مهارت های زندگی

چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم؟

علت فکر کردن به گذشته + نحوه فراموشی آن

همان‌طور که می‌دانید فکر کردن به گذشته، انسان را از زندگی باز می‌دارد. هر فردی فراز و نشیب‌هایی را طی کرده و شاید بعضی از این اتفاقات تلخ و ناگوار بوده، اما مهم این است که بتوانید خاطرات تلخ را فراموش کنید تا زندگی برای شما سخت و آزاردهنده نشود. در این بخش از جوان ایرانی نحوه از یاد بردن و فراموشی گذشته و خاطرات تلخ آن را برای شما بیان می‌کنیم.

نحوه فراموشی گذشته

شما باید ابتدا با خودتان شفاف باشید و بدانید هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که اتفاق‌های بد را تجربه نکرده باشد. همه افراد به‌گونه‌ای این درد و رنج ها را در زندگی داشتند، اما مهم این است که بسیاری افراد توانایی این را پیدا کردند که برای خودشان اتفاقات خوب رقم بزنند. احتمالاً این سؤال در ذهن شما ایجاد شده که با این خاطرات تلخ چه باید کرد و چگونه آن را فراموش کنیم!

درد و دل کردن با دیگران

بسیار خوب است که شما احساسات ناراحت‌کننده و خاطرات بد را برای همیشه بیرون بریزید. اگر فرد مناسبی برای درد و دل کردن دارید، با او صحبت کنید و سعی کنید با همدردی به آرامش برسید. اما اگر چنین فردی را ندارید می‌توانید خاطرات تلخ خود را در یک دفتر خاطرات بنویسید.

غصه خوردن را کنار بگذارید

اگر شما با غصه خوردن و یادآوری خاطرات تلخ گذشته زندگی را ادامه دهید، باید بدانید که روزی از پا در خواهید آمد. درواقع شما نباید حسرت گذشته را بخورید‌ باید به‌طورکلی از غصه خوردن خسته شوید و همه انرژی و توان خود را برای حال خوب و پیشرفت خود بگذارید.

جایگزین کردن افکار مثبت

شما باید این توانایی را داشته باشد تا نگرش خود را تغییر داده و افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید‌. شما عزیزان باید بدانید فردی توانمند هستید و آینده‌ای روشن در پیش خواهید داشت بنابراین برای آن تلاش کنید.

دیگران را ببخشید

بسیاری از افراد سال‌های طولانی نسبت به دیگران کینه داشته و آن‌ها را نمی‌بخشند. اگر کسی به شما ظلمی کرده و یا به شما ضربه زرده به‌راحتی آن‌ها را ببخشید و نفرت را در درون خود ایجاد نکنید. زیرا باعث می‌شود حس و حال خوبی نداشته باشید. درواقع اگر دیگران را ببخشید، اولین نفری که خوشحال می‌شود خود شما هستید.

به خودتان اهمیت دهید

شما عزیزان باید بدانید که هرچقدر کارهای مفید در دنیا انجام دهید و هرچقدر که دوست‌داشتنی باشید، بازهم نمی‌توانید تمامی افراد را راضی نگه دارید. همیشه یک عده‌ای هستند که از شما ناامید و ناراضی بوده و شما را دوست ندارند، پس باید با این موضوع کنار بیایید. درواقع برای تمامی کارهای خود به دیگران توضیح ندهید و برای هر کاری تأیید گرفتن از دیگران را کنار بگذارید‌.

یک دنیای جدید ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید گذشته خود را به‌راحتی فراموش کنید، لازم است که وارد دنیای تازه شوید. شما عزیزان می‌توانید یک دوست جدید پیدا کنید، یا همکاری‌های جدید داشته باشید و در یک رشته جدید شروع به تحصیل کنید. درواقع فرصت‌های تازه و جدید را دریابید تا بتواند به شما کمک کند گذشته خود را به فراموشی بسپارید.

بخشیدن خود از اشتباهات

اگر درگذشته انتخاب‌ها و یا تصمیم‌های اشتباه شده‌اید، یا رابطه ناموفق و بدی داشته و تجربه‌ی خوبی ندارید، خود را بابت اشتباه انجام داده ببخشید. درواقع دست از سرزنش کردن خود بردارید و بدانید اینکه مدام به اشتباهات گذشته فکر کنید شما را کم‌کم دچار ناامیدی می‌کند. به زمان اعتماد کنید و اجازه دهید به‌مرور زخم‌های شما التیام یابد.

قطع رابطه با افراد منفی

هرچند ممکن است با افراد منفی رابطه بسیار نزدیکی داشته باشید و رهایی از آن‌ها کار بسیار سختی باشد، اما باید بدانید که این‌گونه افراد هیچ نقشی در زندگی شما ندارند و باعث می‌شوند که شما را از اهدافی که دارید دور کنند. بنابراین هر چه زودتر ازاین‌گونه آدم‌ها جدا شوید.

گذشته را اصلاح کنید

شما عزیزان باید بدانید که مسئولیت زندگی شما به عهده هیچ‌کس نیست، بنابراین باید با اتفاقات خوب و بد کنار بیاید و بدانید که زندگی تلخی‌هایی را نیز در پی دارد. مهم این است که بتوانید آن را اصلاح کنید از گذشته تجربه کسب کنید و زندگی موفقی را ادامه دهید. درواقع در بر روی ذهن خود کنترل داشته و نگذارید که غرق در افکار گذشته شوید.

رو به جلو قدم بردارید

شما همراهان گرامی جوان ایرانی باید بدانید که همیشه رنج‌ها و شکست‌ها با افراد نمی‌ماند و همه‌چیز یک روز تمام می‌شود. اما اگر مدام احساس رنج داشته باشید، باید بدانید که پیری زودرس به سراغ شما می‌آید. بنابراین از فکر کردن به گذشته دست بردارید و سعی کنید اتفاقات خوبی را برای خود رقم بزنید تا بتوانید رو به جلو قدم بردارید.

 

تقویت حافظه در طب سنتی چگونه است؟

تقویت حافظه در طب سنتی

علت فکر کردن به گذشته

معمولاً افراد همفکر منفی به گزارش دارم و هم فکر مثبت مهم این است که فکر منفی به گذاشته و برای درمان آن اقدام کنید درواقع افکار منفی جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد و آن خاطراتی خوب است یادآوری شود که پس از فکر کردن و شما احساس شادی کرده و یا اینکه اعتمادبه‌نفس خود را به دست بیاورید و یا اینکه آن پیشرفت کنید از فکر عمیق به گذشته نداشته باشید زیرا شما باید به حال فکر کنید به آینده ممکن است باعث استرس و اضطراب شما شود و شما را در طول روز کاهش دهد بنابراین سعی کنید خاطرات خوش گذشته را برای خود یادآوری من نگران آینده نباشید.

 

سخن پایانی

فراموش نکنید که گذشته تمام شده است و تنها این شما هستید که سعی می‌کنید خاطرات را زنده نگه دارید‌. درواقع می‌توانید به‌راحتی با تکنیک‌های یوگا و یا ریلکسیشن نفس آرامی کشیده و به اتفاقات خوبی که در ادامه برای شما اتفاق خواهد افتاد، فکر کنید، موسیقی کلاسیک را گوش داده و با انرژی به زمان حال و آینده فکر کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا