ترفندتکنولوژی

بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان [گرافیک + CPU های قدرتمند]

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا رنج قیمت ۳۰ میلیون تومان

در قسمت دوم برای بررسی و گلچین کردن لپ تاپ ها از نظر قیمت، حال به سراغ بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان می‌رویم. در بخش قبل، راجع به گلچین برترین لپ تاپ‌ها تا 20 میلیون تومان چند مدل مناسب برای کاربردهای روزمره و حتی کمی فراتر از آن معرفی کردیم. حال لازم است به سراغ مدل‌های جذاب در این بازه قیمتی بگردیم که می‌توانند در صورت انتخاب صحیح، عملکرد متوسط به بالایی داشته باشند.

ویژگی های لپ تاپ زیر 30 میلیون تومان چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان بپردازیم، ابتدا بهتر است به صورت اجمالی با ویژگی‌های این دسته از محصولات آشنا شویم. معمولا در بازه زیر 20 – 23 میلیون تومان، لپ تاپ‌هایی را میابید که برای کاربری‌های روزانه و دانشجویی مناسب هستند. اما مدل‌هایی که تا زیر 30 – 33 میلیون تومان هستند، می‌توانند یک گام بالاتر آمده و برای کاربری‌های متوسط مناسب باشند. بدین معنا که می‌توانید با آن ادیت بزنید اما توجه کنید که این کار می‌تواند تا حد سنگینی لپ تاپ شما را درگیر کرده و نیز زمان خروجی گرفتن و یا هنگام کارکردن با آن با مشکلات مختلفی روبرو شوید. با این حال مسئله مهم آن است که شما می‌توانید ادیت‌ها و کارهای گرافیکی را در سطح پایین با نرم افزارها انجام دهید.

ویژگی دیگری که می‌توان برای این نوع لپ تاپ‌ها بیان کرد، مناسب بودن آن برای پردازش‌های محاسباتی مانند خواسته‌هایی است که معمولا دانشجویان مهندسی دارند. بنابراین شما می‌توانید این نوع لپ تاپ‌ها را برای این گروه که هزینه کمی می‌کنند، بهترین پیشنهاد درنظر داشته باشید. همچنین مورد دیگری که می‌بایست به آن توجه کنید، آن است که در این بازه قیمتی، لپ تاپ‌های بسیار متنوعی قرار داده شده است. به همین خاطر بسیاری از کاربران در انتخاب آنها ممکن است تا حد زیادی گمراه شده و یا تمرکز کافی نداشته باشند. به همین منظور بهترین راه حل آن است که از گلچین لپ تاپ‌هایی که در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید و یا حداقل آنها را درنظر بگیرید و با مدل‌های خودتان مقایسه کنید.

ویژگی های لپ تاپ زیر 30 میلیون تومان چیست؟
معرفی لپ تاپ تا 30 میلیون

بهترین مدل های لپ تاپ تا 30 میلیون تومان کدامند؟

حال نوبت آن است که به معرفی بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان بپردازیم و شما را با انتخاب‌های جذابی که می‌توانید داشته باشید، آشنا کنیم. در این حالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

لپ تاپ Vostro 15 3500-FA از برند دل

برای کسانی که در بازه قیمتی 21 – 23 میلیون تومان قصد خرید یک لپ تاپ معمولی را دارند، مدل Vostro 15 از برند دل پیشنهاد می‌شود که در لیست بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان ما قرار می‌گیرد. این مدل می‌تواند از پس پردازش‌های گرافیکی معمولی و کارهای محاسباتی دانشجویی بربیاید، در انجام بازی آنلاین نه چندان حجیم مانند Valorant یا Paladins و CS GO عملکرد خوبی داشته باشد، به همین خاطر در مینیمم حالت این لیست پیشنهاد می‌شود. لپ تاپ Vostro 15 3500-FA توسط برند دل ساخته شده است و اگر آن را از نزدیک دیده باشید، می‌توانید از طراحی جذاب آن نیز لذت ببرید.

برخی از کاربردهایی که توسط سازنده برای این دستگاه بیان شده است، شامل استفاده‌های روزمره تا سطح مهندسی نظیر نقشه کشی است. این دستگاه به یکی پردازنده‌های سری Core i5 مجهز شده که ویژگی مهم آن، نسل 11 و نسبتا جدید آن است. این پردازنده دارای گرافیک داخلی بوده و می‌تواند بدون کارت گرافیک نیز در مانیتور چیزی را نمایش دهد. همچنین باید بدانید که وزن لپ تاپ تا حدی است که می‌توانید آن را جابه‌جا نیز بکنید. اگر به مدت زیادی بر روی صفحه نمایش لپ تاپ نگاه می‌کنید، وجود Anti-glare به شما کمک می‌کند تا بتوانید انعکاس نور خوبی داشته باشید. مزیت دیگر این پردازنده داشتن کارت گرافیک MX330 2 گیگابایتی، حافظه 1.250 ترابایت و نیز کارت خوان و وبکم است. توجه کنید که این دستگاه صفحه نمایش HD دارد. از دیگر مشخصات مهم این وسیله می‌توان گفت:

  • پردازنده: سری پردازنده Core i5 – 1135G7 که محدوده فرکانسی آن 2.4 – 4.2 گیگاهرتز بوده و نیز دارای 8 مگابایت کش می‌باشد.
  • گرافیک: این دستگاه دارای گرافیک مجزا Geforce MX۳۳۰ است که ظرفیت آن 2 گیگابایت می‌باشد. همچنین رم گرافیک ن از نوع GDDR5 است.
  • رم: حافظه رم درنظر گرفته شده برای این دستگاه در برخی مدل‌ها 8 و دیگران 16 گیگابایت است. نسل آن DDR۴ بوده و فرکانس 2666MHz را دارد. توجه کنید که رم تا ظرفیت 32 گیگابایت نیز افزایش می‌یابد.
  • باتری: برای این لپ تاپ، یک باتری 3 سلولی با توان 42WHr درنظر گرفته شده است که ظرفیت کمی بوده و می‌تواند 1 – 3 ساعت دوام بیاورد.
  • صفحه نمایش: همانطور که در متن نیز اشاره کردیم، این دستگاه دارای صفحه نمایش با کیفیت HD می‌باشد که این یکی از نقاط ضعف اساسی آن است. همچنین مدل صفحه نمایش TFT LED-backlit LCD بوده و رزولوشن ۷۶۸×۱۳۶۶ را ارائه می‌کند.
  • حافظه: حافظه دستگاه ترکیبی است. بدین معنا که از 1.25 ترابایت آن، 1 ترابایت از نوع HDD و مابقی از نوع SSD هیبریدی درایو جامد می‌باشد.
Vostro 15 3500 FA لپ تاپ
معرفی لپ تاپ Vostro 15 3500 FA

لپ تاپ Aspire 3 A315-58G-79RH-AA

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توان در لیست بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان به آن اشاره کرد، مدل Aspire 3 A315-58G-79RH-AA نام دارد که تا حد بسیار زیادی شبیه مدلی است که در بخش قبل معرفی کردیم. اما لازم است به این نکته توجه کنید که در چند عامل فرق می‌کند و با توجه به قیمت 24 – 25 میلیونی آن، پیشنهاد می‌شود حتما این مدل را با پس انداز بیشتر نسبت به مدل قبلی تهیه کنید.

اما تفاوت‌های این دستگاه با مدل قبلی چیست؟ اولین مورد، CPU آن است که از همان نسل و مدل بوده اما سری Core i7 را ارائه می‌نماید. همچنین حافظه کش 12 مگابایت درنظر گرفته شده است. تفاوت دیگر، مدل گرافیک مجزای آن است که از حالت mx330 به مدل mx350 ارتقا یافته است. رم نیز دارای فرکانس 3200MHz می‌باشد. در این مدل هرچند صفحه نمایش از حالت HD به FULL HD تغییر کرده، اما مهم‌ترین ضعف را می‌توان در باتری آن مشاهده کرد که حتی از مدل قبلی هم کمتر است. یعنی مقدار باتری 36WHr و 2 سلولی است که 1-3 ساعت دوام می‌آورد. با توجه به این توضیحات، اکیدا پیشنهاد می‌کنیم این لپ تاپ را برای جایی که مدام به برق متصل است استفاده کنید. از ویژگی‌های آن به طور خلاصه می‌توان گفت:

  • پردازنده: سری پردازنده Core i7 – 1135G7 که محدوده فرکانسی آن 2.8 – 4.7 گیگاهرتز بوده و نیز دارای 12 مگابایت کش می‌باشد.
  • گرافیک: این دستگاه دارای گرافیک مجزا Geforce MX350 است که ظرفیت آن 2 گیگابایت می‌باشد. همچنین رم گرافیک ن از نوع GDDR5 است.
  • رم: حافظه رم درنظر گرفته شده برای این دستگاه 8 گیگابایت است. نسل آن DDR۴ بوده و فرکانس 3200MHz را دارد. توجه کنید که رم تا ظرفیت 12 گیگابایت قابل افزایش می‌یابد.
  • باتری: برای این لپ تاپ، یک باتری 2 سلولی با توان 36WHr درنظر گرفته شده است که ظرفیت بسیار کمی بوده و می‌تواند 1 – 3 ساعت دوام بیاورد.
  • صفحه نمایش: همانطور که در متن نیز اشاره کردیم، این دستگاه دارای صفحه نمایش با کیفیت FULL HD می‌باشد که از نوع TFT LED-backlit LCD با نرخ تازه سازی 60 هرتز بوده و رزولوشن 1920*1080 را ارائه می‌کند.
  • حافظه: حافظه دستگاه ترکیبی است. بدین معنا که از 1.25 ترابایت آن، 1 ترابایت از نوع HDD و مابقی از نوع SSD هیبریدی درایو جامد می‌باشد.

بهترین انتخاب‌ها برای خرید لپتاپ در سال 2022 را در این مقاله مطالعه کنید.

لپ تاپ Aspire 3 A315 58G 79RH AA
خرید لپ تاپ Aspire 3 A315 58G 79RH AA

لپ تاپ Victus 15-FA0031DX-AA برند اچ پی

اگر یک پله پا را فراتر بگذاریم تا و تا قیمت 25 میلیون تومان هزینه کنیم، لپ تاپ Victus 15-FA0031DX-AA به طور قطع یک انتخاب ایده آل خواهد بود. اما چرا این لپ تاپ را در این لیست معرفی کردیم. علت آن است که این وسیله به یکی از قدرتمند‌ترین تراشه های CPU در نسل خود به همراه یک کارت گرافیک با توان بسیار خوب مجهز شده است. البته این موارد بدان معنا نیست که شما بخواهید از آن در کارهای سنگین استفاده کنید اما اگر بخواهیم به نوعی عملکرد آن را توصیف کنیم باید گفت در دنیای کنونی، غالب کارهای متوسط و تا حدی پردازشی را به صورت روان اجرا می‌نماید.

این دستگاه کیفیت بالایی دارد و مهم ترین مزیت آن، قیمت بسیار جذابی است که نسبت به امکاناتی که ارائه می‌نماید، ارزش خرید آن را به شدت بالا می‌برد. به طور کلی، برای کسانی که تا 25 میلیون تومان پس انداز جمع کرده‌اند، پیشنهاد ما به طور قطع این دستگاه خواهد بود. حال به طور خلاصه راجع به مشخصات مهم این وسیله در لیست بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان می‌توان گفت:

  • پردازنده: پردازنده به کار رفته در این دستگاه از نوع Core i5 – 12450H بوده و فرکانس آن در حدود 3.3 – 4.4 گیگاهرتز است. همانطور که مشاهده می‌کنید، نسبت به فرکانس‌های مدل قبلی بالاتر بوده و پردازنده آن مدل H با تحمل پردازش بالا است.
  • گرافیک: مزیت قابل توجهی که این دستگاه دارد، استفاده از گرافیک GEFORCE GTX۱۶۵۰ آن هم با ظرفیت 4 گیگابایت است که از برند NVIDIA تولید شده است. این گرافیک به طور قطع برای ادیت‌های معمولی تا حد بسیار خوبی پردازش و نیاز شما را تامین می‌کند.
  • رم: رم این دستگاه از نوع DDR4 بوده و برای آن نیز 8 گیگابایت ظرفیت درنظر گرفته شده است. قابل ذکر است که باس رم 3200 مگاهرتزی است و می‌توانید آن را تا ظرفیت 32 گیگابایت ارتقا دهید.
  • باتری: این دستگاه از یک باتری در نوع 3 سلولی با ظرفیت 52.5 وات ساعت بهره می‌برد که شارژدهی را تا 1-3 ساعت حفظ می‌نماید.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش با مشخصات IPS level panel دارای دقت Full HD است و صفحه نمایش مات با نرخ تصویر 144 هرتز را ارائه می‌کند.
  • حافظه: حافظه به کار رفته برای این دستگاه، از نوع SSD بوده و دارای 512 گیگابایت ظرفیت است. توجه کنید که مدل حافظه از نوع PCIe NVMe است و قابلیت ارتقا نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

به این نکته توجه کنید که این دستگاه فوق العاده اقتصادی و در عین حال به شدت قابل رقابت است که می‌توانید با کانفیک بسیار جذابی در کنار قیمت تهیه کنید.

Victus 15 FA0031DX لپ تاپ
لپ تاپ مدل Victus 15 FA0031DX لپ تاپ

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-QA از برند لنوو

این مدل که تقریبا یک سر و گردن به وضوح از مدل قبلی در گرافیک بالاتر است، کمی از نظر مشخصات پیشرفته تر بوده و به همین خاطر مقداری گران تر است (حدود 5-7 میلیون تومان) اما نکته‌ای که وجود دارد، آن است که مشخصات بهبود یافته ارزش آن را دارد تا شما هزینه کرده و این مدل را تهیه کنید. در واقع اگر چیزی مانند مشخصات سیستم قبل اما با گرافیکی قوی‌تر را انتظار دارید، این مدل پیشنهاد می‌شود.

مدل IdeaPad Gaming 3-QA در لیست بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان، دارای 8 گیگابایت رم بیشتر نسبت به مدل قبلی بوده ولی پردازنده آن یک نسل قدیمی‌تر است (نسل 11 است). همچنین مورد دیگری که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد، وجود یک گرافیک قدرتمند 4 گیگابایتی از نوع RTX 3050 است. این گرافیک تقریبا 0.75 درصد قوی تر از مدل گرافیک لپ تاپ قبلی است بنابراین شما می‌توانید از این دستگاه به عنوان یک وسیله گیمینگ نیز استفاده کنید. شما می‌توانید به لطف گرافیک آن، بازی‌های روز را با گرافیک متوسط بازی کنید. از مشخصات این دستگاه به صورت خلاصه باید گفت:

  • پردازنده: پردازنده به کار رفته در این دستگاه از نوع Core i5 – 11300H بوده و فرکانس آن در حدود 1 – 4.4 گیگاهرتز است. همانطور که مشاهده کردید، مدل تراشه آن کمی قدیمی‌تر از مدل قبلی است.
  • گرافیک: مزیت قابل توجهی که این دستگاه دارد، استفاده از گرافیک GEFORCE RTX3050 آن هم با ظرفیت 4 گیگابایت است که از برند NVIDIA تولید شده است. این گرافیک به طور قطع برای ادیت‌های و نیز بازی‌های روز دنیا با تنظیمات پایین یا متوسط مناسب خواهد بود.
  • رم: رم این دستگاه از نوع DDR4 بوده و برای آن نیز 16 گیگابایت ظرفیت درنظر گرفته شده است. قابل ذکر است که باس رم 3200 مگاهرتزی است و می‌توانید آن را تا ظرفیت 32 گیگابایت ارتقا دهید.
  • باتری: این دستگاه از یک باتری در نوع 3 سلولی با ظرفیت 45 وات ساعت بهره می‌برد که شارژدهی را تا 2-4 ساعت حفظ می‌نماید. این ظرفیت نسبت به مدل قبلی کمتر است.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش با مشخصات IPS level panel دارای دقت Full HD است و صفحه نمایش مات با نرخ تصویر 120 هرتز را ارائه می‌کند.
  • حافظه: حافظه به کار رفته برای این دستگاه، از نوع SSD بوده و دارای 512 گیگابایت ظرفیت است. توجه کنید که مدل حافظه از نوع Solid State Drive است و قابلیت ارتقا را نیز دارد.
لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 Q
معرفی لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 Q

لپ تاپ Nitro 5 AN515-57-597C برند ایسر

از آنجایی که در لیست بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان یا 20 میلیون تومان و موارد دیگر، همواره یک گام بالاتر را نیز از بازه قیمتی معرفی می‌کنیم، در این قسمت هم می‌توان به مدل ایسر نیترو 5 اشاره کرد که در سری ANS515 این مدل ارزان ترین است آن که در حدود 31.5 میلیون تومان هزینه دارد. این وسیله دارای مدل‌های بسیار زیادی است که تا 60 میلیون تومان هم به صورت کاستوم شده می‌رسد.

همانطور که ممکن است از روی نام آن نیز حدس زده باشید، این دستگاه می‌تواند برای پردازش‌های سنگین بازی و حتی گرافیکی تا حدود خوبی مناسب باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه به کارهای گرافیکی بپردازید، از مدل 59 میلیونی آن با پردازنده Core I9 بهره ببرید. در این مدل CPU شما از مدل Core i5-11400H بوده و مشخصاتی مانند مدل قبلی را ارائه می‌کند. فقط تنها نقطه قوت آن، باتری 57 وات ساعتی‌اش است که ظرفیت بیشتری را ارائه نموده است. به طور خلاصه در مورد مشخصات این مدل در لیست بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان می‌توان گفت:

  • پردازنده: تراشه CPU این دستگاه در مدل Core i5-11400H ساخته شده است که فرکانس 2.7 الی 4.5 گیگاهرتز را ارائه می‌نماید. همچنین حافظه کش آن 12 مگابایت است و تعداد هسته 6 و تعداد رشته آن 12 تا است.
  • گرافیک: گرافیک به کار گرفته شده همانند مدل قبلی از نوع GeForce RTX ۳۰۵۰ GDDR۶ با ظرفیت 4 گیگابایت است.
  • رم: رم این دستگاه 8 گیگابایت بوده و قابلیت ارتقا تا 32 گیگ را دارد. باس رم 3200 مگاهرتز است.
  • باتری: شما می‌توانید از باتری 4 سلولی آن با ظرفیت 57 وات ساعت استفاده کنید که 1 – 3 ساعت دوام خواهد آورد.
  • صفحه نمایش: همانند 2 مدل قبل، کیفیت صفحه نمایش FULL HD بوده و نرخ فریم ۱۴۴Hz را ارائه می‌کند.
  • حافظه: حافظه درنظر گرفته شده برای این دستگاه از نوع SSD بوده که تنها ۲۵۶ گیگابایت ارائه می‌کند و این بسیار کم است.
لپ تاپ Nitro 5 AN515 57 597C
معرفی لپ تاپ Nitro 5 AN515 57 597C

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 13

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا