دسته‌بندی نشده

گیاهان قاعده آور خیلی قوی و فوری (چگونه زودتر پریود شویم)

داروهای گیاهی برای باز شدن پریود چیست؟ گیاهان قاعده آور

بسیاری از خانم‌ها به دلیل اضافه وزن یا کم وزنی، عدم تعادل هورمونی، کم تحرکی و مواردی از این قبیل دچار پریودهای نامنظم می‌شوند‌. هرچند برای زود پریود شدن نیاز است که سبک زندگی سالم داشته، ورزش کنید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید؛ اما برخی از گیاهان دارویی قاعده آور قوی و سریع هستند که در این مطلب از مجله جوان ایرانی با هم بررسی می‌کنیم.

 

قاعده آورهای قوی و سریع

اگر دچار بی‌نظمی در چرخه قاعدگی هستید، این مشکل را جدی بگیرید، زیرا باعث استرس، حساس شدن سینه‌ها، افزایش موهای صورت، نفخ و افزایش وزن می‌شود. برخی از گیاهان دارویی قاعده آور خیلی قوی و سریع را در این بخش معرفی می‌کنیم.

میوه‌ها و غذاهای سرشار از ویتامین C

ازآنجایی‌که ویتامین سی سطح استروژن بدن شما را افزایش داده و همچنین سطح پروستروژن را کاهش می‌دهد، همچنین باعث انقباضات رحم شده و درنتیجه شما پرپود خواهید شد. شما عزیزان می‌توانید غذاهای حاوی ویتامین c و مکمل‌های آن را در برنامه روزانه تغذیه خود قرار دهید. منابع خوب ویتامین سی شامل توت‌ها، مرکبات، کلم بروکلی، کلم بروکسل، اسفناج، فلفل قرمز و سبز و گوجه‌فرنگی است.

زنجبیل

زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان دردهای قاعدگی و همچنین درد معده بسیار مفید است. اگر پریود شما به تأخیر افتاده است، حتماً سعی کنید چای زنجبیل تهیه کرده و میل کنید‌. زیرا باعث تحریک قاعدگی شده و باعث انقباضات رحم می‌شود. یک‌تکه زنجبیل ورقه شده را در آب جوش انداخته و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بجوشانید‌. سپس آن را صاف کرده و شیرین کنید.

زردچوبه

هرچند تحقیقات علمی در این زمینه صورت نگرفته، اما بسیاری از پزشکان سنتی اعتقاد دارند که زردچوبه با تأثیر بر سطح استروژن و پروژسترون باعث پریود شدن خانم‌ها می‌شود.‌ شما عزیزان می‌توانید به روش‌های مختلفی زردچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. برخی از افراد علاوه بر افزودن زردچوبه در غذاهای مختلف آن را با آب، شیر و سایر نوشیدنی‌ها اضافه کرده و میل می‌کنند.

میوه پاپایا

از آنجایی که میوه پاپایا به تولید استروژن در بدن کمک می‌کند، باعث می‌شود که زود پریود شوید. حتی توصیه‌شده که زنان باردار باید از خوردن این میوه در ماه‌های اولیه بارداری خودداری کنند.

از آب یا عصاره میوه پایا نیز می‌توانید استفاده کنید تا قاعدگی شما منظم می‌شود.

مصرف خرما

همان‌طور که می‌دانید خرما غنی از آهن، ویتامین سی، فولات و بسیاری از مواد معدنی دیگر است‌. جریان خون را تنظیم کرده و هر مشکلی که باعث تأخیر قاعدگی می‌شود را از بین می‌برد.

آجیل‌ها و دانه‌ها

از آنجایی که آجیل‌هایی مانند بادام و گردو سرشار از پروتئین، فیبر و همچنین امگا ۳ هستند، برای سلامت افراد بسیار مفید بوده و عدم تعادل هورمونی را در بدن خانم‌ها اصلاح می‌کند. اگر به صورت روزانه و منظم یک‌مشت آجیل مصرف کنید، به پریود شدن شما بسیار کمک می‌کند.

شیر سویا

از آنجایی که شیر سویا حاوی فیتواستروژن است، باعث تنظیم چرخه‌های قاعدگی نامنظم می‌شود. افراد گیاهخوار و یا آن‌هایی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند بهتر است شیر سویا مصرف کنند.

سرکه سیب

سرکه سیب ضدالتهاب بوده، همچنین باعث قلیایی شدن بدن می‌شود. درنتیجه چرخه قاعدگی تنظیم شده و اگر مدت زیادی است که پریود نشدید پریود خواهید شد.

آب انار خالص

آب انار خالص نیز برای تأخیر قاعدگی و اینکه زود پریود شوید بسیار مناسب است. شما عزیزان می‌توانید حداقل سه بار در روز از این نوشیدنی بنوشید.

آب آلوئه ورا

هرچند که آب آلوئه ورا برای تسکین ناراحتی‌های معده استفاده می‌شود، اما برای زود پریود شدن نیز مناسب است. پزشکان زیادی نیز این نوشیدنی خوشمزه را تجویز می‌کنند. برای این منظور یک برگ آلوئه ورا را به دو نیم تقسیم کرده و ژل آن را بیرون بکشید. سپس با یک غذاخوری عسل مخلوط کرده و قبل از صبحانه میل کنید. اگر این نوشیدنی را چندین ماه ادامه دهید، چرخه قاعدگی شما بسیار منظم می‌شود.

دانه‌های کنجد

دانه‌های کنجد برای تحریک قاعدگی بسیار مفید است، اما باید از آن در حد تعادل مصرف کنید زیرا بسیار گرم است. شما عزیزان می‌توانید حداقل ۱۵ روز قبل از موعد پریودی خود، یک قاشق چای‌خوری از آن را با آب گرم مخلوط کرده و دو بار در روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید با عسل روزی دو تا سه بار تکرار کنید.

دانه‌های رازیانه

اگر عادت ماهیانه شما به تأخیر افتاده، برای تنظیم شدن چرخه قاعدگی، چند روز باید دانه‌های رازیانه را در هنگام صبحانه هنگامی‌که ناشتا هستید میل کنید تا زود پریود شوید‌. کمی از آن را در آب جوشانده شده ریخته تا دمنوش معطری به دست بیاید.

علت پریود نشدن طولانی چیست؟ درمان نامنظم بودن آن را در این مطلب بخوانید:

علت پریود نشدن چیست؟

میوه آناناس

هرچند هیچ تحقیقی صورت نگرفته که نشان دهد میوه آناناس و یا مکمل‌های آن باعث ایجاد قاعدگی می‌شود، اما بروملین موجود در آن، به کاهش التهاب کمک کرده و درد زیاد باعث تنظیم پریودهای نامنظم می‌شود.

سبزی کرفس

یکی از مواردی که باعث زود پریود شدن می‌شود، آب کرفس است. اگر آب کرفس را دو بار در روز مصرف کنید، جریان خون در لگن و رحم شما تحریک‌شده و باعث تحریک قاعدگی می‌شود.

شنبلیله

برخی از پزشکان طب سنتی بر این باورند که دانه شنبلیله برای زود پریود شدن بسیار خوب است. برای این منظور آن را در آب جوشانده و سپس میل کنید.

هویج

ازآنجایی‌که هویج سرشار از کاروتن است، برای ایجاد پریودی مناسب است. آب هویج را می‌توانید سه بار در روز مصرف کنید.

انگور

اگر هرروز صبح یک لیوان آب انگور مصرف کنید، از عادت ماهیانه نامنظم خلاص شده و به موقع پریود خواهید شد.

کدوتنبل

کدو تنبل حاوی کاروتن است و باعث ایجاد پریودهای منظم خواهد شد.

ماهی سالمون

ماهی سالمون باعث تثبیت هورمون‌های شما شده و درنتیجه از مشکلات قاعدگی شما کاسته می‌شود. روغن‌های ماهی و انواع ماهی دیگر نیز بسیار مناسب هستند.

تخم مرغ

از آنجا که تخم مرغ سرشار از پروتئین است باعث تقویت بدن شده و به شما کمک می‌کند که به موقع پریود شوید. سعی کنید عادت ماهانه شما منظم باشد.

ماست

به دلیل اینکه ماست بسیار خنک کننده است، برای زود پریود شدن بسیار خوب است.

 

چگونه زنان را به سرعت ارضا کنیم؟ فواید ارگاسم همزمان را در این مقاله بخوانید:

آموزش ارضا کردن زنان

 

چگونه زودتر پریود شویم؟

علاوه بر میوه‌ها و گیاهان دارویی قوی که در این مطلب از جوان ایرانی بررسی شد، گاهی اوقات با تغییر سبک زندگی می‌توان به داشتن چرخه قاعدگی منظم کمک کرد.

ایجاد آرامش

تحقیقات بسیار زیاد و معتبر نشان‌دهنده این است که استرس باعث ایجاد چرخه‌های قاعدگی نامنظم می‌شود. درواقع به دلیل ترشح هورمون کورتیزول، ممکن است قاعدگی به تأخیر بیفتد. برای کاهش هورمون‌های استرس و تقویت آرامش، هر کاری که باعث استرس شما می‌شود را کاهش دهید. با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید، ورزش یوگا و تکنیک‌های تنفس را نیز انجام دهید. یک حمام گرم با رایحه آرامش‌بخش انجام داده و خود را مشغول یک سرگرمی لذت‌بخش کنید.

رابطه جنسی منظم

اگر شما عزیزان رابطه جنسی منظم داشته باشید، استرس درونی شما کاهش پیدا کرده و درنتیجه هورمونهای بدن شما به تعادل می رسد. در این صورت قاعدگی شما به تأخیر نمی‌افتد.

سخن پایانی

هرچند انواع قاعده آورهای قوی و سریع مانند میوه‌ها، غذاها و سبک زندگی برای شما شرح داده شد که برای سلامت قاعدگی بانوان بسیار مهم است، همچنین باعث زود پریود شدن آن‌ها می‌شود، اما باید بدانید که برای همه ممکن است مفید نباشد. درواقع تحقیق علمی در این زمینه صورت نگرفته که نشان دهد این موارد برای همه خانم‌ها مفید است. فعالیت بدنی به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز، همچنین داشتن رژیم غذایی مناسب، داشتن خواب کافی و برنامه مناسب برای کاهش استرس را در روتین زندگی خود قرار دهید تا بتوانید قاعدگی منظمی داشته باشید. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید، می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا