ترفند

کیک تولد پسرانه: انواع مدل ها + تزئین آن

انواع کیک تولد پسرانه نوجوان، یک ساله، بزرگسال و...

کیک یکی از اجزای اصلی برای گرفتن جشن تولد است. فرقی ندارد فرزند شما دختر باشد یا پسر، کیک تولد پسرانه و دخترانه در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای این واقعه از آن استفاده کنید. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی انواع کیک‌های تولد پسرانه و دخترانه بپردازیم و شما را با انواع آنها آشنا سازیم.

انواع کیک تولد پسرانه

یکی از کارهای هیجان انگیزی که به قطع می‌تواند منجر به زیباتر شدن جشن تولد خانوادگی شما برای فرزند پسرتان شود، تهیه یک کیک تولد پسرانه جذاب و زیبا است. در این صورت شما می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید. ایجاد یک کیک تولد زیبا، نیازمند مهارت‌ها و تکنیک‌های مختلفی است که قنادان باید در ساخت یک کیک تولد به کار بگیرند. بهترین حالت آن است که به سلیقه و علایق فرزند خود توجه کنید. در این حالت می‌توان به انواع مختلفی از کیک‌های تولد پسرانه اشاره کرد که عبارتند از:

  • کیک تولد پسرانه ابرقهرمانی: یکی از مدل‌های جذاب برای تهیه یک کیک تولد پسرانه استفاده از کاراکترهای ابرقهرمانانه است. این مدل از کیک‌های تولد از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد چراکه کودکان آنها را همانند الگوهای خود می‌دانند و از دیدن آن ذوق زده خواهند شد.
  • کیک پسرانه فضایی: مورد دیگری که می‌توانید برای تهیه کیک‌های تولد پسرانه در نظر بگیرید، کیک‌های پسرانه از نوع فضایی هستند. برای کودکانتان که به علم نجوم و اکتشافات فضایی علاقمند هستند، شما می‌توانید از این نوع کیک‌ تولد پسرانه استفاده کنید.
  • کیک پسرانه مینیون‌ها: بدون شک مینیون‌ها را می‌توان از جمله شخصیت‌های پرنفوذ و جذاب در دنیای کنونی دانست که هر نوجوان و جوانی با آنها آشنایی دارد. این موجودات زرد رنگ زیبا و بامزه می‌توانند با اشکال جذاب خود نیز کیک تولدتان را جذاب‌تر نشان دهند.

همچنین شما می‌توانید بسته به علاقه فرزندانتان به کاراکترهایی که در فیلم‌های سینمایی نیز می‌بینند مانند هری پاتر و غیره، از طرح‌های آن نیز استفاده کنید.

انواع کیک تولد پسرانه
انواع ایده های کیک پسرانه

کیک تولد پسرانه ساده

اگر قصد دارید تا یک کیک تولد پسرانه ساده را برای جشن تولد فرزندانتان تهیه کنید، می‌توانید از مدل‌های بدون شکل و ساده استفاده کنید. این موارد از کیک‌ها معمولا نیازی به صرف وقت و هزینه زیاد برای ساخت ندارند و به همین خاطر هزینه کمتر و ظاهری ساده‌تر خواهند داشت. در حالت دیگر شما می‌توانید کیک‌هایی را تهیه کنید که کاراکترها یا اشکال روی آن از المان‌های پسرانه اما ساده درست می‌شود. مانند ماشین‌ها، کلاه، کنسول‌های بازی و غیره.

با این حال شما می‌توانید از ایده‌های دیگری نیز برای جذاب‌تر کردن کیک‌های تولد پسرانه ساده استفاده کنید. به عنوان مثال از رنگ‌های شاد و جوان پسند استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند قرمز، زرد، آبی باشند. شما می‌توانید در کنار طرح ساده کیک تولد پسرانه، از المان‌های ساده‌ای برای زیباتر کردن آنها استفاده کنید. به عنوان مثال از ماسوره‌ها برای ایجاد اشکال پیچشی و جذاب مانند صدف، زیگزاگ، شکوفه، قاب‌های ستاره‌ای  و غیره بهره ببرید. در مدل‌های کیک ساده معمولا اشکال پیچیده‌ای که نیاز به مهارت برای قناد باشد استفاده نمی‌شود. کیک‌ها معمولا در یک طبقه ساخته شده و از تکه کیک‌های فانتزی بر روی آن استفاده می‌شود تا طرح را از سادگی بیرون آورد.

کیک ساده پسرانه
مدل کیک های ساده پسرانه تولد

کیک تولد پسرانه ایرانی

اگر قصد دارید برای تهیه یک کیک تولد پسرانه ایرانی اقدام کنید، می‌توانید از ایده‌های زیر بهره بگیرید. استفاده از المان‌های سنتی و فرهنگ ایرانی به خصوص از کودکی در رویدادهای مختلف مانند جشن تولد‌ها، مراسم‌ها و غیره، می‌تواند ارزش‌های نیاکانمان را زنده نگه داشته و ما را با فرهنگ و شخصیت‌های بزرگ تاریخی و فرهنگی‌مان آشنا سازد.

  • شخصیت‌های خیالی: در فرهنگ ایران باستان و افسانه‌هایش، شخصیت‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای کیک تولد استفاده کنید. از جمله این موجودات فانتزی ایرانی می‌توان به رخش، رستم، سیمرغ، پری، ققنوس و غیره اشاره کرد.
  • فوتبالی: یکی از زمینه‌هایی که بسیاری از کودکان ایرانی به آن علاقه دارند، فوتبال است. در این حالت شما می‌توانید از المان‌های فوتبالی مانند توپ، دروازه، سوت، بافت سبز چمن و غیره استفاده کنید. اگر به یک تیم خاص علاقه دارید، می‌توانید از المان تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال و یا غیره نیز استفاده نمایید.
  • کلاه قرمزی: از جمله عروسک‌ها و کاراکترهای ماندگار در تاریخ سینمای ایرانی، کلاه قرمزی است. شما می‌توانید در ایده طراحی کیک‌های خود از این مدل استفاده کنید. با این حال اگر این شخصیت‌ را نمی‌پسندید، می‌توانید از طرح‌هایی مانند عروسک جناب خان، زی زی گولو، شهر موش‌ها، بچه، مگس و غیره.
  • رنگ پرچم: شما می‌توانید از کیک‌هایی با رنگ‌بندی پرچم ایران استفاده کنید که می‌توانند به صورت یک یا سه طبقه تهیه شده و رنگ‌های سبز، سفید و قرمز در آنها اعمال شود.

در این مقاله طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد با پف زیاد را مطالعه کنید.

کیک تولد پسرانه ایرانی
مدل کیک های تولد ایرانی پسرانه

کیک تولد پسرانه نوجوان

در انتخاب کیک تولد پسرانه می‌توان به فاکتورهای مختلفی اشاره کرد. از رنگ بندی‌های آن گرفته تا جنسیت، محل تولد و غیره. یکی از این فاکتورها سن فرد است که بهتر است مدل کیک با آن تناسب داشته باشد. در این حالت می‌توان به گفت طیف نوجوانان امروزه بیشتر از بر روی تیم‌های محبوب فوتبالی و نیز شخصیت‌های کارتونی‌شان تمرکز می‌کنند. البته در کنار این ها نباید سلیقه و علایق آنها را نیز دست کم گرفت. این علایق می‌تواند به یک کاراکتر خاص، یک صنعت و علم خاص یا در کل یک چیز منحصر به فرد باشد. از جمله ایده‌های تهیه کیک تولد پسرانه نوجوان می‌توان گفت:

  • بتمن: یکی از آن دسته کاراکترهای خاص با رنگ‌بندی مشکی، بتمن است که می‌توانید از طرح‌های آن برای تهیه یک کیک تولد استفاده کنید. در این حالت علاوه بر کاراکتر، می‌توان از ماشین، عروسک‌های خفاش‌ها و سایر المان‌ها در تهیه کیک استفاده نمود.
  • ماشین: اگر فرزندان شما به ماشین رانی و این حوزه علاقه دارد، می‌توانید از طرح‌های بسیاری که در این زمینه وجود دارند نیز استفاده کنید. در این حالت سعی کنید از مدل‌های کارتونی و یا واقعی ماشین‌ها برای کیک استفاده کنید.
  • پیراهن پاپیون دار: یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تهیه کیک تولد پسرانه، استفاده از ایده‌های مردانه است. به طور کلی نوجوانان پسر علاقه زیادی به ابراز مردانگی خود دارند تا حس اقتدار و غرور در آنها نشان داده شود. شما می‌توانید حتی با صدا کردن آنها با کلمه آقا نیز توجه آنها را جلب کنید. نمونه‌ای از این نوع کیک‌ها در این سبک و ویژگی می‌توان کیک‌هایی با طرح‌های پیراهن دانست که می‌تواند به صورت پیراهن پلیس و غیره باشد.
کیک تولد پسرانه نوجوان
مدل های کیک نوجوان پسرانه

کیک تولد پسرانه یک سالگی

سال‌های ابتدایی همواره جزو شیرین‌ترین روزهایی هستند که خانواده‌ها می‌توانند برای عزیزان خود جشن تولد بگیرند. هرچند خاطرات آن دوران ممکن است هیچ وقت به یاد فرزندان ما خطور نکند. با توجه به این مورد می‌توان از ایده‌های مختلفی برای کیک جشن تولد یکسالگی کودکان استفاده کرد. کیک می‌تواند به سبک فرزندانمان یک طرح کاملا کودکانه داشته باشد و یا آنکه برحسب سلیقه والدین طراحی شود. با این حال می‌توان در مورد کیک تولد پسرانه یک سالگی به نکات زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • رنگ بندی: به طور کلی سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که توجه کودکان را به خود جلب کند. این طیف رنگی شامل رنگ‌های تیز و البته روشن است. متناسب با تم خانه و یا سلیقه خودتان از رنگ‌های شاد در کنار هم استفاده کنید. از جمله رنگ های صورتی، آبی آسمانی، نارنجی و غیره.
  • اشکال فانتزی: شما می‌توانید از استیکر‌های فانتزی و یا کودکانه بر روی کیک‌های تولد خود استفاده کنید. این کار می‌تواند به جلب توجه کودک به سمت کیک بسیار موثر باشد. از جمله این اشکال می‌توان به اشکال حیوانات جنگلی، ستاره‌ها، شخصیت‌های کارتونی اشاره کرد.
  • بازی‌ها: شما می‌توانید برای ساخت کیک تولد پسرانه، از المان‌هایی که در بازی‌های کودکی این دوره کاربرد دارند استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از توپ فوتبال، دسته بازی، هدیه و غیره بهره ببرید.

ایده‌های اشکال یک کیک تولد شامل کیک های کارتونی، ابرقهرمانی کودکان مانند بتمن، بن تن، لاک پشت‌های نینجا، بایمکس، کیک‌ها با طرح‌های علمی تخیلی می‌باشند.

کیک تولد پسر یکسالگی
خرید کیک تولد پسرانه برای یکسالگی

کیک تولد پسرانه بزرگسال

به ندرت پیش می‌آید که خانواده‌ها در سن بزرگسالی برای پدران خود یک جشن تولد بگیرند. به همین دلیل برگزاری یک جشن تولد برای این دسته از افراد می‌تواند یک رویداد بسیار خاص باشد که به کار بردن یک کیک تولد پسرانه با تم بزرگسالی بر تقویت تاثیر آن می‌افزاید. اگر ایده‌ای برای تهیه و یا سفارش یک کیک تولد پسرانه بزرگسال ندارید، می‌توانید از برخی مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم استفاده کنید:

  • المان‌های مردانه: شما می‌توانید در تهیه یک کیک تولد پسرانه بزرگسال از اشکال مردانه استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توان در این حالت به برخی المان‌های مردانه مانند سبیل، پاپیون، جلیقه‌ها و غیره اشاره نمود.
  • فوتبالی: ممکن است پدر شما از آن طرفداران چند آتشه تیم‌های فوتبالی باشد که یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید برای آنها ارائه کنید، یک کیک با تم فوتبالی است. در این صورت شما می‌توانید از تیم مورد علاقه او، استیکرها و رنگ‌بندی آن استفاده کرده و حال و هوای فوتبالی را در منزل خود ایجاد کنید.
  • عاشقانه: اگر قصد دارید تا فضا را کمی رمانتیک‌تر جلوه دهید، این ایده می‌تواند بسیار جذاب باشد. در این حالت از یک تم مشکی به همراه رنگ‌های سرخ استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید کیک تولدی با پیراهن دامادی تهیه کنید و در اطراف آن غنچه‌های سرخ رز را به همراه شمع قرار دهید. این کار می‌تواند جلوه زیبایی را در ایجاد یک رویداد عاشقانه فراهم کند.

برخی دیگر از مواردی که می‌توانید در ساخت کیک تولد پسرانه بزرگسالی داشته باشید هم عبارتند از ساعت، عناصر طبیعی مانند درخت‌ها، گل، سنگ، طرح‌هایی که به شغل و حرفه او مرتبط هستند و غیره.

کیک تولد پسرانه بزرگسال
خرید کیک تولد پسرانه بزرگسال

کیک تولد پسرانه جدید

استفاده از ایده‌های جدید و جذاب برای ساخت کیک تولد پسرانه، مورد دیگری است که می‌توانید از آن برای غافلگیر کردن پسر خود استفاده کنید. هرساله شاهد تغییرات بسیاری در دنیای پیرامون خود هستیم. از تغییر مدها و ترندهای دنیای مجازی گرفته تا پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های جذاب و جدید. همه اینها سبب می‌شوند تا شما می‌توانید طرح‌های جذاب و جدیدی را برای کیک تولد خود استفاده کنید که با حال و هوای زمان کنونی شما تطابق دارد. برای ساخت یک کیک تولد پسرانه جدید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • به دنبال جدیدترین انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی باشید که در مقطع کنونی فرزندان شما آنها را تماشا می‌کنند. در این حالت می‌توانید طرح‌ها و کاراکترهای این کارتون‌ها را مدلسازی کرده و آنها را به دنیای واقعی فرزندان خود بیاورید. قطعا این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید آنها را به خوبی غافلگیر کنید.
  • دنیای شگفت انگیز ابرقهرمان‌ها را در سینمای هالیوودی مارول و dc دنبال کنید و مطابق با جدیدترین نمایش‌هایی که ارائه می‌شوند، کیک تولدی را تهیه نمایید.
  • از ترندهای روز دنیای خود استفاده کنید. آنها را به واقعیت زندگی فرزندان خود آورده و کاری کنید تا شگفت زده شوند. این ترندها می‌تواند در مورد اشخاص خاص، اشیا خاص باشد.
  • هرساله در دنیا خبرهایی منتشر می‌شوند که می‌تواند همه افراد را تحت تاثیر قرار داده و هیجان انگیز باشد. به عنوان مثال در سال 1401، ما رویداد جام جهانی 2022 را در کشور قطر در پیش داریم. شما می‌توانید متناسب با تم این رویداد، کیک‌های تولد زیبایی را طراحی کنید.

کیک تولد پسرانه شیک

کیک‌های تولد پسرانه شیک، مدل‌های خاصی هستند که می‌توان از آنها برای مراسم‌های دسته جمعی استفاده کرد. شما می‌توانید زمانی که می‌خواهید یک جشن تولد زیبا را برای فرزندتان برگزار کنید آنهم وقتی که دوستان اون نیز دعوت شده‌اند، از این نوع کیک‌های تولد بهره ببرید. در این حالت می‌توان به ایده‌های زیر اشاره کرد:

  • کیک شکلاتی: از جمله ایده‌های خاصی است که هم یک طعم موردپسند و جذاب دارد و هم آنکه می‌تواند بسته به سلیقه پسرتان بهترین انتخاب برای برگزاری یک جشن تولد باشد.
  • کیک فیل: در این حالت شما می‌توانید از کیک‌هایی استفاده کنید که کاراکترهای فیل در آن وجود دارد. این مدل بیشتر برای کودکان زیر 8 سال مناسب بوده و معمولا با خمیر فوندانت طراحی می‌شود. نمونه‌ای از یک مدل کیک فیل شیک برای پسران یک یا دو ساله را در تصویر زیر سمت راست مشاهده کنید.
  • رنگ بندی منحصر به فرد: مورد دیگری که می‌توان برای شیک کردن کیک تولد درنظر گرفت، استفاده از رنگ‌های خاصی مانند طلایی، سرخ، مشکی و غیره است.
  • گجت‌های مدرن و جذاب: مدل دیگری که می‌تواند برای ساخت کیک تولد پسرانه شیک به کار گرفته شود، استفاده از طرح‌هایی با گجت‌های خاص و جذاب است. در این حالت شما می‌توانید از گوشی موبایل، هدفون، شارژر، کنسول بازی و غیره برای ساخت یک کیک تولد جذاب استفاده کنید.
کیک تولد شیک پسرانه
بهترین کیک های مدل پسرانه شیک و خاص

کیک تولد پسرانه خامه ای

از جمله محبوب‌ترین نوع کیک تولد پسرانه و دخترانه و هرنوع سبکی که مدنظر دارید، باید به مدل کیک‌های خامه‌ای اشاره کرد. استفاده از خامه‌های پف کرده شیرین روی این نوع کیک‌ها از زیباترین متدهایی هستند که می‌توانید به کمک آن اقدام به تهیه یک کیک تولد نمایید. شما می‌توانید از این نوع ویژگی و حالت ظاهری خامه‌ها برای ایجاد طرح‌هایی به صورت مکمل استفاده کنید. بهتر است در صورتی که تجربه‌ای در تهیه این نوع کیک‌ها ندارید، آنها را از بیرون سفارش دهید. همچنین توجه کنید که خامه‌هایی که برای این نوع کیک‌ها درنظر گرفته می‌شود، با مدل‌های معمولی آن متفاوت است و بنابراین باید آن را قنادی‌های تهیه کنید.

اگر قصد تهیه یک نوع کیک خامه‌ای ساده و سریع برای پسر خود دارید، می‌توانید از موادی همچون کره، شکر، سفیده تخم مرغ، اسانس وانیل، جوش شیرین، بیکینگ پودر، شیر، باتر کرم، جوش شیرین، آرد سفید استفاده نمایید.همچنین از ماسوره نیز برای ایجاد اشکال و یک لایه ضخیم دور کیک می‌توان استفاده کرد.

کیک تولد خامه ای پسرانه
مدل کیک های تولد خامه ای پسرانه

کیک تولد پسرانه بدون فوندانت

یکی از چیزهایی که در تهیه کیک تولد پسرانه یافت می‌شود، فوندانت است که به عنوان یک بخش تزئینی بر روی کیک می‌توان از آن استفاده کرد. در این حالت شما می‌توانید برای تزئین لایه‌های رویی و عروسک‌های فانتزی، گل و غیره در کیک‌ها استفاده کنید. این نوع مواد ماندگاری طولانی دارند و می‌توانند رنگ پذیری خوبی نیز داشته باشند. از مضرات این ماده نیز می‌توان به زیان بار بودن آن برای افراد دیابتی و بیماران قندی اشاره کرد. در این صورت اگر قصد رژیم گرفتن را دارید، حتما از خوردن یا افزودن این ماده اجتناب کنید.

تزیین کیک تولد پسرانه

اگر قصد تزئین کیک تولد پسرانه را دارید، می‌توانید از ماده فوندانت استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید خمیرهای فوندانت را با موادی همچون مارشالو، روغن و آب، پودر شکر و غیره تهیه کنید. سپس بایستی از مایکروویو استفاده کرده و آن را ذوب و شکل دهید. شما می‌توانید با جستجوی طرز تهیه این نوع افزودنی‌های تزئینی در اینترنت، دستورالعمل‌های مختلفی را داشته باشید. روش دیگر برای تزئین کیک تولد پسرانه استفاده از ماسوره است که از خامه کیک برای تزئین این نوع مواد خوراکی استفاده می‌شود. این روش از گذشته تاکنون انجام می‌شده است. استفاده از اسمارتیس‌ها، خمیر شکلاتی، تکه‌های میوه نیز از دیگر ایده‌های تزئین کیک تولد پسرانه است.

تزئین کیک پسرانه
روش های تزئین کیک تولد پسرانه

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا