ترفندتکنولوژی

بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان کدامند؟

بروکر چیست؟ بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان

بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان کدامند؟ اگر شما هم قصد پاسخ به این پرسش را دارید، در ادامه این مقاله به شما 3 بروکر مهم را پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید با خیال آسوده با آنها ترید کنید. همچنین برخی از اطلاعات اولیه در خصوص بروکرها، ویژگی و نحوه کار آنها را نیز در ابتدای متن به شما توضیح خواهیم داد.

بروکر چیست؟

اگر شما هم قصد دارید در دنیای رمزارزها فعالیت کنید، حتما متوجه هستید که بروکرها به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای شما خواهند بود تا بتوانید در این فضا وارد شوید. در این خصوص ابتدا بهتر است راجع به بروکرها بیشتر صحبت کنیم که در این خصوص می‌توان گفت بروکر یک نوع شرکت است که در قالب یک موسسه مالی فعالیت می‌کند و با امکانات و پلتفرم‌هایی که دارد، قادر است تا معامله گران را به بازارهای مالی متصل نماید. معامله گران می‌توانند از طریق این کانال‌ها یعنی بروکرها مکان خرید و فروش رمز ارزها را داشته باشند. بازارهای مختلفی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به بورس کشورها، بازارهای بین المللی جفت ارزها و نیز بازارهای رمزارزها اشاره کرد.

با اینکه بروکر می‌تواند برای همه این بازار یک معنی را داشته باشد، اما لفط آن بیشتر برای بازار جفت ارزها که به معنای فارکس شناخته می‌شود، به کار می‌رود. شما می‌توانید از طریق این مراکز و موسسات مالی، امکان ترید کردن حتی با سرمایه‌های کم و یا لورج‌ها و اهرم‌ها را داشته باشید که بیشتر در این رابطه صحبت می‌کنیم. نام دیگر بروکرهایی که برای بازار فارکس فعالیت می‌کنند، بروکرهای خرده فروشی و یا بروکرهای معاملات ازی نام دارد. همچنین، بروکرهای مارکت بین‌المللی برای مشتریان خود ارائه خدماتی از جمله ارائه اخبار بازار، برنامه‌های آموزشی، تحلیل فنی و امکانات نرم افزاری جهت اجرای معاملات از طریق اینترنت و دیگر ابزار را نیز فراهم می کنند.

انواع بروکرها کدامند؟

یکی از پرسش‌هایی که ممکن است راجع به بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان داشته باشید، آشنایی با انواع آنها است. در این رابطه می‌توان به چند مورد مختلف اشاره کرد. معمولا تقسیم بندی بروکرها برحسب عملکرد، نوع فعالیت و مسئولیت‌ آنها تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • بروکرهای بانکی: یکی از انواع موسساتی است که می‌توان آنها را به عنوان بروکرهای معتبر دانست. این مدل بروکرهای بانکی به عنوان واسطه در معاملات بانکی عمل می‌کنند. آنها معمولا برای موسسات مالی، بخش‌های خصوصی و دولتی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند.
  • بروکرهای بورس: بروکرهای بورس کار خود را در بازار سرمایه انجام می‌دهند و به معامله‌گران حرفه‌ای در این بورس‌ها امکان معامله داده می‌شود.
  • بروکرهای بیمه: بروکرهای بیمه در حوزه بیمه تخصصی دارند و به مشتریان خود انواع بیمه را ارائه می‌دهند.
  • بروکرهای مارکت میکر: مدلی از بروکرها هستند که خود قیمت خرید و فروش را به مشتریان پیشنهاد می‌کنند.
  • بروکرهای مستقیم: مدلی از انواع بروکرها هستند که تریدرها را به صورت مستقیم به به شبکه ECN متصل کرده (شبکه ارتباطات الکترونیکی) و بهترین قیمت‌های خرید و فروش را با یکدیگر بررسی می‌کنند.

اگر بخواهیم یک دسته بندی دیگر نیز به این موارد اضافه کنیم، بروکرهای هستند که با اتباع ایرانی مشکلی ندارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید چراکه می‌خواهیم به معرفی بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان و شما را از این دغدغه نجات دهیم.

بروکر چه کاری می‌کند؟
آشنایی با بروکر

بروکر چه کاری می‌کند؟

حال ممکن است این سوال نیز برای شما مطرح شود که بروکر بازار جفت ارزها به عنوان یک واسطه‌گر در بازارهای ارز، دقیقا چه نقشی دارد. در این خصوص باید گفت کار اصلی بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان آن است که معاملات مربوط به خرید و فروش جفت ارزها را پس از ثبت سفارش مشتریان انجام می‌دهد. یعنی آنها به مشتریان خود این امکان را می‌دهند که با بهره‌گیری از تحلیل‌هایی که داشته‌اند، امکان خرید و فروش جفت ارزها را بر اساس روند روزانه بازار، در بورس‌های مالی جهانی انجام دهند.

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، بروکرهای بازار و مارکت‌های بین المللی برای مشتریان خود امکاناتی را فراهم می‌آورند که آنها را قادر می‌سازد تا در حوزه مالی فعالیت نمایند. این بروکرها در لیست خدمات خود همچنین آموزش‌های خاصی را ارائه می‌کنند که شما می‌توانید از آن برای بهبود مهارت در معاملات و ارائه ی نرم افزارها و سیستم‌های الکترونیکی جهت اجرای سریع و صحیح معاملات از طریق اینترنت و موبایل، افزایش دانش و شناخت در بازار جفت ارزها استفاده کنید. در کل، بروکر بازار جفت ارزها برای معامله گران حرفه‌ای این بازار قادر است تا نقش یک واسطه گر را داشته و امکان بهره‌مندی و شرکت در بازارهای جهانی جفت ارز را فراهم می‌کند.

بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که گفتیم، بهترین بروکرهای بازار مالی، موسساتی هستند که می‌بایست در نقش یک واسطه عمل کرده و میزبان پول‌ها و سرمایه‌های مشتریان خود خواهند بود. بنابراین مهم است که کاربران نگران مسئله امنیت آنها بوده و نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند. در ادامه می‌خواهیم به چند مورد از ویژگی‌هایی که می‌توان در بهترین بروکرهای سرمایه گذاری مشاهده کرد بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

1- شفافیت: یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی آن است که این مراکز، شفافیت داشته و اطمینان بیشتری به کاربران خود ارائه کنند.

2- امنیت: این بروکرها به کاربران خود امنیت بسیار بالا و محرمانه بودن اطلاعات آنها را تضمین می‌کنند. همچنین همیشه منطبق با قوانین مالی و حریم خصوصی عمل کرده و پروتکل‌های امنیتی الزامی را رعایت می‌کنند.

3- هزینه‌های کمتر: بهترین بروکرهای بازار مالی هزینه های کمتری در معاملات و پرداختی‌های برای مشتریان خود دارند، همچنین همواره تلاش می‌کنند تا از نظر فنی فنی و کاهش هزینه‌ها روزانه به عنوان یک هدف کار کنند.

4- پشتیبانی قوی: بهترین بروکرها به مشتریان خود حمایت قوی و پشتیبانی را در اختیار می‌گذارند و به سرعت به شکایات و درخواست های مشتریان پاسخ می‌دهند.

5- ابزار بازاریابی: بروکرهای با کیفیت با ارائه ابزارهای هوشمند و بازاریابی و آموزشی به مشتریان خود، برای درک بهتر تجارت بورس و بازار مالی کمک می‌کنند. این آموزش‌ها می‌تواند به صورت دوره‌های از پیش ضبط شده یا آنلاین باشد.

6- پلتفرم تجاری قدرتمند: بهترین بروکرها از پلتفرم تجاری قدرتمند و سریعی برای اجرای معاملات استفاده می‌کنند، با ارائه ابزار دقیق برای بررسی های فنی ویژگی های گرافیکی حرفه‌ای. این مورد بسیار مهم است و باید در ویژگی‌های بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری به دنبال آن باشید تا سریع‌ترین سفارش‌گیری‌ها را انجام دهید.

7- نیازمندی های فردی: بهترین بروکرها نیز به نیازهای هر مشتری، نماد خاص و نیازهای سرمایه گذاری شخصی را پاسخ داده و و تلاش می‌کند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند.

بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی چه ویژگی هایی دارند؟
بررسی برترین بروکرها برای سرمایه گذاری

بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان کدامند؟

حال نوبت آن است تا به معرفی بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان بپردازیم که هرکدام می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید بدون دغدغه، وجوه خود را در آن واریز کرده و ترید کنید. در این خصوص باید گفت:

بروکر آمارکتس

یکی از پیشنهادات بسیار خوبی که می‌بایست در این قسمت به آن اشاره کرد، بروکر آمارکتس نام دارد. این بروکر از سال 2007 به بعد ساخته شده است و توانسته است در 2 سال اخیر، به شدت از میان کاربران ایرانی پشتیبانی کرده و اعتماد آنان را جلب کند. این بروکر توانسته است امکانات خوبی را ارائه کند که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از 16 شاخص بورس و نیز بیش از 142 سهام معتبر اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید انواع جفت ارزهایی که در بازار فارکس معامله می‌شوند را از طریق این کارگزاری بیابید. آمارکتس فیچرهای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان گفت:

  • تنوع حساب: یکی از نقاط قوتی که می‌بایست به آن توجه کرد، وجود انواع مختلف حساب است که هرکدام می‌توانند ویژگی‌های خاصی ارائه کنند. مهم ترین شاخص، عدم داشتن کارمزد یا کمیسیون یا مقدار کم آن است. شما می‌توانید حساب‌های مختلفی را در آمارکتس بیابید که شامل 4 مدل یعی Fixed، Standard، ECN و نیز Crypto می‌باشد. به عنوان مثال، حساب Ecn نیاز به اولین پرداخت به مبلغ 200 دلاری دارد تا بتوانید از آن معامله کنید. اما از سوی دیگر، اسپرد این حساب 0 درنظر گرفته شده است و کمیسیون آن به ازای هر لات، در حدود 2.5 یورو یا دلار باش.
  • امکانات درون سیستمی: پس از ثبت نام، یک پنل اختصاصی و کامل برای کاربران ساخته شده است که می‌توانند از آن به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید از امکان پرداخت با حتی مبلغ تومان را دارید و نیز می‌توانید واریزی یا برداشتی به همین ارز را بگیرید. با این حال طیف مختلفی از روش‌های پرداخت قرار داده شده‌اند که شامل پرداخت با تتر هم می‌شود.
  • اعتماد: شما می‌توانید شعب و نمایندگی‌هایی را از این کارگزاری در سراسر جهان شامل انگلستان، اوکراین، قبرس، ارمنستان ملاقات نمایید.
  • رگوله: رگوله بودن یکی از شاخص‌هایی است که می‌بایست حتما در انتخاب بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان درنظر بگیرید. در این خصوص برای آمارکتس می‌توان به رگوله FSA اشاره کرد.

قابل ذکر است که برای استفاده از امکانات چنین بروکری، لازم است در آن اثبات هویت خود را با آپلود عکس‌های لازم انجام دهید.

 بروکر آلپاری

از نام‌های قدیمی و البته محبوبی که اکنون نیز طرفداران خاص خود را دارد، می‌بایست به بروکر آلپاری اشاره کرد. این موسسه مالیاتی از سال 1998 میلادی ساخته شده و اکنون در کشورهای مختلفی فعالیت می‌کند. این بروکر با ایرانیان مشکلی نداشته و به همین خاطر  می‌توانید از آن استفاده کنید. مزیت برتری که این بروکر نسبت به دیگر بروکرها دارد، امکان حداقل واریزی از  1 دلار است که در حساب‌های خاص آن انجام می‌شود. در کل 4 حساب درنظر گرفته شده است. شما کاربران می‌توانید از این پلتفرم از اسپرد 0.2 پیپ استفاده کنید.

اکنون بروکر آلپاری صدها هزار کاربران ایرانی را در خود جای داده و کل تریدرهای آن در حدود 2 میلیون تومان میباشد. برای دسته بندی انواع حساب‌ها در این بروکر می‌توان به انواع حساب نانو، استاندارد، ECN، Pro ECN و غیره اشاره کرد که هزینه کمیسیون و کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌کنند. این بروکر اولین بار در سال 1998 در روسیه آغاز به کار کرده است و در سال‌های 2004 و 2006 و 2010، به ترتیب تحت رگولاتوری FCA, NFA و نیز CySec قرار گرفته است.

یکی از رویدادهای مهم در مورد این بروکر، ورشکستگی یکی از شعبات آن بوده است که البته این شعبه جدا شده (شعبه انگلستان) و نیز شعب آمریکا و نیوزلند آن نیز تعطیل شدند. همچنین در مورد انواع حساب‌های این بروکر که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است، می‌توان گفت:

  • حساب نانو: که آن را می‌توان همان حساب استاندارد دانست. این حساب با سنت کار می‌کند و به همین خاطر برای کسانی که حجم پایینی کار می‌کنند، بسیار عالی بوده و ضرر و سود آن نیز کمتر خواهد بود. اگر در فارکس تازه کار هستید، از این حساب استفاده کنید.
  • حساب ECN: مدل دیگری از انواع حساب‌هایی است که می‌توانید آن را درنظر بگیرید. در این حالت باید گفت این نوع حساب‌ها می‌توانند با داشتن اسپرد کمتر، بهترین حساب برای کاربران معمولی بوده و غالب کاربران نیز از آن استفاده می‌کنند. حساب‌های ECN کمیسیون ندارند و لوریج آنها نیز تا عدد 3 هزار قابل افزایش می‌باشد.
  • حساب Pro ECN: این مدل حساب در بروکرهای دیگر معادل همان ECN است که اسپردهای آن کمتر از ECN بوده ولی کمسیسون 3-5 دلار گرفته می‌شود. مزیت استفاده از این حساب، نمادهای بیشتری است که در آن حضور داشته و برای کسانی که قصد ترید در نمادهای بیشتری دارند و یا با کمیسیون آن مشکلی ندارند، مناسب خواهد بود.

شما می‌توانید بروکر لایت فارکس را به عنوان یکی از بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان درنظر بگیرید.

بروکر لایت فایننس

یکی از بروکرهای مطرح و جذابی که در این لیست باید به آن اشاره کرد، بروکر لایت فایننس است. این بروکر که در گذشته با نام لایت فارکس شناخته می‌شد، همچنین از بروکرهای مورد علاقه ایرانیان است که باید آن را در لیست بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان قرار داد. این بروکر در سال 2005 تاسیس شده است و تعداد مشتریان آن بیش از 0.5 میلیون نفر است. بروکر لایت فایننس در کل به 14 زبان ارائه می‌شود که توانسته است امتیاز خوبی را از نظر کاربران خود دریافت کند.

در این بروکر، 3 نوع حساب کلی وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  • حساب کلاسیک: این نوع حساب با حداقل واریزی 50 دلار امکان معامله را داشته و معمولا بیشتر کاربران آن را انتخاب می‌کنند. امکان لوریج با این حساب تا عدد 1000 وجود دارد و اسپردهای آن نیز کم است. شما می‌توانید در آن، امکان معامله شاخص‌ها و جفت ارزهای بسیاری را داشته باشید.
  • حساب Cent: مورد دیگری که باید در این لیست به معرفی آن پرداخت، حساب سنت است. در این حساب، حداقل واریزی 10 دلار بوده و حداکثر اهرم آن 200 می‌باشد. این نوع از حساب‌ها کمیسیون ندارند و حداکثر حجم آنها نیز 100 لات است. همچنین باید بدانید که اسپرد آن از 3 پیپ شناور می‌باشد.
بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری بین المللی ایرانیان کدامند؟
بروکر آمارکتس

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا