بازی (معرفی و آموزش بازی)

۱۵ تا از بهترین و جدیدترین بازی های PS2

معرفی لیست بهترین بازی های PS2 جدید

اگر به دنبال لیست بهترین بازی های PS2 هستید، این مقاله را باید تا انتها بخوانید. با اینکه در حدود یک دهه از توقف تولید کنسول بازی PS2 می‌گذرد، اما برخی از افراد چه به خاطر مرور بازی‌های خاطره انگیزشان و چه به خاطر هزینه کمتر، می‌خواهند لیست بهترین بازی های PS2 را داشته باشند و خود را با آن بازی‌ها سرگرم کنند. هرچند کنسول این وسیله گیمینگ کمتر پیدا می‌شود، اما شما می‌توانید با شبیه‌سازهای کامپیوتری این بازی‌ها را اجرا کنید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی بهترین بازی های PS2 بپردازیم.

 

کنسول بازی PS2

PS2 یا پلی‌ استیشن 2، یکی از کنسول‌های قدیمی شرکت سونی است که تحت عنوان یک کنسول بازی‌های ویدیویی خانگی، اولین بار در ماه مارس سال 2000 میلادی و در ژاپن، سپس در آمریکا و اروپا ارائه شد. کنسول بازی، دومین نوع از سری محصولات پلی استیشن سونی و نسل ششم کنسول‌های این شرکت است که در آن زمان با رقبای مختلفی از جمله با Dreamcast سگا، GameCube نینتندو و ایکس باکس اصلی مایکروسافت رقابت می‌کرد.

جالب است که بدانید، کنسول بازی PS2 از جمله پرفروش‌ترین کنسول‌های آن زمان بوده است که در مجموع توانست بیش از 155 میلیون نسخه از دستگاه خود را در جهان بفروشد و برای آن بیش از 3800 نسخه بازی منتشر شده است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی لیست بهترین بازی های PS2 بپردازیم. این بازی‌ها اکنون آماری بیش از 1.5 میلیارد فروش در جهان را به خود اختصاص می‌دهند. این کنسول بازی همچنین در مدل‌های دیگری که از نظر وزن و اندازه سبک‌تر بوده‌اند، یعنی مدل‌های Slimline در سال 2004 عرضه شدند.

نوشته های مشابه

PS2 زندگی خود را در زمان حساسی در صنعت بازی‌های ویدیویی آغاز کرد. پیش از آن، پلی استیشن 1، اولین کنسول بزرگی بود که از سی‌دی برای بازی‌های خود استفاده می‌کرد و با نینتندو 64 مبتنی بر کارتریج رقابت کرده بود. در زمان عرضه PS2، دی‌وی‌دی‌ها بسیار رایج‌تر شده بودند و قدرت پردازش جهش‌های قابل توجهی در این زمینه ایجاد کرده بود. بهبود عملکرد و پردازش این دستگاه، راه را برای بازی‌های بزرگتر با گرافیک بسیار جذاب‌تر از نظر بصری هموار می‌کند.

PS2 در اواخر سال 2000، چند ماه پس از سگا دریم کست، اولین کنسول نسل خود، وارد بازار شد. بین نام پلی‌استیشن و قابلیت‌های افزوده شده دی‌وی‌دی پلیر، این کنسول مانند یک موشک توانست غوغا کند و به سرعت بر سگا تسلط یافت و پایان کوتاه‌مدتی را برای Dreamcast ایفا کرد.

با استانداردهای امروز، مشخصات فنی PS2 ممکن است برای شما خنده‌دار باشد، اما در سال 2000، این دستگاه و مشخصات آن، چیزی کمتر از یک معجزه نبود. هر دو پلی استیشن و نینتندو 64 گرافیک سه بعدی را ارائه می‌کردند، اما نسبتاً ساده بودند. طراحی و ساخت مدل‌های آن معمولا ظاهری با اضلاع و شکستگی‌های کمتر و سخت را ارائه می‌کردند.

عوامل متعددی وجود داشت که مجموعه کاملی از شرایط را تشکیل داد تا PS2 را تبدیل به یک افسانه کند. اول زمان بندی آن بود. PS2 دقیقاً در زمان مناسب با ویژگی‌های دقیقی که مردم می‌خواستند به نمایش درآمد. برای بسیاری از مردم، PS2 اولین پخش کننده DVD آنها بود و آن را تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های بازی در میان خانواده‌های مختلف کرده بود.

سازگاری با گذشته نیز یک مشکل بزرگ برای PS2 بود. نه Xbox و نه GameCube از کتابخانه بازی کنسول قبلی بهره مند نبودند، اما PS2 توانست موفقیت پلی استیشن را تقویت کند. برای برخی از افراد، به ویژه دارندگان پلی استیشن، این موضوع آن را به انتخاب بدون شکی تبدیل کرد.

کنترلر DualShock PS2 نیز یکی از بهترین طراحی‌های کنترلر تا کنون در نظر گرفته می‌شود. دیزاین آن ساده است و به خوبی در دست احساس می‌شود. در مقابل، کنترلر GameCube کمی عجیب بود و کنترل اصلی Xbox کاملاً سخت در دست جای می‌گرفت. جای تعجب نیست که چرا سونی طراحی خود را برای پلی استیشن 3 یا پلی استیشن 4 تغییر زیادی نداده است.

کنسول بازی PS2

 

بازی های PS2

اشاره کردیم که بازی‌های PS2 از مزایای و تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که شامل هزاران بازی می‌شود. مهمترین عامل موفقیت پلی استیشن نسخه 2 را می‌توان در یک عبارت اینچنین ارائه کرد: ارائه لیست بهترین بازی های PS2. پلی استیشن 2 زادگاه سری بازی‌های محبوب‌تر از هر کنسول دیگری بود. PS2 همچنین میزبان مجموعه‌های بسیار محبوبی مانند Final Fantasy و Grand Theft Auto بود که تاکنون نیز سری‌های مختلف آن می‌درخشند.

البته برای PS2 که چیزی بیش از یک دستگاه کنسول مشهور و دوست داشتنی شناخته می‌شود، بازی‌های بسیار زیادی وجود دارد. صدها عنوان کمتر شناخته شده وجود داشت که به سادگی می‌توانستند تحت نام بهترین بازی های PS2 شناخته شوند. عناوین ابتکاری و نو از این بازی‌ها در طیف گسترده‌ای از ژانرها به این معنی بود که برای همه‌ی سلیقه‌ها و اشخاص مختلف در سنین و دوره‌های زندگی، یک بازی حداقل مناسب وجود داشت.

اگرچه امروزه برای کنسول‌های دیگری نیز تنوع بازی به شدت بالا رفته و این ویژگی تفاوت چندانی با کنسول‌های امروزی ندارد، اما در مورد لیست بهترین بازی های PS2 باید در نظر بگیرید که پلی استیشن 2، در طول عمر طولانی 13 ساله خود میزبان هزاران بازی بوده است که هر دوی این ارقام از آن زمان کاملاً بی‌نظیر هستند.

در انتها باید گفت تولید PS2 در سال 2013 متوقف شده است اما میلیون‌ها کنسول از این نسخه، به معنای واقعی کلمه هنوز در جهان وجود دارند. هرچند پیدا کردن PS2 با قیمت مناسب چندان سخت نیست اما یافتن فروشنده‌های آن و دستگاه‌های باقی‌مانده از آن سال‌ها که تاکنون 10 سال از عمرشان می‌گذرد، کمی دشوار است.

با این وجود، می‌توانید PS2 را در رایانه خود نیز تقلید و بازی کنید. برنامه‌ای با عنوان شبیه ساز اونپ سورسی به نام PCSX2  وجود دارد که محبوب‌ترین بازی‌های PS2 را در رایانه شما ارائه می‌کند. از آنجا که بازی‌های PS2 روی DVD وجود داشت، می‌توانید اکثر آنها را بر روی یک درایو DVD معمولی کامپیوتر نیز بخوانید. با این حساب، چه این کنسول بازی را در اختیار دارید و یا خیر، چه مشتاق نوستالژی دوران اوج پلی استیشن 2 باشید یا به دنبال نگاهی به دوران تاریخ بازی‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که دنبال این مقاله را تا انتها راجع به بهترین لیست بازی های PS2 مشاهده کرده، سپس از تجربه بازی آن‌ها لذت کامل را ببرید.

بازی های PS2

 

شما می توانید لیست بهترین بازی های PS3 را در این مقاله ببینید:

بهترین بازی های PS3

 

لیست بهترین بازی های PS2

حال که تا به اینجای مقاله آمده‌اید، حتما قصد دارید این کنسول بازی را تهیه کنید و یا به روشی که گفتیم، از بازی‌های جذاب آن لذت ببرید. در ادامه لیست بهترین بازی های PS2 عبارتند از:

Grand Theft Auto III

بدون شک یکی از بهترین سری بازی‌هایی که تاکنون ساخته شده است، بازی‌های جی‌تی‌آی است که نسخه سوم آن را می‌توانید در کنسول بازی PS2 مشاهده نمایید. عنوان کلاسیک PS2 و اولین در ردیف بازی‌های این کنسول، به طور قطع GTA است که در محیط سه‌بعدی قرار دارد. شما در بازی Grand Theft Auto III کنترل یک بازیکن را دارید که در یک شهر به صورت کاملا آزاد و مستقل در دهه 80 زندگی می‌کند.

بازی زمانی شروع می‌شود که یک سارق بانک به نام کلود توسط شرکای خود در جنایت فریب می‌خورد و پس از کار در بانک دستگیر می‌شود. در حین حمل و نقل زندان که اشتباه انجام شده است، او و یکی از زندانیان به نام 8-Ball از اتوبوس خراب فرار کرده و در شهر پنهان می‌شوند. بدین ترتیب، او به شهر برمی‌گردد و ماموریت‌های شما در بازی، با انتقام از دوستان سابقش در راس کار آغاز می‌شود.

GTA III مکانیک‌های زیادی را در بازی خود معرفی کرد که تا به امروز نیز از آن استفاده شده است. کاوش در مناطق آزاد شهر لیبرتی، انجام مأموریت‌هایی از کارفرمایان مختلف، شرکت در فعالیت‌های جانبی – همه اینها در شکل و شمایلی باقی ماندند و در بازی‌های فعلی GTA به طور برجسته با گرافیک خیره‌کننده‌تر نشان داده می‌شوند. البته توجه کنید که نسخه GTA III یک انفجار گسترده از گذشته را ایجاد می‌کند، نه تنها از نظر گیم پلی، بلکه از نظر داستان و موسیقی (برخی از آهنگ‌هایی که در ایستگاه‌های رادیویی Liberty City شنیده می‌شوند، مستقیماً از Scarface برایان د پالما بیرون کشیده شده‌اند). شما می‌توانید این بازی را در پیش بگیرید تا شتاب نوستالژی را احساس کنید و ببینید که این سری بازی در 20 سال گذشته تاکنون چه مسیری را در پیش رفته است.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: اکتبر سال 2001
  • ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی
  • توسعه‌دهنده بازی: DMA Design

از جمله ویژگی‌های این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 می‌توان همچنین گفت:

  • اولین بازی این سری که دارای محیط‌های سه بعدی است
  • یک محیط جهان باز با فعالیت‌های جالب برای شرکت در آن
  • داستان جذاب خیانت و انتقام
  • موسیقی دهه 80 حس نوستالژیک را برای کاربران در این بازی افزایش می‌دهد

Resident Evil 4

رزیدنت اویل نیز یکی از بهترین سری بازی‌هایی است که توانسته به خوبی با سبک ژانر ترسناک و انیمیشن‌های خود، مخاطبان بسیاری را جذب کند. در رزیدنت اویل 4، لئون اس کندی بار دیگر به مقابله با جهش یافته‌های مرده باز می‌گردد.

به عنوان مامور یک سرویس مخفی، او به دنبال آدم ربایان اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور آمریکا، که او را به یک روستا در جایی در اسپانیا برده بودند، فرستاده می‌شود. در محل‌، لئون متوجه می‌شود که منطقه تحت کنترل فرقه‌ای خطرناک از افراد آلوده به ویروس مشابه ویروس شهر راکون است. به نظر می‌رسد رهبر آن برای لئون و اشلی برنامه‌های خاصی دارد.

Resident Evil 4 اولین بازی در این سری بود که در آن نسخه توانست نمای دوربین شانه و رویدادهای سریع کاراکتر را معرفی کند. این مکانیک‌های بازی، در دو قسمت بعدی با این سری همراه بودند. Resident Evil 4 همچنین به میزان قابل توجهی ترسناک‌تر از نسخه‌های قبلی خود بود و بر مجموعه‌های اکشن تأکید بیشتری داشت. این بدان معنا نیست که بازی خالی از لحظات وحشتناک نبود – صداهای کابوس آمیز اره برقی یا دیدن Regenerators که به آرامی به سمت بازیکن می‌خزد تا به امروز می‌تواند ذهن شما را درگیر خود کرده باشد.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: اکتبر سال 2005
  • ژانر بازی: وحشت – بقا، تیراندازی سوم شخص یا TPS
  • توسعه‌دهنده بازی: Capcom Production Studio 4

از دیگر ویژگی‌های این بازی به عنوان یکی از موارد مهم در لیست بهترین بازی های PS2 می‌توان گفت:

  • شما باید دختر رئیس جمهور را از چنگال فرقه شیطانی نجات دهید
  • روستای لوس گانادوس را کاوش کنید و با افراد مبتلا مبارزه کنید
  • زنده ماندن در مواجهه با جهش یافته‌های پلاگاس، از جمله کارفرمایان
  • از حالت‌‌های گیم پلی اضافی، از جمله راه‌های جداگانه و Assignment Ada، که در آن به عنوان Ada Wong – عشق قدیمی Leon بازی می‌کنید، لذت ببرید.

Metal Gear Solid III: Snake Eater

سری متال گیر یکی از خاطره‌انگیز ترین بازی‌های جنگی و شوتر است که توسط هیدئو کوچیما ساخته شده است. این سری بازی که برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله PS2, PS3, PS VITA و نینتندو 3 دی‌اس ارائه شده است، در حالت تک نفره و ژانر مخفی‌ کاری است.

در دهه 1960 میلادی، جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در اوج خود بود. پس از کشف اینکه شوروی در حال آماده سازی سلاح جدیدی است که می‌تواند تعادل درگیری را تغییر دهد، دولت ایالات متحده یک مامور ویژه با نام رمز “مار برهنه” را برای تحقیق و متوقف کردن سلاح اعزام می‌کند. مار برهنه در حین انجام وظیفه خود با اعضای واحد COBRA روبرو می‌شود که توسط مربی سابق خود، Boss، یک ابرسرباز آمریکایی که به طرف دیگر فرار کرده است، هدایت می‌شوند.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater پیش درآمد بازی‌های اصلی سری Metal Gear است که داستان منشاء Big Boss را روایت می‌کند. این بازی به لطف داستان و گیم پلی آن یکی از بزرگترین عناوین تاریخ محسوب می‌شود. ویژگی‌های این نسخه به شدت بر مخفی کاری تمرکز می کند. این نسخه، همچنین به دلیل طراحی هوشمندانه نبردهای Boss مشهور است. این عنوان فوق العاده‌ای است که طرفداران سری بازی‌های سبک مخفی‌کاری و ماجرجویی نباید آن را از دست بدهند و کسانی که ماجراجویی خود را با سری Metal Gear آغاز کرده اند، مطمئناً از ماجراجویی مار برهنه در جنگ سرد لذت خواهند برد.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: نوامبر سال 2004
  • ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی، مخفی ‌کاری
  • توسعه‌دهنده بازی: Konami Computer Entertainment Japan

از ویژگی‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

  • وارد دنیای جاسوسی و ماموریت‌های مخفی در پشت خطوط دشمن شوید
  • یکی از بهترین داستان‌هایی را که از طریق رسانه بازی‌های ویدئویی بیان می‌شود تجربه کنید
  • از مهارت‌های خود برای مقابله بی سر و صدا با نیروهای دشمن استفاده کنید
  • با دشمنان هوشمند و چالش‌ها روبرو شوید و از هوش خود برای شکست آنها استفاده کنید

Beyond Good and Evil

جید یک عکاس خبری جوان است که در سیاره هیلس زندگی می‌کند. جهان توسط موجوداتی به نام DomZ مورد حمله قرار می گیرد که ساکنان این سیاره را از نظر انرژی و نیروی کار جمع آوری می‌کنند.

جید وظیفه دارد فعالیت‌های عجیب را در مناطق مختلف کره زمین بررسی کند؛ زیرا مقامات به دخالت DomZ مشکوک هستند. وی در ماموریت خود پیج، مربی/شخصیت پدری‌اش‌، و دابل اچ‌، یک نیروی بسیار زرهی از مقاومت ضددولتی به نام IRIS‌، را همراهی می‌کند.

Beyond Good and Evil یکی از آن بازی‌هایی است که نه تنها به دلیل گیم پلی یا داستان آن بلکه به لطف افسانه‌ای که در اطراف آن بوجود آمد محبوب شد. این بازی یک عنوان اکشن و ماجراجویی مناسب است و دارای گیم پلی متنوعی است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکن را جذب کند.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: نوامبر سال 2003
  • ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی
  • توسعه‌دهنده بازی: Ubisoft Pictures, Ubisoft Milan

از ویژگی‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

  • در جستجوی فعالیت‌های بیگانه، تپه‌ها را کاوش کنید
  • از تجهیزات روزنامه نگاری خود برای ثبت شگفتی‌های طبیعت در فیلم استفاده کنید
  • با دشمن DomZ برخورد کنید و از مهارت‌ها و ابزارهای رزمی خود برای مقابله با آنها استفاده کنید
  • به شرکای خود در سفر و اکتشاف کمک کنید

لیست برترین بازی های PS2

 

معرفی جذاب ترین بازی های PS2

نسل دوم کنسول پلی استیشن سونی خاطرات زیادی را برای همه مردم در سراسر جهان به ارمغان آورد. بیش از صد بازی وجود دارد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، فرنچایزهای بازی بازسازی شده و یا ساخته شده‌اند و ژانرهای جدید مبتکرانه‌ای نیز ظاهر شده‌اند.

به جز بازی‌های رایانه ای رایانه‌ای، بهترین بازی‌های PS2 ممکن است طولانی‌ترین لیست را در بین کنسول‌های دیگر داشته باشند. در ادامه این مقاله، ما بهترین بازی‌ های کلاسیک PS2 را که همه باید آن را انجام دهندبه شما معرفی می‌کنیم که در ادامه لیست داریم:

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

در حالی که دو بازی اول در سری DMC Capcom با استقبال گرمی از سوی کاربران روبرو شد، نسخه سوم این بازی با نام “بیداری دانته”، تزریق انرژی تازه‌ای بود که این سری برای وارد شدن به لیست بهترین بازی‌های PS2 لازم داشت.

پیش درآمد مجموعه قبلی Devil May Cry دارای یک شخصیت دانته جوانتر است، یک قاتل دیوانه که زبانش مانند تیغ شمشیرش تیز و به سرعت تپانچه‌های تمام اتومبیلش است، در این بازی وجود دارد. هنگامی که فروشگاه جدید دانته توسط شیاطین فرستاده شده توسط آرخام مرموز خراب می‌شود‌، او تصمیم می‌گیرد در مورد محلی که آنها از آنجا آمده‌اند، تحقیق کند. برجی که در وسط شهر بلند شده است. در آنجا او عامل اصلی حملات دیوها را می‌یابد که برادر دوقلویش ورگیل است.

Devil May Cry 3 بسیاری از ویژگی‌های گیم پلی این سری را معرفی کرد، که اصلی‌ترین آنها مبارزه با یک تیپ شخصیتی شیک همراه با شوخ طبعی است. این بازی دارای چهار سبک مجزا است که دانته می‌تواند از آن استفاده کند که بر روی مانورهای فرار، اقدامات دفاعی، شمشیرزنی و تفنگ تمرکز دارد. شکست دادن شیاطین باعث ایجاد گوی قرمز می‌شود که بازیکن می‌تواند برای خرید مهارت‌های جدید هزینه کند. با این حال، سبک اصلی بازی، protagonist  است.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: مارس سال 2005
  • ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی، هک و اسلش
  • توسعه‌دهنده بازی: Capcom

از جمله ویژگی‌های و ماموریت‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

  • مبارزه با انبوهی از شیاطین با استفاده از سبک‌های مختلف مبارزه
  • مکان‌های وهم انگیز Temen ni Gru را کاوش کنید و با گوی‌های گرانبها در داخل مبارزه کنید
  • از انواع مختلف سلاح‌های جمع آوری شده از باس‌های شکست خورده استفاده کنید
  • قبل از اینکه آنها را به جهنم بازگردانید، دشمنان اهریمنی خود را با ترفندها نابود کنید

Burnout 3: Takedown

اگر تا به حال خواسته‌اید در خیابان‌های شهر با ماشین خود به صورت آزاد و وحشیانه اتومبیل رانی کنید و خیابان‌های محلی خود را به یک درگیری کامل تبدیل کنید، در Burnout 3: Takedown ، این شانس را دارید که در محیطی امن این کار را انجام دهید. سومین قسمت از سری Burnout بازی با ماشین‌های مدرن و با حالت‌های جدید و بهبود مکانیک گیم پلی به بازیکنان را ارائه کرده است که توانسته است بسیار مورد توجه قرار گیرد.

گیم پلی اصلی بازی Burnout 3 حول محور رانندگی در مسابقات و حذف مخالفان با کنار گذاشتن آنها یا بیرون راندن آنها از جاده می‌چرخد. بازیکن به دلیل رانندگی بی‌پروا می‌تواند با افزایش سرعت، پاداش اضافی بگیرد، که می‌تواند در لحظات حساس برای به دست آوردن برتری در مسابقه استفاده شود. علاوه بر این، Takedown یک حالت بازی جدید با نام Road Rage معرفی می‌کند. بازیکن وظیفه دارد تا آنجا که ممکن است اتومبیل‌ها را در یک محدوده زمانی یا قبل از اینکه بازیکن توسط ماشین دیگری پایین بیاید، حذف کند. این بازی دارای حالت چند نفره محلی و آنلاین است تا بازیکنان بتوانند با هم از اقدامات مخرب لذت ببرند. اگر از طرفداران سبک بازی اتومبیل‌های سریع، هیجان انگیز و بی‌نظم هستید، باید Burnout 3: Takedown، یکی از منحصر به فردترین عناوین موجود در لیست بهترین بازی های PS2 در این مقاله را امتحان کنید.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: سپتامبر سال 2008
  • ژانر بازی: مسابقه‌ای
  • توسعه‌دهنده بازی: Criterion Games

از ویژگی‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

  • به خیابان‌ها بروید و شهر را پشت سر بگذارید.
  • سریع رانندگی کنید و برای بی‌پروا ترین بدلکاری‌ها امتیاز کسب کنید
  • حریفان خود را از مسابقه حذف کنید و اتومبیل‌های خود را خرد کنید
  • به لطف بازی چند نفره محلی و آنلاین با دوستان خود از مسابقه‌ها لذت ببرید

SSX 3

پلی استیشن 2 همانند کنسول‌های امروزی، بازی‌های بسیاری برای همه دارد، از جمله بازی‌هایی در سبک ورزش‌های زمستانی شدید. SSX 3 یکی از این دسته‌ بازی‌های متنوع است. سومین قسمت از مجموعه محبوب اسنوبورد، بازیکنان را به قله‌های برفی و مسیرهای سخت می‌برد تا شانس خود را برای رسیدن به خط پایان، کم و بیش دست نخورده امتحان کنند.

برخلاف بازی‌های قبلی این سری EA ، SSX 3 به بازیکن اجازه می‌دهد تا دنیایی باز برای کاوش و تعامل با آن داشته باشد. فعالیت‌های بازی به سه دسته مسابقه‌ها، سبک‌های آزاد و چالش‌ها تقسیم می‌شوند. هر یک از آنها را می‌توان در طول رویدادها تکمیل کرد که بسته به عملکرد آنها به بازیکنان مدال می‌دهد. SSX 3 یک عنوان عالی برای طرفداران ورزش‌های در سبک شدید یا کسانی است که همیشه می‌خواستند یکی را امتحان کنند اما از انجام آن بسیار ترسیده بودند.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: اکتبر سال 2003
  • ژانر بازی: اسنوبورد
  • توسعه‌دهنده بازی: EA Canada

از ویژگی‌ها و چالش‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

  • برای تکمیل ماموریت‌های خود، جهان باز این بازی پر از آهنگ و چالش را کاوش کنید
  • برای کسب امتیاز در مسابقات مختلف، ترفندهایی را انجام دهید
  • شرکت در رویدادها و کسب مدال برای آنها
  • چالش‌ها و مسابقات را کامل کنید تا خود را به عنوان بهترین اسنوبردساز ثابت کنید

Tekken 5

حتما شما هم از کودکی، بازی‌های مبارزه‌ای جذابی همچون تکن یا مورتال کمبات را بازی کرده‌اید. Tekken 5 احتمالاً آخرین قسمت “کلاسیک” از سری مسابقات پادشاه مشت آهنین است. در حالی که نسخه‌های کنونی توسعه دهنده Namco روی بازی آنلاین تمرکز می‌کردند، Tekken 5 همچنان یک تجربه مناسب را برای یک بازیکن یا چند نفره ارائه می‌کرد که طعم بازی‌های آنلاین کنونی را به ما ارائه می‌نمود. این بازی چندین شخصیت جدید را معرفی کرد که برخی از آنها از قسمت‌های قبلی بازگشت کرده بودند. بقیه کاراکترهای آن جنگنده های کاملاً جدیدی بودند. افرادی مانند آسوکا کازاما، فنگ وی، ریون و راجر جونیور به سرعت جایگاه خود را در بین رزمندگان کلاسیک تکن پیدا کردند.

Tekken 5 تغییرات کمی را در حالت‌های گیم پلی و مکانیک کلی اعمال کرد. قابل توجه‌ترین حالت از حذف شده Tekken Force بود، که در آن بازیکن می‌توانست جنگنده خود را انتخاب کرده و آنها را در مراحل مختلف پر از دشمنان برای شکست هدایت کند. جایگزین آن شیطان درون بود، یک حالت مسابقه‌ای مشابه با تمرکز روی جین کازاما در مقابل دیو درونی‌اش. سایر عناصر جدید گیم پلی شامل سفارشی سازی شخصیت است. بازیکن می‌تواند اقلام مختلف لوازم آرایشی را خریداری کرده و از آنها بر اساس شخصیت مورد نظر خود استفاده کند. این امر منجر به انتخاب‌های بسیار خلاقانه‌ای شد، مانند هوورانگ با لباس کابوی یا هیاهاچی با لباس سانتا. اگر سبک قدیمی گیم پلی Tekken را بازی نکرده‌اید، حتماً Tekken 5 را امتحان کنید.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: فوریه سال 2005
  • ژانر بازی: مبارزه‌ای
  • توسعه‌دهنده بازی: Namco

چالش‌هایی که می‌تواند در تکن 5 به عنوان بهترین بازی های PS2 مشاهده کنید، می‌توان گفت:

  • مبارزه با حریفانی که نماینده سبک‌های مختلف مبارزه هستند
  • حالت داستان را به عنوان یکی از بیش از 30 شخصیت کامل کنید و سرنوشت آنها را در پنجمین دوره مسابقات پادشاه مشت آهنین بیاموزید
  • شخصیت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که نیازهای سبک شما را برآورده کند
  • از بازی Devil Within، قسمت بعدی حالت Tekken Force، لذت ببرید

Final Fantasy X

دهمین قسمت از سری Final Fantasy بازیکن را به دنیای جادویی Spira می‌برد. تیدوس، قهرمان بازی، توسط سین، موجودی مانند نهنگ به اینجا منتقل شد و اکنون باید راهی برای بازگشت به خانه خود در زنارکند جستجو کند. او با یونا احضار کننده جوان و شخصیت‌های مختلف دیگر متحد شود تا Aeon نهایی را پیدا کند و Sin را شکست دهد تا راه بازگشت را پیدا کند.

Final Fantasy X شاید محبوب‌ترین عنوان فرنچایز نباشد، اما همچنان یک بازی مناسب با چند راه حل جالب گیم پلی است. به عنوان مثال، به جای سطح‌بندی آمارهای خاص، بازیکن بر روی Sphere Grid حرکت می‌کند و توانایی‌ها و ارتقاء‌های مختلف را برای شخصیت‌های گروه خود باز می‌کند. علاوه بر این، بازی هیچ محدودیتی در مورد اینکه کدام شخصیت می‌تواند دارای کدام توانایی باشد، قرار نمی‌دهد؛ بنابراین به بازیکن اجازه می‌دهد در این زمینه انتخابی آزاد داشته باشد. ویژگی دیگر بازی کوچک Blitzball است، جایی که بازیکنان برای رسیدن به یک امتیاز باید به هدف برسند، در حالی که تیم دشمن دائماً در راه است و بازیکن را مجبور به نبرد می‌کند. این دو مکانیک، بهبود کلی گیم پلی و یک داستان جالب، بازی فاینال فانتزی X را شایسته قرار داشتن در لیست بهترین بازی های PS2 می‌نماید.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: دسامبر سال 2001
  • ژانر بازی: نقش آفرینی
  • توسعه‌دهنده بازی: Square Product Development Division 1

اگر قصد دارید این بازی را در لیست بهترین بازی های PS2 خود قرار دهید، لازم است در مورد ویژگی‌های آن بدانید:

  • با Tidus در جستجوی او برای یافتن راه خانه خود همراه شوید
  • یک حزب قدرتمند تشکیل دهید و هر چالشی را که دنیای اسپیرا برای شما ایجاد می‌کند بر عهده بگیرید
  • از مکانیک‌های جدید گیم پلی، از جمله سیستم سطح بندی بهبود یافته لذت ببرید
  • بازی Blitzball، یک بازی کوچک هیجان انگیز جدید است که می‌توانید آن را در نظر داشته باشید

Guitar Hero

Guitar Hero یک بازی عالی برای کسانی است که آرزوی حرفه‌ای نواختن راک دارند اما مهارت یا شجاعت لازم را برای اولین قدم در دنیای موسیقی بزرگ ندارند. همچنین اگر می‌خواهید دوستان خود را با مهارت‌های گیتار خود که هنوز در شما ایجاد نشده، تحت تأثیر قرار دهید و در مهمانی‌ها بنوازید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید، این بازی می‌تواند مقدمه خوبی باشد. با این حال، این یک عنوان عالی برای کسانی است که به لطف کنترلر Guitar Hero به شیوه‌ای بلند پروازانه ایجاد شده است.

Guitar Hero متعلق به ژانر بازی‌های موزون است که در اوایل دهه 2010 بسیار محبوب شد. این بازی دارای برخی از محبوب‌ترین آهنگ‌ها بود و به بازیکن اجازه می‌داد تا کمی از شکوه و عظمت یک ستاره راک احساس کند. همچنین دارای یک کنترلر نمادین بود که بعداً بسیاری از بازیکنان از آن در بازی‌های دیگر استفاده کردند. این که به خاطر گیم پلی موزیکال یا کنترلر فانتزی خود به بازی علاقه دارید، مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که Guitar Hero چگونه بر مارک جدیدی از بازی‌های موزون تأثیر گذاشته است، بازی‌هایی که در آن بازیکنان احساس می‌کردند در حال اجرا روی صحنه در مقابل تماشاگران میلیونی هستند.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

  • زمان ارائه: نوامبر سال 2005
  • ژانر بازی: موزیک، آهنگ موزون
  • توسعه‌دهنده بازی: Harmonix

از جمله ویژگی‌های این بازی همچنین می‌توان گفت:

  • برخی از بهترین آهنگ‌های راک را اجرا کنید و احساس کنید یک ستاره واقعی هستید
  • از کنترلر مخصوص طراحی شده برای مطابقت با خواسته‌هایی که در بازی روی صفحه نمایش داده می‌شود، استفاده کنید
  • در حالت حرفه‌ای به شهرت برسید یا در حالت پخش سریع خود را به چالش بکشانید

معرفی جذاب ترین بازی های PS2

 

دیگر بازی های جذاب PS2 چیست؟

در انتهای این لیست، برخی دیگر از عناوینی که می‌توانند لیستی از بهترین بازی های PS2 را برای شما ارائه کنند، معرفی می‌کنیم که عبارتند از:

God of War II

این بازی که در مارس 2007 منتشر شد، در همان سال توسط Metacritic به عنوان بازی سال انتخاب شد. داستان در بازی بر جنگجوی فانی کریتوس متمرکز است، که اکنون خدای جنگ است. او تصمیم گرفت به نقاط دور زمین سفر کند تا “وحشت‌های ناگفته” را شکست دهد و سرنوشت خود را تغییر دهد. این بازی با استفاده از تیغه‌های کشنده و خشم و همچنین جادو و حرکات رزمی جدید، کنترل Kratos را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. متاکریتیک، یک وبگاه نقد بازی‌های ویدیوی، بازی را به طرز شگفت انگیزی با معماهای چالش برانگیز و مینی بازی های پیچیده در داستان توصیف می‌کند.

Tony Hawk’s Pro Skater 3

بازی دیگری که یک سال پس از این کنسول راه اندازی شد، بازی Pro Skater 3 است که به بازیکنان اجازه داد تا حداکثر چهار دوست را در مسابقات آنلاین از طریق LAN یا اینترنت به چالش بکشند. حالت‌های بازی شامل حالت Trick Attack و Graffiti بود. به گفته etacritic ، این بازی بهترین بازی PS2 سال 2001 است و یکی از بحث برانگیزترین و مشترک‌ترین بازی‌های سال در پلتفرم خود بوده است.

Grand Theft Auto: San Andreas

یکی دیگر از برندگان بازی Metacritic PS2 در سال، بازی خاطره انگیز GTA نسخه San Andreas است که در لیست بهترین بازی های PS2 ما قرار دارد. این بازی GTA یک بازی کلاسیک دیگر برای گیمرها بود. داستان کارل جانسون (سی جی) را روایت می‌کند که از فشارهای لوس سانتوس فرار می‌کند تا در اوایل دهه 1990 پس از قتل مادرش بازگردد. در بازگشت به محله، چند پلیس فاسد او را به قتل می‌اندازند. سی جی مجبور به سفری می‌شود که او را در سراسر ایالت سن آندریاس می‌گذراند تا خانواده اش را نجات دهد و کنترل خیابان‌ها را در دست بگیرد.

Grand Theft Auto: Vice City

احتمالاً یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های GTA، این نسخه باشد. این نسخه از بازی در دهه 1980، بر روی تامی ورستی متمرکز است که توسط رئیس قدیمی‌اش، سانی فورلی، به حکم معاون شهر فرستاده می‌شود. با این حال، او فریب داده می‌شود و بدون پول و کالا باقی می‌ماند و رئیسش پول او را پس می‌گیرد. در کنار این، باندهای دوچرخه سوار، گانگسترهای کوبا و سیاستمداران فاسد در مقابل او ایستاده‌اند و اساساً به نظر می‌رسد اکثریت افراد Vice City می‌خواهند تامی مرده باشد.

این بازی توسعه یافته توسط Rockstar به بازیکنان اجازه می‌دهد تا خود را کاملاً در دنیای Vice City غرق کنند، با اتومبیل‌های ورزشی، دوچرخه‌های تحویل پیتزا و حتی هلیکوپتر رانندگی کنند. این بازی قطعاً می‌تواند انتخاب مناسبی برای لیست بهترین بازی های PS2 باشد.

NCAA Football 2004

این بازی فوتبال آمریکایی که توسط EA Sports توسعه یافته است به بازیکنان اجازه می‌دهد رقابت‌های خود را بصورت آنلاین انجام دهند. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ترفندهای جدید، انیمیشن‌های جدید برای پاس‌های کناری، لغزش‌ها و پاس‌های روی شانه و شادی‌های تحت کنترل کاربر اشاره کرد.

استفاده از قابلیت‌های جدید QB Rollout و Play-Action Pass به این معنی است که گیم پلی بازی دقیق‌تر و واقعی‌تر است. این بازی همچنین دارای حالت “New College Classics” است، جایی که بازیکنان می‌توانند 20 بازی برتر دو دهه اخیر فوتبال کالج (قبل از 2004) را دوباره پخش کنند. کاربران می توانند به عنوان یکی از 36 تیم 1-AA یا یکی از 100تیم کلاسیک از جمله 1930 Notre Dame ، 1956 Oklahoma ، 1972 USC ، 1985 Auburn و 2002 Ohio State وارد بازی شوند.

دیگر بازی های جذاب PS2

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 5

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا