی بر گره استفاده کنید یا کد را با استفاده از Haxe API بنویسید.
  • CryEngine: نسخه اولیه CryEngine برای توسعه Far Cry 1 استفاده شد و از آن زمان تاکنون راه زیادی را طی کرده است. این برنامه برای توسعه بازی‌های وسیع و جهان باز با جزئیات بصری بسیار عالی، یکی از بهترین‌های خود است. اخیراً، از آن برای ایجاد اکشن RPG Kingdom Come: Deliverance استفاده می‌شود. CryEngine کل کد منبع را در معرض نمایش قرار می‌دهد تا یادگیری و توسعه بیشتر آن برای جامعه آسان‌تر شود.
  • Lumberjack Engine: پلتفرم Lumberjack که توسط آمازون ایجاد شده است، یک موتور بازی رایگان و بسیار انعطاف پذیر است که برای ارائه ابزارهای لازم برای ایجاد یک بازی به تیم‌های توسعه دهنده در هر اندازه، طراحی شده است. این برنامه به عنوان یکی از ابزارهای بازی سازی بدون کدنویسی، حق امتیاز یا هزینه خاصی ندارد و نیز می‌تواند برای ادغام با خدمات وب آمازون (AWS) و Twitch استفاده شود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا