مهارت های زندگی

چگونه پول پرستی را درمان کنیم؟ پیامدهای آن چیست؟

درمان پول پرستی + پیامدهای عشق بیش از حد به پول

همان‌طور که می‌دانید امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد، داشتن پول از اهمیت بسیار بالایی برخورد شده است، ولی برخی از افراد به آن بیش از حد بها می‌دهند تا حدی که به سایر مسائل زندگی هیچ‌ اهمیتی قائل نیستند. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی پیامدهای پول پرستی افراد و درمان آن می‌پردازیم.

پیامدهای پول دوستی

بسیاری از افراد پول پرست تمایل به خرید تجملات دارند، به دلیل اینکه افرادی را تحت تأثیر قرار دهند که نه تنها آن‌ها دوست ندارند، بلکه هیچ نقشی در زندگیشان ندارند. افرادی که عاشق پول هستند باید بدانند که مادی‌گرایی باعث مشکلات زیادی می‌شود که در ادامه بررسی می‌کنیم:

شادی‌های شما شرطی می‌شود

این‌گونه افراد فقط درزمانی خوشحال هستند و خودشان را خوشبخت می‌دانند که تمام شرایط ایده‌آل بوده و شغل، ماشین، خانه و تمامی امکانات موردنیاز آن‌ها فراهم باشد.

دارای پذیرش کم هستید

پیامدهای پول پرستی چیست
پیامدهای پول پرستی چیست

افراد پول دوست معمولاً در شرایط سخت تاب نمی‌آورند. آن‌ها نمی‌توانند هر شرایطی را بپذیرند، درنتیجه خیلی زود ناامید می‌شوند.

از واقعیت فرار می‌کنید

پول پرستی باعث می‌شود شما از واقعیت‌ها فرار کنید که این مورد باعث آسیب‌های جدی شما خواهد شد.

روی به احتکار خواهید آورد

اگر زیادی به پول و کسب ثروت فکر کنید باعث می‌شود اعمالی را انجام دهید که به ضرر شما و حتی جامعه است. شما ممکن است دست به احتکار بزنید تا نیازهای شما ارضا شود.

قضاوت دیگران

افراد پول پرست معمولاً دیگران را قضاوت می‌کنند. مثلاً می‌گویند فلانی را ببین چقدر پولدار است پس خوشبخت است. همین قضاوت‌ها باعث کاهش اعتمادبه‌نفس او می‌شود.

به هیچ‌چیز غیر از پول فکر نمی‌کنید

افراد پول دوست به هیچ چیز به جز پول فکر نمی‌کنند، حتی گاهی نسبت به شریک زندگی خودشان بی‌تفاوت هستند، زیرا فقط پول زیاد برایشان متفاوت است. این‌گونه افراد دچار اعتیاد مالی شده و مدام به فکر چگونگی کسب پول هستند.

 

چندین راهکار ساده برای پولدار شدن را در این مقاله بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

احساس تنهایی خواهید کرد

اگر در زندگی مادی‌گرا باشید و بیش از حد به پول اهمیت بدهید، باید بدانید که دیر یا زود از پا در میایید و بیش از حد احساس تنهایی خواهید کرد. زیرا درک شما از خانه، ماشین و دارایی‌های زندگی متفاوت از دیگران خواهد بود.

محدود کردن توانایی‌ها

افرادی که مدام به پول فکر می‌کنند، معمولاً در حد حساب بانکی خودشان ایده دارند و نمی‌توانند فراتر از آن بروند. درواقع هیچ چیز بیشتری نمی‌خواهند و این باعث می‌شود توانایی آن‌ها محدود شود.

امنیت کاذب دارید

افرادی که بیش از حد به داشتن پول علاقه دارند و درواقع پول پرست هستند هرچقدر حساب بانکی آن‌ها بیشتر باشد و پول بیشتر پس‌انداز کرده باشند، احساس آرامش بیشتری داشته و درنتیجه احساس می‌کنند که دارای امنیت هستند. این‌گونه افراد با کم شدن حساب بانکی دچار اضطراب می‌شوند. درواقع آن‌ها حتی وقتی به مسافرت یا به بیرون از منزل می‌روند انتظار دارند که هیچ پولی خرج نکنند و اگر خرج کنند باعث ناراحتی آن‌ها شده و هیچ لذتی از بیرون رفتن نمی‌برند. آن‌ها هیچ علاقه‌ای به خرید وسایل جدید ندارند، زیرا احساس می‌کنند که از پول آن‌ها کم می‌شود، درنتیجه هیچ‌وقت لذت خرید وسایل جدید را احساس نمی‌کنند.

درمان پول دوستی چیست؟

پیامدهای پول پرستی چیست
پیامدهای پول پرستی چیست

معمولاً افرادی که پول پرست هستند هیچ لذتی از زندگی خود نمی‌برند، زیرا بخش زیادی را صرف کسب درامد می‌کنند. این‌گونه افراد مدام در حال حساب‌کتاب کردن بوده و به پول فکر می‌کنند‌‌. دلایل ایجاد این نوع طرز تفکر و عشق به پول را در ادامه بررسی می‌کنیم:

دوری از بدهکاری

اگر خرج و هزینه‌های زندگی شما از میزان درآمد شما بیشتر باشد، مجبور می‌شوید که از دیگران قرض بگیرید. در این صورت حتی گاهی ممکن است خود را برده دیگران فرض کنید و مدام به فکر پول باشید. بنابراین سعی کنید میزان خرجی که می‌کنید با درامد شما هماهنگی داشته باشد تا مجبور نشوید از دیگران قرض کنید.

از کم شدن پول ناراحت نشوید

همان‌طور که می‌دانید امروز پول به راحتی خرج می‌شود. شما نباید فراموش کنید، پول می‌آید و می‌رود. ممکن است در برخی از روزها پول زیادی داشته باشید، اما در برخی از مواقع نیز هیچ پولی برایتان نمانده باشد‌. درنتیجه سعی کنید به کم و زیاد شدن پول خود واکنش آن‌چنانی نداشته باشید تا تمام تمرکز شما صرف پول نشود.

پول را وسیله‌ای برای لذت بردن بدانید

اگر شما پول کافی برای برآوردن نیازهای مالی خود دارید، می‌توانید وسیله‌هایی را تهیه کنید که دیگران آن را درست کرده‌اند. در این صورت نیاز به زحمت بیشتر ندارید و درنتیجه حتی کمتر به پول فکر می‌کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید مانتوی آماده بخرید به‌جای اینکه خودتان آن را بدوزید. شما باید عادت کنید که برای ایجاد راحتی و لذت خود در جای مناسب پول خرج کنید. البته دقت کنید ولخرجی نکنید.

مدیریت صحیح پول داشته باشید

سعی کنید تحت تأثیر هوس‌های خود قرار نگیرید، به طوریکه با آمدن پول زیاد خوشنودی آنی و لحظه‌ای داشته و در کمبود آن زانوی غم بغل بگیرید. بلکه مدیریت صحیح داشته و به‌طور معقولانه به آن نگاه کنید. همچنین به فکر پس‌انداز طولانی و بلندمدت نیز باشید. شما عزیزان باید بدانید یادگیری چگونگی مدیریت پول نیاز به صرف زمان و هزینه دارد.

 

آیا با روش‌های پیشگیری از ولخرجی آشنا هستید؟ در این مقاله بخوانید:

راهکارهای جلوگیری از ولخرجی چیست؟

به پول عشق نورزید

شما عزیزان باید بدانید که هیچ‌گاه نباید عشق پول داشته باشید، زیرا عاشق پول بودن هیچ‌گاه قابل ارضا شدن نیست و همیشه بیشتر و بیشتر می‌شود. درواقع شما زمان را از دست داده و تمام فکر و ذهن شما مشغول این است که چطور پول بیشتر به دست آورید. حتی ممکن است آدم متفاوتی شوید و هیچ تعهد قلبی نداشته باشید. دنیا برای افرادی که پول دوست هستند تبدیل به یک میدان مسابقه شده و گاهی با حسادت و کینه همراه می‌شود، حتی بسیاری از افراد عشق واقعی خودشان را از دست می‌دهند تا بتوانند پول بیشتری به دست آورند.

 

سخن پایانی:

شما عزیزان باید روانشناسی پول را فرا گرفته و بدانید که چگونه از پول برای شادی و لذت بیشتر استفاده کنید و درعین‌حال به آن وابسته نشوید.

اگر شما نیز خودتان پول دوست هستید و یا در اطرافیان خود چنین افرادی را می‌شناسید، خوشحال می‌شویم در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا