ترفندتکنولوژی

كم كردن نور صفحه لپ تاپ با چند راهکار ساده برای ویندوز 10، 11 و 8

چگونه نور صفحه لپ تاپ را در ویندوز 10، 11 و 8 کم کنیم؟

كم كردن نور صفحه لپ تاپ چگونه انجام می شود؟ حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام شب، نور زیاد صفحه نمایش چشم‌های شما را اذیت می‌کند. حال راه حل برای جلوگیری از چنین مشکلی چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌های كم كردن نور صفحه لپ تاپ بپردازیم و شما را با انواع روش‌های آن آشنا کنیم.

 

كم كردن نور صفحه لپ تاپ چگونه انجام می شود؟

کم و زیاد کردن نور صفحه نمایش، یکی از قابلیت‌هایی است که به صورت پیش فرض برای لپ تاپ‌ها و ویندوز قرار داده شده است. این کار می‌تواند به کمک حسگری که برای نور محیطی کار گذاشته شده است، انجام شود. برای آنکه بتوانید اقدام به كم كردن نور صفحه لپ تاپ و یا بیشتر کردن آن نمایید، می‌توانید به چند روش اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

  • استفاده از تنظیمات ویندوز: اولین روش برای آنکه بتوانید اقدام به كم كردن نور صفحه لپ تاپ نمایید، استفاده از تنظیمات ویندوز است. شما می‌توانید این کار را با وارد شدن به قسمت Setting لپ تاپ خود انجام دهید. ابتدا به قسمت جستجو رفته و گزینه Setting را انتخاب کنید. حال در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌توانید به قسمت System مراجعه کنید. قدم بعدی آن است که از منوی سمت چپ، بر روی گزینه DISPLAY کلیک کنید و می‌توانید در بخش راست، تنظیمات صفحه نمایش خود را مشاهده کنید. حال در همان قسمت اول، بخش Brightness and color، یک قسمت قابل تنظیم وجود دارد که تحت عنوان Change Brightness شناخته می‌شود. شما می‌توانید این بخش را کم و زیاد کنید و از این طریق، نور صفحه نمایش را تغییر دهید.

در این قسمت آموزش نحوه اتصال وای فای به لپ تاپ را بخوانید.

  • استفاده از شورتکات: متداول‌ترین روشی که معمولا برای كم كردن نور صفحه لپ تاپ می‌توان استفاده کرد، استفاده از شورتکات‌های مخصوص آن است. منظور از شورتکات، کلید‌های بر روی صفحه کلید هستند که می‌توانید به کمک آن اقدام به کم یا زیاد کردن نور صفحه نمایش نمایید. ابتدا گزینه Fn را در لپ تاپ خود پیدا کنید. این کلید معمولا در قسمت پایین سمت چپ کنار دکمه Start دیده می‌شود. حال می‌بایست دکمه افزایش یا کاهش نور را نیز کلید‌های ردیف بالای صفحه کلید پیدا کنید که معمولا نشان آن مانند یک خورشید با صفحه نمایش است. توجه کنید که بر روی لپ تاپ‌ها، 2 دکمه برای افزایش و کاهش نور درنظر گرفته می‌شوند. حال کافیست دکمه Fn را نگه داشته و دکمه کاهش نور صفحه نمایش را انتخاب کنید. با انجام این کار، مشاهده می‌کنید که نور صفحه نمایش به صورت خودکار کاهش می‌یابد.

نکته: در برخی موارد، ممکن است برای استفاده از شورتکات نیاز باشد تا یکبار دکمه Fn را بزنید و سپس با دکمه کم یا زیاد کردن نور صفحه را بزنید. دکمه‌های Fn در واقع مخفف دکمه Function یا فانکشن برای ویندوز هستند که قابلیت عملکردی دکمه‌های ردیف F را برای شما فعال می‌کنند. این دکمه‌ها معمولا می‌توانند برای فعال یا غیرفعال کردن تاچ پد، حالت پرواز و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

كم كردن نور صفحه لپ تاپ چگونه انجام می شود؟
کاستن نور لپ تاپ از طریق Setting ویندوز 10

 

روش های دیگر کم کردن نور صفحه در لپ تاپ

در بخش قبل، روش‌های متداول برای انجام چنین کاری را بیان کردیم. حال نوبت آن است تا روش‌های دیگر انجام این کار را بیان کنیم که عبارتند از:

  • استفاده از نوتیفیکیشن بار: راهکار دیگری که می‌توان برای كم كردن نور صفحه لپ تاپ پیشنهاد کرد که این مورد هم بسیار رایج است، استفاده از بخش نوتیفیکیشن بار ویندوز می‌باشد. در قسمت پایین سمت راست بر روی گزینه باکس پیام که نشانه‌ای از نوتیفیکیشن است کلیک نموده و پنجره کشویی از سمت راست ویندوز را بگشایید. حال در این قسمت دو روش برای تنظیم روشنایی ویندوز وجود دارد. اول استفاده از نوار لغزنده‌ای است که در قسمت پایین قرار داشته و می‌توانید از طریق آن به راحتی نور را تنظیم کنید. دومین مورد، استفاده از گزینه‌های متعدد در باکس‌های ویندوز است که می‌توانید بر روی گزینه Brightness کلیک کرده و آن را بر روی درصدهای 0، 25، 50، 75 و نیز 100 درصد بگذارید.
  • استفاده از کنترل پنل: برای کسانی که همچنان کاربر ویندوز 8 یا 7 هستند، شما می‌توانید از کنترل پنل استفاده کنید. در این حالت قادر هستید تا با مراجعه به بخش کنترل پنل، قسمت Hardware and Sound وارد شده و بر روی گزینه Power Option کلیک کنید. حال می‌توانید در قسمت پایین پنجره، نوار لغزنده‌ای را برای تنظیم نور صفحه مشاهده نمایید که دقیقا در باکس انتهایی پنجره باز شده قرار دارد.
  • استفاده از Windows Mobility Center: شما می‌توانید از گزینه Windows Mobility Center در ویندوزهای 10 و نیز 8.1 استفاده کنید. در این حالت می‌بایست بر روی گزینه استارت کلیک کرده و Mobility Center را انتخاب کنید. این کار در ویندوز 7 از طریق انتخاب کلیدهای ترکیبی Win + X را انجام می‌شود. حال به دنبال نوار لغزنده‌ای برای Display brightness باشید که می‌تواند تنظیمات نور صفحه نمایش شما را تغییر دهد.
  • استفاده از تنظیمات Hardware and Sound: شما می‌توانید زمانی که لپ تاپ خود را از برق می‌کشید یا به برق متصل می‌کنید، نور آن را تنظیم کنید. در این حالت به بخش Hardware and Sound در کنترل پنل بروید. حال به قسمت Power Option مراجعه کرده و گزینه Change plan setting را انتخاب کنید. در این قسمت وارد پنجره‌ای شده که می‌توانید نور صفحه نمایش را تنظیم نمایید.
روش های دیگر کم کردن نور صفحه در لپ تاپ
چگونگی کم کردن نور لپ تاپ در ویندوز 8 و 7

سوالات متداول

در انتهای این مقاله راجع به كم كردن نور صفحه لپ تاپ، همچنین به سوالاتی که ممکن است بسیاری از کاربران در این حوزه پرسیده باشند می‌پردازیم که عبارتند از:

  • روش کم کردن نور صفحه لپ تاپ در نمایشگر دوم چگونه است؟

بسیاری از کاربران در مورد کم کردن نور صفحه نمایش دومشان سوال دارند. در پاسخ باید گفت شما می‌توانید همین تنظیماتی که در این مقاله معرفی شدند را در صفحه تنظیمات صفحه نمایش دوم خود انجام دهید تا امکان تنظیم نور و کم و زیاد کردن آن را داشته باشید.

  • نحوه کم کردن و تغییر نور صفحه نمایش در ویندوز 11 چگونه است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت شما می‌توانید در ویندوز 11، بر روی آیکون Monitorian در نوار پایین ویندوز کلیک کرده و نور صفحه نمایش را تنظیم کنید. همچنین با کلیک روی گزینه‌های network, audio, یا  battery در تسکبار، می‌توانید به اسلایدر تنظیم نور صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا