بهداشت و سلامتبهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

چگونه در رابطه جنسی تنوع ایجاد کنیم؟ (راهکارهای مهم)

راهکارهای اساسی برای ایجاد تنوع در روابط جنسی چیست؟

لیست مطالب این مقاله

برای بقای زندگی مشترک نیاز است که در روابط جنسی تنوع داشته باشید. مطمئن باشید اگر در این‌گونه روابط خلاقیت به خرج دهید، هیچ‌وقت از همدیگر دلسرد نخواهید شد. در این مطلب از مجله جوان ایرانی راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه جنسی را شرح داده و به طور کامل بیان می‌کنیم که چگونه سکس هیجان‌انگیزی داشته باشید. همچنین به دلایل خستگی زوجین از همدیگر اشاره می‌کنیم.

 

راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه جنسی

برخی از افراد حتی با شنیدن کلمه تنوع، حالشان بسیار بد می‌شود و احساس می‌کنند که باید کارهای ناپسندی انجام دهند، درصورتی‌که این‌چنین نیست.

اگر در رابطه زناشویی به تغییر شرایط و فضای همیشگی تمرکز  شود، زوجین لذت بیشتری از همدیگر می‌برند. در ادامه این مطلب به بررسی این‌گونه راهکارها می‌پردازیم تا بتوانید سکس لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

دوست داشتن خودتان

اگر احساس می‌کنید دیگر شریک جنسیتان شما را دوست نداشته و هیچ علاقه و کششی به شما ندارد، بهتر است یک بازنگری کلی به خودتان داشته باشید. اگر شما نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید، این احساس بد قطعاً به همسرتان نیز منتقل خواهد شد و درنهایت باعث ایجاد بی‌میلی و سردی می‌شود. سعی کنید از هر طریقی که مانده اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید. حتی برخی از افراد به دلیل اینکه کاهش یا افزایش وزن دارند، عزت‌نفس کافی برای برقراری ارتباط با جنس مخالف ندارند. بنابراین تلاش کنید به وزن ایده‌آل خودتان دست یابید. اگر هرگونه بیماری مقاربتی دارید، آن را درمان کنید تا بتوانید اعتماد به نفس کافی برای ارتباط با همسرتان داشته باشید. احساس خوب شما بر روی همدیگر تأثیر مستقیم می‌گذارد.

تغییر موقعیت مکانی

بسیاری از زن و شوهرها در یک مکان مشخص ارتباط جنسی دارند. اما بهتر است که در مکان‌های مختلف با همدیگر سکس کنید. به عنوان مثال می‌توانید در حمام، اتاق‌های دیگر یا حتی پذیرایی و آشپزخانه نیز با هم ارتباط جنسی داشته باشید. گاهی سفر یک‌روزه بروید یا اینکه در یک هتل که از نظر شما بسیار جذاب است، برای یک یا چند روز اتاق رزرو کنید و در آنجا با هم ارتباط جنسی داشته باشید. در این صورت باعث ایجاد تنوع در روابط خود خواهید شد.

کمک گرفتن از تراپیست

برخی از مشاوران جنسی با تجربه و تخصص بسیار بالایی که دارند، می‌توانند درزمینهٔ سکس تراپی به شما کمک بسیار زیادی کنند.

کنار گذاشتن تظاهر

برخی از زوجین هیچ‌وقت با همدیگر در مورد مسائل جنسی صحبت نمی‌کنند. حتی اگر آنها به ارگاسم و اوج لذت جنسی نرسند، به دروغ تظاهر می‌کنند که لذت می‌برند. شما عزیزان باید بدانید که این سبک روابط به مرور باعث بی‌علاقگی شما به همدیگر و در نتیجه سرد شدن رابطه می‌شود. بنابراین سعی کنید هر نوع نیازی که دارید را با همسر خودتان در میان بگذارید. از فرد مقابل نیز بخواهید که تمایلات جنسی خودش را به صورت شفاف به شما بگوید.

در این مورد می‌توانید این مقاله از سایت جوان ایرانی را نیز مطالعه کنید تا بتوانید نیازها و خواسته‌های جنسی خودتان را کاملاً صادقانه بیان کنید. نحوه بیان تمایلات جنسی

قائل شدن وقت استراحت برای همدیگر

حتی اگر زوجین عاشق هم باشند نیاز نیست که تمام‌وقت خود را با هم بگذرانند و همیشه پیش همدیگر باشند. زن و شوهر می‌توانند هرکدام به صورت جداگانه فعالیت‌ها و سرگرمی‌های خاصی داشته باشند، با دوست‌های خودشان بیرون بروند، تفریح کنند و هر کاری که از آن لذت می‌برند را به تنهایی انجام دهند.

بنابراین سعی کنید در زندگی شخصی و مهارت‌هایی که دارید پیشرفت کنید. سرگرمی‌ها و رفیق‌های خودتان را داشته باشید و از دست ندهید. برخی از افراد به محض اینکه ازدواج می‌کنند، تمامی فامیل و حتی رفیق‌های خودشان را از دست می‌دهند، اما نباید این‌گونه باشد. اهمیت دادن به هر فردی به جز همسرتان به این معنی نیست که همسر خودتان را دوست ندارید، بلکه به این معنی است که شما برای زندگی شخصی خود و رسیدن به علایق و سرگرمی‌هایتان برنامه‌ریزی منظم دارید.

پیش‌قدم شدن در رابطه

یکی دیگر از مواردی که باعث تنوع در روابط جنسی می‌شود، این است که گاهی اوقات سعی کنید پیش‌قدم شوید. برخی از زنان تصور می‌کنند که همیشه وظیفه مردان است که پیش‌قدم شده و پیشنهاد رابطه جنسی بدهند. درصورتی‌که حتی بسیاری از مردها تمایل دارند که پیشنهاد رابطه جنسی از طرف همسرشان باشد تا مطمئن شوند که آنها نیز لذت می‌برند. این پیش‌قدم شدن نیز یکی از راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه است، البته اگر شوهر شما تمایلی به این کار ندارد می‌توانید همیشه منتظر بمانید تا خودش پیشنهاد دهد.

غافلگیر کردن همسرتان

سعی کنید به هر طریقی که مانده همسرتان را سورپرایز کنید. حتی می‌توانید برای او گل بخرید یا یک هدیه دوست‌داشتنی تهیه کنید. همچنین به رستوران بروید یا اینکه یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشید. برای تفریح به بیرون بروید و او را غافلگیر کنید. شاید این‌گونه سورپرایز کردن همسرتان در ظاهر بی‌اهمیت باشد، اما بدانید که در بسیاری از مواقع باارزش است. حتی اگر نمی‌توانید این کارها را انجام دهید، گاهی اوقات غذای موردعلاقه او را درست کنید و از این لحاظ او را هیجان‌زده کنید.

 

عوارض نداشتن رابطه جنسی برای مردان و زنان: آیا مزیت هم دارد؟

عوارض نداشتن رابطه جنسی چیست؟

امتحان کردن پوزیشن‌های مختلف

برای اینکه طعم تنوع در رابطه جنسی را بچشید و از آن لذت ببرید، ابتدا نیاز است که خجالت کشیدن را رها کنید. سعی کنید با همدیگر پوزیشن‌های مختلف جنسی را امتحان کنید. اجازه ندهید که همسرتان بتواند رفتار بعدی شما را حدس بزند. حتی در این مورد می‌توانید از مشاورهای زناشویی نیز به خوبی کمک بگیرید.

دقت کنید که رفتارهای جنسی پرخطر نداشته باشید، زیرا باعث ایجاد بیماری‌های مقاربتی خواهد شد. تغییر پوزیشن باید باعث بهبود رابطه جنسی شما شود.

فعالیت‌های جدید را تجربه کنید

سعی کنید در روابط جنسی خودتان از هیچ‌گونه معاشقه‌ای غافل نشوید. درواقع از روش‌های همیشگی که برای نزدیک شدن به همدیگر استفاده می‌کردید پرهیز کنید‌. سعی کنید حرف‌های عاشقانه جدید یاد بگیرید. دو نفره حمام بروید، حرف‌های تحریک‌کننده بزنید و تلاش کنید تا بتوانید هیجان را در رابطه خودتان حفظ کنید.

شما باید بدانید که کل رابطه زناشویی در فرایند دخول خلاصه نمی‌شود. بلکه باید وقت زیادی بگذارید تا بتوانید به میزان کافی از همدیگر لذت ببرید. سعی کنید معاشقه طولانی داشته باشید تا رابطه شما از یکنواختی نجات پیدا کند.

ایجاد وقفه رمانتیک

برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی، باید بدانید که اگر سکس را در پایان یک روز طولانی انجام دهید، ممکن است موفقیت‌آمیز نباشد. بنابراین سعی کنید خلاقیت به خرج داده و زندگی خود را اولویت‌بندی کنید. تمامی افراد در پایان روز بسیار خسته هستند و توان کافی برای عشق‌بازی با همدیگر را ندارند. بنابراین می‌توانید در طول روز برای همدیگر وقت بگذارید، در این مورد بسیار خلاق باشید، اما از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده و تنوع ایجاد کنید.

تغییر در لباس و آرایش

برای رابطه با جنس مخالف و همسر خودتان بهتر است که از لباس‌های مختلف استفاده کرده و هر بار در نوع آرایش خودتان تنوع ایجاد کنید. به هیچ وجه لباس و آرایشتان یکسان نباشد زیرا به مرور زمان برای همدیگر تکراری خواهید شد.

خلاقیت داشته باشید

اگر احساس می‌کنید هر کاری که انجام دادید باز هم کافی نیست، درواقع تغییر مکان، تغییر لباس، آرایش و هر کاری که کردید باعث ایجاد حس خوب برای شما نمی‌شود، سعی کنید خلاقیت داشته باشید و از حاشیه‌های جنسی بهره ببرید. در واقع شما می‌توانید پیشنهادهای غیرمنتظره به همسرتان بدهید. به عنوان مثال در مکانی که او انتظار ندارد سکس کنید. درهرصورت همسر خودتان را سورپرایز کنید.

پیدا کردن دلایل کاهش میل جنسی

یکی دیگر از راهکارهای ایجاد تنوع در روابط زناشویی این است که اگر شما نسبت به همدیگر هیچ‌گونه میل و رغبتی ندارید باید ابتدا علت آن را پیدا کنید. هرچند که بالا رفتن سن باعث کاهش میل جنسی می‌شود، اما اختلال‌هایی مانند افسردگی، عدم توازن هورمونی، اضطراب، عدم توانایی، نعوظ در مردان،، برخی از داروها مثل داروهای افسردگی و فشارخون ممکن است میل جنسی را کاهش دهد. حتی مصرف سیگار و نوشیدن بیش‌ازحد الکل نیز این عوارض را در پی دارد. البته دقت کنید اگر زمان طولانی روی دوچرخه بمانید میل جنسی شما نیز کاهش می‌یابد. بنابراین اکثر خانم‌ها و آقایانی که به مدت بسیار طولانی از دوچرخه یا دوچرخه‌های ثابت استفاده می‌کنند، دچار مشکلات جنسی می‌شوند. زیرا فشار بیش از حدی روی عصب شرمگاهی وارد شده و در نتیجه خون کمتری به نواحی تناسلی می‌رسد.

همچنین اگر شما به میزان کافی خواب مناسبی نداشته باشید و اصلاً به استراحت خودتان اهمیت ندهید، میل جنسی شما کاهش می‌یابد. بنابراین برای اینکه تنوع در رابطه ایجاد کنید، ابتدا باید میل جنسی شما افزایش یابد، در واقع دلایل کاهش آن را پیدا کرده و رفع کنید.

پذیرفتن کسالت در رابطه

یکی دیگر از راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه این است که بپذیرید کسالت دارید و برای برطرف کردن آن تلاش کنید. حتی شما می‌توانید این‌گونه کسالت‌های خودتان را به ذوق و شوق تبدیل کرده تا زندگی شما از یکنواختی خارج شود. هرگونه فعالیت جدیدی که باعث شود، مجدد شور زندگی خود را پیدا کنید انجام دهید تا رابطه شما مجدداً سرپا شود و بتوانید در کنار همدیگر زندگی خوب و خوشی را تجربه کنید.

با همدیگر شوخی کنید

یکی دیگر از راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه جنسی این است که شوخ‌طبع باشید و هرازگاهی برای خندیدن همدیگر تلاش کنید. اگر شما باعث لبخند فرد مقابل شوید و بامزگی کنید، همیشه روابط شما مانند روزهای اول رابطه جذاب و زیبا خواهد بود. بنابراین سعی کنید از راه‌های مختلف همسر خود را بخندانید تا از یکنواختی رابطه شما جلوگیری شده و در نتیجه شادی و نشاط به زندگی ببخشید.

استفاده از کلمات تحریک‌آمیز

یکی دیگر از راه‌های تنوع در رابطه جنسی این است که از سکس کلامی استفاده کنید. با همسرتان اصلاً رودربایستی نداشته باشید و با همدیگر حرف‌های تحریک‌کننده بزنید. در این صورت همسرتان علاقه بیشتری برای ارتباط با شما خواهد داشت.

استفاده از لوازم تحریک‌کننده

برای بهتر شدن روابط زناشویی با همسرتان، از لوازمی که تحریک می‌کنند استفاده کنید. به عنوان مثال از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کرده یا اینکه لباس‌های مورد علاقه همسرتان را بپوشید تا بیشتر تحریک شود. حتی می‌توانید در صورت توافق قبل از ایجاد رابطه با همدیگر فیلم‌های تحریک‌کننده نیز تماشا کنید. البته منظور ما فیلم‌های پورن نیست، بلکه فیلم‌هایی که شما را شادتر کرده تا بتوانید روابط لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

دقت به تغییرات جزئی بدن همدیگر

سعی کنید در هنگام رابطه جنسی به حالات مختلف بدن هم دقت بسیار زیادی داشته باشید و جزئیات آن را برای همدیگر شرح دهید. حتی می‌توانید در حین رابطه پاهای خودتان را در حالت‌های مختلف قرار داده و کمی بدنتان را تکان دهید تا باعث افزایش لذت شما شود.

دیدن بدن خود و طرف مقابل

بسیاری از زوجین تصور می‌کنند هنگام رابطه جنسی نباید بدن همدیگر را مشاهده کنند. در واقع این تصور اشتباه در برخی از فرهنگ‌های کشورها وجود دار. اما شما باید بدانید که مشاهده بدن خود و فرد مقابل لذت بسیار زیادی هنگام رابطه دارد. بنابراین حتی برخی از روانشناسان توصیه می‌کنند که جلوی تخت خود یک آینه قرار دهید و هنگام سکس به بدن یکدیگر توجه کنید. بنابراین می‌توانید برای ایجاد تنوع در برخی از مواقع چراغ‌ها را خاموش نکنید و جلوی آینه بایستید و به همدیگر دقت کنید.

حتی می‌توانید برخی از نقاط بدن همسر خودتان را لمس کرده و ببوسید. در این صورت می‌توانید اطلاعات دقیقی از آناتومی بدن همدیگر داشته باشید. حتی می‌دانید که فرد مقابل روی چه نقاطی حساس است و چگونه به اوج لذت جنسی می‌رسد.

خرید محصولات جنسی متنوع

سعی کنید محصولات جنسی خودتان را تغییر دهید. به عنوان مثال از یک کاندوم دیگر استفاده کنید یا اینکه خوشبوکننده‌ای که هر بار مصرف استفاده می‌کردید را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از روان کننده یا اسپری‌های تأخیری دیگری برای افزایش کیفیت رابطه جنسی استفاده کنید.

 

چگونه برای رابطه جنسی آماده شویم؟ ۲۴ راهکار طلایی را در این مقاله بخوانید:

عشق بازی قبل از رابطه جنسی

عشوه‌گری کردن برای همسرتان

به‌طورکلی سعی کنید هنگام رابطه جنسی عشوه‌گری کنید. در واقع یک‌زمانی را اختصاص دهید تا برقصید و با همسرتان شیطنت کنید. به صورت ساده بخواهیم بگوییم این است که بلافاصله در تخت خواب تسلیم نشوید، زیرا در این صورت خیلی زود آتش میل جنسی همسرتان کاهش می‌یابد. همچنین سعی کنید که بدنتان را معطر کنید و یک لباس نیمه برهنه بپوشید. برای رابطه جنسی به هیچ وجه تمام لباس‌ها را یک‌باره در نیاورید و نقاط تحریک‌پذیر بدن همدیگر را لمس کند.

ایجاد تنوع در فضای محیط

در هرجایی که با همسرتان رابطه جنسی برقرار می‌کنید، سعی کنید فضای آن محیط را تغییر دهید. به عنوان مثال حتی می‌توانید نور اتاق را تغییر داده یا اینکه در برخی از مواقع شمع روشن کنید. موسیقی ملایم پخش کنید و هر بار این موسیقی را تغییر دهید. حتی رنگ اتاق را می‌توانید بر اساس دلخواه خود تغییر دهید و دکوراسیون منطقه‌ای که رابطه دارید را عوض کنید.

تغییر ماساژ قبل از رابطه

سعی کنید قبل از اینکه دخول انجام دهید و هر نوع رابطه جنسی داشته باشید، همدیگر را ماساژ دهید. البته برای ایجاد تنوع هر بار نحوه ماساژ را تغییر دهید و نواحی مختلف بدن را به خوبی لمس کنید. البته دقت کنید که ماساژ جنسی نه تنها باعث ایجاد آرامش می‌شود، بلکه میل جنسی افراد را نیز افزایش خواهد داد و سکس لذت بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.

برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های دو نفره

برای اینکه در رابطه جنسی تنوع ایجاد کنید، نیاز است که قبل از آن فعالیت‌های مشترک و متفاوتی با همدیگر انجام داده باشید تا به همدیگر احساس نزدیکی کنید. بنابراین در طی هفته برای انجام فعالیت‌های دونفره به خوبی برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌های مشترک بسیار زیادی با هم انجام دهید. به عنوان مثال در یک جای جدید پیاده‌روی یا حتی دوچرخه‌سواری کنید. در یک کلاس رقص ثبت‌نام کرده و با هم شرکت کنید. یک رستوران جدید را برای غذا خوردن انتخاب کنید، همچنین می‌توانید به مهمانی که تا به حال نرفته‌اید بروید. یک فیلم جالب که تا به حال ندیده‌اید را با هم تماشا کنید. به طور کلی سعی کنید اهداف مشترکی تعیین کنید و برای برآورده کردن آن اهداف با همدیگر تلاش کنید. در این صورت پیوند بیشتری بین شما برقرار شده و با هم صمیمی خواهید شد. در نتیجه می‌توانید در رابطه جنسی تنوع بیشتری به خرج دهید.

 

دلایل اهمیت تنوع در رابطه زناشویی

تنوع در رابطه جنسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دلایل اهمیت این‌گونه روابط که پر از شور و هیجان است را در ادامه مطلب با هم بررسی می‌کنیم.

خاموش نشدن هیجانات

یکی از مهمترین دلایل اهمیت تنوع در سکس، این است که هیجانات شما خاموش نمی‌شود و همیشه مانند روز اول برای در کنار هم بودن ذوق دارید.

کاهش احتمال خیانت

یکی دیگر از دلایل اهمیت آن این است که اگر در زندگی مشترک تنوع نداشته باشید، امکان ایجاد خیانت بسیار زیاد می‌شود. افرادی که در رابطه جنسی هیچ‌گونه خلاقیتی ندارند، معمولاً تعداد شرکای جنسی آنها زیاد است.

ارگاسم راحت و لذت‌بخش

یکی دیگر از دلایل اهمیت ایجاد تنوع در رابطه زناشویی این است که باعث می‌شود افراد راحت‌تر به ارگاسم برسند، زیرا باعث لذت مشترک در روابط جنسی می‌شود.

کاهش جر و بحث‌های زناشویی

طی تحقیقات انجام شده توسط مجله جوان ایرانی ایجاد هیجان و چالش‌های مختلف در زندگی، باعث می‌شود از اختلافات آنها کاسته شده و درنتیجه رضایت بین زوجین افزایش می‌یابد.

افزایش لذت در شرایط مختلف

هنگامی‌که افراد با انواع پوزیشن‌ها و در مکان‌های مختلف به ارگاسم برسند، اعتماد به نفس بیشتری برای ارتباط با همدیگر پیدا می‌کنند و در نتیجه از این‌که در کنار هم قرار دارند لذت بیشتری می‌برند.

خنده بر روابط زناشویی چه تاثیری دارد؟ (شوخ طبعی درمانی)

تاثیر خنده بر روابط زناشویی

دلایل خسته کننده شدن روابط زن و شوهر

گاهی اوقات زن و شوهرها با اینکه در روزهای اول زندگی مشترک بسیار عاشق هم بودن اما تبدیل به یک همخانه می‌شوند. آنها هیچ‌گونه تفریحی با هم ندارند، حتی با همدیگر غذا نمی‌خورند و روابط آنها بسیار سرد است.

برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی ابتدا باید هر دلیلی که باعث خسته شدن روابط بین زوجین می‌شود را برطرف کنید. در این بخش به بررسی این‌گونه دلایل می‌پردازیم.

عدم صحبت در مورد موضوعات مختلف

برخی از زن و شوهرها هیچ‌وقت با همدیگر صحبت نمی‌کنند. هرچند در ظاهر شاید خوب باشد، اما باید بدانید که دلیل اصلی شکاف ارتباطی بین زوجین این است که با همدیگر هیچ‌گونه بحثی نکنند. در واقع اگر در مورد مسائل روزمره و هر آنچه از نظر شما اهمیت دارد، سکوت کنید کم‌کم به مرور زمان روابط شما سرد خواهد شد.

راحتی بیش از حد با همدیگر

برخی از زوجین با همدیگر بیش از حد راحت هستند. در این صورت باگذشت زمان هیچ‌گونه جذابیتی برای همدیگر ندارند و رابطه آنها بسیار کسل‌کننده خواهد شد. محیط زندگی شما باید چالش‌برانگیز باشد و هر بار و هرروز برای همسر خود تازگی داشته باشید.

تمرکز کردن بر روی یک پوزیشن جنسی

هدف بسیاری از زن و شوهرها در رابطه جنسی رسیدن به ارگاسم و اوج لذت است. این‌گونه زوج‌ها به محض اینکه وارد رختخواب شوند تمایل به دخول دارند و سریع‌تر کار را تمام می‌کنند. اما باید بدانید که باگذشت زمان این‌گونه رابطه‌ها بسیار خسته کننده شده و هر دو طرف برای رابطه با همدیگر بی‌حوصله می‌شوند.

فراموش کردن زندگی فردی

برخی از افراد آن‌چنان غرق زندگی مشترک می‌شوند که خودشان را فراموش می‌کنند. این‌گونه افراد تمایل دارند که هرروز و همیشه در کنار همسرشان باشند و به زندگی فردی خودشان اهمیت نمی‌دهند. اما شما عزیزان باید بدانید اگر همیشه در کنار همسرتان باشید، نهایتاً از همدیگر خسته خواهید شد، زیرا تمام کارهای هیجان‌انگیزی که با همدیگر انجام می‌دهید تمام می‌شود. همین امر به مرور زمان جذابیت شما را برای فرد مقابل از بین می‌برد.

تغییر زوجین

یکی دیگر از دلایل خسته شدن افراد از رابطه این است که به مرور زمان زوجین تغییر می‌کنند. برخی از زن و شوهرها در ابتدای زندگی مشترک نقاط مشترک بسیار زیادی دارند، اما طبیعی است که تمامی افراد به مرور زمان تغییر کنند. البته برای برخی از خانواده‌ها این تغییرات، منجر به خستگی آنها خواهد شد. زیرا هر یک از زوجین مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و از همدیگر دور خواهند شد.

غر زدن‌های بیش از حد

برخی از زوجین همیشه در حال ایراد گرفتن از همدیگر هستند. آنها از غذا، زمین، دیوار، کار، زندگی، بچه، لباس و هر آنچه که شما به ذهنتان می‌رسد ایراد می‌گیرند. به مرور زمان غر زدن‌های بیش از حد و ایراد گرفتن‌های همیشگی باعث سردی زوجین شده و آنها نهایتاً از همدیگر خسته خواهند شد. البته به این معنی نیست که شما اصلاً نباید با همدیگر گفتگو کنید، اما بدانید که همیشه و در هرزمانی شروع به غر زدن نکنید.

 

تأثیر مثبت تنوع جنسی در رابطه زناشویی

دقت کنید اگر در روابط جنسی خودتان تنوع داشته باشید، کیفیت آن زندگی افزایش پیدا کرده و در نتیجه روابط شما بسیار بهبود می‌یابد. در ادامه این بخش به بررسی تأثیر مثبت این‌گونه تنوع‌ها بر افراد و جامعه می‌پردازیم.

شکستن کلیشه‌های جنسی

برخی از افراد در مورد روابط جنسی کلیشه‌های مضر و تصورات بسیار نادرستی دارند. تنوع جنسی باعث می‌شود تمامی این کلیشه‌ها از بین برود. این‌گونه افراد تشویق می‌شوند که تا تصورات از پیش تعیین‌شده را کنار بگذارند و فراتر از آن پیش بروند.

حمایت از پذیرش برابری حقوق

تنوع در رابطه جنسی باعث می‌شود که افراد با همدیگر روابط نزدیک‌تری داشته باشند و هرگونه حقوقی را با همدیگر برابر بدانند. همچنین هر نوع تبعیض جنسی نیز از بین می‌رود.

تقویت اتحاد با همدیگر

آن دسته از زوجین که در روابط خودشان تنوع ایجاد می‌کنند، باعث تقویت احساسشان نسبت به همدیگر شده و در تمامی لحظات از همدیگر حمایت می‌کنند.

گسترش روابط سالم

تنوع در رابطه جنسی باعث می‌شود که بین زن و شوهر روابط سالم ترویج یافته و آنها در بیان خواسته‌ها و نیازهای خودشان بسیار آزادانه عمل کنند. درنتیجه باگذشت زمان رضایت آنها از زندگی مشترک افزایش می‌یابد.

 

چگونه از تکراری شدن رابطه جنسی جلوگیری کنیم؟ معایب خستگی جنسی را در این مطلب بخوانید:

جلوگیری از تکراری شدن رابطه جنسی

نظرات مردم در مورد ایجاد تنوع در رابطه جنسی

در ادامه این مطلب به بررسی برخی از نظرات مردم در مورد ایجاد تنوع در رابطه جنسی خواهیم پرداخت و پاسخ سوالات آن‌ها را می‌دهیم.

♦ یکی از افراد پیام داده من یک سال و نیم است با فردی وارد رابطه شده‌ام. اما پس از این مدت احساس می‌کنم که با من بسیار سرد شده و مانند روزهای اول نیست. حتی از او سؤال پرسیدم که چرا این‌گونه شده است. اما او در جواب گفت از اینکه رابطه ما یکنواخت است خسته شده، چون هرروز باید حرف‌های تکراری به هم بزنیم. مسافت ما بسیار دور است و فقط تابستان‌ها همدیگر را می‌بینیم. امیدوارم که با خواندن این مقاله و آشنایی با راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه بتوانیم از همدیگر لذت ببریم. اما سؤالم این است که من کجا باید دقت بیشتری کنم تا رابطه بهتری داشته باشم.

– پاسخ این است که دوست عزیز شما بهتر است که تمام خودتان را به یک‌باره برای چنین فردی نگذارید. هر بار یک اتفاق جدید برای همدیگر رقم بزنید تا برای رابطه با همدیگر شوق و ذوق داشته باشید.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده من چندین سال است که با همسرم ازدواج کرده‌ام. اما جدیداً شوهرم با یک خانم ارتباط تلفنی دارد. به او مدام ابراز علاقه می‌کند و به من می‌گوید که نیاز به هیجان در رابطه دارم. اما این رابطه‌ی او برای من بسیار ناخوشایند است و نمی‌توانم چنین رفتاری را بپذیرم. به نظر شما باید چه کار کنم؟

– پاسخ این است که دوست عزیز این رفتار همسر شما نشان‌دهنده این است که رابطه شما سرد شده و حتی ممکن است پایان یابد. بنابراین اگر می‌خواهید که رابطه خودتان را به خوبی نگه دارید و در رابطه هیجان داشته باشید، مهارت‌های جدید را یاد بگیری. کارهای هیجان‌انگیز انجام دهید، به مکان‌های دیدنی که تاکنون نرفته‌اید سفر کنید. حتی غذاهایی که تا امروز نخورده‌اید را امتحان کنید. البته دقت کنید که این هیجان را تا پایان زندگی و هنگام پیری نیز باید داشته باشد، زیرا همه افراد در تمامی سنین نیاز به تنوع دارند. در این صورت باگذشت زمان خواهید دید که همسرتان آن دختر را رها کرده و با شما رابطه صمیمی‌تری دارد.

♦ فرد دیگری پیام داده من در دوران قاعدگی که دچار خونریزی بسیار زیادی می‌شوم، چگونه می‌توانم با همسرم رابطه خوبی داشته باشم تا از هیجان او کاسته نشود.

– پاسخ این است که دوست عزیز در این دوران بهتر است به همسر خودتان علاقه نشان داده و هر نوع رابطه‌ای به‌غیر از دخول داشته باشید. با توجه به اینکه اکثر خانم‌ها در دوران پریودی علائم و ناراحتی‌های زیادی ازجمله درد شکم و کمر دارند، بهتر است که در این مورد با همسر خود صحبت کنید و به او بگویید که دلیل نداشتن رابطه در این دوران چیست.

 

سخن پایانی

برخی از زوجین در ابتدای زندگی مشترک عشق و علاقه بسیار زیادی به همدیگر دارند، اما با مرور زمان انقدر از همدیگر دور می‌شوند که اصلاً باورشان نمی‌شود همان افرادِ روزهای آغازین رابطه هستند. اما شما عزیزان باید بدانید که سردی و یکنواختی در رابطه و درنهایت فروپاشی آن به مرور زمان ایجاد نمی‌شود. یکی از راهکارهایی که باعث پیوند قوی‌تر در زندگی مشترک می‌شود این است که در روابط جنسی خود تنوع ایجاد کنید. در این مطلب به بررسی راهکارهای ایجاد تنوع در رابطه جنسی پرداختیم و همچنین دلایل اهمیت آن را برای شما بیان کردیم. اگر شما نیز تجربه‌ای در این مورد دارید می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را با ما و دیگر مخاطبان مجله جوان ایرانی در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا