ترفند

آموزش بستن کراوات: ساده + اسپرت، مردانه + زنانه

آموزش بستن کراوات در انواع مدل‌ها و سبک‌های زیبا

آموزش بستن کراوات در انواع مدل‌های مختلف آن از جمله دو گره، سه گره، ساده، مردانه، باریک، بچه‌گانه، اسپرت و غیره را در این مقاله با هم می‌آموزیم. کراوات یکی از اجزای پوشش‌های رسمی امروزی است که معمولا در مراسم‌ها و رویدادهای ویژه آن را می‌پوشند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی این مدل از البسه و نحوه پوشش آن بپردازیم.

انواع کراوات جدید

آموزش بستن کراوات یکی از پرتقاضاترین درخواست‌هایی است که عموم مردم در رابطه با آن مشکلات فراوانی دارند. کروات که در زبان انگلیسی به آن Cravate گفته می‌شود، یکی از انواع پوشش‌های رایج در میان مردان است که به صورت دراز و نیز با پهنای مختلف طراحی و تولید می‌شود. این پوشش در میان همه رده‌های سنی اما عمدتا در میان مردان بالغ به کار گرفته شده و مدل‌های مختلفی نیز با الگوبرداری از آن برای زنان نیز مطرح شده است. همچنین این قسمت از پوشش امروزه به عنوان یکی از اجزای لباس‌ رسمی در برخی رده‌های شغلی از جمله انواع مراتب نظامی، پیشخدمت‌ها، مدارس و شغل‌های گوناگون به کار گرفته می‌شود.

پیش از آنکه به آموزش بستن کراوات بپردازیم، حال می‌خواهیم راجع به انواع این نوع دستمال‌های بلند صحبت کنیم که عبارتند از:

  • کراوات‌های ساده و رنگی: یکی از دسته متداول‌ترین نوع کراوات‌ها هستند که معمولا در بین عموم استفاده می‌شود. این نوع کراوات می‌تواند در یک یا دو رنگ یکسان طراحی شود و بهتر است در انتخاب آن حتما آن را با لباس‌ خود ست کنید.
  • کراوات ساده و تیره: مدل دیگری از انواع کراوات‌های رسمی است که معمولا در مهمانی‌ها و نیز به همراه کت و شلوار پوشیده می‌شود. این نوع از کراوات‌ها ساده و بدون طرح هستند که البته می‌توانید بسته به لباس خود نیز آن را به صورت طرح‌دار نیز سفارش دهید.
  • کراوات طرح دار: مدل دیگری که می‌توان برای انواع کراوات‌های جدید نیز اشاره کرد، کروات‌های طرح دار هستند که لازم است حتما با لباسی که می‌پوشید، هماهنگی داشته باشند. بهتر است این نوع از کراوات‌ها را با پیراهن‌های ساده و مدل‌هایی که بدون طرح هستند استفاده نموده و اینکار می‌تواند نمای خوبی را برای شما داشته باشد.
  • کراوات‌های خال خالی: دسته‌ای دیگر از انواع کراوات‌ها وجود دارند که خال‌های روی آن ریز بوده و حتی می‌توانید از آن در مراسم‌ها رسمی نیز استفاده نمایید. به این نکته توجه کنید که این نوع از کراوات‌ها ممکن است در برخی از حالات چندان زیبا بنظر نرسند.
  • کراوات پهن: دسته‌ای دیگر از انواع کراوات‌ها، مدل‌هایی هستند که از نظر عرض، بزرگ بوده و می‌توان آنها را برای کسانی که قد متوسط و بلند و نیز اندام‌هایی بزرگ دارند استفاده کرد. این دسته از کراوات‌ها را می‌توان برای ایجاد استایل‌های کلاسیک و مناسب مهمانی‌ها استفاده نمود.
  • کراوات‌های باریک: اگر به دنبال برخی از کراوات‌هایی هستند که غیر رسمی‌تر بوده و یا برای افراد با قد کوتاه و لاغر مناسب باشد، از این مدل استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از مدل‌های طرح دار، ساده و غیره استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که کراوات‌ها در طراحی، در سه نوع ضخامت تولید می‌شوند که شامل 2.5 تا 5 اینچ می‌باشد. همچنین طول آنها نیز در بازه عددی 52 الی 58 اینچ است. شما می‌توانید کراوات‌ها را به ابعاد استاندارد، باریک و نیز اسکینی (لاغر) تهیه کنید.

انواع کراوات جدید
آشنایی با کراوات های جدید

آموزش بستن کراوات به صورت تصویری

بدون شک اگر اولین باری باشد که اقدام به بستن کراوات می‌کنید، به جستجوی آموزش بستن کراوات در اینترنت خواهید پرداخت. به همین خاطر برای شما در این قسمت و در ادامه، آموزش‌های کامل این کار را ارائه کرده‌ایم. در ابتدا باید گفت بستن کراوات نیاز به چندین بار تکرار و تمرین دارد. به همین خاطر است که افراد بایستی بارها با آن کلنجار رفته و آن را درک کنند. همچنین باید بدانید که بستن کراوات در مدل‌ها و روش‌های مختلفی ارائه شده است.

در اولین حالت از آموزش بستن کراوات، آن را به صورت گره کراوات ساده یا Simple Knot بیان می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشد. در این روش که به گره شرقی شناخته می‌شود و در کشور چین بسیار پرطرفدار است، در کمترین مراحل ممکن انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم کسانی که قصد دارند تا این مدل بستن کراوات را انجام دهند، حتما برای مردان قد بلند و نیز کراوات‌های باریک آن را به کار برند.

  • ابتدا پشت کراوات را رو به بالا قرار دهید. بخش پهن در سمت راست و بخش باریک در سمت چپ گردن شما قرار بگیرد.
  • حال بایستی سر قسمت باریک را نزدیک به ناف قرار دهید. توجه کنید که این مرحله با توجه به وضعیت بدنی شما انجام می‌شود و یکسان نیست.
  • حال بخش پهن را در قسمت زیرین بخش باریک چرخانده و به سمت چپ آن را هدایت کنید.
  • حال آن را از روی بخش راست عبور دهید. در قسمت بعد بایستی این بخش را از حلقه گردن بالا و از حلقه گردن جلو کراوات پایین برده و آن را به پایین بکشید.
  • این کار باعث می‌شود تا بخش پهن به سمت پایین گره سفت شود.
  • حال بخش باریک را نگهداشته و می‌توانید گره را به سمت گردن به بالا هدایت کنید.
  • حال بخش باریک کراوات را بایستی به داخل حلقه نگهدارنده قرار داده و تا بتوانید آن را در جای خود نگه دارید.
  • در این حالت نوک کراوات شما در قسمت انتهایی باید بالای کمربند شما رسیده باشد. در صورتی که این فاصله تنظیم نشده باشد، بایستی کراوات را دوباره درآورده و با تنظیم کردن آن دوباره آن را انجام دهید.
  • بخش پهن زیر بخش باریک قرار گرفته و آن را از رو عبور دهید. حال آن را از زیر از داخل حلقه بگذرانید و از میان حلقه بین دو بخش هم بگذرانید.
  • کراوات را به سمت پایین کشیده و خوب سفت کنید. حال بایستی گره را به سمت بالا هدایت کرده و گره را ایجاد نمایید.

در انتها نیز توصیه می‌شود این مدل را برای حالتی به کار بگیرید که استایل و تیپ شما به صورت اسپرت و نیز کژوال باشد.

آموزش بستن کراوات به صورت تصویری
آموزش تصویری بستن کراوات

آموزش بستن کراوات ساده

یکی دیگر از مدل‌های ساده برای بستن کراوات، این است که این کار را طی 6 مرحله برای ایجاد یک گره ساده انجام دهید. در این حالت می‌توان گفت:

  • در اولین قدم بایستی کراوات را در دور طرف گردن خود آویزان کنید. به صورتی که بخش پهن آن در سمت راست و نیز بخش باریک در سمت چپ شما قرار گیرد. همچنین نوک کراوات شما باید به گونه‌ای باشد که آن را باید بالاتر از ناف خود قرار دهید. این تنظیمات به قد وطول گردن شما بستگی دارد که باید تنظیم کنید.
  • حال در بخش دوم بایستی از زیر بخش باریک، بخش پهن را عبور داده و به سمت چپ هدایت کنید.
  • در بخش بعدی بایستی قسمت پهن را از روی بخش باریک چرخانده و آن را در قسمت سمت راست ببرید.
  • حال بایستی بخش پهن را از زیر حلقه گردن به قسمت بالا هدایت کنید.
  • سپس بایستی بخش پهن را از داخل حلقه‌ای در کراوات ساخته و آن را پایین بیاورید. حال لازم است تا بخش پهن کراوات را پایین کشیده و بگذارید تا سفت شود. در نهایت گره کراوات را بالا برده و آن را بر روی یقه خود مرتب کنید.

آموزش بستن کراوات دو گره

این نوع از طرز بستن کروات که می‌خواهیم در بخش آموزش بستن کراوات به شما بیاموزیم، با عنوان Half-Windsor Knot یا ویندزور نیمه شناخته می‌شود. در این حالت بایستی به اندازه سه چهارم گره کراوات مدل Windsor، به آن اندازه دهید. اگر کار را به درستی تا انتها انجام دهید، پس از آنکه کار تمام شد، یک گره در بخش جلویی کراوات ایجاد می‌گردد.

از جمله ویژگی‌های دیگری که می‌توان برای آموزش بستن کراوات دو گره بیان کرد، مناسب بودن آن برای مهمانی‌ها و مجالس است. البته برای برخی از افراد ممکن است این نوع شیوه بستن کراوات خشک و یا غیر رسمی بنظر برسد که در این حالت توصیه می‌شود تا از مدل گره Four-In-Hand استفاده کنید. در رابطه با نحوه بستن این مدل کراوات می‌توان گفت:

  • ابتدا بایستی بخش پهن را در قسمت سمت راست قرار دهید و سپس قسمت باریک را در بخش چپ بگذارید. حال بایستی نوک کراوات را در بخش باریک تا نزدیک ناف تنظیم کنید.
  • قسمتی که پهن است را از روی قسمت باریک به سمت چپ برده و همچنین بخشی که پهن است را در مرحله بعد از زیر قسمت باریک عبور دهید. حال آن را به قسمت راست هدایت نمایید.
  • قسمت پهن را در سمت مرکز حلقه کراوات بالا آورده و آن را از حلقه‌ای که در گردن است، عبور دهید. سپس آن را به سمت چپ بکشانید.
  • حال بخش پهن را به قسمت جلو برده و از روی گره به قسمت راست هدایت کنید.
  • همچنین بخش پهن را بایستی از قسمت پایین حلقه گردن به سمت بالا، هدایت کنید.
  • در مرحله هشتم بایستی قسمت عریض یا پهن را از حلقه‌ای که در جلوی کراوات وجود دارد عبور داده و گره کراوات را با کشیدن بخش پهن به سمت پایین سفت نمایید.
  • در انتهای این آموزش بستن کراوات، حال بخش باریک کراوات در قسمت زیرین است که بایستی با دست نگه داشته و گره را به سمت یقه بالا ببرید. حال کراوات را روی یقه پیراهن مرتب نمایید.
طرز بستن کراوات 2 گره
روش بستن کراوات دو گرهی

آموزش بستن کراوات سه گره

روش بستن کراوات به سبک سه گره، مدلی است که آن را به سبک دوک ویندزور از حالت‌های گره مثلثی و پهن ساخته‌اند. در این حالت شما می‌توانید با استفاده از طرز عملکرد آن، یک الگوی مثلثی شکل و متقارن را ایجاد نمایید که می‌تواند برای پیراهن‌های یقه باز و پهن کاربردی باشد.

نحوه آموزش بستن کراوات سه گره به سبک زیر است که عبارتند از:

  • ابتدا بایستی قسمت پهن کراوات را در سمت راست و بخش باریک آن را در سمت چپ قرار داده و به حالتی آن را داشته باشید که بخش زیرین و باریک کراوات به نزدیکی ناف قرار بگیرد.
  • حال بایستی قسمت پهن را بر روی بخش باریک قرار داده و آن را به سمت چپ ببرید.
  • مرحله بعدی آن است که بخش پهن را از زیر حلقه دور گردن بالا آورده و آن را به سمت چپ پایین بکشید.
  • قسمت پهن را از پشت بخش باریک در سمت راست هدایت نمایید. حال آن را از روی حلقه‌ای که در گردن است بالا آورده و از زیر حلقه گردن در قسمت راست به سمت پایین هدایت نمایید.
  • حال نوبت آن است که قسمت پهن از روی گره کراوات را به سمت چپ برده و بخش پهن از زیر حلقه گردن را به سمت بالا عبور دهید.
  • حال نوبت آن است که بخش پهن را از حلقه‌ای که در گره کراوات ایجاد شده است، بگذرانید. همچنین شما می‌توانید در بخش سفت کردن گره، این بخش پهن را به قسمت پایین هدایت کرده و حال بخش باریک را با دست نگه دارید. گره را در قسمت یقه‌ی پیراهن بالا برده و کراوات را بر روی یقه مرتب نمایید.

آموزش بستن کراوات دامادی

بدون شک ازدواج و مراسم آن یکی از جاهایی است که می‌توانید اقدام به تهیه یک دست لباس و کراوات نمایید. در این حالت بایستی آمادگی آن را داشته باشید که بتوانید اقدام به بستن کراوات دامادی کرده و برای خود یا نزدیکان خود نیز این کار را انجام دهید. حتما در انتخاب یک کراوات دامادی، یک مدل مناسب را تهیه نمایید. حال برای آموزش بستن کراوات دامادی داریم:

  • در این روش از مدل بستن کراوات به سبک پرنس آلبرت استفاده می‌کنیم. در این حالت بایستی بخش پهن را در سمت راست قرار داده و روی کراوات به سمت بیرون باشد. حال بایستی کراوات را به روی دور گردن انداخته و قسمت باریک آن را بالاتر از دکمه شکم قرار دهید.
  • حال لازم است تا قسمت باریک کروات را ثابت درنظر گرفته و بخش پهن آن را حرکت دهید. حال در این بخش باید قسمت پهن کراوات را دوبار به اطراف قسمت باریک پیجانده و در این حالت بهتر است از تصویر راهنمای زیر استفاده کنید. به این مورد توجه کنید که اولین حلقه لازم است از زیر حلقه دوم بیرون باشد.
طرز بستن کراوات
طرز بستن کراوات مردانه و زنانه

آموزش بستن کراوات زنانه

همچنین بانوان نیز می‌توانند متناسب با لباس و هیکلی که دارند، از مدل‌های کراوات مردانه استفاده کنند که در این راستا می‌توان به دستورالعمل زیر اشاره کرد:

  • ابتدا همانند روش‌های قبلی، بایستی بخش عریض کراوات را در سمت راست و بخش باریک آن را در سمت چپ قرار دهید.
  • حال بایستی بخش سمت راست را از روی بخش سمت چپ عبور داده و آن را از زیر به سمت بالا در بین حلقه گردن به سمت بالا بیاورید. از داخل حلقه رد کرده و روی بخش باریک قرار دهید.

روش دیگری که می‌توان برای آموزش بستن کراوات زنانه بیان کرد به شرح زیر می‌باشد:

  • در این حالت بایستی بخش عریض در سمت چپ و بخش باریک در سمت راست شما قرار داشته باشد. حال بایستی بخش عریض را کمی فشرده کرده و بخش باریک را روی آن قرار دهید.
  • بخش باریک را یکبار روی بخش عریض آورده، از بالای و سپس طی یک چرخش، از زیر آن رد کنید. توجه کنید که بخش باریک کمی در انتها باز باشد.
  • حال بایستی یکبار دیگر نیز بخش باریک را یک چرخ زده و از روی بخش عریض عبور دهید. حال آن را از پشت بخش باریک از پایین به بالا عبور داده و از حلقه‌ای که وجود دارد گذر دهید. سپس زمان آن است.
  • قبل از اینکه آن را به پایین بکشید، بایستی این بخش را از میان دو لایه‌ای که از روی هم رد شده است نیز عبور دهید.
  • حال آن را به سمت پایین بکشید تا کامل سفت شود. سپس بخشی که گره خورده را به سمت بالا و بخشی که عریض است را به سمت پایین هدایت کنید.

شما می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر مراحل آموزش بستن کراوات زنانه، از این ویدیو نیز دیدن کنید.

آموزش بستن کراوات مردانه

اولین بار تاریخچه بستن کراوات را می‌توان مربوط به کشور فرانسه دانست که در این زمان، پادشاه تصمیم می‌گیرد تا برای سربازان کرواسی یک روسری با گره کوچک استفاده کند. رفته رفته این نماد در سراسر اروپا پخش شد و سرانجام در ایتالیا اولین حالت آن ایجاد گردید. اکنون کراوات استایل‌های مختلفی دارد و می‌توان از آن برای پوشش‌های مردانه استفاده کرد.

یکی از نکاتی که لازم است به آن توجه شود، وجود یبش از ده‌ها مدل و روش برای بستن کراوات مردانه است. در این صورت لازم است بدانید کراوات می‌تواند به شیوه‌های زیر انجام شود:

  • گره ویندسور مردانه: در این حالت می‌توان از این نوع گره برای مراسم‌های مختلفی استفاده کرد. این مدل از بستن کراوات مردانه به شیوه شیک و جذابی است که بر روی پیراهن‌های یقه پهن و یقه ایتالیایی اعمال شده ولی بایستی برای یادگیری آن تمرین و تکرار زیادی داشته باشید.
  • گره چهاردستی: از جمله گره‌های محبوب در آموزش بستن کراوات است که می‌توان آن را برای مبتدیانی که می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند، مناسب دانست. جالب است بدانید که این نوع گره از جمله قدیمی‌ترین مدل‌های گره‌هایی است که در توسط سوارکاران بریتانیایی انجام شده است. شما می‌توانید از این مدل پیچاندن کراوات برای یقه‌های باریک و نیز پیراهن‌های یقه دکمه دار استفاده نمایید.

الگوی کراوات مردانه

برخی دیگر از انواع مدل‌های مناسب در الگوی کراوات مردانه عبارتند از:

  • گره ویندزر: مدلی است که در این حالت می‌توانید از آن در مراسم‌های رسمی استفاده کنید.
  • گره کلوین: از جمله مدل‌های جذاب برای ساخت گره کراوات است که از خانواده گره‌های ساده بوده و دارای قسمت انتهایی پهن است. ظاهر این گره همانند گره چهار در دست است اما مدل آن درشت‌تر و نیز زاویه دارتر می‌باشد.
  • گره پرت: مدل دیگری از گره‌های پرطرفدار است که در دسته آموزش بستن کراوات قرار گرفته و مخترع آن فردی به نام جری پرت است. این گره پس از مدت 30 سال برای اولین بار توسط فردی به نام شلبی در رسانه‌ها نمایش داده شد و توانست محبوبت خوبی را بدست آورد. شما می‌توانید این گره را با نام شلبی نیز بشناسید. استفاده از این نوع گره می‌تواند فرم‌ها و موقعیت‌های مختلف مناسب باشد. سایز این گره چیزی بین گره چهار دست و ویندزر نیمه است.
  • گره الدریج: شاید بتوان این مدل از آموزش بستن کراوات را مخصوص افراد ثروتمند دانست که البته روش یادگیری آن سخت بوده و شامل 14 مرحله است. این مدل گره را می‌توان از جمله گره‌های درشت دانست که می‌تواند برای ساخت یک جلوه نواری باریک مناسب باشد. شما می‌توانید این مدل گره را برای مراسم‌های خاص و لاکچری استفاده کنید که احساس غرور ایجاد می‌کند.
  • گره ون ویک: مدل رایج دیگری که می‌توان در زمینه گره‌های کراوات مردانه به آن اشاره نمود، مدل ون ویک است. در این حالت مدل ون ویک از گره شاهزاده آلبرت الهام گرفته شده است که در خود یک سوم از چرخش انتهای فعال را به این مدل گره اضافه می‌کند. اگر به دنبال یک مدل بستن کراوات بلند و باریک هستید که ظاهری مارپیچی داشته باشد، می‌توانید از گره ون ویک استفاده نمایید.
طرز بستن کراوات و گره های مردانه
انواع روش های بستن کراوات

آموزش بستن کراوات بچه گانه

ممکن است شما هم در مراسم‌های عروسی مختلفی دیده باشید که از کودکان به عنوان همراه داماد و عروس نیز استفاده می‌کنند. در این حالت نیز پوششی برای آنها ارائه می‌شود که شامل کت و شلوار به همراه کراوات است. در این صورت می‌توان به آموزش بستن کراوات بچه گانه در مدل چهار در دست اشاره نمود. در این حالت از آموزش بستن کراوات بچه گانه، شما می‌توانید از آن برای مدارس و مراسم‌ها استفاده کنید. این مدل هرچند باریک است، اما لاغر نیست و می‌تواند در موقعیت‌های مختلف مناسب بنظر برسد.

  • کراوات خود را دور گردن خود از سمت راست به سمت بالا قرار داده به صورتی که بخش پهن در سمت راست خود و بخش لاغر در سمت چپ قرار گیرد. انتهای پهن را بکشید تا زیر انتهای لاغر قرار گیرد. توجه کنید که پایین‌ترین بخش کراوات پهن باید کمی بالای ناف شما قرار داشته باشد.
  • حال فقط انتهای بخش پهن را حرکت می‌دهید. انتهای بخش پهن کراوات را روی انتهای لاغر رد کنید و سپس زیر آن بگذارید.
  • یک بار دیگر بخش پهن را روی بخش لاغر رد کنید. این بخش است که می‌تواند مدل کراوات را زیباتر کند.
  • گره را ثابت نگه دارید و بخش پهن را از طریق گره به پایین بلغزانید. گودی را در مرکز قرار دهید و کراوات خود را با نگه داشتن گره و کشیدن بخش لاغر زیر آن محکم کنید. شما می‌توانید آموزش بستن کراوات در این مدل را در این ویدیو تماشا کنید.

آموزش بستن کراوات باریک

در رابطه با انواع مدل‌های کراوات باریک می‌توان گفت این کراوات‌ها در حدود 6 – 7.5 سانتی‌متر عرض دارند و رواج یافتن پوشش آنها از سال 1960 میلادی به بعد شروع شده است. منظور از عرض کراوات‌ها، پایین‌ترین بخش این پوشش‌ها هستند. استفاده از کراوات‌های باریک می‌تواند با لباس‌هایی که روزمره‌تر و کژوال‌تر هستند ست شود. در صورتی که می‌خواهید یک مدل بستن از این نوع کراوات‌ها را بیاموزید، می‌توان گفت:

  • ابتدا بایستی کراوات‌ها را طوری دور گردن خود بیندازید که لبه پهن آنها در سمت راست و زیر لبه باریک قرار بگیرند. طوری نسبت اندازه را رعایت کنید که بخش سمت پهن آن به اندازه یک سوم پایین‌تر از بخش باریک قرار بگیرد.
  • حال بایستی 2 طرف کراوات‌ها را از روی یکدیگر عبور داده و بخش پهن را از یک طرف باریک رد نمایید.
  • توجه کنید که بخش پهن کراوات بایستی پشت بخش باریک قرار داشته باشد.
  • حال بایستی بخش پهن را جلوتر از بخش باریک آورده و از روی آن رد نمایید.
  • مرحله بعدی آن است که بخش پهن کراوات را از قسمت داخلی حلقه جلو رد کنید و با انگشت اشاره و شست قسمت جلو، کراوات را آرام گرفته و بخش پهن‌تر آن را از داخل حلقه‌ای که ایجاد شده است، عبور دهید.
  • حال بخش پهن را از قسمت داخلی گره جلو به سمت پایین کشیده و سپس با انجام دادنای مرحله، یک گره را با احتیاط اما سفت ایجاد کنید. حال آن را به پایین گره فشار داده و به سمت یقه پیراهن خود آن را هل بدهید. این کار را انجام داده تا گره به صورت کامل و باریک ایجاد شود.
  • در انتها نیز بایستی روبرو آینه آن را تنظیم کنید.
آموزش بستن کراوات نازک و باریک
روش بستن کراوات باریک

آموزش بستن کراوات اسپرت

در انتهای این آموزش بستن کراوات، می‌خواهیم به مدل اسپرت بپردازیم. منظور از مدل اسپرت، مدلی است که طرح آن معمولا با تیپ و استایل‌های امروزی و جوانان ست است. در این خصوص 2 مدل را در ادامه به شما یاد می‌دهیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • روش اول از آموزش بستن کراوات اسپرت آن است که طرف پهن بایستی در سمت چپ قرار گرفته و طرف راست را در به بخش کوچک اختصاص دهید. حال بایستی لبه انتهایی سمت راست را مقداری بالاتر از ناف قرار دهید. حال بایستی لبه کوچک تر کراوات را حرکت داده و لبه کوچک تر را بر روی لبه پهن بگذارید. حال این قسمت را از پایین وارد حلقه گردن نموده و به سمت پایین بکشانید. پشت لبه در سمت راست کراوات را به سمت راست کشیده و آن را به قسمت بالا و وسط حلقه دور گردن هدایت کنید. حال بایستی این قسمت را از حلقه رد کرده و به سمت راست بکشانید. حال آن را به سمت چپ کشیده و از پایین وارد حلقه کنید. آن حلقه را که در مرحله قبل ایجاد شده را رد کرده و کراوات را با کشیدن لبه کوچک تر کامل و محکم چفت کنید.
  • روش دوم این است که مدل bowtie را انجام دهید. در این حالت ابتدا بایستی آن را در گردن خود قرار دهید به صورتی که طرف راست کوتاه‌تر از طرف چپ باشد. حال بایستی لبه راست را A و لبه چپ را B درنظر بگیرید. سپس بایستی B را به سمت A آورده و آن را به زیر A قرار دهید. حال بایستی آن را از حلقه گردن دور کنید. در این قسمت گره، A را تا کرده و از دو سمت یکبار از راست و یکبار هم از چپ، سپس B را مستقیم از قسمت وسط شکل کمانی که با A ساخته‌اید را پایین بیاورید. در نهایت پشت این بخش را به سمت سینه تا نموده و آن را چین کنید. لبه B را از درون حلقه پشت A رد کرده و بخش‌های تا خورده را بکشید تا چفت شود. سپس کراوات به گونه‌ای تنظیم کنید که دو طرف آن را تراز نمایید.
آموزش بستن کراوات اسپرت
روش بستن کراوات اسپرت

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 10

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا