بهداشت و سلامتبهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

عوارض نداشتن رابطه جنسی برای مردان و زنان: آیا مزیت هم دارد؟

باورهای اشتباه مردم در مورد نداشتن رابطه جنسی + عوارض و فواید ترک این نوع رابطه

همان‌طور که می‌دانید داشتن رابطه جنسی حداقل یک‌بار در هفته، باعث افزایش رضایت زوج‌های جوان از زندگی مشترک می‌شود. همچنین به ایجاد اعتمادبه‌نفس و تفاهم بین آن‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند. در این صورت شما عزیزان می‌توانید با شریک زندگی خود پیوند عاطفی محکم‌تری برقرار کنید، اما برخی از افراد به هر دلیلی رابطه جنسی را متوقف کرده و تمایلی به انجام آن ندارند. در این مطلب از جوان ایرانی به عوارض ترک رابطه جنسی می‌پردازیم. البته نداشتن این نوع رابطه فوایدی نیز دارد که در انتهای مقاله شرح می‌دهیم.

 

عوارض ترک رابطه جنسی چیست؟

جالب است بدانید افرادی که در طول هفته با همسر و شریک زندگی خود رابطه جنسی دارند، سیستم ایمنی بدن آن‌ها بسیار قوی‌تر از افرادی است که هیچ‌گونه رابطه‌ای ندارند‌. در این بخش به بررسی عوارض ترک رابطه جنسی در زندگی می‌پردازیم.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات

طی تحقیقات انجام شده، مردهایی که کمتر از ۷ بار در یک ماه انزال دارند، نسبت به افرادی که حداقل ۲۱ بار در ماه انزال دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.

عدم خواب کافی

اگر رابطه جنسی را ترک کنید، باید بدانید که هورمون‌هایی مانند اکسی توسین و پرولاکتین که باعث آرامش شما می‌شود، بسیار کاهش پیدا می‌کند‌. این هورمون‌ها همچنین باعث ایجاد خواب آرام برای شما می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید خواب کافی و آرامی داشته باشید، حتماً سعی کنید در طول هفته حداقل یک‌بار با شریک زندگی خود رابطه جنسی برقرار کنید.

کاهش دردهای عضلانی

رابطه جنسی و ارگاسم باعث می‌شود که اندورفین و سایر هورمون‌ها در بدن شما ترشح شود. این هورمون‌ها باعث کاهش کمردرد، پادرد و همچنین سردرد می‌شود. افرادی که رابطه جنسی با شریک جنسی خود برقرار می‌کنند، دردهای قاعدگی کمتری تجربه می‌کنند. بنابراین اگر رابطه جنسی را ترک کنید، دردهای مختلف به سراغ شما خواهند آمد.

عدم برانگیختگی واژن

اگر شما عزیزان برای مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشید، در هنگام رابطه مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا واژن برانگیخته‌شده و به اندازه کافی روان کننده تولید کند. حتی در برخی از مواقع شما مجبور هستید که از روان کننده‌ها استفاده کنید. بنابراین باید بدانید که اگر به صورت منظم رابطه جنسی و یا حتی خود ارضایی داشته باشید، جریان خون در بافته‌ای واژن شما بهبود پیدا کرده و درنتیجه به راحتی در هنگام رابطه برانگیخته می‌شود.

ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی

اگر رابطه جنسی را ترک کنید یا به طور منظم این نوع رابطه لذت‌بخش را با شریک جنسی خود نداشته باشید، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در شما بسیار بالا می‌رود. رابطه جنسی به عنوان یک ورزش مناسب تلقی شده و سطح استروژن و پروستروژن شما را در حد تعادل نگه می‌دارد.

افزایش فشارخون

ازآنجایی‌که رابطه جنسی به متعادل نگه‌داشتن فشارخون کمک بسیار زیادی می‌کند، بنابراین اگر آن را ترک کنید ممکن است فشار خون شما افزایش یابد‌. در واقع رابطه جنسی تنش‌های روحی روانی شما را کاهش داده و باعث احساس خوب درون شما می‌شود. درنتیجه فشار خون شما نیز متعادل خواهد شد.

احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف

اگر رابطه جنسی را ترک کنید، سیستم ایمنی بدن شما کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه ممکن است به بیماری‌های مکرر مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و سایر بیماری‌های عفونی مبتلا شوید. بنابراین سعی کنید با پارتنر یا شریک جنسی خود رابطه خوبی برقرار کنید تا از این بیماری‌ها در امان بمانید‌.

کاهش میل جنسی

اگر شما عزیزان برای مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشید، علاقه خود را به داشتن این‌گونه روابط از دست می‌دهید. جالب است بدانید هر چقدر شما عزیزان بیشتر رابطه جنسی داشته باشید تمایل به انجام آن نیز بیشتر می‌شود. در همین مجله جوان ایرانی طی مقاله جدا به راهکارهای افزایش میل جنسی پرداخته شده است.  پیشنهاد می‌کنیم آن مقاله را نیز مطالعه کنید‌.

۱۴ راهکار مهم و کاربردی برای افزایش میل جنسی را در این مقاله بخوانید:

افزایش میل جنسی

 

کاهش سلول‌های مغزی

همان‌طور که می‌دانید رابطه جنسی به رشد سلول‌های مغزی جدید کمک بسیار زیادی می‌کند. اگر شما عزیزان رابطه جنسی نداشته باشید، حافظه شما آسیب می‌بیند، اما اصلاً نگران نباشید با ورزش منظم و رژیم غذایی سالم می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید.

نازک شدن دیواره‌های واژن

البته در زمان یائسگی از آنجایی که بدن به اندازه کافی استروژن ترشح نمی‌کند، ممکن است دیواره‌های واژن شما نازک شود. در این وضعیت دیواره‌های واژن بسیار خشک و همچنین مستعد پارگی می‌شود. اگر شما عزیزان رابطه جنسی نداشته باشید، این دیوارهای واژن بسیار نازک‌تر می‌شود.

احتمال ایجاد بیماری افسردگی

اگر رابطه جنسی را ترک کنید، احتمال ایجاد افسردگی در شما بسیار بالا می‌رود و در واقع شما عزیزان می‌توانید از طریق تماس پوست با پوست مثل ارتباط نوزاد با مادر احساس خوب در خودتان ایجاد کنید. با ترک رابطه جنسی احساس خوب ناشی از هورمون اکسی توسین از بین رفته و احساس خستگی و افسردگی خواهید داشت.

ایجاد سردی در روابط

برخی از زن و شوهرها به محض اینکه یک مشکل بین‌شان ایجاد شد، رابطه جنسی را ترک می‌کنند. درصورتی‌که این کار بسیار اشتباه است. ترک رابطه جنسی مشکل شما را تشدید خواهد کرد. بنابراین در هیچ شرایطی آن را ترک نکنید، زیرا به روابط عاطفی شما صدمه زیادی وارد می‌کند.

کاهش اعتماد به نفس جنسی

زن و شوهرهایی که با همدیگر رابطه جنسی سالم دارند، اعتماد به نفس آن‌ها نیز بسیار زیاد است. اگر این ارتباط قطع شود، اعتماد به نفس جنسی آن‌ها بسیار کاسته شده و احساس خوبی نسبت به خودشان و فرد مقابل ندارند.

احتمال تماشای فیلم‌های پورن

اگر زن و شوهرها رابطه جنسی نداشته باشند، سعی می‌کنند نیاز خود را با تماشای فیلم‌های پورن برطرف کنند، اما گرایش به پورنوگرافی و مشاهده فیلم‌های مستهجن عوارض زیادی دارد. زوج‌های جوان ممکن است تنوع‌طلب شده و از شریک جنسی خود رضایت کافی را نداشته باشند. در همین مجله جوان ایرانی طی یک مقاله جدا به بحث پورنوگرافی پرداخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

باورهای اشتباه در مورد پورنوگرافی

به هم خوردن سیکل عادت ماهیانه

حتی متخصص زنان و زایمان نیز بر این باور هستند که رابطه جنسی باعث تنظیم شدن سیکل عادت ماهیانه می‌شود. بنابراین اگر دچار مشکل در این چرخه هستید، حتماً برای حفظ سلامت خود ارتباط مناسبی با شریک جنسی موردعلاقه خود برقرار کنید.

ایجاد احساس ناکافی بودن

اگر در زندگی رابطه جنسی نداشته باشید، ممکن است زن و شوهرها احساس کنند که برای ایجاد یک رابطه لذت بخش به اندازه کافی جذاب نیستند، درنتیجه ممکن است احساس بی‌کفایتی  و ناکافی بودن به آن‌ها دست بدهد.

 

باورهای اشتباه در مورد رابطه عدم رابطه جنسی

برخی از باورهای اشتباه در بین مردم رواج پیدا کرده است که در این بخش از جوان ایرانی به آن می‌پردازیم.

رشد پرده بکارت

برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر برای مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشند، پرده بکارت آن‌ها دوباره رشد خواهد کرد و مثل روز اول سالم خواهد شد. درصورتی‌که این‌یک باور اشتباه است. هر چقدر هم که شما رابطه جنسی نداشته باشید، اگر پرده بکارت خود را از دست داده باشید، مجدداً رشد نخواهد کرد‌.

ابتلا به خشکی واژن

اگر در بدن شما سطح استروژن کاهش پیدا کند، دچار خشکی واژن می‌شوید. زنان یائسه بیشتر در معرض خشکی واژن قرار دارند. در حالیکه برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که اگر رابطه جنسی نداشته باشند، واژن آن‌ها خشک می‌شود، درحالی‌که این مورد نیز باوری بسیار اشتباه است.

 

فواید نداشتن رابطه جنسی

همان‌طور که شرح دادیم ترک رابطه جنسی به هر دلیلی عوارض بسیار زیادی دارد که آن را بررسی کردیم. اما ناگفته نماند که نداشتن این نوع روابط مزیت‌هایی نیز دارد که در ادامه این بخش از جوان ایرانی فواید ترک رابطه جنسی را با هم بررسی می‌کنیم.

نگران باردار شدن نیستید

هرچند روش‌های بسیار زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، اما اگر رابطه جنسی نداشته باشید، مطمئن هستید که هیچ‌وقت باردار نخواهید شد. حتی برخی از افراد فوبیای بچه‌دار شدن دارند. این‌گونه از زن و شوهرها اگر رابطه جنسی را به‌طورکلی کنار بگذارند، آرامش آن‌ها در زندگی بیشتر خواهد شد.

کاهش ابتلا به عفونت‌های ادراری

همان‌طور که می‌دانید رابطه جنسی احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی ازجمله سوزاک و کلامیدیا و مواردی از این قبیل، همچنین احتمال ایجاد عفونت‌های ادراری را افزایش می‌دهد. ترک این رابطه احتمال ابتلا به عفونت‌های ادراری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

شناخت بهتر خود

برخی از افرادی که با شریک عاطفی خود رابطه جنسی برقرار می‌کنند، آن‌چنان غرق در این روابط می‌شوند که اصلاً فرصتی پیدا نمی‌کنند تا خودشان را بهتر بشناسند. این‌گونه افراد اگر رابطه جنسی را ترک کنند، به دلیل اینکه فرصت کافی برای شناخت خود در زندگی پیدا می‌کنند، باعث می‌شود که احساس خوبی نیز از زندگی داشته باشند.

 

سخن پایانی

هرچند ترک رابطه جنسی عوارض بسیار زیادی دارد، اما انتخاب این رابطه یک تصمیم بسیار شخصی است. در واقع شما عزیزان می‌توانید تا آخر عمر هیچ نوع رابطه جنسی نداشته باشید. ما در این مقاله از جوان ایرانی عوارض نداشتن آن و همچنین فواید عدم این نوع رابطه را به طور کامل شرح دادیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید، می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا