تکنولوژی

جدیدترین و بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان (معرفی ۱۰ مورد)

معرفی لپ تاپ های جدید تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون چیست؟ امروزه بدون هیچ تردیدی لپ تاپ یکی از نیازهای همه افراد است. از دانشجویان گرفته تا اساتید دانشگاهی، مدیران و کارمندان ادارات، دانشجویان و تریدرها و غیره. بدون شک تهیه یک لپ تاپ اقتصادی تا هزینه 20 میلیون تومان می‌تواند نیاز بیش از 50 درصد از کسانی که به یک لپ تاپ نیاز دارند را برطرف کند. چراکه بسیاری از ما به یک کامپیوتر همراه برای انجام امور ساده نیاز دارید. اگر جزو این دسته از افراد هستید، با ما باشید تا به بررسی 10 انتخاب مطمئن با هزینه 20 میلیون بپردازیم.

معرفی بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون

قبل از اینکه به بررسی جزء به جزء بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان بپردازیم، بهتر است به صورت کلی با این نوع دستگاه‌ها و چیزی که از آن انتظار خواهیم داشت آشنا شویم. ابتدا در این مورد باید گفت لپ تاپ‌هایی که هزینه‌ آنها زیر 20 میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود، بیشتری برای فعالیت‌هایی از جمله:

  • ترید کردن در بازار رمزارزها و صرافی‌های مختلف،
  • انجام امور اداری که معمولا به صورت روتین شامل یکسری کارهای تکراری بوده و نیاز به پردازش‌های سنگین ندارند،
  • حفظ و ذخیره سازی اطلاعات و داده‌ها از جمله رمزهای عبور، اسناد و مدارک و اسکن‌ها، فیلم‌ها و تصاویر،
  • انجام امور دانشجویی از جمله ارائه گزارش کارها، نوشتن تکالیف، شرکت در کلاس درس‌های آنلاین و غیره،
  • وب گردی و انجام امور سبک مربوط به آن از جمله تحقیق و جستجو، مقاله نویسی، سئو سایت‌‌ها،
  • طراحی سایت که معمولا می‌تواند از طریق سیستم عامل وردپرس و یا با استفاده از کدنویسی انجام شود،
  • برنامه نویسی سایت و بک اند،
  • ادیت‌های سبک تصاویر با استفاده از فتوشاپ و یا سایر نرم افزارها،
  • ضبط آموزش از طریق لپ تاپ
  • و غیره.

مناسب خواهد بود. به این نکته توجه کنید که این نوع دستگاه‌ها غالبا برای پردازش‌های سنگین در نرم افزارهای مهندسی و یا ادیت فیلم و کار با نرم افزارهایی که میزان رم بالا و پردازش زیادی دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین به کاربران پیشنهاد می‌کنیم شما می‌توانید با علاوه بر انتخاب‌هایی که در قسمت زیر برای بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون بیان می‌کنیم، مدل‌های دست دوم را نیز مشاهده کنید که می‌توانند انتخاب‌های بسیار جذابی را ارائه کنند.

لپ تاپ زیر 20 میلیون چی بخرم؟
بهترین انتخاب ها برای لپ تاپ زیر 20 میلیون تومان

معرفی 10 تا از بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

حال نوبت آن است تا 10 مورد از برترین انتخاب‌هایی که می‌توانید برای انتخاب لپ تاپ داشته باشید را به شما معرفی کنیم. در این لیست بدون درنظر گرفتن برند خاصی، تلاش کرده‌ایم گزینه‌های قابل قبولی را برای شما گردآوری کنیم. توجه کنید که در این لیست، ترتیبی وجود ندارد و شما می‌بایست با بررسی هرکدام و قیمت‌هایی که دارند، یک مدل را انتخاب کنید. این موارد عبارتند از:

1-      مدل Acer Aspire 5 A515

این مدل که به پنل 15.6 اینچی IPS مجهز شده است، دارای وضوح تصویر FHD بوده و دقت رنگ شگفت انگیز و زوایای دید گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید صفحه نمایش را بدون تغییر رنگ‌ آن با دوستان خود به اشتراک بگذارید. استفاده از حافظه SSD آن هم از نوع PCIe NVMe SSD، به معنای بوت شدن سریع این دستگاه است. شما می‌توانید آن را با 8 گیگابایت رمی که دارد، به عنوان یک دستگاه بسیار ارزشمند برای برای انجام چندین برنامه بدون تاخیر یا خرابی سیستم استفاده کنید. اما به این نکته توجه کنید که تنها فضای ذخیره سازی آن با ظرفیت 256 گیگابایتی در دسترس است.

اگرچه این شرکت در تبلیغات خود 11 ساعت عمر مفید باتری را تضمین کرده است، اما شما قادر هستید با یک بار شارژ 9 تا 10 ساعت از آن استفاده کنید. این برای پوشش یک روز کاری کامل بدون نیاز به حمل شارژر کفایت می‌کند. یکی از دلایلی که ما این مدل را به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون انتخاب کردیم، مجهز بودن آن به یک پردازنده مرکزی نسل دوازدهم i5 و i3 نسل 11 است که عملکرد سریعی را برای کارهای محاسباتی و ویرایش عکس یا ویدیوی سبک تضمین می‌کند. با این وجود، شما می‌توانید چند بازی سطح متوسط ​​را اجرا کنید، اما برای بازی های سنگین طراحی نشده است چراکه بیشتر کارهای گرافیکی فشرده توسط آن تحمل نمی‌شود. از دیگر نقاط قوت و ضعف این دستگاه باید گفت:

  • طراحی بدنه این دستگاه بسیار باکلاس و مستحکم ساخته شده است.
  • اگر قصد دارید برای تایپ کردن یک دستگاه را در این بازه قیمتی انتخاب کنید، این مدل به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون برای این کار است که چیدمان جادار و نرم و سریعی دارد.
  • یکی دیگر از مزایای آن، طراحی نازک است که بدون هیچ گونه زحمتی می‌توانید آن را در کوله پشتی خود قرار دهید.
  • این دستگاه دارای کارت گرافیک MX550 است.
  • هزینه این دستگاه در بهترین حالت خود با داشتن نسل دوازدهم Core i5 و گرافیک MX550، در حدود 23 میلیون تومان است. شما می‌توانید برای قیمت‌های زیر 23 میلیون تومان، از مدل Core i3 آن استفاده کنید. با این حال توصیه ما خرید مدل i5 این دستگاه با گرافیک MX550 است.

این دستگاه دارای مدل‌های مختلفی است. شما می‌توایند تا 23 میلیون تومان این دستگاه را در بازار مشاهده کنید که بهترین مشخصات در این مدل، در سقف قیمتی آن ارائه می‌شود.

لپ تاپ Acer Aspire 5 (A515 43 R19L)
معرفی لپ تاپ Acer Aspire 5 (A515 43 R19L)

2-    خرید ASUS VivoBook 15 (F512JA-AS34)

یک انتخاب بسیار اقتصادی در لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون برای کسانی که فقط قصد دارند دستگاهی بدون پردازش‌های سنگین گرافیکی را تهیه کنند که دارای گرافیک آنبورد باشد، لپ تاپ ایسوس F512JA است. این وسیله دارای وزن 1.7 کیلوگرم است. اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگ، عملکرد روان برای کارهای سبک و طراحی ارگونومیک هستید، این نسخه از ASUS VivoBook 15 انتخاب مناسبی برای شماست. این لپ تاپ مجهز به نسل دهم  Core i3است که برای وب گردی، پردازش وب و برخی بازی‌های معمولی بسیار مناسب خواهد بود. با این حال برای ویرایش ویدیو با کیفیت بالا مناسب نیست. با کارت گرافیک UHD آنبرد، یک گرافیک بالاتر از حد متوسط ​​را خواهید داشت که برای اجرای بازی‌هایی با بودجه‌های کم مانند  Call of Duty و Splinter Cell در نسخه‌های قدیمی کفایت می‌کند.

این مدل در لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون طراحی بسیار شیکی دارد و ساختار نازکی را ارائه می‌نماید که با وجود صفحه ‌نمایش بزرگ، وزن آن قابل قبول است. از نظر زیبایی، می‌توانیم بگوییم که درب آلومینیومی و رنگ خاکستری براق آن، عواملی هستند که منجر به زیباتر شدن آن خواهند شد. اگر در محیط‌های کم نور تایپ می‌کنید، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه آن شما را از تاریکی نجات خواهد داد و از سوی دیگر، کلیدهای با فاصله زیاد پاسخگو و راحت هستند.

با لولای ErgoLift در آن، شما می‌توانید تا شیب 2 درجه‌ای به صفحه کلید اضافه کنید که برای تایپ کردن بسیار مناسب خواهد بود. همچنین این کار به هوا اجازه می‌دهد تا در زیر دستگاه جریان یابد و احتمال گرم شدن بیش از حد لپ تاپ را کاهش دهد. از مزایا و معایب این دستگاه باید گفت:

  • این دستگاه کارت گرافیک مجزایی را ارائه نمی‌کند و این بزرگترین ایراد آن است.
  • با توجه به نکته بالا، هزینه دستگاه بسیار پایین آمده است و شما می‌توانید از پردازنده نسل بروز آن (Core i3 – 1005G) و رم 8 گیگابایت آن استفاده کنید.
  • شما قابلیت ارتقا این دستگاه تا رم 20 گیگابایت و نیز SSD با ظرفیت بیشتر (با توجه به اسلات 2 داخلی) را خواهید داشت.
  • طراحی جذاب، جمع و جور، بک لایت و فست شارژ آن را برای کارهای اداری، تایپ و غیره بسیار جذاب می‌کند.
خرید ASUS VivoBook 15 (F512JA-AS34)
معرفی ASUS VivoBook 15 (F512JA-AS34)

3-   لپ تاپ IdeaPad 3 15ITL6-i5

یکی از پیشنهادات دیگری که برای لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون پیشنهاد می‌شود، مدل IdeaPad 3 15ITL6-i5 نام دارد که توسط برند لنوو ساخته شده است. این دستگاه دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که با قیمت 20 – 22 میلیون تومان، مشخصات خوبی را برای کاربران خود ارائه می‌نماید. به عنوان مثال، در ابتدا می‌توان به وزن 1.65 کیلوگرمی آن اشاره کرد که بسیار سبک‌تر رقیبان خود بوده و می‌تواند برای حمل و نقل و جابه جایی مناسب باشد. همچنین برای پردازنده این مدل، نسل جدید Core i5 – 1155G7 درنظر گرفته شده است که فرکانس پردازنده آن تا 4.5 گیگاهرتز نیز می‌باشد.

پوینت مثبت دیگری که برای این دستگاه قرار داده شده است، اختصاص یک مدل پردازنده گرافیکی مجزا است که با این وجود، شما می‌توانید تا حد متوسط اقدام به ادیت عکس‌ها و حتی ادیت ویدیوهای خود در نرم افزارهایی مانند کمتازیا و غیره نمایید. توجه کنید که گرافیک این دستگاه MX350 با دو گیگابایت حافظه بوده و نیز مدل آن GDDR5 است. برحسب مدلی که شما تهیه می‌کنید، نوع حافظه داخلی این دستگاه و ظرفیت آن در حدود 512 گیگابایت از نوع SSD PCIe ۳.۰x۴ NVMe درنظر گرفته شده است. همچنین برای دستگاه 8 گیگابایت حافظه رم قرار دارد.

در مورد دیگر مزایا و معایبی که برای این دستگاه می‌توان عنوان کرد، باید گفت:

  • دستگاه دارای صفحه نمایش مات با کیفیت FHD است و دارای وبکم و اسپیکر می‌باشد.
  • شما می‌توانید تاچ پد چند لمسی را در این دستگاه داشته و از آن برای زوم این یا زوم اوت کردن نیز استفاده کنید.
  • در مورد باتری این دستگاه نیز باید به ظرفیت 38 وات ساعت آن اشاره کرد.

در کل و با توجه به پیشنهاد سازنده، شما می‌توانید از این دستگاه برای کاربری‌های مالتی مدیا و نیز عمومی به خوبی استفاده کنید.

لپ تاپ مدل IdeaPad 3 15ITL6 i5
مدل IdeaPad 3 15ITL6 i5 زیر 20 میلیون تومان

4-    مدل ایسر TravelMate P2 TMP215-53G-51WL-LKA

گزینه‌ی دیگری که می‌توان به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون درنظر گرفت، مدل TravelMate P2 TMP215-53G-51WL-LKA نام دارد. این وسیله دارای سری پردازنده Core i5 – 1135G7 است که نسل 11 و جدیدی را ارائه می‌نماید. همچنین فرکانس پردازنده‌ای که برای این دستگاه درنظر گرفته شده است، شامل 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز بوده و هشت مگابایت نیز حافظه کش دارد که تنظیمات قابل قبولی است. این دستگاه دارای وزن 1.7 کیلوگری می‌باشد. بنابراین مشکل خاصی در جابه‌جایی آن نخواهید داشت.

صفحه نمایش ایسر تراول میت قادر است نرخ بروزرسانی 60 هرتز با کیفیت FHD را به شما ارائه کند. نوع صفحه نمایش مات و از جنس IPS level panel بوده و برای آن یک باتری لیتیومی با ظرفیت 48 وات ساعت نیز درنظر گرفته شده است.  از دیگر ویژگی‌های مثبت و منفی این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • با توجه به نوسانات قیمت ارز، این لپ تاپ گرانتر شده است.
  • برای کارهای گرافیکی، یک GPU مجزا درنظر گرفته شده است که مدل ن GeForce MX۳۳۰ و با ظرفیت 2 گیگابایت است. همچنین نوع حافظه این دستگاه GDDR5 می‌باشد.
  • از جمله اقلام همراه این دستگاه، می‌توان به ماوس و آنتی ویروس نیز در کنار شارژر و برچسب کیبورد اشاره کرد که نیاز شما را به پکیج راه اندازی دستگاه تکمیل می‌کند.
  • این لپ تاپ توانسته است لقب یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند ACER در نوع خود را کسب نماید و با استفاده از حافظه SSD، سرعت بالایی را برای اجرای برنامه‌های مختلف ارائه نماید.
  • دستگاه درایو نوری ندارد، بنابراین نمی‌توانید اقدام به افزایش ظرفیت ذخیره سازی دستگاه با یک هارد HDD نمایید.
Aspire 5 A515
لپ تاپ Aspire 5 A515 زیر 20 میلیون
لپ تاپ TravelMate P2 TMP215-53G-51WL-LKA
خرید TravelMate P2 TMP215-53G-51WL-LKA

5-    مدل لنوو ThinkBook 15 G2 ITL-i3

این دستگاه نیز به واسطه گرافیکی که دارد، جزو بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون درنظر گرفته می‌شود. اما با این حال، سری پردازنده آن از نوع Core i3 – 1115G7 می‌باشد. این موضوع سبب می‌شود پتانسیل بالایی از لپ تاپ برای پردازش‌های بسیار سنگین‌تر نداشته باشیم. با این حال مشخصاتی که پردازنده این دستگاه ارائه می‌کند، محدوده فرکانسی خوبی دارد. مدل پردازنده دارای محدوده سرعت 2.8 گیگاهرتز به بالا بوده و نیز فرکانس آن 3 – 4.1 گیگاهرتز است. همچنین حافظه کش درنظر گرفته شده برای آن شش مگابایت می‌باشد.

گرافیک از مدل MX450 مزیت دیگری است که این وسیله با داشتن ظرفیت 2 گیگابایتی برای آن ارائه می‌نماید. شما می‌توانید این وسیله را با حافظه 256 گیگابایتی با اتصال M.2 PCLe استفاده کنید. بنابراین قابلیت ارتقا حافظه داخلی با این اتصال وجود خواهد داشت. در نهایت نیز در مورد مزایا و معایبی که این وسیله دارد می‌توان گفت:

  • یکی از معایب این دستگاه، رم 4 گیگابایتی آن است. ممکن است در بازار نیز مدل 8 گیگابایتی آن پیدا شود. بنابراین پیشنهاد ما، خرید آن مدل است. توجه کنید که رم آن دارای 1 اسلات بوده و غیر قابل جدا شونده است.
  • صفحه نمایش این دستگاه از نوع فول اچ دی می‌باشد.
  • برای این دستگاه از یک باتری با ظرفیت 3 سلولی 45 وات ساعت استفاده شده است که می‌توانید از آن تا 6 ساعت، بنا به گفته شرکت سازنده استفاده نمایید.
  • مهم ترین نقطه قوتی که باعث شد تا این دستگاه را جزو لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان درنظر بگیریم، قیمت کمتر یعنی 17.7 میلیونی (در زمان کنونی) و گرافیک به نسبت قدرتمند تر آن است.
معرفی ThinkBook 15 G2 ITL i3
لپ تاپ ThinkBook 15 G2 ITL i3

6-    لپ تاپ Acer Aspire 5 (A515-43-R19L)

مدل دیگری که می‌توان در این لیست از بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان می‌توان معرفی نمود، لپ تاپ Acer Aspire 5 (A515-43-R19L) نام دارد. این دستگاه در بازه 12- 14 میلیون تومان هزینه داشته و دارای پردازنده‌ای از برند AMD با کارت گرافیک داخلی است. در این خصوص لازم است بدانید سری پردازنده به کار رفته در این دستگاه از نوع رایزن 3 از مدل R3 | 3200U بوده و در آن فرکانس مرکزی 2.6 گیگاهرتز با قابلیت Turbo 3.5 گیگاهرتزی قرار داده شده است. شما می‌توانید این دستگاه را با حافظه کش 1 یا 4 مگابایتی در مدل‌های L1 یا L4 تهیه کنید. همچنین دستگاه دارای وزن 1.8 کیلوگرم است که یک وزن قابل قبول به شمار می‌آید.

اما همانطور که در مشخصات این دستگاه کاوش می‌کنید، مشاهده برخی از ویژگی‌ها از جمله رم 4 گیگابایتی، حافظه 128 گیگابایت از نوع SSD و نیز عدم داشتن گرافیک جداگانه از جمله دلایلی هستند که می‌توانند بیانگر توان پردازشی پایین این دستگاه و دلیلی برای پایین بودن قیمت آن باشند. این دستگاه درایور نوری ندارد و از وسی دیگر، باتری آن 48 وات ساعت ظرفیت خواهد داشت. شما می‌توانید از صفحه نمایش مات و نیز فول اچ دی آن استفاده کنید. از دیگر مواردی که در لیست امکانات این دستگاه باید به آن اشاره کرد، می‌توان گفت:

  • این وسیله دارای وب کم می‌باشد.
  • این دستگاه از پورت USB تایپ سی در نسل‌های جدید پشتیبانی نمی‌کند.
  • نوع صفحه نمایش درنظر گرفته شده برای این دستگاه از مدل Comfy View LED LCD است.

به طور کلی کسانی که قصد خرید این دستگاه در لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون در بازه قیمتی بسیار کمتر را دارند، توجه کنند برای کارهای اداری، وب، ترید کردن و نیز تماشای فیلم مناسب خواهد بود.

لپ تاپ Acer Aspire 5 (A515 43 R19L)
معرفی لپ تاپ Acer Aspire 5 (A515 43 R19L)

7-    لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion x360 14t

این دستگاه نیز دارای یکی از بهترین و جذاب‌ترین انتخاب‌هایی می‌باشد که می‌توانید به کمک آن برای خرید آن اقدام کنید. هرچند دستگاه در حدود 20 – 21 میلیون تومان قیمت دارد، اما اگر نگاهی به مشخصاتی که ارائه می‌کند بیندازیم، مشاهده خواهیم کرد که ارزش خرید آن نسبت به تمام مدل‌هایی که تاکنون معرفی شده‌اند، پایین تر می‌باشد. علت این امر، امکاناتی است که در این دستگاه با چنین قیمتی گنجانده نشده است. به عنوان مثال، یکی از واضح‌ترین این موارد، عدم قرار دادن یک کارت گرافیک جدا است. همچنین در این دستگاه درایو نوری نیز قرار داده نشده است.

بنابراین پیشنهاد ما آن است این دستگاه را در لیست آخر خود درنظر بگیرید. بقیه مشخصاتی که این لپ تاپ از برند اچ پی ارائه می‌کند، عبارتند از:

  • صفحه نمایش فول اچ دی،
  • باتری با ظرفیت 3 سلولی،
  • پردازنده نسل 11 از سری Core i3،
  • دارا بودن حافظه 8 گیگابایتی DDR4،
  • سایز صفحه نمایش درنظر گرفته شده برای این دستگاه 14 اینچ می‌باشد.
  • فرکانس درنظر گرفته شده برای تراشه CPU این دستگاه 2 – 3.7 گیگاهرتز است.
لپ تاپ HP Pavilion x360 14t
معرفی لپ تاپ HP Pavilion x360 14t

8-    لپ تاپ VivoBook 15 R565EA-US31T

برای کسانی که علاقمند هستند تا در لیست بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان، از مدل‌های جدیدی که در بازار ارائه شده است، این مدل پیشنهاد می‌شود. لپ تاپ VivoBook 15 R565EA-US31T دارای قیمتی در حدود 14.3 میلیون تومان است و شما می‌توانید برای کاربری‌های عمومی و دانشجویی از آن استفاده کنید. در حقیقت این وسیله با داشتن مزایای زیر:

  • نصب ویندوز 11 بر روی این دستگاه که از جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت برای آن استفاده شده است،
  • باتری لیتیومی 2 سلولی با ظرفیت 37 وات ساعت،
  • پشتیبانی از پورت تایپ سی،
  • نرخ تازه سازی تصویر با 60 هرتز،
  • استفاده از حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت،
  • رم 4 گیگابایت در آخرین نسل DDR4 با سرعت بالای 3200 مگاهرتز،
  • CPU با فرکانس پردازنده 3 الی 4.1 گیگاهرتز،
  • حافظه کش 6 مگابایتی،
  • صفحه نمایش با ابعاد 15.6 اینچ که یک استاندارد همگانی بوده و کیفیت بالای آن در رزولوشن FHD

می‌تواند گزینه جالبی باشد. اما وجود معایبی همچون:

  • عدم درنظر گرفتن حافظه گرافیکی خارجی که با توجه به قیمت آن قابل پیش بینی است،
  • کم بودن میزان رم و وزنی 1.8 کیلوگرمی دستگاه،
  • عدم قرار گرفتن درایو نوری.

منجر می‌شود تا استفاده از این دستگاه چندان پیشنهاد نشود. قابل ذکر است که مدل پردازنده به کار رفته از نوع UHD Graphics Xe G۴ می‌باشد. با یک ارزیابی کلی از این دستگاه، می‌توان به این نکته پی بود که تماشای فیلم، وبگردی و انجام یکسری کارهای اداری و سبک دانشجویی توسط لپ تاپ به خوبی انجام می‌شود.

معرفی VivoBook 15 R565EA-US31T
لپ تاپ VivoBook 15 R565EA-US31T

9-    لپ تاپ IdeaPad 5 15ALC05-R5

این لپ تاپ نیز همانند مدل بالا جزو جدیدترین مدل‌هایی از دستگاه‌های لنوو است که می‌بایست در این لیست قرار داد. همچنین لازم است به این نکته توجه کنید که با توجه به نوسانات قیمت دلار، هزینه آن افزایش یافته است. مدل IdeaPad 5 15ALC05-R5 به عنوان یک دستگاه برای انجام فعالیت‌های روزمره شناخته می‌شود. پردازنده‌ای که برای این وسیله به کار گرفته شده است، شامل CPU Ryzen 5 5500U با فرکانس 2.1 – 4 گیگاهرتز می‌باشد. همچنین برای این وسیله یک رم 8 گیگابایتی نیز درنظر گرفته شده که از نسل DDR4 بوده و سرعت آن 3200 مگاهرتز است. دستگاه از یک باتری 4 سلولی با ظرفیت خوب 70 وات ساعت بهره می‌برد که از نقاط قوت این مدل است.

برای اجرای سریع‌تر برنامه‌هایی که روی این لپ تاپ نصب می‌کنید، یک حافظه SSD قرار داده شده است که از مدل SSD PCIe NVMe می‌باشد. بنابراین سرعت اجرای برنامه‌ها به شدت افزایش می‌یابد. همه این موارد تاکنون جزوی از مزایای این دستگاه بودند اما عیب اساسی این وسیله، عدم داشتن گرافیک مجزا است. البته باید گفت لپ تاپ IdeaPad 5 15ALC05-R5 دارای یک تراشه گرافیکی با قابلیت قابلیت Share تا ۲ گیگابایت نیز می‌باشد که به صورت مجتمع و از مدل Radeon RX Vega 7 برای آن قرار داده شده است.

شما می‌توانید برای تماشای فیلم و سریال در این دستگاه از کیفیت FHD آن و نیز پنل IPS قرار گرفته استفاده کنید که تصویر قابل قبولی را به شما ارائه خواهد کرد. صفحه نمایش این دستگاه مات بوده و سایز آن 15.6 اینچ است.

لپ تاپ IdeaPad 5 15ALC05 R5
معرفی لپ تاپ IdeaPad 5 15ALC05 R5

10-   لپ تاپ Aspire 3 A315-58G-35GH

به عنوان آخرین مورد در لیست 10 تایی از بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان، می‌بایست به مدل Aspire 3 A315-58G-35GH اشاره نمود. این دستگاه توانسته است با مشخصات خوبی که ارائه کرده است، مورد توجه طراحان با بودجه‌های کم قرار گیرد. چراکه در آن با قیمت کنونی 17.85 میلیون تومانی، کارت گرافیک مجزایی نیز درنظر گرفته شده است. البته توجه کنید این دستگاه‌ها دارای مدل‌های کاستوم شده‌ای هستند که معمولا ارزش خرید خوبی دارند.

در خصوص مشخصاتی که این دستگاه ارائه می‌کند، می‌توان به چند شاخصه مهم اشاره کرد. از جمله استفاده از پردازنده Core i3 نسل جدید یازدهم از نوع 1115G4 که در خود فرکانس پردازنده 3 – 4.1 گیگاهرتز را ارائه می‌نماید. از سوی دیگر، حافظه کش درنظر گرفته شده برای این دستگاه شش مگابایت بوده و پردازنده مرکزی دارای 2 هسته و 4 رشته است. مزیت دیگری که این نوع دستگاه به عنوان بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان به شما ارائه خواهد کرد، رم 12 گیگابایتی آن است که به عنوان اولین دستگاهی است که در این لیست چنین رم بالایی با این قیمت را ارائه می‌کند. این رم دارای فرکانس 3200 مگاهرتز بوده و از نوع DDR4 است.

به طور کلی این دستگاه قابلیت‌های بسیار جذابی دارد و ارزش خرید بالایی را ارائه می‌کند که به صورت خلاصه راجع به آنها نیز باید گفت:

  • حافظه ارائه شده برای این وسیله 1 ترابایت و 256 گیگ است که مقدار 256 گیگ آن SSD می‌باشد،
  • همچنین گرافیک مجزایی با مدل Geforce MX۳۵۰ برای این وسیله قرار داده شده است که دارای 2 گیگابایت ظرفیت می‌باشد،
  • این دستگاه دارای نرخ تصویرسازی 60 هرتز بوده و به صورت Full HD فعالیت می‌کند،

در کنار این نقاط قوتی که تاکنون بیان شد، ضعیف بودن باتری دو سلولی با ظرفیت 36 وات ساعت آن باید درنظر گرفته شود.

در این مقاله بهترین لپ تاپ با سی پی یو Core I5 را بشناسید.

آشنایی باAspire 3 A315 58G 35GH
لپ تاپ Aspire 3 A315 58G 35GH

سوالات متداول در مورد بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون

پرسش‌های متداولی که بسیاری از کاربران ما در رابطه با خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون دارند، به شرح زیر می‌باشد:

  • بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون چه مدل‌هایی است؟

در این مقاله 10 دستگاه مختلف را برای شما معرفی کردیم که یکی از بهترین انتخاب‌ها در این لیست، مدل Aspire 3 A315-58G-35GH است. این وسیله دارای گرافیک مجزا، سی پی یو به روز، وزن بسیار کم، حافظه داخلی بالا و نیز صفحه نمایش FHD می‌باشد.

  • کاربردهای بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون برای چه چیزهایی مناسب خواهد بود؟

در پاسخ به این پرسش می‌توان به برخی از کاربردها اشاره کرد که معمولا شامل موارد سبک، غیر از ادیت‌های سنگین و رندرگیری و نیز شبیه سازی‌های سنگین و برنامه نویسی‌های مهندسی است. از جمله کارهای دانشجویی، محاسبات تا سطح متوسط، کار با برنامه‌های آفیس، انجام ادیت‌های عادی و نه چندان سنگین مهندسی و غیره.

  • از دیگر مدل‌ها برای بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون به چه مواردی می‌توان اشاره کرد؟

شما کاربران می‌توانید لیست کامل این پیشنهادها را داخل مقاله ببییند. اما در این قسمت به صورت خلاصه همچنین می‌توان به مواردی از برند هواوی مانند MateBook D15 I5 1135G7 و یا برند لنوو IdeaPad 3 15ITL6 یا deaPad 5 I5 8G 512G اشاره کرد.

  • بهترین برندها برای خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان چیست؟

بهترین برندهایی که در این بازه‌های قیمتی می‌توان معرفی کرد، شامل لنوو و نیز ایسر است. با این حال شما می‌توانید ایسوس، اچ پی و یا هواوی را نیز در این بخش مشاهده کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 17

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا