سینمای جهان

۱۸ مورد از بهترین فیلم های IMDB در سال 2021

معرفی بهترین فیلم های IMDB

لیست بهترین فیلم‌ های IMDB چیست؟ همانطور که می‌دانید، IMDB یکی از مراجع رتبه‌بندی فیلم‌های مختلف در جهان است که از اعتبار بالایی برخوردار است و به عنوان یک پایگاه داده آنلاین، در جمع آوری اطلاعات بازیگران و فیلم‌ها و … فعالیت می‌کند. در این قسمت می‌خواهیم یک لیست بهترین فیلم‌ های IMDB را به شما معرفی کنیم. قبل از اینکه به سراغ این مقاله برویم، باید بدانید که دانه به دانه این فیلم‌ها از ارزش بالایی برای تماشا برخوردار هستند، چه از لحاظ داستان، چه از لحاظ بازیگران، جلوه‌ها و شیوه تدوین در زمان خودشان و … پس حتما اگر قصد دارید تا اوقات تفریح خود را به تماشای فیلم بپردازید، حتما این لیست بهترین فیلم‌ های IMDB را در نظر داشته باشید.

 

فیلم‌ های سینمایی

دیدن یک فیلم در تئاتر یا تلویزیون، یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توان برای اوقات خالی خد در نظر بگیرید. این تفریح اگر همراه با دیدن لیست بهترین فیلم‌ های IMDB باشد، می‌تواند بسیار جذاب عمل کند. فیلم یک گستره معنایی بسیار وسیع دارد و صنعت فیلم‌ را می‌توان یک بخش بزرگ از هنر در دنیا دانست که شامل بخش‌های مختلفی می‌شود.

از یک نگاه کلی‌تر، تجارت فیلم ممکن است بسیار پر زرق و برق به نظر برسد. افراد مشهور و تهیه‌کنندگان فرش‌های قرمز را پایین می‌کشند ، اسکار خود را می‌گیرند، در جشنواره‌های مختلف هنری جهانی و داخلی در کشورهای خود شرکت می‌کنند. در کنار تمامی این موارد، شما می‌توانید فیلم‌ها را از موثرترین پدیده‌های فرهنگی در مقیاس جهانی مشاهده کنید.

سینما و فیلم‌سازی در ایران را می‌توان با قدمتی بیش از صدسال دانست. زمانی که اولین دستگاه‌های سینماتوگراف در سلسله قاجار در سال 1279 وارد ایران شد و کم کم ایران را به عرصه سینما کشاند. پس از آن، سینما‌ها روی کار آمدند. به طور مثال می‌توان گفت تنها پس از 4 سال از زمان تاسیس سینماها در جهان، اولین سینما در دوره مظفرالدین شاه در سال 1279 ساخته شد. هرچند مخالفت‌هایی با آن صورت گرفته است اما به تدریج سالن‌های سینما در ایران گسترش یافته و فیلم‌های خارجی در آنها نمایش داده شد.

در این قسمت از مجله جوان ایرانی، با معرفی که از لیست بهترین فیلم‌ های IMDB خواهیم داشت، می‌خواهیم گریزی به سینمای جهان داشته باشیم و با بهترین و برترین فیلم‌هایی که در مقیاس جهانی، توانسته‌اند رتبه‌های خوبی را از دید کاربران و با توجه به میزان رای‌گیری در IMDB داشته باشند را برای شما نمایش دهیم.

فیلم‌های سینمایی، نمایش‌هایی هستند که معمولا 1 تا 3 ساعت و یا بیشتر (به خصوص در عصر کنونی) به طول می‌انجامند. آنها فیلم‌نامه و خط داستانی خاصی را دنبال می‌کنند و سعی می‌شود تا یک ماجرا یا موضوع را با هنرمندی افراد مختلف و بازیگران گوناگون، شبیه‌سازی نمایند. فیلم‌ها می‌توانند در ژانرها و با اهداف مختلفی تولید شوند. امروزه صنعت فیلم‌سازی دیگر یک پروسه ساده و کم هزینه نیست بلکه بایستی برای آن بودجه‌های میلیون دلاری در نظر گرفته شود. به طور کلی، استودیوهای بزرگ بودجه کامل فیلم‌های خود (تولید، توسعه، بازاریابی و تبلیغات) را فاش نمی‌کنند. بودجه تولید یک فیلم پرفروش تابستانی مانند “انتقام جویان” مارول 220 میلیون دلار برآورد می‌شود. هنگامی که هزینه های بازاریابی و تبلیغات را در نظر بگیرید، بودجه افزایش می یابد.

فیلم های سینمایی

رتبه بندی IMDB

پایگاه اینترنتی فیلم‌ها که با عنوان The Internet Movie Database یا (IMDb) شناخته می‌شود، یک پایگاه داده آنلاین است که حاوی اطلاعات و آمار مربوط به فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی و همچنین بازیگران، کارگردانان و دیگر متخصصان صنعت فیلم است. این اطلاعات می‌تواند شامل لیست بازیگران و اعضای گروه، تاریخ اکران فیلم و اطلاعات گیشه، خلاصه داستان، تریلر‌، بیوگرافی بازیگران و کارگردان و سایر موارد دیگر راجع به یک فیلم باشد.

اطلاعات مربوط به IMDb از منابع مختلفی مانند فیلم‌سازان، استودیوهای فیلم‌سازی‌، اعتبارات روی صفحه و سایر منابع رسمی تهیه می‌شود. با این حال، بسیاری از اطلاعات از خود کاربران IMDb است که می‌توانند حقایق را در قالب اطلاعات اینترنتی برای مخاطبان خود ارسال کنند. برخلاف سایت‌های ویکی سنتی، IMDb همیشه قبل از اینکه آنلاین ظاهر شود، احراز هویت می‌کند و وب سایت به کاربران امکان می‌دهد تا اشتباهات احتمالی را گزارش کنند تا بتوان آنها را برطرف کرد.

کاربران همچنین می‌توانند نظرات خود را روی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، در مقیاس یک تا ده ارسال کنند، سپس از آنها برای ایجاد میانگین وزنی از همه نظرات کاربران برای نمایش در صفحه فیلم یا نمایش تلویزیونی استفاده می‌شود. همچنین، این رتبه بندی‌ها برای تهیه فهرست فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی IMDb با رتبه‌های برتر و پایین‌ترین رتبه استفاده می‌شود.

IMDb برای اولین بار در سال 1990 توسط Col Needham، برنامه نویس رایانه، به عنوان گروهی از اسکریپت‌ها منتشر شد که به کاربران امکان می‌داد لیستی از اعتبارات فیلم را که با کمک یک گروه USENET تهیه شده بود، جستجو کنند. در سال 1998، پایگاه داده اینترنت فیلم Ltd. زیرمجموعه آمازون شد که از آن به عنوان راهی برای تبلیغ فیلم‌ها و DVD هایی که در وب سایت اصلی خود می‌فروشد، استفاده می‌کند.

در سال 2002، IMDb خدمات اشتراک پولی خود را برای متخصصان صنعت فیلم، IMDbPro‌، راه اندازی کرد. IMDbPro به بازیگران‌، کارگردانان و سایر متخصصان اجازه می‌دهد تا صفحه IMDb خود را مدیریت کرده‌، رزومه خود را بارگذاری کرده و به اطلاعات گسترده‌تری دسترسی پیدا کنند که در نسخه رایگان وب سایت موجود نیست.

علاوه بر وب سایت IMDb‌، این شرکت یک برنامه تلفن همراه ارائه می‌دهد که در دستگاه‌های iOS ، Android و Amazon Kindle Fire موجود است. این وب سایت همچنین به آلمانی‌، فرانسوی‌، اسپانیایی‌، دانمارکی‌، فنلاندی‌، مجارستانی‌، ایتالیایی‌، لهستانی‌، پرتغالی و رومانیایی ترجمه شده است.

با توجه به اینکه امروزه از IMDB به عنوان یکی از وب‌سایت‌های مرجع برای یافتن امتیاز فیلم‌ها استفاده می‌شود، می‌خواهیم برحسب این سایت، به معرفی لیست بهترین فیلم‌ های IMDB بپردازیم که برحسب امتیازی که فیلم‌ها دریافت کرده‌اند، در ادامه معرفی می‌شوند. فرقی نمی‌کند فیلم‌ها در چه تاریخی ساخته شده، ما در این لیست بهترین فیلم‌ های IMDB، بدون دستکاری فیلم‌هایی که خود این سایت در این لحظه را رده‌بندی کرده است، به صورت کامل معرفی می‌کنیم.

رابع بتذی IMDB

لیست بهترین فیلم‌ های IMDB چیست؟

حال که به این قسمت از این مقاله رسیدیم، لازم است به ترتیب لیست بهترین فیلم های IMDB را به شما معرفی کنیم که عبارتند از:

The Shawshank Redemption – رستگاری در شاوشنگ

اندی دوفرسن (تیم رابینز) که به اشتباه محکوم شده است، به دلیل قتل همسر و معشوقش در زندان شاوشنک مین به دو حبس متوالی محکوم می‌شود. داستان فیلم در دهه 1940 نشان می‌دهد که چگونه اندی یاد می‌گیرد که با جنبه وحشیانه زندان کنار بیاید و حتی احترام هم زندانیان خود را به دست آورد، از جمله توجه یکی از مهم‌ترین محکومان قدیمی، “رد” ردینگ که با بازی مورگان فریمن می‌باشد. این فیلم توانسته است با بیش از 2.5 میلیون رای کاربران، رتبه نخست ما را در لیست بهترین فیلم های IMDB به خود اختصاص دهد. داستان این فیلم از یکی از داستان‌ها به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ اقتباس شده است.

  • ژانر: درام، جنایی
  • کارگردان: فرانک دارابونت
  • بازیگران: تیم رابینز، کلنسی براون، باب گانتون، مورگان فریمن، ویلیام سدلر، گیل بیلاز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.3 از بین 2.5 میلیون رای

The Godfather – گاد فادر

بدون شک نباید فیلمی که در آن آل پاچینو نقش ایفا کرده است را حتی اگر در لیست فیلم های برتر نباشد، نادیده گرفت. چه برسد به آنکه آن فیلم، یک نمایش به نام گاد فادر باشد. گاد فادر محصولی از سال 1972 است اما با گذشت این همه سال، همچنان رتبه دوم لیست بهترین فیلم‌ های IMDB را به خود اختصاص داده است. داستان فیلم به این صورت است که پسر پدرسالار قدرتمندترین قبیله مافیایی در نیویورک از جنگ به خانه برمی‌گردد و مصمم است زندگی خود را ادامه دهد، اما مجبور می‌شود در درگیری بین شیوه‌های سنتی پدرش و تازه واردانی که تجارت خانوادگی او را تهدید می‌کنند، اسلحه بگیرد. حتما پیشنهاد می‌شود تا این فیلم را به عنوان یکی از بهترین Movie های تاریخ سینمای جهان مشاهده کنید.

  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: Francis Ford Coppola
  • بازیگران: Marlon Brando، Al Pacino، James Caan
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.2 از 1.7 میلیون رای

The Godfather: Part II – گاد فادر 2

رتبه سوم در لیست بهترین فیلم‌ های IMDB، همان فیلم گاد فادر اما نسخه دوم آن است که دو سال بعد از نسخه اول، یعنی در سال 1974 منتشر شد. داستان فیلم در ادامه نسخه اول آن است که به خوبی توانسته است نابود ارزش‌هایی که در طبقه متوسط وجود دارد را نشان دهد. در سال 1958، پاچینو که در نقش مایکل کورلئوئه قرار دارد، مشغول بازسازی و ساخت امپراتوری خود است که از پدر وی به نام دون ویتو به ارث رسیده. زندگی ویتو کورلئونه در حالی نشان داده می‌شود که او از پسری متولد سیسیل به یکی از معتبرترین مافیا های نیویورک تبدیل می‌شود در حالی که مایکل تلاش می‌کند امپراتوری تجاری خود را در لاس وگاس، فلوریدا و کوبا قبل از انقلاب گسترش دهد . او در همین حال، با مشکلاتی روبرو است که باید ازدواج و رابطه‌اش را با برادرش حفظ کند.

  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: Francis Ford Coppola
  • بازیگران: Al Pacino، Robert De Niro، Robert Duvall
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از 1.2 میلیون رای

The Dark Knight – شوالیه تاریکی

به طور قطع می‌توان شوالیه تاریکی یا بتمن را از سری فیلم‌های جذاب در جهان دانست که هم نسخه کمیک آن و هم نسخه فیلم سینمایی‌اش، توانسته است محبوبیت بیش از اندازه‌ای را کسب کند. داستان فیلم به این صورت است که حوادث آن، یک سال پس از وقایع بتمن آغاز می‌شود، (پس از نسخه اول در سال 2005)، بتمن، ستوان جیمز گوردون و وکیل جدید هاروی دنت با موفقیت شروع به جمع آوری جنایتکارانی می‌کنند که گاتهام را نا امن کرده‌اند، تا زمانی که یک متفکر جنایتکار مرموز و سادیستی با نام ” جوکر “در Gotham ظاهر می‌شود و موج جدیدی از هرج و مرج را ایجاد می‌کند. مبارزه بتمن علیه جوکر عمیقا شخصی می‌شود و او را مجبور می‌کند “با هر چیزی که معتقد است، مقابله کند” و فناوری خود را برای جلوگیری از او بهبود بخشد.

  • ژانر: اکشن، درام، جنایی
  • کارگردان: Christopher Nolan
  • بازیگران: Christian Bale، Heath Ledger، Aaron Eckhart
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از بین 2.4 میلیون رای

برترین فیلم های IMDB

چه عناوینی در لیست بهترین فیلم‌ های IMDB قرار دارند؟

امروزه فیلم‌های بسیاری در صنعت سینما وجود دارد که بهترین‌های آنها مدام با نتایج و نظرات کاربران، تغییر می‌کنند. گستره وجود فیلم‌های سینمایی تا حدی بسیار زیاد است که ممکن است ماه‌ها صرف دیدن آن شود. هرچند بایستی گفت، قرار دادن یک لیست در روبروی افراد و تماشای فیلم نمی‌تواند کار درستی باشد؛ زیرا ما فیلم‌ها را فقط برای پرکردن اوقات تفریح خود مشاهده می‌کنیم. بنابراین با توجه به حجم زیاد فیلم‌ها، خوب است که در یک لیست بهترین فیلم‌ های IMDB را همیشه در نظر داشته باشیم. از دیگر موارد مهم در این لیست می‌توان گفت:

12 Angry Men – 12 مرد عصبانی

12 مرد عصبانی، چهارمین مورد از لیست بهترین فیلم‌ های IMDB ما است که در قالب یک فیلم با ژانر درام در سال 1957 ارائه شده است. این فیلم که به کارگردانی سیدنی لومت می‌باشد، از نمایشی با همین نام که در سال 1954 ساخته شده بود، برداشت شده است.

داستان فیلم راجع به هیئت منصفه‌ای است که از 12 مرد تشکیل شده و آنها می‌خواهند در مورد جوانی 18 ساله که با شک و تردید مجرم شده است، قضاوت کنند. این قضاوت، اعضای هیئت منصفه را مجبور به زیر سوال بردن اخلاق و ارزش‌های آنها می‌کند. از جمله نکات مهمی که می‌توان راجع به این فیلم اشاره کرد، چالش‌ها و نکات اجماع و دشواری‌هایی است که در بین آنها ایجاد می‌شود. این فیلم به مخاطب خود، تفاوت شخصیت‌ها، تجربیات و اقدامات افراد مختلف در این هیئت منصفه را ارائه می‌کند.

  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: Sidney Lumet
  • بازیگران: Henry Fonda، Lee J. Cobb، Martin Balsam
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از 732 هزار رای

Schindler’s List – لیست شیندلر

یکی دیگر از فیلم‌هایی که هرچند قدیمی است اما توانسته سر و صدای زیادی را به همراه داشته باشید، فیلم لیست شیندلر است که در لیست بهترین فیلم‌ های IMDB ما قرار می‌گیرد. این درام تاریخی که در سال 1993 ساخته شده است، براساس یک رمان در همین سبک از سال 1982 می‌باشد که به نویسندگی توماس کنالی، ساخته شده بود. داستان این فیلم، راجع به پناهجویان یهودی هستند که به تعداد هزار تن از آنها در جنگ جهانی دوم، در کارخانه‌های آلمانی کار می‌کنند تا خود را از فاجعه هولوکاست نجات دهند. این فیلم اولین بار در نوامبر سال 1993 رونمایی شد و توانست در آن زمان نیز جزو بهترین فیلم‌های تاریخی قرار گیرد. تصور کنید که با فروش 322 میلیون دلاری این فیلم با بودجه ساخت 22 میلیون دلار، چقدر فیلم توانسته مورد محبوبیت قرار گیرد.

  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • کارگردان: Steven Spielberg
  • بازیگران: Liam Neeson، Ralph Fiennes، Ben Kingsley
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.9 از 1.3 میلیون رای

The Lord of the Rings: The Return of the King – ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه

حتما یک بار هم که شده، نام ارباب حلقه‌ها به گوشتان خورده است. ارباب حلقه‌ها، نام یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ساخته شده در جهان است که شامل سه قسمت سینمایی به نام‌های ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه در سال 2001، ارباب حلقه‌ها: دو برج در سال 2002 و ارباب حلقه‌ها: بازشت پادشاه در سال 2003 است. پیشنهاد می‌شود هر سه فیلم را در لیست بهترین فیلم‌ های IMDB برای تماشا داشت هباشید. این فیلم براساس جلد سوم کتابی به همین نام که توسط جی آر آر تالکین نگاشته شده است، تهیه شده. داستان فیلم از ادامه قسمت دوم شروع می‌شود. بنابراین برای تماشای آن نیاز دارید تا قسمت‌های قبلی فیلم را مشاهده کنید. در این قسمت، سم و فردو باید به کوه نابودی بروند و حلقه را از بین ببرند اما این این کار به آسانی انجام پذیر نیست.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: پیتر جکسون
  • بازیگران: Elijah Wood، Viggo Mortensen، Ian McKellen
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.9 از بین 1.7 میلیون رای کاربران

Pulp Fiction – داستان عامه پسند

مورد بعدی در لیست بهترین فیلم‌ های IMDB، فیلم “داستان عامه پسند” است که به عنوان یکی از فیلم‌های مشهور انگلیسی شناخته می‌شود. این فیلم در سال 1994 ساخته شده است و جذابیت و محبوبیتی که ایجاد شده را می‌توان مرهون ترکیب عالی فیلم در سبک‌های خشونت، طنز، داستان غیرخطی و دیالوگ‌های آن دانست. داستان فیلم به این صورت است که ژول وینفیلد (ساموئل ال جکسون) و وینسنت وگا (جان تراولتا) دو مرد آدمکش حرفه‌ای هستند که قصد دارند یک چمدان سرقت شده از کارفرمای خود، سرگرد اوباش مارسلوس والاس (وینگ ریمز) را بازیابی کنند. والاس همچنین از وینسنت خواسته است که همسرش میا (اوما تورمن) را چند روز بعد و زمانی که والاس خارج از شهر خواهد بود، بیرون ببرد. بوچ کولیج (بروس ویلیس) بوکسور سالخورده‌ای است که توسط والاس به او دستمزد داده شده تا مبارزه خود را ببازد. زندگی این افراد به ظاهر بی‌ارتباط با هم ترکیب شده است و شامل مجموعه‌ای از حوادث خنده دار، عجیب و غیرقابل احترام است.

  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: Quentin Tarantino
  • بازیگران: John Travolta، Uma Thurman، Samuel L. Jackson
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.9 از بین 1.9 میلیون رای

The Good, the Bad and the Ugly – خوب، بد و زشت

اگر متولد دهه شصت یا اوایل هفتاد باشید، حتما فیلمی با عنوان خوب، بد و زشت که در ژانر وسترن ساخته شده است را دیده‌اید. یک فیلم در سبک کابوی آمریکایی که توانسته است به خوبی، توجه جهانیان را به خود جلب کنید. داستان فیلم راجع به دو فرد (خوب و زشت) است که با گول زدن دیگران و کلانترهای منطقه‌های مختلف، به امرار معاش مشغول هستند. در این میان، بد شخصیتی آدمکش و حرفه‌ای است که به دنبال گنجی گم شده در جنگ‌های داخلی آمریکا می‌گردد. پس از یک ماجرا، زشت و خوب از این گنج نیز باخبر می‌شوند و به دنبال آن می‌روند. این فیلم، محصول سال 1966 به کارگردانی سرجیو لئونه و بازی کلینت ایستوود در نقش ” خوب “، لی ون کلیف در نقش” بد “و الی والاچ در نقش” زشت ” می‌باشد. جالب است بدانید که این فیلم، با همکاری کشورهای مختلف از جمله رهبری ایتالیا با تولیدکنندگان مشترک در اسپانیا، آلمان غربی و ایالات متحده ساخته شده است ولی بیشتر فیلمبرداری آن در اسپانیا انجام شد.

  • ژانر: وسترن
  • کارگردان: سرجو لئونه
  • بازیگران: کلینت ایستوود، لی وان کلیف، ایلای والاک، فرانک برانیا، آلدو سامبرل
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 720 هزار رای

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring – ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه

همانطور که قبلا هم گفتیم، سه گانه ارباب حلقه‌ها به خوبی توانسته است اعتماد و رضایت مخاطبین خود را جلب کند. از این رو، شما می‌توانید مشاهده کنید که عنوان دهمین لیست بهترین فیلم‌ های IMDB ما اختصاص به این نسخه اول سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها دارد. این نسخه در سال 2001 ساخته شده است. جالب است بدانید که در 3 نسخه، با حدود بودجه 281 میلیون دلار ساخته شد اما توانسته است 2.981 میلیارد دلار در آمد کسب کند. یعنی چیزی در حدود 10 برابر بودجه ساخت خود، توانسته است در گیشه فروش را کسب کند. داستان فیلم بدین شرح است که در عصر دوم سرزمین میانه، به ارباب جن‌ها، کوتوله‌ها و انسان‌ها، حلقه‌های قدرت داده می‌شود. دارور لارن سائورون بدون اطلاع آنها‌، یک حلقه را در کوه Doom جعل می‌کند و بخش بزرگی از قدرت خود را در آن القا می‌کند تا بر حلقه‌های دیگر مسلط شود تا بتواند سرزمین میانه را فتح کند. آخرین اتحاد انسان‌ها و جن‌ها با نیروهای سائورون در موردور می‌جنگد. پس از یک جنگ، حلقه 2500 سال در رودخانه‌ای گم می‌شود تا زمانی که توسط گولو ، صاحب آن به مدت پنج قرن‌، پیدا می‌شود. حلقه گولوم را رها می‌کند و متعاقباً توسط یک هابیت به نام بیلبو بگینز، که از تاریخ آن بی ‌اطلاع است، پیدا می‌شود.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Peter Jackson
  • بازیگران: Elijah Wood، Ian McKellen، Liv Tyler، Viggo Mortensen، Sean Astin، Cate Blanchett
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از 1.7 میلیون رای

 

لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز را در مقاله زیر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی طنز

برترین فیلم های سایت IMDB

بهترین فیلم‌های جهان در لیست IMDB کدام‌اند؟

IMDB به عنوان مرجعی برای رتبه‌بندی فیلم‌ها و سریال‌ها در جهان، توانسته است به خوبی لیستی از بهترین نمایش‌هایی که ارزش بالایی برای تماشا دارد را برای شما فراهم کند. در ادامه این لیست می‌خواهیم چندین مورد دیگر را ذکر کنیم که عبارتند از:

Fight Club – باشگاه مبارزه

Fight Club یا کلوپ مبارزه را می‌توان یک اثر و فیلم آمریکایی  ساخته شده در سال 1999 به کارگردانی دیوید فینچر و بازی برد پیت، ادوارد نورتون و هلنا بونهام کارتر دانست که رتبه 11 در لیست بهترین فیلم های IMDB را به خود اختصاص می‌دهد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از چاک پالانیوک در سال 1996 ساخته شده است. داستان فیلم پیرامون نورتون نقش راوی ناشناسی است که از شغل یقه سفیدی خود ناراضی است و بنابراین، او با فرد دیگری به نام تایلر دوردن (پیت) یک “باشگاه مبارزه” تشکیل می‌دهد و درگیر رابطه ای با یک زن فقیر، مارلا سینگر (بونهام کارتر) می‌شود. Fight Club یکی از جنجالی‌ترین و مورد بحث‌ترین فیلم‌های دهه 1990 بود. این فیلم به عنوان پیشگام خلق و خوی جدید در زندگی سیاسی آمریکا تلقی شد. همچنین Fight Club به عنوان یک مبتکر در فرم و سبک سینمایی شناخته شد؛ زیرا از پیشرفت‌های جدید در فیلمسازی استفاده می‌کرد. پس از اکران تئاتر Fight Club، این فیلم از طریق دهان به دهان محبوبیت بیشتری پیدا کرد

  • ژانر: درام
  • کارگردان: David Fincher
  • بازیگران: Brad Pitt، Edward Norton، Meat Loaf
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 1.9 میلیون رای

Forrest Gump – فارست گامپ

به طور قطع، بدون آوردن نام فورست گامپ، لیست بهترین فیلم‌ های IMDB کامل نمی‌شود. فورست گامپ از جمله فیلم‌های اثرگذار و جذابی است که توانسته بیش از 95 درصد از مخاطبان خود را راضی نگه دارد و نیز جایزه‌های متعددی را کسب کند. داستان فیلم از این قرار است که فارست گامپ، پسر بی گناه و خوش قلب اهل آلاباما، تقریباً در تمام زندگی خود با نامهربانی دیگران سر و کار داشته است. فارست که با جنی زیبا، تنها دوستش بزرگ شده است، مشتاق است تا همه چیز را در مورد راه‌های جهان بیاموزد و مأموریتی را برای یافتن هدف واقعی خود در زندگی آغاز می‌کند. این فیلم توانسته است جایزه‌های مختلفی را ببرد که از جمله آن می‌توان به جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول، جایزه اسکار بهترین کارگردانی، جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم، جایزه برگزیده مردم برای فیلم سینمایی محبوب و … که جمعا بیشتر از 20 مورد است.

  • ژانر: درام، رمانتیک
  • کارگردان: Robert Zemeckis
  • بازیگران: Tom Hanks، Robin Wright، Gary Sinise
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 1.9 میلیون رای

Inception – تلقین

اگر به فیلم‌های علمی – تخیلی علاقمند هستید، اما تا به حال فیلم تلقین را ندیده‌اید، باید بگوییم شما یکی از بهترین‌های لیست بهترین فیلم‌ های IMDB را از دست داده‌اید. تلقین، یک فیلم تو درتو و عمیق اما کاملا جذاب و زیبا است که در سال 2010 ساخته شده است. این فیلم راجع به دزدی است که از طریق فناوری به اشتراک گذاری رویاها، قصد دارد تا اسرار شرکت‌های بزرگ را از ذهن افرادی که در شغل CEO قرار دارند، بدزدد، اما کسی که این ماجرا را اجرا می‌کند، به علت گذشته غم انگیزی که دارد، ممکن است پروژه و تیمش را به فاجعه برساند. داستانی بسیار جذاب است که حتما تا چند روز ذهن و فکر شما را به خود مشغول می‌کند. جالب است بدانید که این فیلم با بودجه 160 میلیون دلاری خود، توانست در جهان فروش 825 میلیون دلاری را تجربه کند که چیزی در حدود بیش از 5 برابر بودجه ساخت خود را بدست آورده است.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، عملی – تخیلی
  • کارگردان: Christopher Nolan
  • بازیگران: Leonardo DiCaprio، Joseph Gordon-Levitt، Elliot Page
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 2.2 میلیون رای

The Lord of the Rings: The Two Towers – ارباب حلقه‌ها: دو برج

در همین ترتیب که لیست بهترین فیلم‌ های IMDB را دنبال می‌کنیم، رتبه 14 مربوط به نسخه دوم سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها می‌شود. در حالی که فرودو و سام با کمک گولوم، به موردور نزدیک می‌شوند، این اتحاد متقابل در برابر متحد جدید سائورون، سارومان و انبوهی از ایزنگارد، ایستادگی می‌کند.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Peter Jackson
  • بازیگران: Elijah Wood، Ian McKellen، Viggo Mortensen
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.7 از 1.6 میلیون رای

Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back – جنگ ستارگان: قسمت 5 – امپراتوری ضربه متقابل می زند

از جمله فیلم‌هایی که توانسته است مانند ارباب حلقه‌ها مورد استقبال جامعه قرار گیرد، می‌توان به فیلم جنگ ستارگان اشاره کرد که قسمت 5 آن رتبه 15 لیست بهترین فیلم های IMDB را به خود اختصاص داده است. خلاصه فیلم به این شرح است که شورشیان، برای رهایی از دشمنی که دارند، پایگاه خود در هوث را  ترک می‌کنند. در این بین، دوستان اسکای واکر گرفتار لرد دارت ویدر می‌شوند و ماجراهایی که رخ می‌دهد.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: Irvin Kershner
  • بازیگران: Mark Hamill، Harrison Ford، Carrie Fisher
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.7 از بین 1.2 میلیون رای

بهترین فیلم های سینمایی IMDB

برترین فیلم‌های دنیا از دید IMDB

در انتهای این لیست، نام چندتن از بهترین فیلم‌ها را از دید کاربران برای شما بیان می‌کنیم که در رتبه‌های متفاوتی از لیست بهترین فیلم‌ های IMDB قرار دارد. این موارد عبارتند از:

Silence of the Lambs – سکوت بره ها

یکی از بهترین فیلم هایی که نباید از دست بدهیم، فیلم سکوت بره ها است که راجع به یک مامور جوان F.B.I است. این فرد باید از یک قاتل آدمخوار زندانی کمک بگیرد تا بتواند یک قاتل سریالی دیگر را دستگیر کند، دیوانه‌ای که قربانیان خود را پوست می‌اندازد. این فیلم را می‌توانید با بازی بسیار زیبای توماس هریس مشاهده کنید که در نهایت منجر شد تا جزو 3 فیلم برتری شود که هر 5 جایزه اسکار در جایزه‌های اصلی برنده شده است.

  • ژانر: جنایی، درام، هیجانی
  • کارگردان: Jonathan Demme
  • بازیگران: Jodie Foster، Anthony Hopkins، Lawrence A. Bonney
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.6 از 1.3 میلیون رای

Matrix – ماتریکس

ماتریکس یک اثر بسیار حیرت‌انگیز در زمان خود و اکنون است که توانست به سرعت محبوبیت بسیاری را در جهان کسب کند. داستان فیلم از این قرار است که هنگامی که یک غریبه زیبا، نئو هکر رایانه‌ای را به دنیای زیرزمینی ممنوع هدایت می‌کند‌، به حقیقت تکان دهنده‌ای پی می‌برد، زندگی که او می‌شناسد، فریب مفصل یک هوش سایبری شیطانی است.

  • ژانر: اکشن، علمی – تخیلی
  • کارگردان: لانا و لی‌لی واچوفسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیش‌برن، کری‌آن ماس
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7 از بین 1.8 میلیون رای

INTERSTELLAR – میان ستاره‌ای

یکی از زیباترین و احساسی‌ترین فیلم‌هایی است که می‌توانید در سبک علمی – تخیلی مشاهده کنید. بلایا، قحطی‌ها و خشکسالی‌ها آینده زمین را در بر گرفته است. تنها یک راه برای اطمینان از بقای انسان وجود دارد: سفر بین ستاره‌ای. کرم چاله تازه کشف شده در مناطق دورافتاده منظومه شمسی به تیم فضانوردان اجازه می‌دهد به جایی بروند که هیچ انسانی قبلاً نرفته است، سیاره‌ای که ممکن است محیط مناسبی برای حفظ زندگی انسان داشته باشد. این فیلم توانست در گیشه موفق شود و نظرات بسیار خوبی را از منتقدان خود دریافت کند. این فیلم در رتبه 28 لیست بهترین فیلم های IMDB قرار دارد.

  • ژانر: ماجراجویی، درام، علمی – تخیلی
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: Matthew McConaughey، Anne Hathaway، Jessica Chastain
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.6 از بین 1.6 میلیون رای

بهترین فیلم های سینمایی تاریخ

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا