آشپزی و خانه داری

طرز تهیه مربای گیلاس | انواع ساده، تیره، با هسته و با ماندگاری بالا

طرز تهیه مربای گیلاس در انواع مختلف

طرز تهیه مربای گیلاس ساده، حرفه‌ای، بدون هسته و سیاه چگونه است؟ اگر شما هم قصد دارید یک مربا خانگی خوشمزه از نوع گیلاسی و به صورت خانگی تهیه کنید، حتما تا انتها با ما همراه باشید. این نوع مربا که مخصوص فصل تابستان می‌باشد، می‌تواند یک طعم بسیار جذاب را به صبحانه یا وعده عصرانه شما اضافه کند. در این مقاله به انواع روش‌های مختلفی که می‌توان این ماده را تهیه کرد اشاره می‌کنیم.

طرز تهیه مربای گیلاس ساده

در ابتدا به طرز تهیه مربای گیلاس ساده و آسان می‌پردازیم. گیلاس از جمله میوه‌های خوراکی است که خواص بسیار زیادی دارد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد که دارای ترکیبات ضد التهابی بوده و می‌تواند در رفع مشکل نقرس نیز مفید باشد. شما می‌توانید از آن در تهیه مواد خوراکی مختلفی از جمله کیک‌ها، دسر‌ها، آبمیوه، پای و غیره استفاده کنید. یکی از این موارد، مرباها هستند که می‌توانند طعم بسیار لذیذی را به صبحانه اضافه کنند. در ادامه به دستورالعمل طرز تهیه مربای گیلاس ساده می‌پردازیم که عبارتند از:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
گیلاس (بدون هسته) 2 کیلوگرم
شکر به همراه پکتین 1.2 کیلوگرم
آب لیمو 2 عدد

حال برای طرز تهیه این نوع مربای خوشمزه داریم:

  • گام اول: ابتدا لازم است 2 کاسه یا نعلبکی را در یخچال بگذارید تا سرد شود. حال تمام مواد مختلف اعم از آلبالوها، آبلیمو و شکر را در یک قابلمه اضافه کنیم. حال حرارت را افزایش داده و به مدت 35 – 50 دقیقه آن را بجوشانید. در این حین آن را مرتب همزده تا غلیظ و براق شود.
  • گام دوم: بعد از 35 دقیقه کمی از مربا را روی یکی از نعلبکی‌های سرد شده بریزید. بگذارید 1 دقیقه بماند. یک انگشت را داخل مربا فشار دهید. اگر مربا حالت چین و چروک دار شد، آماده است. در غیر اینصورت لازم است به مدت 10 دقیقه به جوشاندن مربا ادامه دهید. حال دوباره روی نعلبکی دیگر تست کنید.
  • گام سوم: در نهایت مربا را با قاشق در شیشه‌های استریل شده بریزید و ببندید. به مدت شش ماه در حالت باز نشده در جای تاریک و خنک نگهداری شود. شما می‌توانید آن را به مدت سه ماه در یخچال قرار دهید.

حال شما یک مربا خانگی دارید که می‌توانید از آن در صبحانه، در جشن و یا تفریح بیرون استفاده کنید.

روش تهیه مربا ساده آلبالویی
روش تهیه مربا آلبالویی

طرز تهیه مربای گیلاس شیشه ای

اگر قصد دارید طرز تهیه مربای گیلاس با ظرفیت عمر بیشتر و به صورت شیشه‌ای را تهیه کنید، می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده نمایید که به شرح زیر می‌باشد:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
گیلاس شیشه‌ای 1 کیلوگرم (سفید و قرمز)
اسانس وانیل چند قطره
شکر 7 لیوان

حال داریم:

  • گام اول: ابتدا بایستی گیلاس‌ها را به صورت تمیز شسته و اضافات آن از جمله برگ‌هایشان را بچینید. حال از یک هسته‌گیر استفاده کنید تا محتوای داخلی اضافی آن را بردارید.
  • گام دوم: حال بایستی آن را به صورت تمیز در یک کاسه بریزید و لابه‌لای آن مقداری شکر را اضافه کنید. حال نوبت آن است که محتویات کاسه را درون یک یخچال به مدت 12 ساعت قرار داده و بگذارید تا آب بیندازد.
  • گام سوم: حال یک قابلمه را بر روی حرارت (به میزان متوسط) قرار دهید. محتویات کاسه را به آن افزوده و بگذارید تا کم کم بجوشد. زمانی که غلیظ شد، حال بایستی وانیل را به مخلوط آن اضافه کنید.
  • گام چهارم: سپس بایستی مربا را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک گردد. حال داخل یک شیشه تمیز و در یک مکان خنک آن را نگهداری نمایید.

نکاتی برای تهیه این مورد از طرز تهیه مربای گیلاس بیان شده است که عبارتند از:

  • اگر قصد نگهداری آن را دارید، بهتر است از عوامل کپک زدن این ماده جلوگیری کنید. این موارد شامل عدم پختگی کامل، کمبود شکر و نیز عدم قوام مناسب می‌باشند.
  • اگر می‌خواهید از شکرک زدن مربا جلوگیری کنید، یک راهکار آن است که مقدار آبلیمو و نیز آب جوش را به آن اضافه کنید. زمانی که چند جوش ایجاد شود، شکرک آن از بین خواهد رفت. به طور کلی علت شکرک زدن این ماده آن است که شیرینی در آن کم بوده و یا بیش از حد بجوشد.

طرز تهیه مربا به خانگی خوشرنگ و رژیمی را در این قسمت بخوانید.

طرز تهیه مربای شیشه ای گیلاس
نحوه تهیه مربا گیلاس در شیشه

طرز تهیه مربای گیلاس صورتی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند طرز تهیه مربای گیلاس  آنها به صورتی باشد که رنگ روشن‌تر و به اصلاح صورتی داشته باشند. در این حالت می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
گیلاس قرمز (یا با رنگ روشن) 1 کیلوگرم
شکر به اندازه 5.5 لیوان

حال برای این نوع مربا داریم:

  • گام اول: ابتدا بایستی تمامی گیلاس‌ها را بشویید. حال یک سینی برداشته و تک به تک آنها را تمیز کرده و هسته آنها را جدا کنید.
  • گام دوم: یک لایه از گیلاس‌ها را در یک قابلمه بریزید، سپس به اندازه 1.5 لیوان شکر به آن اضافه کنید. بار دیگر یک لایه دیگر از گیلاس‌ها را بریزید. به اندازه 2 لیوان شکر به آن اضافه کنید. این روند را یکبار دیگر انجام دهید.
  • گام سوم: حال تمامی این مواد را در یخچال قرار دهید. (12 ساعت) این کار باعث آب افتادن گیلاس‌ها می‌شود.
  • گام چهارم: حال نوبت آن است تا قابلمه را بر روی اجاق گاز گذاشته و با حرارت متوسط آن را بپزید. در صورتی که کف‌هایی روی قابلمه مشاهده کردید، آن را با یک قاشق بردارید.
  • گام پنجم: پس از آنکه گیلاس‌ها پخته شدند، حال نوبت آن است تا گیلاس‌ها را از قابلمه در یک ظرف دیگر جدا کنیم. سپس صبر می‌کنیم تا شربت آن به قوام برسد. حال مجددا گیلاس‌ها را در قابلمه ریخته و بعد از چند دقیقه، شما می‌توانید آنها را در شیشه‌ای مربایی اضافه کنید.

از نکاتی که در این قسمت از طرز تهیه مربای گیلاس می‌توان به آن اشاره کرد باید گفت:

  • اگر از گیلاس‌های صورتی برای تهیه این نوع مرباها بهره ببرید، خواهید توانست تا مربای روشن‌تری داشته باشید. این قضیه به صورت برعکس نیز انجام شده و با گیلاس تیره، مربا رنگ سیاه‌تری دارد.
  • برای آنکه مربا قوام آمده باشد، می‌توان به برخی از نشانه‌های زیر اشاره کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید مقداری از شربت‌ها را در یک قاشق قرار دهید. بعد از آنکه شیره خنک شد، در صورتیکه به سرعت از قاشق نریخته باشد، بدین معناست که مربا دارای قوام است.
  • اگر رنگ شفاف‌تری می‌خواهید، بهتر است کف‌های روی مربا را در حین جوشیدن بردارید.
طرز تهیه مربای گیلاس صورتی
روش تهیه مربا گیلاس شفاف

طرز تهیه مربای گیلاس قرمز

در صورتی که قصد دارید اقدام به تهیه و یادگیری  نمایید، می‌توانید راهنمای زیر را مطالعه کنید که نکات خوبی در آن بیان شده است:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
گیلاس قرمز (یا با رنگ روشن) 900 کیلوگرم
شکر 500 گرم

حال داریم:

  • گام اول: از گیلاس‌های خوشرنگ قرمز برای این کار استفاده کنید. حال از یک وسیله هسته‌گیر برای راحتی کار استفاده کنید و هسته تمام این میوه‌های کوچک را بگیرید. در این حین یک بشقاب یا نعلبکی ساده را در یخچال بگذارید.
  • گام دوم: نوبت آن است که آنها را در قابلمه قرار داده و بگذارید تا 10 دقیقه در آن بماند. در این حین می‌توانید چندباری آن را هم بزنید. سپس شکر و آبلیمو را به آن اضافه کنید.

نکته: شکر در طرز تهیه مربای گیلاس می‌تواند به چند جنبه مهم در این دستورالعمل کمک کند. یکی، به ترکیب ژله، همراه با پکتین موجود در میوه کمک می‌کند. و دوم آنکه آن را بهتر نگاه می‌دارد. اگر کمتر استفاده کنید، مربا حالت روان‌تری به خود می‌گیرد ولی با این حال ماندگاری بیشتری ندارد. آلبالو پکتین بسیار کمی دارد، بنابراین این بسته به سلیقه شماست که به آن پکتین اضافه کنید (همراه با شکر) یا خیر که بافت آن سفت‌تر شود. به طور معمول در مدل‌های اروپایی و آمریکایی، حالت روان بودن برای یک مربای صبحانه مهم است.

  • گام سوم: حال بعد از گذشت یک بازه زمانی، وقتی محتوای قابلمه به صورت کف دار با حباب درآمد، می‌توانید حرارت را خاموش کنید. تست چروکی مربا را انجام دهید. یعنی با قرار دادن یک قاشق از محتوای مربا روی بشقاب یخ زده، حال بشقاب را به فریزر برگردانید (به مدت چند دقیقه). وقتی مربا چروک شد یا نشانه‌ای مانند غلظت بالا و ایجاد لکه ایجاد کرد، این یعنی مربای شما آماده است.
  • گام چهارم: در انتها چند بار دیگر نیز به پخت مربا ادامه داده و تست را امتحان کنید (با فاصله زمانی). دمای داخل قابلمه بهتر است در حدود 104 – 107 درجه سانتی‌گراد باشد.
  • گام پنجم: حال بایستی حرارت را خاموش کرده و عصاره بادام یا لیکور را به آن اضافه نمایید. شما می‌توانید برای متعادل کردن شیرینی آن نیز آبلیموها را اضافه کنید. این مربا چند هفته در یخچال ماندگاری دارد.

برخی از نکات برای این دستورالعمل طرز تهیه مربای گیلاس به شرح زیر است:

  • لیکور یک ماده اختیاری است که می‌تواند طعم مربا را افزایش دهد. اما بهتر است به میزان کافی از آن استفاده کنید.
  • آلبالوهای ترش مرباهای نرم‌تری نسبت به مدل‌های شیرین آن ایجاد می‌کنند. در این دستورالعمل، اگر قصد غلیظ تر کردن مربای خود را دارید، می‌توانید مقدار شکر را به 600 گرم افزایش دهید.
  • شما می‌توانید از موادی مانند آبلیمو، عصاره بادام، لیکور نیز استفاده کنید. (1-2 قاشق چایخوری)
  • اگر از آلبالوهای شیرین در طرز تهیه مربای گیلاس استفاده می‌کنید، بهتر است به میزان 2-3 قاشق آب در مرحله دوم به آن اضافه نمایید.

توجه کنید که برای خوشرنگ کردن مربای خود باید از گیلاس‌های تازه، رسیده، شیرین و سالم استفاده کنید. همچنین از مقداری زعفران در طرز تهیه مربای گیلاس استفاده کنید.

طرز تهیه مربای گیلاس قرمز
نحوه تهیه مربا با گیلاس قرمز

طرز تهیه مربای گیلاس سیاه

طرز تهیه مربای گیلاس سیاه نیز همانند صورتی و یا بخش قبل است که می‌توانید راهنمای گام به گام آن را مانند این بخش‌ها انجام دهید. در این حالت همانطور که در قسمت قبل‌تر هم اشاره کردیم، بهتر است از گیلاس‌های پخته و تیره‌تر استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که در انتها پس از تکمیل این دستورالعمل، حتما محتوای مربا را در ظرف‌های تمیز قرار دهید. همچنین نکته دیگر آن است که شما می‌توانید برای تیره‌تر کردن این نوع مربا، محتوای مربا را پس از اضافه کردن آبلیمو بیشتر بجوشانید. چراکه این کار مربای شما را خیلی تیره خواهد کرد.

طرز تهیه مربای گیلاس زرد

یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای طرز تهیه مربای گیلاس بیان کرد، مدل مربا با گیلاس‌های زرد آن است. گیلاس زرد برای درست کردن مربا بسیار مناسب است؛ زیرا سفت‌تر است. گیلاس بیشتر در رنگ های مختلف قرمز است، اما ما یک گونه منحصر به فرد گیلاس نیز وجود دارد که می‌توانید بیشتر آن را در کشور ترکیه پیدا کنید. گیلاس زرد. گیلاس زرد طعم شیرین‌تری دارد، شاید به همین دلیل است که مردم بیشتر آن‌ها را برای تهیه مربا ترجیح می‌دهند. مربا را یا از آلبالو زرد یا آلبالو ترش درست می‌کنند. دستورالعمل تهیه این نوع مربای گیلاس به شرح زیر می‌باشد:

ماده موردنیاز

مقدار موردنیاز

گیلاس زرد 2 کیلوگرم
شکر 1.5 کیلوگرم
لیمو نصف یک عدد

حال داریم:

  • آلبالو ها را بشویید، ساقه ها و هسته های آن را جدا کنید. آلبالوها را در یک قابلمه بزرگ بریزید. سپس روی آنها شکر بریزید و 5 ساعت صبر کنید. می‌توانید این کار را از شب قبل انجام دهید. در پایان این زمان، خواهید دید که تمام شکر حل شده و آلبالو آب خود را آزاد می‌کند. به همین دلیل نیازی به اضافه کردن آب اضافی نداریم.
  • قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بجوشد تا به اندازه کافی غلیظ شود. گهگاهی تفاله آن را بردارید. برای اینکه بفهمید غلظت مناسبی دارد یا نه، کمی مربا را روی بشقاب بیندازید. آن را هم بزنید کنید. اگر مربا به راحتی به سطح زیرین خود نرود، اگر کمی چسبنده باشد، یعنی مرحله پخت آن کامل شده است. آب لیمو را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر بجوشانید و آن را از روی حرارت بردارید. بعد از اضافه کردن آب لیمو آن را بیشتر نجوشانید تا تیره‌تر نشود.
  • اگر آلبالوهای شما در طرز تهیه مربای گیلاس خیلی نرم هستند، پس از حدود 10 دقیقه جوش آمدن، آلبالوها را با صافی از شربت خارج کرده و به جوشاندن شربت ادامه دهید تا به قوام مناسبی برسد. اگر گیلاس را با شربت آن تمام مدت بجوشانید، آلبالوها خیلی پخته و له می‌شوند. سپس آلبالوها را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر بجوشانید. آب لیمو را اضافه کنید. بگذارید خنک شود.
  • اگر بالکن یا باغ دارید، مربای خود را زیر آفتاب قرار دهید. این کار می‌تواند به قوام آن کمک کند. بنابراین اگر مربای شما بعد از جوش آمدن به اندازه کافی غلیظ نشد نگران نباشید. فقط چند روز زیر آفتاب صبر کنید. فراموش نکنید که روی آن را با روبند بپوشانید تا از هر گونه حشره محافظت شود. سپس می‌توانید آن را در شیشه‌هایی تمیز قرار دهید و در مکانی بدون نور خورشید نگهداری کنید.
طرز تهیه مربای گیلاس زرد
روش تهیه مربا گیلاس زرد

طرز تهیه مربای گیلاس با هسته

برای کسانی که قصد دارند برای طرز تهیه مربای گیلاس با هسته اقدام کنند، می‌توان به دستورالعمل زیر اشاره کرد که عبارت است از:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
گیلاس صورتی یا زرد یا سرخ 1 کیلوگرم
هل یا وانیل شکری چند عدد – یک چهارم قاشق غذاخوری
آبلیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
شکر 50 گرم
خلال پسته سبز در صورت تمایل

حال برای طرز تهیه این نوع مربا داریم:

  • در ابتدا لازم است گیلاس‌ها را کاملا شسته و با همان هسته دم بگیرید. به این نکته توجه کنید که گیلاس‌ها آب زیادی ندارند و به همین خاطر مقدار زیادی از این مایع پس نمی‌دهند. حال لازم است میزان شکر درنظر گرفته شده را به همراه یک لیوان آب و نیز دانه‌های هل بر روی حرارت قرار داده و بگذارید تا کم کم بجوشد. زمانی که شکر ناپدید شد حال می‌توانید گیلاس‌ را به مدت بیست تا سی دقیقه در شهد قرار دهید. گیلاس‌ها زود طبخ می‌شوند.
  • در این مرحله شما همچنین می‌توانید برخی مواد دیگر از جمله هل، وانیل شکری و نیز آبلیمو و خلال پسته خیس شده را نیز اضافه کنید. حال این محتوا را از روی گاز برداشته و بگذارید تا سرد شود. حال در یک ظرف آن ها را قرار دهید و بگذارید تا در یخچال باقی بماند. یک روز بعد، محتوای آن را در ظرف‌های شیشه‌ای استریل قرار داده و آنها را درب آنها را کامل ببندید. سپس آن را مجددا در یخچال بگذراید.

از نکاتی که می‌توان در این دستورالعمل بیان کرد می‌توان گفت:

  • در صورتی که برای طرز تهیه مربای گیلاس خلال پسته تازه ندارید، می‌توانید از نمونه پسته‌های خشک استفاده کرده و آن‌ها را به مدت 2 ساعت درون آب قرار دهید. حال آنها را در مرحله آخر به مربا اضافه نمایید. این کار می‌توند به خوشمزه‌تر شدن و مجلسی‌تر شدن مربای شما کمک کند.
طرز تهیه مربای گیلاس با هسته
چگونگی تهیه مربا با هسته

طرز تهیه مربای گیلاس بدون هسته

اگر قصد تهیه و یادگیری طرز تهیه مربای گیلاس بدون هسته را دارید، کافیست محتواهایی که تاکنون برای این قسمت بیان شده است (بجز تیتر قبلی) را مطالعه کنید. تمامی روش‌های بیان شده در این موارد با گرفتن هسته آنها انجام شده است که می‌توانید بسته به سلیقه خود از آنها بهره‌مند شوید.

طرز تهیه مربای گیلاس با ماندگاری بالا

یکی از سوالاتی که از سوی بسیاری از افراد مطرح می‌شود، چگونگی طرز تهیه مربایل گیلاس با ماندگاری بالا است. در این صورت می‌خواهیم به این سوال هم پاسخ دهیم که این روش به شرح زیر می‌باشد:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
گیلاس 500 گرم
شکر 3-5 فنجان (در حدود 600 – 1000 گرم)
آبلیمو تازه 59 میلی‌لیتر (معادل ¼ فنجان)
پکتین میوه در حدود 170 گرم

حال باید گفت:

  • گام اول: در اولین مرحله لازم است تا ساقه‌ها را از گیلاس جدا کنید. حال بایستی گیلاس را آبکش کرده و بگذارید تا خشک شود.
  • گام دوم: هسته‌های گیلاس را گرفته و می‌توانید آنها را با یک چاقو دو نیم کنید. بهتر است مجموع گیلاس‌های شما به اندازه 4 لیوان شود.
  • گام سوم: همه گیلاس‌های هسته گرفته شده را درون یک قابلمه بریزید و حرارت آن را افزایش دهید. حال پکتین میوه‌ها را به آنها افزوده و کامل مواد را هم بزنید. سپس بایستی آبلیمویی را به قابلمه اضافه کنید. مواد را هم زده و بگذارید بماند.

نکته: اضافه کردن آبلیمو در طرز تهیه مربای گیلاس که خود دارای پکتین است، می‌تواند عطر و طعم خوبی را به مربای گیلاس شما ارائه کند.

  • گام چهارم: حال نوبت آن است که موادی که درون قابلمه بر روی حرارت قرار دارند را هم بزنید، زمانی که جوش آمد، حرارت را به مقدار متوسط کاهش دهید. به میزان 5 فنجان شکر را به محتوای ظرف اضافه کرده (یا 3 فنجان) بار دیگر مخلوط آن را هم بزنید. حال نوبت آن است که بگذارید تا 1 دقیقه دیگر محتوا بجوشد و حرارت را قطع کنید.
  • گام پنجم: برای آنکه در این روش از طرز تهیه مربای گیلاس با ماندگاری بالا استفاده کنید، لازم است مربا را کنسرو نماید. در این حالت از یک قابلمه مخصوص کنسرو کردن یا حالت معمولی آن استفاده نمایید. قابلمه موردنظر را تا نصفه آن پر آب کرده و بگذارید تا بجوشد. حال بایستی شیشه مرباها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید ولی طوریکه آب درون این شیشه‌ها قرار نگیرد. حال حرارت را کم کنید. حال بایستی درب شیشه‌ها را تمیز کرده و بر روی آن نیز آب جوش بریزید. تمام این کارها از کپک زدن و خراب شدن مربا جلوگیری کرده و باعث استریل شدن آن می‌شود.
  • گام ششم: حال مربا گیلاس را داغ کرده یا زمانی که داغ است به شیشه‌های مربا اضافه کنید. دقت کنید که فاصله مربا تا لبه شیشه به اندازه 0.6 سانتی‌متر باشد. حال درب شیشه‌ها را نیز محکم ببندید. حال یکبار دیگر نیز شیشه‌های مربا را در ظرف‌های آب داغ قرار دهید. این کار را به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید.
  • گام هفتم: حال آنها را در یک سطح صاف گذاشته تا خنک گردد. سپس می‌توانید مرکز درب آن را فشار داده و از محکم بودن درب شیشه‌های آن مطمئن شوید. در صورتی که با فشار در مرکز درب، این شیشه‌ها باز شوند، محکم چفت شدن این شیشه‌ها انجام نشده است.
  • گام هشتم: در نهایت پس از انجام کامل مراحل طرز تهیه مربای گیلاس، آن را در یخچال یا کابینت نگهداری کنید. با اینکه این نوع شیوه طرز تهیه مربا گیلاس طولانی‌تر است، اما می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید.
طرز تهیه مربا خانگی با ماندگاری بالا
روش تهیه مربا آلبالو خانگی ماندگار

طرز تهیه مربای آلبالو گیلاس

برای طرز تهیه مربای گیلاس آلبالو که یک ترکیب بسیار خوشمزه خواهد داشت، می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

ماده موردنیاز مقدار موردنیاز
آلبالو و گیلاس 1 کیلوگرم
شکر 1 کیلوگرم
وانیل 1 قاشق چای خوری

حال داریم:

  • ابتدا بایستی گیلاس و آلبالوها را کامل شسته، آب آن را گرفته و هسته آن را جدا کنید. حال آن را با شکر مخلوط کنید و بگذارید تا به مدت 7 – 8 ساعت در ظرف باقی بماند.
  • قابلمه را روی اجاق گاز گذاشته و بگذارید تا غلیظ شود. زمانی که به یک قوام نسبتا خوب رسید، حال می‌توانید وانیل را اضافه کنید و شعله گاز را بردارید. اضافه کردن عصاره وانیل می‌تواند به خوش عطر شدن این ماده کمک کند.

در طرز تهیه مربای گیلاس به هیچ وجه دربی را بر روی آن در حین جوشیدن قرار ندهید. این کار می‌تواند به بدرنگ کردن مربا بیانجامد. اگر قصد تهیه مربا بدون شکر را دارید، پیشنهاد می‌شود به این میوه‌ها عسل و یا پکتین اضافه کنید. همچنین شما می‌توانید از شیره انگور نیز بهره ببرید.

طرز تهیه مربا گیلاس آلبالو
روش تهیه مربا آلبالو و گیلاس

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا