ترفند

راهنمای کامل انتخاب انواع مدل ابرو با فرم صورت

آیا می‌دانید چه مدل ابرویی به صورت شما میاد؟

مدل ابرو چیست؟ چند نوع از مدل‌ های ابرو وجود دارند؟ چه پارامترهایی را باید برای انتخاب یک مدل خوب درنظر داشته باشید؟ در این مقاله با ما باشید تا علاوه بر پاسخ به این سوالات و ابهامات، انواع مختلف مدل مو را برای شما به همراه تصاویر نمایش دهیم. بهتر است حتما قبل از رفتن به یک آرایشگاه، اطلاعات اولیه‌ای از مدل‌های مو و انواع آنها داشته باشید. با کمک این اطلاعات می‌توانید بهترین مدل ابرو را برای فرم صورت خود انتخاب نمایید. در این مقاله به بررسی برخی از این پارامترها هم می‌پردازیم.

انواع مدل ابرو

صورت به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا در زیبایی هر انسانی تلقی می‌شود که خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به چشم‌ها، رنگ انها، مژه‌ها، بینی، لب‌ها، گونه‌ها، چانه، پیشانی، موهای سر و همچنین ابروها اشاره نمود. در این قسمت می‌خواهیم با به یک جزء مهم که کم و بیش به آن پرداخته می‌شود بپردازیم که مدل ابرو نام دارد.

در رابطه با مدل ابرو و انواع آن باید بدانید که ما چندین نوع از مدل‌ها را می‌توانیم برای ابرو داشته باشیم. از جمله آنها می‌توان به به مدل‌های پهن، باریک، شکسته، صاف و غیره اشاره نمود که می‌تواند هرکدام با توجه به آناتومی صورت و یا سلیقه افراد متفاوت باشد. هرچند که بیشتر افراد به مدل‌های ابرو خود دست نمی‌زنند، اما شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر صورت خود به آرایش این قسمت هم بپردازید. اما قبل از آن، مهم‌ترین عاملی که بایستی بدان توجه شود، آشنایی با انواع مدل‌های ابرو است که در این مقاله می‌خواهیم کامل به این مبحث بپردازیم.

انواع مدل های تاتو ابرو

تاتو ابرو در واقع یک روش برای پرپشت کردن موها است که می‌توانید از طریق آن، ابروهای خود را زیباتر و جذاب‌تر نمایید. یکی از مزیت‌هایی که تاتو ابرو می‌تواند برای شما داشته باشد، ماندگاری آن معمولا از 6 ماه تا 2 سال و بیشتر است که سبب خواهد شد تا دیگر نیازی به آرایش روزانه ابروهای خود نداشته باشید. البته استفاده از این روش می‌تواند برای کسانی که فاقد ابرو هستند و یا ابروی نازکی دارند، مناسب‌تر باشد. از جمله انواع مدل‌ ابرو برای تاتو می‌توان گفت:

  • هاشور ابرو: یکی از روش‌ها و مدل‌هایی که می‌توان برای ابروها درنظر گرفت که مدل محبوب و پرطرفداری هم است، هاشور است که در آن با توجه به رنگی که برای ابروها درنظر گرفته شده است، می‌توانید آن را به صورت تار تار تاتو کنید. از ویژگی‌های این نوع مدل ابرو می‌توان به فرم زیباتر و نیز پرپشت‌تر شدن آن اشاره نمود.
  • سایه ابرو: در این مدل شما می‌توانید ابروهای خود را با رنگ غلیظ‌تر و نیز پرتر نمایان سازید. از طریق این مورد از مدل های ابرو شما قادر خواهید بود تا ابروهای منظم و مرتبی داشته و نیز آن را به روش‌هایی مانند میکروپگیمنتیشن و میکروبلیدینگ اعمال کنید. خود این 3 نوع دارد که شامل سایه طبیعی ابرو که می‌تواند برای اصلاح قسمت‌های کم پشت مناسب باشد، سایه ساده ابرو که در آن تاج ابرو کم رنگ و نیز قسمت آخر آن پررنگ‌تر می‌شود، سایه مخملی ابرو که می‌تواند با میکروبلیدینگ برای کسانی که حالت فانتزی دارند مناسب باشد.
  • تاتو معمولی: در این حالت، بخشی که به عنوان قاب ابرو درنظر گرفته می‌شود، به صورت کامل تاتو شده و با رنگ موردنظر پر می‌گردد. امروزه از این روش به دلایلی مختلفی از جمله وجود روش‌های دیگر، پر رنگ و ضخیم شدن ابرو که منجر به ایجاد حالت غیرطبیعی می‌شود، کمتر استفاده می‌کنند.
  • فیبروز ابرو: در این مدل شما می‌توانید فرم طبیعی‌تری را در قسمت تاج، قرینه سازی هر دو ابرو و نیز آرک ابروها داشته باشید. البته توجه کنید که رنگ و ماندگاری کمتری در این روش اعمال می‌شود و تقریبا تا 1 سال نهایت می‌تواند عمر کند.
انواع مدل های تاتو ابرو
مدل های ابرو و تاتو

مدل ابرو دخترانه

در رابطه با مدل‌های ابرو دخترانه می‌توان به موارد مختلفی پرداخت که بایستی بیشتر با توجه به نوع فیس صورت افراد و نیز سلیقه‌ای که دارند، انتخاب شوند. در این حالت مثلا شما می‌توانید با انتخاب ابروهایی که پهن هستند، ظاهر خود را طبیعی‌تر و دخترانه جلوه دهید. همچنین توصیه شده است تا فرم صورت خود را بهتر بشناسید و نیز با توجه به آن اقدام به انتخاب یک مدل موی جذاب ابرو نمایید. به عنوان مثال می‌توان راجع به مدل موی چند ضلعی، به مواردی اشاره کرد که ابروهای آنها به صورت قوس دار هستند و یا کسانی که مدل‌ صورت آنها به صورت بیضی است، قادرند تا از انواع مدل‌های ابرو برای برداشتن آن استفاده کنند.

اگر بخواهیم چند نمونه از مدل ابرو دخترانه را بیان کنیم، می‌توان گفت:

  • مدل ابرو با تاج صاف
  • مدل ابرو با تاج مدی
  • مدل ابرو با دم باریک
  • مدل ابرو با توجه به فیس صورت

بیشتر مدل‌های ابرویی که می‌توان برای افراد در نظر گرفت، براساس قالب صورت آنها دسته‌بندی می‌شود. به طور کلی باید گفت 6 نوع فیس تایپ داریم که شامل دایروی، مربعی، بیضوی، ذوزنقه، قلبی و نیز مستطیلی می‌شود. هرکدام از این نوع از فرم‌ها خود یک نوع ابرو خاص با ویژگی‌های مخصوص به آن دارند که لازم است در هنگام آرایش آنها را مدنظر داشته باشید. در ادامه متن با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی ‌مدل‌های مختلف ابرو براساس نوع صورت بپردازیم.

مدل ابرو جدید

شاید بتوان گفت هر چندسال مدل‌های مختلفی از ابرو در دنیا نمایان می‌شود که بهتر است در انتخاب آن حتما اصول اولیه را رعایت کنید. این اصول شامل توجه به ابعاد و فرم صورتتان است. نکاتی که در این زمینه وجود دارد به شرح زیر هستند:

  • صورت گرد: مدل‌های هشتی و پهن مناسب‌ترین انتخاب برای مدل ابرو شما هستند.
  • صورت مربعی: در این حالت مدل‌های ابرو پهن و هلالی انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهند بود.
  • صورت قلبی: در این حالت شما می‌توانید از ابروهایی که دم کوتاهی دارند استفاده کنید.
  • صورت بیضی: ابروها با زاویه کم برای شما مناسب خواهند بود.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که هر مدل جدید و مد روزی نمی‌تواند لزوما ایده‌آل و جذاب باشد؛ بنابراین بهتر است از مدل‌های مختلف ابرو ایده بگیرید و نوع مناسب آن را برای خود انتخاب کنید. چند مورد از مدل‌های ابرو جدید را در ادامه برای شما نمایش می‌دهیم که می‌توانید از آنها ایده بگیرید و چهره تاثیرگذارتر و جذاب‌تری را ارائه کنید.

مدل ابرو جدید
مدل های جدید ابرو

مدل ابرو امسال

برخی از مدل‌های ابروها هستند که می‌توان آنها را در مراسم‌های مختلف در بخش مد و یا شو بازیگران و مدل‌ها مشاهده کرد که سبب می‌شود تا افراد بتوانند با الگوگیری از این مدل‌ها بتوانند طرح‌های جذابی را برای خود الهام بگیرند. برخی از مدل‌های جدید امسال ابرو را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

  • مدل سمت راست به عنوان مدل ابرو شمشیری شناخته می‌شود که می‌توان برای خانم‌هایی که ابعاد صورت آنها متوسط است استفاده شود. این مدل دارای دم تیز و باریکی است. همچنین در ابتدای آن نیز تارهای مو به خوبی رنگ‌آمیزی شده‌اند که سبب می‌شود تا هرکدام به صورت مجزا قابل نمایش باشند.
  • مدل سمت چپ از نوع اسپرت پهن است که نسبت به مدل قبلی از ضخامت و رنگ آمیزی رقیق‌تری برخوردار است و می‌تواند برای کسانی که ابروی پرپشتی ندارند، گزینه بسیار مناسبی باشد. شما می‌توانید با یک رنگ ملایم، حالت طبیعی‌تری را ایجاد کرده و در حالت کلی یک ابروی ساده، اصلاح شده و با آرایش ملایم داشته باشید.
مدل ابرو امسال 1
مدل ابرو جدید امسال

مدل ابرو شیک

مدل‌‌های مختلف مو هستند که می‌توانند جذاب و کاملا زیبا بنظر برسند. چند نمونه از آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنیم:

  • مدل حرفه‌ای Ayeesha تصویر سمت راست به کار رفته است که توانسته‌ است با طراحی زیبا و دقیق خود، طرح شیک و جذابی را ارائه کند. این مدل می‌تواند بیشتر برای کسانی که ابروی آنها کمی پرپشت‌تر است به کار گرفته شود. شما می‌توانید از طریق این مدل آرایش صحیح و زیبایی را برای چشمان خود و نیز رفع تیرگی و یا پف زیر چشم‌ها داشته باشید که این موارد از دید شما پنهان می‌شود. همچنین این نوع مدل می‌تواند برحسب سلیقه و تنوع مختلفی که دارد، در رنگ‌بندی متفاوتی ارائه شود. رنگ پلک می‌تواند طلایی خالص، بنفش، همراه با آبی فیروزه‌ای، آبی آسمانی شب، سبز، جیگری و غیره باشد. شما می‌توانید با استفاده از سایه‌های کمرنگ، کاری کنید تا این مدل حالت چشم‌های درشت و زیباتری را ایجاد کند. همچنین کسانی که چشمان درشتی دارند می‌توانند از رنگ تیره آن استفاده کنند.
  • مدل سمت چپ یکی دیگر از نمونه‌هایی است که می‌توانید در ایجاد یک ظاهر شیک، اروپایی و ملایم و جذاب دخترانه از آن استفاده نمایید. در این حالت شما می‌توانید از این مدل هم در مجالس و عروسی ها هم استفاده کنید. مدل سمت چپ به صورت کاملا تمیز بدون اضافاتی بر روی ابروهای شما اعمال می‌گردد. در این حالت برای کسانی که مقدار موهای ابروهای آنها به میزان مناسبی رشد کرده شما می‌توانید از این مدل استفاده کنید. همچنین در کنار آن از رنگ‌بندی‌های طلایی، مشکی، بنقش، به صورت دخترانه، لایت، و یا مشکی کم رنگ برای ایجاد مدل لایت استفاده می‌شود.
مدل ابرو شیک
مدل های ابرو جذاب

قشنگ ترین مدل های ابرو

از جمله مدل‌هایی که می‌توان برای قشنگ‌ترین مدل‌های ابرو بیان کرد باید گفت:

  • قوسی به سمت دم: این مدل را می‌توانید برای صورت‌هایی که گرد هستند استفاده کنید. این مدل ابرو دارای یک قوس قبل از گوشه بیرونی ابرو است که سبب می‌شود تا حالت گردی صورت چندان دیده نشود. با این وجود می‌توانید آن را در هر شکلی استفاده کنید که نمونه‌های آن در تصویر زیر نمایش داده شده است.
قشنگ ترین مدل های ابرو 1
بهترین مدل های ابرو صورت
  • قوس به سمت میانه: اگر ابروهایی دارید که به جای خم شدن به سمت انتهای ابرو، به سمت میانه یا وسط آن خم می‌شوند می‌توانید از این طرح استفاده کنید. از یک متخصص آرایشی ابروها کمک بگیرید و در این حالت موهای اضافی در قسمت زیرین قوس را حذف کنید. این مدل می‌تواند با فرم ایجاد شده یک حالت چهره تعجبی همیشگی ایجاد نماید.
قشنگ ترین مدل های ابرو 2
مدل ابرو قوسی به سمت میانه
  • قوس یا طاق بلند: شما می‌توانید برای ایجاد یک حالت برجسته در صورت خود، از این مدل ابرو استفاده کنید که در آن قوس بلندی بالای استخوان ابرو ایجاد شده و در آن توجه کنید که طاق یا قوس را به سمت دم برده و از سبک دراماتیک آن استفاده نمایید.
قشنگ ترین مدل های ابرو 3
مدل ابرو قوس یا طاق بلند
  • قوس اندک: در این مدل شما می‌توانید از قوس و کمان ظریف در ابروهای خود استفاده کنید و این کار سبب می‌شود تا نیازی به فرم دهی خاصی هم نداشته باشید ولی جذابیت آن را بدست آورید. شما می‌توانید از یک موچین در کنار یک مداد ابرو استفاده کنید و آنها را برای پر کردن نواحی کم عرض به کار ببرید. نمونه‌هایی از آن در تصویر زیر مشاهده می‌شود که حالت طبیعی و ملایمی را به وجود می‌آورند.
قشنگ ترین مدل های ابرو 4
بهترین مدل ابرو با قوس اندک

مدل ابرو برای صورت گرد

صورت گرد یکی از متداول‌ترین فرم‌های صورت است. در این حالت صورت‌های گرد کمی به سمت بیرون خمیده شده و دارای چانه‌ای گرد است. استخوان گونه شما به طور کلی پهن‌ترین قسمت صورت شماست. از جمله افراد با این نوع صورت می‌توان به گابریل یونیون، جینیفر گودوین، کرستن دانست اشاره کرد.

شما می‌توانید صورت‌ها با فرم گرد را از آن دسته فیس تایپ‌های رایج در دختران ببینید. مدل ابرو پیشنهاد شده در این فرم به این صورت است که ابرو‌ها حالت زاویه‌دار و هشتی با دم کوتاه داشته باشند. شما می‌توانید با بلندتر کردن قوس آن، حالت کشیده و بیضی را در فرم صورت ایجاد نمایید. این حالت چهره شما را کشیده‌تر می‌کند.

در این خصوص از افراد بهتر است ابروهایی انتخاب شود که صورت آنها را کشیده‌تر و بلندتر نمایش دهد. در این حالت همچنین فک نیز می‌تواند باریکتر به ظاهر برسد. حتما در انتخاب مدل ابرو برای این دسته از افراد به نکات زیر توجه شود:

  • از ابروهایی که صاف هستند خودداری کنید؛ چراکه این مورد ساختاری برخلاف صورت گرد شما دارد. همچنین باعث می‌شود تا ابروها کوتاه‌تر بنظر برسند.
  • ابروهای گرد را به هیچ وجه در این مدل فرم صورت به کار نبرید.
  • از ایجاد اشکال تیز و زاویه‌دار پرهیز کنید؛ چراکه با انحنای صورت همخوانی ندارند.
  • به جای مورد بالا، حالت قوس را نرم و کمی خمیده در زیر قوس ایجاد نمایید.
  • موها در قسمت جلو را به صورت عمودی برس زده و نیز عنصری زاویه دار را در ابروها ایجاد نمایید.
  • برای کشیده‌تر و بلندتر شدن شکل صورت بایستی به قوس ارتفاع دهید.
  • همچنین قوس را به مرکز ابروها نزدیک نگه دارید و این باعث می‌شود تا صورت به حالت بیضی‌تر ظاهر شود.
  • برای آنکه بتوانید “توهم خط فک” را در مخاطبتان ایجاد کنید، می‌توانید ابروها را با ارتفاع در نظر بگیرید.

مدل ابرو برای صورت چاق

ممکن است شما یا دوستان شما هم جزو افرادی باشند که به علت ساختار صورت و یا شیوه زندگی که دارند، صورت چاق و گردی داشته باشند. در این دسته از افراد می‌توانید از نکات زیر برای ایجاد مدل ابرو استفاده نمایید:

  • خانم‌هایی که با قوس‌های بلند احساس ناراحتی می‌کنند، می‌توانند متناوب از فرم ابروهای زاویه‌دار نرم استفاده کنند. شما می‌توانید با ایجاد یک حالت سخت و زوایه‌دار، صورت را جوان‌تر بنظر برسانید. این فرم به صورت چاق کمک می کند لاغرتر و صورت‌های کوتاه بلندتر به نظر برسد.
  • شما می‌توانید برای حالتی که صورت شما حالت و ساختار توپر و یا چاقی دارند، از مدل ابرو پهن استفاده کنید. در این حالت این کار باعث می‌شود تا کمی از حالت چاق صورت شما کاسته شود.
  • قابلیت دیگر آن است که شما بتوانید با بالا و پایین کردن ابروها، صورت خود را کشیده کنید. اینکار می‌تواند با ایجاد قوس کمان ابرو ایجاد شود.
  • همچنین توصیه می‌شود تا از مدل گرد برای ابروها برای صورت‌های چاق همانند صورت های گرد خودداری نمایید.
ابروهای صورت گرد
مدل ابرو برای صورت گرد

مدل ابرو برای صورت کشیده

یکی از انواع مدل‌های صورت، مدل کشیده است. به عنوان مثال می‌توان برای آن دسته از افرادی که مدل صورت آنها کشیده و لاغر است، از مدل‌های ابرویی که صاف و افقی هستند استفاده نمود. در این حالت، اگر صورت مستطیلی دارید، طول صورت بزرگترین اندازه است. از جمله افرادی که دارای این نوع مدل صورت هستند می‌توان به جوآن اسمالز، سارا جسیکا پارکر، لیو تایلر اشاره کرد.

در مورد بهترین مدل ابرو برای صورت کشیده باید گفت یک ابرو صاف‌تر با لبه‌های نرم به پهن کردن فرم صورت کمک می‌کند. یک قوس زاویه دار ملایم‌تر به گشاد شدن صورت شما کمک می‌کند. از قوس های بلند خودداری کنید که باعث می شود صورت شما لاغرتر و طولانی تر به نظر برسد. این شکل صورت می‌تواند به خوبی برای ابروهای پف‌تر مناسب باشد؛ زیرا می‌تواند کشیدگی صورت را جبران کند.

مدل ابرو برای صورت کشیده
مدل های ابرو برای صورت مستطیلی و بلند

مدل ابرو برای دیگر فرم های صورت

ما تاکنون 2 مدل از فرم صورت را بررسی کردیم. 4 مدل دیگر نیز وجود دارد که در این قسمت به طور خلاصه به آن می‌پردازیم. حتما به محتوای دو بخش قبل به همراه این بخش توجه کافی را داشته باشید. از جمله موارد دیگر در مدل‌های فرم ابرو می‌توان گفت:

فرم صورت قلبی

  • فرم صورت در این حالت: صورت‌های قلبی شکل از طرح کلی قلب پیروی می‌کنند، با پیشانی پهن‌تر که به سمت چانه نوک تیز می‌رسد.
  • نمونه‌های افراد با این فرم صورت: کارا دلوین، کورتنی کارداشیان، ریس ویترسپون.
  • بهترین مدل ابرو برای این فرم صورت: شکل مناسب ابروهایی که برای این مدل صورت به کار می‌رشود شامل ابروهایی است که قوس نرمی دارند که به تعادل چانه بلندتر کمک می‌کند. صورت‌های قلبی با ابروهای پف دار و پرتر بسیار عالی بنظر می‌رسند؛ زیرا پهن‌ترین ناحیه این شکل صورت، ناحیه ابرو است پس به راحتی با ابروهای زیاد غرق نمی‌شود. اگر به طور طبیعی ابروهای پرتر ندارید، شما می‌توانید از کرم یا محصول آرایشی یا برس زاویه‌دار برای ایجاد خطوط مو مانند برای ایجاد توهم فرم پرتر استفاده کنید.

فرم صورت مربعی

مورد چهارم از انواع فرم‌های صورت، فرم مربعی است.

  • فرم صورت در این حالت: در فرم صورت مربعی، چانه شما معمولا کمتر مشخص می‌شود، در حالی که خط فک شما پهن و زاویه دار خواهد بود.
  • نمونه افراد با این فرم صورت: اولیویا وایلد، مالین آکرمن، نیکول ریچی.
  • بهترین مدل ابرو برای این فرم صورت: برای حالت مربعی، می‌توان از ابروهایی که منحنی‌تر هستند و قوس بلندی دارند استفاده کرد. این کار باعث ظاهر کشیده و نرم شدن صورت شما خواهد شد. ابروهای کمانی روی صورت مربعی به تنظیم زوایای سخت‌تر یک خط فک مربعی شکل کمک می‌کند. با این حال، از قرار دادن دم ابرو خیلی کم خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند شکل چشم را کمی به سمت پایین بیاورد.

فرم صورت بیضی

مورد پنجم از انواع فرم‌های صورت، فرم بیضوی است.

  • فرم صورت در این حالت: در این حالت، قسمت پهن صورت، استخوان گونه ها است، همانند صورت های گرد. اما چهره‌های بیضی از این نظر متفاوت هستند که از نظر ظاهری بلندتر و باریک‌تر از صورت‌های گرد هستند و طول آن از عرض استخوان گونه و خط فک شما بیشتر است.
  • نمونه افراد با این فرم صورت: جسیکا آلبا، بیانسه، اوا مندس.
  • بهترین مدل ابرو برای این فرم صورت: شکل بیضی دارای بیشترین انعطاف پذیری است، به این دلیل که اکثر فرم‌های ابرو به خوبی جا می‌گیرند. آنهایی که صورت بیضی دارند می‌توانند تقریباً هر مدل مو یا فری را از بین ببرند و همین امر در مورد ابروها نیز صدق می‌کند. توصیه اصلی ما در این فرم صورت این است که بگذارید ابروهای طبیعی شما با کمی اصلاح به کار گرفته شود.

فرم صورت ذوزنقه

مورد ششم از انواع فرم‌های صورت، فرم ذوزنقه است.

  • فرم صورت در این حالت: ذوزنقه یا اشکال الماسی، بسیار شبیه به صورت گرد هستند، چانه‌های باریک تر و گونه‌های پهن و بلندی دارند. این فرم مانند الماس است. اگر فرم صورت الماسی شکل داشته باشید، بالای سر شما نیز از وسط باریکتر خواهد بود.
  • نمونه افراد با این فرم صورت: هالی بری، آدری توتو، الیزابت هرلی.
  • بهترین مدل ابرو برای این فرم صورت: اگر صورت ذوزنقه‌ای دارید، یک ابروی خمیده با قوس زاویه دار می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد که به بلندتر شدن پهن‌ترین قسمت صورت شما کمک می‌کند. از آنجایی که هدف در ایجاد مدل مو، این است که ظاهر پیشانی خود را پهن کنید، یک ابرو با زاویه بیشتر می‌تواند راهکار خوبی باشد. اگر بین قرارها هستید و نمی‌خواهید زیاد ابروهایتان را به هم بزنید، می‌توانید همیشه از یک کانسیلر برای تمیز کردن اطراف ابرو استفاده کنید و حالت آن را تیز کنید و در عین حال موهای سرگردان را پنهان نمایید.
مدل ابرو برای دیگر فرم های صورت
انواع فرم صورت و مدل های ابرو

مدل ابرو برای چشم های درشت

برای کسانی که چشمان درشتی دارند، می‌توانید مدل ابرو را مکمل این زیبایی کنید. در این حالت مدل‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود که برخی از آن به شرح زیر هستند:

  • مدل ابرو گرد منحنی شکل: در این حالت شما می‌توانید از این مدل ابرو برای صورت‌هایی که زاویه دار هستند استفاده کنید. این مدل ابرو شکل گرد و منحنی مانندی دارد و بدون زاویه است.
  • مدل ابرو برای چشمان گرد: در این صورت بایستی مدلی از ابرو را درنظر بگیرید که حالت گردی چشم‌ها را کمتر کند. برای این حالت ابرو کمان را حذف کنید. همچنین بایستی شکست ابروها را را تا جایی که حالت دادن چشم‌ها را از بین ببرد، حذف می‌کنیم. در این حالت چشمان گرد می‌توانند ابروی صافی را انتخاب کنند.
  • مدل ابرو برای چشم کشیده و درشت: شما می‌توانید با نسبت 2 به 1 تاچ تا آرک و دم یک فرم مناسب را برای ابرو ایجاد نمایید. توجه کنید که آرک یا قوس ابرو بایستی در بخش یک سوم بیرونی چشم باشد.
  • مدل ابرو برای چشم‌های درشت و خمار: در این حالت بایستی مدل را برعکس حالت گرد انتخاب کنید. یعنی سعی نمایید تا ابروها را شکست داده، قوس را به سمت وسط ابروها بکشانید، همچنین از دم ابرو حجم بیشتری را برداشته و نیز شکست آن را بیشتر می‌کنیم. بهتر است از ابروهایی که پهن هستند در این حالت از چشمان درشت استفاده نکنید.
مدل ابرو برای چشم های درشت
بهترین مدل های ابرو برای چشمان بزرگ

مدل ابرو شیطونی

مدل ابرو شیطونی را می‌توان یک نوع مدل ابرو شیک، فانتزی دانست که بیشتر برای جوانان استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای حالتی که فاصله بین ابرو و نیز چشمان شما در بخش انتهایی بیشتر شود، از این نوع مدل ابرو استفاده نمایید. در این مدل سایه زدن و نیز کشیدن خط چشم به خصوص برای عروس‌ها و نیز دختران جوان راحت‌تر خواهد بود.

این نوع مدل ابرو می‌تواند هم به صورت درشت و هم به صورت نازک اعمال شود. به طور معمول برای کسانی که چشمان درشت با کمی حالت خماری دارند، حالت نازک آنها پیشنهاد می‌شود و بالعکس برای چشمان نازک، حالت ابرو پهن مناسب است. سعی کنید در اعمال این مدل ابرو، از کوتاه کردن زیاد آن خودداری نموده و آن را حتما با کمک یک متخصص حرفه‌ای انجام دهید.

مدل ابرو شیطونی
مدل های ابرو شیطونی

مدل ابرو مردانه

اگرچه خانم‌ها اغلب فرم ابروهای خود را تغییر می‌دهند تا ظاهر خود را تغییر دهند، اما آقایان تمایل دارند با فرم طبیعی تر به نظر برسن. اگر می خواهید ابروهای خود را طبیعی و مردانه نگه دارید، در نظافت و برداشتن موها دقت کنید. در زیر انواع مختلف از ابروهای مردانه براساس فرم صورت مردان پیشنهاد می‌شود که می‌توانید آنها را درنظر داشته باشید:

  • صورت بیضوی: برای این دسته از افراد، حالا ابرو صاف پیشنهاد می‌شود. مردان با صورت بیضی بهترین کاندید برای ابروهای صاف هستند. اگر صورت بیضی دارید، بهترین کاری که می توانید با ابروهای خود انجام دهید این است که آنها را نسبتا صاف نگه دارید. به این ترتیب صورت شما گردتر و متعادل‌تر به نظر می‌رسد. فرم ابروی صاف برای مردانی که چشمان کوچکی دارند نیز مناسب است. اگر تمام موهای اضافی را بچینید و کمی فاصله بین ابروهایتان بیشتر کنید، چشمانتان برجسته‌تر به نظر می‌رسد.
  • صورت گرد: برای این دسته از مردان، ابروهای زاویه‌دار مناسب است. مردانی که صورت‌های گرد دارند با ابروهایی که دارای زاویه هستند، بهترین ظاهر را دارند. مردانی که تمایل به داشتن صورت گرد دارند، می توانند از این استایل بهره ببرند؛ زیرا چشمان آنها را برجسته می‌کند و گردی صورت شما را متعادل می‌سازد. برای طبیعی به نظر رسیدن، زمانی که ابروهایتان را آرایش می‌کنید، یک فرم زاویه‌دار نرم داشته باشید. همچنین ابروهای زاویه دار برای مردانی که پیشانی کوچک تری دارند نیز مناسب است.
  • صورت قلبی: این دسته از مردان با مدل ابرو با کمی خم بهتر دیده می‌شوند. مردانی که صورت قلبی دارند، معمولا دارای زاویه و انحنای ابروهای خود هستند؛ بنابراین می‌توانند به سرعت با منحنی‌های نرم‌تر و خطوط صاف مدل ابروی خود را پیش ببرند. با این حال، شما می‌توانید برای تاکید بیشتر بر ابروها، قوس‌هایی به صورت خود اضافه کنید، اما دقت کنید که در این قسمت زیاده روی نشود. یک خمیدگی جزئی می‌تواند همان چیزی است که با ویژگی‌های شما تطابق بیشتری دراد و باعث می‌شود شما را از بقیه متمایز کنید.
  • صورت مربعی: ابروهای گرد بهترین گزینه برای مردانی است که پیشانی پهن و چشمان درشت دارند. اگر می‌خواهید شکلی گرد داشته باشید، بهتر است که ابروهایتان در راستای استخوان جلویی‌ صورت باشد و به سرعت در انتها باریک شوند. لازم به یادآوری است که به آنها شکل گرد تیز ندهید. این ظاهری است که برای خانم ها مناسب است. ابروهای گرد حالتی لطیف به چهره شما می‌بخشد و باعث می‌شود با اعتماد به نفس و جسور به نظر برسید.
مدل ابرو مردانه
مدل های ابرو برای مردان

مدل ابرو پهن

برای مدل ابرو پهن که طرفداران مختلف و خاص خود را در دوره کنونی دارد، بایستی به این نکته اشاره کرد که این مدل می‌تواند با توجه به میزان پرپشتی و نیز خوش فرم بودن ابرو تاثیر متفاوتی داشته باشد. در حالت ساده، مدل ابرو صاف را می‌توان در این دسته از ابروها قرار داد. این حالت برای کسانی که صورت کشیده‌ای دارند مناسب است. در حالت مدل ابروی صاف، هرچقدر به انتهای ابرو نزدیک‌تر می‌شوید، میزان ضخامت آن کمتر می‌شود. بخش ضخیم در این مدل ابرو در قسمت پل بینی قرار دارد.

افرادی که فرم ابروهای آنها پرپشت است، می‌توانند از مدل ابرو اسپرت نیز استفاده کنند. مدل دیگر در این نوع ابروها، مدل حالت دار است که می‌توانید آن را با برس و نیز ژل حالت دهی کنید.

مدل ابرو پهن
ابروهای بزرگ و پهن

مدل ابرو طبیعی

لازم است با شناخت اولیه از فرم صورت خود در کنار انواع مدل های ابرو اقدام به انتخاب یک مدل ابرو طبیعی نمایید. همچنین شما می‌توانید آن را با میزان غلظت رنگ و کوتاه و بلند کردن، به حالت طبیعی نزدیک و یا از ان خارج کنید. بهتر است کسانی که تنها فرم نامناسبی از ابروها را دارند، برای اصلاح آن اقدام کنند. ممکن است برخی از زنان با ابروهای پرپشتی مواجه باشند، یا کسانی که میزان پرپشت بودن ابروی آنها کم است، می‌توانند از وسایل بهداشتی و آرایشی برای رفع این مشکل استفاده کنند.

شما می‌توانید با آرایش ابرو با مداد ابرو، با ژل زدن، با شانه کردن، با اصلاح‌های ریز، پر کردن ابرو به وسیله مواد طبیعی و یا براش برخی از تغییرات را در این مدل ابرو ایجاد کنید.

مدل ابرو میکرو

میکروبلیدینگ ابرو یکی از روش‌های آرایش ابروها است که می‌تواند مانند ژل ابرو، مداد ابرو و یا تاتو ابرو به کار گرفته شود. این روش به صورت موقت و نیمه دائم باعث ایجاد فرم و استایل به ابروها می‌شود. در این روش، بایستی با یک قلم مخصوص و سوزن رنگدانه‌ها به ابروهای شما اعمال شده و ابروها فرم و ساختار خود را بگیرند.

در این قسمت راجع به فیبروز ابرو یکی از روش های میکروبلیدینگ ابروها بخوانید.

میکروبلیدینگ ابرو
ابرو با میکروبلیدینگ

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا