اخبار پزشکی

قرص ویاگرا چیست؟ طریقه مصرف + بهترین نوع آن

خواص و عوارض قرص ویاگرا + هشدارهای مهم

در این مقاله از مجله جوان ایرانی قصد داریم در ارتباط با قرص ویاگرا با یکدیگر صحبت کنیم. ویاگرا یا سیلدنافیل ماهیچه‌های موجود در دیواره رگ‌های خونی را شل می‌کند و جریان خون را در مناطق خاصی از بدن افزایش می‌دهد. در این مقاله درباره خواص این دارو، طریقه مصرف، هشدارها، عوارض و … بخوانید.

قرص ویاگرا چیست؟

قرص ویاگرا برای چیست؟

ویاگرا یا سیلدنافیل برای درمان مشکلات عملکرد جنسی مردان (ED، ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ) استفاده می‌شود. در ترکیب با تحریک جنسی، سیلدنافیل با افزایش جریان خون به آلت تناسلی به مردان کمک می‌کند تا نعوظ داشته باشند و نعوظ خود را حفظ کنند. این دارو در برابر بیماری‌های مقاربتی مانند HIV، سوزاک، سیفیلیس، هپاتیت B محافظت نمی‌کند. رابطه جنسی ایمن مانند استفاده از کاندوم لاتکس را تمرین کنید.

قرص ویاگرا ایرانی

قرص سیلدنافیل یا قرص تقویت نعوظ که آن را با نام ویاگرا نیز می‌شناسند دارویی برای درمان ناتوانی یا کم‌توانی جنسی است. این دارو دارای جزء مهمی به نام سیلدنافیل سیترات است که تحریک جنسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درنتیجه این امر آرامش عضلات، صورت می‌گیرد که باعث افزایش جریان خون در مناطق خاص آلت تناسلی می‌شود و منجر به نعوظ می‌شود. این دارو در داروخانه‌ها به دو صورت 50 و 100 میلی‌گرمی موجود است. اکثر افراد بدون تجویز پزشک به‌طور خودسرانه سراغ دوز 100 میلی‌گرمی ویاگرا می‌روند. شاید این دارو برای آن‌ها مؤثر واقع شود اما به همان نسبت عوارض بیشتری برای آن‌ها در بر دارد. برای بیشتر این افراد قرص ویاگرا 50 میلی‌گرمی و یا حتی نصف آن‌هم مؤثر خواهد بود و به همان نسبت عوارض کمتری خواهد داشت.

·        قرص ویاگرا 50

دوز توصیه‌شده معمولاً 50 میلی‌گرم است. قرص ویاگرا آبی و به شکل الماس با لبه‌های گرد است.

·        قرص ویاگرا 100

این قرص حاوی 100 میلی‌گرم سیلدنافیل است. بیش از دوز تجویزشده در یک روز استفاده نکنید. در صورت استفاده بیش‌ازحد با پزشکی اورژانسی مراجعه کنید.

خواص قرص ویاگرا

خواص قرص ویاگرا

از خواص این دارو می‌توان در وهله اول به درمان اختلال نعوظ و داشتن نعوظ طولانی اشاره کرد. سفت شدن آلت نیز از تأثیرات قرص ویاگرا است و همچنین این دارو به‌عنوان بهترین قرص تأخیری دنیا معرفی‌شده است. پژوهشگران ایتالیایی به این نتیجه رسیده‌اند که ویاگرا می‌تواند سبب تقویت قلب نیز شود.

روش مصرف قرص ویاگرا

روش مصرف قرص ویاگرا

ویاگرا را دقیقاً همان‌طور که برای شما تجویزشده است مصرف کنید. تمام دستورالعمل‌های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر توصیه‌شده، مصرف نکنید. ویاگرا معمولاً فقط در صورت نیاز 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف می‌شود. می‌توانید آن را تا 4 ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف کنید. ویاگرا را بیش از یک‌بار در روز مصرف نکنید. ویاگرا می‌تواند به نعوظ شما در هنگام تحریک جنسی کمک کند. نعوظ فقط با مصرف یک قرص ایجاد نمی‌شود. دستورات پزشک خود را دنبال کنید. در حین فعالیت جنسی اگر دچار سرگیجه یا حالت تهوع شدید یا درد، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن در قفسه سینه، بازوها، گردن یا فک دارید فوراً متوقف شوید و با پزشک تماس بگیرید. ممکن است عوارض جانبی جدی سیلدنافیل داشته باشید.

 

خوا صو عوارض قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ و ۱۰۰ را در این مقاله بخوانید:

قرص اسپیرونولاکتون برای چیست

قرص ویاگرا برای زنان

قرص ویاگرا برای زنان

اغلب تغییرات فیزیکی مثل بارداری، یائسگی، اضطراب و … می‌توانند موجب نوساناتی در میل جنسی زنان شوند. تحقیقات نشان داده‌اند که 10 درصد از زنان از مشکل میل جنسی کم رنج می‌برند. زنان به ناتوانی جنسی دچار نمی‌شوند بلکه ممکن است با اختلال کمبود میل جنسی روبه‌رو شوند. قرص ویاگرای زنانه مخصوص کنترل کمبود میل جنسی است. البته قابل‌ذکر است که قرص ویاگرای زنانه که برای مشکلات جنسی زنان تولید می‌شود شباهت چندانی به ویاگرای مردانه ندارد. عملکرد ویاگرای زنانه کاملاً متفاوت با ویاگرای مردانه است. مردانی که از قرص ویاگرا استفاده می‌کنند معمولاً میل جنسی خوبی دارند اما در هنگام رابطه جنسی واکنش فیزیکی مناسبی مانند نعوظ ندارند. در مقابل زنان معمولاً برای ایجاد میل جنسی در خود از قرص ویاگرا استفاده می‌کنند.

عوارض قرص ویاگرا

عوارض قرص ویاگرا

در صورت داشتن علائم واکنش آلرژیک به ویاگرا کمک فوری پزشکی دریافت کنید. کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو. در صورت داشتن موارد زیر مصرف ویاگرا را متوقف کنید و از کمک پزشکی اورژانسی استفاده کنید.

  • علائم حمله قلبی، درد یا فشار قفسه سینه، دردی که به فک یا شانه شما گسترش می‌یابد، حالت تهوع، تعریق
  • تغییرات بینایی یا از دست دادن ناگهانی بینایی
  • نعوظ دردناک است یا بیش از 4 ساعت طول می‌کشد.

اگر موارد زیر را دارید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • صدای زنگ در گوش، از دست دادن ناگهانی شنوایی
  • ضربان قلب نامنظم
  • تورم در دست‌ها، مچ پا یا پاها
  • تنگی نفس
  • تشنج
  • احساس سبکی مثل‌اینکه ممکن است بی‌هوش شوید.

عوارض جانبی رایج ویاگرا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گرگرفتگی (گرمی، قرمزی یا احساس سوزن سوزن شدن)
  • سردرد، سرگیجه
  • دید غیرطبیعی (تاری دید، تغییر در دید رنگی)
  • آبریزش یا گرفتگی بینی، خونریزی بینی
  • مشکلات خواب (بی‌خوابی)
  • درد عضلانی، کمردرد
  • ناراحتی معده

این لیست کاملی از عوارض جانبی نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید.

هشدارها

هشدارهای قرص ویاگرا

برخی از داروها هنگام استفاده با ویاگرا می‌توانند اثرات ناخواسته یا خطرناکی ایجاد کنند. به پزشک خود در مورد تمام داروهای فعلی خود به‌خصوص ریوسیگوات (آدمپاس) و نیترات‌ها بگویید. اگر از داروی نیتراتی برای درد قفسه سینه یا مشکلات قلبی نیز استفاده می‌کنید ازجمله نیتروگلیسرین، ایزوسورباید دینیترات، ایزوسورباید مونونیترات و برخی از داروهای تفریحی مانند “پوپر” ویاگرا مصرف نکنید. مصرف سیلدنافیل با داروی نیترات می‌تواند باعث کاهش ناگهانی و جدی فشارخون شود. اگر نعوظ شما دردناک است یا بیش از 4 ساعت طول کشید با پزشک خود تماس بگیرید یا به دنبال مراقبت‌های پزشکی اورژانسی باشید. نعوظ طولانی‌مدت (پریاپیسم) می‌تواند به آلت تناسلی آسیب برساند.

برای اطمینان از اینکه ویاگرا برای شما بی‌خطر است اگر تابه‌حال موارد زیر را داشته‌اید به پزشک خود اطلاع دهید.

  • بیماری قلبی یا مشکلات ریتم قلب، بیماری عروق کرونر
  • حمله قلبی، سکته مغزی یا نارسایی احتقانی قلب
  • فشارخون بالا یا پایین
  • بیماری کبد یا کلیه
  • اختلال سلول خونی مانند کم‌خونی داسی شکل، مولتیپل، میلوما یا لوسمی
  • اختلال خونریزی مانند هموفیلی
  • زخم معده
  • رتینیت پیگمانتوزا (یک بیماری ارثی چشم)
  • تغییر شکل فیزیکی آلت تناسلی (مانند بیماری پیرونی)
  • اگر به شما گفته‌شده است که به دلیل سلامتی نباید رابطه جنسی داشته باشید.

بهترین نوع قرص ویاگرا

بهترین قرص ویاگرا

سیلدنافیل یا قرص ویاگرا یکی از داروهای تجویزی در بازارهای آمریکا است که اغلب به‌صورت قرص کوچک آبی‌رنگ موجود است. در داروخانه‌ها این قرص به نام‌های تجاری مانند ارکتو، اس دی اف، ویزارسین. این قرص‌ها معمولاً یکی هستند و به علت کارخانه‌ی سازنده متفاوت نام متفاوت گرفته‌اند. البته دیده‌شده است که برای یک فرد یک برند تأثیر بیشتر و عوارض کمتر داشته باشد. در کنار سیلدنافیل داروهای دیگری نیز با اثرات مشابه وجود دارند ازجمله، تادالافیل، واردنافیل، آوانافیل. باید بدانید که این داروها و داروی ویاگرا باعث ایجاد نعوظ نمی‌شود بلکه قدرت نعوظ را افزایش می‌دهد یعنی باعث افزایش سفتی و افزایش مدت‌زمان سفتی خواهد شد. به گفته دیگر برای اثربخشی داروی ویاگرا باید شهوت، هوس جنسی و میل جنسی وجود داشته باشد و رابطه جنسی با میل واقعی شروع شود. در افرادی که میلی به رابطه جنسی ندارند این دارو تأثیری نخواهد داشت.

کلام آخر

قرص ویاگرا می‌تواند به نعوظ در هنگام تحریک جنسی کمک کند. به یاد داشته باشید که نوشیدن الکل همراه با این دارو می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. گریپ‌فروت و آب آن ممکن است با سیلدنافیل تداخل داشته باشند و منجر به عوارض جانبی ناخواسته شوند. از مصرف هرگونه داروی دیگر برای درمان ناتوانی جنسی مانند آلپروستادیل یا یوهیمبین بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا