تکنولوژی

بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازه های مختلف قیمتی کدامند؟

انواع لپ تاپ‌ های ایسوس ASUS + معرفی بهترین آن‌ها

بهترین لپ تاپ های ایسوس کدامند؟ همانطور که می‌دانید، ایسوس یکی از برندهای بزرگ و مطرح در زمینه تولید قطعات الکترونیکی است. شما می‌توانید انواع لپ‌تاپ‌ها، موبایل، مادربرد و سایر لوازم دیجیتالی را از آن تهیه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ را داشته و به دنبال بهترین لپ تاپ های ایسوس هستید، می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین مدل‌های این دستگاه بپردازیم.

معرفی لپ تاپ ایسوس

ایسوس یا ASUS، نام یکی از برندهای مطرح در جهان است که اولین بار در سال 1989 در تایپه تایوان پایه گذاری شده است. این برند اکنون در زمینه تولید انواع لوازم الکترونیکی از قبیل تلفن همراه، لپ تاپ، ملزومات کامپیوتری و نیز تبلت فعالیت می‌کند. اگر به کامپیوترهای ایسوس توجه کرده باشید، حتما می‌دانید که این مدل یک قدم بالاتر از لنوو و یک سطح پایین‌تر از برند اپل، قیمت‌ گذاری می‌کند. با این حال از آنجایی که تنوع بسیار زیادی داشته و اکنون نیز برند کاملا مطمئنی است، مشتریان از سراسر دنیا از کالاهای این برند استقبال می‌کنند.

ویژگی‌هایی که معمولا در ساخت بهترین لپ تاپ های ایسوس دیده می‌شود، به شرح زیر هستند:

  • طراحی زیبا: معمولا طرح و دیزاین لپ تاپ‌های ایسوس بسیار جذاب بوده و کاملا استاندارد می‌باشد. این مورد به خصوص در مدل‌های پیشرفته‌تر، ظریف‌تر بوده و جذابیت بیشتری دارد. چراکه یکی از عوامل مانور این برند روی این دستگاه‌ها است.
  • نوآوری: برند ایسوس، از جمله شرکت‌هایی است که از دیگران عقب نمی‌ماند. به خصوص این مسئله در مورد لپ تاپ و کامپیوتر صدق می‌کند. از سوی دیگر، ایسوس تولید کننده برخی از قطعات بروز در صنعت خود است که در این قسمت می‌توان به مادربردها اشاره کرد.

انواع دسته بندی لپ تاپ‌ های ایسوس ASUS

همانطور که گفتیم، ASUS تنوع خوبی در لپ تاپ‌های خود ارائه می‌کند. از این رو می‌توان آن را در مدل‌های بسیار زیادی مشاهده کرد که عبارتند از:

  • ZenBook: بهترین لپ تاپ های ایسوس در این دسته قرار دارند. این دستگاه‌ها می‌توانند برای کارهای گرافیکی و نیز کارهای سنگین بسیار مناسب باشند.
  • VivoBook: این نوع دستگاه‌ها می‌توانند جهت کارهای روزمره و اداری مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید می‌توانید از آن برای کارهای ویرایش عکس نیز استفاده کنید.
  • ASUSPRO: یک سطح بالاتر از مدل قبلی است که می‌تواند برای کارهای نیمه سنگین مناسب باشد.
  • ExpertBook: شما می‌توانید از این مدل دستگاه برای کارهای اداری خود استفاده کنید.
  • TUF Gaming: همچنین در این بخش نیز شاهد برخی مدل‌ها از بهترین لپ تاپ های ایسوس هستیم. به طور کلی، این سری برای بازی کردن بهینه سازی شده‌اند و عملکرد خوبی در این بخش دارند.
  • ROG: این مدل هم برای بازی ساخته شده اما از سری TUF قوی‌تر هستند. بنابراین برای گیمرها می‌توان از این مدل دستگاه استفاده کرد.
  • N Series: شما می‌توانید برای کارهای مولتی مدیا و نیز گرافیکی از این دستگاه استفاده کنید.
  • Chromebook: اگر به دنبال دستگاه‌هایی برای عملکرد دانشجویی هستید، این مدل‌ها مناسب شما خواهند بود.
  • ProArt StudioBook: برای کارهای طولانی مدت، این مدل دستگاه‌ها پیشنهاد می‌شوند.

در کنار موارد بالا همچنین ممکن‌ است سری‌های مختلفی از دستگاه‌ها را مشاهده کنید که شامل X, T, U, B, F, A و غیره می‌باشند. این مدل‌ها هم بسته به سخت افزاری که ارائه می‌کنند، برای انجام کارهای سبک و روزمره یا حرفه‌ای مناسب خواهند بود.

شما کاربران می‌توانید 5 تا از بهترین لپ تاپ‌های Core i5 را در این مقاله مطالعه کنید.

معرفی لپ تاپ ایسوس
معرفی لپ تاپ های ASUS در بازه های قیمتی مختلف

معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس

حال به سراغ معرفی چند مورد از بهترین لپ تاپ های ایسوس می‌رویم که به شرح زیر می‌باشند:

  • ایسوس Zenbook 14X OLED: یکی از مدل‌های بسیار قدرتمند از سری زن بوک ایسوس است که مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این دستگاه از بهترین لپ تاپ های ایسوس، دارای پردازنده Core i7 – 12700H است. فرکانس پردازنده این دستگاه 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز بوده و حافظه کش آن 24 مگابایت است. برای پردازنده آن 6 هسته Performance و نیز 8 هسته Efficient به کار رفته است که قدرت پردازشی آن را به شدت افزایش می‌دهد. همچنین در کنار این مشخصات، از یک رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR۵ استفاده شده است که نسل جدید رم‌ها می‌باشد. همچنین برای حافظه داخلی، 1 ترابایت ظرفیت از نوع SSD ۲ NVMe PCIe ۴.۰ Performance SSD به کار رفته است که قدرت بسیار بالایی در پردازش به شما ارائه می‌کند. این دستگاه دارای پردازنده Iris Xᵉ Graphics (بدون حافظه گرافیکی جداگانه) است صفحه نمایش آن با جنس OLED، دارای رزولوشن 1800 در 2880 می‌باشد.
  • ایسوس زنبوک UX3402: یکی دیگر از مدل‌های دیگری که برای لپ تاپ ایسوس ارائه شده است، زنبوک UX3402 نام دارد. این لپ تاپ در 2 مدل با پردازنده‌های Core i7-1260P و نیز Core i5-1240P ارائه شده‌اند. برای این دستگاه نیز از گرافیک اینتل آیریس Xe استفاده شده است و می‌توان حافظه آن را تا 32 گیگ افزایش داد. حافظه به کار رفته در این دستگاه 1 ترابایت SSD بوده و نقطه قوت آن، نمایشگر 2.8کا با رزولوشن بسیار بالا است.
  • ایسوس ZenBook flip 15 Q528EH: این دستگاه دارای پردازنده Core i7 – 1165G است و 16 گیگابایت رم برای آن درنظر گرفته شده است. فرکانس پردازنده آن 2.8 – 4.7 گیگاهرتز بوده و 512 گیگ حافظه SSD از نوع NVMe M.۲ درنظر گرفته شده است. همچنین گرافیک مجزا برای این دستگاه از نوع GTX ۱۶۵۰ with max-Q بوده و دارای 4 گیگابایت حافظه مجزا می‌باشد. قابل ذکر است که کیفیت صفحه نمایش این دستگاه FHD می‌باشد.

کدام مدل لپ تاپ ASUS بهتر است؟

بهترین لپ تاپ های ایسوس در این مدل‌ها خلاصه نمی‌شوند و می‌تواند چندین مورد دیگر را نیز معرفی کرد که به شرح زیر می‌باشند:

  • لپ تاپ ROG Strix SCAR 17 G733ZW-AA: این دستگاه را می‌توان یک غول تمام عیار دانست که از بروزترین و جدیدترین قطعات ساخته شده است. کافیست به برخی از آنها اشاره کنیم که عبارتند از: پردازنده نسل نه Core i9 – 12900H که دارای فرکانس 2.5 – 5 گیگاهرتز می‌باشد. از سوی دیگر، برای این دستگاه یک حافظه کش 24 مگابایتی درنظر گرفته شده است که دارای 14 هسته و 20 رشته می‌باشد. رم 16 گیگابایت از نوع DDR5 بوده و 1 ترابایت حافظه PCIe NVMe نیز برای آن درنظر گرفته شده است. برای رفع نیاز کامل بخش گرافیکی، یک حافظه گرافیک قدرتمند از نوع Geforce RTX ۳۰۷۰ TI با ظرفیت 8 گیگابایت درنظر گرفته شده است. این دستگاه در بدنه خود دارای نورپردازی RGB نیز می‌باشد.
  • لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS – AA: از دیگر مدل‌های سطح بالا در این بخش، می‌توان به لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS – AA اشاره کرد که جزو بهترین لپ تاپ های ایسوس شناخته می‌شود. این وسیله دارای مشخصاتی بدین شکل می‌باشد: رایزن 7 با مدل پردازنده 6800HS که دارای فرکانس پردازنده 3.2 – 4.7 گیگاهرتز می‌باشد. برای این دستگاه 16 مگابایت حافظه کش درنظر گرفته شده و دارای رم 16 گیگابایت از نوع DDR5 می‌باشد. همچنین باید گفت ظرفیت داخلی این دستگاه ترابایت است که با جنس PCIe NVMe بسیار جذابتر می‌شود. برای تکمیل ظرفیت بالای این دستگاه، یک گرافیک 8 گیگابایتی از نوع GeForce RTX ۳۰۸۰ نیز درنظر گرفته شده است. جالب است بدانید این دستگاه دارای رزولوشن 2560 در 1440 می‌باشد و کیفیت بسیار بالای 2K را ارائه می‌نماید.
  • لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 GA402RK – L8214W: این دستگاه دارای پردازنده Ryzen ۹ از نوع ۶۹۰۰HS است. برای این لپ تاپ 32 گیگابایت رم درنظر گرفته شده است که سرعت رم آن 4800 مگاهرتز می‌باشد. دستگاه دارای 1 ترابایت حافظه SSD بوده و دقت صفحه نمایش در آن QHD است. نرخ تازه سازی 120 هرتز بوده که می‌تواند رقم خوبی برای گیمرها باشد.
  • لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX517ZR – A: یکی از بهترین انتخاب‌ها با بودجه نه چندان بالا برای گیم است که مشخصات خوبی را ارائه کرده و نظرات خوبی را نیز از کاربران دریافت نموده است.
کدام مدل لپ تاپ ASUS بهتر است؟
بهترین مدل های لپ تاپ ایسوس

بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازه‌های قیمت پایین

هرچند در بازه‌های قیمتی پایین، پیشنهاد ما خرید لپ تاپ لنوو است، اما ممکن است برخی مدل‌های ایسوس نیز جالب باشند. در این صورت می‌توان به چند مدل زیر اشاره کرد که به شرح زیر هستند:

  • لپ تاپ Asus VivoBook R465FA: این مدل در نسخه I3 می‌تواند برای کسانی که بودجه کمتری دارند، پیشنهاد خوبی باشد. شما می‌توانید آن را با این مشخصات بیابید: پردازنده با Core i3 – 10110U، فرکانس کاری 1 الی 4.1 گیگاهرتز، حافظه کش 4 مگابایتی، گرافیک یکپارچه اینتل UHD Graphics 620 (بدون گرافیک مجزا)، 4 گیگ رم و نیز 1 ترابایت حافظه HDD. با توجه به اینکه این دستگاه دارای حافظه گرافیکی مجزا نیست، حتما توجه کنید که کاربری ان برای کارهای گرافیکی مناسب نمی‌باشد. از این رو توصیه ما آن است تا این دستگاه را برای کاربری‌هایی مانند ترید کردن، برنامه نویسی و مواردی از این قبیل که نیاز به گرافیک ندارند، به کار ببرید.
  • ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH – DA: با توجه به مشخصات و نظراتی که برای این دستگاه ثبت شده است، باید آن را در لیست بهترین لپ تاپ های ایسوس درنظر گرفت که توانسته است انتظارات گیمرها را با بودجه‌ای مناسب بر آورده کند. از جمله مشخصاتی که در این دستگاه درج شده است می‌توان به پردازنده Core i5 – 10300H، فرکانس 2.5 – 4.5 گیگاهرتز، 8 هسته که 4 هسته آن مجازی می‌باشد، رم 8 گیگابایتی که از نوع DDR۴ ۲۹۳۳MHz بوده و می‌توان آن را به 32 گیگابایت افزایش داد، حافظه SSD 512GB و از همه مهم تر گرافیک آن دارای مدل GEFORCE GTX۱۶۵۰ GDDR۶ ۱۲۸Bit با 4 گیگابایت حافظه مجزا می‌باشد. این دستگاه می‌تواند صفحه نمایش FHD را ارائه کرده و برای اجرای بازی‌های امروزی در تنظیمات مناسب، یک پیشنهاد عالی باشد.
  • ایسوس VivoBook R565EA-BQ2625: یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس است که می‌تواند برای کاربردهای دانشجویی بسیار مناسب باشد. این دستگاه از نظر پردازشی، مشخصات خوبی دارد که عبارتند از: پردازنده Core i5 – 1135G7 که دارای فرکانس 2.4 – 4.2 گیگاهرتز می‌باشد. همچنین برای آن 8 مگابایت کش و 4 هسته و 8 رشته درنظر گرفته شده است. این دستگاه دارای 8 گیگابایت حافظه DDR4 است و در آن 512 گیگابایت حافظه SSD به کار رفته است. مدل این حافظه ۲ NVMe PCIe ۳.۰ است که سرعت خوبی خواهد داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید آن است که گرافیک مجزایی برای آن درنظر گرفته نشده است ولی مدل پردازنده آن Iris Xe Graphics است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تنوع بسیار خوبی در بین این دستگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند با قیمت‌های مختلف ارائه شده و نیز برای کاربری‌های متفاوت، مناسب باشد.

پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله، با بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی بیشتر آشنا شوید.

بهترین لپ تاپ های ایسوس در بازه‌های قیمت پایین
بهترین لپ تاپ ها در بازه قیمتی پایین

سوالات متداول بهترین لپ تاپ های ایسوس کدامند

پس از معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس حال نوبت آن است تا به برخی از پرسش‌های متداول کاربران در این بخش بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • قیمت لپ تاپ‌های ایسوس چقدر است؟

در پاسخ به این پرسش نمی‌توان نرخ و بازه قیمتی خاصی را بیان کرد. با این حال شما می‌توانید بسته به مدل، سخت افزار و نوع لپ تاپی که تهیه می‌کنید، از قیمت‌های 10 میلیون تومان به بالا این دستگاه‌ها را تهیه کنید.

  • تولیدات لپ تاپ ASUS و برند ایسوس برای کدام کشور است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت تولیدات لپ تاپ این برند از کشور تایوان می‌باشد. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، ایسوس یک شرکت سخت افزاری کامپیوتری و لوازم الکترونیکی مصرفی مستقر در تایوان است که در سال 1989 تاسیس شد. ایسوس اکنون برند شماره یک در ساخت مادربرد و نیز بازی است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد.

  • چرا باید برای تهیه لپ تاپ‌های ایسوس اقدام کنیم؟

شما می‌توانید با مشاهده لیست بهترین لپ تاپ های ایسوس، از این لوازم الکترونیکی برای تهیه تجهیزات موردنیاز خود استفاده کنید. از دلایلی که می‌توان برای این موضوع بیان کرد، باید به برند معتبر، محصولات باکیفیت و نیز کالاهای متنوع آن اشاره نمود که برای کاربری‌ها و نیازهای مختلفی ساخته شده و مدل‌های بسیار زیادی در رنج قیمتی مختلف دارد.

  • بهترین لپ تاپ های ایسوس کدام است؟

برای پاسخ به این پرسش، چندین مدل در این مقاله معرفی کرده‌ایم که شما می‌توانید همه آنها را بسته به بودجه و عملکردی که مدنظر دارید، انتخاب کنید.

شما کاربران می‌توانید با Zenbook 17 Fold OLED از برند ایسوس در این مقاله آشنا شوید.

پرسش های متداول
بهترین لپ تاپ های ایسوس کدامند؟

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 15

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا