سرگرمی

چگونه گربه خانگی را تربیت کنیم تا با ما ارتباط خوبی بگیرد

نحوه تربیت و نگهداری گربه، اهلی کردن این دوست‌های پشمالو در خانه

هرچند گربه‌ها به اندازه سگ‌ها اجتماعی نیستند و در برخی از مواقع بسیار سخت با دیگران برقرار می‌کنند، اما ازآنجایی‌که بسیار باهوش هستند، سریع متوجه منظور شما شده و به راحتی تربیت می‌شوند. با این حال بسیاری از افراد احساس می‌کنند گربه‌ها به درستی تربیت نمی‌شوند و چیزی یاد نمی‌گیرند به همین دلیل او را رها می‌کنند، درصورتی‌که این‌چنین نیست. در این بخش از جوان ایرانی آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل را برای شما بیان می‌کنیم.

 

آموزش تربیت و نگهداری گربه‌ها در منزل

اگر شما عزیزان گربه‌ها را به درستی تربیت کنید، رابطه عمیقی با شما برقرار کرده و از خوشحال شدن شما لذت برده و از ناراحتی شما غمگین می‌شوند. بنابراین هرچند گربه‌ها نیازی به جلب رضایت انسان‌ها احساس نمی‌کنند، اما شما با رفتار درست، می‌توانید او را طوری تربیت کنید که در منزل از وجودش لذت ببرید. در ادامه این بخش راهکارهای مناسب جهت تربیت گربه‌ها را بیان می‌کنیم.

عدم توجه در هنگام خرابکاری گربه

اگر گربه شما خرابکاری کرد و یا به هر دلیلی کار اشتباهی انجام داد به‌هیچ‌وجه به او توجه نکنید و تشویقش نکنید، حتی لبخند هم نزنید. زیرا این کار باعث می‌شود که گربه احساس کند که به او توجه کرده‌اید و مجدداً آن کار اشتباه را تکرار کند. درواقع شما نباید توجه کرده و عدم توجه را تکرار کرده تا گربه متوجه شود که با این کارها نمی‌تواند توجه شما را به خود جلب کنند درنتیجه اشتباه خود را کنار می‌گذارد.

تفاوت تربیت گربه پرشین با سایر گربه‌ها

ازآنجایی‌که گربه‌های پرشین کمی تنبل هستند و همچنین یک کمی ضریب هوشی پایین‌تری دارند، بنابراین شما باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. سپس با پشتکار بسیار بیشتری به او آموزش دهید، دقیقاً هماهنند گربه‌های شیطون نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارند.

نحوه غذا دادن به بچه گربه

دقت کنید که نحوه غذا دادن به بچه گربه با گربه بالغ متفاوت است. درواقع باید به او غذای مرطوب بدهید زیرا هضم آن آسان‌تر است‌‌‌. معمولاً گربه‌ها تا سن ۸ هفتگی نمی‌توانند غذای خشک بخورند. ازآنجایی‌که غذای بچه گربه‌ها حاوی مقدار زیادی چربی و پروتئین است بنابراین غذای آن‌ها با گربه‌های بالغ تفاوت دارد. اگر مادر بچه گربه وجود دارد نباید به او غذا بدهید، ولی اگر مادر حضور ندارد باید به‌خوبی از بچه گربه مراقبت کرده و در سروقت به او غذا بدهید.

آموزش ادرار به گربه‌ها

اغلب گربه‌ها به صورت غریزی می‌دانند که باید در خاک دستشویی کنند. اما اگر با این محل دستشویی آشنا نیستند، پس از بیدار شدن از خواب و یا وقتی‌که به او غذا می‌دهید با او را در داخل خاک قرار دهید تا با محیط دست‌شویی در خاک آشنا شود. اما اگر به هر دلیلی دستشویی نکرد می‌توانید از قطره‌های تعلیم ادرار کمک بگیرید‌

چگونگی مسواک زدن گربه‌ها

آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل
آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل

به سلامت دهان و دندان گربه‌ها اهمیت زیادی قائل شوید، زیرا اگر دندان‌های گربه جرم بگیرد و یا خراب شود بوی نامطبوعی می‌دهد و نیاز است که نزد دامپزشک ببرید. سعی کنید در روزهای اول فقط مسواک را درون دهان گربه قرار دهید، پس از چند روز مسواک را به لثه‌های گربه بزنید و سپس و در روزهای آینده با خمیردندان مخصوص دندان‌ها را مسواک بزنید. همچنین برای تمیز کردن دهان گربه می‌توانید از دهان‌شویه، ژل دندان و تشویقی‌های دنتال نیز برای جلوگیری از جرم دندان بهره ببرید.

راز موفقیت در تربیت گربه

شما همراهان گرامی مجله جوان ایرانی باید بدانید که مهم‌ترین راز موفقیت در تربیت گربه‌ها تکرار و تکرار است. درواقع اگر علاقه دارید که او را به صورت حرفه‌ای تربیت کنید، باید صبور بوده و پشتکار زیادی داشته باشید. همچنین گربه‌ها را تنبیه نکنید، زیرا در این صورت اگر گربه را تنبیه بدنی کرده و یا به او داد بزنید، از شما ترسیده و دچار مشکلات رفتاری می‌شود. درنتیجه به همین دلیل لحن صحبت شما باید درعین‌حال که کمی جدی و قاطع است اما مهربان باشد، زیرا گربه‌ها از افرادی که زیادی جدی هستند خوشش نمیاد.

تربیت گربه در هر مکانی

گربه‌ها را نباید عادت دهید که حتماً برای تربیت در مکان خاصی قرار بگیرند. بلکه در هر جا و هر مکانی بیرون از خانه فرصت داشتید تمرین را شروع کنید و برای گربه خود تشویقی‌های خوشمزه در نظر بگیرید.

برس کشیدن گربه‌ها

در تمامی گربه‌ها به صورت روزانه نیاز به برس کشی وجود دارد، بنابراین از همان ابتدا گربه را عادت دهید. بهترین زمان برای برس کشی زمانی است که گربه بیدار می‌شود و همچنین پس از غذا خوردن زمان مناسبی است. البته دقت کنید در نژادهایی از گربه که موهای آنها کوتاه است روزی یک‌بار و در نژادهایی که موهایشان بلند است ۲ تا ۳ بار این عمل را انجام دهید. البته در فصل ریزش موی گربه‌ها تعداد دفعات برس کشی نیز باید بیشتر شود.

 

معرفی انواع نژاد گربه ها [سیاه، پرشین، خیابانی، اسکاتیش]

انواع نژاد گربه

نحوه حمام کردن گربه‌ها

آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل
آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل

ازآنجایی‌که گربه‌ها موجوداتی بسیار تمیز هستند و روزانه بدن خودشان را بسیار لیس می‌زنند تا تمیز شوند، زیرا بزاق دهان گربه آنتی باکتریال است، نیاز به استحمام در آن‌ها بسیار کمتر است. همان‌طور که می‌دانید گربه‌های خانگی نیازی به گردش بیرون از خانه نیز ندارند. در این صورت می‌توانید هر ۳ ماه یک‌بار گربه‌های خود را حمام کنید، اگر او را بیشتر حمام ببرید، دچار ریزش مو، بیماری‌های پوستی و خشکی پوست می‌شود. اگر به‌طورکلی از آب می‌ترسد برای حمام به کلینیک مراجعه کنید. اگر در منزل او را حمام می‌کنید که ابتدا با دستمال خیس بدن گربه را نرم دار کنید و سپس به‌آرامی آب را روی گربه باز کنید. مراقب گوش‌ها و چشم‌هایش باشید. حتماً از شامپوی مخصوص گربه استفاده کنید و پس از حمام نیز با سشوار ملایم، بدن او را خشک کنید.

 

سخن پایانی

آموزش‌هایی که می‌توان به گربه ارائه داد تا تبدیل به یک دوست پشمالو شود را در این بخش از جوان ایرانی ارائه دادیم. شما عزیزان می‌توانید وقتی به گربه آموزش حرفه‌ای ارائه دادید از او عکس و فیلم بگیرید و در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر شما نیز در منزل گربه خانگی دارید و از او نگهداری می‌کنید، لطفاً در انتهای این مقاله تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا