سینمای جهانفرهنگ و هنر

بهترین انیمه های اکشن [پرطرفدارترین ژانر در ژاپن]

معرفی بهترین و جذاب ترین انیمه های اکشن در جهان

بهترین انیمه های اکشن در جهان شامل مجموعه بسیاری می‌شود؛ زیرا ژانر اکشن از جمله قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین ژانرها در میان انیمه‌های و انیمیشن های ژاپنی است که تاکنون نیز ادامه یافته است. این ژانر با توجه به اغراق آمیز بودن انیمه‌ها و سبک فانتزی آنها، توانسته است مخاطبان بسیاری را در این کشور و همچنین سراسر جهان به خود جذب کند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی بهترین انیمه های اکشن، داستان آنها، ویژگی‌ و رتبه‌ای که کسب کرده‌اند (با توجه به امتیاز IMDB) بپردازیم.

انیمه های اکشن

در ژاپن، انیمه به عنوان یک اصطلاح کلی برای اشاره به تمام انیمیشن‌های سراسر جهان استفاده می‌شود. در انگلیسی‌، بسیاری از فرهنگ لغت‌ها آن را به عنوان “سبک انیمیشن توسعه یافته در ژاپن” تعریف می‌کنند.

سبک‌های هنری انیمه از سبک سازی وحشی و اغراق آمیز تا رویکردهای واقع گرایانه متفاوت است. در بسیاری از انیمه‌ها، تناسب بدن همانند حالت واقعی است. چشمان درشت یکی از ویژگی‌های مشترک انیمه‌ها است. با این حال، در همه انیمه‌ها اینطور نیست. حالت‌های اغراق آمیز صورت نیز در انیمه‌ها رایج است. شخصیت‌های ناراحت ممکن است خطوط برجسته‌ای روی پیشانی خود نشان دهند. گاهی اوقات زنان عصبانی ممکن است یک چکش را از هیچ جا احضار کرده و آن را به کسی بزنند. این پدیده به “hammerspace” معروف شده است. شخصیت‌های خجالت زده تمایل به تولید قطره‌های عرق بزرگ دارند. این یکی از کلیشه‌های انیمیشن شناخته شده در انیمه‌ها است. انیمه در سبک‌های علمی – تخیلی شامل شخصیت‌های غیر انسان نما و موجودات دورگه می‌باشد. شخصیت‌های غیر انسان نما شامل روبات‌ها، حیوانات، ارواح و شیاطین هستند.

انیمه و مانگا از دیرباز در قلب فرهنگ ژاپن بوده است و موجی از ثبات و محبوبیت بین نسل‌های مختلف برای آن وجود دارد. در سال‌های اخیر، محبوبیت انیمه‌ها و مانگا‌های کمیک استریپ آن در انگلستان و غرب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه های اکشن بپردازیم.

تاکاماسا ساکورایی، کارشناس معروف انیمیشن، ادعا می کند که این ژانر به دلیل ماهیت غیرمتعارف آن مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. “انیمه ژاپنی این خط روند را شکست که در آن انیمه فقط برای بچه‌ها تعریف شده بود”. اکثر فن‌های این نوع انیمیشن‌ها ادعا می‌کنند که از قوی‌بودن خط داستانی لذت می‌برند و پیش بینی پایان آنها دشوار است؛ زیرا انیمه اغلب مخاطبان بزرگسال را هدف قرار می‌دهد و اغراق آمیز است. انیمه‌ها خود به ژانرهای مختلفی تقسیم می‌شوند هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. یکی از این ژانرهای معروف از زمان‌های دور، سبک اکشن است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین انیمه های اکشن در این زمینه بپردازیم. انیمه فقط یک ژانر درام یا عاشقانه نیست. انیمه اکشن نیز شگفت انگیز است! فیلم‌های اکشن انیمیشن اغلب حماسی هستند. این نوع انیمه‌ها فقط فیلم‌های اکشن احمقانه نیستند، بلکه فیلم‌هایی با شخصیت‌های بزرگ و گاهی همراه با بررسی‌های عمیق جنبه‌های زندگی هستند.

معرفی بهترین انیمه های اکشن

اکشن از همان ابتدا یک ژانر و جزء اصلی انیمه‌ها بوده است. بیشتر این سبک را می‌توان در دهه‌های 70 و 80 مشاهده کرد. بیشتر انیمه‌ها دارای صحنه‌ها یا قطعاتی با سکانس‌های رزمی پویا بودند. اما امروزه تمرکز مانند سابق روی آن کمتر شده است. با این حالت این سبک اکشن که اغراق آمیز بودن و فانتزی بودن آن می‌تواند مخاطبان را به وجد آورد، سبب شده است تا در سراسر دنیا، طرفداران بسیاری از آن را شاهد باشیم.

بیایید مجموعه‌ای از بهترین انیمه های اکشن و شگفت انگیز را مرور کنیم و بهترین‌های تمام دوران را در لیستی که در ادامه ارائه می‌کنیم، رتبه‌بندی کنیم. این انیمه‌ها در ژانر و رتبه‌ای که دارند، به صورت کلی متفاوت هستند اما سعی کرده‌ایم تا بهترین‌ها را در این قسمت به شما ارائه نماییم.

Ninja Scroll (1993) Jubei Ninpucho

این انیمیشن اکشن سریع در ژاپن فئودالی (سیستم ارباب رعیتی) اتفاق می‌افتد، جایی که یک مزدور سرگردان با هشت نینجا فوق العاده قدرتمند که قصد سرنگونی شوگواتات توکوگاوا را دارند، مبارزه می‌کند. این فیلم به دلیل صحنه‌های اکشن بسیار شناخته شده و بسیار ستایش شده است.

سبک اکشن در انیمه نینجا اسکرول و همچنین جذابیت و هنر آن، این فیلم را به یکی از بهترین انیمه های اکشن در دنیا و یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های انیمیشنی در تمام دوران تبدیل کرده است. این فیلم تا حدی به الهام بخشیدن به سکانس‌های اکشن فیلم وسترن The Matrix کمک کرد. تمرکز فیلم در درجه اول بر روی اکشن است، هر چند طرح و نمایش کافی برای قوی نگه داشتن داستان آن نیز وجود دارد. نینجا اسکرول برای همه طرفداران سبک action به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن در جهان پیشنهاد می‌شود.

  • کارگردان: یوشیاکی کاواجیری
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، فانتزی، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.9 از میان 36 هزار رای

Sword of the Stranger (2007) Mukou Hadan

این فیلم زیبا، جذاب و خشن، داستان پسر جوان و سگش را روایت می‌کند که در زمان فئودالی توسط گروهی از رزمندگان با هدفی تاریک در سراسر ژاپن تعقیب می‌شوند. در طول راه، آنها از یک سامورایی آسیب دیده با گذشته تاریک کمک می‌گیرند. داستان این انیمه جذاب و هیجان انگیز است و به خوبی روی آن کار شده است. این فیلم 102 دقیقه‌ای از جمله بهترین انیمه های اکشن به شمار می‌آید. البته باید گفت که این فیلم بسیار خشن و خونین است، بنابراین این فیلم برای بینندگان حساس شاید مناسب نباشد. این انیمه یک اثر هنری عالی و متمرکز است که ارزش تماشای خوبی را برای مخاطبین خود دارد.  نام این انیمه با عنوان “شمشیر غریبه” شناخته می‌شود که اولین بار در سال 2007 توسط استودیو بونز ساخته شد.

  • کارگردان: ماساهیرو آندو
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از 16 هزار رای

One Piece: Strong World (2009)

فیلم One Piece Film: Strong World یا جهان قوی، یکی دیگر از بهترین انیمه های اکشن در لیست ما است که به عنوان یک فیلم پویانمایی، اکشن، ماجراجویی، فانتزی ژاپنی محصول سال 2009 به کارگردانی Munehisa Sakai شناخته می‌شود. این دهمین فیلم بلندی است که براساس مجموعه مانگای شینن One Piece ساخته Eiichiro Oda ایجاد شده است.

در فیلم Naoto Takenaka (به ژاپنی) و Scott McNeil (به انگلیسی) در نقش Shiki، کاپیتان شرور بچه‌ای به نام Nami را می‌دزد تا او را مجبور به پیوستن به خدمه خود کند و قصد دارد East Blue را فتح کند.

این فیلم بازیگرانی رنگارنگ از مجموعه انیمیشن‌های محبوب One Piece دارد. یکی از ویژگی‌های خوب این انیمه به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن، خالق One Piece است که شخصاً در این فیلم مشارکت داشت و به دلیل طراحی و انیمیشن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این سریال با همان طنز و انرژی دیوانه‌وار انیمه و مانگای One Piece، مورد استقبال طرفداران قدیمی و طرفداران انیمیشن‌های اکشن عمومی نیز قرار گرفته است.

اودا شخصاً بر تولید Strong World نظارت داشته است، وی داستان اصلی فیلم و بیش از 120 صفحه نقاشی‌های خشن را ایجاد کرد. علاوه بر این، او نام خود را بر روی تیتراژ فیلم گذاشت تا نشان دهد تمایل او به فیلمی متفاوت از نه فیلم قبلی، در این نسخه است. کارگردان اصلی فیلم Munehisa Sakai است که همچنین کارگردان سابق مجموعه تلویزیونی انیمیشن One Piece می‌باشد. گروه راک ژاپنی Mr. Children آهنگ اصلی فیلم، “Fanfare” را اجرا کرد. اودا شخصاً این فرصت را به آنها پیشنهاد داده بود.

  • کارگردان: Munehisa Sakai
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.6 از 4.9 هزار رای

بررسی لیستی از بهترین انیمه های اکشن

همانطور که گفتیم، انیمه‌های اکشن یکی از پرمخاطب‌ترین انیمه‌ها است که گروه مخاطبان خاص خود را دارد. در همین راستا می‌توان همچنین از دیگر موارد بهترین انیمه های اکشن نام برد:

Cowboy Bebop: Knockin’ On Heaven’s Door (2001)

Cowboy Bebop: The Movie، که در ژاپن با عنوان Cowboy Bebop: Knockin ‘on Heaven’s Door معروف است، یکی از بهترین انیمه های اکشن است که در سبک یک فیلم علمی تخیلی بر اساس انیمیشن سری 1998 Cowboy Bebop ساخته Hajime Yatate ایجاد شده است. چندین کارگردان از مجموعه اصلی این انیمه روی فیلم کار کردند، از جمله کارگردان شینیچیرو واتانابه، نویسنده کیکو نوبوموتو، طراح شخصیت/کارگردان انیمیشن توشیهیرو کاواموتو و آهنگساز یوکو کانو.

این فیلم که از مجموعه انیمیشن‌های پرطرفدار است، داستان خدمه سفینه فضایی Bebop را روایت می‌کند که به دنبال جلوگیری از حمله تروریستی به مریخ هستند. از آنجایی که بودجه بسیار بالاتری برای آن در نظر گرفته شده است، این انیمه منجر به ایجاد انیمیشن بسیار با کیفیتی شد که اکنون در لیست بهترین انیمه های اکشن ما قرار دارد.

این فیلم از نظر بصری و موسیقی دارای زیبایی شناسی بسیاری از فرهنگ مراکشی است. این فیلم هم از نظر منتقدان در بین مخاطبان عادی و هم از طرفداران انیمه استقبال کرد. انیمه Cowboy Bebop یک فیلم دیدنی است که حتما پیشنهاد می‌شود.

  • کارگردان: Shin’ichirô Watanabe، Tensai Okamura، Hiroyuki Okiura، Yoshiyuki Takei
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، جنایی، درام، علمی – تخیلی، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.9 از بین 45 هزار رای

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex- Solid State Society (2006)

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – Solid State Society یک فیلم انیمیشن علمی تخیلی در سال 2006 است که در ادامه سری Shell: Stand Alone Complex بر اساس مانگای Masamune Shirow Ghost in the Shell ساخته شده است. این محصول توسط Production I.G و توسط Kenji Kamiyama کارگردانی شد. داستان فیلم در سال 2034، دو سال پس از وقایع GIG، رخ می‌دهد. Togusa در حال حاضر رهبر تیم بخش امنیت عمومی 9 است که اندازه آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بخش 9 به مجموعه‌ای از حوادث پیچیده می‌پردازد، از جمله ترور کا روم، دیکتاتور سابق جمهوری سیاک، که منجر به توطئه تروریستی با استفاده از کودکان به عنوان ناقل ویروس سایبرنتیک می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که یک هکر با نام مستعار “The Puppeteer” در پشت کل مجموعه رویدادها قرار دارد.

این فیلم یکی از انیمیشن‌های معروف Ghost in the Shell است، که همانند سری آن ساخته شده است. داستان آن در مورد زندگی سایبری پانک سرگرد موتوکو کوشاناگی، فرمانده نیروهای امنیتی می‌باشد که به مبارزه با جنایات سایبری عجیب و خطرناک در ژاپن می‌پردازد. این فیلم می‌تواند حس کامل یک فیلم هیجان‌انگیز و اکشن را به مخاطب خود منتقل کند. این انیمه به خوبی سبک اکشن را پیاده کرده است و ارزش آن را دارد که علاقه‌مندان به گیم هم این سبک انیمه را مشاهده کنند، هر چند به خاطر داشته باشید که نسبتاً دیالوگ سنگینی و پیجیده‌ای دارد.

  • کارگردان: Kenji Kamiyama
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، درام، اسرار آمیز، عملی – تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از 6.9 هزار رای

Akira (1988)

آکیرا (به ژاپنی: ア キ ラ) یک فیلم اکشن سایبرپانک آخرالزمانی محصول ژاپن در سال 1988 است به کارگردانی کاتسوهیرو اوتومو، تهیه‌کنندگی ریحه سوزوکی و شونزو کاتا، و نویسندگی اتومو و ایزو هاشیموتو، بر اساس مانگای 1982 اتومو به همین نام است. جالب است بدانید که بودجه تولید این انیمه سینمایی 700 میلیون پوند (5.5 میلیون دلار) بود که آن را گران‌ترین فیلم انیمه در آن زمان کرد.

آکیرا در سال 2019 روایت می‌شود، داستان این انیمه راجع به Shōtarō Kaneda، رهبر یک باند دوچرخه سوار که دوست دوران کودکی‌اش، Tetsuo Shima، پس از تصادف با موتورسیکلت، توانایی‌های فوق العاده تله کینتیک (جابه‌جایی اجسام) را به دست می‌آورد و سرانجام پس از ماجراها و در میان هرج و مرج و شورش در آینده، کل یک مجموعه نظامی را تهدید می‌کند و نظم کل این جامعه را تغییر می‌دهد.

Akira یک فیلم بسیار تأثیرگذار و از بهترین انیمه های اکشن است‌، نه فقط در سبک انیمه‌، بلکه برای ژانرهای متعدد نیز یک اثر فوق‌العاده محسوب می‌شود. این فیلم توانسته است بر مخاطبان خود در سراسر جهان تاثیر مثبتی داشته باشد. بودجه بالای فیلم در کیفیت انیمیشن آن نشان داده می‌شود. ژانر سایبرپانک ریشه بسیاری در آکیرا دارد. پیشنهاد می‌کنیم هر طرفدار علمی تخیلی، اکشن یا انیمه باید این فیلم شگفت انگیز را تماشا کند.

  • کارگردان: کاتسوهیرو اوتومو
  • ژانر: انیمیشن، درام، علمی – تخیلی، اکشن، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از بین 174 هزار رای

The Last Naruto the Movie (2014)

فیلم The Last: Naruto the Movie یک فیلم اکشن و عاشقانه ژاپنی محصول سال 2014 است که توسط استودیو پیروت تهیه و به کارگردانی تسونئو کوبایاشی ساخته شده است. این فیلم بر اساس مانگا و انیمه ناروتو ماساشی کیشیموتو ساخته شده است و اولین فیلمی است که بخشی از خط داستانی متعارف ناروتو می‌باشد. در این فیلم یونکو تاکئوچی، نانا میزوکی، چی ناکامورا، شوتارو موریکوبو، ساتوشی هینو، کازوهیکو اینوئه و نوریاکی سوگیاما بازی می‌کنند. داستان فیلم قبل از پایان ناروتو است و بر روی تیم نینجا ناروتو اوزوماکی تمرکز می‌کند و آنها ماموریت خود را برای جلوگیری از سقوط ماه انجام می‌دهند و حنابی هیوگا – خواهر هیناتا هیوگا – را از دست تونری اوتسوتسوکی، مردی که تمایل به ازدواج با هیناتا و مجازات او دارد، نجات می‌دهند.

این فیلم در 6 دسامبر 2014 به نمایش درآمد. کیشیموتو طرح‌های جدیدی برای شخصیت‌ها ایجاد کرد؛ زیرا آنها اکنون بزرگسالان جوان هستند نه نوجوانان. کیشیموتو و نویسندگان بر رابطه عاشقانه بین شخصیت‌های اصلی در این فیلم تمرکز کردند.

این فیلم یکی از مجموعه اکشن‌های پرطرفدار در جهان است که طرفداران مدت زیادی در انتظار آن بودند؛ زیرا داستان آن روی یک سبک عاشقانه کلیدی تمرکز می‌کند و در نهایت آن را آنطور که بسیاری از طرفداران می‌خواستند توسعه می‌دهد. به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن، انیمیشن آن به خوبی ساخته شده است و همچنین به طرز چشمگیری زیبا و روان است. این فیلم فصل پایانی برای ناروتو و دوستانش است و به بسیاری از خطوط داستانی طولانی پایان می‌دهد و به آنها فرصت می ‌هد تا نسل جدیدی از قهرمانان را آغاز کنند.

  • کارگردان: Tsuneo Kobayashi
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، درام و رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.7 از میان 13 هزار رای

چه انیمه ای در سبک اکشن ببینیم؟

Fist of the North Star (1986) Hepburn: Hokuto no Ken

انیمه “مشت ستاره شمالی” یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز ژاپنی در آخرالزمان است که محصول سال 1986 بر اساس مانگایی به همین نام می‌باشد. این فیلم توسط Toei Animation، همان استودیویی روی مجموعه تلویزیونی آن کارکرده‌است، ساخته شده و گروه بازیگران و خدمه یکسانی در هر دو پروژه کار کرده‌اند. برخلاف مجموعه های تلویزیونی ، فیلم اقتباسی مستقیم از مانگا نیست ، بلکه در عوض داستانی متناوب را روایت می کند که شخصیت ها و عناصر طرح را از 72 فصل اول مانگا مرتب می کند. با این حال ، فیلم محتوای خشن تری از مانگای اصلی را حفظ می کند ، که مجموعه تلویزیونی فاقد آن بود.

این فیلم اکشن آخرالزمانی بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است. مانند مانگا، بسیار خشونت آمیز است، اگرچه بسیاری از قسمت‌های اصلی مانگا را دوباره بازنویسی می‌کند، که این باعث می‌شود تا این فیلم به تجربه منحصر به فرد برای مخاطبانش و کسانی که مانگا را خوانده‌اند، تبدیل شود. این فیلم حس بسیار منحصر به فردی را به تصویر می‌کشد و نسخه زیرنویس آن بسیار بیشتر از نسخه دوبله توصیه می‌شود. این انیمه برای کسانی که عاشق خشونت و فیلم‌های اکشن قدیمی هستند، برترین انتخاب از میان لیست بهترین انیمه های اکشن می‌باشد.

  • کارگردان: Toyoo Ashida
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، درام، علمی – تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.3 از بین 2.9 هزار رای

Street Fighter II: The Animated Movie (1994)

فیلم Street Fighter II: The Animated Movie اقتباسی انیمیشن از بازی جنگی Street Fighter II ساخته شده در سال 1994 توسط Kenichi Imai، به کارگردانی Gisaburō Sugii است. این فیلم که در ابتدا در 6 آگوست 1994 در ژاپن رونمایی شد، سپس در انگلستان، فرانسه و اسپانیا به صورت تئاتر اکران شد و به صورت انگلیسی با فرمت دوبله و زیرنویس توسط Animaze برای Manga Entertainment اقتباس شد.

این فیلم موفقیت تجاری و انتقادی خوبی داشت. این فیلم بر اساس بازی ویدئویی موفق آن، شخصیت‌های محبوب Street Fighter را زنده کرد. این انیمه به قطع یکی از بهترین انیمه‌ های اکشن است که فیلم فوق العاده موفق هم در ژاپن و هم در خارج از این کشور بوده است.‌بسیاری از طرح‌ها و عناصر این فیلم همچنان به بازی‌های ویدیویی Street Fighter راه پیدا کردند. این فیلم آغاز مجموعه انیمیشن Street Fighter و موارد دیگر بود، اگرچه هیچ کدام از سری آن مربوط به فیلم نمی‌باشد. طرفداران انیمیشن، طرفداران اکشن و طرفداران بازی‌های ویدئویی باید این مورد را بررسی کنند.

  • کارگردان: Gisaburô Sugii
  • ژانر: انیمیشن، اکشنف ماجراجویی، فانتزی، عملی – تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.2 از میان 8.6 هزار رای

Berserk Golden Age Arc I: Egg of the Supreme Ruler (2012)

انیمه Berserk: The Golden Age Arc یک انیمه ژاپنی است که از سری مانگای Berserk کنتارو میورا، اقتباس می‌کند و توسط استودیو 4°C تولید شده است. سه گانه این انیمه در قالب سه انیمیشن به نام‌های زیر ارائه شده است:

  • The Egg of the King
  • The Battle for Doldrey
  • The Advent

این فیلم که اولین انیمه از سری سه گانه آن است، داستان مزدورانی را در دنیایی جنگ‌زده و قرون وسطایی روایت می‌کند. این داستان روایتگر سرنوشت خشن و تلخی است که به صورت یک فیلم اکشن آزاردهنده اما خوب نمایش داده شده است. داستان روایت جوانی گوتس را نشان می‌دهد و آنچه که او را به “شمشیرزن سیاه” تبدیل کرد را روایت می‌کند. گاتس به عنوان یک مزدور جوان تا زمان عضویت در گروه شاهین بزرگ می‌شود. او روابط پیچیده‌ای با کاسکا و گریفیت، رهبر کاریزماتیک گروه و دارنده Crimson Behelit ایجاد می‌کند، که باعث می‌شود تا گروه در ارتش میدلند ارتقا یابد. گریفیت از موقعیت معمولی خود به اشراف ارتقا می‌یابد و باعث نارضایتی می‌شود. فیلم بر اساس یک مانگا به نام Berserk ساخته شده است که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن در سبک فانتزی دارک معرفی کرد.

  • کارگردان: Toshiyuki Kubooka
  • ژانر: حماسی، انیمیشن، اکشن، فانتزی دارک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.6 از بین 12 هزار رای کاربران

Tokyo Ghoul

توکیو غول یکی از بهترین انیمه های اکشن است که می‌توانید در دنیا پیدا کنید. این مجموعه یک سری مانگای فانتزی تاریک ژاپنی است که توسط سوئی ایشیدا نوشته و تصویرسازی شده است. داستان توکیو غول به این شرح است که در واقعیتی متناوب، غول‌ها، موجوداتی شبیه افراد عادی هستند اما فقط با خوردن گوشت انسان می‌توانند زنده بمانند، در بین مردم به صورت مخفیانه زندگی می‌کنند و برای فرار از تعقیب و گریز، ماهیت واقعی خود را پنهان می‌کنند. غول‌ها دارای توانایی‌هایی از جمله افزایش قدرت و توانایی‌های بازسازی بدن خود هستند. یک غول معمولی 4 تا 7 برابر بیشتر از یک انسان معمولی انرژی جنبشی در عضلات خود تولید می‌کند. آنها همچنین چندین برابر سلول‌های RC دارند، سلولی که مانند خون جریان دارد و می‌تواند فوراً جامد شود. پوست یک غول در برابر سلاح‌های معمولی سوراخ کننده مقاوم است و حداقل دارای یک اندام درنده خاص به نام کاگونه (به ژاپنی: 赫 子) است که می‌تواند در هنگام جنگ نشان داده و از آن به عنوان سلاح استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز غول‌ها این است که وقتی هیجان زده یا گرسنه هستند، رنگ هر دو چشم آنها سیاه و عنبیه آنها قرمز می‌شود. این جهش با نام شناخته می‌شود.

یک نیمه غول یا می‌تواند به طور طبیعی به عنوان یک غول و فرزندان انسان متولد شود، یا با پیوند برخی از اعضای غول به یک انسان نیمه غول تبدیل شود. در هر دو مورد، یک نیمه غول معمولاً بسیار قوی‌تر از یک غول با خون خالص است. در مورد نیمه غول، تنها یکی از چشم‌ها دچار تغییر شکل “چشم قرمز” می‌شود. نیمه غول‌های طبیعی متولد شده بسیار نادر هستند. همچنین در مورد نیمه انسانها، دورگه‌هایی از غول‌ها و انسان‌ها وجود دارد که می‌توانند مانند انسان‌های عادی تغذیه کنند و فاقد کاگونه باشند در حالی که دارای تواناییهای پیشرفته هستند، مانند افزایش سرعت و سریع بودن در عکس العمل، اما طول عمر آنها کوتاه می‌شود. نیمه غول‌های طبیعی نیز می‌توانند مانند انسان‌های معمولی غذا بخورند.

  • کارگردان: Shuhei Morita
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، درام، فانتزی، وحشت، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.8 از بین 43 هزار رای

جذاب ترین انیمه های سبک اکشن

از دیگر مواردی که می‌توان در لیست بهترین انیمه های اکشن معرفی نمود، می‌توان گفت:

Bleach

انیمیشن اکشن Bleach دنیایی را دنبال می‌کند که در آن ارواح و انسان‌ها با هم هماهنگ زندگی می‌کنند. این زندگی تا جایی ادامه می‌یابد که نیروی از روح‌ها، به صورت ناگهانی به نام Hollows شروع به حمله به مردم می‌کند و آنها را به ارواح شیطانی تبدیل می‌کند. وظیفه Soul Reaper محافظت از انسان‌ها در برابر Hollows و نابودی آنها است. ایچیگو کوروساکی یک نوجوان است که پس از جذب تصادفی بیشتر قدرتهای روکیا کوچیکی، تبدیل به Soul Reape می‌شود. در ادامه داستان، او در Soul Society تمرین می‌کند تا بجنگد اما با این حال، دشمنانش نیز قوی تر می‌شوند.

One Punch Man

این انیمه اکشن بر اساس سری رمان‌های سبک جنگی نوشته رکی کاوهارا ساخته شده است. این داستان در یک دنیای خیالی به نام “Brain Burst” اتفاق می‌افتد، جایی که در آن، افرادی با هم در ماجراجویی‌های اکشن بازی می‌کنند. مرد یک مشتی، یک سریال 2 فصلی در 22 قسمت است که شامل برخی قسمت‌های اضافی نیز می‌شود. این انیمه راجع به ابرقهرمانی به نام سایتاما است که آن قدر تمرین کرده تا بتواند با یک مشت، حریفان خود را شکست دهد. در اثر این تمارین سخت، او موهای خود را از دست داده است. داستان از جایی شروع می‌شود که او به دنبال پیدا کردن حریفانی قدرتمندتر است، زیرا مبارزه دیگر برای او امری کسل‌کننده شده است.

Ruroni Kenshin

داستان این فیلم از جمله بهترین انیمه های اکشن، راجع به Ruroni Kenshin یا Samurai X است که به نوعی قدرت جادویی دارد. این انیمه بیشتر سبکی سامورایی دارد. انیمه سعی می‌کند از این طریق در سبک اکشن و مبارزه وارد شود. روایت اصلی، داستان قهرمانی است که سعی می‌کند هزاران مردی را که کشته است، جبران کند. در طول راه، او به ماجراهای مختلفی کشانده می‌شود.

Attack on titan

یکی از بهترین انیمه‌های جهان و همچنین بهترین انیمه های اکشن، انیمه “حمله به تایتان‌ها” نام دارد که یک سبک فانتزی، اکشن و علمی – تخیلی است. این انیمه به خوبی توانسته است مخاطبان خود را مبهوت داستان خود نماید. پیچ و تاب‌های جذاب، شخصیت‌های شگفت انگیز، باعث شده است تا انیمه به یک غلتک احساسی و در کل یک شاهکار تبدیل شود. البته در انیمه خشونت وجود دارد و در قسمت‌های اولیه شاهد خشونت‌های بسیاری در رابطه با حمله غول‌ها به منطقه امن انسان‌ها هستیم که بستر سازی برای اتفاقات آتی است. انیمه روایتگر زندگی شخصیت اصلی آن یعنی “ارن یائگر” است که همراه با دو دوست خود به نام آرمین و میکاسا، پس از حمله غول‌ها به شهرشان و قتل غم‌انگیز مادر “ارن”، آنها تصمیم می‌گیرند تا با عضویت در نیروهای ضد تایتان، از آنها انتقام بگیرند. اما در این میان، ارن یک استعداد به خصوص دارد و می‌تواند به یک تایتان حمله کند و با لمس تایتان‌هایی که خون پادشاهی دارند، تمام غول‌ها را به کنترل خود درآورد.

Jujutsu kaisen

Jujutsu Kaisen  یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های امروزی است که راز روی یک مجموعه مانگای ژاپنی ساخته شده است. داستان درباره یوجی ایتادوری، دانش آموز دبیرستانی است که به سازمان مخفی جادوگران جوجوتسو می‌پیوندد تا نفرینی قدرتمند به نام ریومن سوکونا را بکشد، که یوجی میزبان آن است. در جوجوتسو کایسن، همه موجودات زنده انرژی تولید می‌کنند که انرژی نفرین شده نامیده می‌شود. این انرژی  از احساسات منفی ناشی می‌شود که به طور طبیعی در سراسر بدن جریان دارد. افراد عادی نمی‌توانند این جریان را در بدن خود کنترل کنند. در نتیجه، آنها مرتباً انرژی نفرین شده را از دست می‌دهند، و در نتیجه منجر به تولد نفرین‌ها می‌شود. این نفرین‌ها، نژادی از موجودات معنوی که خواسته اصلی آنها آسیب رساندن به بشریت است، می‌باشد. این نفرین‌ها به عنوان هیولاهای وحشتناک نشان داده می شوند.

جادوگران جوجوتسو افرادی هستند که جریان انرژی نفرین شده را در بدن خود کنترل می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهند از آن استفاده کنند و همچنین میزان انتشار آن را کاهش دهند. جادوگران و نفرین‌های درجه یک می‌توانند این انرژی را اصلاح کرده و از آن برای اجرای تکنیک‌های نفرین شده استفاده کنند.

The god of high school

در نهایت انیمه The god of high school را می‌توان معرفی کرد که به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن در لیست ما قرار می‌گیرد. خدای داستان روایت جین مو ری، هنرمند رزمی 17 ساله اهل سئول، کره جنوبی است. از او دعوت می‌شود تا به تورنمنتی بپیوندد که توسط یک سازمان اسرارآمیز و ناشناخته حمایت می‌شود. خدای دبیرستان مسابقه‌ای از هنرمندان رزمی در سراسر جهان است و ماهرترین جنگجوها در آنجا گرد هم می‌آیند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد مسابقات وجود دارد. این انیمه به معنای واقعی می‌تواند اکشن باشد؛ زیرا در آن فایت‌های بسیاری انجام می‌شود و توانسته است کیفیت و جزئیات خوبی را ارائه کند.

همچنین شما می توانید بهترین انیمه ها از دید کاربران را در این قسمت مشاهده کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 7

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا