بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

ارگاسم چیست؟ تفاوت آن در زنان و مردان: چگونه ارضا شویم؟

چگونگی رسیدن به اوج لذت جنسی + ارگاسم بهتر

ارگاسم به تغییراتی در بدن گفته می‌شود که معمولاً توسط تحریک ایجاد شده و زمانی رخ می‌دهد که شما به اوج لذت جنسی برسید. البته منظور، تنها تحریک دستگاه تناسلی نیست، بلکه تحریک سینه، پوست و یا حتی ذهن می‌تواند باعث ایجاد این تغییرات در بدن شود. برخی از افراد نمی‌دانند که چگونه می‌توان به ارگاسم رسید، حتی نمی‌دانند به ارگاسم رسیده‌اند یا خیر و یا اینکه چگونه می‌توانند ارگاسم بهتری داشته باشند. به‌طورکلی مواردی از این قبیل را در این مقاله از جوان ایرانی باهم بررسی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

ازنظر علمی ارگاسم غیرارادی است و کنترل آن بر عهده سیستم عصبی است. در این مرحله افراد به اوج لذت جنسی می‌رسند، البته گاهی در عین حال که می‌توانید لذت زیادی ببرید، ولی شاید به ارگاسم نرسید. شما عزیزان باید بدانید به دلیل اینکه افراد منحصربه‌فرد هستند و واکنش‌های آن‌ها متفاوت است، بنابراین تعریف واحدی برای ارگاسم وجود ندارد.

۶ نشانه‌ی رسیدن به ارگاسم

هرچند افراد مختلف بعد از رسیدن به ارگاسم، علائم مختلفی را تجربه می‌کنند، ولی برخی از نشانه‌ها در افراد مختلف یکسان است. در واقع برخی از علائم مانند تنفس عمیق، ارتعاشات و لرزش بدن مشترک است. به‌طورکلی اگر شما احساس بهتری نسبت به قبل از رابطه دارید، احتمالاً به ارگاسم رسیده‌اید. در ادامه به برخی از نشانه‌های شایع که در اکثر افراد هنگام ارگاسم ایجاد می‌شود را بررسی خواهیم کرد:

۱) احساس شادی و نشاط

هنگامی‌که به ارگاسم می‌رسید در مغز شما پر از حس خوب ازجمله هورمون‌های اکسی توسین و دوپامین ایجاد می‌شود که این هورمون‌ها باعث احساس شادی، نشاط، سرخوشی و صمیمیت بین افراد می‌شود، قطعاً شما در این لحظات احساس خوبی خواهید داشت.

۲) احساس آرامش و خواب‌آلودگی

دقت کنید به دلیل اینکه ارگاسم به شما احساس آرامش می‌دهد، بنابراین گاهی نیز شما خواب‌آلود خواهید شد. پس اگر قبل از خواب، ارگاسم داشته باشید قطعاً در طول شب خواب راحت‌تری نیز دارید.

۳) انقباضات غیرارادی عضلانی

عضلات شما ممکن است پس از ارگاسم دچار اسپاسم شوند. درواقع دیواره‌های واژن و باسن، عضلات شکم، ران‌ها و پاها، انقباضات غیرارادی خواهند داشت.

۴)‌ تغییر ضربان قلب

در ابتدای ارگاسم ضربان قلب شما بالاترین حالت ممکن بوده و ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعدازآن به حالت عادی برمی‌گردد. احتمالاً در طول ارگاسم نیز ممکن است ضربان قلب شما به‌طورکلی کندتر شود.

۵) برافروختگی پوست

در برخی از افراد پوست صورت، گردن، قفسه سینه قرمز شده و حتی در هنگام اوج لذت، پوست شما شاید کمی گرم شود.

۶) احساس حساسیت در بدن

پس از ارگاسم اندام تناسلی بعضی از افراد و به‌طورکلی سایر نواحی بدن آن‌ها ممکن است آن‌قدر حساس شود که حتی اجازه ندهند این مناطق را لمس کنید.

چگونه زنان را به سرعت ارضا کنیم؟ فواید ارگاسم همزمان را در این مقاله بخوانید:

آموزش ارضا کردن زنان

انواع ارگاسم

بااینکه نشانه‌ها و احساس رسیدن به ارگاسم برای اکثر افراد مشترک است، اما انواع متفاوتی دارد که در ادامه این مقاله از جوان ایرانی باهم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که چگونه به ارگاسم برسید:

ارگاسم کلیتورال: یک بخش کوچک در اندام تناسلی زنان که در بالای فرج قرار دارد، کلیتوریس نام دارد که بسیار حساس بوده و در اثر مالش یا تحریک زیاد، می‌تواند ارگاسم در زنان را رقم بزند. برخی از مردان این ناحیه را به‌صورت دورانی مالش داده و یا حتی با زبان آن را لیس می‌زنند که باعث تحریک بیشتر و ارگاسم بهتر خواهد شد.

ارگاسم مقعدی: هرچند این نوع ارگاسم در مردان بیشتر رایج است ولی در بین زنان نیز گاهی ایجاد می‌شود. حتی یک تحریک ساده در اطراف مقعد می‌تواند شما را به اوج لذت جنسی برساند.

ارگاسم واژینال: این مورد یکی از بهترین روش‌های ارگاسم زنان محسوب می‌شود. در این صورت می‌توانید با کمک شریک جنسی خود تحریک فوق‌العاده لذت بخشی را تجربه کنید.

ارگاسم ترکیبی: این مرحله ناشی از ترکیب تحریک کلیتورال و واژن است که یک روش ساده بوده که زنان به‌زودی ممکن است به اوج لذت جنسی برسند. اما در برخی از اوقات مردان نیز از این مرحله بسیار لذت می‌برند.

نواحی حساس: این مناطق برای افراد مختلف تفاوت دارد. اکثر اوقات اگر بخش‌هایی از بدن مانند گردن یا نوک سینه‌ها لمس شوند و یا این نواحی را ببوسید ممکن است این عمل برای رسیدن به ارگاسم کمک کند.

ارگاسم آرام‌بخش: این مرحله زمانی ایجاد می‌شود که شما بسیار آرام بوده و هیچ نوع تنش و استرسی در طول رابطه جنسی نداشته باشید. در این صورت به‌آرامی به اوج لذت جنسی خواهید رسید‌.

ارگاسم فشاری: در این ارگاسم، حتی نیاز به شریک جنسی هم نیست و با اعمال فشار بر روی نواحی حساس جنسی، می‌توانید به ارگاسم برسید.

چگونه به ارگاسم برسیم؟

♦ شما عزیزان باید بررسی کنید تا متوجه شوید اوج لذت جنسی در شما چگونه ایجاد شده و چگونه بهتر ارضا می‌شود. دقت کنید افراد مختلف با حرکات جنسی متفاوت، تحریک می‌شوند و تمامی افراد به یک‌شکل نیستند. اما اکثراً با تحریک کلیتوریس لذت می‌برند و برخی دیگر ممکن است ترکیب چند حرکت جنسی به آن‌ها لذت بهتری بدهد. البته همه این لذت را تجربه نمی‌کنند و ممکن است به ارگاسم نرسند. ولی شما باید بدانید از چه نوع رابطه جنسی لذت می‌برید تا بتوانید آن‌ها را انجام داده و زودتر به ارگاسم رسیده و ارضا شوید.

♦ برخی از مردان تمایل دارند بدانند که شریک جنسی آن‌ها به ارگاسم رسیده یا خیر. درواقع مردان گاهی به دنبال نشانه‌های ظاهری برای پی بردن به این موضوع هستند‌. بهترین راه برای فهمیدن اینکه شریک جنسی شما به ارگاسم رسیده یا خیر این است که از خودش بپرسید، هیچ اشکالی ندارد که شما از شریک جنسی خود بپرسید که آیا به ارگاسم رسیده یا خیر. این پرسیدن به معنای این است که شما به همدیگر اهمیت می‌دهید و داشتن یک رابطه جنسی خوب برای شما اولویت است. حتی ‌می‌توانید باهم صحبت کنید تا متوجه شوید که طرف مقابل به چه اعمال جنسی علاقه دارد، سپس رابطه خود را از این طریق بهتر کنید و آن را تقویت ببخشید.

♦ خیلی از افراد تصور می‌کنند که اندازه آلت تناسلی ارتباطی با ارگاسم دارد، ولی باید بگوییم که ارتباط خیلی چندانی ندارد، زیرا برخی از افراد از طریق کلیتوریس نیز تحریک‌شده و می‌توانند به ارگاسم برسند. حتی برخی از افراد می‌گویند که آن‌ها بعد از خود ارضایی به ارگاسم رسیده‌اند.

 

۱۴ راهکار برای افزایش میل جنسی را در این مقاله بخوانید:

افزایش میل جنسی

دلایل نرسیدن به ارگاسم

⇐ ازآنجایی‌که ارگاسم از مغز ما سرچشمه می‌گیرد، بنابراین باید در طول رابطه، احساس راحتی و امنیت داشته باشیم تا بتوانیم سکس لذت بخشی نیز داشته باشیم. استرس و اضطراب یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شما ارگاسم را تجربه نکنید. همچنین افسردگی و خستگی نیز باعث مشکل در تمرکز شده و مانع رسیدن شما به اوج لذت جنسی خواهد شد.

⇐ علی‌رغم اینکه افراد تصور می‌کنند مصرف الکل باعث ارگاسم بهتر آن‌ها می‌شود، ولی باید بگوییم اگر الکل بیش‌ازحد مصرف کنید و مست شوید، شما اصلاً حتی متوجه تحریک نمی‌شوید. مصرف مواد مخدر، ماری‌جوانا و همچنین استفاده از برخی داروها نیز باعث کاهش میزان لذت شما خواهد شد.

⇐ دقت کنید که شما مجبور نیستید در طول رابطه جنسی حتماً به ارگاسم برسید، بدون رسیدن به اوج لذت جنسی، تحریک واژن یا هرگونه رابطه جنسی می‌تواند به تنهایی لذت‌بخش باشد. چه‌بسا اگر در دوران بارداری هستید ارگاسم واژینال ضروری نیست.

⇐ البته داشتن ارگاسم بهتر، حس خوبی در بین دو شریک جنسی ایجاد می‌کند، زیرا برای اینکه افراد علاقه‌مند به داشتن رابطه جنسی شوند نیاز است یک انگیزه برای ادامه داشته باشند که رسیدن به ارگاسم می‌تواند انگیزه خوبی باشد. درواقع زمانی که به اوج لذت می‌رسیم باعث می‌شود احساس کنیم با خودمان ارتباط خوبی داریم و این رابطه موفقیت‌آمیز بوده ولی هیچ اجباری برای رسیدن به آن نیست.

⇐ ازآنجایی‌که ارگاسم برای تمامی افراد یکسان نیست بنابراین ممکن است دلایلی که باعث ارگاسم یک نفر می‌شود برای دیگری تأثیری نداشته باشد و جای نگرانی ندارد. اما اگر حس می‌کنید که واقعاً مشکل خاصی در شما وجود دارد که نمی‌توانید به ارگاسم برسید می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و با او در این مورد مشورت کنید. پزشک متخصص به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد که می‌توانید از رابطه خود لذت بیشتری ببرید، در نتیجه به ارگاسم بهتری هم برسید.

فواید ارگاسم

هرچند ارگاسم فواید زیادی دارد ولی ما نباید نگران این موضوع باشیم که چرا به این مرحله از لذت نمی‌رسیم. رسیدن به ارگاسم، باعث ترشح هورمون‌های زیادی در بدن می‌شود و این هورمون‌ها، فواید زیادی برای بدن دارند ازجمله:

  • کاهش خطر بیماری قلبی، عروقی
  • گردش خون بهتر و رسیدن به آرامش
  • کاهش التهاب، استرس و درد
  • درخشان شدن پوست بدن

هورمون‌هایی که در حین رابطه جنسی ترشح می‌شوند: اکسی توسین، پرولاکتین و اندورفین نام دارد که بعد از ترشح این هورمون‌ها افراد حس آرامش و شادی لذت بخشی را تجربه خواهند کرد.

همان‌طور که ذکر شد یکی از هورمون‌هایی که ترشح می‌شود اکسی توسین نام دارد که علاوه بر ایجاد شادی و آرامش حتی در پیشگیری از سرطان پروستات نیز مفید است.

تفاوت ارگاسم در زنان و مردان

تشخیص اینکه آیا مردان به ارگاسم رسیده‌اند یا خیر بسیار ساده است به این دلیل که آن‌ها معمولاً انزال می‌کنند و از این طریق می‌توان متوجه شد. ولی این تشخیص برای زنان کار چندان ساده‌ای نیست. برای اینکه متوجه شوید زنان به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم رسیده‌اند یا خیر بهترین راه این است که از خود آن‌ها بپرسید.

زنان چندین بار پشت سر هم می‌توانند به ارگاسم برسند، ولی برای مردان بسیار سخت است که ارگاسم بدون وقفه داشته باشند و باید بین اولی و بعدی چند دقیقه فاصله باشد.

  در دوران بارداری نیازی به ارگاسم زنان نیست و همین‌که مرد به این مرحله رسید کافی است.

معمولاً زنان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا به ارگاسم برسند، ولی این زمان برای مردان بین ۷ تا ۱۴ دقیقه است.

اکثر مردها بعد از ارگاسم انزال دارند و مایع منی از آلت تناسلی آن‌ها خارج می‌شود، البته برخی از افراد هم انزال ندارند که به آن ارگاسم خشک می‌گویند.

در زنان نیز ممکن است ارگاسم همراه با خروج مایع شفاف و بی‌رنگ باشد، ولی اگر هیچ مایعی مشاهده نکردید جای نگرانی ندارد و این‌یک مشکل سلامتی تلقی نمی‌شود.

 

پیشنهاد می‌کنیم در مورد اعتیاد به رابطه جنسی این مقاله را مطالعه کنید:

اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

تفاوت انزال و ارگاسم

بسیاری از افراد در تشخیص درست انزال و ارگاسم دچار مشکل هستند و این دو اصطلاح را به‌جای هم به کار می‌برند که بسیار اشتباه است. به‌ویژه هنگامی‌که به پزشک مراجعه می‌کنید بسیار مهم است که کلمات و اصطلاحات را در جای خود استفاده کنید تا پزشک را گمراه نکنید. انزال و ارگاسم واقعاً باهم متفاوت است و دو عملکرد بدنی جدا هستند، اما به دلیل این‌که معمولاً در یک‌زمان اتفاق می‌افتد، مردم آن را یکی در نظر می‌گیرند.

خروج مایع منی از آلت تناسلی مردان انزال نام دارد که البته در برخی از مردها منی خارج نمی‌شود که به آن انزال خشک می‌گویند. در حالیکه ارگاسم احساس سرخوشی و اوج لذت جنسی است که باعث ترشح ناگهانی مواد شیمیایی مغز شده و می‌تواند منجر به اسپاسم عضلانی و سایر حرکات بدن می‌شود.

ارگاسم و انزال عموماً به‌طور هم‌زمان اتفاق می‌افتد و یا اینکه برخی از مردان قبل از انزال احساس ارگاسم دارند و برخی دیگر پس از انزال به ارگاسم می‌رسند که این موارد کاملاً طبیعی است. حتی ممکن است در هنگام ارگاسم، هیچ‌گونه انزالی نداشته باشند که به آن ارگاسم خشک گفته می‌شود و به‌اندازه ارگاسم انزالی برای مردان لذت بسیار زیادی دارد. ارگاسم خشک ضرری برای بدن ندارد ولی اگر قصد بارداری دارید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است افراد برای رسیدن به ارگاسم دچار مشکل شوند (مانند نداشتن احساس سرخوشی و لذت) و همچنین در انزال مشکلاتی داشته باشند (مانند مشکل در نعوظ و یا احساس درد) در این صورت بهتر است که حتماً با یک پزشک مشورت کنید.

نکته پایانی:

همراهان عزیز مجله جوان ایرانی، ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. توجه کنید حتی اگر در روابط جنسی خود به ارگاسم نرسیدید جای نگرانی ندارد و سعی کنید نهایت لذت را از رابطه با همدیگر ببرید. بسیار صادقانه و بدون هر نوع شرم و خجالتی باهم صحبت کنید و در مورد اینکه از چه عملکرد جنسی بیشتر لذت می‌برید مشورت کنید تا بتوانید روابط خود را تقویت کرده و حتی ارگاسم بهتری داشته باشید.

اگر سؤال، نظر یا پیشنهاد و تجربه‌ای در مورد ارگاسم و یا هر عملکرد جنسی داشتید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 11

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا