مد و زیبایی

مزیت های باورنکردنی لمینت دندان

داشتن لبخندی زیبا یکی از راه های افزایش جذابیت افراد است. امروزه عده زیادی به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند. روش های گوناگونی به منظور اصلاح طرح لبخند مورد بررسی قرار می ‌گیرد که لمینت یکی از این روش ها است. از لمینت برای اصلاح اندازه و فرم دندان ها، برطرف کردن تیرگی و لکه، برطرف کردن لب پر شدگی، ترک خوردن و شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله میان دندان ها و نامرتبی های جزئی دندان ها می توان استفاده کرد، اما تنها هدف انجام لمینت زیبایی بخشیدن به دندان ها نیست و این روش مزیت های زیادی برای بیماران به دنبال دارد. دکتر سید رضا خسروانی فارغ التحصیل دندانپزشکی زیبایی و دارای بورد تخصصی در زمینه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، یکی از افرادی است که در زمینه لمینت در تهران فعالیت می کند و بیماران می توانند با خیال راحت برای دریافت خدمات دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت دندان به ایشان مراجعه نمایند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مزیت های باورنکردنی روش درمانی لمینت آشنا شوید.

مزیت های استفاده از لمینت دندان

از لمینت دندان در کنار کاربردهای زیبایی که برای اصلاح طرح لبخند و زیبایی بخشیدن به ظاهر افراد است، به منظور درخشان‌ تر و سفید کردن دندان ها، اصلاح اندازه آن ها و فرم دادن به دندان ‌ها، رفع تغییر رنگ و لکه های موجود روی دندان ‌ها و ترمیم لب پر شدن، ترک خوردن و شکستگی های دندانی نیز استفاده می شود.

نوشیدن نوشیدنی های رنگی یا اسیدی و همچنین استعمال دخانیات به مرور زمان موجب تغییر رنگ دندان ها و ایجاد لکه های زرد رنگ یا قهوه ‌ای رنگ روی دندان ‌ها می ‌شود. روش هایی مانند جرمگیری و بلیچینگ برای درمان این تیرگی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها پیچیدگی های خاص خود را دارند، اما انجام لمینت سرامیکی یکی از ساده ترین راهکارها برای درخشندگی دندان ها و سفید کردن آن ها است که مقاومت زیادی در برابر تغییر رنگ مجدد دارند و بیماران دیگر نگران بازگشت تیرگی و لکه های روی دندان های خود نخواهند بود. دکتر رضا خسروانی یکی از متخصصین لمینت در تهران است که با بهره گیری از تجهیزات به روز دنیا می تواند دندان هایی سفید و درخشان با استفاده از روش درمان لمینت به بیماران خود ارائه کند.

دومین مزیت قرار گرفتن تحت درمان لمینت برطرف کردن نقص های جزئی در ناحیه دهان و دندان است. در صورتی که ناهنجاری و نامرتبی های موجود در ناحیه دهان و دندان بیماران زیاد باشد، بیماران باید تحت درمان ارتودنسی و جراحی فک قرار بگیرند که هزینه ‌های زیادی به دنبال دارد و جزو روش های درمانی طولانی مدت محسوب می ‌شود، اما در صورتی که شکستگی های جزئی و یا فاصله بین دندان ها به صورت کم و جزئی در دهان و دندان بیمار وجود داشته باشد، می توان این مسئله را با استفاده از روش درمان لمینت و به کمک ونیرهای دندان برطرف نمود. لازم به ذکر است استفاده از لمینت و ونیر هرگز در برطرف کردن مشکلات اساسی و ناهنجاری های شدید دهان و دندان توانمند نیست، اما بی‌ نظمی ‌های جزئی و شکل ساختار دندان که دچار نقص های جزئی باشد به راحتی و با مراجعه به یک متخصص لمینت با تجربه مانند دکتر رضا خسروانی قابل برطرف شدن خواهد بود.

بد نیست بدانید یکی از مزیت ‌های مهم قرار گرفتن تحت درمان لمینت بازسازی مینای طبیعی دندان ها است. با وجودی که مینای دندان ساختاری قوی و مستحکم دارد، اما ممکن است دچار آسیب شود. مصرف خوراکی های اسیدی و یا مسواک زدن بیش از حد با مسواک زبر و خمیردندان های ساینده به مرور زمان می ‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. بیماری ‌هایی مانند رفلاکس معده نیز آسیب رسیدن به مینای دندان را تشدید می کند. قرار گرفتن لمینت دندان روی دندان ها میتواند از مینای دندان در برابر موارد یاد شده محافظت کرده و از اسیب بیشتر به آن جلوگیری کند؛ هرچند واضح است که رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد بسیار ضروری میباشد. دکتر رضا خسروانی مدرس دوره های زیبایی و ترمیمی برای دندانپزشکان، با بهره گیری از دانش و مهارت خود می ‌تواند این مشکلات را به راحتی برای بیماران خود در کلینیکی آرام و مجهز برطرف نماید.

در کنار همه مواردی که تاکنون به آن ها اشاره شد، دوام و ماندگاری بالای لمینت که می تواند بیش از ۱۵ سال ادامه داشته باشد، بسیار اهمیت پیدا می کند. توجه داشته باشید که عوامل گوناگونی در دوام و ماندگاری لمینت نقش دارند که از آن جمله می ‌توان به رعایت دقیق نکات بهداشتی و توصیه های مراقبتی متخصص لمینت و همچنین تجربه و مهارت او اشاره کرد. هرچه متخصص لمینت تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد، ماندگاری و دوام لمینت افزایش خواهد یافت و علاوه بر این در صورتی که متخصص لمینت از مواد با کیفیت برای درمان بیماران خود استفاده نکند، دوام و ماندگاری درمان لمینت کاهش می یابد. بنابراین انتخاب یک متخصص آگاه و متعهد برای درمان لمینت جزو موارد حائز اهمیت محسوب می شود.

دکتر رضا خسروانی متخصص لمینت دندان در تهران است که تجربه و مهارت بالایی در روش درمان لمینت دارد و بیماران می توانند با خیال راحت به ایشان مراجعه کنند و تحت درمان لمینت طرح لبخند خود را زیباتر نمایند. ایشان دو مطب در تهران یکی در خیابان شریعتی و دیگری در زعفرانیه دارند که بیماران می توانند با خیال راحت جهت دریافت خدمات لمینت و دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی به ایشان مراجعه کنند. لازم به ذکر است نتیجه نهایی درمان لمینت بلافاصله پس از قرار گرفتن تحت درمان مشخص خواهد بود و نیازی به سپری شدن دوران نقاهت ندارد.

مزیت درمان لمینت دندان نسبت به سایر روش های درمان زیبایی دندان

   لمینت ها نسبت به کامپوزیت ها از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردارند، سریع دچار تغییر رنگ و شکستگی نمی شوند، ظاهری مشابه دندان ‌های طبیعی دارند و در مقایسه با روکش های دندانی سطح کمتری از دندانها تراش داده شود و بنابراین آسیب کمتری به دندان ها وارد می شود، در مقایسه با درمان ارتودنسی نیز لمینت دندان برای ناهنجاری های جزئی و نامنظمی و نامرتبی جزئی در دندان ها قابل استفاده است و در صورت وجود فاصله جزئی میان دندان ها استفاده از لمینت دندان در مقایسه با درمان ارتودنسی به دلیل طول مدت درمان کوتاه تر و مشاهده زودتر نتیجه نهایی درمان مزیت های بیشتری دارد.

همچنین روندی که میان لمینت و مینای دندان برقرار می ‌شود، نسبت به پیوند میان دندان و روکش مصنوعی دندان محکم تر است و در نتیجه مقاومت این روش درمانی نسبت به سایر روش ها بیشتر خواهد بود. مراجعه به یک متخصص لمینت با تجربه و آگاه می تواند ناهنجاری های جزئی دهان و دندان را در مدت زمانی کوتاه و  با دوام و ماندگاری بالا برطرف نماید. دکتر رضا خسروانی متخصص دندانپزشک زیبایی و ترمیمی و دارای بورد تخصصی است که بیماران می توانند با خیال راحت جهت دریافت خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی به ایشان مراجعه نمایند.

این محتوا سفارشی است و جوان ایرانی نسبت به درست یا غلط بودن محتوای آن تعهدی ندارد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا