ترفند

بهترین ایده های پولساز واقعی: خانگی، دلاری + کارآفرینی

ایده های پولساز خارجی + ایرانی حتی بدون سرمایه

ایده های پولساز برای کسب درآمد در خارج از کشور، در خانه، در روستا، به صورت غیرحضوری، از طریق کارآفرینی و موارد دیگر چیست؟ امروزه با گسترش فضای مجازی، فرصت‌های شغلی بسیاری در این فضا ایجاد شده است که بسته به مهارت، فعالیت و دانش افراد می‌تواند پولساز باشد. در این قسمت به معرفی رو‌ش‌ها و ایده‌های مختلفی می‌پردازیم که می‌تواند در زمینه کسب درآمد و ثروت اندوزی به شما کمک کند.

ایده های پولساز خارجی

امروزه با توجه به اینکه انسان‌ها می‌توانند به راحتی از طریق فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از سوی دیگر، با توجه به دسترسی آسان و محتوای متنوع و مفید در فضای مجازی، فرصت‌های بسیاری وجود دارد که تنها نیازمند ایده های پولساز برای تبدیل آنها به ثروت است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انواع مختلفی از ایده‌هایی که می‌توانید با کمک آن کسب درآمد نمایید، بپردازیم.

در ابتدا به سراغ ایده های پولساز خارجی می‌رویم که می‌توانید با الگوگیری از آنها، اگر در یک کشور خارجی هستید، کسب درآمد کرده و از این طریق خدمات و یا محصولاتی را ارائه کنید.

ایده های پولساز در امریکا

در ابتدا به سراغ کشور آمریکا می‌رویم که ملقب به سرزمین فرصت‌ها است. از جمله ایده‌های پولساز در این کشور می‌توان گفت:

  • کارآفرینی: جالب است بدانید که 13 درصد از آمریکایی‌های بین 55 تا 64 سال، یک تجارت جدید را در سال 2019 راه‌اندازی کردند. با توجه با این آمار، شما می‌توانید در راه‌اندازی یک شغل شخصی مانند فروشگاه‌ آنلاین، رستوران، کافی شاپ و … در آمریکا اقدام کنید.
  • فروشندگی در آمازون: یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها و ایده های پولسازی که می‌توانید در امریکا تجربه کنید، فروشندگی در آمازون است که می‌تواند بسیار درآمدزا و جذاب باشد. بسته به اینکه چقدر سرمایه اولیه دارید، با توجه به دانشی که فعالیت در این عرصه دارد، می‌توانید کالاهای خود را از علی بابا تهیه کرده و سپس آنها را در آمازون بفروش برسانید. توجه کنید که قبل از ورود به این نوع فروش، بایستی سرمایه‌ای در حدود 12 هزار دلار داشته باشید و از آن مهم‌تر، بتوانید کالاهایی را که مشتری زیادی دارد، تهیه کنید تا محصولات خریداری شده بر روی دست شما باقی نماند.
  • پنیر سازی: در کنار اینکه تولید پنیر می‌تواند یک فعالیت سرگرم کننده نیز برای شما باشد، شما می‌توانید از آن کسب درآمد داشته باشد که تقاضای آن به خصوص در در پناهگاه های خاص مهاجران در آمریکای لاتین بسیار زیاد است.
  • مهدکودک: یکی دیگر از ایده های پولساز در آمریکا و کشورهای غربی، فعالیت در مهدکودک یا ایجاد این نوع مراکز است. اگر شما سابقه کار در این زمینه را داشته باشید و نیز از زبان انگلیسی در سطح مهارتی خوبی برخوردار باشید، به راحتی می‌توانید در این گونه مشاغل وارد شده و اقدام به کسب درآمد نمایید. از انجایی که در غالب کشورهای در حال توسعه مانند اروپا و آمریکا، مردان و زنان وقت کمتری را برای تربیت و مراقبت از کودکان ندارند یا برای تامین مخارج خود بایستی هر دو نفر کار کنند، نیاز است تا آنها بتوانند فرزند خود را در یک مکان نگهداری نمایند.

ایده های پولساز در اروپا

همچنین برای اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • نگهداری از حیوانات: از آنجایی که سگ‌ها و گربه‌ها به عنوان 2 دسته بسیار پرطرفدار در جامعه غربی در کنار خانواده‌ها زندگی می‌کنند، شما می‌توانید اقدام به ارائه خدمات به خانواده‌های مختلف در این حوزه نمایید. یکی از متداول‌ترین این خدمات، نگهداری از حیوانات خانگی است.
  • مهندسی نرم افزار: فرقی نمی‌کند در اروپا باشید، ایران یا آمریکا، مهندسی نرم افزار، توسعه و برنامه نویسی یکی از مشاغل بسیار جذاب در جهان است که همواره درآمدهای قابل توجهی را نصیب افراد می‌کند. برای ورود در این عرصه، نیازمند دانش، مهارت و تجربه هستید.
  • انتقال پول: یکی از مواردی که می‌تواند برای کسانی که در اروپا مشغول به فعالیت هستند، جذاب و پولساز باشد، انتقال پول است که شما می‌توانید کارمزدهایی را از افراد دریافت و مبلغ واریزی آنها را به اروپا منتقل کنید.
  • مرکز پخت نان و شیرینی: جالب است بدانید که غالب مهاجرانی که در ابتدا به اروپا مهاجرت می‌کنند و به دنبال کار و شغل می‌گردند، در مشاغل خدماتی مانند پخت نان، شیرینی، فروشندگی کفش، ارائه خدمات غذایی و … مشغول به کار می‌شوند که از قضا، مشتریان خود را هم دارد. بنابراین شما می‌توانید از این مورد از ایده های پولساز هم در راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود استفاده نمایید.
ایده های پولساز خارجی
ایده پولسازی در آمریکا

ایده های پولساز بدون سرمایه

قاعدتا ایده های پولسازی که می‌خواهید بدون سرمایه گذاری و یا با سرمایه بسیار اندک شروع به کار کنید، بیشتر و غالبا مربوط به مواردی است که شما در یک زمینه (حداقل) یک مهارت داشته باشید که در این حالت می‌توانید با کارفرما قرارداد بسته و بدون سرمایه و با به کارگیری از تجربه و دانش خود، کسب درآمد نمایید. از جمله این ایده‌های پولسازی بدون سرمایه می‌توان گفت:

  • بلاگری: شما می‌توانید با راه‌اندازی بلاگ و وبلاگ نویسی، برای محصولات خود و یا شرکت‌های دیگر بازاریابی کنید. به عنوان مثال در سیستم افیلیت مارکتینگ فعالیت کنید و در فروش کالاها، سهیم شده و سود کنید.
  • طراحی گرافیکی: شما می‌توانید از مهارت‌های خود در زمینه طراحی برای کسب درآمد استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید قوه تخیل و خلاقیت خوبی دارید، این بهترین فرصت و استعداد شما است که بتوانید در کنار کسب مهارت‌های نرم‌افزاری در زمینه طراحی با فتوشاپ، ایلاستریتور، برنامه‌های گرافیکی و … برای کسب‌و‌کارهای مختلف فعالیت کرده و نیاز آنها را به طراحی و دیزاین‌های خود برطرف نمایید.
  • طراحی قالب و افزونه وردپرس: یکی از جذابترین ایده‌ های پولسازی به خصوص در ایران، طراحی قالب و افزونه است. البته امروزه بیشتر کسانی که در این حوزه وارد شده‌اند، به ترجمه قالب‌ها و افزونه‌های خارجی می‌پردازند و با فروش آنها بدون حق کپی رایت و غیره، سودهای بسیاری را به جیب می‌زنند. با این وجود شما می‌توانید در صورت فراگیری مهارت برنامه نویسی، حجم بسیار زیادی از سفارش‌های طراحی قالب و افزونه مختص مشتریان خود و یا حتی ویرایش آنها را داشته باشید و بیکار نمی‌مانید.

ایده های پولساز مجازی

از آنجایی که امروزه غالب افراد در زمینه مجازی، کسب درآمد می‌کنند، شما می‌توانید یکی از این افراد باشید. ایده‌ های پولساز در دنیای مجازی شامل موارد بسیار مختلفی می‌شود که عبارتند از:

  • فروش فالوور: یکی از پرطرفدارترین ایده‌ های پولسازی در ایران، با توجه به محبوبیت فوق العاده اینستاگرام در این کشور، فروش فالوور است. از سوی دیگر شما می‌توانید با ارائه خدماتی مانند افزایش ویو لایو، استوری، کامنت و لایک درآمد از این طریق را نیز چندبرابر کنید. همچنین افزایش ممبر گروه‌های تلگرامی، واتساپ و دیگر شبکه‌ها و پیام‌رسان‌ها می‌تواند از دیگر ایده‌های مشابه در این دسته باشد.
  • مدیر رسانه‌های اجتماعی: شما می‌توانید مدیر رسانه‌های اجتماعی و یا به اصطلاح ادمین شبکه‌های مجازی و نیز پیام‌رسان‌ها باشید. در این حالت کافیست وظایف محول شده را برای فعالیت این شبکه‌ها، گذاشتن مطلب، پست و تعامل با کاربران و پاسخگویی به سوالات و نیازهای آنها را انجام دهید.
  • فروش فایل: فروش فایل یکی دیگر از ایده‌ های پولساز برای شما خواهد بود که می‌تواند در زمینه‌های مختلفی باشد. از ارائه و فروش pdfها، جزوات و گزارشکارهای آموزشی و دانشگاهی گرفته تا فروش پوستر، بک گراند و عکس‌ها و قالب‌ها، فایل‌های گرافیکی و کتاب. شما می‌توانید تمامی این فایل‌ها را در وبسایت خود بفروشید و به راحتی از آن کسب درآمد نمایید.
  • فروشندگی: اگر شما در یک زمینه تولیداتی را دارید، مثلا در زمینه محصولات و صنایع دستی، کیف و کفش و غیره، می‌توانید با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات خود اقدام کنید که در این حالت کافیست مجوزهای کسب‌و‌کار، پرونده مالیاتی، اینماد، پروانه کسب فروشگاه‌ اینترنتی و مجوز ساماندهی محتوای فضای مجازی را برای ثبت و شروع قانونمند کسب‌وکار خود اخذ نمایید.
ایده های پولساز مجازی
روش های پولسازی کسب درامد آنلاین

ایده های پولساز خانگی

بسیاری از ایده های پولساز مجازی می‌تواند در خانه انجام شود. همچنین شما می‌توانید تولیدات خود را با هزینه کمتر در خانه خود آماده کرده و آنها را از بستر اینترنتی به فروش برسانید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی برخی از مشاغل خانگی موفق بپردازیم و ایده های پولساز آن را با هم مرور کنیم.

مشاغل خانگی موفق

  • پروژه‌های مبتنی بر خوراکی: محصولات ارگانیک و خانگی همواره طرفداران خاص خود را در هر شهر و روستایی دارند که می‌تواند مزایای مختلفی مانند صرفه جویی در زمان، هزینه کمتر و نیز تغذیه ارگانیک و سالم را داشته باشد. البته مهم است که این مواد غذایی بهداشتی و از یک مرکز معتبر تهیه شود. در این حالت شما می‌توانید در تهیه شیرینی، کیک یزدی، سوهان، کالباس خانگی، مربا، ترشی، عرقیجات و خشکبار و غیره فعالیت کنید.
  • کارهای خانگی هنری: مورد دیگر از مشاغل خانگی موفق، کسب‌و‌کارهای هنری است که نیاز به مهارت و صبر دارد. از جمله این موارد می‌توان به ساخت ظروف مختلف از جنس سفال، سرامیک، شیشه، خیاطی، شمع سازی، ساخت وسایل چوبی، ساخت زیورآلات، پرورش گیاهان دارویی و یا زینتی، تولید محصولات چرمی مانند کیف، جاکارتی، گل دوزی و غیره اشاره نمود.
  • خیاطی: یکی از متداول‌ترین و بهترین کسب‌و‌کارهای خانگی که مهارت در آن می‌تواند مشتریان زیادی را برای شما فراهم کند، خیاطی است که از مهارت آسان در دوخت پیرهن گرفته تا مهارت سخت آن در دوخت مانتو، کت و شلوار اشاره کرد که هرکدام بسته به سختی، درآمد بالاتری دارند.
  • کارگاه دمپایی: شما می‌توانید قسمتی از انباری یا منزل خود را به عنوان کارگاهی برای تولیدات دمپایی اختصاص دهید. معمولا این مورد از ایده های پولسازی نیاز به یک سرمایه اولیه دارد تا بتوانید صفر تا صد یا تقریبا 75 درصد از کار را در دستان خود بگیرید. مزیت این نوع کسب‌و‌کار آن است که تمام خانواده به آن مشغول شده و سودآوری بسیاری دارد. در این حالت شما قادر خواهید بود تا به صورت مستقیم و یا به واسطه شرکت‌ها، در زمینه فروش کالای خود و یا حتی صادرات آن به کشورهای دیگر همکاری کنید.
  • مشاغل غیرحضوری و مجازی: این دسته از کسب‌و‌کارها که در قسمت قبل هم به آن اشاره کردیم، می‌تواند شامل مواردی از جمله مدیریت شبکه اجتماعی، تولید محتوا، تایپ، برنامه نویسی و طراحی وب، اپلیکیشن، تدریس آنلاین و ترجمه باشد. فراگیری زبان‌های خارجی، مهارت آموزی و تسلط بر نرم‌افزارهای گرافیکی و کدنویسی می‌تواند درآمدهای جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد.
مشاغل خانگی موفق
بهترین شغل ها برای زنان

ایده های پولساز برای بانوان

از جمله ایده های پولسازی که می‌توان برای بانوان بیان کرد، می‌توان به مشاغل مختلفی اشاره کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • دستیار مجازی: دستیارهای مجازی دقیقا چه کار می‌کنند؟ نقش آنها این است که دست راست دیگران باشند، چه از طریق کمک به آنها در مدیریت کسب و کار آنلاین خود یا فقط نظم بخشیدن به پروسه‌ها و فرآیندها. برخی از وظایف رایج برای دستیار مجازی عبارتند از: ورود داده‌ها، مدیریت حساب‌های کسب‌و‌کار، سازماندهی و برنامه ریزی جلسات، برقراری ارتباط با مشتریان، تهیه گزارش و ارائه اسناد و مدارک. در این حالت بایستی اخلاق و مهارت ارتباطی قوی داشته باشید.
  • پشتیبانی: شما می‌توانید با یک دوره کوتاه مدت چند ماهه، در تیم پشتیبانی شرکت‌های مختلف از جمله خدمات اینترنت، هاستینگ و غیره جذب شوید. در این حالت بایستی با توجه به دوره زمانی کاری که دارید، به صورت مداوم پشت لپ‌تاپ بوده و به مشکلات مشتریان پاسخ گویی کنید.
  • کلیک کردن و تماشا کردن: شما می‌توانید در برخی از نظرسنجی‌ها و یا تبلیغات کلیک خور شرکت کنید و از این طریق پول جمع آوری نمایید. نمونه‌ای از این نوع سایت‌ها که می‌تواند درآمد دلاری داشته باشد، سایت Swagbucks است که در واقع یک بستر برای ارائه خدمات کلیکی پاداش دار است. مثلا شما می‌توانید از طریق این سایت به خرید در فروشگاه‌های ثبت شده مانند آمازون بپردازید و یک سهمیه امتیازی SB دریافت کنید، به نظرسنجی‌ها پاسخ دهید، به تماشای ویدیو بپردازید، سرچ کلمه در جستجو، بازی و گیم بزنید که همه این موارد می‌تواند به شما امتیاز SB بدهد.

سودآورترین مشاغل خانگی برای زنان

  • ترید ارزهای دیجتیال و فارکس: یکی از ایده های پولساز و در عین پولسوز، ترید ارزهای دیجیتال و فارکس است که شما می‌توانید در بازارهای خارجی با کسب سودهای دلاری، استفاده از اهرم در معاملات، پروفیت و ثروت خوبی را نصیب خود کنید. البته توجه کنید که از آن سوی دیگری ماجرا، همین مقدار نیز می‌توانید ضرر کنید که این موارد کاملا بستگی به دانش و ترید شما دارد. ترید و معامله در بازارهای داخلی، نوسانات ارزی و طلا هم می‌تواند از راهکارهای جذاب و پولساز باشد.

در این قسمت با بهترین نرم افزارهای بورس آشنا شوید.

  • یوتیوبری: شما می‌توانید از ایده‌های مختلفی برای تولید محتوا در شبکه یوتیوب استفاده کنید. عموما استفاده فعالیت‌های خاص در حوزه زنان می‌تواند بازدیدهای خوبی را به همراه داشته باشد اما فرقی نمی‌کند و بهتر است به سراغ موضوعاتی که مخاطب آن در فضای مجازی زیاد است بروید. زمانی که کانال یوتیوب شما به هزار دنبال کننده رسید و مجموعا زمان تماشای ویدیوهای شما 4000 ساعت در 12 ماه گذشته رسید، به شرط اینکه هشدار کپی رایت یا Community نگرفته باشید، می‌توانید کانال خود را مانیتایز کرده و کسب درآمد کنید. مبلغ درآمد از یوتیوب می‌تواند به ازای هر هزار بازدید در حدود 3 – 5 دلار باشد.

از دیگر مشاغلی که می‌توان جزو مشاغل پولساز خانگی بیان کرد، بایستی به ساخت عروسک، زیورآلات، انگشتر، خشک کردن میوه، دسته‌بندی، برگزاری کارگاه‌های آنلاین و … اشاره نمود.

سودآورترین مشاغل خانگی برای زنان
بهترین شغل های خانگی

ایده های پولساز واقعی

با اینکه ایده های پولساز بسیار ناب و جذابی را در قسمت‌های قبل هم بیان کردیم، همچنان می‌توان گفت:

  • تولید محتوا: از آنجایی که محتوا یکی از نیازهای همیشگی کسب‌و‌کارهای اینترنتی است تا بتوانند این فضا را در تسخیر خود در آورند، بنابراین همواره هرسایتی به یک گروه تولید کننده محتوا نیاز دارد. البته قابل ذکر است که تولید محتوا تنها محدود به سایت نمی‌شود و شما می‌توانید در شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره، به تولید محتوای منحصربفرد بپردازید و از این طریق کسب درآمد واقعی داشته باشید.
  • مشاوره کسب‌و‌کارها: یکی دیگر از ایده‌های پولساز واقعی، مشاوره به کسب‌و‌کارها است. در این حالت شما به عنوان فردی که دانش و تخصص + تجربه بالایی در یک زمینه را دارید، می‌توانید به دیگران کمک کنید و از این راه کسب درآمد نمایید. عموما نحوه خدمات دهی در این نوع کسب‌و‌کارها به این صورت است که شما می‌خواهید مشکلی از کسب‌و‌کار آنها را حل کنید و مشاوره دهید (نظر خود را بیان کنید)، می‌خواهید به آنها یک مسیر و نقشه راه نشان دهید، می‌خواهید آنها را با چالش‌ها و فرصت‌ها و تجربیات آن کسب‌و‌کار آشنا سازید و یا می‌خواهید آنها را در تصمیم گیری‌های نهایی کمک کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید.
  • بازاریابی: اگر در این زمینه فعالیت کرده باشید، به خوبی می‌دانید که افراد می‌توانند از این طریق به ثروت‌های بسیاری برسند. در این حالت شما می‌توانید به دو صورت از این مورد از ایده های پولساز واقعی استفاده کنید. مورد اول آن است که به صورت روزمزد برای یک شرکت فعالیت کنید و برای او و محصولاتش مشتری گردآوری نمایید. مورد دوم آن است که به اصطلاح در فروش محصول شریک شده، پورسانت دریافت کنید و برای شرکت مشتری جمع‌آوری نمایید که این مورد می‌تواند در صورتی که مشتریان بسیاری را بیابید، بسیار جذاب و پولساز باشد.

ایده های پولساز میلیاردر

در رابطه با سوپر ایده های پولساز میلیاردی که می‌تواند حجم زیادی از ثروت را به دارایی‌های شما بیفزاید، می‌توان گفت:

  • فروش دوره آموزشی: فروش دوره آموزشی، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در دوره پساکرونا است که مردم به شدت در خانه‌های خود به کسب مهارت مشغول شده‌اند. اما استفاده از این فرصت نیاز به یکسری پیش نیازها دارد که مهم‌ترین آن در ابتدا داشتن یک مهارت است. البته این کافی نیست و از آنجا که این فضا رو به اشباع شدن می‌رود، بایستی شما یک حوزه‌ای که کمتر به آن پرداخته شده است اما همچنان قشر خاص خود را دارد، پیدا کرده روی آن دست گذاشته و دوره آموزشی مخصوص آن را با دانش و مهارتی که دارید، ارائه دهید.
  • یوتوبری: شما می‌توانید با تولید محتوا در اینترنت، با توجه به میزان بازدیدی که خواهید داشت، درآمد دلاری خوبی را کسب کنید.
  • فروش ماشین و املاک: واسطه گری یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند همواره سود خوبی داشته باشد. فرض کنید شما در طول روز، 2 قرارداد در حوزه املاک برای اجاره ببنید و از هر کدام مبلغی در حدود 500 هزارتومان دریافت کنید، که این مبلغ برای خرید و فروش خانه چندبرابر است، و یا آنکه در فروش ماشین و اتومبیل، سودهای کلانی در حد چند میلیون تومان نصیب شما می‌شود که حتی فروش 5 ماشین هم می‌تواند تا چندماهی هزینه شما را تامین کند.
ایده های پولساز میلیاردر
بهترین روش های پولسازی میلیونی

ایده های پولساز برای نوجوانان

با توجه به اینکه نوجوانان معمولا به رشد کاملی از نظر عقلی و تجربی نرسیده‌اند، دانش زیاد ندارند، شما می‌توانید از آنها برای کارهایی که کمتر نیاز به تخصص دارد، استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توان گفت:

  • پخش تراکت: پخش تراکت می‌تواند به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که اصلا نیاز به سنگین کاری و قدرت فیزیکی داشته باشد، برای نوجوانان پیشنهاد شود. شما می‌توانید برای تبلیغات کسب‌و‌کار خود از این نیرو استفاده کنید.
  • خرده فروشی‌ها: فعالیت در مغازه‌ها، سوپرمارکتی‌ها برای چیدن و منظم کردن محصولات و همکاری در فروش می‌تواند از دیگر ایده‌ های پولساز و مشاغل مخصوص نوجوانان باشد.

از دیگر ایده‌های جذاب برای نوجوانانی که قصد کارکردن دارند می‌توان به کارکردن در میوه فروشی، کارواش، فست فود‌ها، رستوران‌ها اشاره نمود.

ایده های پولساز در روستا

در ادامه بررسی ایده های پولساز، این بار باید به روستا‌ها پرداخت که عموما دست کم گرفته می‌شوند. از آنجایی که معمولا هزینه‌های زندگی در روستاها کمتر است (و به تبع خدمات دهی به آنها نیز محدودتر)، می‌توان کارآفرینی در این مناطق را راحت‌تر و با کمک‌های دولتی انجام داد. از جمله ایده‌ های پولساز برای این دسته از افراد می‌توان گفت:

  • دامپروری: دامداری بخشی از زندگی روستایی است که می‌تواند مزایای بسیاری را هم برای خانواده فرد و هم جامعه شهری و روستا داشته باشد. از سوی دیگر، فراهم و کم هزینه بودن بستر دامداری در روستا می‌تواند دلیلی بر رونق این کسب‌و‌کار (در صورت حمایت از سوی دولت و تهیه نهاده‌های آن) باشد. دامپروری می‌تواند شامل پرورش گوسفند، گاو، مرغ، شترمرغ، انواع طیور باشد.
  • کشاورزی: جالب است بدانید امروزه در مناطق خارج از شهر و روستایی، برخی از کسانی که صاحب زمین هستند، این دارایی خود را به صورت موقت به کسانی که کشاورز هستند، اجاره می‌دهند که این یک معامله دو سر سود ده و بسیار جذاب برای کشاورزان و افراد باتجربه است. کشاورزان پس از انعقاد قرارداد، چندین هکتار زمین را تحت تصرف خود برای یک مدت زمان در آورده و با کشت محصول و برداشت آن، سودهای بسیار زیادی را کسب می‌کنند. همانطور که ما برای اجاره یا رهن منزل مسکونی قراردادی را انعقاد می‌کنیم، برای کشاورزان و صاحبان زمین نیز این نوع قرارداد از نوع تملیکی وجود دارد.

از دیگر ایده های پولساز در روستا می‌توان به تولید و کشت داروهای گیاهی، گیاهان، گندم، مواد غذایی ارگانیک، برپایی گیاهخانه‌ها، پرورش آبزیان، صنایع دستی فرش، حصیر بافی، گلیم بافی و …، عکاسی، ولاگری در سطح بین المللی پرداخت که می‌تواند جذابیت‌های بسیاری را به خصوص برای شهرنشینان داشته باشد.

ایده های پولساز در روستا
روش های کسب درامد از روستا

ایده های پولساز کشاورزی

از قدم الایام تاکنون، کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی مشاغلی است که بقای انسان‌ها به آن وابسته می‌باشد. در مورد ایده های پولساز کشاورزی، مهم‌ترین مورد مثالی بود که در بخش قبل در مورد اجاره زمین کشاورزی بیان کردیم. همچنین از دیگر موارد این ایده‌ها می‌توان گفت:

  • راه‌اندازی گلخانه: شما می‌توانید با راه‌اندازی گلخانه، انواع گل‌ها را تحت شرایط ایده‌آل‌تان پرورش دهید و آنها را در سطح کشوری و جهانی بفروش برسانید.
  • پرورش گیاهان خانگی: رشد و پرورش گیاهان خانگی می‌تواند همواره به عنوان یکی از ایده‌های جذاب برای فروش در شهر‌ها باشد.
  • پروش و تولید قارچ خوراکی: شما می‌توانید با فراهم کردن گلخانه‌ها، محصولات ارگانیکی مانند قارچ‌های خوراکی را پرورش دهید که نیاز به تخصص بالا و نیروی کار وسیع ندارد و می‌تواند به عنوان یک کسب‌و‌کار خانوادگی قابل انجام باشد.

از دیگر ایده‌ها در این عرصه می‌توان به مرغداری، زنبورداری، رشد و پرورش میوه‌ها و سبزیجات خوراکی فصلی، نهال فروشی، تولید گیاهان دارویی و غیره اشاره نمود.

ایده های پولساز اینستاگرام

شبکه اینستاگرام را می‌توان پرطرفدارترین شبکه مجازی در ایران دانست که تقریبا نیمی از جمعیت ایران در آن فعال هستند (43 – 40 میلیون نفر) و امروزه کسب‌و‌کارهای بسیار زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. از جمله ایده های پولساز این شبکه اجتماعی می‌توان گفت:

  • تبلیغات: شما می‌توانید با راه‌اندازی یک پیج در زمینه‌های عمومی، فان یا خاص، کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کنید، زمانی که تعداد فالوورهای شما بالای 100 هزار نفر برسد و یا نرخ تعامل کاربران با پست‌های شما بسیار بالا باشد، می‌توانید سفارش تبلیغات کسب‌و‌کارهای کوچک را بگیرید، آنها را معرفی کنید و با پیشرفت صفحه اینستاگرامی خود، بر هزینه و مشتریان خود بیفزایید.
  • فروش از اینستاگرام: بدون شک هر کسب‌و‌کاری در دوره کنونی، در کنار وب‌سایتی که دارد، یک صفحه اینستاگرامی را برای جذب مشتری ایجاد کرده است که می‌تواند سهم قابل توجهی در فروش آن داشته باشد. شما می‌توانید از طریق قرار دادن و معرفی محصولات خود در صفحه اینستاگرام، استوری و گذاشتن لینک صفحه محصول در آن و تبادل با دیگر صفحات، به فروش کسب‌و‌کار خود کمک کنید.
  • ولاگری: در صورتی که فردی بتواند از طریق ولاگری، فالوورها و تعداد مخاطبین خود را افزایش دهد و به بیش از 100 هزار نفر برساند، می‌تواند فرصت‌ها و ایده های پولساز بسیاری را برای خود ایجاد کند. به عنوان مثال از تبلیغات سرویس دهی و هتل‌ها گرفته تا فودبلاگری، تبلیغ محصولات و صفحات اینستاگرامی و غیره ایده‌هایی برای کسب درآمد اینستاگرامی است.

از دیگر ایده‌های پولساز اینستاگرام می‌توان به برندسازی، فروش دوره‌های آموزشی، رستوران و کافه گردی، مدیریت صفحات اینستاگرامی، عکاسی، بلاگری، همکاری در فروش، پیچ سرگرمی و موزیک اشاره نمود.

ایده های پولساز اینستاگرام
روش های کسب درآمد از اینستاگرام

ایده های کارآفرینی

در نهایت در رابطه با ایده های کارآفرینی و کسب درآمد اینترنتی می‌توان گفت:

  • فروش خدمت یا محصول: شما می‌توانید برای خود یا دیگران بستری را فراهم کنید تا خدمات و محصولات خود را بفروش برسانند. در این حالت شما می‌توانید تحت قالب یک شرکت یا استارتاپ در زمینه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن، بازاریابی، طراحی گرافیک و تولید محتوا فعالیت نمایید.
  • چرم دوزی: چرم دوزی و یا کارهای مانند آن مانند نمد دوزی می‌تواند یک کارآفرینی خانگی باشد که نیاز به هزینه زیادی هم ندارد. تولید کیف، کفش، لباس، لوازم بهداشتی می‌توانند از ایده‌ های پولساز کارآفرینی باشند.
  • تعمیرات: شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های تعمیرات لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم و دستگاه‌های پزشکی، موبایل، کامپیوتر و اسمبل آن، لپتاپ‌ها و غیره، به راحتی خودتان را رئیس خود کنید و با راه‌اندازی یک مغازه خدماتی، در حوزه تعمیرات سخت افزار و نرم افزار فعالیت نمایید.
  • بسته بندی: از جمله کسب‌‌و‌کارهای خانگی به شمار می‌آید که در آن می‌توانید به بسته‌بندی خشکبار یا حبوباتی و سبزیجات (پاک کردن و بسته‌بندی) که به صورت فله‌ای برای شما ارائه می‌شود، بپردازید و آن را به کمک دستگاه بسته‌بندی، آماده عرضه نمایید.

کسب درامد اینترنتی

همچنین برای کسب درآمد اینترنتی می‌توان گفت:

  • آموزش زبان خارجی: شما می‌توانید از طریق دانش و تخصص خود در زبان، به فروش و یا برگزاری دوره‌های آموزش زبان بپردازید. از آنجایی که آموزش زبان یک مهارت کسب شدنی از سوی افراد است و در طی چند مرحله قابل یادگیری می‌باشد؛ بنابراین شما می‌توانید در هر بازه زمانی، گروهی از دانشجویان را در یک پروسه آموزش زبان همراهی کنید.
  • جمع‌آوری فالوور و دریافت کمیسیون: در این حالت شما می‌توانید در یک صرافی ارز دیجتیال و یا هر جای دیگر، اقدام به ثبت نام نموده و ریفرال کد خود را برای دیگران بفرستید تا با ثبت نام از طریق آن، n درصد از هزینه کارمزد آنها به عنوان کمیسیون برای شما واریز شود.
  • استخدام در سایت‌های اینترنتی دورکاری: از جمله این سایت‌ها می‌توان به پونیشا، دورکار، کار لنسر، پارس کدرز، آپورک، فریلنسر اشاره نمود که می‌توانید برحسب تجربه و دانشی که دارید، در آنجا مشغول فعالیت شوید.

همچنین از دیگر راه‌های کسب درآمد اینترنتی می‌توان گفت:

  • متخصص سئو و تولید محتوا
  • دیجتیال مارکتر
  • فروش دمنوش، رژیم غذایی، عرقیجات
  • ساخت بک لینک
  • طراحی سایت، پنل کاربری
  • طراحی لوگو موشن، پوستر
  • طراحی ربات اینستاگرام و تلگرام
  • فروش پایگاه‌های داده و بانک‌های اطلاعاتی
ایده های کارآفرینی
بهترین روش های کارآفرینی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا