ترفندتکنولوژی

قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو (معرفی فیچرها و امکانات آن)

معرفی کامل برنامه کپ کات برای ادیت ویدیو

قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به یکی از بهترین برنامه‌های ادیت ویدیو در اندرویدی یعنی برنامه کپ کات بپردازیم که می‌توان آن را همواره در لیست 3 برنامه برتر ادیت ویدیو موبایل دید. این اپلیکیشن تاکنون فیچرهای بسیار زیادی را ارائه کرده است و توانسته است جامعه کاربران خود را به بیش از 500 میلیون نفر برساند. در ادامه با ما باشید تا به بررسی کامل این نرم افزار بپردازیم.

برنامه کپ کات چیست؟

امروزه ادیت ویدیو در گوشی بسیار رایج است. جالب است بدانید غالب کسانی که به عنوان ادمین در فضای مجازی اینستاگرام فعالیت می‌کنند، از برنامه‌های ادیت ویدیو مانند کپ کات بهره می‌برند تا بتوانند ویدیوهای خود را ادیت بزنند. تاکنون انواع بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند اما در میان همه آنها، برنامه‌هایی مانند اینشات و کپ کات اکنون ترند شده‌اند و کاربران بسیار زیادی دارند.

کپ کات که با عنوان CapCut نیز شناخته می‌شود، یک برنامه ویرایش ویدیو است که در گذشته با نام Jianying شناخته می‌شد. این برنامه که اولین بار در کشور چین ساخته شده است، به صورت رایگان ارائه شده و مزیت آن، ارائه قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو است که حتی می‌توانند به صورت حرفه‌ای آن را ادیت کنند. به عنوان مثال، برخی از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو عبارتند از: برش زدن ویدیو، معکوس کردن، تغییر سرعت، جابه‌جایی ویدیو، اضافه کردن موسیقی، اعمال استیکرها و ایموجی‌ها، اضافه کردن متن و موارد دیگر.

برنامه کپ کات تاکنون بیش از 500 میلیون بار برای اندروید دانلود و نصب شده است و در این میان، امتیاز 4.4 را از آن خود کرده است. با این حال، این برنامه برای iOS نیز منتشر شده اما استقبال کمتری از آن شده است. علاوه بر کاربران آسیایی که بیشتر از این برنامه در اینستاگرام استفاده می‌کنند، غالب کاربران در کشورهای اروپایی و آمریکا، کسانی هستند که در فضای مجازی تیک تاک با این برنامه تولید محتوا می‌کنند.

همچنین جالب است بدانید شرکت مادر برنامه‌های تیکتاک و کپ کات یکسان است و به همین خاطر کاربران این شبکه مجازی ویدیوهای خود را غالبا در این برنامه ویرایش می‌کنند.

معرفی برنامه کپ کات
معرفی امکانات کپ کات

مزیت های برنامه کپ کات چیست؟

وجود قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو در موارد متعدد سبب شد است تا کپ کات بسیار محبوب شود. از سوی دیگر نباید همبستگی و تبلیغات تیکتاک برای این برنامه را دست کم بگیرید. به طور کلی، برخی از مزیت های این برنامه به شرح زیر هستند که عبارتند از:

·        استفاده از آن آسان است: برش زدن، معکوس کردن و تغییر سرعت و بسیاری قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو به راحتی قابل دسترس و استفاده می‌باشد.

·        کیفیت بالا: جالب است بدانید این برنامه در کنار انواع مختلفی از قابلیت‌ها، توانسته است کیفیت خود را حفظ کند. کاربران می‌توانند از فیلترهای پیشرفته و زیبایی بی‌عیب و نقص آن استفاده کنند که بسیار جذاب خواهد بود.

·        آهنگ‌های برتر و جلوه‌های صوتی: همواره یکی از مهم‌ترین عناصر در ادیت ویدیو، استفاده از آهنگ است. این نکته در کپ کاپ فراموش نشده و برای تکمیل قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو، یک کتابخانه موسیقی عظیم با آهنگ‌های انحصاری TikTok درنظر گرفته شده است.

·        استیکرها و متن‌ها: کافیست سری به این برنامه بزنید و می‌توانید به لطف استیکرهای پرطرفدار و فونت‌های شگفت انگیز آن، به خوبی ادیت‌های جذابی را داشته باشید.

·        جلوه‌ها: در این برنامه، طیف وسیعی از جلوه‌های بصری خلاقانه درنظر گرفته شده است که هرکدام می‌توانند تاثیر ویدیو‌های خلاقانه شما را چند برابر کنند.

·        نسخه‌های متنوع: یکی از فیچرهای بسیار خوب این برنامه، وجود انوع مختلف اپلکیشن‌های آن برای سیستم عامل‌های مختلف است. از نسخه‌های ویندوز گرفته تا اندروید، iOS شما می‌توانید از این برنامه برای ادیت ویدیوهای خود استفاده کنید. همچنین جالب است بدانید این برنامه به صورت برنامه مبتنی بر وب نیز ارائه شده است و می‌توانید از آن بر بستر اینترنت در این سایت (با مروگر کروم) استفاده کنید.

بیشتر کاربران در حال حاضر از برنامه و قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو راضی هستند و بازخوردهای رضایت‌بخشی را از خود به جای گذاشته‌اند. موفقیت غیرمنتظره CapCut که به عنوان دومین اپلیکیشن ByteDance است، توانست این برنامه را پس از TikTok، در صدر جدول پردانلودترین اپلیکیشن‌ها قرار دهد. همچنین خبر خوش آنکه در آگوست 2022، ByteDance رسما نسخه دسکتاپ CapCut را برای Windows (10/11) و MacOS منتشر کرد.

مزیت های برنامه کپ کات capcut
ویژگی های جذاب برنامه کپ کات

معرفی قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو

حال می‌خواهیم به معرفی قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو بپردازیم که تاکنون منتظر آن بوده‌اید. در این خصوص باید ابتدا به قابلیت‌ها و فیچرهای پایه این برنامه اشاره کرد که در غالب برنامه‌های دیگر نیز وجود دارند. شما می‌توانید با ورود به برنامه، گزینه “پروژه جدید” را انتخاب نموده و فیلم و تصاوی را به آن وارد کنید. حال در قسمت زیر می‌توانید بخش ویرایش را مشاهده کنید. در این بخش 22 گزینه می‌توان مشاهده کرد که شامل موارد مختلفی هستند.

قابلیت‌های Edit

در مورد قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو در حالت پایه ابتدا به سراغ بخش edit می‌رویم. در بخش ادیت، می‌توانید امکانات مختلفی را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        Split: این بخش می‌تواند برای جدا کردن قسمت‌های مختلفی از یک ویدیو به کار برود و آن را از یک ویدیو به چند تکه کلیپ تقسیم کند.

·        Speed: شما می‌توانید سرعت ویدیو را در این بخش به صورت منحنی و غیره تغییر دهید.

·        Delete: شما می‌توانید در این بخش، کلیپ‌ها و یا تصاویری که اضافه ایجاد شده‌اند را انتخاب و آنها را از ادیت حذف کنید.

·        Remove Background: در این حالت می‌توانید پس زمینه‌هایی که ناخواسته‌اند را انتخاب کرده و آنها را حذف نمایید.

·        Animation: شما می‌توانید به تصاویر یا ویدیو‌هایی که در این بخش وارد می‌شوند، انیمیشنی را اضافه کنید. مثلا حالت In یا ورود و Out یا خروج به آن بیفزایید.

·        Volume: شما می‌توانید حجم یا صدای ویدیو را کم و زیاد کنید.

قابلیت‌های Text

شما می‌توانید در این بخش از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو، متن‌ها را به آن اضافه کرده و یا رنگ آنها، جلوه و قالب‌هایشان را سفارشی سازی کنید. یکی دیگر از فیچرهای جذاب در این بخش، تبدیل متن به گفتار است که در ادامه به آن نیز می‌پردازیم. از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو در قسمت نوشته می‌توان گفت:

·        Add Text: شما می‌توانید با این امکان، قابلیت اضافه کردن نوشته را داشته باشید. در این حالت همچنین می‌توان به ادیت‌های دیگر از جمله تغییر رنگ، افکت و یا ایجاد انیمیشن و Bubble اشاره کرد که آن را جذاب‌تر می‌کند.

·        Text Template: شما می‌توانید استایل‌های متحرک و سفارشی شده را در این بخش اضافه کنید. از فیچرهای این بخش می‌توان به Time، زیرنویس، Bubble، News، Trending و غیره اشاره کرد.

·        Add Captions: یکی از ویژگی‌های خوب در بخش ادیت است که می‌توانید به کمک آن، زیرنویس‌های خودکار ویدیو را برای 7 زبان انگلیسی، ژاپنی، اندونزیایی، اسپانیایی، کره‌ای، روسی و نیز پرتغالی داشته باشید.

·        استیکرها: شما می‌توانید از این بخش، استیکرها و حتی تصاویری را به ویدیو اضافه کنید.

بخش edit کپ کات
قابلیت های برنامه کپ کات

قابلیت‌های Overlay

سومین بخش از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو مربوط به قسمت Overlay است که در آن می‌توانید همپوشانی ایجاد کنید. مثلا دو یا چند عکس و ویدیو را در یک صفحه قرار داده و یا آرم و استیکری به آن اضافه کنید. جلوه های ویدیویی اضافی را وارد کنید. همچنین قابلیت‌هایی با پرده سبز و ادیت بخش‌های سبز در این قسمت قرار داده شده‌اند. شما می‌توانید آن را به صورت لایه بندی‌ شده نیز استفاده کنید.

قابلیت‌های Effects

قسمت مهم دیگری که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، Effectها هستند که در بخش قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو بسیار مهم می‌باشند. شما می‌توانید در این بخش، دو آیتم مهم را استفاده کنید که شامل اضافه کردن افکت‌های ویدیویی و نیز افکت‌های صورت است.

·        افکت‌های ویدیویی: با کمک این افکت‌ها می‌توانید حالات مختلفی‌ را بر روی ویدیوهای خود اضافه کنید. مثلا تم و استایل‌های خاصی را اضافه کرده و یا به آن بلور دهید. این بخش به ویژه برای ساخت کلیپ‌های شبکه‌های مجازی بسیار جذاب خواهد بود.

·        افکت‌های صورت: شما می‌توانید به کمک این بخش، امکان قرار دادن افکت بر روی چهره خود را داشته باشید که می‌تواند بسیار جذاب بوده و حتی سرگرم کننده و فان باشد. در این حالت کلیپ را وارد کرده و این فیلترها به صورت خودکار بر روی صورت شما قرار داده می‌شوند.

قابلیت‌های Format

یکی دیگر از قابلیت‌ها در این بخش، تعیین فرمت و سایز است که می‌توانید آن را به صورت 480پیکسلی، با نسبت‌های 1 به 1، 9 به 16 و بالعکس، 4 به 3، 2 به 1، 3 به 4، 2.35 به 1 و غیره درنظر بگیرید.

قابلیت‌های Canvas

در این بخش، می‌توانید فیلم‌ها و تصاویری را برای ویرایش آنها انتخاب نمایید. در این حالت شما می‌توانید برخی قابلیت‌ها مانند رنگ، پس‌زمینه را تغییر کرده یا به آن بلور دهید.

·        رنگ: شما می‌توانید در این حالت رنگ را به بیش از 30 عدد تغییر دهید.

·        بک گراند: شما می‌توانید با این قابلیت، پس زمینه‌ای به آن اضافه کنید که از تصاویر خودتان یا استوک خواهد بود.

·        بلور: این مورد می‌تواند به شما کمک کند تا جلوه تاری را به کار خود بیفزایید.

قابلیت‌های Adjust

این سکشن از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو مربوط به کسانی می‌شود که قصد دارند ویدیو خود را یک رنگ و لعاب دهند. در این صورت می‌توان به فیچرها و امکانات زیر اشاره کرد که عبارتند از:

·        تنظیم نور،

·        تنظیم کنتراست،

·        تنظیم غلظت رنگ،

·        تنظیم اکسپوژر،

·        تنظیم تیزی ویدیوها،

·        تنظیم هایلایت‌ها،

·        تنظیم سایه‌ها،

·        تنظیم دما،

·        تنظیم Hue،

·        تنظیم محو شدگی،

·        تنظیم Vignette و نیز

·        تنظیم Grain.

با کمک این قابلیت‌ها می‌توانید کنترل خوبی بر رنگ‌ها و دیگر پارامترها داشته باشید.  

بخش Export

قسمت دیگری که می‌توان آن را در لیست قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو بیان کرد، بخش خروجی است که فرمت‌ها و امکانات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلا شما می‌توانید آن را با کیفیت‌های 480 پیکسل تا 1080 دریافت کنید. همچنین نوع فایل خروجی نیز می‌تواند در نوع mp4 یا mov باشد. شما می‌توانیم نرخ فریم ریت را بین 24 الی 60  fps تعیین نمایید.

قابلیت های کپ کات
آشنایی با دیگر امکانات برنامه کپ کات

دیگر فیچرها و قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو چیست؟

در ادامه بررسی قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که عبارتند از:

·        تبدیل متن به گفتار: در این حالت شما می‌توانید روی Text-to-Speech در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید صداها را نیز تغییر دهید. فرقی نمی‌کند چه می‌خواهید، در رده‌های سنی مختلف و به سبک مردانه یا زنانه، صداها تبدیل می‌شوند و می‌تواند برای جذابتر کردن محتوای ویدیویی شما بسیار مناسب باشد.

·        قابلیت همپوشانی: شما می‌توانید به کمک این قابلیت، امکان لایه بندی کردن ویدیوهای خود را داشته باشید. در این صورت می‌توان تصویر یا ویدیو خود را که با پرده سبز ایجاد کرده‌اید بر روی ویدیو قبلی خود بگذارید و سپس در قسمت بعد پرده سبز آن را حذف کنید.

·        متحرک سازی ویدیوها: اگر ویدیوی ثابتی دارید مثلا فیلم‌هایی که از منظره یا یک مکان آرام گرفته‌اید،  می‌توانید با افزودن انیمیشن‌ها، یک مقدار چاشنی به آن بدهید. مثلا حالت محو شدگی یا افکت لرزان را در آن ایجاد نموده و جذاب‌تر کنید.

·        انتشار مستقیم در پلتفرم‌ها: پس از آنکه ویدیو خود را ویرایش کردید، می‌توانید به صورت مستقیم کار نهایی را به شبکه‌های اجتماعی اشتراک بگذارید. در این قسمت، این برنامه می‌تواند به دو پلفترم تیکتاک و نیز یوتیوب متصل شده و به راحتی امکان آپلود مستقیم را داشته باشد.

·        Stock Videos: برای کاربرانی که محتواهای آماده‌ای نیاز دارند، می‌توانند در بخش Stock Videos برخی از کلیپ‌های کوتاه به صورت مکمل را به کلیپ خود اضافه کنند.

دیگر فیچرهای کپ کات
قابلیت های دیگر کپ کات چیست؟

پرسش های متداول قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو

در انتهای این مقاله راجع به قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو می‌توان به چند پرسش پرتکرار از سوی مخاطبین اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

·        برنامه CapCut چیست؟

CapCut یک ویرایشگر ویدئویی ساده و کاربردی است که بیشتر توسط کاربران TikTok استفاده می‌شود. با این حال جامعه هدف آن گسترش یافته و برای ریلزهای اینستاگرام و کلیپ‌های کوتاه یوتیوب هم استفاده می‌شود. به طور کلی، کپ کات یک ادیتور خوب برای ویدیوهای کواه است که از یک منبع جامع از فیلترها و قابلیت‌ها بهره می‌برد.

·        چرا باید از کپ کات استفاده کنید؟

در مورد مزایا و معایب این برنامه باید گفت این برنامه به علت قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو، آسودگی در استفاده و نیز کتابخانه‌های ویدیویی، افکت‌ها و موزیک‌ها بسیار جذاب خواهد بود. از سوی دیگر عیب آن، کوچک بودن صفحه و نیز سرعت آن است که تماما وابسته به گوشی شما می‌باشد.

·        تاریخچه برنامه کپ کات چگونه است؟

همانطور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم، این برنامه در ابتدا در سال 2017، به نام Jianying در چین منتشر شده بود که توسط ByteDance ساخته شده است. سپس توسط Shenzhen Lianmeng Technology نسخه‌ای دیگر از این برنامه به نام Viamaker در بازارهای دیگر در جهان منتشر کرد و این نسخه توسط ByteDance به مبلغ 300 میلیون دلار خریداری شد. پس از سال 2020، حجم بسیار زیادی از کاربران به سمت این برنامه روان شدند و در این میان نیز فیچرهای خوبی به برنامه Jianying اضافه شد. در نهایت در همان سال، نام این برنامه به CapCut تغییر داده شد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 16

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا