بهداشت و سلامتبهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

سکس از دیدگاه سکسولوژی مدرن + برخورد با تابوهای جنسی

نظر شرع اسلام در مورد خود ارضایی و بررسی از نظر سکسولوژی مدرن

آیا می‌دانید سکسولوژی به عنوان رشته مجزا وارد واحد علوم پزشکی شده است. درگذشته این موضوع به عنوان یک مبحثی در روانشناسی شناخته می‌شد و بر روی مشکلات جنسی تمرکز داشت. اما رشته سکسولوژی دقیقاً به خود سکس و عملکرد آن می‌پردازد‌ و در این زمینه مطالعات بسیار زیادی انجام شده است. افراد مشهوری کتاب‌هایی راجع به نقش کلیتوریس زنان و همچنین نقش پیشنوازی را در تحریک جنسی نوشته است. در این مطلب از مجله جوان ایرانی به سکس از دیدگاه سکسولوژی مدرن می‌پردازیم و برای شما بیان می‌کنیم با چه تابوهایی برخورد می‌کند.

 

سکس از دیدگاه سکسولوژی مدرن

ازجمله مهمترین مسائلی که با آن برخورد کرده‌اید، مساله‌ای به نام تابو است. درواقع این تابو در روابط زن و مرد معمولاً از طریق سنت و مذهب وارد زندگی افراد شده است. به عنوان مثال یک سری از کارها در یک جامعه خوب شناخته می‌شود، اما در جامعه دیگر زشت و پلید شناخته شده است. در حقیقت شما عزیزان باید بدانید که در رابطه جنسی هیچ کار خوب و بدی وجود ندارد و دقیقاً به موافقت دو طرف بستگی دارد. هر عملی که باعث لذت هر دو فرد بشود، در رابطه جنسی مورد پذیرش است.

بنابراین همان‌طور که مشاهده کردید هیچ‌وقت یک نسخه کلی برای تمام افراد نمی‌توان نوشت.

 

آیا همجنسگرایی یک بیماری جنسی است؟

در سال ۱۹۸۰ همجنسگرایی به عنوان یک بیماری جنسی محسوب می‌شد، اما از نظر سکسولوژی مدرن، نه تنها همجنسگرایی بیماری جنسی نیست، بلکه شکل خاصی از رابطه جنسی محسوب می‌شود.

همچنین سکسولوژی مدرن به درمان بیماری‌های جنسی مانند ناتوانی‌های جنسی می‌پردازد.

عوارض نداشتن رابطه جنسی برای مردان و زنان: آیا مزیت هم دارد؟

عوارض نداشتن رابطه جنسی چیست؟

عواملی که بر غریزه جنسی تأثیر می‌گذارد:

دو عامل مهم در غریزه جنسی تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. اولین عامل آن ترشح هورمون تحریک‌کننده غریزه جنسی به نام تستسترون است. شما باید بدانید که تحریک جنسی هم در مردان و هم در زنان توسط این هورمون صورت می‌گیرد. بیشترین ترشح آن در دوران بلوغ است و تا سن ۲۵ سالگی افزایش یابد. از سن ۲۵ سالگی کاهش می‌یابد. بالاترین مقدار هورمون تستسترون را می‌توان در سن ۲۵ سالگی مشاهده کرد.

عامل دیگری که در غریزه جنسی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، کنترل قشر مغز است. ماهیت مغز در زنان و مردان بسیار مهم است، آن‌ها توسط آنچه در ذهنشان جای گرفته است غریزه جنسی خود را کنترل می‌کنند. با توجه به ذهن افراد این غریزه کم یا زیاد شده و حتی به طور کلی می‌تواند از بین برود.

 

آیا میل جنسی از بین می‌رود؟

میل جنسی می‌تواند در تمامی افراد یک روزی به طور کامل از بین برود. البته دقت کنید که زنان یا مردان ممکن است فقط میل جنسی خود را نسبت به شریک جنسی که در زندگی دارند از دست بدهند، اما نسبت به افراد دیگر کشش و میل بسیار زیادی داشته باشند. همچنین ممکن است میل جنسی درون آن‌ها به طور کامل از بین برود. دقت کنید که در بین زنان کاهش و یا از بین رفتن میل جنسی بسیار بیشتر است، زیرا تابوهای جنسی در مورد زنان بسیار بیشتر از مردان است. درگذشته مردان در رابطه جنسی بسیار آزادتر بودند. زنان تنها می‌توانستند با شوهر خود رابطه جنسی برقرار کنند. اما همین‌طور که گفتیم برای مردان این‌طور نیست و برای آنان هر زنی می‌تواند نقش شریک جنسی را داشته باشد.

البته در سکسولوژی مدرن این‌ تابو در بین زنان به طور کلی از بین رفته است اما در ایران همچنان وجود دارد. به این دلیل است که رابطه جنسی در زنان ایرانی ممکن است یک روزی به طور کامل از بین برود. حتی در جوامع اروپایی هم مشاهده‌شده که زنان چه در عمل و چه در خیال، خودشان را بسیار سانسور می‌کنند. شما عزیزان باید بدانید که خودسانسوری در روابط جنسی باعث کاهش میل جنسی می‌شود.

سکس درمانی (تراپی): دلیل اهمیت و زمان نیاز به آن را در این مقاله بخوانید:

سکس درمانی

آیا خود ارضایی انحراف جنسی محسوب می‌شود؟

درگذشته خودارضایی یک نوع انحراف از رابطه جنسی سالم محسوب می‌شد. والدین با روش‌های متفاوتی، بچه‌های خود را از این کار منع می‌کردند.

برخی از والدین برای جلوگیری از خود ارضایی به آلت تناسلی پسر بچه‌ها، وسیله آهنی قرار می‌دادند تا بزرگ نشود!! اگر پسرها در خواب تحریک جنسی می‌شدند، توسط این وسیله آهنی میل جنسی آن‌ها خودبه‌خود از بین می‌رفت. برخی از خانواده‌هایی که درآمد زیادی داشتند، مستخدمی را در منزل به خدمت خود می‌گرفتند تا همراه بچه‌ها به حمام برود تا دست به آلت جنسی نزنند.

حتی دست برخی از بچه‌ها را در هنگام خواب می‌بستند و یا روی آلت تناسلی چیزی مانند فلفل می‌ریختند تا میل جنسی آن‌ها از بین برود.

طی مطالعاتی که انجام شده، از نظر سکسولوژی مدرن تابوی خودارضایی از بین رفته است. بسیاری از زنان و مردانی که به مراکز جنسی معتبر مراجعه می‌کنند، در طول زندگی خود حداقل یک‌بار خود ارضایی کرده‌اند.

این آزمایش را بر روی حیوانات انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که اگر جنس مخالف در کنار حیوانات نباشد، آن‌ها نیز دست به خود ارضایی می‌زنند. پس چرا انسان‌ها نباید این کار را انجام دهند؟

از نظر سکسولوژی مدرن خود ارضایی باعث می‌شود که نوجوانان و جوانان با بدن خودشان بیشتر آشنا شوند. در این صورت نیازی به شریک جنسی مشترک نیست. در اوایل رابطه جنسی ممکن است پارتنرتان به دلیل بی‌تجربگی، شما را مسخره و یا سرکوب کند. در این صورت اگر تجربه کافی برای رابطه جنسی ندارید، خودارضایی راهکار مناسبی است.

بچه‌ها بعد از یکسال و نیم به بعد می‌توانند خود ارضایی انجام دهند. البته درست است که قبل از بلوغ شروع می‌شود، اما در دوران بلوغ به بالاترین حد خود می‌رسد. البته در دوران پیری نیز ممکن است برخی از افراد خود ارضایی کنند‌. البته افراد مسن معمولاً تجربه مافی برای رابطه جنسی را دارا هستند و بسیار بهتر است که با شریک عاطفی خود رابطه لذت‌بخش‌تری را ادامه دهند.

به طور کلی آنچه که اهمیت دارد، در سکسولوژی مدرن و پیشرفته، دیگر خود ارضایی مانند گذشته، تابوی وحشتناک شناخته نمی‌شود. البته اگر اعتقادات مذهبی دارید، باید عرض کنیم که خود ارضایی از نظر اسلام حرام شناخته شده و شما به‌هیچ‌وجه نباید آن را انجام دهید. از طریق راه‌هایی مانند ازدواج سالم، می‌توانید نیازهای جنسی خود را برطرف کنید.

 

سخن پایانی

به طور کلی مسائل جنسی در زندگی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد. زیرا سکس از پارامترهای مختلفی تأثیرپذیر است. این پارامترها شامل مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی و همچنین مذهب و سنت‌های مختلف است. اگر شما عزیزان نیز در این مورد تجربه‌ای دارید می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 8

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا