بهداشت و سلامت

چطوری میشه خرید دارو آنلاین داشت؟

هیچ محدودیتی برای انواع محصولاتی که می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید وجود ندارد. حتی می توانید دارو و انواع محصولات بهداشتی و درمانی را نیز از طریق اینترنت خریداری کنید. برخی با توجه به بسیاری از محصولات تقلبی و همچنین احتمال به سلامت نرسیدن محصول، نمی دانند که چطوری می شه خرید دارو آنلاین داشت؟

بهتر است بدانید که برخی از داروخانه های سطح شهر همچون داروبوم امکان فروش آنلاین به سرتاسر کشور را نیز دارند. بنابراین، نیازی نیست برای خرید دارو خود را محدود به محل و یا شهر خاصی کنید. سفارش آنلاین دارو و تحویل درب منزل تا حدودی توانسته خرید این سبک محصولات را نیز برای مخاطبین آسان کند.

امروزه فروش داروی تقلبی از طریق اینترنت رواج زیادی یافته است. این محصولات نه تنها اثری ندارند بلکه می توانند برای بدن مضر هم باشند. بنابراین توصیه می شود که داروها را فقط بصورت آنلاین از منابع معتبر خریداری کنید. بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از دریافت داروی تقلبی انجام دهید این است که مطمئن شوید داروخانه آنلاینی که از آن خرید می کنید تمام مجوزهای فروش اینترنتی را دارد.

داروخانه به طور رسمی ثبت شده است و اینکه این داروخانه تا چه حد معتبر است. مجوز رسمی داروخانه از وزارت علوم و مجوز فروش آنلاین ازجمله مدارکی است که می تواند به شما در تشخیص داروخانه آنلاین معتبر کمک کند.

چه زمانی می توان داروها را اینترنتی خرید؟

یک داروخانه آنلاین تنها در صورتی می تواند محصول یا داروی مورد نظر شما را بصورت اینترنتی ارسال کند که سفارش شما نیازی به نسخه و یا تجویز پزشک نداشته باشد. بطور معمول داروخانه های آنلاین نظیر داروخانه اینترنتی داروبوم هر نوع محصولی که در داروخانه قابل فروش باشد از جمله مکمل های تقویتی، ویتامین ها و مولتی ویتامین ها، مکمل ورزشی، محصولات بهداشتی و آرایشی را بصورت اینترنتی ارائه می دهد.

اما داروهای شیمیایی، مسکن و داروهای درمانی را نمی توان بصورت اینترنتی از داروخانه ها تهیه کرد و برای این سبک محصولات نیاز به مراجعه حضوری و ارائه نسخه پزشک خواهید داشت.

بسیاری از سایت های فروشگاهی امروزه اقدام به فروش انواع دارو و محصولات سلامت محور زده اند درصورتی که هیچگونه تخصص و پشتیبانی در رابطه با محصول ارائه شده ندارند. همین امر می تواند مشتریان را نسبت به خرید آنلاین دارو بد بین کند. در صورتی که خرید اینترنتی از داروخانه های آنلاین عملا تفاوتی با خرید حضوری نخواهد داشت.

روش های تشخیص داروخانه های معتبر

روش های مختلفی برای تشخیص یک سایت داروخانه واقعی از سایر سایتها وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها یک داروخانه آنلاین معتبر و ایمن را شناسایی کنید. امروزه برخی از داروخانه های آنلاین با توجه به سوابق درخشانی که دارند تبدیل به مرجع اصلی خرید دارو شده اند. ازجمله آنها می توان به داروخانه های داروکده، مثبت سبز، داروبوم و داروخانه آنلاین اشاره کرد. اگر خرید از داروخانه های توصیه شده باشد، می توان اطمینان خاطر بیشتری نسبت به محصولات داشت.

همچنین روش های دیگری برای تشخیص داروخانه های معتبر وجود دارد. اگر از داروخانه آنلاین مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو استفاده می کنید مشکلی نیست و می توانید با خیال راحت داروهای مورد نظر را سفارش دهید. برای تشخیص داروخانه معتبر جهت فروش اینترنتی علاوه بر اینکه هر سایت باید نشان اعتماد یا ای نماد وجود داشته باشد (با کلیک برروی آن می توانید سابقه، وضعیت اعتبار و همچنین میزان شکایات از این سایت را مشاهده کرد) باید از دانشگاه مربوطه مجوز فروش اینترنتی محصولات غیرداوریی را دریافت کرده و در داخل سایت خود قرار داده باشد.

مراحل خرید دارو آنلاین

مهمترین مرحله برای خرید اینترنتی، انتخاب داروخانه است. حال که بررسی دقیق درباره داروخانه آنلاین انجام شد، زمان خرید محصول مورد نظر فرا می رسد. درباره خرید دارو دو حالت را می توان متصور کشد. اولین حالت این است که شما به دنبال محصولی خاص هستید، می توانید با جستجوی محصول در صفحه سایت، آن را به راحتی پیدا کنید. با افزودن محصول به سبد خرید و وارد شدن به بخش سفارش دهی، می توانید آدرس و زمان تحویل را مشخص کنید. در صورت تمایل می توانید مبلغ را بصورت اینترنتی پرداخت کرد و یا درب منزل و پس از تحویل گرفتن محصول پرداخت کنید.

داروخانه های آنلاین خدمات ارسال محصول به شهرستان ها را نیز دارند. در مواقعی که داروخانه های شهرستان ها به دلیل خاص بودن یک محصول و یا درخواست اندکی که دارند ارائه دارو و یا مکمل خاص را متوقف می کنند. شما می توانید بصورت اینترنتی محصول مورد نظرتان را خریداری کرده و آن را درب منزل تحویل بگیرید. داروخانه هایی همچون داروخانه داروبوم darooboom.com امکان پرداخت در محل در شهرستان ها را نیز دارند. به این ترتیب می توانید پس از دریافت سفارش مبلغ آن را پرداخت کنید.

حالت دوم در صورتی است که شما هنوز تصمیم نگرفتید که از کدام نوع مکمل خرید کنید. در این صورت می توانید در میان محصولات مشابه جستجو کنید و پس از بررسی مقایسه و مطابقت آن با نیاز خود اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید از امکان مشاوره متخصصین داروخانه نیز استفاده کنید. این گزینه نیز در برخی از داروخانه ها ازجمله داروخانه اینترنتی داروبوم وجود دارد.

کارشناسان با سابقه آماده اند تا بصورت اینترنتی یا تماس تلفنی پاسخگوی سوالات شما باشند.

خرید دارو اینترنتی چه مزایایی دارد؟

حال که با مراحل و نکات مهم در خرید آنلاین دارو آشنا شدیم می توان به مزایایی که خرید اینترنتی برای ما به همراه دارد نیز پرداخت. داروخانه های همواره جزء فروشگاه های شلوغی است که احتمال انتقال بیماریهای واگیر همچون سرماخوردگی، آنفولانزا و امروزه روز کرونا در آن بیشتر است. خرید از این مراکز صرف نظر از زمان لازم برای حضور یافتن در این مرکز، ممکن است دردسرهای خود را داشته باشد.

مشاوره گرفتن از متخصصان و پزشک داروخانه، در فضایی که حاکم است دقیق و با تأمل لازم انجام نمی شود. گاه خریداران داروهای مختلف امکان مقایسه و بررسی هر محصول و سپس تصمیم گیری را ندارند و در صورت داشتن زمان کافی تمرکز لازم را نخواهند داشت. در چنین حالتی خرید آنلاین از داروخانه های اینترنتی پیشنهاد می شود.

خرید آنلاین دارو همچنین مزایا و امتیازات خاص خود را نیز خواهد داشت. ارسال رایگان، امکان پرداخت در محل و ارسال سریع، خدماتی است که برخی از داروخانه ها در سیاست فروش خود قرار دادند تا حداکثر رضایتمندی را از مخاطبین داشته باشند.

در این راستا داروخانه آنلاین داروبوم امکان پرداخت در محل برای سراسر ایران را برای مشتریان خود فراهم نموده است تا آنها به راحتی و با اطمینان خاطر خرید دارو خود را انجام دهند و مبلغ خرید را پس از دریافت سفارش خود پرداخت نمایند. همچنین امتیاز وفاداری از دیگر مزایای ارائه شده به مشتریان داروبوم است که با هر بار خرید امتیاز دریافت نمایند و از آن به صورت کد تخفیف در خریدهای بعدی استفاده کنند.

در انتها امیدواریم تا در خرید اینترنتی دارو از د اروخانه های آنلاین تجربه خوبی داشته باشید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا