سینمای جهانفرهنگ و هنر

معرفی بهترین انیمه های رمانتیک و خاطره ساز

اگر به دنبال یک لیست از بهترین انیمه های رمانتیک هستید، حتما تا پایان این مقاله با ما باشید. همچنین در بخش دیگر شما می‌توانید بهترین انیمه ها از دید کاربران را نیز مشاهده کنید. انیمه‌ها با مقبولیت فراوانی که دارند، در شاخه‌ها و موضوعات مختلفی منتشر می‌شوند که یکی از این موارد، موضوعات عاشقانه است. در این مقاله می‌خواهیم 19 مورد از بهترین های سبک رمانتیک و عاشقانه را برای انیمه‌ها معرفی کنیم که سعی شده است تا بهترین آثاری که در طول دهه‌های گذشته ساخته شده است، برای شما ارائه گردد.

انیمه رمانتیک

انیمه (که در زبان ژاپنی به アニメ شناخته می‌شود) یک اصطلاح ژاپنی برای انیمیشن دستی یا کامپیوتری است. این کلمه به اختصار تلفظ “متحرک” در ژاپنی است، که در آن این عبارت به تمام انیمیشن‌ها اشاره می‌کند. در خارج از ژاپن، انیمه برای اشاره به انیمیشن ژاپنی یا به عنوان سبک انیمیشن منتشر شده توسط ژاپن استفاده می‌شود.

انیمه شامل یک مکانیسم ایده‌آل داستان گویی است که هنر گرافیک، شخصیت پردازی، فیلمبرداری و سایر اشکال تکنیک‌های تخیلی و فردگرایانه را ترکیب می‌کند. تولید انیمه‌ها کمتر بر روی انیمیشن حرکت تمرکز می‌کند و بیشتر در ساخت آن بر واقع گرایی و همچنین استفاده از جلوه‌های فیلم‌برداری، از جمله panning، زوم و تصاویر زاویه‌ای تمرکز می‌شود. انیمه‌ها که دستی طراحی شده‌اند‌، با یک کمک خط داستانی که در پیش دارند، از واقعیت جدا می‌شوند که مسیری ایده‌آل برای دور شدن از واقعیات کسل کننده است و به همین خاطر می‌توانند مخاطبان با سهولت نسبی در آن غرق شوند و از آن لذت ببرند.

تاریخ انیمه‌ها را می‌توان در آغاز قرن بیستم جستجو کرد، با اولین فیلم‌های قابل تأیید که مربوط به سال 1917 است. اولین نسل انیمیشن سازان در اواخر دهه 1910 شامل افرادی از جمله آتن شیموکاوا، جونیچی کوچی و سیتارو کیتایاما بودند که عموماً “پدران” انیمه‌ها نامیده می‌شوند. فیلم‌های تبلیغاتی، مانند Momotarō no Umiwashi (1943) و Momotarō: Umi no Shinpei (1945)‌، که مورد دوم اولین فیلم بلند انیمیشنی بود، در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. در طول دهه 1970، انیمه توسعه بیشتری پیدا کرد و خود را از ریشه‌های غربی خود جدا نمود و ژانرهای متمایزی مانند mecha و زیرژانر فوق العاده “رباتیک” خود را توسعه داد. نمایش‌های معمولی این دوره شامل Astro Boy ، Lupine III و Mazinger Z است. در این دوره چندین فیلم‌ساز مشهور شدند، به ویژه هایائو میازاکی و مامورو اوشی.

انیمه‌ها در سبک‌های مختلفی ارائه می‌شوند که ما در این قسمت آن‌ها را توضیح داده‌ایم و شما می‌توانید همچنین با بهترین انیمه ها از دید کاربران نیز آشنا شوید. یکی از موضوعات انیمه‌ها، سبک رمانتیک آن است که توانسته است به شدت مورد استقبال مخاطبان خود قرار گیرد. بهترین انیمه های رمانتیک می‌توانند اشک را بر چشمان شما جاری سازند و با احساسات شما بازی کنند. البته این موضوع، خود به زیر سبک‌هایی تقسیم می‌شود که می‌تواند به صورت دراماتیک کمدی، همراه با موضوعات ماورایی و غیره باشد. این سبک انیمه‌ها را می‌توانید با جستجوی فیلم‌های Shōjo پیدا کنید که در دهه اول قرن 20 میلادی پدید آمدند. با پیدایش این سبک انیمه‌ها، دنیای این نوع انیمیشن‌ها بیشتر از قبل مخاطبان را جذب کرده و به صورتی که از آن به بعد، حتما در انیمه‌ها بخشی را به صورت طنز و عاشقانه اضافه می‌کنند.

اگر می‌خواهیم با بهترین انیمه های رمانتیک در این سبک آشنا شوید، حتما تا انتهای این ویدیو با ما همراه باشید.

انیمه رمانتیک

معرفی بهترین انیمه های رمانتیک

در رابطه با معرفی بهترین انیمه های رمانتیک لیستی را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید به راحتی نمایش‌های جذابی را در آن پیدا کنید. این لیست شامل انیمه‌های زیر می‌باشد:

انیمه سبد میوه – Fruits Basket

به عنوان اولین موردی که می‌توانیم در مورد بهترین انیمه های رمانتیک بیان کنیم، باید از انیمیشن سبد میوه نام برد که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سبک شوجو است که اولین بار در سال 2001 ارائه شد. البته قبل از آن، مانگا این اثر که توسط ناتسوکی تاکاپا نگاشته شده است، در سال‌های 1998 – 2006 منتشر شده بود. با توجه به اینکه بیشتر انیمه‌ها در اوایل قرن 20 میلادی، سبکی قدیمی دارند، ممکن است کیفیت بالایی از این انیمه را پیدا نکنید. با این حال، نمونه بازسازی شده آن را می‌توانید بیاید. همچنین قابل ذکر است که بعد از 18 سال، فصل دوم آن در سال 2019 – 2021 پخش شده است.

در مورد داستانی که این انیمه روایت می‌کند، می‌توان گفت سبد میوه، داستان یک دختری به نام توهرو هوندا است که در خانواده‌ای نفرین‌ شده زندگی می‌کند. پس از مرگ مادرش، توهرو هوندا در به یک خانواده به نام سوما می‌پیوندد که در این خانواده سه پسر عمو زندگی می‌کنند: یوکی، “شاهزاده جذاب” دبیرستان آنها، کیو سرد مزاج و شیگور که یک نویسنده شیطنت برانگیز است. اما این خانواده یک راز وحشتناک دارد که باعث می‌شود تا رازها و پیچیدگی‌های مختلفی داشته باشد.

  • کارگردان: آکیتارو دایچی
  • سبک انیمه: کمدی رمانتیک، برشی از زندگی، داستان فراطبیعی
  • رتبه در IMDB: رتبه 9 در بین 5.5 هزار رای

انیمه دروغ تو در آوریل – Your Lie in April

دومین مورد از لیست بهترین انیمه های رمانتیک ما، “انیمه دروغ تو در آوریل” است. موسیقی یکی از زیباتر عناصر ظاهری هنری است که می‌تواند از راه‌های مختلفی برانسان‌ها تاثیر بگذارد. در مورد این انیمه که با موسیقی گره خورده است، می‌توان گفت انیمه راجع به یک پیانیست با سن کم است که به سبب مهارت خود در میان همرده‌هایش می‌درخشد اما پس از یک اتفاق، علاقه‌ی وی به موسیقی کمتر و کمتر می‌شود. اما در ادامه داستان، او یک ویالونیست حرفه‌ای را می‌بینیم که با آثار جذاب خود، عشق به موسیقی را در قلب وی زنده می‌کند. این موسیقی است که پیوندی عاشقانه با شیرینی‌ها و تلخی‌هایش بین آنها جاری می‌سازد و ما را در این ماجرا به عنوان مخاطب همراه می‌کند. داستان، روایت زندگی آریما کوسی، یک پیانیست ماهر است. واقعه‌ای که باعث می‌شود تا موسیقی را برای مدتی کنار بگذارد، درگذشت مادرش است که بعد از مدتی از نواختن موسیقی دست برمی‌دارد.

  • کارگردان: کیویی ایشی گورو
  • سبک انیمه: انیمیشن، درام، موزیک، رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.6 در بین 22 هزار رای

انیمه Clannad: After Story

این انیمه، دنباله‌ای از انیمه Clannad 2007 است. After Story یک داستان مستقل از سری قبلی دارد بنابراین، نیازی به دیدن سری قبلی ندارید. برای دیدن این انیمه کمی آشنایی با شخصیت‌ها لازم است که در با دیدن این انیمه می‌توانید آن را مشاهده کنید. داستان این انیمه، دنیای بعد از فارغ‌التحصیلی تومویا است که از تلاش‌های او برای ساخت یک زندگی حکایت می‌کند.

این انیمه داستان زندگی این شخصیت را به خوبی روایت کرده است، به حدی که بعد از مدتی نمی‌توانید از دیدن آن لذت نبرده و اشک از چشم‌هایتان جاری نشود. این انیمه را می‌توان کمی واقع‌گرایانه دانست؛ زیرا نمایشی از تلاش‌ها و کارهای زندگی و وقایع آن است که بسیار واقع‌گرایانه می‌باشند. در این انیمه معمولا مخاطب می‌تواند پس از دیدن هفت تا هشت قسمت از داستان سردریباورد و در آن غرق شود. درام و سبک رمانتیک در آن به شدت قوی کار شده است. در داستان این انیمه، شما روایت زندگی دو دانش آموز که با نام‌های ناگیسا و تومیا شناخته می‌شوند را مشاهده می‌کنید که برشی از زندگی آنها با دیدگاهی بسیار قوی روایت می‌شود. همچنین باید به موسیقی متن غم‌انگیز و طراحی گرافیک ساده اما با جزئیات آن اشاره نمود.

  • کارگردان: تاتسویا ایشی‌هارا
  • سبک انیمه: انیمیشن، کمدی، درام، فانتزی، رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.6 در بین 10 هزار رای
لیستی از بهترین انیمه های سبک عاشقانه

لیستی از بهترین انیمه های رمانتیک

انیمه عشق جنگ است – Kaguya-Sama: Love Is War

از جمله دیگر انیمه‌هایی که می‌توان در لیست بهترین انیمه های رمانتیک قرار داد، بایستی به انیمه “کاگویا ساما: عشق جنگ است” اشاره نمود که داستان آن مربوط به ماجراهای یک دبیرستان خصوصی است. در این انیمه، شاگردانی با ضریب هوشی بالا درس می‌خوانند که در کنار آن روابط وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان به رقابت میوکی شیروگانه به عنوان مبصر کلاس و دومین دانش آموز برتر اشاره نمود که با کاگویا شینومیا در رتبه اول رقابت می‌کند. این دو از آنجایی که رقابت سختی را با هم دارند، اما عاشق یکدیگر هستند و داستان انیمه به تلاش آنها برای بیان این عشق می‌پردازد.

این انیمه همچنین با نام Kaguya-sama wa Kokurasetai: Tensai-tachi no Ren’ai Zunōsen نیز شناخته می‌شود.

  • کارگردان: شینیچی اوماتا
  • سبک انیمه: انیمیشن، کمدی، رمانتیک، هیجان انگیز
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.4 در بین 7.4 هزار رای

انیمه نام تو – Your Name

به طور قطع اگر فیلمی را در سبک بهترین انیمه های رمانتیک تا به حال مشاهده نکرده‌اید، می‌توانید به عنوان اولین انیمه، این نمایش را دانلود کنید. این انیمه که یک داستان غم‌انگیز را روایت می‌کند، به سرعت توانست پس از انتشار، قلب و ذهن مخاطبان خود را برباید و آن را درگیر خود کند. فیلم علاوه بر فضای رمانتیک، دارای عناصر ماورایی است. از جمله علل موفقیت این انیمه را می‌توان فضای به شدت زیبا در طول فیلم، داستان احساسی و جذاب و صداپردازی خوب آن دانست.

این فیلم که در سال 2016 منتشر شد، داستان یک پسر به نام تاکی تاچیبانا را به همراه یک دختر به نام میتسوها میامیزو روایت می‌کند. در این فیلم ابتدا ما شاهد این هستیم که میتسوها میامیزو، در یک روستا زندگی می‌کند و آرزو دارد در زندگی بعدی خود به یک پسر زیبا رو آن هم در شهر توکیو متولد شود. ناگهان در اثر یک اتفاق، این دو فرد جای خود را با یکدیگر جابه‌جا شده می‌بینند. جسم آنها جابه‌جا شده است و این باعث می‌شود تا آنها برای پیداکردن یک دیگر و چالش‌هایی که با تعویض جسم آنها روبرو شده‌اند، دست و پنجه نرم کنند. این انیمه توانست با فروش 359 میلیون دلاری خود، به عنوان پرفروش‌ترین انیمه جهان و چهارمین فیلم فروش رفته در سینمای ژاپن تبدیل شود.

  • کارگردان: ماکوتو شینکای
  • سبک انیمه: انیمیشن، درام، فانتزی، رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.4 در بین 224 هزار رای

انیمه نانا – Nana

از جمله انیمه‌هایی که توانسته است با بلوغ کامل در سبک عاشقانه و رمانتیک ارائه شود، انیمه نانا است که قطعا عنوان بهترین انیمه های رمانتیک برازنده آن می‌باشد. در این انیمه، شاهد داستان عاشقانه کاراکترهای مختلفی هستیم که مهم‌ترین آن را می‌توان زوج نانا اساکی و رن دانست. این انیمه می‌تواند یک داستان روان، جذاب و عاشقانه را برای شما روایت کند.

در کنار این انیمه ما شاهده مطرح شدن موضوعات زیبای دیگری نیز هستیم که شامل دوستی، رقابت، موسیقی و … است. این انیمه نه در نسخه انیمیشن و نه در مانگای آن به پایان نرسیده است. داستان در مورد دو زن ناسازگار است که هر دو نانا نام دارند، در توکیو هم اتاقی می‌شوند و از هم جدا نمی‌گردند. با این حال، با شکل‌گیری واقعیت‌های خشن زندگی بزرگسالان، رابطه آنها دچار تغییر و تحولاتی می‌شود.

  • کارگردان: موریو آساکا
  • سبک انیمه: انیمیشن، درام، کمدی، موزیک، رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.4 در بین 3.2 هزار رای

انیمه بازی کراس – Cross Game

یک سبک دیگر از بهترین انیمه های رمانتیک را می‌توان انیمه بازی کراس دانست که توانسته است در ژانر ورزشی، سبک رمانتیک را به خوبی پیاده کند. در این انیمه می‌توانید همچنین شاهد سبک‌های ورزشی، کمدی، مدرسه‌ای و عاشقانه نیز باشید که در مجموع می‌تواند شما را به دوران نوجوانی و شور اشتیاق مدرسه ببرد. داستان این انیمه در رابطه با پسری به نام “کو کیتمورا” است که دارای چهار خواهر به نام‌های آبچیو، آبا، تسوکیشیما و ممیچی می‌باشد. این خانواده یک مغازه و نیز یک کافی شاپ را اداره می‌کنند و در مجموعه دارای 7 عضو هستند. تعداد قسمت‌های این انیمه در مجموع 50 اپیزود است که در سال 2009 – 2010 ارائه شده است. این خانواده دارای فروشگاهی از لوازم ورزشی است که روایت‌گر تلاش آبا برای ورود به مسابقات قهرمانی ملی دبیرستان‌اش می‌باشد.

  • کارگردان: اوسامو سکیتا
  • سبک انیمه: انیمیشن، رمانتیک، ورزشی
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.3 در بین 418 رای
لیستی از بهترین انیمه های رمانتیک

چه انیمه ای در سبک رمانتیک ببینیم؟

انیمه آنوها: گلی که آن روز دیدم – Anohana: The Flower We Saw That Day

این انیمه توسط یکی از استودیو کارکرده در این ژانر یعنی ای-1 پیکچرز ساخته شده است که انیمه دیگری به نام تورادورا را نیز به عنوان یکی از بهترین انیمه های رمانتیک ساخته است. انیمه آنوها که با نام Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai نیز شناخته می‌شود، یک انیمه متفاوت است که به صورت فانتزی با چاشنی دراماتیک ساخته شده است. داستان انیمه مربوط به یک گروه 6 نفره است که دوست دوران کودکی هم بوده‌اند و پس از درگذشت یکی از آنها، این 5 نفر از هم جدا می‌شوند. در روزی از روزگار، یکی از آنها که به دبیرستان نرفته و منزوی شده است، شبحی را می‌بیند که می‌خواهد یک خواسته از او را برآورده سازد.

  • کارگردان: تاتسیوکی ناگای
  • سبک انیمه: انیمیشن، ماجراجویی، درام، فانتزی، اسرارآمیز و رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.2 در بین 11 هزار رای

انیمه بوسه ایزدی – Kamisama

انیمه بعدی در لیست بهترین انیمه های رمانتیک، فیلم بوسه ایزدی نام دارد. این انیمه از یک مانگا که ساخت ژولیتا سوزوکی در سبک شوجو است، برگرفته شده است. داستان انیمه در مورد یک دختر به نام نانامی است که در اثر بدهی‌های زندگی پدرش، مشکلات و مسائل اقتصادی از جمله بی‌خانمانی را تجربه می‌کند. موموزونو نانامی تنها 17 سال دارد، اما هرگز احساس خوش شانسی نکرده است. او پیشرفت تحصیلی متوسطی دارد و از نظر پسرها، او چندان زیبا نیست. او دوست دارد مشکلات مدرسه خود را برطرف کند و وقت بیشتری برای امور دخترانه بگذارد، اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ زیرا پدرش قمارباز بزرگی است که همیشه دخترش را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. زندگی بدی است، اما بدبختی او همچنان ادامه دارد. او به دلیل بدهی‌های پدرش از آپارتمانش اخراج می‌شود. با این حال، نانامی بدبختی خود را نفرین نمی‌کند. یک روز، او یک مرد جوان و زیبا را در یک پارک از فوبیای عظیمی که دارد نجات می‌دهد. او از سگ می‌ترسد. پس از یک صحبت کوچک، مرد جوان به مشکلات نانامی گوش می‌دهد و به او پیشنهاد زندگی در محل زندگی خود را می‌کند که 20 سال پیش آن را رها کرده بود. علاوه بر این، او همچنین پیشانی او را می‌بوسد تا قدردانی کند. معلوم می‌شود که نانامی برای زندگی در یک مکان بسیار بزرگ و زیبا دعوت شده است و مرد جوانی که او را بوسید در واقع نشان خدایی این منطقه را برای او رد کرده است. دختر بدبخت دیگر بدشانس نیست، اما زندگی او نیز آسان نشده است. او اکنون باید از پیشرفت تحصیلی خود و همچنین وظایف خدای خود مراقبت کند.

  • کارگردان: آکیتارو دایچی
  • سبک انیمه: انیمیشن، کمدی، فانتزی و رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.1 در بین 3.1 هزار رای

انیمه تورادورا – Toradora

یکی از فیلم‌های جذاب در قسمت بهترین انیمه های رمانتیک را می‌توان انیمه تورادورا دانست که به عشق در نگاه اول نمی‌پردازد و داستان در مورد یک عشق نامتعارف است. در واقع داستان این انیمه، در مورد دو بچه‌ مدرسه‌ای است که ماجراهایی برای آنها رخ می‌دهد و با پیشرفت داستان، جرقه‌هایی از علاقه بین آنها ایجاد می‌شود. این دو فرد تایگا و ریووجی نام دارند. ریوجی تاکاسو در خانه‌ای بهم ریخته با مادرش زندگی می‌کند و اگرچه پسر خوبی است اما با نگاه بد پدرش نفرین می‌شود و باعث می‌شود مردم از او دوری کنند. تایگا آیساکا یک دختر کوچک، خود محور و غیر قابل پیش‌بینی و قوی است که در یک آپارتمان جدید در کنار ریوجی زندگی می‌کند اما نمی‌داند چگونه از خود مراقبت کند. ریوجی از او مراقبت می‌کند‌، برای او غذا می‌پزد و نظافت می‌کند و هر دو سعی می‌کنند در زندگی عاشقانه خود به یکدیگر کمک کنند.

  • کارگردان: تاتسویوکی ناگای
  • سبک انیمه: انیمیشن، کمدی، درام و رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8 در بین 12 هزار رای

انیمه پنج سانتی متر در ثانیه – 5 Centimeters Per Second

تاکاکی و آکاری دو همکلاسی دوره ابتدایی هستند. در طول مدت زندگی مشترک آنها دوستان صمیمی شده‌اند. وقتی آکاری به دلیل شغل والدینش به شهر دیگری نقل مکان می‌کند، رابطه آنها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. هر دو آنها برای زنده نگه داشتن دوستی خود تلاش می‌کنند؛ زیرا زمان و فاصله آنها را به آرامی از هم جدا می‌کند. وقتی تاکاکی متوجه می‌شود که در حال دور شدن است، تصمیم می‌گیرد برای آخرین بار به آکاری سفر کند.

این انیمیشن یکی از قوی‌ترین درون‌مایه‌ها را در بین انیمه‌های مختلف دارد که به قدرت عشق می‌پردازد و تصمیماتی که ما می‌گیریم و تاثیر آن در این رابطه پرداخته است. پیشنهاد می‌کنیم اگر فردی احساساتی هستید، حتما از یک دستمال برای پاک کردن اشک‌های خود برای ماجراهایی که برای پاسداشت یک عشق و فراق ناشی از آن پیش می‌آید، استفاده کنید.

  • کارگردان: ماکوتو شینکای
  • سبک انیمه: انیمیشن، درام، خانوادگی و رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 7.6 در بین 54 هزار رای
چه انیمه ای در سبک رمانتیک ببینیم؟

بهترین انیمه ها در سبک عاطفی کدام اند؟

در ادامه بررسی لیستی از بهترین انیمه های رمانتیک می‌توان همچنان گفت:

انیمه گیون – Given

این عاشقانه برای تماشاگران انیمه که می‌خواهند روابط رمانتیک را در سبکی متفاوت مشاهده کنند، می‌تواند مناسب باشد. انیمه، فیلمی عاشقانه است که بین مافویو و ریتسوکا شکل می‌گیرد. دیدن ویژگی اعتماد به نفس Mafuyu در کنار تنش‌های عاشقانه باعث می‌شود که یک سریال فوق العاده رمانتیک در انیمه Given شکل گیرد و طرفداران تمایلی به رها کردن انیمه به صورت نصفه و نیمه نداشته باشند.

این فیلم را می‌توان داستانی از تضادها دانست که بیشتر در حوزه موسیقی ماجراهای دو شخصیت اصلی را روایت می‌کند. همچنین جالب است بگوییم که این مجموعه بارها اقتباس شده است، به ویژه به عنوان یک درام صوتی در سال 2016، یک سریال تلویزیونی 11 قسمتی در سال 2019، یک فیلم انیمیشنی در سال 2020 و یک درام تلویزیونی زنده در سال 2021.

  • کارگردان: هیکارو یاماگوچی
  • سبک انیمه: انیمیشن، درام، رمان عاشقانه، موسیقی
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.4 در بین 2.2 هزار رای

انیمه Welcome To The N.H.K

این انیمه که می‌توان آن را اثر دیگری در لیست بهترین انیمه های رمانتیک دانست، داستانی از چند جوان است که در شهر توکیو زندگی می‌کنند و نمایش دهنده فرهنگ جامعه ژاپن می‌باشد. بیشتر تمرکز این انیمه را می‌توان در حوزه مسائل فرهنگی دانست که با عنوان هیکیکوموری از آن یاد می‌شود. در همین راستان، داستان روی زندگی شخصیتی به نام تاتسوهیرو ساتو که یک فرد 21 ساله و بیکار است تمرکز می‌کند. او مبتلا به بیماری است که به اختصار N,H,K معرفی می‌شود. این فرد براثر این بیماری، حوادث اطراف خود را به صورت یک توطئه می‌بیند و سعی می‌کند تا علیه آنها مبارزه کند. او به بیماری هیکیکوموری که منجر به منزوی شدنش می‌شود مبتلا است و به همین خاطر از بار زندگی و ارتباط اجتماعی فرار می‌کند. این مشکلی است که در جامعه ژاپن بیشتر از افراد با آن روبرو هستند. این انیمه به خوبی می‌تواند روایتگر این بیماری باشد و با فضای آشفته‌ای که ایجاد می‌کند، شما را آشنا بسازد. این انیمه همچنین به خرده فرهنگ‌های ژاپن نیز می‌پردازد.

  • کارگردان: Tatsuhiko Takimoto
  • سبک انیمه: انیمیشن، کمدی، درام، رمانتیک، هیجان‌ انگیز
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.3 در بین 6.2 هزار رای

انیمه دوران طلایی – Golden Time

همیشه گفته می‌شود که از قلب خود پیروی کنید، اما اگر خود روح نتواند تصمیمی بگیرد چه؟ بانری تادا، شخصیتی است که به این مشکل دچار شده است. او به عنوان دانشجوی سال اول مدرسه حقوق در توکیو، به خوبی خود را با زندگی جدید وفق می‌دهد. بانری تادا حتی در روز راهنمایی دوست پیدا می‌کند. اما وقتی با کوکو کاگا، بانویی سرسخت و زیبا در مدرسه‌اش، روبرو می‌شود، با انگیزه شومش روبرو می‌شود. ملاقات آنها آغاز یک سفر هیجان انگیز است. اما در طی یک حادثه او خاطراتش را از دست می‌دهد. این باعث شد او بیشتر گذشته خود را فراموش کند، از جمله عشق دوران کودکی‌اش، که او نیز در همان مدرسه است. وقتی بانری با زندگی دانشگاهی سازگار می‌شود، با شخصیت‌های جالب بسیاری روبرو می‌شود و نقش خود را در زندگی آنها بازی می‌کند. با این وجود، او خود را در یک مثلث عشقی غیرمعمول پیدا کرده است و باید کاری در این زمینه انجام دهد. این انیمه عاشقانه غم انگیز حتما می‌تواند در لیست بهترین انیمه های رمانتیک قرار گیرد و باعث گریه شما می‌شود.

  • کارگردان: چیاکی کن
  • سبک انیمه: انیمیشن، کمدی، درام، رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 7.6 در بین 2.8 هزار رای

انیمه ویولت اورگاردن – Violet Evergarden

یکی دیگر از بهترین انیمه های رمانتیک، انیمه “بنفشه همیشه سبز” نام دارد که بیشتر مخاطبان تماشای آن  را مساوی می‌دانند با اینکه قلب خود را بی‌وقفه با پتک بکوبید. این انیمه به دلیل عملکرد و افسردگی خود باعث می‌شود بیننده در پایان خود احساس نابودی کند.

پس از چهار سال درگیری طولانی، سرانجام جنگ بزرگ به پایان رسید. ویولت اورگاردن، دختری جوان که در میدان نبرد بزرگ شده بود، به خونریزی گرفتار شد. او در بیمارستان بستری شد و در نبرد خونینی در آخرین مرحله جنگ ناتوان شد. ویولت پس از بهبودی از زخم‌هایش، زندگی جدیدی را با کار در CH Postal Services آغاز می‌کند. در آنجا، او به طور اتفاقی شاهد کارکردن چیزی به نام “عروسک حافظه خودکار” است، ابزارهایی که افکار و احساسات مردم را به کلمات روی کاغذ منتقل می‌کند. ویولت با یک حرکت بر اساس این ایده، کار خود را به عنوان یک عروسک حافظه خودکار آغاز می‌کند، حرفه ای که او را به یک ماجراجویی ‌می‌برد، که زندگی مشتریان او را تغییر می‌دهد.

  • کارگردان: Taichi Ishidate
  • سبک انیمه: انیمیشن، درام، فانتزی، عملی و تخیلی، رمانتیک
  • رتبه در IMDB: رتبه 8.5 در بین 10 هزار رای
بهترین انیمه ها در سبک عاطفی کدام اند؟

دیگر فیلم ها در دسته‌ بندی بهترین انیمه های رمانتیک

در انتهای این لیست، چند نمونه دیگر از بهترین انیمه های رمانتیک را برای شما معرفی می‌کنیم تا از این مقاله را به عنوان یکی از مراجع دانلود بهترین‌های انیمه درنظر داشته باشید:

انیمه Maid-Sama! (Kaichou wa Maid-sama!)

میساکی اولین رئیس شورای دانش آموزی زن در مدرسه‌ای است که عموماً پسرانه می‌باشد. او مورد علاقه معلمان و دانش آموزان دختر اقلیت است، اما پسران او را دیکتاتوری نفرت انگیز می‌دانند. وقتی یوسویی، پسر آلفا مدرسه، متوجه می‌شود که میساکی مخفیانه در یک کافه به عنوان خدمتکار برای کمک به خانواده‌اش در پرداخت صورتحساب کار می‌کند، متوجه می‌شود که شهرت او در رحمت او است.

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این انیمه به عنوان یکی بهترین انیمه های رمانتیک وجود دارد که مجموعا در 26 قسمت نمایش داده شده است و یک انیمیشن ایده‌آل در سبک شوجو را ایجاد نموده است.

انیمه Weathering With You (Tenki no Ko)

هوداکا از خانه به توکیو فرار می‌کند و در هوای بارانی غیرمعمول گرفتار می‌شود. او با حنا، یتیمی در آنجا آشنا می‌شود که هدیه‌ای خدادای و غیرمعمولی دارد. این فرد یتیم توانایی کنترل آب و هوا با دعا را دارد. آنها با هم تلاش می‌کنند تا آفتاب را به توکیو بیاورند، اما قدرت های Hina با هزینه‌ها و عواقبی که ممکن است بر کل شهر تأثیر بگذارد، همراه است. از جمله ویژگی‌های زیبای این انیمه می‌توان به تصاویری فوق العاده واقع گرایانه که واقعاً توکیو را زنده می‌کند اشاره نمود. Weathering With You دو موضوع عشق جوانی و اهمیت خانواده را بررسی می‌کند، همچنین مسئله تغییر آب و هوا را نیز مطرح می‌سازد.

Monthly Girls’ Nozaki-kun (Gekkan Shoujo Nozaki-kun)

این انیمه که با نام “ماهنامه دخترانه نوزاکی” شناخته می‌شود، یکی از بهترین انیمه های رمانتیک و کمدی است که مربوط به عشق یک دختر 16 ساله به نام چیو ساکورا به یک مرد به نام اومتارو نوازاکی می‌باشد. این انیمه می‌تواند به عنوان یک کمدی خوش ساخت، به خوبی طنز پخته‌ای را ارائه کند و در کنار داستان عاشقانه‌ای که دارد، لبخند را برلبان شما بیاورد. دانش آموز دبیرستانی چیو ساکورا با اومتارو نوازاکی به همکلاسی خود علاقه زیادی دارد، اما هنگامی که او عشق خود را به او اعتراف می‌کند‌، شخصیت مرد او را با یک طرفدار اشتباه می‌گیرد و یک امضا به او می‌دهد. وقتی دخترک می‌گوید که او همیشه می‌خواهد با او باشد‌، نوازاکی دختر را به خانه خود دعوت می‌کند و از او در چند نقاشی کمک می‌گیرد. چیو متوجه می‌شود که نوازاکی در واقع یک هنرمند مشهور شوجو مانگا به نام ساکیکو یومنو است. سپس او موافقت می‌کند تا دستیار او باشد تا به او نزدیک شود. وقتی مشغول کار روی مانگا او هستند، با همکلاسی‌های دیگری روبرو می‌شوند که به آنها کمک می‌کند.

The World is Still Beautiful (2014)

انیمه “جهان هنوز زیباست”، داستان لیویوس ایفریکیا، فرمانروای پادشاهی خورشید و نایک لمسیر، جوانترین شاهزاده خانم باران را روایت می‌کند. این دو از نظر شخصیتی کاملاً متفاوت هستند. لیویوس زیرک، حیله گر و باهوش است، در حالی که نایک یک شخصیت ساده لوح، سرراست و خشن است. نایک مجبور می‌شود با لیویوس ازدواج کند تا مانع از تسخیر قلمرو باران شود. در همین حال، لیویوس آرزو دارد از استعداد نایک در باران به نفع پادشاهی خود استفاده کند. تبدیل شدن به همسر لیویوس تنها شروع بسیاری از ماجراهای نایک بود؛ زیرا او تلاش می‌کرد تا لیویوس را بیشتر بشناسد. در طول ماجرا، او درگیر توطئه‌های علیه لیویوس می‌شود و برای محافظت از او شجاعانه می‌جنگد. این دو یاد ‌می‌گیرند که به یکدیگر اعتماد کنند و سرانجام پس از آشنایی بیشتر، عاشق همدیگر می‌شوند.

دیگر فیلم ها در دسته‌ بندی بهترین انیمه های رمانتیک

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 86

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا