ترفند

چگونه اسلایم درست کنیم؟ نحوه درست کردن اسلایم به 4 روش

اسلایم چیست؟ نحوه درست کردن آن با ۴ روش

نحوه درست کردن اسلایم در چندین روش خانگی را با مواد اولیه ساده و سریع آموزش می‌دهیم. اسلایم‌ها که با عنوان Slime نیز شناخته می‌شوند، از جمله بهترین اسباب‌ بازی‌ها برای کودکان هستند. این وسایل نخستین بار در سال 1976 به کار گرفته شدند و اکنون در ابعاد، اشکال و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند.

اسلایم چیست؟

نحوه درست کردن اسلایم چگونه است؟ همانطور که می‌دانید، اسلایم، یکی از لوازم بازی بسیار محبوب برای کودکان خردسال است که فرم و حالت آن به صورت ژلاتینی می‌باشد و می‌تواند برای رشد و سرگرم کردن ذهن کودکان و خلاقیت آنها بسیار موثر باشد. نام دیگری که می‌توانید برای اسلایم به کار ببرید، خمیر جادویی یا خمیر اسلایم است. شما می‌توانید به راحتی از این نوع خمیرها استفاده کنید و آنها را به اشکال و اجسام مختلفی درآورید به طوریکه به دست شما نخواهد چسبید. همچنین نیازی به کثیف کاری و یا ریخت و پاش نداشته و قادر هستید تا به راحتی نیز ان را جمع کنید.

در مورد مزایا و معایبی که این نوع وسیله بازی دارد، بایستی به صورت خلاصه گفت:

  • استفاده از این وسایل، تیز و برنده نبوده و آسیبی به کودکان وارد نمی‌کند.
  • در این ماده معمولا از رنگ‌های بهداشتی استفاده می‌شود که تنوع رنگی بسیاری را ارائه کرده و به همین خاطر می‌تواند اسلایم را برای کودکان بسیار جذاب کند.
  • شما می‌توانید از اسلایم برای کمک به سلامت دستان و عملکرد ماهیچه آنها نیز استفاده کنید که در این صورت برای آنها مفید خواهد بود.
  • مزیت دیگری که نحوه درست کردن اسلایم و یا تهیه آن دارد، قیمت بسیار پایین آن است که در ادامه با ذکر مواد و شیوه درست کردن آن بیشتر با این قضیه آشنا خواهیم شد.
  • استفاده از این وسایل همچنین می‌تواند تاثیر خوبی در آرامش اعصاب شما داشته باشد.

همچنین در رابطه با معایب این وسیله و نحوه درست کردن اسلایم باید گفت:

  • ممکن است فرم ژلاتینی و نیز رنگارنگ بودن این وسیله باعث شود تا کودکان فکر کنند این ماده خوردنی است. به همین خاطر بسیار مهم است تا والدین نسبت به این قضیه آگاه بوده و مراقبت‌ها و آگاهی‌های لازم به کودکان داده شود.
  • در نحوه درست کردن اسلایم ممکن است روش‌هایی با مواد شیمیایی برای تهیه این وسیله به کار گرفته شود که لازم است به آنها توجه کنید.
slime چیست؟
جنس اسلایم بازی چیست؟

چگونه اسلایم درست کنیم؟ | نحوه درست کردن اسلایم

شیوه‌های مختلفی برای نحوه درست کردن اسلایم می‌توان بیان کرد. به عنوان مثال اولین و رایج‌ترین روش آن است که از بوراکس استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید بدون آن و با خمیر دندان و شامپو نیز این وسیله را بسازید. چندین روش خانگی برای نحوه درست کردن اسلایم در ادامه ذکر می‌شود که عبارتند از:

روش اول: نحوه درست کردن اسلایم با شامپو

اولین روشی که می‌توان برای نحوه درست کردن اسلایم بیان کرد، ساده‌ترین و یکی از سریع‌ترین روش‌ها است که از شامپو برای آن استفاده می‌شود. در این حالت ابتدا مواد زیر را آماده می‌کنید:

  • شامپو به میزان 50 گرم
  • یک ظرف مناسب
  • شکر به اندازه یک قاشق چایخوری

حال با تهیه این مواد، لازم است تا نصف شکر را به همراه شامپو ترکیب نموده و زمانی که کامل ترکیب شود، نیمه دیگر را نیز به آن اضافه کنید. حال بایستی آنها را کامل هم زده و به مدت 2 ساعت آن را در یخچال فریزر قرار دهید. پس از گذشت این زمان، می‌توانید آن را به صورت یک خمیر غیر چسبان به دست آماده می‌یابید.

روش دوم: استفاده از آرد ذرت

روش دیگری که می‌توان برای نحوه درست کردن اسلایم‌ها بیان کرد، استفاده از آرد ذرت است که در این حالت نیز می‌توانید آن را با زمان کمتر  موادی ساده‌تر آماده کنید. در این حالت ابتدا مواد زیر را تهیه کنید که عبارتند از:

  • یک و نصف لیوان آب (به اندازه 350 میلی‌لیتر)
  • 2 استکان آرد ذرت
  • 3-4 قطره رنگ خوراکی

ابتدا بایستی یک لیوان آب را درون یک قابلمه کوچک ریخته و بگذارید تا گرم شود. آن را نجوشانید. حال لازم است تا درون مایکروویو به مدت 45 ثانیه تا 60 ثانیه آن را حرارت داده و آب گرم را درون یک کاسه اضافه کنید. مرحله بعدی آن است که رنگها را به مخلوط بیفزایید و آنها را با یک قاشق ترکیب کنید. حال 2 اسکان از آرد ذرت را به این ترکیب افزوده و آنها را با کمک دستان خود شروع به ورز دادن کنید. آنقدر فشار دهید تا زمانی که یک خمیر در دست شما درست شود.

نکته: در صورتی که اسلایم شما آماده شد، بایستی آن را درون نایلون سربسته قرار دهید. همچنین در صورتی که این ماده بیش از حد شل باشد، می‌توانید مقدار بیشتر از آرد ذرت را به آن بیفزایید.

در این مقاله، شیوه درست کردن ماسک تنفسی پارچه‌ای را مطالعه کنید.

نحوه درست کردن اسلایم
نحوه درست کردن اسلایم با خمیر دندان

روش سوم: استفاده از بوراکس

همانطور که گفته بودیم، یکی از موادی که در نحوه درست کردن اسلایم‌ها به کار می‌رود، بوراکس است. در این حالت بایستی ابتدا مواد زیر را آماده کنید که عبارتند از:

  • چسب چوب
  • آبرنگ یا رنگ خوراکی
  • آب ولرم به اندازه 1 فنجان
  • پودر بوراکس به اندازه 1 قاشق غذاخوری

نکته: این نوع پودرها معمولا به رنگ سفید و از کریستال‌های نرم بی‌رنگ تشکیل شده‌اند که می‌توانید به راحتی آنها را در آب حل نمایید.

در این حالت ابتد بایستی پودر بوراکس را در یک ظرف مناسب با محتوای 1 فنجان آب با دمای ولرم ترکیب نموده و سپس آنها را هم بزنید. حال بایستی بگذارید تا مواد کامل در آن حل شود. حال بایستی در یک ظرف دیگر، نصف فنجان آب را به همراه نیمی دیگر فنجان چسب چوب ترکیب نمایید.

حال نوبت افزودن رنگ خوراکی یا آبرنگ به ترکیب این چسب است که در کنار آن نیز می‌توانید به صورت اختیاری، در ابتدا چسب چوب را در ظرف‌های کوچک ریخته و سپس برای هر کدام از ظرف‌ها رنگ‌های متفاوتی را بزنید.

حال بایستی پودر بوراکس را به همراه ترکیب چسب چوب با یکدیگر مخلوط کرده و بگذارید تا نیم ساعت، این ماده سفت شود. حال مراحل نحوه درست کردن اسلایم تمام است و می‌توانید این خمیر را در یک ظرف دربسته قرار داده تا خشک نشود.

روش چهارم: استفاده از پلی خمیر دندان

در انتها نیز یکی از روش‌های راحت برای نحوه درست کردن اسلایم را به شما معرفی می‌کنیم که در آن می‌توانید از وازلین و نیز خمیر دندان استفاده کنید. در این حالت ابتدا مواد زیر را آماده نمایید:

  • وازلین: 1 قاشق غذاخوری
  • خمیر دندان: 2.5 قاشق چایخوری

ابتدا وازلین به اندازه 1 قاشق غذاخوری را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و سپس آن را با یک براش یا یک قاشق چوبی یا پلاستیکی هم بزنید. حال آن را در مایکروویو قرار دهید تا وازلین به حالت مایع درآید و زمانی که مقداری کف کرد، آن را درآورید. مرحله بعدی اضافه کردن خمیر دندان است که در این حالت به مقدار مدنظر گفته شده در ظرف اضافه کنید. حال خوب آنها را با یکدیگر هم بزنید تا هردو بافت به یک ماده تبدیل شوند.

حال این ترکیب را در یخچال به مدت 8 ساعت قرار دهید تا بافت اسلیم به خوبی ایجاد شود. یک دستکش پلاستیکی را پوشیده و اکنون می‌توانید آن را ورز دهید و با آن بازی کنید. شما می‌توانید با کم و زیاد کردن مواد، مقدار اسلیم ساخته شده را نیز افزایش یا کاهش دهید.

شما کاربران می‌توانید نظرات خود را پیرامون شیوه درست کردن این وسیله بازی در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

شیوه درست کردن اسلیم
نحوه درست کردن اسلیم با وازلین

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 18

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا