بهداشت و سلامتتغذیه سالم

خواص و مضرات دمنوش برگ به: چگونه آن را تهیه کنیم؟

خواص برگ به + مضرات آن چیست؟ طرز تهیه دمنوش آن به سادگی

بسیاری از افراد حتی در شب یلدا نیز هنگامی که دور هم جمع می‌شوند، چای به می‌نوشند و لذت می‌برند. جالب است بدانید دمنوش و یا چای تهیه شده از برگه به خواص بسیار زیادی دارد. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی این خواص پرداخته، طرز تهیه دمنوش به را برای شما عزیزان شرح داده و در پایان مضرات آن را برای شما بیان می‌کنیم.

 

خواص برگ به چیست؟

قبل از اینکه با طرز تهیه دمنوش آشنا شوید، بهتر است که خواص آن را بدانید.

خواص برگ به برای پوست

اگر دچار سوختگی شده‌اید عصاره‌های برگ درخت به می‌تواند به درمان آن کمک کند. همچنین ازآنجایی‌که برگ‌های به خاصیت ضدالتهابی دارند، از عفونت در این نواحی پیشگیری می‌شود.

طی تحقیقات انجام‌شده بر روی بسیاری از افراد نشان داده که عصاره برگ به، به عنوان محافظ پوست شما عمل کرده و از بروز هرگونه آکنه پیشگیری می‌کند.

خواص برگ به برای مو

جوشانده برگ به باعث تقویت موهای سر می‌شود. برای این کار می‌توانید به مدت یک ساعت موهای سرخود را با برگ به آغشته کنید. سپس یک کلاه پلاستیکی بر روی سر گذاشته و بعد از یک ساعت بشوید.

کاهش سطح کلسترول بد در بدن

طی تحقیقات انجام‌شده عصاره برگ درخت به، کلسترول بدن را کاهش می‌دهد. اگر شما عزیزان به مدت ۲ هفته به میزان ۵۰ میل برگ به را به صورت روزانه مصرف کنید، سطح تری‌گلیسیرید و درنتیجه کلسترول خون کاهش پیدا می‌کند. همچنین از بروز بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌شود که در ادامه بررسی می‌کنیم.

خواص برگ به برای قلب و عروق

برگ به حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند از قلب شما در برابر برخی از بیماری‌ها مانند بیماری انسداد قلب محافظت کند‌‌. اگر دچار گرفتگی رگ‌ها و عروق قلب هستید از جوشانده برگ به می‌توانید استفاده کنید. سعی کنید به مدت ۲۰ روز یک لیوان از چای برگ به را بخورید. همچنین برای کاهش کلسترول و کاهش فشارخون نیز جوشانده برگ به بسیار مفید است.

اگر باردار هستید این داروهای گیاهی را مصرف نکنید، جنین شما سقط خواهد شد. داروهای گیاهی سقط جنین را در این مقاله بخوانید:

روش های سقط جنین سریع خانگی

خواص برگ به برای کلیه

خواص و مضرات دمنوش برگ به
خواص و مضرات دمنوش برگ به

ازآنجایی‌که به ادرارآور بوده و خاصیت ضدعفونی‌کنندگی مثانه را دارد، برای کلیه بسیار مفید است. حتی افرادی که مبتلا به عفونت ادراری هستند، می‌توانند از این نوشیدنی بهره ببرند. همچنین برگ به باعث دفع سنگ مجاری ادراری می‌شود. برای تهیه این دمنوش به مقدار کافی برگ درخت به را در یک لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه دم‌کنید، سپس میل کنید.

خواص برگ به برای لاغری

ازآنجایی که برگ به باعث هضم آسان می‌شود، تنبلی معده و روده را برطرف می‌کند. برگ به برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است‌ شما عزیزان می‌توانید مقداری از مقداری برگ به را از قبل شسته، سپس در آب در یک قابلمه به مقدار کافی آب بریزید و برگ به را داخل آن ریخته و روی حرارت بگذارید. پس از این که آن را از صافی رد کردید، نوش جان کنید.

خواص به برای درمان برونشیت

به دلیل اینکه برگ به خواص ضدالتهابی دارد، درنتیجه برای درمان بسیار مناسب است. اگر شما عزیزان مبتلا به برونشیت هستید و مجاری تنفسی شما ملتهب شده و تنگی نفس دارید، می‌توانید از برگ به برای کاهش علائم بهره ببرید.

خواص برگ به برای درمان سرماخوردگی

جالب است بدانید که برگ به سرماخوردگی را نیز درمان می‌کند. شما عزیزان می‌توانید به این چای، به لیمو، زنجبیل و عسل را نیز اضافه کنید. در این صورت بسیاری از علائم شما مانند سرگیجه، عطسه، سرفه و نشانه‌های سرماخوردگی کاهش پیدا می‌کند.

خواص برگ به برای کم‌خونی

برگ به برای درمان کم‌خونی بسیار مفید است، زیرا آهن موردنیاز بدن شما را فراهم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید کم‌خونی به دلیل کاهش میزان آهن در بدن است.

خواص برگ به برای تقویت سیستم ایمنی

بسیاری از افراد صبح‌ها قهوه میل می‌کنند تا انرژی موردنیاز بدنشان فراهم شود. شما عزیزان می‌توانید چای برگ به را جایگزین قهوه کنید تا سیستم ایمنی بدن شما نیز تقویت یابد‌.

خواص برگ به برای درمان اسهال

اگر دچار اسهال و سایر مشکلات گوارشی هستید، می‌توانید از چای برگ به بهره ببرید. پس از چند روز متوجه خواهید شد که سیستم گوارش بدن شما به خوبی تنظیم شده است.

کاهش تورم و التهاب چشم

اگر چشم شما دچار التهاب و تورم شده، می‌توانید توسط برگ به آن را درمان کنید. برگ‌های بزرگ‌تر را داخل آب جوش قرار دهید تا نرم شود، سپس آن برگ‌ها را روی چشم خود قرار داده تا تورم آن کاهش پیدا کند.

با دمنوش مورد علاقه بلغمی‌ها در این مقاله آشنا شوید:

دمنوش مناسب برای بلغمی‌ها

خواص برگ به برای درمان مشکلات ریه

خواص و مضرات دمنوش برگ به
خواص و مضرات دمنوش برگ به

طی تحقیقات انجام‌شده توسط مجله جوان ایرانی، برای درمان مشکلات ریوی می‌توانید از جوشانده برگ به استفاده کنید. شما عزیزان می‌توانید آن را به صورت ضماد روی سینه خود قرار دهید. در این صورت ناراحتی قفسه سینه کاهش پیدا کرده و همچنین گرفتگی سینه و گلوی شما از بین می‌رود.

خواص برگ به برای ضدعفونی

ازآنجایی‌که برگ به خواص ضدعفونی‌کنندگی دارد، می‌توان برای زخم‌های سطحی از آن استفاده کرد. برای این منظور برگ به را با مقدار آب بجوشانید، هنگامی‌که نرم شد، روی سطح زخم قرار دهید تا بهبود یابد.

تنظیم‌کننده فشارخون

ازآنجایی‌که برگ به حاوی ترکیباتی به نام پکتین است، درنتیجه به گردش بهتر خون کمک فراوانی می‌کند. وقتی گردش خون در بدن به خوبی جریان داشته باشد، فشارخون در حد نرمال بوده و از بالا رفتن آن پیشگیری می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از پرفشاری خون در بدن شما پیشگیری شود، از دمنوش برگ به بهره ببرید. شما عزیزان می‌توانید هفته‌ای دو تا سه مرتبه از آن مصرف کنید.

خواص به برای کبد

افرادی که کبد چرب دارند، می‌توانند از این دمنوش بهره ببرند. برگ به باعث پاک‌سازی کبد شده و به عملکرد صحیح آن کمک فراوانی می‌کند.

خواص به برای مادران باردار

بسیاری از پزشکان بر این باورند که بسیاری از مواد زائد در بدن زنان به وسیله پریود شدن و خون قاعدگی خارج می‌شود. اما همان‌طور که می‌دانید مادران باردار پریود نمی‌شوند. درنتیجه این مواد زائد در بدن آن‌ها باقی می‌ماند. به همین دلیل مبتلا به مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ می‌شوند. دمنوش برگ به از ایجاد این وضعیت بد در دوران بارداری پیشگیری می‌کند.

خواص برگ به برای غلظت خون

همان‌طور که می‌دانید افرادی که غلظت خون زیادی دارند، خطر ایجاد سکته در آن‌ها بیشتر است. دمنوش، چای و برگ به از غلظت خون پیشگیری کرده و به رقیق شدن آن کمک بسیار زیادی می‌کند.

خواص برگ به برای کاهش استرس

در جوامع امروزی میزان استرس و اضطراب افراد به ویژه جوانان بسیار بالا است. گیاه برگ به، به دلیل داشتن عناصر مغذی در کاهش استرس و بهبود احساسات افراد تأثیر بسیار زیادی دارد.

طرز تهیه دمنوش آویشن و به لیمو + خواص به لیمو را در این مقاله مطالعه کنید:

خواص به لیمو چیست؟

طرز تهیه دمنوش برگ به

خواص و مضرات دمنوش برگ به
خواص و مضرات دمنوش برگ به

برای تهیه دمنوش برگ به، ابتدا باید ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ آن را به مدت تقریباً ۲۰ دقیقه در آب خیسانده و سپس آن را بشویید. اگر قابلمه یا قوری یا هر ظرفی که دارید مسی باشد بهتر است، در آن ظرف یک لیتر آب ریخته و این برگ‌ها را با آب مخلوط کنید. سپس وقتی‌که جوش آمد زیر آن را بسیار کم کنید تا دیگر نجوشد. فقط گاهی می‌توانید این مخلوط را به هم بزنید و زمانی که یک‌سوم آن بخار شد، دمنوش شما آماده مصرف است. برای معطر کردن این دمنوش می‌توانید از هل یا دارچین و همچنین عسل استفاده کنید.

 

طبع دمنوش برگ به

دمنوش برگ به دارای طبع گرم و معتدل بوده و بسیار نشاط آور است. برخی از افراد در انواع خورشت‌ها ومربا ها نیز از برگ به استفاده می‌کنند.

 

مضرات برگ به چیست؟

♦ افرادی که یبوست دارند و به هیچ وجه نباید برگ درخت به استفاده کنند!

♦ برگ به را به هیچ وجه به صورت خام مصرف نکنید، زیرا دچار مشکلات گوارشی خواهید شد.

♦ ازآنجایی‌که طبع برگ به گرم است، برای افراد گرم‌مزاج مناسب نیست.

 

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید برگ به خواص بسیار زیادی دارد. پس از مواجه‌شدن با هر بیماری تا جای ممکن سریع به سمت داروهای شیمیایی نروید. کمی صبر کنید بلکه بتوانید به طور طبیعی خود را درمان کنید تا عوارض آن‌چنانی نداشته باشد. سعی کنید هر داروی گیاهی و یا هر دمنوشی را بیش از حد مصرف نکنید‌.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 42

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا