ترفندتکنولوژی

معرفی ۱۳ تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی

نحوه کار با ابزارهای هوش مصنوعی چگونه است؟

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی چیست؟ در چند سال اخیر، هوش مصنوعی توانسته است پیشرفت‌های بسیار زیادی را تجربه کنید. اینها همگی باعث شده‌اند تا اکنون وبسرویس‌ها و ابزارهای بسیار زیادی تولید شود که امکانات خوبی را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید به کمک این چنین پلتفرم‌هایی، بهره وری فعالیت‌های خود را افزایش دهید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به معرفی 13 تا از موارد برتر در این بخش بپردازیم و کارکرد آنها را به شما بیشتر توضیح دهیم.

ابزارهای هوش مصنوعی چیست؟

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی و تحولاتی که ایجاد می‌کند در میان بسیاری از کاربران زبانزد شده و همه را شگفت زده کرده است. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در یک سری مقاله از جمله “هوش مصنوعی چیست؟” و یا “ChatGPT چیست؟” تلاش کرده‌ایم این موضوع را به صورت کامل برای شما تعریف کرده و آن را برای شما معرفی کنیم. هوش مصنوعی شبیه سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها است که می‌تواند با کمک سیستم‌های کامپیوتری انجام گردد. کاربردهای خاص هوش مصنوعی شامل سیستم‌های خبره، پردازش زبان‌های طبیعی، تشخیص گفتار و بینایی ماشین هستند.

چنین شاخه‌هایی از هوش مصنوعی هرکدام توانایی‌هایی را برای سیستم‌های غیر انسانی می‌دهند تا بتوانند از آن برای انجام یکسری دستورالعمل‌ها و تسک‌ها استفاده کنند. امروزه به لطف پیشرفت چنین فیلدهایی، انواع مختلفی از سامانه‌ها به وجود آمده‌اند که می‌توانید به کمک آنها برای انجام یکسری فعالیت‌ها اقدام کنید. منظور از ابزارهای هوش مصنوعی، پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید به کمک آن برای انجام یکسری تسک‌های خاص اقدام کنید. نمونه‌های مختلفی این فعالیت‌ها در ادامه مطلب برای شما معرفی می‌شوند تا بتوانید از مزیت‌های آن تا حد امکان استفاده کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی چیست؟
آشنایی با AI TOOLS

نحوه کار ابزارهای هوش مصنوعی چگونه است؟

به طور کلی، سیستم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی با دریافت مقادیر زیادی از داده‌های آموزشی لیبل گذاری ‌شده و می‌توانند به کمک آن برای تجزیه و تحلیل داده‌ها جهت درک همبستگی‌ها و الگوها اقدام کنند. به همین دلیل است که ربات‌های چت مانند ChatGPT می‌توانند یاد بگیرد که تعاملاتی واقعی با افراد ایجاد نمایند. یا در یک نمونه دیگر، یک ابزار تشخیص تصویر می‌تواند با مرور میلیون‌ها مثال، به راحتی اقدام به شناسایی و توصیف اشیاء در تصاویر نموده یا حتی آنها را تولید کند.

در واقع برنامه نویسی این نوع ابزارهای هوش مصنوعی با سه چیز مختلف همراه است که شامل یادگیری، استدلال و اصلاح خود می‌باشند. فرآیندهای یادگیری در برنامه نویسی هوش مصنوعی و ابزارهای آن بر به دست آوردن داده‌ها و ایجاد قوانینی برای چگونگی تبدیل داده‌ها به اطلاعات عملی متمرکز است. قوانین که باید آنها را همان الگوریتم‌ها بدانیم، دستورالعمل‌های گام به گام را برای این ابزارهای محاسباتی جهت چگونگی تکمیل یک کار خاص ارائه می‌دهند. در نتیجه خروجی می‌تواند به چیزی که خواست شما است نزدیک‌تر شود.

آشنایی با 13 تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی

سعی کردیم در 2 بخش قبل، یکسری توضیحات مقدماتی را برای شما ارائه دهیم تا با نحوه کار ابزارهای هوش مصنوعی آشنا شوید. اکنون با تحولات ایجاد شده، فناوری‌های هوش مصنوعی یا AI، فرصت‌های بی‌شماری را برای هر کسب‌وکاری در سرتاسر جهان ایجاد کرده است. هوش مصنوعی بینش‌ها و کاربردهای عمیقی را ارائه می‌کند که ممکن است تاکنون به فکرتان هم نرسید باشد. اکنون این ابزار، به کارآمدتر شدن بسیاری از فرآیندهای تجاری کمک نموده و می‌تواند قابلیت‌های جذابی را برای شما در انجام کارهای روزمره‌تان ارائه کند.

برای آنکه بتوانید از مزیت استفاده از چنین تکنولوژی مدرنی بهره ببرید، می‌خواهیم در ادامه 13 تا از بهترین ابزارهای آن را به شما معرفی کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

1- Murf

شاید بتوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را در که می‌تواند برای تجارت و کسانی که نیاز به ساخت ویدیو و محتواهای ویدیو و یا صوتی دارند، مورف دانست. این پلتفرم یکی از محبوب‌ترین و چشمگیرترین ابزارهای هوش مصنوعی جهت تولید صدا است. به کمک Murf هر کسی را قادر است تا متن را به گفتار تبدیل کرده و اقدام به صداگذاری و تبدیل متن به صدا نماید. این پلتفرم توسط طیف گسترده‌ای از متخصصان مانند توسعه‌دهندگان محصول، پادکست‌ها، مربیان و رهبران تجاری استفاده می‌شود.

Murf گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را برای شما ارائه می‌کند که به کمک آن می‌توانید انواع صداهای طبیعی را ایجاد کنید. شما می‌توانید در این پلتفرم انواع صداها و گویش‌های متنوعی را بیابید که باعث می‌شود تا تنوع خروجی شما بیشتر شود. از سوی دیگر این پلتفرم رابط کاربری آسانی دارد که باعث می‌شود کارکردن با آن سخت نباشد. در این پلتفرم، بیش از 100 صدا با کمک هوش مصنوعی وجود دارد و جالب است بدانید که از 15 زبان مختلف نیز پشتیبانی می‌کند (غیر از فارسی).

یکی دیگر از ویژگی های برتر ارائه شده توسط این مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی، تغییر صدا است که به شما امکان می‌دهد بدون استفاده از صدای خودتان، محتوا را ضبط کنید. صداهای ارائه شده توسط Murf را می‌توان بر اساس برخی فیچرها مانند زیر و بم، سرعت و حجم تنظیم نمود. حتی شما می‌توانید مکث و تاکید اضافه کنید یا تلفظ را نیز تغییر دهید. دیگر ویژگی‌های این پلتفرم به شرح زیر می‌باشد:

  • کتابخانه بزرگ با ارائه بیش از 100 صدای هوش مصنوعی،
  • سبک‌های بیان احساسی،
  • پشتیبانی از ورودی صدا و متن،
  • قابل تنظیم برای تغییر لحن، لهجه‌ها و موارد دیگر.
MURF
معرفی برنامه MURF

2- Neuraltext

شما می‌توانید به کمک این ابزار امکان استفاده از قالب‌های آماده جهت انتشار برخی اطلاعات آماده از جمله تبلیغات فیس بوک، ایده های شعاری و غیره را داشته باشید. با استفاده از این داده‌های که این برنامه وب ارائه می‌کند، می‌توانید به راحتی با چند کلیک یک طرح کلی ایجاد کنید و در چند دقیقه یک خلاصه از این نوع داده‌ها را ایجاد نمایید. البته لازم است بدانید که این برنامه دارای هزینه است و برای آنکه بتوانید از آن استفاده کنید، لازم است نزدیک به 50 – 120 دلار در پلن‌های بیسیک و پرو آن پرداخت کنید که مبلغ بالایی است. برای این پلن‌ها محدودیت‌هایی از نظر تعداد کلمات درنظر گرفته شده است که عملا باعث می‌شود تا ارزش اقتصادی برای کسانی که در داخل ایران هستند، نداشته باشد.

طراح این برنامه دو نفر به نام السیو نیتولی و نیز آنتونی کاپیلو است که محصول کشور ایتالیا می‌باشد.

3- Fireflies

شما می‌توانید به کمک این برنامه، امکان استفاده از فناوری NLP یا برنامه ریزی عصبی را داشته باشید که می‌تواند برای یادداشت برداری در طول جلسه استفاده شود. در واقع شما می‌توانید به راحتی مکالمات صوتی خود را ضبط کرده و سپس رونویسی و جستجو کنید که این کار در یک پلتفرم بصری قابل انجام است. از این به بعد می‌توانید جلسات خود را در هر پلتفرم کنفرانس اینترنتی ضبط نمایید. کافیست از آن در جلسات خود برای ضبط و اشتراک گذاری مکالمات آسان دعوت نمایید. فایرفلایز به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی توانسته است تاکنون انواع جلسات و لایو‌های زنده یا فایل‌های صوتی را که برای آن آپلود می‌کنید رونویسی کند. البته بهتر است یکبار مطالبی که تولید می‌شود مورد بررسی شما قرار گیرد.

همچنین یکی از فیچرهای جذاب آن، امکان جستجو در میان مطالب شما است که می‌تواند قابلیت خوبی باشد. شما می‌توانید از این پلتفرم برای ادغام در برنامه خود با استفاده از APIها نیز بهره ببرید.

Fireflies
معرفی برنامه Fireflies

4- Jasper یا اسم قدیمی آن Jarvis

از این برنامه به عنوان یکی از ابزارهای جانبی برای نوشتن استفاده کنید که می‌تواند به طور قطع جزو بهترین ابزارهای هوش مصنوعی به شمار بیاید. این ابزار می‌تواند پاراگراف‌ها یا اسناد مختلف را بر اساس موضوع و لحن صدا تجزیه و تحلیل کند. در این پلتفرم، بیش از 50 قالب تولید محتوای هوش مصنوعی به کار رفته است که از جمله آنها می‌توان برای ایمیل‌ها، تبلیغات در فیسبوک، گوگل، تولید عناوین و غیره اشاره کرد. همچنین از دیگر ویژگی‌ها و امکاناتی که این مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان گفت:

  • بیش از 11000 فونت رایگان و 2500 دسته سبک نوشتاری،
  • پشتیبانی از 25+ زبان،
  • رابط بصری مناسب که می‌تواند برای کارکردن با این برنامه، آن را راحت‌تر کند
  • نگارش‌های طولانی و نیز امکان شناسایی اجزای مختلف یک متن.

5- Originality.ai

با گسترش ابزارهایی مانند جاسپر و دیگر انواع آن که از انواع تکنولوژی‌های GPT 3 و GPT 3.5 استفاده میکنند، نیاز است که صاحبان مشاغل بتوانند تشخیص دهند که محتواها و خروجی آنها توسط هوش مصنوعی چه زمانی ایجاد می‌شود. Originality.ai می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی، امکان بررسی کل سایت شما را از نظر پیلاگیریسم یا سرقت ادبی بررسی نموده و در این حالت به واسطه امکاناتی که دارد، یکی از راحت‌ترین شیوه‌های مقرون به صرفه به شما می‌آید. شما می‌توانید به کمک این برنامه، امکان بررسی بخش های مختلف کپی بودن متن را داشته باشید.

Originality ai
معرفی برنامه Originality ai

6- Textio

Textio را می‌توان به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی دانست که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل عبارات مختلف به کار رفته و به آن امتیاز دهد. این امتیاز دهی براساس جذب کاربران انجام می‌شود. شما می‌توانید با کمک این ابزار، از قدرت تحلیل آن استفاده کرده و سوگیری‌های اجتماعی، تبعیض‌ها و نژاد پرستی را در متن تشخیص داده و آنها را اصلاح کنید.

جالب است بدانید که Textio توسط شرکت های بزرگی مانند Twitter، Microsoft، Square و Starbucks استفاده می‌گردد.

7- Bizzabo

شما می‌توانید به کمک Bizzabo، امکان برگزاری رویدادهای تیمی خود را در آن داشته باشید. مردم می‌توانند به راحتی در این پلتفرم دسترسی داشته باشند و از ان استفاده کنند. Bizzabo تجارب فراگیر حضوری، مجازی و ترکیبی را فراهم می‌کند. سیستم‌عامل Bizzabo Event Experience یک پلتفرم با استفاده از داده‌هایی است که می‌تواند به مدیران رویداد اجازه ‌دهد میتینگ‌ها را مدیریت کنند، مخاطبان را درگیر کنند، جوامع را فعال نموده و نتایج تجاری قدرتمندی ارائه دهند. هرچند استفاده از این برنامه آسان است اما ممکن است برخی اوقات درک آن سخت باشد.

8- Legal Robot

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تا جایی پیشرفت کرده‌اند که می‌توانید آنها را برای بررسی قوانین استفاده کنید. این ابزار به کمک شرکت‌های بزرگ می‌آید تا با کمک فناوری NLP خود، برای رمزگشایی قراردادهای پیچیده حقوقی شما اقدام کند. همچنین برای درک مفاهیم موجود از فناوری یادگیری عمیق نیز استفاده شده است. در این ابزار، از مدل های قانونی با یک پایگاه داده بزرگ از قراردادها و سناریوهای قانونی استفاده شده است تا دانش این ابزار هوش مصنوعی تکمیل شود. استفاده از این ربات حقوقی همچنین می‌تواند برای بهبود خوانایی قراردادهایی که ایجاد می‌کنید استفاده گردد. شما می‌توانید به کمک آن، در کار کارمندان جهت درک کاملی از آنچه امضا می‌کنند کمکی کرده باشید.

برنامه Textio
معرفی برنامه Textio

9- Timely

مورد دیگر در لیست بهترین ابزارهای هوش مصنوعی، Timely نام دارد که به عنوان یکی از ابزارهای تجاری هوش مصنوعی شناخته شده و می‌تواند به کوتاه کردن ردیابی زمان و نیز ایجاد یک جدول زمانی کمک کند. با کمک داده‌های هوش مصنوعی، Timely اطلاعات ثبت شده را پردازش می‌کند و یکسری اطلاعات را در قالب جدول زمانی برای تیم تولید می‌کند. در نتیجه کارمندان می‌توانند از این برنامه‌ها برای رسیدن به کارهای دیگر استفاده کنند. نمونه‌های دیگر کاربرد تایملی شامل مدیریت فعالیت‌های تیمی مانند حقوق و دستمزد، عملکرد کارکنان و مدیریت پروژه است که می‌توان آنها را در یک فضای هوشمند مدیریت نمود.

10- Genesys DX

Genesys DX یک نوع چت ربات بر بستر وب و هوشمند است که از فناوری NLP برای درک اهداف مشتریان خود استفاده می‌نماید. در این ابزار نیازی به تطبیق کلمات نیست و شما می‌توانید کل مکالمات را در حین پاسخ دادن به کاربران به خاطر بسپارید. همچنین از دیگر ویژگی‌های این ابزار آن است که به سؤالات به روشی طبیعی پاسخ می‌دهد و همچنین به مشتریان اجازه می‌دهد محصولات را از طریق ربات چت خریداری کنند.

11- Sage AP Automation

Sage AP Automation برای کسانی که با فریلنسرها و پیمانکاران خارجی کار می‌کنند مفید است. این مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کسب و کارها امکان ثبت هزینه‌های خروجی و ورودی را به طور خودکار دارد. در عین حال تطبیق بانکی را نیز انجام می‌دهد. در نهایت باعث می‌شود تا این امکانات آن به کاربران امکان دهد به جای وارد کردن دستی داده‌ها، وقت بیشتری دریافت کرده و داده‌های خود را در بخش‌های دیگر قرار دهند.

12- Augmentir

Augmentir شرکت‌های صنعتی را هدف قرار می‌دهد. این مورد را می‌توان مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی متصل با هوش مصنوعی دانست که به بهبود ایمنی، بهره وری و کیفیت نیروی کار کمک می‌کند. با استفاده از دیپ لرنینگ در مورد عملیات بر اساس داده‌های فعالیت انسانی، شرکت‌ها می‌توانند تشخیص دهند که کجا می‌توانند در زمینه‌های بهره‌وری، کیفیت و کاهش هزینه پیشرفت کنند.

13- Chatbot by LiveChat Software

Chatbot توسط نرم افزار LiveChat می‌تواند برای ایجاد چت ربات‌های چند منظوره استفاده شود. شما می‌توانید با کمک این پلتفرم‌ها و ادغام آن به سایت خود، امکان بهبود بخشیدن تجربیات و مکالمات مشتریان خود را داشته باشید. چت بات پاسخ‌هایی ایجاد می‌کند که مشتریان را به چت و تعامل تشویق کرده و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا برند، محصولات و خدمات خود را با ترکیب متن، تصاویر، پاسخ‌های سریع، دکمه‌ها و موارد دیگر برجسته‌تر کنند.

Genesys DX
معرفی برنامه Genesys DX

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 15

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا