ترفندتکنولوژی

بهترین لپ تاپ های گیمینگ بالای 35 میلیون تومان (معرفی ۶ مورد)

مشخصات فنی ۶ مورد از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بالای 35 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ های گیمینگ کدامند؟ اگر شما هم جزو کسانی هستید که اکنون یا در آینده یک بودجه  بالای 35 میلیون تومان جمع کرده‌اید و قصد خرید بهترین لپ تاپ ها برای بازی را دارید، لازم است حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید. چراکه این مقاله حاوی گلچینی از بهترین لپ تاپ ها برای بازی می باشد که رنج قیمتی مختلفی در آن درنظر گرفته شده است. در ادامه با ما باشید چراکه می خواهیم 6 تا از بهترین انتخاب‌ها در رنج قیمتی بالا برای انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ را به شما معرفی کنیم که می‌تواند تجربه خوبی در بازی کردن به شما ارائه نماید.

مشخصات بهترین لپ تاپ های گیمینگ چیست؟

بهترین لپ تاپ های گیمینگ چه ویژگی هایی دارند؟ این سوالی است که ابتدا قبل از معرفی 6 لپ تاپ برتر گیمینگ می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم. چراکه می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بسیار بهتری داشته باشید.

  • کارت گرافیک: وجود یک پردازنده گرافیکی قدرتمند برای برای اجرای بهترین بازی‌ها در بالاترین fps، مهم‌ترین ویژگی یک لپ تاپ گیمینگ است. به همین خاطر توصیه ما آن است در حداقل‌ترین حالت از یک کارت گرافیک GTX 1650 یا GTX 1050 (مدل‌های TI بهتر هستند) بهره‌مند باشند.

نکته: وزن کارت گرافیک خوب یک طرف و به اندازه اهمیت کل قطعات دیگر می باشد. حتما گرافیک لپ تاپ حداقل با ظرفیت 4 گیگابایت و در مدل GDDR5 تهیه کنید.

  • پردازنده: دومین موردی که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، پردازنده است. ای مورد نیز می‌توانند همانند کارت گرافیک برای شما مهم باشد و هرچقدر بنچمارک و نسل و سری پردازنده بالاتر باشد، لپ تاپ از قدرت بیشتری برای اجرای بازی برخودار است.

نکته: حتما در انتخاب لپ تاپ، از نسل‌های 10 به بالا، سری Core i5 به بالا و نیز مدل‌های H تراشه آن استفاده کنید.

  • سایر ویژگی‌ها: از دیگر ویژگی‌های مهمی که به صورت خلاصه می‌توان راجع به بهترین لپ تاپ های گیمینگ بیان کرد باید به رم با حداقل ظرفیت 16 گیگابایت به بالا، فرکانس 3200 مگاهرتز به بالا از نسل DDR4، استفاده از فضای ذخیره سازی SSD و نیز صفحه نمایش FHD یا QHD به بالا اشاره نمود.
مشخصات بهترین لپ تاپ های گیمینگ چیست؟
ویژگی های سیستم گیمینگ

آشنایی با مشخصات لپ تاپ های گیمینگ

معرفی 6 تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

حال نوبت آن فرا رسیده است که به معرفی 6 تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بپردازیم. در این لیست بدون ترتیب برخی از مدل‌هایی که جذابیت و نیز کانفیگ خوب یا فرش بالایی را داشتند به شما معرفی خواهیم کرد:

1-  لپ تاپ ROG Strix G15 G513RC

به سراغ اولین مورد از بهترین لپ تاپ های گیمینگ می‌رویم که قیمتی در حدود 35 میلیون تومان دارد. این لپ تاپ که برای کاربری عمومی، مالتی مدیا و نیز بازی ساخته شده است، از سری لپ تاپ‌های گیمینگ شرکت ایسوس (دو سری TUF و ROG سری لپ تاپ های گیمینگ این کمپانی است) می‌باشند. پردازنده این لپ تاپ تقریبا به اندازه Core i7 – 12700H قدرتمند است (کمی کمتر). همچنین با داشتن رم 4800 مگاهرتزی اما 8 گیگ (قابل ارتقا به 32 گیگ)، SSD با ظرفیت کم 512 گیگ و گرافیک 4 گیگابایتی RTX 3050 تا حدی توانسته است فاکتورهای ما در ویژگی‌های بهترین لپ تاپ های گیمینگ را تامین کند. برخی دیگر از مشخصات این دستگاه عبارتند از:

  • CPU: تراشه به کار رفته در این دستگاه از مدل Ryzen 7 6800H می‌باشد که محدوده سرعت آن از 2.8 گیگاهرتز به بالا بوده و حافظه کش 20 مگابایتی را ارائه می‌کند.
  • کارت گرافیک: این دستگاه دارای یک کارت گرافیک RTX 3050 4 گیگابایتی است که نوع تراشه آن GDDR6 بوده و قابلیت بوست شدن با مصرف توان بالاتر را دارد.
  • رم: رم درنظر گرفته شده برای دستگاه 8 گیگابایت است که از نوع DDR5 بوده و سرعت بالای 4800 مگاهرتزی را ارائه می‌کند.
  • حافظه داخلی: برای این دستگاه یک حافظه 512 گیگابایتی درنظر گرفته شده است که از نوع NVMe M.۲ SSD می‌باشد.
  • صفحه نمایش: این دستگاه دارای صفحه نمایش Full HD بوده و نرخ تازه سازی آن 144 هرتز است.
  • باتری: در نهایت نیز می‌توان به باتری دستگاه اشاره کرد که از نوع 4 سلولی با ظرفیت 56 وات ساعت است و جنس آن لیتیوم – یونی می‌باشد.

در ای مقاله بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی را مشاهده کنید.

لپ تاپ ROG Strix G15 G513RC
معرفی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RC

مشخصات ROG Strix G15 G513RC

2- لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX516PM

این مدل در حدود 47 میلیون تومان هزینه دارد. در این دستگاه، یک پردازنده سری Core i7 به کار رفته که از نسل 11370H بوده و محدوده سرعت آن 2.8 گیگاهرتز به بالا است. همچنین حافظه کش آن 12 مگابایت می‌باشد. از نقاط قوتی که می‌توان برای این دستگاه بیان کرد، باید به پردازنده گرافیکی RTX 3060 آن اشاره نمود که 6 گیگابایت ظرفیت دارد و رم آن 16 گیگابایت است. ظاهر دستگاه با دیزاین به نسبت محکمی که نشان می‌دهد، بسیار جذاب خواهد بود. از سوی دیگر وزن آن 2 کیلوگرم است که چندان برای جابه‌جایی سنگین نیست. دیر ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

  • CPU: برای این دستگاه یک پردازنده Core i7 – 11370H درنظر گرفته شده است که فرکانس پردازنده آن 3 الی 4.8 گیگاهرتز است. این پردازنده 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی دارد.
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک قدرتمند ای دستگاه از مدل GEFORCE RTX ۳۰۶۰ GDDR۶ است که 6 گیگابایت ظرفیت داشته و ۱۹۲Bit است.
  • رم: رم از نوع 16 گیگابایتی در نسل DDR4 و فرکانس 3200 مگاهرتز است.
  • حافظه داخلی: حافظه داخلی از نوع SSD NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت است.
  • صفحه نمایش: شما می‌توانید صفحه نمایش فول اچ دی با نرخ فریم 144 هرتز را از این دستگاه دریافت کنید.
  • باتری: این دستگاه دارای باتری با ظرفیت خوب 76 وات ساعت بوده و 4 سلولی است.

رم تا 24 گیگابایت و نیز حافظه قابل ارتقا می‌باشد.

لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX516PM
معرفی لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX516PM

لپ تاپ Asus TUF Dash F15 FX516PM

3- لپ تاپ MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS

برای کسانی که می‌خواهند یک لپ تاپ همه کاره هم برای بازی و هم کارهای گرافیکی داشته باشند، باید به مدل MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS اشاره کرد که از برند MSI بوده و بسیار قدرتمند است.  اگر بخواهیم میزان قدرتمند بودن این دستگاه را برای شما به خوبی شرح دهیم، به راحتی می‌توان به تراشه CPU آن در کنار گرافیک اشاره کرد. این دستگاه از Core i9 استفاده می‌کند که یکی از جدیدترین تراشه‌های اینتل است. از سوی دیگر نیز کارت گرافیک آن 8 گیگابایت ظرفیت داشته و مدل TI می‌باشد. شما می‌توانید به واسطه کیفیت 4K نمایشگر این دستگاه، دقت خوبی در طراحی داشته و از بازی‌ها و فیلم‌ دیدن نیز لذت ببرید.

سایر مشخصاتی که برای این مورد از بهترین لپ تاپ های گیمینگ می‌توان معرفی کرد عبارتند از:

  • CPU: تراشه این لپ تاپ از مدل Core i9 – 12900HK بوده و محدوده سرعت 2.8 گیگاهرتز به بالا و فرکانس 3.8 تا 5 گیگاهرتز است. همچنین حافظه کش آن 24 مگابایت می‌باشد.
  • کارت گرافیک: این دستگاه دارای کارت گرافیک RTX ۳۰۷۰TI با ظرفیت 8 گیگابایت است که نسل GDDR۶ را ارائه می‌کند.
  • رم: رم دستگاه 32 گیگابایت است و می‌توان آن را تا 2 برابر این مقدار ارتقا داد. همچنین باید بدانید مدل حافظه رم از نوع DDR5 است.
  • حافظه داخلی: یکی از نقاط قوت این دستگاه داشتن حافظه 2 ترابایت تماما از نوع NVMe PCIe Gen۴x۴ SSD است.
  • صفحه نمایش: توجه کنید که نرخ بروزرسانی صفحه نمایش این دستگاه 240 هرتز بوده و نیز کیفیت QHD را با رزولوشن 2560 در 1440 ارائه می‌نماید.
  • باتری: در نهایت نیز راجع به باتری می‌توان به حجم 99.9 وات ساعتی آن اشاره نمود که 4 سلولی بوده و می‌تواند 2 – 4 ساعت کار کند.

MSI در ارائه این وسیله کم نگذاشته و همراه آن نیز یک هدست و موس گیمینگ به عنوان یک پک جذاب با آداپتور 280 واتی ارائه می‌کند.

لپ تاپ MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS
معرفی لپ تاپ MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS

مشخصات لپ تاپ MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS

4- لپ تاپ LENOVO Legion 5-R7

اگر بخواهیم مدلی که در اولین بخش از بهترین لپ تاپ های گیمینگ به شما معرفی کردیم را از نظر CPU کمی ضعیف‌تر اما از نظر گرافیک و بقیه پارامترها قوی‌تر کنیم، به مدل LENOVO Legion 5-R7 می‌رسیم که در حدود 45 میلیون تومان هزینه دارد. شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف این دستگاه، CPU نه چندان قدرتمند آن در سطح یک CORE I7 12700K است اما این عیب با تقویت بقیه پارامترها جبران شده است. به عنوان مثال، یک گرافیک با ظرفیت 6 گیگابایت از نوع RTX 3060 GDDR6 برای آن ارئه شده است که کیفیت کار را به شدت افزایش می‌دهد.

دیگر مشخصاتی که این دستگاه می‌تواند داشته باشد عبارتند از:

  • CPU: این مدل از یک پردازنده از نوع Ryzen 7 5800H بهره می‌برد که سرعت آن 2.8 گیگاهرتز بوده و فرکانس 3.2 الی 4.4 گیگاهرتز را دارد.
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک دستگاه از مدل GeForce RTX ۳۰۶۰ GDDR۶ بوده و 6 گیگابایت ظرفیت دارد.
  • رم: همچنین این دستگاه دارای ظرفیت 16 گیگابایتی می‌باشد که تا مقدار 32 گیگابایت قابل ارتقا است.
  • حافظه داخلی: حافظه داخلی این دستگاه تماما از نوع SSD بوده و 1 ترابایت است. همچنین مدل آن PCIe NVMe و نیز قابل ارتقا می‌باشد.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش این لپ تاپ مات است و از کیفیت FULL HD برخوردار می‌باشد.
  • باتری: برای این دستگاه یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 60 وات ساعت درنظر گرفته شده است.
معرفی لپ تاپ LENOVO Legion 5 R7
مشخصات لپ تاپ LENOVO Legion 5 R7

مشخصات لپ تاپ LENOVO Legion 5-R7

5- لپ تاپ لنوو Lenovo Gaming 3 New – MKD

این مدل از برند لنوو یک دستگاه بسیار مقرون به صرفه و جذاب است که می‌تواند با قیمت 40 میلیونی و مشخصاتی که دارد، شما را به خود جذب کند. همانطور که می‌بینید، این دستگاه تنها 40 میلیون تومان هزینه دارد اما توانسته است در این بازه یک کارت گرافیک قدرتمند 4 گیگابایتی با نقطه قوت آن یعنی پردازنده نسل 12 سری Core I7 ارائه کند. هرچند دستگاه دارای حافظه 512 گیگابایتی قابل ارتقا است اما رم 16 گیگابایتی نیز می‌تواند مزید بر علت برای تهیه این لپ تاپ باشد. با توجه به فیدبک درج شده از سوی کاربران، ارزش خرید بالایی برای این دستگاه درنظر گرفته شده است.

  • CPU: این مدل از یک پردازنده از نوع Core I7 – 12650H بهره می‌برد که سرعت آن 2.8 گیگاهرتز بوده و فرکانس 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز را دارد.
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک دستگاه از مدل GeForce RTX 3050 DDR۶ بوده و 4 گیگابایت ظرفیت دارد.
  • رم: همچنین این دستگاه دارای ظرفیت 16 گیگابایتی می باشد که قابلیت ارتقا ندارد.
  • حافظه داخلی: حافظه داخلی این دستگاه تماما از نوع SSD بوده و 512 گیگابایت است. همچنین مدل آن PCIe NVMe و نیز قابل ارتقا می‌باشد.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش این لپ تاپ مات است و از کیفیت FULL HD برخوردار می‌باشد.
  • باتری: برای این دستگاه یک باتری 3 سلولی با ظرفیت روشنایی 2 – 4 ساعت درنظر گرفته شده است.
مشخصات لپ تاپ Lenovo Gaming 3 New MKD
ویژگی های لپ تاپ Lenovo Gaming 3 New MKD

مشخصات لپ تاپ Gaming 3 New

6- لپ تاپ Nitro 5 AN515-57-597C-AB برند ایسر

در انتهای لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ نیز یک لپ تاپ مقرون به صرفه خوب در حدود 30 – 35 میلیونی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای کاربرانی که به صورت تفننی بازی می کنند و یا تمایل دارند بازی‌ها برای سیستم آنها تا حدی روان باشد، مناسب باشد. این مدل نیترو از برند اقتصادی ایسر نام دارد. ایسر همواره با قیمت‌های اقتصادی خود، مخاطبان و کاربران بسیاری را جذب می‌‌کند که این ویژگی در این مدل نیز قابل دیدن است.

به طور خلاصه راجع به امکاناتی که این دستگاه‌ها دارند می‌توان گفت:

  • CPU: این مدل از یک پردازنده از نوع Core i5 11400H بهره می‌برد که سرعت آن 2.8 گیگاهرتز بوده و فرکانس 2.7 الی 4.5 گیگاهرتز را دارد.
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک دستگاه از مدل GeForce RTX 3050 GDDR۶ بوده و 4 گیگابایت ظرفیت دارد.
  • رم: همچنین این دستگاه دارای ظرفیت 32 گیگابایتی می‌باشد که سرعت آن 3200 مگاهرتز می‌باشد.
  • حافظه داخلی: حافظه داخلی این دستگاه تماما از نوع SSD بوده و 1 ترابایت است. همچنین مدل آن SSD PCIe NVMe و نیز قابل ارتقا می‌باشد.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ بوده و از کیفیت FULL HD برخوردار می‌باشد.
  • باتری: برای این دستگاه یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 57 وات ساعت درنظر گرفته شده است.
لپ تاپ Nitro 5 AN515 57 597C AB
معرفی لپ تاپ Nitro 5 AN515 57 597C AB

مشخصات لپ تاپ Nitro 5 AN515-57-597C-AB

پرسش و پاسخ های متداول

از جمله سوالات متداولی که راجع به بهترین لپ تاپ های گیمینگ می‌توان بیان کرد، باید گفت:

  • بهترین لپ تاپ های گیمینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

این دستگاه‌ها می‌بایست از گرافیک قدرتمند، پردازنده نسل جدید و مدل H، رم بالا و حافظه SSD برخوردار باشند.

  • چک لیستی که باید در انتخاب و خرید یک لپ تاپ گیمینگ درنظر داشته باشیم چیست؟

در این چک لیست می‌توان به عناصری همچون میزان رم، نوع گرافیک، ظرفیت گرافیک، نوع CPU، باتری توجه کرد. در این میان اولویت‌های اصلی GPU و نیز CPU می‌باشند.

  • اهمیت نرخ بروزرسانی نمایشگر چقدر است؟

هرچقدر نرخ بروزرسانی بیشتر باشد، شما می‌توانید بازی مدنظر خود را با نرخ فریم بالاتری مشاهده کنید که تصویر را روان‌تر نمایش می‌دهد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا