بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

خطرات رابطه مقعدی: حکم شرعی [تفاوت آن با رابطه واژینال]

قبل از انجام رابطه جنسی مقعدی حتما این مقاله را بخوانید

عوارض رابطه جنسی مقعدی چیست؟ حکم شرعی آن چگونه است؟ روش‌های محافظت از سکس مقعدی به چه نحوی است؟ به طور کلی این قبیل سوالات در ذهن اکثر افراد ممکن است ایجاد شود. البته هرچند این نوع رابطه در بین زوج‌های جوان و عموماً افراد زیر ۴۵ سال محبوبیت زیادی دارد، ولی این موضوع تبدیل به یک تابو شده که افراد حتی تمایلی برای صحبت در مورد آن ندارند. در این مطلب از جوان ایرانی بدون توجه به اینکه شما چه کسی هستید یا با چه فردی تمایل دارید رابطه مقعدی داشته باشید، تمام آن اطلاعاتی که نیاز است را می‌توانید کسب کنید. از همین ابتدا بهتر است بدانید که رابطه از پشت تنها این نیست که آلت تناسلی مرد وارد مقعد شود، بلکه هرگونه وسایل جنسی یا وارد کردن انگشت و یا لیسیدن مقعد نیز شامل این نوع رابطه است‌.

هرچند که عموماً هم‌جنس‌گراها از انجام آن لذت می‌برند، ولی این رابطه محدود به آن‌ها نمی‌شود و دیده‌شده برای بسیاری از افراد از هر جنسیت و با هر گرایشی هم برای دهنده و هم برای گیرنده لذت‌بخش است.

تفاوت رابطه جنسی واژینال و مقعدی

♦ همان‌طور که می‌دانید در رابطه جنسی واژینال اگر زن تحریک شود، واژن به‌طور خودکار روان کننده را برای ایجاد رابطه جنسی فراهم می‌کند، ولی در مقعد این جریان رخ نمی‌دهد و شما باید قبل از هرگونه رابطه جنسی مقعدی از روان کننده استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت دخول باعث پاره شدن بافت داخل مقعد شده، درد داشته و حتی گاهی خونریزی نیز خواهید داشت.

♦ از آنجایی که بافت داخل مقعد نسبت به واژن بسیار حساس‌تر است، بنابراین به دلیل این حساسیت و نازکی مقعد، احتمال پارگی و خونریزی حین دخول در این ناحیه بیشتر است. این پارگی‌ها باعث انتقال باکتری، ویروس و عفونت خواهد شد. حتی اگر هر دو شریک هیچ بیماری مقاربتی نداشته باشند ممکن است باکتری‌هایی را از طریق این پارگی‌های پوستی دریافت کنند.

♦ قبل از دخول به مقعد بافت این ناحیه باید شول شده تا هم احتمال پارگی و یا درد کمتر می‌شود و هم اینکه برای دو طرف لذت‌بخش‌تر شود. بنابراین شما باید صبر، حوصله و آرامش داشته باشید.

♦ دقت کنید مقعد نیز مانند واژن دارای باکتری هست و اگر محافظت‌های لازم را در نظر نگیرید، باعث انتقال این باکتری‌ها به واژن خواهید شد. بنابراین اگر از کاندوم استفاده می‌کنید حتماً قبل از دخول به واژن آن را بردارید و یک کاندوم تمیز گذاشته و سپس رابطه جنسی واژینال داشته باشید.

عوارض رابطه جنسی مقعدی: ۸ مورد شایع

همانطور که می‌دانید عوارض رابطه جنسی مقعدی بسیار زیاد است که در ادامه به چندین مورد آن اشاره خواهیم کرد. حتی پزشکان نیز این رابطه را پیشنهاد نمی‌دهند، ولی با تمام این موارد افراد زیادی هستند که تمایل به سکس از پشت دارند. پس از ذکر عوارض این نوع سکس به روش‌هایی که می‌توانید انجام دهید تا رابطه ایمن‌تری داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

۱) انتقال بیماری‌های مقاربتی

سکس از پشت باعث ایجاد بیماری‌های مقاربتی مانند سیفلیس، سوزاک، کلامیدیا، تبخال، اچ آی یا ایدز خواهد شد که در سایت جوان ایرانی به طور کامل تمامی این بیماری‌ها بررسی شده و با علائم و درمان آن آشنا خواهید شد.

۲) درد و سوزش مقعد

کرم‌های مخصوص وجود دارند که به کاهش درد کمک می‌کنند، همچنین می‌توانید از صابون برای شستشوی استفاده کنید. اگر خونریزی خفیف دارید این خونریزی، می‌تواند ناشی از پارگی مقعد و یا بواسیر باشد، باید به پزشک اطلاع دهید.

۳) آسیب بافت داخلی مقعد

همان‌طور که می‌دانید بافت داخلی مقعد دارای عصب‌های زیادی است که هنگام آنال سکس یا رابطه مقعدی فشار زیادی به این ناحیه وارد می‌شود. این فشار ممکن است باعث از دست رفتن اعصاب آن شده و حتی بی‌اختیاری مدفوع نیز گاهی رخ می‌دهد.

۴) بی‌اختیاری مدفوع

اگر هنگام مدفوع درد دارید می‌توانید از روان کننده‌های مخصوص استفاده کنید تا راحت‌تر مدفوع صورت بگیرد. طبق تحقیقات انجام‌شده در افرادی که به‌طور منظم رابطه مقعدی دارند ممکن است بی‌اختیاری مدفوع و همچنین بی‌اختیاری ادرار را تجربه کنند‌.

۵) مشکل زودانزالی

بسیاری از مردان که سکس از عقب دارند دچار زودانزالی می‌شوند. به دلیل اینکه آن‌ها بسیار زودتر از زنان ارضا می‌شوند، در این صورت شریک جنسی آن‌ها ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.

۶) شکستگی آلت تناسلی

منظور از شکستگی، آسیب دیدن غشای سفت اطراف آلت تناسلی است. زیرا مقعد فضای تنگی دارد که ممکن است در هنگام سکس از عقب فشار زیادی به آلت تناسلی مرد وارد شود و درنتیجه غشای اطراف آلت تناسلی به‌طورجدی آسیب می‌بیند.

۷) بازگشت منی

دقت کنید با توجه به فشار زیاد به آلت تناسلی در هنگام رابطه از پشتُ ممکن است مایع منی برگشته و درنتیجه به کیسه‌های منی و پروستات مردان آسیب شدیدی وارد می‌شود.

۸) بواسیر و شقاق مقعد

در هنگام سکس مقعدی به دلیل فشار بسیار زیادی که به ناحیه مقعد وارد می‌شود زمینه را برای بروز بواسیر و شقاق مقعد فراهم می‌کند. هرچند بسیار نادر است که رابطه مقعدی باعث کشیده شدن رگ‌های خونی داخل راست‌روده شود، ولی ممکن است باعث تحریک بواسیر شود. این نکته بسیار مهم است که اگر بعد از رابطه جنسی مقعدی دچار خونریزی و درد شکمی شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

عوارض روحی رابطه مقعدی

ازآنجایی‌که معمولاً زنان در این نوع رابطه ارگاسم را تجزیه نمی‌کنند، باعث سردی آن‌ها شده و حتی دچار افسردگی نیز خواهند شد. به‌ویژه در برخی از رابطه‌ها دیده‌شده بااینکه زن راضی به رابطه مقعدی نیست، ولی شریک جنسی مرد او را مجبور به انجام این نوع رابطه می‌کند. همچنین به دلیل پوزیشن نزدیکی از مقعد و اینکه زن‌ها به پشت هستند، ارتباط چشمی و کلامی خاصی با مردها وجود ندارد، بنابراین محبت نیز در بین آن‌ها کم شده و حتی ممکن است از سکس بیزار شوند‌.

کاهش عوارض رابطه از پشت

شما عزیزان باید در مورد علائمی که دارید به‌صورت شفاف توضیحات لازم را ارائه داده، سپس پزشک توسط دستکش یک معاینه فیزیکی از مقعد شما انجام می‌دهد. همچنین ممکن است آزمایش خون و ادرار نیز برای شما تجویز کند‌.

همچنین شما ازنظر بیماری‌های مقاربتی بررسی می‌شوید‌. برای درمان بیماری‌های مقاربتی یا STD ممکن است پزشک آنتی‌بیوتیک یا داروهای ضدویروسی تجویز کند.

انواع بیماری‌های مقاربتی که ممکن است از طریق رابطه مقعدی انتقال داده شود شامل موارد زیر است:

  • تب‌خال و یا زگیل ناحیه تناسلی
  • سوزاک و کلامیدیا
  • هپاتیت B
  • اچ آی وی
  • سیفلیس

درمان شما بستگی به علائمی دارد که در شما ایجادشده است. پزشک پیشنهاد می‌دهد برای بواسیر و هرگونه درد کارهای زیر را انجام دهید:

  • حمام‌های آب گرم
  • کرم‌های بی‌حس‌کننده
  • غذاهای پر فیبر

به‌طورکلی اگر دچار علائم زیر شدید به پزشک مراجعه کنید:

    • درد و پارگی
    • بی‌اختیاری مدفوع
    • خونریزی شدید یا مداوم
    • هرگونه علائم بیماری‌های مقاربتی مانند ترشح غیرطبیعی یا بالا رفتن حرارت بدن و تب

 

آیا می‌دانید بیماری سیفلیس چیست؟ کلیک کنید تا با علائم و درمان آن آشنا شوید:

بیماری سیفلیس چیست؟

انجام رابطه مقعدی محافظت‌شده

برخی از زوجین تمایل به انجام رابطه مقعدی داشته و از این کار لذت می‌برند. در ادامه برای شما راهکارهایی معرفی می‌کنیم که بتوانید این رابطه را لذت‌بخش، ایمن و محافظت‌شده انجام دهید.

⇐ با همدیگر صحبت کنید: این نکته بسیار مهم است که با شریک جنسی خود صادقانه بدون خجالت صحبت کنید که آیا به رابطه جنسی مقعدی علاقه دارید یا خیر. اگر حتی یکی از طرفین تمایلی به این‌ نوع رابطه نداشت آن را کنار بگذارید و از روش‌های دیگر برای لذت بردن همدیگر استفاده کنید. در برخی از رابطه‌ها، هنگامیکه هر دو راضی هستند به‌عنوان یک تجربه آن را امتحان می‌کنند.

⇐ ناخن‌های خود را کوتاه کنید: دقت کنید قبل از رابطه مقعدی، ناخن‌های خود را کوتاه کرده و دست‌هایتان را بشویید تا از پارگی بافت نازک مقعد پیشگیری کنید و همچنین مانع گسترش باکتری و عفونت شوید. بعد از رابطه نیز به‌ویژه قبل از واردکردن به واژن حتماً دست‌ها و زیر ناخن‌ها را بشویید.

⇐ حتماً از کاندوم استفاده کنید: شما باید بدانید که در رابطه جنسی مقعدی احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی افزایش می‌یابد. بنابراین باید از کاندوم استفاده کنید، حتی قبل از اینکه بخواهید دخول را از مقعد به سمت واژن انتقال دهید، کاندوم جدید بردارید و یا اگر در حال خود ارضایی هستید وسایل جنسی که به مقعد وارد کرده‌اید را قبل از ورود به واژن خوب بشویید.

⇐ در پوزیشن مناسب قرار بگیرید: طبق تجربه بسیاری از افراد هنگامی‌که آن‌ها روی شکم دراز کشیده و شریک جنسی آن‌ها در پشت قرار می‌گیرد بسیار لذت می‌برند. پوزیشن سگی نیز می‌تواند موقعیت مناسبی باشد می‌توانید آن را امتحان کنید.

⇐ حتماً از روان کننده استفاده کنید: روان کننده مناسب را در دسترس داشته باشید تا به‌راحتی از آن استفاده کنید. یک دستمال مرطوب هم نزدیک خود بگذارید تا اضافه‌ی آن را بتوانید تمیز کنید.

⇐ بسیار آرام پیش بروید: قبل از سکس مقعدی؛ حتماً ۱۵ دقیقه پیش عشق‌بازی قبل از رابطه را در نظر بگیرید تا آرامش بیشتری داشته باشید و درنتیجه لذت بیشتری ببرید. از هرجایی که احساس درد کردید رابطه را متوقف کنید، روان کننده بسیار زیادی استفاده کنید و در مرحله اول به‌طور کامل آلت تناسلی خود را وارد نکنید، ابتدا از یک انگشت استفاده کنید سپس به دو یا سه انگشت افزایش دهید.

⇐ ممکن است کمی دفع مدفوع داشته باشید: درواقع نزدیکی از پشت، همراه با کمی مدفوع خواهد بود، حتی اگر از قبل خودتان را بشویید، بنابراین دستمال مرطوب در دسترس داشته باشید. اگر این دفع مدفوع باعث ناراحتی شما می‌شود از این نوع رابطه جداً پرهیز کنید، زیرا لذت آن‌چنانی برای شما نخواهد داشت.

سؤالات پرتکرار در رابطه مقعدی

در ادامه این مقاله از جوان ایرانی چندین سوال را با هم بررسی خواهیم کرد که ممکن است در ذهن شما عزیزان ایجاد شود.

↵ آیا همیشه احساس درد خواهیم داشت؟

در بار اول و یا در چندین بار اول، احساس ناراحتی و درد کمی ایجاد می‌شود. ولی به مرور زمان باید تا جای ممکن این درد کمتر شود. مثلاً اگر از انگشتان دست و یا لوازم خاصی استفاده می‌کنید آن‌ها را کمتر کنید تا درد کمتری داشته باشید.

↵ آیا داشتن خونریزی طبیعی است؟

برای یکی دو بار اول داشتن خونریزی طبیعی است، ولی در جلسات بعدی به‌طور طبیعی شما نباید خونریزی داشته باشید. اگر همچنان دچار این مشکل هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا علت آن بررسی شود.

↵ آیا سکس مقعدی باعث ارگاسم می‎‌شود؟

بله رابطه جنسی مقعدی می‌تواند باعث ارگاسم شود. اما دقت کنید در مردان این رابطه به‌تنهایی ممکن است برای افزایش رسیدن به ارگاسم کافی باشد، ولی برای زنان تحریک کلیتورال یا اعصاب کلیتوریس نیز لازم است. حتی برخی از زنان برای رسیدن به اوج لذت، رابطه واژینال یا دهانی نیز باید داشته باشند‌.

↵ آیا دخول مقعدی مانع مدفوع می‌شود؟

خیر رابطه جنسی مقعدی به‌هیچ‌وجه مانند مدفوع شما نمی‌شود و حتی بعد از رابطه ممکن است شما نیاز به مدفوع داشته باشید. ولی دیده شده برخی از افراد با انجام رابطه مقعدی مبتلا به بی‌اختیاری مدفوع یا ادرار می‌شوند.

بارداری و رابطه مقعدی

بسیاری از افراد بر این باورند که رابطه مقعدی باعث بارداری آن‌ها نمی‌شود، ولی این اطلاعات غلطی است زیرا این نوع رابطه نیز ممکن است باعث حاملگی زنان شود. زیرا احتمال دارد کمی از منی از مقعد وارد واژن شود. بنابراین حتماً برای پیشگیری از بارداری و همچنین برای به حداقل رساندن میزان باکتری‌ها، از کاندوم استفاده کنید‌. همان‌طور که گفتیم برای تغییر پوزیشن از مقعد به واژینال نیز کاندوم را عوض کنید.

کدام پوزیشن برای رابطه جنسی در دوران بارداری بهتر است؟ در این مقاله بخوانید:

رابطه جنسی در بارداری

حکم شرعی رابطه جنسی مقعدی

توجه کنید اسلام نزدیکی از پشت یا همان رابطه مقعدی را رد کرده است و اکثر فقها این رابطه را حرام می‌دانند و یا برخی می‌گویند برابر احتیاط واجب جایز نیست و اگر زن راضی نباشد حرام است. بنابراین اگر مسلمان هستید باید از رابطه مقعدی خودداری کنید. همچنین به دلیل پرخطر بودن این نوع رابطه، پزشکان آن را پیشنهاد نمی‌کنند، حتی این نوع رابطه را یک اختلال جنسی به‌حساب می‌آورند که باید از آن دوری‌کنید. اما متأسفانه بسیاری از سایت‌ها با نمایش انال سکس سعی دارند این تابو را شکسته و افراد را تشویق به سکس از عقب می‌کنند.

نکته پایانی

سعی کنید با شریک جنسی خود یک ارتباط باز و صادقانه داشته باشید و به‌راحتی به هر حرکت و پوزیشنی در رابطه جنسی علاقه دارید و یا از آن متنفر هستید صحبت کنید. اگر رابطه مقعدی را دوست ندارید و یا با باورها و اعتقادات شما منافات دارد هیچ اشکالی ندارد، سکس تحت‌فشار قرار دادن نیست بلکه باید هر دو لذت ببرید، این موضوع را با شریک خود در میان گذاشته و از این نوع رابطه پرهیز کنید. همچنین این نکته بسیار مهم است که هرلحظه احساس درد و یا ناراحتی داشتید از ادامه رابطه خودداری کنید. با شریک جنسی خود حتماً در مورد رابطه مقعدی ایمن مشورت کنید و شرایط آن مانند کاندوم را فراهم کنید. شما باید بدانید علاوه بر اینکه رابطه جنسی فواید زیادی دارد، ولی اگر بی‌احتیاطی کنید باعث ایجاد خطرات زیادی می‌شود. بنابراین قبل از شروع رابطه، در مورد پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی با همدیگر مشورت کنید.

شما عزیزان اگر تجربه‌ای دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. تیم پزشکی جوان ایرانی منتظر شنیدن نظرات شما است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا