بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

کاندوم برقی چیست؟ کاربرد + طرز استفاده از آن

لذت جنسی را با کاندوم برقی تجربه کنید

کاندوم برقی یا حلقه ویبراتور که با نام Vibrator Ring نیز شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای جنسی برای افزایش رضایت در مقاربت و رابطه بین مرد و زن است. این وسیله از یک حلقه سیلیکونی پلاستیکی به همراه یک قطعه برای ایجاد لرزش ساخته شده است که می‌تواند هم به نعوظ مردان و هم به تحریک زنان کمک کند. در ادامه در مورد چیستی، مشخصات، کاربردها، نحوه استفاده و معرفی دیگر بخش‌ها برای این وسیله می‌پردازیم.

کاندوم برقی یا کاندوم ویبره دار چیست؟

اگر قصد دارید تا در رابطه جنسی که با همسر خود دارید، از لذت بیشتری بهره‌مند شوید، می‌توانید از ابزارهای مختلفی که در این حوزه وجود دارد استفاده کنید. به طور کلی می‌توان وسایل و ابزارها در قسمت روابط جنسی را به دو قسمت عمده تقسیم کرد. دسته اول مربوط به وسایلی مانند کاندوم‌های پوششی مردانه و زنانه است که برای جلوگیری از انتقال بیماری و بارداری استفاده می‌شوند. دسته دوم اما وسایلی هستند که از آنها برای افزایش لذت رابطه جنسی استفاده می‌شود که در این قسمت می‌خواهیم راجع به کاندوم برقی از جمله وسایل پرطرفدار در دسته دوم اشاره کنیم.

استفاده از کاندوم برقی که با عنوان کاندوم ویبره دار هم شناخته می‌شود، یک نوع ابزار مکانیکی کوچک است که مشخصات آن به شرح زیر می‌باشد:

  • کاندوم‌های برقی معمولا به حالت حلقوی شکل مانند یک بند ساعت هستند که می‌توانند به دور آلت جنسی مردانه بسته شده و سبب نعوظ اندام جنسی شود.
  • این نوع وسیله فیزیکی از معمولا از جنس سیلیکون یا در موارد کم کیفیت‌تر از پلاستیک (لاتکس) ساخته می‌شود که به همین علت دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله انعطاف پذیری و کشسان بودن است.
  • استفاده از کاندوم برقی به واسطه لرزشی که ایجاد می‌کند، می‌تواند سبب تحریک بیشتر زنان هم بشود و کیفیت رابطه جنسی، افزایش زمان آن و نیز رضایت طرفین را در پی داشته باشد.
  • شما می‌توانید از این نوع کاندوم‌ها برای سایز‌های مختلف با حفظ کاربردی که دارند، استفاده نمایید.
  • استفاده از این نوع کاندوم‌ها از طریق اتصال باتری (باتری ساعت و کوچک) به آن قابل شارژ شدن و قابل استفاده است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.
  • توجه کنید که این نوع باتری‌ها قابلیت شارژ شدن ندارند و باید تعویض شوند.
  • شما می‌توانید از آن در قسمت انتهایی برای آلت مردانه استفاده نمایید.

آیا کاندوم برقی همان حلقه لرزاننده است؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بله. کاندوم‌های برقی که به صورت حلقه ویبراتور هم شناخته می‌شوند، می‌توانند با ایجاد لرزش موجب تحریک طرفین شود. این وسیله با نام دیگری همچون vibrator ring یاmen vibrator sex toy نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید از آن برای جایگزینی راهکارهای دیگری که برای رفع اختلال نعوظ استفاده می‌کنید، از جمله استفاده از داروها، قرص‌ها، کرم‌ها و موارد دیگر بهره ببرید.

کاندوم برقی یا کاندوم ویبره دار چیست؟
کاندوم ویبره دار چیست؟

کاندوم برقی ویبراتور چه کاربردی دارد؟

برخلاف نام این وسیله، کاندوم برقی وسیله‌ای پوششی و محافظتی نیست بلکه به صورت یک حلقه تو خالی با بدنه تولید می‌شود. در مورد کاربردهایی که می‌توان در مورد کاندوم‌های برقی بیان کرد، می‌توان گفت:

  • کمک به ارگاسم در زنان به کمک خاصیت ویبره: در واقع با توجه به حلقه‌‌ای که بر روی آن ویبراتور نصب شده است، بخش کلیتورس زنانه مورد تماس با ویبره قرار می‌گیرد و این می‌تواند تحریک بیشتری را برای فرد به همراه داشته باشد.
  • کمک به نعوظ آلت تناسلی مردانه: یکی از موارد مهم کاربرد کاندوم برقی آن است که افراد می‌توانند از آن برای تحریک آلت، به جریان انداختن خون در آلت مردانه و نیز رفع مشکل عدم نعوظ استفاده نمایند.
  • قابلیت استفاده به همراه کاندوم: شما می‌توانید پس از پوشش قسمت موردنظر با کاندوم برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و یا مایع منی، با توجه به سایز کاندوم برقی، از آن بر روی این پوشش استفاده کنید.
  • امکان افزایش لذت جنسی برای طرفین: همانطور که گفتیم، کاندوم برقی می‌تواند با داشتن یک قطعه برای ایجاد لرزش و تغذیه از باتری‌ها، هم آلت جنسی مردانه و هم زنانه را تحریک کند و بر افزایش لذت جنسی طرفین بیفزاید.
  • امکان افزایش مدت زمان رابطه جنسی و کیفیت رابطه: اگر شما از رابطه جنسی که دارید ناراضی هستید، دلیل عمده آن این است که یک یا دو طرف نمی‌توانند به ارگاسم برسند؛ بنابراین شما می‌توانید از حلقه ویبراتور استفاده کنید تا به این روند جنسی کمک کند. از سوی دیگر، حلقه ویبره دار می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن جریان خونی که در قسمت انتهایی رگ آلت تناسلی در مردان عبور می‌کند، زمان ارضا شدن را دیرتر کند.
  • کنترل انزال برای مردان: مردان می‌توانند با استفاده از این قطعه که حالت فری سایز بوده و پلاستیکی است برای کنترل آلت جنسی و انزال خود استفاده کنند.

طرز استفاده از کاندوم ویبره دار

اما در مورد استفاده از این نوع کاندوم‌ها باید بدانید که معمولا 2 نوع از این کاندوم برقی وجود دارد. یک مدل همان حلقه‌ ویبراتوری است که می‌تواند بر روی اندام جنسی سوار شود، مورد دوم نیز در برخی از مدل‌ها دیده می‌شود که به کاندوم‌های خاردار، در انتهای این قطعه متصل شده است و می‌تواند سبب تحریک جنسی فرد شود. برای استفاده از کاندوم ویبره دار، مراحل زیر را طی کنید:

  • اگر کاندوم دارای کاتالوگ راهنما است، آن را کامل مطالعه کنید.
  • حال ابتدا لازم است کاندوم ویبره‌دار را از یک فروشگاه معتبر خریداری کرده باشید. اگر از پاک بودن و تمیزی آن اطمینان ندارید، بایستی یکبار قطعه محفظه باتری، موتور و پلاستیک را از هم جدا کرده و آن را به صورت کامل با شوینده غیر اسیدی و آب بشورید. حال آن را کامل خشک کرده و در یک جای تمیز و مناسب بگذارید تا زمان رابطه جنسی فرا برسد.
  • حال در صورت نیاز ابتدا کاندوم پوششی را بر روی آلت جنسی بکشید.

اگر با کاندوم و نحوه استفاده از آن آشنایی ندارید، مقاله زیر را مشاهده کنید:

روش صحیح استفاده از کاندوم

  • حال حلقه را طوری بر روی اندام جنسی بگذارید که قسمت دکمه در بالا قرار داشته باشد. علت این نوع اتصال آن است که هم بتوانید راحت‌تر بر دکمه خاموش و روشن کردن آن دسترسی داشته باشید و هم بخشی که موتور ویبره در این قسمت است، بتواند قسمت کلیتورس در سمت واژن را تحت تحریک و تاثیر قرار دهد. این بخش از کاندوم برقی برجسته و زبر است.
  • حتما حلقه را در قسمت انتهایی آلت تناسلی مردانه قرار دهید تا از مزایای آن در طولانی‌تر شدن رابطه جنسی بهره ببرید. پس از اینکه در محل موردنظر قرار گرفت، می‌توانید آن را روشن کنید.
  • حال می‌توانید برای روشن کردن آن از دکمه روی آن استفاده کرده و به راحتی آن را خاموش یا روشن کنید.

بخش بعدی آن است که پس از اتمام مرحله رابطه جنسی، کاندوم‌ها را در آورده و آن را کامل تمیز کنید. لازم است در این مرحله کاندوم را به صورتی که در قسمت قبل هم بیان کردیم، به صورت کامل مجزا کرده و با یک شوینده آن را تمیز کنید. حتما به نحوه در آوردن باتری از درون محفظه‌ای که در آن قرار گرفته و نیز موتور ویبراتور دقت کنید تا آسیبی به این قطعه وارد نشود.

کاندوم برقی ویبراتور چه کاربردی دارد؟
نحوه کارکرد کاندوم برقی

کاندوم برقی زنانه چگونه است؟

لازم است در مورد کاندوم برقی به این نکته توجه کنید که این نوع وسیله با ویبراتور زنانه که همراه با دست استفاده می‌شود، متفاوت است. در مورد ویبراتور زنانه که به عنوان یک اسباب بازی جنسی فقط برای زنان استفاده می‌شود، باید بدانید که این وسیله می‌تواند برای تحریک نمودن اعصاب پوست و نیز تحریک بخش تناسلی زنانه استفاده شود و تاریخچه آن به زمان‌های قدیمی برمی‌گردد که اولین نوع از تحریک‌کننده در سال 1734 در کشور فرانسه تحت نام Tremoussoir ساخته شدند.

انواع مختلفی از این نوع لرزاننده‌ها و کاندوم‌های برقی زنانه وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  • حلقه‌های لرزاننده مانند کاندوم‌های برقی که در بالا ذکر کردیم.
  • دستگاه لرزاننده: استفاده از این نوع لرزاننده‌ها برای تحریک بخش فنج استفاده می‌شود و می‌تواند در رسیدن به ارگاسم به زنان کمک کند. در این حالت همچنین می‌توان از این دستگاه برای تحریک نقطه گرافنبرگ هم استفاده کرد که می‌تواند در اشکال مختلف ساخته شود.
  • دیلدوها: یکی دیگر از ابزارهای جنسی زنانه است که معمولا قابلیت ویبره ندارند اما در برخی از مدل‌ها می‌توان دو سر با قابلیت لرزش قرار داده شده است.
  • لرزاننده ضد آب: استفاده از این نوع وسایل می‌تواند در هنگام دوش حمام استفاده شود اما در استفاده از آن نباید داخل آب این وسیله را به کار برد.

از دیگر وسایلی که به عنوان کاندوم برقی زنانه یاد می‌شود می‌توان به لرزاننده نقطه جی، تخمی که به حالت یک تخم مرغ است، ساعت زنگی، لرزاننده باسن و … اشاره نمود.

عکس کاندوم برقی

امروزه وسایل متعددی در بخش رابطه جنسی ساخته شده است که می‌تواند در رفع و یا کاهش اختلالات جنسی و نعوظ و زودانزالی به شما کمک کند. داشتن یک رابطه باکیفیت و عالی می‌تواند به هردوطرف کمک کند تا بتوانند از جنبه جنسی هم نیازهای خود را برطرف کنند و خود را درگیر صحنه‌ها و یا رابطه‌ با دیگران درگیر نکنند. شما می‌توانید در قسمت زیر، به مشاهده برخی از کاندوم‌های برقی یا حلقه‌های ویبراتور بپردازید.

برخی از افراد به دلیل حساسیت‌هایی که به دارو و یا مشکلاتی که در حوزه قلب و عروق دارند و از عوارض این داروها مانند افسردگی، استرس و غیره واهمه دارند، به استفاده از این وسایل برای رفع مشکل جنسی و یا کاهش آن روی می‌آورند. استفاده از این وسیله به خاطر جنس سازگار آن با پوست بدن، حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

عکس کاندوم برقی 2
عکس از کاندوم ویبره دار
عکس کاندوم برقی
عکس از حلقه ویبره دار

چگونگی استفاده همزمان کاندوم و ویبراتور برقی

شما می‌توانید به منظور جلوگیری از بارداری ناخواسته و یا انتقال بیماری، از کاندوم استفاده کنید که یک راهکار متداول و تا احتمال بسیار بالایی بازدارنده است. در رابطه با نحوه استفاده از این وسیله در هنگامی که با کاندوم بخواهید از آن استفاده کنید، به صورتی زیر است:

  • ابتدا بایستی کاندوم و حلقه ویبراتور را به صورت کامل تمیز کرده باشید.
  • حال بایستی پس از تحریک اولیه و نعوظ، کاندوم را بر روی آلت تناسلی کشیده و فضایی در حد چند سانت را در سر آن نیز فاصله بگذارید.
  • حال نوبت آن است که از کاندوم برقی استفاده کنید. حتما برجستگی و محل ویبره این قطعه را به سمت بیرون و بالا بگذارید و آن را تا انتهای کاندوم بکشید.
  • پس از اتمام رابطه جنسی، ابتدا قطعه را خاموش کرده، کاندوم را در آورده و سر آن را گره بزنید تا به صورت کامل آن را دور بیندازید. حال بایستی حلقه سیلیکونی را از آلت جنسی خارج نموده و کامل آن را با آب و صابون بشورید و با یک دستمال خشک کنید.

زمانی که آلت جنسی شما آماده شد، می‌توانید رابطه جنسی را آغاز کنید. به طور معمول استفاده از این نوع کاندوم‌ها در حالت اولیه با بسته‌بندی استریل قابل استفاده است اما شما می‌توانید از شوینده غیر اسیدی نیز برای ضدعفونی آن استفاده نمایید. همچنین شما می‌توانید از موارد دیگر از جمله ژل و یا اسپری‌های تاخیری به همراه این نوع کاندوم‌ها استفاده نمایید که مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند.

نحوه استفاده همراه با کاندوم خاردار ژله‌ای

یکی دیگر از روش‌های متداول برای استفاده از کاندوم برقی، استفاده از آن به همراه کاندوم خاردار ژله‌ای است که می‌تواند برای رابطه‌های جنسی لارج استفاده شود. شما می‌توانید همزمان از این دو وسیله هم استفاده کنید تا تحریک جنسی به صورت حداکثر و در کامل‌ترین حالت انجام شود. در مورد نحوه استفاده همزمان این دو قطعه، می‌توانید از راهکار زیر استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  • زمانی که به صورت کامل، آلت جنسی شما راست شده باشد، از کاندوم جنسی خاردار بر روی آن استفاده کنید.
  • حال بایستی حلقه کاندوم را در انتهای قسمت اندام جنسی، قرار دهید. همانطور که می‌دانید، این نوع حلقه‌ها قابلیت کشسانی دارند و می‌توانید تا انتها آن را قرار دهید.
  • همانند راهنمای بالا، بایستی توجه کنید که کاندوم برقی به سمت بالا باشد و به سمت برجستگی آن به قسمت پایین نیفتد.

استفاده طولانی از این نوع کاندوم‌ها به صورت همزمان چندان توصیه نمی‌شود.

نحوه استفاده از کاندوم برقی
آموزش استفاده از کاندوم برقی

نکات مهم در نگهداری و استفاده از کاندوم برقی

در این قسمت به برخی از نکات مهم در نگهداری و استفاده از کاندوم‌های برقی می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • توجه کنید که نباید در هنگام باز کردن بسته پوششی کاندوم برقی، از وسایل تیز و برنده استفاده کنید که می‌تواند به راحتی قسمت پلاستیکی کاندوم برقی را خراب کرده و کاملا آن را پاره کند. از چاقو، ناخن‌گیر یا قیچی استفاده نکنید.
  • محدودیت سنی خاصی برای استفاده از این نوع وسیله بیان نشده است اما بهتر است فرد بالغ از آن استفاده کند.
  • حتما برای استفاده چندباره از این محصول، نکات بهداشتی را درنظر بگیرید.
  • در استفاده از این وسیله بهتر است اگر دچار کم خونی یا اختلال خونریزی هستید، با مشورت پزشک آن را استفاده نمایید.
  • بهتر است بیشتر از 20 دقیقه از استفاده از این وسیله جلوگیری کنید.
  • توجه کنید که شما تنها مجاز به استفاده از روان‌کننده‌هایی که برپایه آب هستند، می‌توانید در کنار به کار بردن این قطعه استفاده کنید.
  • حتما به اندازه‌ی صحیح کاندوم‌های برقی برای جلوگیری از مشکلات عدم خون‌رسانی و یا فشار نامناسب دقت کنید.
  • ممکن است افراد به برخی از مواد بهداشتی و یا پلاستیکی حساسیت داشته باشند که این افراد همیشه باید مواد ساخته شده برای این محصولات را قبل از استفاده، مطالعه و بررسی کنند.
  • در صورتی که متوجه گرفتگی یا کبودی به دلیل استفاده از این وسیله شدید، باید کاربرد آن را قطع کنید.

سوالات متداول در رابطه با ویبراتور برقی مردانه و زنانه

از جمله سوالات متداولی که در این زمینه مطرح شده است، می‌توان گفت:

  • آیا ویبراتور برقی مردانه و زنانه یکبار مصرف است؟ استفاده از این وسیله به شرطی که نکات بهداشتی قبل و بعد از رابطه جنسی در مورد این قطعه رعایت شود، می‌تواند به صورت چندبار مصرف نیز قابل استفاده باشد.
  • شرایط مراقبت بعد از استفاده از این کاندوم برقی چیست؟ حتما بعد از استفاده و شستشوی کامل اجزای آن، بایستی آن را در یک مکان استریل نگهداری نمایید. این وسیله بایستی از مواد اسیدی، آرایشی و حلال شیمیایی دور باشد.
  • چگونگی کاهش زمان رابطه جنسی و حل مشکل زودانزالی با کاندوم برقی؟ شما می‌توانید هم با تحریک عضو تناسلی زنان به تحریک و ارضا سریع‌تر او با کمک این وسیله کمک کنید که منجر به کاهش زمان رابطه جنسی می‌شود و هم با فشار بر روی رگ اصلی خونرسانی بر روی آلت جنسی مردانه، زمان انزال را به تاخیر بیندازید.

بسته به شرکتی که این قطعه را از آن تهیه می‌کنید، معمولا زمان شارژدهی باتری متفاوت است که در این زمینه می‌توانید از باتری‌های آن که تا حدود 60 – 80 شارژدهی می‌کند، استفاده نمایید. حتما به این نکته نیز توجه کنید که لوبریکانت یک ژل بر پایه روغن است (همانند وازلین) پس نباید از آن همراه با کاندوم برقی یا لاتکس استفاده نمایید. این خطر وجود دارد که احتمال پارگی و یا آسیب به این قطعه و پلاستیک آن وارد شود.

سوالات متداول در رابطه با ویبراتور برقی مردانه و زنانه
رابطه جنسی موفق

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا