تکنولوژی

چگونه نمرات خوب بدست آوریم؟

چند روش مناسب برای کسب نمرات بهتر

هرکسی فارغ از اینکه چه کسی باشد و چه استعدادی داشته باشد، می تواند نمرات خوبی کسب کند. شما باید مدرسه را جدی بگیرید زیرا ممکن است در آینده شما تأثیر بگذارد. موفقیت در مدرسه برای کسانی که می خواهند زودتر از موعد به بهترین دانشگاه ها ، گرفتن بهترین شغل ها ، و حداکثر استفاده از خودشان برسند بسیار مهم است و همه چیز را تعیین می کند. برای راهنمایی در مورد نحوه کسب نمرات خوب ، ادامه مطلب را بخوانید!

سازماندهی کنید

یک برنامه خوب تهیه کنید. آن را در جایی یادداشت کنید. خواه یک برنامه روزانه باشد که در کوله پشتی خود حمل می کنید یا یک تقویم روی دیوار خود در خانه ، یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید ، تهیه کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زمان انجام تکالیف را پیگیری کنید و منظم باشید. در ابتدای ترم ، وقتی برنامه درسی خود را دریافت می کنید، هر آزمون، مسابقه و تاریخ تعیین تکلیف را یادداشت کنید. این کار را برای هر کلاس انجام دهید.


هر روز که از مدرسه به خانه می روید، تقویم خود را بررسی کنید و ببینید چه کارهایی باید قبل از فردا انجام شود و همچنین آنچه در افق چند روز آینده است ، باید ببینید. کاری را که قبلاً انجام داده اید بررسی کنید.

نمرات خوب

یک فایل تهیه کنید

از یک فایل قابل ارتقا استفاده کنید. مقالات خود را در پرونده قرار دهید تا همیشه موارد درست را در زمان درست داشته باشید. پرونده را در کیف ، میز یا کمد خود نگه دارید ، هر کدام از موارد مناسب تر است. منظور از فایل همان پوشه ها یا کاورهای اداری است که در ادارات برگه ها را با آن ساماندهی می کنند. اگر این را دوست ندارید یک پوشه تلقی تهیه کنید و برگه های خود را درون آن بگذارید.

مرتب باشید

کمد ، کوله و میز خود را مرتب کنید. سازماندهی هر آنچه که هر روز استفاده می کنید به ذهن شما کمک می کند تا بی نظمی نداشته باشد. ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما وقتی محیط بینایی شما ساده و منظم باشد ، ذهن شما می تواند بر روی موارد مهمتر تمرکز کند. هفته ای یک بار کمد یا کوله خود را تمیز کرده و میز خود را مرتب کنید. فقط دو دقیقه طول می کشد.


وقتی چیزها را به طور خودکار در جای خود قرار دهید ،چیزی را از دست نخواهید داد. داشتن کوله پشتی ، میز تحریر یا کمد پر از کاغذهای زیاد، گیج کننده و ناامید کننده می شود. شلوغی باعث می شود خسته شوید و دل به درس خواندن ندهید. تا جایی که می توانید میز تحریر یا جایی که در آن درس می خوانید را خلوت کنید و چیزهای کمتری را جلوی چشم خود بگذارید. این کار باعث می شود هواس پرتی شما کاهش پیدا کند.

برنامه مطالعه

یک برنامه مطالعه تنظیم کنید. شما یک تقویم برای هفته یا ماه دارید ، اما به یک برنامه مطالعه هفتگی نیز نیاز دارید. برنامه یک هفته خود را ترسیم کنید تا ببینید چه زمانی درس شما می تواند و باید انجام شود. به این ترتیب می دانید که چقدر می توانید به هر کلاس اختصاص دهید و چه زمانی مطالعه برای هر کلاس منطقی تر است. اطمینان حاصل کنید که برنامه های خود را رعایت می کنید. زمان برای خود و تفریح را فراموش نکنید. همه چیز درس نیست و برای مطالعه غیر درسی نیز وقت بگذارید.


در مورد زمان اختصاص دادن به کلاسهای خاص از عقل سلیم خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، درس پرورشی نسبت به اصول ریاضی یا فیزیک به زمان بسیار کمتری نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که یک برنامه کاری دارید تا بتوانید تمام تست های خود را بنویسید ، چه زمانی باید مطالعه کنید و چه موقع مشق شب دارید. اگر خود را برای کنکور آماده می کنید زمانی را برای تست زدن اختصاص دهید.

سبک یادگیری

سبک یادگیری خود را بشناسید. واقعیت این است که تکنیک های خاصی برای افراد خاصی جواب نمی دهد. برخی از ما با دست ، برخی دیگر با چشم و برخی دیگر با گوش (و برخی دیگر به صورت ترکیبی) یاد می گیرند. اگر مطلبی را به یاد نمی آورید که استادتان گفته است ، ممکن است شما به اشتباه این کار را انجام دهید. سعی کنید به روش خودتان درس بخوانید. روش های متفاوت یادگیری را امتحان کنید و هر کدام را که بازدهی بیشتری داشت را به کار بگیرید.


هنگامی که از سبک یادگیری خود آگاهی پیدا کردید ، می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. آیا چیزهایی که دیده اید را بهتر به خاطر می آورید؟ سپس آن یادداشت ها را مطالعه کرده و نمودار بسازید! چیزهایی که شنیده اید؟ به کلاس بروید و آن سخنرانی ها را ضبط کنید. کارهایی که با دست انجام می دهید؟ مفاهیم را به چیزی تبدیل کنید که می توانید بسازید.

کتاب را بخوانید

کتاب درسی را بخوانید. هر چقدر خسته کننده و یکنواخت باشد ، فوق العاده مفید است. بعضی اوقات استادان حتی در کلاس اطلاعات را ذکر نمی کنند! پس فقط به جزوه استاد اکتفا نکنید و کتاب درسی را هم مطالعه کنید. کتاب های کمک درسی هم می توانند کمک مفیدی برای شما باشند. بعد از خواندن یک پاراگراف ، آن را بدون اینکه نگاه کنید، در ذهن خود اصلاح کنید. سپس دوباره آن را بخوانید. مدت زمان بیشتری در ذهن شما خواهد ماند. هنگامی که وقت کمتری برای مطالعه دارید بسیار موثر است.


مواردی که در کلاس ذکر شده و در کتاب نیز ذکر شده است اغلب مهمترین موارد هستند. اگر هنگام خواندن برخی از این موارد را مشاهده کردید ، آن را برجسته کنید. می خواهید بدانید بعداً کجاست. می توانید زیر مطالب مهم را خط بکشید و یا روی آن ها را ماژیک بکشید. تمرکز بر ایده های اصلی (متن برجسته ، حروف کج و غیره) ذهن شما را به سمت خود سوق می دهد. اگر می توانید جای خالی را پر کنید ، عالی است! اگر نمی توانید ، عمیق تر بخوانید.

یادداشت بردارید

یادداشت های خوبی بردارید. سعی کنید تمام نکات مهم را یادداشت کنید. برای اکثر دوره های راهنمایی ، دبیرستان و مقاطع ارشد / جامعه ، بیشتر آنچه در آزمون ها و مشق شب است در کلاس بحث خواهد شد. اگر معلم شما یک نمودار را روی تابلو رسم کرد، آن را کپی کنید. این می تواند به شما کمک کند اطلاعات را به خاطر بسپارید.


یادداشت های خوب و خوانا بنویسید. اگر موردی وجود دارد که می توانید پیدا کنید و به راحتی می توانید یادداشت های خود را مرور کنید ، از برجسته استفاده کنید ، اما متن را زیاد برجسته نکنید چون هدف را شکست می دهد. منظور از برجسته کردن این است که آن ها را علامت گذاری کنید و یا زیر جملات مهم خط بکشید. اگر می خواهید در یادداشت های خود خلاقیت بیشتری داشته باشید، نوشتن خودکارهای رنگی سرگرم کننده است. اما از آنها فقط برای بخش هایی از یادداشت های خود استفاده کنید که احساس می کنید در امتحان مهم هستند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا