بازی (معرفی و آموزش بازی)

لیست بهترین بازی های PS3 در سال 2021

بهترین و جذاب ترین بازی های PS3 کدامند؟

لیست بهترین بازی های PS3 را در این قسمت از مقالات سایت به شما معرفی خواهیم کرد که شامل ۱۵ بازی مختلف می‌باشد. همانطور که می‌دانید، کنسول بازی PS3، نسل هفتم کنسول بازی‌های سونی است که نخستین بار در سال 2006 ارائه شد. این کنسول بازی شامل نسخه‌های بسیاری از گیم‌ها در سبک‌های مختلف است که آخرین بازی منتشر شده برای آن به نامakedown : Hawaii در 20 آگوست 2020 بود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به جذاب‌ترین و بهترین بازی های PS3 را معرفی کنیم.

 

کنسول بازی PS3

از قدیم الایام تاکنون، سونی یکی از برندهای تولید کننده باز‌ی‌های جذابی بوده است که در کنار آن ما شاهد ارائه کنسول‌های بازی نیز بودیم که اولین مورد آن یعنی سری PS در نسخه اولیه خود، در دسامبر سال 1994 ارائه شد. پس از گذشت دو نسل، PS3، هفتمین نسل از کنسول‌های برند سونی و سومین نسخه از سری پلی استیشن در سال 2006 ارائه شد.

در آن زمان، کنسول بازی PS3، رقیب کنسول‌های دیگری همچون اکس باکس 360 و کنسول وی از نینتندو بوده است. این کنسول بازی به سرعت توانست جایگاه واقعی خود را پس از ارائه بازی‌های محبوبش یعنی GOD OF WAR، کیل زون، آنچارتد که به صورت انحصاری برای آن ارائه شدند، بدست آورد. همچنین در آن زمان، نسبت به کنسول سری دوم، این نسخه توانسته بود ویژگی‌های جدیدی را ارائه کند که شامل: پشتیبانی از دیسک بلوری، گالری تصاویر، پخش کننده آهنگ، ویرایشگر ویدیو بوده است.

نوشته های مشابه

برای این کنسول، سه مدل ارائه شده است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مدل فت یا PS3 Fat: این نسخه، اولین مدل ارائه شده برای کنسول پلی استیشن 3 است که اولین بار در بازار ارائه شد.
  • مدل اسلیم: PS3 Slim نام دیگری مدلی است که می‌توان گفت در سال 2009 آن را پس از شایعات فراوانی که ارائه شد، به بازار ارائه کرد. از ویژگی‌های متفاوتی که این مدل داشت، می‌توان به لوگوی جدید حک شده روی آن، سیستم خنک کنندگی بهتر با مصرف برق کمتر و ظاهر باریک‌تر آن اشاره نمود.
  • مدل سوپر اسلیم: PS3 Super Slim نام سومین مدلی است که در نسخه‌های 250، 500 و همچنین نسخه 12 گیگابایتی ارائه شد تا نسخه‌ای سبک‌تر و کوچکتر حتی نسبت به اسلیم را ارائه کند و در این نسخه، درایور بلوری به صورت دستی استفاده می‌شد.

کنسول بازی PS3

 

بازی های PS3

در مورد بازی‌های PS3 باید به این نکته اشاره کرد که این کنسول در ابتدا در سال ارائه، با 14 عنوان دیگر ارائه شده است و تا انتهای سال 2006 میلادی، 3 عنوان دیگر نیز به آن اضافه شد. پس از آن نیز بازی‌های مختلفی به این کنسول ارائه شدند که توانستند به شدت مورد استقبال قرار گیرند. از جمله آن می‌توان به Resistance: Fall of Man، ساخت استودیو Insomniac Games اشاره کرد که توانست عنوان پرفروش‌ترین بازی لانچ از این کنسول را به خود اختصاص دهد.

اگر در ادامه، لیست بهترین بازی های PS3 را که برای شما معرفی کرده‌ایم، مشاهده کنید، به راحتی می‌توان فهمید که این کنسول در دوران پادشاهی قرار داشته و بازی‌های جذابی را ارائه کرده است. این دستگاه سونی که برای اولین بار در سال 2006 عرضه شد، اولین کنسولی بود که دارای پخش کننده Blu-ray بوده و عصر جدیدی را برای گرافیک بازی‌های ویدئویی شروع کرد. مجموعه‌ بازی‌های ابتدایی و راه‌اندازی آن شامل Resistance: Fall of Man ، Call of Duty 3 ، و نیز “خرچنگ دشمن غول پیکر” Genji: Days of the Blade بوده است.

PS3 در زمان راه اندازی و انتشار PS4 در سال 2013 ، عناوین شاخصی مانند Call of Duty 4: Modern Warfare ، Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ، Red Dead Redemption و GTA 5 را نیز به خود اضافه کرد. هرچند تهیه لیست بهترین بازی های PS3 کار ساده‌ای نیست؛ زیرا انتخاب‌های زیادی برای ارائه به شما کاربران وجود دارد اما با این حال، ما با تلاش کردیم تا با جمع‌آوری داده‌های مختلف از وب‌سایت‌های گوناگون، بهترین کار را به شما ارائه کنیم. بنابراین با خیال راحت لیست بهترین بازی های PS3 را بخوانید و پس از اتمام این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم، بهترین بازی های PS4 و PS2 را نیز مشاهده کنید.

بازی های PS3

 

لیست بهترین بازی های PS3

وقت آن است که به عقب برگردیم و بهترین بازی‌های PS3 تاریخ را ببینیم. PS3 دارای برخی از بهترین بازی‌هایی است که تا کنون توسط این کنسول بازی ساخته شده است. بسیاری از بازی‌های موجود در این لیست توانسته‌اند عنوان “بازی سال” را کسب کنند و به لطف خروجی HD قدرتمند کنسول‌ها، هنوز با گذشت بیش از 15 سال از انتشار آنها، همچنان شگفت انگیز به نظر می‌رسند.

15 سال فاصله زمانی است که بین زمان انتشار PS3 در سال 2006 و زمان کنونی وجود دارد. اگر شما هم یک گیمر قدیمی هستید، حتما اکنون یک فرد جوان به شمار می‌آیید. PS3 با بیش از 87 میلیون عرضه، هفتمین کنسول پرفروش تاریخ است. از آنجا که سرورهای تقریباً همه بازی‌های آن خاموش شده‌اند، شما می‌توانید این بازی‌ها را به طور رسمی از یک کنسول یکپارچه‌ سازی‌شده با سیستم‌عامل بدانید. لیست بهترین بازی‌های PS3 در این مقاله از مجله جوان ایرانی عبارت است از:

The Last of Us

The Last Of Us بهترین بازی PS3 در تمام دوران است! این بازی در نسخه‌ای رسمی برای این کنسول ارائه شده است. اگر از نسخه‌ ابتدایی تا انتها آن را بازی کنید، می‌دانید که این بازی از ابتدا تا انتها مانند یک تور واقعی، شما را درون سرزمین خودش هضم و مشغول می‌کند. آنقدر محبوب است که حتی یک مجموعه تلویزیونی را نیز ایجاد کرده است که در حال حاضر در دست ساخت می‌باشد.

خلاصه داستان این بازی به این صورت است که بیست سال پس از یک بیماری همه گیر که تمدن شناخته شده انسان‌ها را دگرگون کرده، انسان‌های آلوده غافلگیر می‌شوند و بازماندگان یکدیگر را برای امرار معاش و سلاح می‌کشند. آنها به معنای واقعی کلمه برای هر چیزی که به دستشان برسد، می‌جنگند. جوئل، یک بازمانده بذله گو، به منظور قاچاق یک دختر چهارده ساله به نام الی، استخدام می‌شود و داستان این بازی ادامه می‌یابد.

تقریبا همه چیز در مورد این بازی به خوبی و عالی کار شده است، از حالت گوش دادن برای انتخاب دشمنان گرفته تا لحظات دلخراش هنگام پنهان شدن از جهش یافتگان در محیط اطراف. مبارزه جوئل و الی در بازی بیش از هر رمانی جذاب است و گرافیک آنقدر خوب ارائه شده است که به نظر می‌رسد که اکنون درون بازی هستید.

برای این بازی شما می‌توانید سلاح‌ها را ارتقا دهید، از مناظر و سرزمین‌هایی با بافت غنی عبور کنید و به عنوان هر دو شخصیت بازی کنید (محتوای قابل بارگیری الی را فراموش نکنید). اگر این بازی را به عنوان بهترین بازی PS3 تهیه کرده‌اید، خود را برای یک ماجراجویی منحصر به فرد و جذاب آماده کنید.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Naughty Dog
  • ژانر بازی: مدرن، ماجراجویی، اکشن
  • سال عرضه: ژوئن سال 2013

Uncharted 2: Among Thieves (2009)

دومین مورد از لیست بهترین بازی های PS3، بازی Uncharted 2: Among Thieves در این لیست است که توانسته است بازی جذابی را ارائه کند. هر چند ممکن است در ابتدای کار، در خرید این بازی شک داشته باشید، اما پس از نصب و بازی آن، ممکن است ماه‌ها این بازی را در کنسول خود نگهدارید و بارها آنها را تجربه نمایید.

برای کسانی که بازی Uncharted انجام نداده‌اند، می‌توان این بازی را مانند بازی امروزی Tomb Raider توصیف کرد. ناتان دریک، شکارچی ثروت در Uncharted 2: Among Thieves باز می‌گردد و شما را در یک بازی اکشن ماجراجویی/تیراندازی سوم شخص مشغول می‌کند. داستان این بازی، ناتان دریک و دو همراهش را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند اسرار شامبالا و سنگ مرموزی را که در آنجا کمین ‌کرده‌اند‌، فاش کنند.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Naughty Dog
  • ژانر بازی: اکشن، ماجراجویی، مدرن
  • سال عرضه: اکتبر سال 2009

Grand Theft Auto IV

سری محبوب و به‌ یادماندنی GTA، یکی از بهترین بازی‌هایی است که در کنسول‌های گیمینگ PS2, PS3, PS4, PS5 می‌توانید مشاهده کنید. این گیم که عنوان بازی سال Metacritic PS 2008 را از آن خود کرده و به عنوان “GTA IV” نیز شناخته می‌شود، راجع به نیکو بلیک، یک شخصیت خیالی بازی است که تازه با قایق از اروپا خارج شده. او این کار را با این امید که بتواند از گذشته خود فرار کند، انجام داده است. ماجرای بازی با همکاری رومن، پسرعموی وی شروع می‌شود که آنها می‌خواهند ثروت را در شهر Liberty جستجو کنند. آنها با قرض گرفتن و کشیده شدن به دنیای زیرزمینی جنایتکاران توسط تعدادی شیطان پرست، دزد و جامعه شناس، متوجه می‌شوند که واقعیت با رویا در شهری که پول و موقعیت را می‌پرستد، بسیار متفاوت است و برای کسانی که آنها را دارند بهشت ​​است.

شما به صورت سوم شخص، کنترل کاراکترها را برعهده دارید و می‌توانید از خط داستانی آن، ماموریت‌های خود را پیش ببرید. در کنار این ماموریت‌ها، شما می‌توانید آزادانه در شهر بگردید، پرسه بزنید، ماموریت‌های جانبی انجام دهید و آزادانه رفتار کنید. حالت‌های بازی شامل بازی تک نفره، بازی Free یا آزاد بدون ماموریت و همچنین حالت چند نفره آنلاین نیز برای آن وجود دارد که تا 32 نفر آنلاین در سراسر نقشه شهر Liberty قرار دارند. البته حالت چند نفره این بازی در سیستم عامل ویندوز، در سال 2020 متوقف شده است.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Rockstar North
  • ژانر بازی: اکشن، ماجراجویی، مدرن، جهان باز
  • سال عرضه: آپریل سال 2008

Red Dead Redemption

راک استار ، سازنده این بازی، می‌توانست به سادگی یک پوسته بازی به سبک وسترن را روی Grand Theft Auto بکوبد و آن را به عنوان یک بازی جدید منتشر کند اما توسعه دهنده بلندپرواز تصمیم گرفت با تلاش بسیار زیاد خود، یک نسخه زیبا در سبک وسترن را در Red Dead Redemption ارائه دهد. در حالی که شباهت‌هایی در گیم پلی این دو سری بازی‌ها در لیست بهترین بازی های PS3 وجود دارند، اما یکسان نیستند.

Red Dead Redemption کمی بیشتر از سری Grand Theft Auto جنبه‌های احساسی دارد و از جنبه‌های نمایشی‌تر داستان بهتر استفاده می‌کند تا حس همدردی با شخصیتی را که شاید با اخلاق‌ترین مرد روی زمین نباشد، را آسان‌تر نماید. شما در این بازی می‌توانید فعالیت‌های مختلفی انجام دهید که شامل کاوش در دشت‌های باز و کوه‌های برفی غرب ایالات متحده و مکزیک که به لطف برخی از تنظیمات، واقعاً خیره کننده هستند و برای مسابقات اسب دوانی کمک می‌کند، تیراندازی در محیط و با اضافه کردن بسته DLC Undead Nightmare امکان کشتن زامبی را دارید.

از جمله مشخصات Red Dead Redemption به عنوان یکی از بهترین بازی‌های PS3 می‌توان گفت:

  • سازنده: Rockstar San Diego
  • ژانر بازی: اکشن، شوتر، سوم شخص، تاریخی، ماجراجویی، جهان باز
  • سال عرضه: می سال 2010

بهترین بازی های PS3

 

بررسی بهترین بازی های PS3

صعود PS3 به قله‌های کنسول بسیار دست و پا گیر بود؛ جرا که این کنسول قیمت اولیه بالایی داشت. این باعث شد تا توسعه دهندگان در تلاش برای توسعه بازی در زیرساخت PS3 دست به کار شوند و کنسول را  یک سال پس از Xbox 360 عرضه کردند که با پایه بسیار ضعیفی شروع به کار کرد. PS3 از طریق بازی‌های فوق‌العاده خود که قابلیت چند پلتفرمه بودن و انحصار بازی‌ها را داشتف توانست تا پایان نسل کنسول به سختی از ایکس باکس 360 پیشی بگیرد. با گذشت زمان‌های بسیاری که از ارائه بازی‌های این کنسول می‌گذرد، هنوز بازی‌های خارق العاده‌ای وجود دارد که ارزش بازی کردن در زمان کنونی را دارند. در ادامه لیست بهترین بازی های PS3 می‌توان گفت:

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)

The Elder Scrolls V: Skyrim در این لیست از بهترین بازی‌های PS3 است که تا به حال ساخته شده و توانسته است رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. همه طرفداران نینتندو که به دنیای PS3 می‌آیند، باید این بازی را در زندگی خود تجربه کنند. این بازی شبیه یک نسخه وحشیانه‌تر از سری Legend of Zelda است و در یک ماجراجویی باورنکردنی در جهان باز، شما را به شمشیرزنی و مبارزه دعوت می‌کند.از طریق تپه‌های نورد، شهرهای باستانی، سیاه چال‌های تاریک، کوه‌های متروک و بسیاری از مکان‌های حماسی دیگر سفر کنید. از قدرت جادو استفاده کنید، اژدها را بکشید بزرگترین جنگجو زنده باشید.

فصل بعدی حماسه Elder Scrolls از استودیو بازی Bethesda می‌آید. Skyrim حماسه فانتزی جهان باز را تجسم می‌کند و یک دنیای مجازی کامل را برای شما ارائه می‌دهد تا هر راهی را که می‌خواهید کشف کنید. هر نوع شخصیتی را که می‌توانید تصور کنید بازی کنید و هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. آزادی افسانه‌ای انتخاب، قصه گویی و ماجراجویی The Elder Scrolls مانند قبل محقق شده است. موتور بازی جدید Skyrim یک دنیای مجازی کامل را با ابرهای غلتنده‌، کوه‌های ناهموار، شهرهای شلوغ، مزارع سرسبز و سیاه چال‌های باستانی را زنده می‌کند. شما امکان انتخاب از میان صدها اسلحه، جادو‌ها، و توانایی‌ها را دارید. سیستم شخصیت جدید به شما امکان می‌دهد هر طور که می‌خواهید بازی کنید و خود را از طریق اعمال خود تعریف کنید. با اژدهایان قدیمی مبارزه کنید که تا به حال ندیده‌اید. به عنوان Dragonborn، اسرار آنها را بیاموزید و از قدرت آنها برای خودتان استفاده کنید.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Bethesda Game Studios
  • ژانر بازی: نقش آفرینی، اول شخص، وسترن
  • سال عرضه: نوامبر سال 2011

Grand Theft Auto V

پنجمین نسخه بازی GTA از سری بازی GTA V نیز برای PS3 عرضه شده است که اکنون در سیستم عامل‌های مختلفی از جمله PS4, PS5, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox 360, Xbox series X/S قابل اجرا است.

Grand Theft Auto V یک بازی اکشن و ماجراجویی در سال 2013 است که توسط استودیو Rockstar North توسعه یافته و توسط Rockstar Games منتشر شده است. این هفتمین نسخه اصلی در سری Grand Theft Auto است پس از Grand Theft Auto IV 2008. داستان تک نفره آن در ایالت خیالی سان آندریاس، که بر اساس جنوب کالیفرنیا طراحی شده است، سه شخصیت اصلی را دنبال می‌کند، سارق بازنشسته بانک مایکل دی سانتا، فرانکلین کلینتون گانگستر خیابانی  و ترور فیلیپس فروشنده مواد مخدر و تفنگچی که تلاش آنها برای انجام دزدی در حالی که تحت فشار یک نهاد دولتی فاسد و جنایتکاران قدرتمند هستند را نمایش می‌دهد. طراحی جهان باز به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه در حومه باز سان آندریاس و شهر تخیلی لوس سانتوس، ساخته شده مشابه شهر لس آنجلس، گردش کنند.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Rockstar North
  • ژانر بازی: مدرن، اکشن، ماجراجویی، جهان – باز
  • سال عرضه: سپتامبر سال 2013

Batman: Arkham Asylum (2009)

Batman: Arkham Asylum در این لیست از بهترین بازی‌های PS3 تمام دوران، رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. شخصیت خفاش سرپوشیده مورد علاقه همه برگشته است تا حمله‌ای را علیه زندانیان آرخام انجام دهد.

آیا رقابت شدیدتری نسبت به رقابت بین بتمن و جوکر وجود در دنیای گیم وجود دارد؟ قطعا این رقابت در فیلم نیز به خوبی در دنیای بازی به تصویر کشیده شده است. بروس وین در هر مرحله از بازی با دشمن اصلی خود مبارزه می‌کند؛ زیرا جوکر قصد دارد بتمن را در Arkham Asylum قفل کند.

Batman: Arkham City که توسط Rocksteady Studios توسعه یافته است، بازیکنان را به شهر Arkham می‌فرستد، خانه امن و جدید همه اراذل و اوباش گاتهام، گانگسترها و طراحان جنایتکار دیوانه. این نسخه از سری بازی بتنمن که بازی آن در دیوارهای بسیار مستحکم یک منطقه وسیع در قلب شهر گاتهام قرار دارد، داستانی کاملاً جدید را معرفی می‌کند که مجموعه‌ای جدید از شخصیت‌های کلاسیک و اشرار قاتل از دنیای بتمن را گرد هم می‌آورد. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های گیم پلی جدید و پیشرفته برای ارائه بهترین تجربه به عنوان شوالیه تاریکی برای شما در این نسخه فراهم شده است.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Rocksteady Studios
  • ژانر بازی: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، جهان باز
  • سال عرضه: اکتبر سال 2011

LittleBigPlanet 2 (2011)

یکی دیگر از بهترین بازی‌های PS3، بازی Little Big Planet2 است که در سال 2011 ارائه شده است. LittleBigPlanet 2 یک بازی پازل پلتفرم است که دارای محتوای تولید شده توسط کاربر است. این بازی توسط Media Molecule توسعه یافته است ، که توسط Sony Computer Entertainment برای پلی استیشن 3 منتشر شده است. این نسخه، بعد از LittleBigPlanet (2008) منتشر شده است و سومین بازی این سری پس از نسخه PSP (2009) است.

این بازی به سبک سکوبازی با قابلیت تولید محتوا و سطوح توسط کاربران ایجاد شده است که گیمرهای بسیاری در سراسر جهان دارد.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Media Molecule
  • ژانر بازی: اکشن، سه بعدی، پلتفرم ساز
  • سال عرضه: ژانویه سال 2011

BioShock (2012)

مورد بعدی از لیست بهترین بازی‌های PS3، که ممکن است در ذهن شما هم آشنا باشد، بازی بیوشاک است که نخستین بار در سال 2012 منتشر شد. این نسخه پس از Bioshock اول در سال 2007 منتشر شده است و داستان آن، 10 سال پس از ماجراهای نسخه اول اتفاق می‌افتد. بیوشاک در یک شهر زیر آب به نام ریچر داستان خود را دنبال می‌کند که در نسخه قبلی شاهد آن بودیم که جک، خواهران کوچولو خود را از آنجا نجات می‌دهد اما یکی از آنها در این شهر باقی می‌ماند. اون که اکنون به یک خواهر بزرگ و وحشتناک تبدیل شده، بقیه خواهران را می‌دزدد و ماجراهایی در آنجا ایجاد می‌شود که در طول بازی می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

این بازی پس از انتشار، نقدهای مثبتی دریافت کرد که شامل تمجید از روایت بازی، سبک هنری، شخصیت‌ها و گیم پلی بازی می‌باشند. با این حال، این بازی انتقاداتی را به خاطر شروع آهسته و شباهت زیاد به نسخه قبلی خود به همراه داشت. بازی در هنگام راه اندازی با محتوای قابل بارگیری پشتیبانی می‌شد و کمپین جدید تک نفره‌ای با عنوان Denerer’s Den در آگوست 2010 منتشر شد. این بازی بیش از 3 میلیون نسخه فروخت اما انتظارات ناشر فروش را برآورده نکرد. نسخه بازسازی شده بازی به عنوان بخشی از BioShock: The Collection برای ویندوز، پلی استیشن 4  ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شده است.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: 2K Marin
  • ژانر بازی: شوتر، اول شخص، اکشن، عملی – تخیلی
  • سال عرضه: فوریه سال 2010

 

در این مقاله چندین بازی استراتژیک کامپیوتر در سال 2021 را می‌توانید ببینید:

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

 

بررسی بهترین بازی های PS3

 

جذاب ترین بازی های PS3 چیست؟

از دیگر مواردی که می‌توان برای لیست بهترین بازی های PS3 بیان کرد، می‌توان گفت:

Dark Souls

دارک سولز یکی از مجموعه بازی‌های ویدیویی است که در سبک نقش آفرینی ارائه شده است. این بازی نخستین بار در سال 2009 با عنوان ارواح شیطانی در PS3 ارائه شد. پس از آن Dark Souls و دنباله های دیگری را نیز ارائه کرده است که شامل Dark Souls II و Dark Souls III، در سال 2010 می‌باشد. خالق این سری بازی، هیدتاکا میازاکی، به استثنای Dark Souls II و نسخه بازسازی Demon Souls، است.

قهرمان هر بازی Souls می‌تواند جنسیت، ظاهر، نام و کلاس شروع را از طریق خلق شخصیت متفاوت داشته باشد. بازیکنان می‌توانند بین انواع بازیکنان، از جمله شوالیه‌ها‌، بربرها‌، دزدان و جادوگران، یکی را انتخاب کنند. هر کلاس تجهیزات و توانایی‌های مخصوص به خود را دارد که می‌تواند با پیشرفت و انتخاب بازیکن مطابق با تجربه و انتخاب آنها تنظیم شود. بازیکن روح خود را از نبردهای گیم پلی بدست می‌آورد که هم به عنوان امتیاز تجربه برای افزایش سطح و هم به عنوان ارز برای خرید اقلام عمل می‌کند. روح‌های بدست آمده معمولاً متناسب با دشواری مبارزه با دشمنان خاص است. هرچه دشمن سخت‌‌تر باشد‌، روح بیشتری از بازیکن به دست می‌آورد.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: From Software
  • ژانر بازی: نقش آفرینی، اکشن، RPG
  • سال عرضه: اکتبر سال 2011

Uncharted 3: Drake’s Deception

قبل از اینکه Naughty Dog بازی فوق العاده The Last of Us را به جهانیان ارائه کند، آنها تجربه بازی‌سازی خود را در سخت افزار PS3 با ساخت سری Uncharted تقویت کردند. این بازی‌ها هستند که در حقیقت، هدف تجربه “سینمایی” بودن را ارائه می‌کنند. مجموعه Uncharted مملو از شخصیت‌های عالی و خوش خط، ماجراهای هیجان انگیز و سکانس‌های اکشن تکان دهنده است. هر بازی خطر و هیجان را افزایش می‌دهد و در حالی که بسیاری بازی Uncharted 2 را بهترین می‌دانند‌ که در این لیست به عنوان یکی از بهترین بازی های PS3 معرفی کردیم، ما عنوان Uncahrted 3 را نیز به آن اضافه می‌کنیم.

چند دلیل برای اینکه این بازی را به عنوان بهترین بازی معرفی کنیم، وجود دارد. برای اولین بار، Naughty Dog در این بازی مبارزه‌ای، توانسته‌است حالت مبارزه تن به تن را بهبود بخشید. این بازی همچنین مخفی کاری را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای برخی از سناریوهای رزمی برای دستیابی به برتری در نظر گرفته است.

سکانس‌های اکشن نیز بزرگتر و شدیدتر از همیشه هستند و دستاوردهای فنی بازی چیزی است که بر این می‌افزاید. Naughty Dog یک موتور کاملاً جدید ساخت تا فقط یک سکانس طبیعی اقیانوس را برای بخشی از بازی ایجاد کند.

داستان همچنین از جمله مزایا و نقاط قویت این نسخه و کل این سری بازی است. در حالی که برخی از کاراکترها به اندازه شخصیت‌های Uncharted 2 به یادماندنی نیستند، عمق احساسی بازیگران اصلی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما شروع به یادگیری بیشتر در مورد ناتان دریک و ریشه‌های او می‌کنیم. این یک بازی اکشن هیجان انگیز است که لحظات احساسی قابل توجهی نیز دارد.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Naughty Dog
  • ژانر بازی: اکشن، ماجراجویی
  • سال عرضه: نوامبر سال 2011

از ویژگی‌های دیگر این بازی می‌توان گفت:

  • سکانس‌های اکشن هیجان انگیز و شکار گنج
  • داستانی شخصی‌تر و احساسی‌تر از بازی های قبلی
  • ده‌ها گنج برای پیدا کردن و جمع آوری

God of War III

اگر نقدها را بررسی کرده باشید، هنگامی که بازی God of War برای PS4 منتشر شد، همگی از سبک بازی قهرمانانه و حماسی آن که داستان Kratos را ادامه می‌داد، راضی بودند که آن را به یکی از بهترین بازی‌های کنسول‌های کنونی تبدیل کرده است. قبل از این بازی، نسخه God of War III در PS3 عرضه شده است و نتیجه سری اول است. در نسخه سوم که در لیست بهترین بازی های PS3 قرار دارد و می‌تواند در PS4 نیز نصب شود، بازی قبل از رویدادهای نسخه 4 را روایت می‌کند. قبل از اینکه کریتوس بخشی از انسانیت خود را فدیه کرده باشد.

God of War III یک تجربه احشایی و خونین است که کاملاً مملو از انیمیشن‌های کشتار وحشیانه و سکانس‌های اکشن است که تلاش کراتوس برای انتقام را تکمیل می‌کند. بعد از اینکه کریتوس به اشتباه خانواده‌اش را در حوادث اولین بازی می‌کشد، پس از کشتن آرس، خدای جنگ می‌شود. سپس، در God of War II او متوجه می‌شود که پدرش زئوس است و همه خدایان مستحق مجازات هستند. God of War III تکمیل هدف کریتوس برای پاکسازی جهان از خدایان یونانی است.

این بازی اولین نسخه از این مجموعه است که به صورت HD ارائه شده است و بازی از سبک بالایی از افزایش خشونت استفاده می‌کند. همچنین سکانس‌های اکشن مهیجی وجود دارد که می‌بیند کریتوس از کوه المپوس بالا می‌رود و تایتان‌ها را می‌کشد.

اگر هنوز این نسخه‌های بازی این سری را تجربه نکرده‌اید، مجموعه God of War به طور کامل توصیه می‌شود. آنها نه تنها زمینه‌ای برای آخرین بازی این سری ارائه می‌دهند ، بلکه بسیار سرگرم کننده و چالش برانگیز هم هستند. God of War III عملکرد دلهره آمیز این مجموعه را با داستان بزرگتر و شدت بیشتر به ارتفاعات جدیدی می‌رساند و به همین دلیل در این لیست بهترین بازی های PS3 جایگاهی کسب می‌کند.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: Sony Computer Entertainment
  • ژانر بازی: اکشن – تک نفره
  • سال عرضه: مارس سال 2010

Resistance 3

در زمان عرضه PS3 و Xbox 360، هر کدام دارای بازی‌هایی در سبک تیراندازی اختصاصی خود بودند تا کاربران را به سرمایه گذاری در کنسول‌های خود ترغیب کنند. مایکروسافت Gears of War و سونی Resistance را داشت. در حالی که Gears of War از طول عمر بیشتری به عنوان یک سری برخوردار بود، Resistance هنوز یک بازی تیرانداز علمی تخیلی اما کیفیت بالا بود که در نوع خود مبتکرانه و تأثیرگذار بود. اولین نسخه بازی، چشم‌انداز چشمگیری در کنار مسابقه موجودات وحشتناک مهاجم ارائه کرد. مقاومت 2 خطرات را افزایش داد و سلاح‌های علمی تخیلی بیشتری را شامل می‌شد اما کمی در داستان پیچید. در نسخه مقاومت ،3 اوج سریال را شاهد بودیم که نتیجه‌ای مناسب برای قوس داستانی این فرانچایز است. بازی مقاومت همیشه در مقایسه با همتایان خود در نقش آفرینی بازیگران خود بهتر عمل کرده است که این مورد به ویژه در مقاومت 3 صادق است.

داستان این نسخه پس از چهار سال از بازی نسخه دوم است که مقاومت انسان در برابر کیمرا مهاجم در حال فروپاشی است. جوزف کاپلی، قهرمان داستان  با همسر و پسرش در یک سکونتگاه انسانی زندگی می‌کند اما باید آنها را ترک کند تا در آخرین تلاش برای بستن یک کرم چاله که عاقبت نژاد بشر به آن وابسته است، به نیویورک برود. استیصال شخصیت‌ها و انگیزه‌های شخصی آنها در درگیری هرگز از بین نمی‌رود و این چیزی است که بازی را به یاد ماندنی می‌کند.

این را با نبرد وحشیانه و مجموعه‌ای از سلاح‌های موجود در زرادخانه خود ترکیب کنید که باعث می‌شود مقاومت 3 به همان اندازه که سرگرم کننده است، بسیار جذاب باشد و در لیست بهترین بازی های PS3 ما قرار گیرد. این یک بازی است که ممکن است همانند سری بازی Gears of War شناخته نشود، اما در نهایت یک سری سازگارتر و بهبود یافته‌تر با عمق احساسی است.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • سازنده: اینسومنیاک گیمز
  • ژانر بازی: شوتر، اول شخص، اکشن، ماجراجویی
  • سال عرضه: سپتامبر 2011

Journey Collection

توسعه دهندگان مستقل در دهه گذشته دستاوردهای هنری باورنکردنی داشته‌اند که در قالب بهترین بازی های PS3 عرضه شده است. برخی از آنها بازی‌هایی به قدری ساده و زیبا ایجاد کرده‌اند که می‌توانند تا سال‌های آینده بر صحنه مستقل و صنعت تأثیر بگذارند. Journey Collection یکی از آن بازی‌ها است.

سومین و آخرین بازی Thatgamecompany در PS3 سبک هنری ساده آنها را با موسیقی متن پویا ترکیب کرد و تجربه‌ای را ایجاد کرد که بلافاصله جذاب و رضایت بخش است. این بازیکن اقتباسی تصویری از سفر قهرمان توسط جوزف کمپبل است و کنترل یک شخصیت بی‌نام را در وسط بیابان به دست می‌گیرد. پس از یافتن شنل قرمز که به آنها توانایی پرواز برای مدت کوتاهی را می‌دهد، شخصیت شروع به حرکت به سمت کوهی در دوردست می‌کند. سفر به این کوه به چند قسمت تقسیم می‌شود که بازیکن باید از آن عبور کند. این بخش‌ها دارای معماهایی هستند که بازیکن نیز باید برای حرکت به جلو آنها را حل کند.

بازی سفر برای ستایش بازیکنان و منتقدان به طور یکسان منتشر شد و چندین جایزه بازی سال را از آن خود کرد و برای موسیقی متن فیلم نفس گیر خود نامزد دریافت جایزه شد. همچنین این بازی به عنوان یکی از بزرگترین بازی‌هایی که تا به حال ساخته شده است، محسوب می‌شود.

علاوه بر انتشار این بازی، این نسخه شامل دو نوع بازی دیگر از جمله Thatgamecompany ، Flow و Flower است. می‌توانید هر سه مورد را در یک بسته تهیه کرده و از سبک بازی‌های آرام و جذاب آن  لذت ببرید.

از جمله مشخصات این بازی می‌توان گفت:

  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • ژانر بازی: پازل، یونیک، ماجراجویی
  • سال عرضه: ژوئن سال 2012

Mortal Kombat: Komplete Edition

در هر نسخه‌ای از PS یا سیستم‌عامل‌ها و کنسول‌های بازی، حتما باید یک نسخه از بازی جنگی و مبارزه‌ای مورتال کمبات را داشته باشید. مورتال کمبات یکی از بهترین بازی های PS3 نیز است که در حالت تک و چند نفره ساخته شده است.

در حالی که بسیاری از عناوین مورتال کامبت در گذشته بخاطر کیفیت پایین و تکراری بودن خود در حال فراموشی بودند، نسخه‌ای دیگر با حالت تک و چند نفره منتشر شد که می‌تواند تجربه اصلی در Mortal Kombat هیجان انگیز، چالش برانگیز و بسیار خونین را برای کاربران خود فراهم کند.

در Mortal Kombat، شما مجدداً رویدادهایMortal Kombat 1 ، 2 و 3 را تجربه خواهید کرد؛ بنابراین تازه واردان این سری در این نسخه سردرگم نمی‌شوند. به طور خلاصه داستان به این صورت است که شاو کان یک شخصیت یا غول آخر در مورتال کمبات، جهان را به هم می‌ریزد. او در پایان داستان Mortal Kombat همه را می‌کشد؛ بنابراین Raiden به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های مورتال کمبات، پیامی را در طول زمان برای جلوگیری از آن ارسال می‌کند.

گیم پلی بازی Mortal Kombat برای کسانی که به سرعت و روان بودن بازی‌هایی مانند Super Street Fighter IV عادت کرده‌اند، متفاوت خواهد بود. به کار رفتن دسته کوچک موسیقی جاز و اجرای حرکات ویژه در این گیم، بیشتر از سایر بازی‌ها است. در کل شما با نبردهای هیجان انگیز، مرگ و میرهای خونین و هزاران چیز برای تجربه کردن در بازی Mortal Kombat مواجه می‌شوید.

از جمله مشخصات این بازی به عنوان یکی از موارد لیست بهترین بازی های PS3 می‌توان گفت:

  • ناشر: NetherRealm Studios
  • ژانر بازی: اکشن، مبارزه‌ای
  • سال عرضه: می سال 2011

جذاب ترین بازی های PS3

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 81

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا